欧州ゼネラルアビエーション:市場シェア分析、産業動向・統計、2016〜2029年の成長予測Europe General Aviation - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2016 - 2029 欧州の一般航空機市場規模は2024年に78.1億米ドルと推定され、予測期間(2024-2029年)の年平均成長率は3.42%で、2029年には92.4億米ドルに達すると予測される。主な注目点-サブ航空機タイプ別最大市場-ビジネス... もっと見る
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サマリー欧州の一般航空機市場規模は2024年に78.1億米ドルと推定され、予測期間(2024-2029年)の年平均成長率は3.42%で、2029年には92.4億米ドルに達すると予測される。主な注目点-サブ航空機タイプ別最大市場-ビジネスジェット:この地域では主にHNWIとUHNWIが増加しており、市場の成長を牽引している。-サブ航空機タイプ別急成長市場-ビジネスジェット:この地域では様々な国や企業が様々な分野で大型ジェット機を採用しており、市場の成長を加速させている。-ボディタイプ別最大市場-大型ジェット:この地域では消費者の大型ジェット機に対する嗜好が需要を牽引している。そのため、メーカーは消費者の利便性に応じて幅広い製品を提供している。-国別最大市場-ドイツ:さまざまな分野の企業や個人による大型ジェット機の調達が、同国市場の成長を牽引している。欧州ゼネラル・アビエーション市場動向ビジネスジェットが最大のサブ航空機タイプ-2021年のビジネス航空の回復は、2020年と比較してより持続的であった。主要なレジャー・デスティネーションでは、フライト・アクティビティと旅客数が大幅な伸びを記録し、レジャーがビジネス航空に大きく貢献していることが示された。しかし、2021年のいくつかの月では2019年の水準と比較して需要が低下したため、成長は年間を通じて一貫していない。ヨーロッパにおけるビジネスジェット需要は、2021年1月比で53%、2020年比で16%急増した。2020年、欧州のビジネス航空部門の回復は、約74%の減少を記録した民間航空部門よりも良好であり、ビジネス航空部門は12%であった。 - 欧州のビジネスジェットの納入は、COVID-19の流行時に影響を受け、17.5%の減少となった。世界的な旅行規制とCOVID-19がヨーロッパに与えた大きな影響は、ヨーロッパのビジネスジェット市場に影響を与えた。2021年には、ボンバルディアが約36機を納入し、ビジネスジェットの納入数で首位となり、エンブラエル、ピラタス、セスナ、ガルフストリーム、シーラスがそれぞれ21機、17機、15機、10機と続いた。2022年7月時点の欧州のビジネスジェット機保有台数では、セスナが現在の運航台数の30%を占め、ボンバルディアが23%、ダッソーが14%で続く。同地域におけるUHNWIの急増は、同地域のビジネスジェット・セグメントを後押しし、2022年から2028年にかけて約200機以上の航空機が納入される見込みである。ドイツが最大の国-欧州では、個人旅行や出張にプライベートジェットやヘリコプターを好むHNWIやUHNWIの増加が、一般航空セクターの航空機調達を後押しした。2016年から2021年にかけて、この地域のHNWI人口は60%増加した。2021年、航空チャーターサービス・プロバイダーは、ビジネス航空向けの新規会員数の急増に伴い、欧州全域で高い需要を目の当たりにした。例えば、ヨーロッパを拠点とする大手航空チャーターサービス・プロバイダーのビスタジェットは、2021年上半期の新規会員数が2020年上半期と比較して約53%増加した。欧州の主要チャーターサービス・プロバイダーによると、2021年末にかけて需要が大幅に増加し、2019年のトラフィック・レベルを上回ることができた。ビジネス航空のトラフィックは、2021年8月以降、2019年に比べて約20〜30%増加している。このような旺盛な需要のため、チャーター・ジェット・サービス会社は、増大する需要に対応するため、保有機体を拡大している。現在の運航機体では、2022年7月現在、ドイツが欧州全体のビジネスジェット機保有機体の約18%を占め、イギリス、フランス、ロシアがそれぞれ約11%、約10%、約8%で続いている。ヘリコプターのカテゴリーでは、2022年7月現在、イギリスがヘリコプター保有台数全体の約13%でトップ、次いでフランス、ドイツ、イタリアがそれぞれ保有台数の約12%、11%、11%となっている。欧州一般航空業界の概要欧州一般航空市場はかなり統合されており、上位5社で75.52%を占めている。この市場の主要プレーヤーは、エアバスSE、ボンバルディア社、ゼネラル・ダイナミクス社、レオナルドS.p.A.、テキストロン社である(アルファベット順)。その他の特典- エクセル形式の市場推定(ME)シート - 3ヶ月のアナリストサポート目次1 エグゼクティブ・サマリーと主な調査結果2 レポートの内容 3 はじめに 3.1 調査の前提条件と市場定義 3.2 調査範囲 3.3 調査方法 4 主要業界動向 4.1 個人富裕層(HNWI) 4.2 規制の枠組み 4.3 バリューチェーン分析 5 市場セグメンテーション 5.1 サブ航空機タイプ 5.1.1 ビジネスジェット 5.1.1.1 大型ジェット機 5.1.1.2 ライトジェット 5.1.1.3 中型ジェット機 5.1.2 ピストン固定翼機 5.1.3 その他 5.2 国名 5.2.1 フランス 5.2.2 ドイツ 5.2.3 イタリア 5.2.4 オランダ 5.2.5 ロシア 5.2.6 スペイン 5.2.7 英国 5.2.8 その他のヨーロッパ 6 競争環境 6.1 主要な戦略的動き 6.2 市場シェア分析 6.3 企業ランドスケープ 6.4 企業プロフィール 6.4.1 エアバスSE 6.4.2 ボンバルディア 6.4.3 シーラスデザイン 6.4.4 Daher 6.4.5 ダッソー・アビエーション 6.4.6 ダイヤモンド・エアクラフト 6.4.7 エンブラエル 6.4.8 ゼネラル・ダイナミクス・コーポレーション 6.4.9 レオナルドS.p.A 6.4.10 PIAGGIO AERO INDUSTRIES S.p.A 6.4.11 ピラタス・エアクラフト社 6.4.12 ロビンソンヘリコプター社 6.4.13 テクナム・エアクラフト 6.4.14 Textron Inc. 航空業界の最高経営責任者に対する7つの重要な戦略的質問 8 付録 8.1 世界の概要 8.1.1 概要 8.1.2 ポーターのファイブフォース・フレームワーク 8.1.3 世界のバリューチェーン分析 8.1.4 市場ダイナミクス(DROs) 8.2 出典と参考文献 8.3 図表一覧 8.4 主要インサイト 8.5 データパック 8.6 用語集
SummaryThe Europe General Aviation Market size is estimated at USD 7.81 billion in 2024, and is expected to reach USD 9.24 billion by 2029, growing at a CAGR of 3.42% during the forecast period (2024-2029). Key Highlights -Largest Market by Sub-Aircraft Type - Business Jets : An increasing number of HNWIs and UHNWIs in the region are mainly driving the market's growth. -Fastest-growing Market by Sub-Aircraft Type - Business Jets : The adoption of large jets in the region by various countries and companies across different sectors is driving the faster growth of the market. -Largest Market by Body Type - Large Jet : The consumer preference for large jets across the region is driving the demand. Therefore, manufacturers are offering a wide range of products to consumers according to their convenience. -Largest Market by Country - Germany : The procurement of large jets by various companies or individuals across different sectors is driving the market's growth in the country.Europe General Aviation Market TrendsBusiness Jets is the largest Sub Aircraft Type - The recovery of business aviation in 2021 was more sustained compared to 2020. Major leisure destinations recorded significant growth in flight activity and passenger traffic, indicating the substantial contribution of leisure to business aviation. However, the growth has not been consistent across the year, as several months in 2021 saw a drop in demand compared to 2019 levels. This growth is expected to improve in 2022 with the opening of more routes. - The business jet demand in Europe surged by 53% compared to January 2021 and by 16% compared to 2020. In 2020, recovery in the business aviation sector in Europe was better than the commercial aviation section, which registered a decline of around 74%, with 12% in business aviation. - Business jet deliveries in Europe were affected during the COVID-19 pandemic, with a decline of 17.5%. Travel restrictions globally and the significant impact of COVID-19 on Europe affected the European business jet market. In 2021, Bombardier became the leading OEM in terms of business jet deliveries, as it delivered around 36 aircraft, followed by Embraer, Pilatus, Cessna, Gulfstream, and CIRRUS, with 21, 17,15, and 10 deliveries, respectively. The recovery in the business aviation sector is expected to aid the overall business jet segment during the forecast period. - Cessna is the leading OEM, with 30% of the current operational fleet size, followed by Bombardier and Dassault, with 23% and 14%, in the European business jet fleet as of July 2022. The surge in UHNWI individuals in the region is expected to aid the business jet segment in the region, and around 200+ aircraft are expected to be delivered during 2022-2028. Germany is the largest Country - The rise of HNWIs and UHNWIs, who prefer private jets and helicopters for personal or business travel in Europe, aided in the procurement of aircraft in the general aviation sector. From 2016 to 2021, the HNWI population in the region increased by 60%. - In 2021, air charter service providers witnessed high demand across Europe with the surge in new memberships for business aviation. For instance, in 2021, a major Europe-based air charter service provider, VistaJet, registered a growth of around 53% in new memberships during H1 2021 compared to H1 2020. Of the new memberships, more than 50% belong to the European region. - According to the major charter service providers in Europe, demand increased significantly toward the end of 2021 and managed to surpass 2019 levels of traffic. Business aviation traffic has been approximately 20-30% more than in 2019 since August 2021. Due to such strong demand, charter jet service companies are expanding their fleets to meet the growing demand. - In terms of the current operational fleet, Germany is the leading country with around 18% of the overall European business jet fleet, followed by the United Kingdom, France, and Russia, with around 11%, 10%, and 8% of the active fleet, respectively, as of July 2022. In the helicopters category, the United Kingdom is the leading country with around 13% of the overall helicopter fleet, followed by France, Germany, and Italy, with around 12%, 11%, and 11% of the active fleet, respectively, as of July 2022. - Of the total general aviation new aircraft deliveries (~6,000 units) between 2022 and 2028, the rest of the European region may account for 32% of these deliveries.Europe General Aviation Industry OverviewThe Europe General Aviation Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 75.52%. The major players in this market are Airbus SE, Bombardier Inc., General Dynamics Corporation, Leonardo S.p.A and Textron Inc. (sorted alphabetically).Additional Benefits:- The market estimate (ME) sheet in Excel format - 3 months of analyst supportTable of Contents1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS
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