ライドヘイリング - 市場シェア分析、産業動向・統計、2019年~2029年の成長予測Ride-Hailing - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029 ライドヘイリング市場規模は、2024年に1,949億8,000万米ドルと推定され、2029年には2,965億7,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は8.75%で推移すると予想される。 パンデ... もっと見る
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サマリーライドヘイリング市場規模は、2024年に1,949億8,000万米ドルと推定され、2029年には2,965億7,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は8.75%で推移すると予想される。 パンデミックCOVID-19の発生時には、ウイルスの蔓延を抑えるために世界各地で閉鎖措置がとられたため、市場は大きな打撃を受けた。しかし、徐々に経済が再開され、需要が市場に戻りつつある。 近年、インド、中国、ベトナムなどの発展途上国全体で、ライドヘイリングサービスを利用する乗客の嗜好が高まっており、米国や欧州などの先進地域でも需要が高まっている。このため各社は、競争の激しい市場でそれぞれの市場シェアを維持するため、モバイル・アプリケーションで提供するオプションを強化し、事業を拡大している。 ライドヘイリング会社は、ガソリン車を電気自動車に転換することで、テールパイプ排出をなくし、車両全体の二酸化炭素排出量を削減することに世界的に取り組んでいる。フリート転換には、さまざまな直接的環境メリットがあり、他の市場にも間接的なメリットがある。公共の充電インフラを支え、消費者がEVに触れる機会を増やすことができる。 ライドヘイリングの市場動向ライドヘイリングサービスの需要増加ライドヘイリングは、予測期間中に従来のタクシーに取って代わると予想されている。いくつかの調査によると、ライドヘイリングは1日に合計1,500万回行われており、2030年までに激増し、1億回の大台に乗ると予想されている。 2020年12月、EUの最高裁判所は、乗客をタクシー運転手に直接接触させ、交通サービスの重要な部分を提供しないライドヘイリングアプリはオンラインプラットフォームであるとの判決を下した。EU司法裁判所の裁定は、これまでタクシー会社として規制されてきたライドヘイリングアプリ、すなわちウーバーにとっての勝利に等しい。プラットフォームであることを証明できれば、EUで規制からの自由をさらに求めることができるようになる。 いくつかのライドヘイシング会社は、技術を向上させ、顧客により良いサービスを提供する目的で、投資家から資金を調達している。例えば
2020年、最大の市場はアジア太平洋地域2020年には、アジア太平洋地域が世界のライドヘイリング市場の43.83%を占め、大きなシェアを獲得した。交通渋滞の増加と、他の交通手段と比較した場合のタクシー料金の安さが、アジア太平洋地域におけるバイク/自転車ライドヘイリングサービスの成長を促進する主な要因となっている。 世界人口の60%がこの地域に居住していることから、この地域のライドヘイリング市場は大きく、高い成長率を示している。 インドは世界で2番目に人口の多い国であり、国民の多くは中流階級に属し、タクシーやオートリクシャー(地元の三輪タクシー)を近距離の通勤に利用している。 2020年11月、インド政府はOlaやUberのようなタクシーアグリゲータを規制の枠組みの下に置くため、新たなガイドラインを発表した。Motor Vehicle Aggregator Guidelines 2020(自動車アグリゲーター・ガイドライン2020)」に基づく新基準では、ライドヘイリング会社が基本料金の1.5倍以上の料金を請求することを防ぐため、サージプライスに上限を設けることが義務付けられた。また、新規則では、各社が自家用車でプーリングサービスを提供することを認めているが、1日あたりの乗車回数は都市内4回、都市間2回が上限となっている。 例えば、2020年9月の国慶節は中秋節と重なるため、ディディ・チューシンのドライバーの多くは早退を選択した。より多くのドライバーの受注を促進するため、同プラットフォームはタクシーサービス部門であるKuaidi New TaxiおよびニューエコノミーのライドシェアサービスであるHuaxiaozhuと提携し、1億人民元相当のドライバー補助金を発行した。 ライドヘイリング産業の概要北米ではUBERとLyftのシェアが高いが、中国では滴滴出行(Didi Chuxing Technology Co.北米地域ではUBERとLyftのシェアが突出しているが、中国では滴滴出行(Didi Chuxing Technology Co.さらに、ディディ、ウーバー、リフト、グラブの4社が世界的に高いシェアを占めている。市場の最近の動向は以下の通り。
その他の特典
目次1 はじめに1.1 調査の前提 1.2 研究の範囲 2 調査方法 3 要約 4 市場ダイナミクス 4.1 市場概要(Covid-19の影響評価) 4.2 市場促進要因 4.3 市場の抑制要因 4.4 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析 4.4.1 新規参入者の脅威 4.4.2 買い手/消費者の交渉力 4.4.3 サプライヤーの交渉力 4.4.4 代替製品の脅威 4.4.5 競争ライバルの激しさ 5 市場区分 5.1 車種 5.1.1 二輪車 5.1.2 自動車 5.2 地域 5.2.1 北米 5.2.1.1 米国 5.2.1.2 カナダ 5.2.1.3 その他の北米地域 5.2.2 ヨーロッパ 5.2.2.1 ドイツ 5.2.2.2 イギリス 5.2.2.3 フランス 5.2.2.4 ロシア 5.2.2.5 スペイン 5.2.2.6 その他のヨーロッパ 5.2.3 アジア太平洋 5.2.3.1 インド 5.2.3.2 中国 5.2.3.3 日本 5.2.3.4 韓国 5.2.3.5 その他のアジア太平洋地域 5.2.4 ラテンアメリカ 5.2.5 中東・アフリカ 6 競争環境 6.1 ベンダー市場シェア 6.2 企業プロフィール 6.2.1 Didi Chuxing Technology Co. 6.2.2 Uber Technologies Inc. 6.2.3 Lyft Inc. 6.2.4 Grab Holdings Inc. 6.2.5 Free now(ダイムラー) 6.2.6 BlaBla Car 6.2.7 ANI Technologies Pvt. 6.2.8 FastGo Vietnam JSC 6.2.9 ZuumViet 6.2.10 Be Group JSC 6.2.11 Yandex.Taxi LLC 7 市場機会と今後の動向
SummaryThe Ride-Hailing Market size is estimated at USD 194.98 billion in 2024, and is expected to reach USD 296.57 billion by 2029, growing at a CAGR of 8.75% during the forecast period (2024-2029). During the outbreak of pandemic COVID-19, the market was hit badly because of the imposed lockdowns around the world to curb the spread of virus. Yet, with gradual reopening of economies demand is returning to the market. In recent years, passenger preferences for utilizing ride-hailing services across the developing countries, such as India, China, Vietnam, etc., have increased, along with increasing demand in the developed regions, such as the United States and Europe. This has led the companies to enhance the options and expand their operations to be provided in mobile applications, to retain their respective market shares in a highly competitive market. Ride-hailing companies are working to eliminate tailpipe emissions and reduce the overall vehicle carbon emissions globally, by converting gasoline vehicles to electric. Fleet conversion has various direct environmental benefits and indirect benefits for other markets. It can support the public charging infrastructure and increase individual consumer exposure to EVs. Ride Hailing Market TrendsRising Demand for Ride-Hailing ServicesRide-hailing is anticipated to takeover the conventionall taxi over the forecast period. According to some surveys, a total of 15 million ride-hailing trips happen each day, which is expected to gigantically increase and hit a 100 million mark, by 2030. In December 2020, EU's top court ruled that ride-hailing apps that put passengers directly in touch with taxi drivers and do not provide a crucial part of the transport service are online platforms. The ruling from the Court of Justice of the European Union amounts to a victory for ride-hailing apps, namely Uber, which have so far been regulated as taxi companies. It opens an opportunity for them to seek greater freedom from regulation in the EU, if they can prove they are platforms. Several ride hailing companies are raising funds from investors with an aim to improve their technology and provide better services to its customers. For instance,
Asia-Pacific is the Largest Market in 2020Asia-Pacific captured a major share of the market, accounting for 43.83% of the global ride hailing market, in 2020. Increasing traffic congestion and low taxi fare, when compared to other modes of transportation, are the major factors driving the growth of the motorcycle/bike ride hailing service in the Asia-Pacific region. Owing to the fact that 60% of world population is resident in the region, the ride hailing market in the region is bigget and is growing with high rate. India is the second-most populous country in the world, and most of the people fall under the middle-class category who utilize cabs and auto-rickshaws (local three-wheeler taxis) for commuting short distances. In November 2020, the Government of India issued fresh guidelines for cab aggregators, like Ola and Uber, to bring them under regulatory framework. The new norms, as per the Motor Vehicle Aggregator Guidelines 2020, mandated a cap on surge price, preventing ride-hailing companies from charging more than 1.5 times of the base fare. The new rules also allow companies to offer pooling services on private vehicles, but with a daily limit of four intra-city rides and two inter-city rides per week. Ride-hailing Marketcompanies active in China are providing subsidies to their drivers so that there is no disruption in daily bookings, For instance, in September 2020, as the National Day Holiday overlaps with the Mid-Autumn Festival, many Didi Chuxing drivers opted for an early leave. In order to encourage more drivers to take orders, the platform partnered with taxi service unit, Kuaidi New Taxi, and the new economy ride-sharing service, Huaxiaozhu, to issue a driver subsidy worth CNY 100 million. Ride Hailing Industry OverviewThe market is moderately fragmented in nature as the players in the respective region have their high market share comparing to the overall region. UBER and Lyft have a prominent share in the North America region, whereas, in China, Didi Chuxing Technology Co. contributes to the high market share. Moreover, overall Didi, Uber, Lyft, and Grab have prominent market share globally. Recent developments in the market are -
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Table of Contents1 INTRODUCTION
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