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ライドヘイリング - 市場シェア分析、産業動向・統計、2019年~2029年の成長予測


Ride-Hailing - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029

ライドヘイリング市場規模は、2024年に1,949億8,000万米ドルと推定され、2029年には2,965億7,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は8.75%で推移すると予想される。 パンデ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

ライドヘイリング市場規模は、2024年に1,949億8,000万米ドルと推定され、2029年には2,965億7,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は8.75%で推移すると予想される。

パンデミックCOVID-19の発生時には、ウイルスの蔓延を抑えるために世界各地で閉鎖措置がとられたため、市場は大きな打撃を受けた。しかし、徐々に経済が再開され、需要が市場に戻りつつある。

近年、インド、中国、ベトナムなどの発展途上国全体で、ライドヘイリングサービスを利用する乗客の嗜好が高まっており、米国や欧州などの先進地域でも需要が高まっている。このため各社は、競争の激しい市場でそれぞれの市場シェアを維持するため、モバイル・アプリケーションで提供するオプションを強化し、事業を拡大している。

ライドヘイリング会社は、ガソリン車を電気自動車に転換することで、テールパイプ排出をなくし、車両全体の二酸化炭素排出量を削減することに世界的に取り組んでいる。フリート転換には、さまざまな直接的環境メリットがあり、他の市場にも間接的なメリットがある。公共の充電インフラを支え、消費者がEVに触れる機会を増やすことができる。

ライドヘイリングの市場動向

ライドヘイリングサービスの需要増加

ライドヘイリングは、予測期間中に従来のタクシーに取って代わると予想されている。いくつかの調査によると、ライドヘイリングは1日に合計1,500万回行われており、2030年までに激増し、1億回の大台に乗ると予想されている。

2020年12月、EUの最高裁判所は、乗客をタクシー運転手に直接接触させ、交通サービスの重要な部分を提供しないライドヘイリングアプリはオンラインプラットフォームであるとの判決を下した。EU司法裁判所の裁定は、これまでタクシー会社として規制されてきたライドヘイリングアプリ、すなわちウーバーにとっての勝利に等しい。プラットフォームであることを証明できれば、EUで規制からの自由をさらに求めることができるようになる。

いくつかのライドヘイシング会社は、技術を向上させ、顧客により良いサービスを提供する目的で、投資家から資金を調達している。例えば

  • 2020年12月、エストニアのライドヘイリング会社Boltは、D1 Capital Partnersが主導する資金調達ラウンドで1億5,000万ユーロ(1億8,200万米ドル)を調達した。同社は、この資金をドライバーの顔認証の開発と、潜在的な事故を防ぐための機械学習に充てると述べた。同社のアプリは現在、ヨーロッパとアフリカの40カ国以上で5,000万人以上のユーザーを数える。
  • 2020年11月、Meru cabs社はプライベート・エクイティ・ファンドから5,425万米ドル(400クローネ)の資金調達を計画していると発表した。この資金調達計画は、同社が企業へのタクシー提供とインドにおける電気自動車の基盤拡大に重点を置いている時期に行われた。

2020年、最大の市場はアジア太平洋地域

2020年には、アジア太平洋地域が世界のライドヘイリング市場の43.83%を占め、大きなシェアを獲得した。交通渋滞の増加と、他の交通手段と比較した場合のタクシー料金の安さが、アジア太平洋地域におけるバイク/自転車ライドヘイリングサービスの成長を促進する主な要因となっている。

世界人口の60%がこの地域に居住していることから、この地域のライドヘイリング市場は大きく、高い成長率を示している。

インドは世界で2番目に人口の多い国であり、国民の多くは中流階級に属し、タクシーやオートリクシャー(地元の三輪タクシー)を近距離の通勤に利用している。

2020年11月、インド政府はOlaやUberのようなタクシーアグリゲータを規制の枠組みの下に置くため、新たなガイドラインを発表した。Motor Vehicle Aggregator Guidelines 2020(自動車アグリゲーター・ガイドライン2020)」に基づく新基準では、ライドヘイリング会社が基本料金の1.5倍以上の料金を請求することを防ぐため、サージプライスに上限を設けることが義務付けられた。また、新規則では、各社が自家用車でプーリングサービスを提供することを認めているが、1日あたりの乗車回数は都市内4回、都市間2回が上限となっている。

例えば、2020年9月の国慶節は中秋節と重なるため、ディディ・チューシンのドライバーの多くは早退を選択した。より多くのドライバーの受注を促進するため、同プラットフォームはタクシーサービス部門であるKuaidi New TaxiおよびニューエコノミーのライドシェアサービスであるHuaxiaozhuと提携し、1億人民元相当のドライバー補助金を発行した。

ライドヘイリング産業の概要

北米ではUBERとLyftのシェアが高いが、中国では滴滴出行(Didi Chuxing Technology Co.北米地域ではUBERとLyftのシェアが突出しているが、中国では滴滴出行(Didi Chuxing Technology Co.さらに、ディディ、ウーバー、リフト、グラブの4社が世界的に高いシェアを占めている。市場の最近の動向は以下の通り。

  • 2020年4月 - Shouqi Limousine and ChauffeurはAlibaba Cloudと協力し、イノベーションの利点を活用して5G Internet of Vehicleの新しい業界エコシステムを構築した。Shouqi Limousine and Chauffeurとアリババクラウドのパイロットプロジェクトは、オンラインのライドヘイリングモバイルサービスのための5G、エッジコンピューティングを探求するために開始されました。インテリジェント交通の新時代をリードすることで、このプロジェクトは5G下での交通におけるエッジコンピューティングの応用と拡大を共同で模索し、公共交通業界の発展とアップグレードを共に促進する。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提
1.2 研究の範囲

2 調査方法

3 要約

4 市場ダイナミクス
4.1 市場概要(Covid-19の影響評価)
4.2 市場促進要因
4.3 市場の抑制要因
4.4 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
4.4.1 新規参入者の脅威
4.4.2 買い手/消費者の交渉力
4.4.3 サプライヤーの交渉力
4.4.4 代替製品の脅威
4.4.5 競争ライバルの激しさ

5 市場区分
5.1 車種
5.1.1 二輪車
5.1.2 自動車
5.2 地域
5.2.1 北米
5.2.1.1 米国
5.2.1.2 カナダ
5.2.1.3 その他の北米地域
5.2.2 ヨーロッパ
5.2.2.1 ドイツ
5.2.2.2 イギリス
5.2.2.3 フランス
5.2.2.4 ロシア
5.2.2.5 スペイン
5.2.2.6 その他のヨーロッパ
5.2.3 アジア太平洋
5.2.3.1 インド
5.2.3.2 中国
5.2.3.3 日本
5.2.3.4 韓国
5.2.3.5 その他のアジア太平洋地域
5.2.4 ラテンアメリカ
5.2.5 中東・アフリカ

6 競争環境
6.1 ベンダー市場シェア
6.2 企業プロフィール
6.2.1 Didi Chuxing Technology Co.
6.2.2 Uber Technologies Inc.
6.2.3 Lyft Inc.
6.2.4 Grab Holdings Inc.
6.2.5 Free now(ダイムラー)
6.2.6 BlaBla Car
6.2.7 ANI Technologies Pvt.
6.2.8 FastGo Vietnam JSC
6.2.9 ZuumViet
6.2.10 Be Group JSC
6.2.11 Yandex.Taxi LLC

7 市場機会と今後の動向

 

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Summary

The Ride-Hailing Market size is estimated at USD 194.98 billion in 2024, and is expected to reach USD 296.57 billion by 2029, growing at a CAGR of 8.75% during the forecast period (2024-2029).

During the outbreak of pandemic COVID-19, the market was hit badly because of the imposed lockdowns around the world to curb the spread of virus. Yet, with gradual reopening of economies demand is returning to the market.

In recent years, passenger preferences for utilizing ride-hailing services across the developing countries, such as India, China, Vietnam, etc., have increased, along with increasing demand in the developed regions, such as the United States and Europe. This has led the companies to enhance the options and expand their operations to be provided in mobile applications, to retain their respective market shares in a highly competitive market.

Ride-hailing companies are working to eliminate tailpipe emissions and reduce the overall vehicle carbon emissions globally, by converting gasoline vehicles to electric. Fleet conversion has various direct environmental benefits and indirect benefits for other markets. It can support the public charging infrastructure and increase individual consumer exposure to EVs.

Ride Hailing Market Trends

Rising Demand for Ride-Hailing Services

Ride-hailing is anticipated to takeover the conventionall taxi over the forecast period. According to some surveys, a total of 15 million ride-hailing trips happen each day, which is expected to gigantically increase and hit a 100 million mark, by 2030.

In December 2020, EU's top court ruled that ride-hailing apps that put passengers directly in touch with taxi drivers and do not provide a crucial part of the transport service are online platforms. The ruling from the Court of Justice of the European Union amounts to a victory for ride-hailing apps, namely Uber, which have so far been regulated as taxi companies. It opens an opportunity for them to seek greater freedom from regulation in the EU, if they can prove they are platforms.

Several ride hailing companies are raising funds from investors with an aim to improve their technology and provide better services to its customers. For instance,

  • In December 2020, Estonian ride-hailing firm Bolt raised EUR 150 million (USD 182 million) in a funding round led by D1 Capital Partners. The company said it will use the money to develop driver face verification and use machine learning to prevent potential incidents. The firm's app now counts more than 50 million users in over 40 countries across Europe and Africa.
  • In November 2020, Meru cabs announced that they are planning to raise USD 54.25 million (INR 400 Crore) from private equity funds. The fundraising plan comes at a time when the company is sharpening focus on providing cabs to corporates and expanding its base of electric vehicles in India.

Asia-Pacific is the Largest Market in 2020

Asia-Pacific captured a major share of the market, accounting for 43.83% of the global ride hailing market, in 2020. Increasing traffic congestion and low taxi fare, when compared to other modes of transportation, are the major factors driving the growth of the motorcycle/bike ride hailing service in the Asia-Pacific region.

Owing to the fact that 60% of world population is resident in the region, the ride hailing market in the region is bigget and is growing with high rate.

India is the second-most populous country in the world, and most of the people fall under the middle-class category who utilize cabs and auto-rickshaws (local three-wheeler taxis) for commuting short distances.

In November 2020, the Government of India issued fresh guidelines for cab aggregators, like Ola and Uber, to bring them under regulatory framework. The new norms, as per the Motor Vehicle Aggregator Guidelines 2020, mandated a cap on surge price, preventing ride-hailing companies from charging more than 1.5 times of the base fare. The new rules also allow companies to offer pooling services on private vehicles, but with a daily limit of four intra-city rides and two inter-city rides per week.

Ride-hailing Marketcompanies active in China are providing subsidies to their drivers so that there is no disruption in daily bookings, For instance, in September 2020, as the National Day Holiday overlaps with the Mid-Autumn Festival, many Didi Chuxing drivers opted for an early leave. In order to encourage more drivers to take orders, the platform partnered with taxi service unit, Kuaidi New Taxi, and the new economy ride-sharing service, Huaxiaozhu, to issue a driver subsidy worth CNY 100 million.

Ride Hailing Industry Overview

The market is moderately fragmented in nature as the players in the respective region have their high market share comparing to the overall region. UBER and Lyft have a prominent share in the North America region, whereas, in China, Didi Chuxing Technology Co. contributes to the high market share. Moreover, overall Didi, Uber, Lyft, and Grab have prominent market share globally. Recent developments in the market are -

  • April 2020 - Shouqi Limousine and Chauffeur cooperated with Alibaba Cloud, leveraging innovation advantages to build a new industry ecosystem of 5G Internet of Vehicle. A pilot project between Shouqi Limousine and Chauffeur and Alibaba Cloud has been initiated for exploring 5G, edge computing for online ride-hailing mobile services. By leading the new era of intelligent transportation, the project will jointly explore the application and expansion of edge computing in transportation under 5G and together promote the development and upgrade of the public transport industry.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview (Assesment of Covid-19 Impact)
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Vehicle Type
5.1.1 Motorcycle
5.1.2 Cars
5.2 Geography
5.2.1 North America
5.2.1.1 United States
5.2.1.2 Canada
5.2.1.3 Rest of North America
5.2.2 Europe
5.2.2.1 Germany
5.2.2.2 United Kingdom
5.2.2.3 France
5.2.2.4 Russia
5.2.2.5 Spain
5.2.2.6 Rest of Europe
5.2.3 Asia Pacific
5.2.3.1 India
5.2.3.2 China
5.2.3.3 Japan
5.2.3.4 South Korea
5.2.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.2.4 Latin America
5.2.5 Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles
6.2.1 Didi Chuxing Technology Co.
6.2.2 Uber Technologies Inc.
6.2.3 Lyft Inc.
6.2.4 Grab Holdings Inc.
6.2.5 Free now (Daimler)
6.2.6 BlaBla Car
6.2.7 ANI Technologies Pvt. Ltd
6.2.8 FastGo Vietnam JSC
6.2.9 ZuumViet
6.2.10 Be Group JSC
6.2.11 Yandex.Taxi LLC

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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