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日本航空:市場シェア分析、産業動向・統計、2016年~2029年の成長予測


Japan Aviation - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2016 - 2029

日本の航空市場規模は2024年に104.9億米ドルと推定され、2029年には133.5億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は4.94%である。主な注目点-航空機タイプ別最大市場:民間航空機:... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

日本の航空市場規模は2024年に104.9億米ドルと推定され、2029年には133.5億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は4.94%である。主な注目点-航空機タイプ別最大市場:民間航空機:航空旅客輸送量の増加とパンデミック以前の水準への回復が、既存の航空機を持続可能な先進航空機に置き換えることと相まって、民間航空機市場を牽引している。-サブ航空機タイプ別最大市場:旅客機:継続的な旅客輸送量に見合った国内航空会社の国際的な事業展開の拡大が、2022年から2028年にかけて市場を牽引すると予測される。

日本の航空市場動向

民間航空が最大の航空機タイプ - 航空会社とそのサプライチェーンから成る民間航空産業は、予測期間中、日本のGDPに721億米ドル寄与すると推定される。全体では、航空輸送部門への投入と、航空便で来日する外国人観光客が、日本のGDPの2.4%を支えている。 - 日本は、COVID-19の流行がこの地域の民間航空業界に影響を与えているにもかかわらず、世界で力強く成長している民間航空市場の1つである。旅客輸送量の回復は、日本の民間航空産業の復活を助長すると予想される。日本では、2021年の航空旅客輸送量が合計で139%増加した。旅客輸送量の増加は、国境規制の緩和によるものである。 - HNWIの割合の増加、訓練校、ビジネスジェット・インフラ整備への政府の注力、規制緩和活動といった要因が、予測期間中、日本の一般航空の成長を牽引すると予想される。 - 日本では、定期便以外のビジネス旅行のニーズが高まっているため、チャーター便の運航会社が常に航路を拡大し、新しい航空機を保有するようになっている。これが日本におけるビジネスジェット機とターボプロップ機の需要を支えている。他方、軽スポーツ機や練習機の需要は引き続き高く、一般航空機材の成長に寄与している。 - 日本の防衛省は2021年初頭に、2022年度予算として493億米ドル超を提案したが、これは記録的なものであり、GDP の1%という長年の上限を上回る可能性がある。2027年までには、日本は米国と中国に次ぐ世界第3位の防衛費支出国になるかもしれない。

日本の航空産業の概要

日本の航空市場はかなり統合されており、上位5社で96.59%を占めている。この市場の主要プレーヤーは、エアバスSE、ATR、ロッキード・マーチン社、テキストロン社、ボーイング社である(アルファベット順)。

その他の特典

- エクセル形式の市場推定(ME)シート - 3ヶ月のアナリストサポート

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目次

1 エグゼクティブ・サマリーと主な調査結果

2 レポートの内容

3 はじめに
3.1 調査の前提条件と市場定義
3.2 調査範囲
3.3 調査方法

4 主要産業動向
4.1 航空旅客輸送量
4.2 航空貨物輸送量
4.3 国内総生産
4.4 収入旅客キロ(RPK)
4.5 インフレ率
4.6 活発な航空機データ
4.7 国防支出
4.8 個人富裕層(HNWI)
4.9 規制の枠組み
4.10 バリューチェーン分析

5 市場区分
5.1 航空機の種類
5.1.1 民間航空機
5.1.1.1 サブ航空機タイプ別
5.1.1.1.1 貨物機
5.1.1.1.2 旅客機
5.1.1.1.2.1 ボディタイプ別
5.1.1.1.2.1.1 ナローボディ航空機
5.1.1.1.2.1.2 ワイドボディ機
5.1.2 一般旅客機
5.1.2.1 サブ航空機タイプ別
5.1.2.1.1 ビジネスジェット機
5.1.2.1.1.1 ボディタイプ別
5.1.2.1.1.1.1 大型ジェット機
5.1.2.1.1.1.2 小型ジェット機
5.1.2.1.1.1.3 中型ジェット機
5.1.2.1.2 ピストン固定翼機
5.1.2.1.3 その他
5.1.3 軍用機
5.1.3.1 サブ航空機タイプ別
5.1.3.1.1 固定翼機
5.1.3.1.1.1 ボディタイプ別
5.1.3.1.1.1 マルチロール機
5.1.3.1.1.1.2 練習機
5.1.3.1.1.1.3 輸送機
5.1.3.1.1.1.4 その他
5.1.3.1.2 回転翼航空機
5.1.3.1.2.1 ボディタイプ別
5.1.3.1.2.1.1 マルチミッションヘリコプター
5.1.3.1.2.1.2 輸送ヘリコプター
5.1.3.1.2.1.3 その他

6 競争環境
6.1 主要な戦略的動き
6.2 市場シェア分析
6.3 企業ランドスケープ
6.4 企業プロフィール
6.4.1 エアバスSE
6.4.2 ATR
6.4.3 ボンバルディア
6.4.4 川崎重工業株式会社
6.4.5 ロッキード・マーチン・コーポレーション
6.4.6 テキストロン社
6.4.7 ボーイング社

航空業界のCEOに対する7つの重要な戦略的質問

8 付録
8.1 世界の概要
8.1.1 概要
8.1.2 ポーターのファイブフォース・フレームワーク
8.1.3 世界のバリューチェーン分析
8.1.4 市場ダイナミクス(DROs)
8.2 出典と参考文献
8.3 図表一覧
8.4 主要インサイト
8.5 データパック
8.6 用語集

 

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Summary

The Japan Aviation Market size is estimated at USD 10.49 billion in 2024, and is expected to reach USD 13.35 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.94% during the forecast period (2024-2029). Key Highlights -Largest Market by Aircraft Type - Commercial Aviation : Increasing air passenger traffic and its recovery to pre-pandemic levels, coupled with replacing existing aircraft with advanced sustainable aircraft, is driving the commercial aviation market. -Largest Market by Sub-Aircraft Type - Passenger Aircraft : Increasing the international reach of the country's airlines to match ongoing passenger traffic is anticipated to drive the market from 2022 to 2028.

Japan Aviation Market Trends

Commercial Aviation is the largest Aircraft Type - The commercial aviation industry, comprising airlines and their supply chains, is estimated to contribute USD 72.1 billion to Japan's GDP during the forecast period. In all, inputs to the air transport sector and foreign tourists coming by air support 2.4% of the country's GDP. - Japan is one of the world's strongly growing commercial aviation markets, despite the COVID-19 epidemic impacting the region's commercial airline industry. The recovery of passenger traffic is anticipated to aid in the revival of Japan's commercial aviation industry. Japan witnessed a total increase of 139% in Air Passenger traffic in 2021. The rise in passenger traffic is due to ease in border restrictions. - Factors such as the increasing rate of HNWIs, training schools, the government's focus on developing business jet infrastructure, and deregulation activities are expected to drive the growth of general aviation in Japan during the forecast period. - Charter operators in the country are constantly expanding their routes and are adding new aircraft to their fleets, driven by the growing need for non-scheduled business travel. This has helped the demand for business jets and turboprops in Japan. On the other hand, the demand for light sport and trainer aircraft remained high, contributing to the general aviation fleet growth. - Japan's Defense Ministry proposed a budget for fiscal 2022 of more than USD 49.3 billion at the beginning of 2021, which is a record and potentially exceeds the long-standing cap of 1% of GDP. By 2027, Japan might be the world's third-largest defense spender, after only the United States and China.

Japan Aviation Industry Overview

The Japan Aviation Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 96.59%. The major players in this market are Airbus SE, ATR, Lockheed Martin Corporation, Textron Inc. and The Boeing Company (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

- The market estimate (ME) sheet in Excel format - 3 months of analyst support

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Table of Contents

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION
3.1 Study Assumptions & Market Definition
3.2 Scope of the Study
3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS
4.1 Air Passenger Traffic
4.2 Air Transport Freight
4.3 Gross Domestic Product
4.4 Revenue Passenger Kilometers (RPK)
4.5 Inflation Rate
4.6 Active Fleet Data
4.7 Defense Spending
4.8 High-Net-Worth Individual (HNWI)
4.9 Regulatory Framework
4.10 Value Chain Analysis

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Aircraft Type
5.1.1 Commercial Aviation
5.1.1.1 By Sub Aircraft Type
5.1.1.1.1 Freighter Aircraft
5.1.1.1.2 Passenger Aircraft
5.1.1.1.2.1 By Body Type
5.1.1.1.2.1.1 Narrowbody Aircraft
5.1.1.1.2.1.2 Widebody Aircraft
5.1.2 General Aviation
5.1.2.1 By Sub Aircraft Type
5.1.2.1.1 Business Jets
5.1.2.1.1.1 By Body Type
5.1.2.1.1.1.1 Large Jet
5.1.2.1.1.1.2 Light Jet
5.1.2.1.1.1.3 Mid-Size Jet
5.1.2.1.2 Piston Fixed-Wing Aircraft
5.1.2.1.3 Others
5.1.3 Military Aviation
5.1.3.1 By Sub Aircraft Type
5.1.3.1.1 Fixed-Wing Aircraft
5.1.3.1.1.1 By Body Type
5.1.3.1.1.1.1 Multi-Role Aircraft
5.1.3.1.1.1.2 Training Aircraft
5.1.3.1.1.1.3 Transport Aircraft
5.1.3.1.1.1.4 Others
5.1.3.1.2 Rotorcraft
5.1.3.1.2.1 By Body Type
5.1.3.1.2.1.1 Multi-Mission Helicopter
5.1.3.1.2.1.2 Transport Helicopter
5.1.3.1.2.1.3 Others

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Key Strategic Moves
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Landscape
6.4 Company Profiles
6.4.1 Airbus SE
6.4.2 ATR
6.4.3 Bombardier Inc.
6.4.4 Kawasaki Heavy Industries, Ltd.
6.4.5 Lockheed Martin Corporation
6.4.6 Textron Inc.
6.4.7 The Boeing Company

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR AVIATION CEOS

8 APPENDIX
8.1 Global Overview
8.1.1 Overview
8.1.2 Porter's Five Forces Framework
8.1.3 Global Value Chain Analysis
8.1.4 Market Dynamics (DROs)
8.2 Sources & References
8.3 List of Tables & Figures
8.4 Primary Insights
8.5 Data Pack
8.6 Glossary of Terms

 

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2024/10/04 10:27

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