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中型衛星 - 市場シェア分析、産業動向・統計、2017~2029年の成長予測


Mid-size Satellites - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2017 - 2029

中型衛星市場規模は2024年に76.7億米ドルと推定され、予測期間中(2024~2029年)の年平均成長率は13.49%で、2029年には144.4億米ドルに達すると予測されている。 小型・中型衛星の開発が進み、2023年から2029... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

中型衛星市場規模は2024年に76.7億米ドルと推定され、予測期間中(2024~2029年)の年平均成長率は13.49%で、2029年には144.4億米ドルに達すると予測されている。

小型・中型衛星の開発が進み、2023年から2029年にかけてLEO衛星の採用率が高まる見通し

  • 重さ500~1,000kgの中型衛星はLEO軌道で打ち上げられており、予測期間中も同様と予想される。LEO軌道は2017年に85.3%と市場シェアの大半を占めた。
  • アプリケーションやミッションの種類に応じて、特定の衛星や衛星コンステレーション全体が様々なタイプの軌道で打ち上げられる。すべての地域で製造・打ち上げられる衛星は用途が異なる。例えば、2017年から2022年の間に、打ち上げられた167機の大型衛星のうち、114機、43機、8機、2機がそれぞれLEO、MEO、GEO、楕円軌道に配置された。
  • 市場シェアに関しては、LEO軌道が市場をリードし、2023年には84%、2029年には83.1%のシェアを占めると予想されている。高い市場シェアは、その近接性と技術開発によって引き起こされた他のいくつかの利点によるものである。GEO軌道は2023年に9%のシェアを記録し、2029年には7%のシェアを占めると予想されている。
  • 電子情報、地球科学/気象学、レーザーイメージング、光学イメージング、気象学などの分野での衛星利用の増加など、これらの衛星の多機能能力は、予測期間中にこれらの衛星の開発需要を促進すると予想される。

小型・中型衛星の開発が進み、2023年から2029年にかけてLEO衛星の採用率が高まる見通し

  • 世界の中型衛星市場は、通信、政府、防衛など様々な産業で衛星を利用したサービスの需要が増加しているため、安定したペースで成長すると予想されている。北米は中型衛星の最大市場であり、米国が主要な貢献国である。米国政府は軍事・諜報目的の中型衛星の主要顧客である。欧州の中型衛星市場は、特に自動車・運輸業界における衛星ベースのナビゲーション・サービスの需要増が牽引している。アジア太平洋地域の中型衛星市場は、衛星を利用した通信サービスやリモートセンシングサービスの需要拡大が牽引している。その他の地域の中型衛星市場も、地方や遠隔地における衛星ベースの通信需要の増加により成長を遂げている。
  • 世界の中型衛星市場は、小型化された衛星部品やより効率的な推進システムの開発など、いくつかのトレンドを目の当たりにしている。衛星コンポーネントの小型化により、中型衛星の製造・打ち上げコストの削減が進んでいる。これにより、特に発展途上国における中型衛星の需要が増加すると予想される。また、政府や民間企業による宇宙産業への投資の増加も市場を牽引している。全体として、様々な産業や地域における衛星を利用したサービスに対する需要の増加により、市場は今後数年間も安定した成長を続けると予想される。また、小型化された衛星コンポーネントの開発など、衛星技術の進歩も市場を後押しすると予想される。

世界の中型衛星市場動向

地球観測、画像処理、接続サービスへの需要の高まりにより、中型衛星カテゴリーの研究開発費が急増すると予想される。

  • 近年、打ち上げられたり開発中の中型衛星ミッションの数が世界的に大幅に増加している。これは主に、技術の進歩により、この種の衛星の建造・打ち上げがより安価で身近なものになったためである。その結果、この分野の研究開発費は着実に増加している。欧州諸国は、宇宙分野におけるさまざまな投資の重要性を認識しており、世界の宇宙産業で競争力と革新性を維持するために、地球観測、衛星航法、接続性、宇宙研究、技術革新などの分野への支出を増やしている。
  • 2022年11月、ESAは、地球観測における欧州のリードを維持し、航法サービスを拡大し、米国との探査におけるパートナーであり続けるために、今後3年間の宇宙予算を25%増額することを提案したと発表した。欧州宇宙機関(ESA)は、2023~2025年の185億ユーロの予算を支持するよう22カ国に要請している。同様に、2022年9月、フランスは、欧州宇宙機関が自らの大幅な予算増額のためのコミットメント確保に努める中、国家および欧州の宇宙プログラムへの支出を増加させる見込みであると発表した。政府は、過去3年間で約25%増となる90億米ドル以上を宇宙活動に充てる予定であると発表した。
  • 2017年から2022年にかけて、世界全体で約320以上の衛星が製造・打ち上げられた。全体として、中型衛星市場は、地球観測、イメージング、コネクティビティサービスの需要増に牽引され、成長を続けると予想される。

中型衛星産業の概要

中型衛星市場はかなり統合されており、上位5社で81.92%を占めている。この市場の主要プレーヤーは、エアバスSE、中国航天科技有限公司(CASC)、ノースロップ・グラマン社、OHB SE、タレスである(アルファベット順)。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 エグゼクティブ・サマリーと主な調査結果

2 レポートの内容

3 はじめに
3.1 調査の前提条件と市場定義
3.2 調査範囲
3.3 調査方法

4 主要業界動向
4.1 衛星質量
4.2 宇宙開発への支出
4.3 規制の枠組み
4.3.1 グローバル
4.3.2 オーストラリア
4.3.3 ブラジル
4.3.4 カナダ
4.3.5 中国
4.3.6 フランス
4.3.7 ドイツ
4.3.8 インド
4.3.9 イラン
4.3.10 日本
4.3.11 ニュージーランド
4.3.12 ロシア
4.3.13 シンガポール
4.3.14 韓国
4.3.15 アラブ首長国連邦
4.3.16 イギリス
4.3.17 米国
4.4 バリューチェーンと流通チャネル分析

5 市場セグメント分析(市場規模(単位:米ドル)、2029年までの予測、成長見通し分析を含む
5.1 アプリケーション
5.1.1 通信
5.1.2 地球観測
5.1.3 航法
5.1.4 宇宙観測
5.1.5 その他
5.2 軌道クラス
5.2.1 GEO
5.2.2 LEO
5.2.3 MEO
5.3 エンドユーザー
5.3.1 商業
5.3.2 軍事・政府
5.3.3 その他
5.4 推進技術
5.4.1 電気式
5.4.2 ガスエンジン
5.4.3 液体燃料
5.5 地域
5.5.1 アジア太平洋
5.5.2 ヨーロッパ
5.5.3 北米
5.5.4 その他の地域

6 競争環境
6.1 主な戦略的動き
6.2 市場シェア分析
6.3 企業ランドスケープ
6.4 企業プロフィール(グローバルレベルの概要、市場レベルの概要、主要事業セグメント、財務、従業員数、主要情報、市場ランク、市場シェア、製品・サービス、最近の動向の分析を含む)。
6.4.1 エアバスSE
6.4.2 中国航空宇宙科学技術公司(CASC)
6.4.3 インド宇宙研究機関(ISRO)
6.4.4 ノースロップ・グラマン社
6.4.5 OHB SE
6.4.6 ROSCOSMOS
6.4.7 タレス

衛星企業の経営陣に対する7つの重要な戦略的質問

8 付録
8.1 世界の概要
8.1.1 概要
8.1.2 ポーターのファイブフォース・フレームワーク
8.1.3 世界のバリューチェーン分析
8.1.4 市場ダイナミクス(DROs)
8.2 出典と参考文献
8.3 図表一覧
8.4 主要インサイト
8.5 データパック
8.6 用語集

 

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Summary

The Mid-size Satellites Market size is estimated at USD 7.67 billion in 2024, and is expected to reach USD 14.44 billion by 2029, growing at a CAGR of 13.49% during the forecast period (2024-2029).

Increased development of small and medium satellites is expected to drive the adoption rate of LEO satellites from 2023 to 2029

  • Medium satellites or mid-size satellites weighing 500 to 1,000 kg are being launched in the LEO orbit and are expected to continue the same throughout the forecast period. LEO orbit occupied the majority of the market share of 85.3% in 2017.
  • Depending on the type of application or mission, a particular satellite or an entire satellite constellation is launched in various types of orbit. Different satellites manufactured and launched across all the regions have different applications. For instance, during 2017-2022, out of the 167 large satellites launched, 114, 43, 8, and 2 were placed in LEO, MEO, GEO, and elliptical orbits, respectively.
  • With respect to the market shares, LEO orbit is expected to lead the market, and it is expected to occupy a share of 84% in 2023 and 83.1% in 2029. The high market share is because of its close proximity and several other advantages triggered by technological developments. GEO orbit is expected to register a share of 9% in 2023, and it is anticipated to occupy a share of 7% in 2029.
  • The multi-function capabilities of these satellites, such as the increasing uses of satellites in areas like electronic intelligence, Earth science/meteorology, laser imaging, optical imaging, and meteorology, are expected to drive the demand for the development of these satellites during the forecast period.

Increased development of small and medium satellites is expected to drive the adoption rate of LEO satellites from 2023 to 2029

  • The global mid-size satellite market is expected to grow at a steady pace due to the increasing demand for satellite-based services across various industries, such as telecommunications, government, and defense. North America is the largest market for mid-size satellites, with the United States being the major contributor. The US government is the major customer of mid-size satellites for military and intelligence purposes. The European mid-size satellite market is driven by the increasing demand for satellite-based navigation services, particularly in the automotive and transportation industries. The Asia-Pacific mid-size satellite market is being driven by a growing demand for satellite-based telecommunications and remote sensing services. The mid-size satellite market in the Rest of the World is also experiencing growth due to the increasing demand for satellite-based communications in rural and remote areas.
  • The global mid-size satellite market is witnessing several trends, including the development of miniaturized satellite components and more efficient propulsion systems. The miniaturization of satellite components is reducing the cost of manufacturing and launching mid-size satellites. This is expected to increase the demand for mid-size satellites, particularly in developing countries. The market is also driven by the increasing investments by governments and private companies in the space industry. Overall, the market is expected to continue its steady growth in the coming years, driven by increased demand for satellite-based services across various industries and regions. The market is also expected to be fueled by advancements in satellite technology, including the development of miniaturized satellite components.

Global Mid-size Satellites Market Trends

Growing demand for Earth observation, imaging, and connectivity services is expected to surge the research and development expenditure in the mid size satellites category

  • Over recent years, there has been a significant increase in the number of mid-size satellite missions launched and in development globally. This is largely due to advances in technology that have made it more affordable and accessible to build and launch these types of satellites. As a result, R&D expenditure in this area has been growing steadily. European countries are recognizing the importance of various investments in the space domain and are increasing their spending in areas such as Earth observation, satellite navigation, connectivity, space research, and innovation to stay competitive and innovative in the global space industry.
  • In November 2022, ESA announced that it had proposed a 25% boost in space funding over the next three years designed to maintain Europe's lead in Earth observation, expand navigation services, and remain a partner in exploration with the United States. The European Space Agency (ESA) is requesting its 22 nations to back a budget of EUR 18.5 billion for 2023-2025. Likewise, in September 2022, France announced that it was expecting to increase spending on national and European space programs as the European Space Agency works to secure commitments for its own significant budget increase. The government announced that it planned to allocate more than USD 9 billion to space activities, an increase of about 25% over the past three years.
  • During 2017-2022, around 320+ satellites were manufactured and launched globally. Overall, the mid-sized satellite market is expected to continue to grow, driven by the growing demand for Earth observation, imaging, and connectivity services.

Mid-size Satellites Industry Overview

The Mid-size Satellites Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 81.92%. The major players in this market are Airbus SE, China Aerospace Science and Technology Corporation (CASC), Northrop Grumman Corporation, OHB SE and Thales (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION
3.1 Study Assumptions & Market Definition
3.2 Scope of the Study
3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS
4.1 Satellite Mass
4.2 Spending On Space Programs
4.3 Regulatory Framework
4.3.1 Global
4.3.2 Australia
4.3.3 Brazil
4.3.4 Canada
4.3.5 China
4.3.6 France
4.3.7 Germany
4.3.8 India
4.3.9 Iran
4.3.10 Japan
4.3.11 New Zealand
4.3.12 Russia
4.3.13 Singapore
4.3.14 South Korea
4.3.15 United Arab Emirates
4.3.16 United Kingdom
4.3.17 United States
4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects)
5.1 Application
5.1.1 Communication
5.1.2 Earth Observation
5.1.3 Navigation
5.1.4 Space Observation
5.1.5 Others
5.2 Orbit Class
5.2.1 GEO
5.2.2 LEO
5.2.3 MEO
5.3 End User
5.3.1 Commercial
5.3.2 Military & Government
5.3.3 Other
5.4 Propulsion Tech
5.4.1 Electric
5.4.2 Gas based
5.4.3 Liquid Fuel
5.5 Region
5.5.1 Asia-Pacific
5.5.2 Europe
5.5.3 North America
5.5.4 Rest of World

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Key Strategic Moves
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Landscape
6.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
6.4.1 Airbus SE
6.4.2 China Aerospace Science and Technology Corporation (CASC)
6.4.3 Indian Space Research Organisation (ISRO)
6.4.4 Northrop Grumman Corporation
6.4.5 OHB SE
6.4.6 ROSCOSMOS
6.4.7 Thales

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR SATELLITE CEOS

8 APPENDIX
8.1 Global Overview
8.1.1 Overview
8.1.2 Porter's Five Forces Framework
8.1.3 Global Value Chain Analysis
8.1.4 Market Dynamics (DROs)
8.2 Sources & References
8.3 List of Tables & Figures
8.4 Primary Insights
8.5 Data Pack
8.6 Glossary of Terms

 

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