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米国航空業界:市場シェア分析、産業動向・統計、2016年~2029年の成長予測


US Aviation - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2016 - 2029

米国の航空市場規模は2024年に952億米ドルと推定され、2029年には876億6,000万米ドルに減少すると予測される。主なハイライト-航空機タイプ別最大市場-民間航空機:航空旅客輸送量の増加とパンデミック以前の水準... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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90 英語

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サマリー

米国の航空市場規模は2024年に952億米ドルと推定され、2029年には876億6,000万米ドルに減少すると予測される。主なハイライト-航空機タイプ別最大市場-民間航空機:航空旅客輸送量の増加とパンデミック以前の水準への回復、さらに既存の航空機から持続可能な最新型航空機への買い替えが民間航空機市場を牽引している。-サブ航空機タイプ別最大市場-旅客航空機:航空市場のさらなる自由化と人口統計学的見通しの相違が旅客輸送量の増加を促進する要因の一部となっており、旅客航空機の需要を押し上げている。

米国航空市場の動向

民間航空機が最大の航空機タイプ-米国の航空市場は、タイプ別に民間航空機、軍用航空機、一般航空機に区分される。米国の航空産業は成熟し、よく発達しており、複数の航空機OEMが存在する。 - 軍用機セグメントは、研究開発への政府投資の増加や、地元企業による先進的な戦闘機、ヘリコプター、輸送機、訓練機の調達によって恩恵を受けている。 - 米国は世界最大の民間航空市場のひとつである。COVID-19の大流行が同地域の民間航空業界に影響を及ぼしているにもかかわらず、旅客輸送量の回復が米国の民間航空業界の復活を後押しすると予想されている。 - 国際航空運送協会(IATA)によると、米国はパンデミックにより旅客数が69%減少し、米国の航空会社にとって総額1,300億米ドルの損失となった。 - COVID-19のパンデミック時には、2020年の航空機納入数でビジネスジェット機が22.4%、ヘリコプターが24.7%減少した。COVID-19による封鎖は、世界的な旅行の制限とともに、米国の一般航空セグメントに影響を与えた。しかし、市場は新規受注と納入の面で牽引力を増しており、予測期間を通じて同じ傾向が続くと予想される。

米国航空業界の概要

米国の航空市場はかなり統合されており、上位5社で84.21%を占めている。この市場の主要プレーヤーは、エアバスSE、ジェネラル・ダイナミクス・コーポレーション、ロッキード・マーチン・コーポレーション、テキストロン・インク、ボーイング・カンパニーである(アルファベット順)。

その他の特典

- エクセル形式の市場推定(ME)シート - 3ヶ月のアナリストサポート

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目次

1 エグゼクティブ・サマリーと主な調査結果

2 レポートの内容

3 はじめに
3.1 調査の前提条件と市場定義
3.2 調査範囲
3.3 調査方法

4 主要産業動向
4.1 航空旅客輸送量
4.2 航空貨物輸送量
4.3 国内総生産
4.4 収入旅客キロ(RPK)
4.5 インフレ率
4.6 活発な航空機データ
4.7 国防支出
4.8 個人富裕層(HNWI)
4.9 規制の枠組み
4.10 バリューチェーン分析

5 市場区分
5.1 航空機の種類
5.1.1 民間航空機
5.1.1.1 サブ航空機タイプ別
5.1.1.1.1 貨物機
5.1.1.1.2 旅客機
5.1.1.1.2.1 ボディタイプ別
5.1.1.1.2.1.1 ナローボディ航空機
5.1.1.1.2.1.2 ワイドボディ機
5.1.2 一般旅客機
5.1.2.1 サブ航空機タイプ別
5.1.2.1.1 ビジネスジェット機
5.1.2.1.1.1 ボディタイプ別
5.1.2.1.1.1.1 大型ジェット機
5.1.2.1.1.1.2 小型ジェット機
5.1.2.1.1.1.3 中型ジェット機
5.1.2.1.2 ピストン固定翼機
5.1.2.1.3 その他
5.1.3 軍用機
5.1.3.1 サブ航空機タイプ別
5.1.3.1.1 固定翼機
5.1.3.1.1.1 ボディタイプ別
5.1.3.1.1.1 マルチロール機
5.1.3.1.1.1.2 練習機
5.1.3.1.1.1.3 輸送機
5.1.3.1.1.1.4 その他
5.1.3.1.2 回転翼航空機
5.1.3.1.2.1 ボディタイプ別
5.1.3.1.2.1.1 マルチミッションヘリコプター
5.1.3.1.2.1.2 輸送ヘリコプター
5.1.3.1.2.1.3 その他

6 競争環境
6.1 主要な戦略的動き
6.2 市場シェア分析
6.3 企業ランドスケープ
6.4 企業プロフィール
6.4.1 エアトラクター
6.4.2 エアバスSE
6.4.3 ATR
6.4.4 ボンバルディア
6.4.5 シーラス・デザイン・コーポレーション
6.4.6 ダッソー・アビエーション
6.4.7 エンブラエル
6.4.8 ゼネラル・ダイナミクス・コーポレーション
6.4.9 本田技研工業株式会社
6.4.10 レオナルド S.p.A
6.4.11 ロッキード・マーチン・コーポレーション
6.4.12 MD Helicopters LLC.
6.4.13 ノースロップ・グラマン・コーポレーション
6.4.14 ピラタス・エアクラフト
6.4.15 パイパー・エアクラフト
6.4.16 ロビンソンヘリコプター社
6.4.17 テキストロン社
6.4.18 ザ・ボーイング・カンパニー

航空業界のCEOに対する7つの重要な戦略的質問

8 付録
8.1 世界の概要
8.1.1 概要
8.1.2 ポーターのファイブフォース・フレームワーク
8.1.3 世界のバリューチェーン分析
8.1.4 市場ダイナミクス(DROs)
8.2 出典と参考文献
8.3 図表一覧
8.4 主要インサイト
8.5 データパック
8.6 用語集

 

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Summary

The US Aviation Market size is estimated at USD 95.20 billion in 2024, and is expected to decline to USD 87.66 billion by 2029. Key Highlights -Largest Market by Aircraft Type - Commercial Aviation : Increasing air passenger traffic and its recovery to pre-pandemic levels, coupled with the replacement of existing aircraft with advanced sustainable aircraft, are driving the commercial aviation market. -Largest Market by Sub-Aircraft Type - Passenger Aircraft : Further liberalization of the aviation market and diverging demographic outlooks are some of the factors driving the growth of passenger traffic, which is boosting the demand for passenger aircraft.

US Aviation Market Trends

Commercial Aviation is the largest Aircraft Type - The US aviation market is segmented by type into commercial aircraft, military aircraft, and general aviation. The US aviation industry is mature and well-developed and has the presence of several aircraft OEMs. - The military aviation segment is benefitted due to the increasing government investment in R&D and the procurement of advanced fighter jets, helicopters, and transport and training aircraft from the local players. - The United States is one of the largest commercial aviation markets in the world. Despite the COVID-19 pandemic impacting the region's commercial airline industry, the recovery of passenger traffic is anticipated to aid the revival of the US commercial aviation industry. - According to the International Air Transport Association (IATA), the United States witnessed a 69% decrease in passenger traffic due to the pandemic, resulting in a total loss of USD 130 billion for US airlines. - The US general aviation market may expand over the forecast period due to an increasing emphasis on improving the infrastructure of private airports and the growing number of HNWIs in the country. - During the COVID-19 pandemic, there was a decline of 22.4% in business jets and 24.7% in helicopters in terms of aircraft deliveries in 2020. The COVID-19-induced lockdown, along with restrictions on global travel, impacted the US general aviation segment. However, the market is gaining traction in terms of new orders and deliveries and is expected to continue the same trend throughout the forecast period.

US Aviation Industry Overview

The US Aviation Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 84.21%. The major players in this market are Airbus SE, General Dynamics Corporation, Lockheed Martin Corporation, Textron Inc. and The Boeing Company (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

- The market estimate (ME) sheet in Excel format - 3 months of analyst support

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Table of Contents

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION
3.1 Study Assumptions & Market Definition
3.2 Scope of the Study
3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS
4.1 Air Passenger Traffic
4.2 Air Transport Freight
4.3 Gross Domestic Product
4.4 Revenue Passenger Kilometers (RPK)
4.5 Inflation Rate
4.6 Active Fleet Data
4.7 Defense Spending
4.8 High-Net-Worth Individual (HNWI)
4.9 Regulatory Framework
4.10 Value Chain Analysis

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Aircraft Type
5.1.1 Commercial Aviation
5.1.1.1 By Sub Aircraft Type
5.1.1.1.1 Freighter Aircraft
5.1.1.1.2 Passenger Aircraft
5.1.1.1.2.1 By Body Type
5.1.1.1.2.1.1 Narrowbody Aircraft
5.1.1.1.2.1.2 Widebody Aircraft
5.1.2 General Aviation
5.1.2.1 By Sub Aircraft Type
5.1.2.1.1 Business Jets
5.1.2.1.1.1 By Body Type
5.1.2.1.1.1.1 Large Jet
5.1.2.1.1.1.2 Light Jet
5.1.2.1.1.1.3 Mid-Size Jet
5.1.2.1.2 Piston Fixed-Wing Aircraft
5.1.2.1.3 Others
5.1.3 Military Aviation
5.1.3.1 By Sub Aircraft Type
5.1.3.1.1 Fixed-Wing Aircraft
5.1.3.1.1.1 By Body Type
5.1.3.1.1.1.1 Multi-Role Aircraft
5.1.3.1.1.1.2 Training Aircraft
5.1.3.1.1.1.3 Transport Aircraft
5.1.3.1.1.1.4 Others
5.1.3.1.2 Rotorcraft
5.1.3.1.2.1 By Body Type
5.1.3.1.2.1.1 Multi-Mission Helicopter
5.1.3.1.2.1.2 Transport Helicopter
5.1.3.1.2.1.3 Others

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Key Strategic Moves
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Landscape
6.4 Company Profiles
6.4.1 Air Tractor Inc.
6.4.2 Airbus SE
6.4.3 ATR
6.4.4 Bombardier Inc.
6.4.5 Cirrus Design Corporation
6.4.6 Dassault Aviation
6.4.7 Embraer
6.4.8 General Dynamics Corporation
6.4.9 Honda Motor Co., Ltd.
6.4.10 Leonardo S.p.A
6.4.11 Lockheed Martin Corporation
6.4.12 MD Helicopters LLC.
6.4.13 Northrop Grumman Corporation
6.4.14 Pilatus Aircraft Ltd
6.4.15 Piper Aircraft Inc.
6.4.16 Robinson Helicopter Company Inc.
6.4.17 Textron Inc.
6.4.18 The Boeing Company

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR AVIATION CEOS

8 APPENDIX
8.1 Global Overview
8.1.1 Overview
8.1.2 Porter's Five Forces Framework
8.1.3 Global Value Chain Analysis
8.1.4 Market Dynamics (DROs)
8.2 Sources & References
8.3 List of Tables & Figures
8.4 Primary Insights
8.5 Data Pack
8.6 Glossary of Terms

 

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