欧州ビジネスジェット市場:市場シェア分析、産業動向・統計、2016年~2029年の成長予測Europe Business Jet - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2016 - 2029 欧州のビジネスジェット市場規模は2024年に46.7億米ドルと推定され、2029年には55.9億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024〜2029年)の年平均成長率は3.66%で推移すると予測される。主な注目点-ボディタ... もっと見る
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サマリー欧州のビジネスジェット市場規模は2024年に46.7億米ドルと推定され、2029年には55.9億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024〜2029年)の年平均成長率は3.66%で推移すると予測される。主な注目点-ボディタイプ別最大市場-大型ジェット機:快適性、利便性、長距離移動が可能なことから、大型ジェット機の人気が高まっており、同地域の大型ジェット機需要を牽引すると予測される。-ボディタイプ別急成長市場-小型ジェット機:リージョナルな空の旅や遠隔地の空港/場所へのアクセスが可能なことから、顧客にとって小型ジェット機がより魅力的な存在となっており、同市場の需要を牽引している。欧州ビジネスジェット市場動向大型ジェット機が最大のボディタイプ-欧州のビジネスジェット機納入はCOVID-19パンデミック時に影響を受け、2020年には2019年比で17.5%の減少を記録した。世界的な渡航制限と旅客機の制限によりビジネスジェットの調達に影響が出たため、パンデミック期間中の欧州ビジネスジェット市場の成長にマイナスの影響を与えた。 - しかし、2021年のビジネス航空の回復は2020年に比べてより持続的であった。主要なレジャー・デスティネーションでは、飛行回数と旅客数が大幅な伸びを記録し、レジャーがビジネス航空に大きく貢献していることが示された。2021年のいくつかの月は2019年に比べて需要が落ち込んだため、成長は年間を通じて一貫していなかった。この成長は、より多くの路線が開設される2022年には改善される見込みである。 - 2022年1月の欧州ビジネスジェット需要は、2021年1月に比べ53%急増した。2020年、欧州のビジネス航空部門の回復は、民間航空部門よりも良好で、ビジネス航空部門の12%減に対し、約74%減となった。 - 2021年には、ボンバルディアが36機を納入してビジネスジェット機のOEMのトップになり、次いでエンブラエルが21機、ピラタスが17機、セスナが15機、ガルフストリームが15機、シーラスが10機を納入した。2022年7月時点の欧州のビジネスジェット機保有台数全体では、セスナが30%を占めてOEMのトップになり、次いでボンバルディアが23%、ダッソーが14%であった。同地域におけるUHNWIの急増は、同地域のビジネスジェット・セグメントを後押しすると予想される。2022年から2028年にかけて、約200機以上の航空機が納入される見込みである。ドイツが最大の国-現在、欧州は世界のビジネスジェット機保有台数の約12%を占めており、2022年8月現在、ドイツが欧州全体のビジネスジェット機保有台数の18%を占めてこの地域をリードし、イギリスとフランスが約11%と10%でこれに続いている。COVID-19の流行はこの地域のビジネスジェット機納入に悪影響を及ぼし、2020年には17.5%の減少となった。2021年、エア・チャーター・サービス・プロバイダーは、欧州地域で高い需要とビジネス・アビエーションの新規会員数の急増を目の当たりにした。2021年、欧州を拠点とする大手エア・チャーター・サービス・プロバイダーのビスタジェットは、2021年上半期の新規会員数が2020年比で約53%の伸びを記録した。2021年夏には9万便以上のビジネス航空便が運航され、そのうち38%と15%がそれぞれ小型ジェット機と中型ジェット機で運航された。欧州の主要チャーターサービス・プロバイダーによると、2021年末にかけて需要が大幅に増加し、2019年の流行前のトラフィック・レベルを上回ることができた。ビジネス航空のトラフィックは、2021年8月以降、2019年を約20~30%上回っている。このような旺盛な需要のため、チャーター・ジェット・サービス会社は増大する需要に対応するため、保有機材を拡大している-例えば、2021年7月、ディレクショナル・アビエーション系列に属するフレックスジェットは、欧州進出の一環としてマルタの航空事業者証明書(AOC)を取得した。この航空機運航会社は2021年上半期にヨーロッパで保有する航空機を40%増加させた。欧州ビジネスジェット産業概要欧州ビジネスジェット市場はかなり統合されており、上位5社で91.27%を占めている。この市場の主要プレーヤーは、ボンバルディア社、ダッソー・アビエーション社、エンブラエル社、ゼネラル・ダイナミクス社、テキストロン社である(アルファベット順)。その他の特典- エクセル形式の市場推定(ME)シート - 3ヶ月のアナリストサポート目次1 エグゼクティブ・サマリーと主な調査結果2 レポートの内容 3 はじめに 3.1 調査の前提条件と市場定義 3.2 調査範囲 3.3 調査方法 4 主要業界動向 4.1 個人富裕層(HNWI) 4.2 規制の枠組み 4.3 バリューチェーン分析 5 市場セグメンテーション 5.1 ボディタイプ 5.1.1 大型ジェット機 5.1.2 小型ジェット機 5.1.3 中型ジェット機 5.2 国 5.2.1 フランス 5.2.2 ドイツ 5.2.3 イタリア 5.2.4 オランダ 5.2.5 ロシア 5.2.6 スペイン 5.2.7 英国 5.2.8 その他のヨーロッパ 6 競争環境 6.1 主要な戦略的動き 6.2 市場シェア分析 6.3 企業ランドスケープ 6.4 企業プロフィール 6.4.1 ボンバルディア 6.4.2 シーラス・デザイン・コーポレーション 6.4.3 ダッソー・アビエーション 6.4.4 エンブラエル 6.4.5 ゼネラル・ダイナミクス社 6.4.6 ピラタス・エアクラフト社 6.4.7 Textron Inc. 航空業界のCEOに対する7つの重要な戦略的質問 8 付録 8.1 世界の概要 8.1.1 概要 8.1.2 ポーターのファイブフォース・フレームワーク 8.1.3 世界のバリューチェーン分析 8.1.4 市場ダイナミクス(DROs) 8.2 出典と参考文献 8.3 図表一覧 8.4 主要インサイト 8.5 データパック 8.6 用語集
SummaryThe Europe Business Jet Market size is estimated at USD 4.67 billion in 2024, and is expected to reach USD 5.59 billion by 2029, growing at a CAGR of 3.66% during the forecast period (2024-2029). Key Highlights -Largest Market by Body Type - Large Jet : The increasing popularity of large jets due to their comfort, convenience, and ability to travel long distances is projected to drive the demand for large jets in the region. -Fastest-growing Market by Body Type - Light Jet : Regional air travel and the capability to access remote airports/locations are making light jets more attractive to customers, therefore driving their demand in the market. -Largest Market by Country - Germany : The procurement of large jets by various companies or individuals across different sectors is driving the market's growth in the country.Europe Business Jet Market TrendsLarge Jet is the largest Body Type - Business jet deliveries in Europe were affected during the COVID-19 pandemic, registering a decline of 17.5% in 2020 compared to 2019. The global travel restrictions and limited passenger travel affected the procurement of business jets, thus negatively impacting the growth of the European business jet market during the pandemic. - However, the recovery of business aviation in 2021 was more sustained compared to 2020. Major leisure destinations recorded significant growth in flight activity and passenger traffic, indicating the substantial contribution of leisure to business aviation. The growth was inconsistent across the year, as several months in 2021 saw a drop in demand compared to 2019. This growth is expected to improve in 2022 with the opening of more routes. - European business jet demand surged by 53% in January 2022 compared to January 2021. In 2020, the recovery of the European business aviation sector was better than the commercial aviation sector, which declined by around 74% compared to 12% in business aviation. - In 2021, Bombardier became the leading OEM in terms of business jet deliveries with 36 aircraft, followed by Embraer, Pilatus, Cessna, Gulfstream, and CIRRUS, with 21, 17, 15, and 10 deliveries, respectively. - In terms of overall operational fleet size, Cessna was the leading OEM, with 30% of the current operational fleet size, followed by Bombardier and Dassault, with 23% and 14%, respectively, in the European business jet fleet as of July 2022. The surge in UHNWI individuals in the region is expected to aid the business jet segment in the region. Around 200+ aircraft are expected to be delivered during 2022-2028. Germany is the largest Country - Currently, Europe accounts for around 12% of the global business jet fleet, with Germany leading the region with 18% of the total European business jet fleet, followed by the United Kingdom and France, with around 11% and 10%, as of August 2022. The COVID-19 pandemic adversely impacted business jet deliveries in the region, with a decline of 17.5% in 2020. There has been a shift toward private flying as a safer mode of transportation among the HNWI population in the region, aiding in procuring business jets. - In 2021, air charter service providers witnessed high demand in the European region and a surge in new memberships for business aviation. In 2021, major Europe-based air charter service provider Vistajet registered a growth of around 53% in new memberships during the first half of 2021 compared to 2020. Of the new memberships, more than 50% belong to the European region. - The summer of 2021 saw 90,000+ business aviation flights, of which 38% and 15% were completed by light jets and mid-size jets, respectively. According to the major European charter service providers, demand increased significantly toward the end of 2021 and managed to surpass 2019 pre-pandemic traffic levels. Business aviation traffic has been approximately 20-30% more than in 2019 since August 2021. Due to such strong demand, charter jet service companies are expanding their fleets to meet the growing demand. - For instance, in July 2021, Flexjet, part of the Directional Aviation family, received an Air Operator Certificate (AOC) for Malta as part of its European expansion. The aircraft operator increased its European fleet by 40% in the first half of 2021.Europe Business Jet Industry OverviewThe Europe Business Jet Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 91.27%. The major players in this market are Bombardier Inc., Dassault Aviation, Embraer, General Dynamics Corporation and Textron Inc. (sorted alphabetically).Additional Benefits:- The market estimate (ME) sheet in Excel format - 3 months of analyst supportTable of Contents1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS
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2024/11/21 10:26 156.13 円 165.08 円 200.38 円 |