電動LCV - 市場シェア分析、産業動向と統計、2019〜2029年の成長予測Electric LCV - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029 電動LCV市場規模は2024年に321.5億米ドルと推定され、2029年には1,518億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは36.40%で成長する見込みである。 主なハイライト 急速な都市化、厳しい... もっと見る
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サマリー電動LCV市場規模は2024年に321.5億米ドルと推定され、2029年には1,518億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは36.40%で成長する見込みである。 主なハイライト
電動LCV市場の動向電動バンが電動LCV市場をリードする都市部の人口は急増しており、そのため世界各国の政府はディーゼル車やバンの使用を禁止しようと計画している。例えば
電気自動車への需要の高まりに伴い、企業経営者たちは既存の車両を電気自動車に置き換え始めており、市場各社は新しい電気モデルの発売予定を発表している。フォードは2019年、大量販売されている商用バン「トランジット」の電気モデル「トランジットEV」を2021年までに欧州市場に投入する計画を発表した。バンは欧州における小型商用車販売台数の80%を占めている。 バンは、建設、郵便、宅配便、救急車、警察、救助活動、移動式作業場、旅客輸送など、幅広い商業活動に使用されている。 アジア太平洋地域が電動LCV市場をリードする見込みアジア太平洋地域は、安価な原材料の入手可能性、低い人件費、多数の業界プレイヤーの存在、人口の多さ、政府の参加などにより、電気自動車産業の中心地となっている。例えば、中国政府は電気自動車産業を支援するため、研究開発資金、免税措置、バッテリー充電ステーションへの融資など、約600億米ドルを支出した。 中国勢は自国市場で好調な業績を上げた後、他国での市場プレゼンスを拡大しようとしている。例えば、2019年、中国最大の電気自動車メーカーであるBYDグループは、インドに2つの純電気商用車、すなわちT3純電気商用物流ミニバンとT3純電気乗用車MPVを導入した。 欧州は、電気バンの助けを借りて市場で牽引力を増しており、市場の主要プレーヤーは、この地域で新しい電気バンを発売している。例えば 2019年、ルノー・グループは2台の水素電気商用車、すなわちMASTER Z.E. HydrogenとKANGOO Z.E. Hydrogenを発売した。また、航続距離を120kmから最大350kmまで伸ばす。 電動LCV産業の概要電動LCV市場は適度に統合されており、活発なプレーヤーは限られている。市場では、新興企業や既存企業がさまざまな新型電動モデルを発表している。市場の主要プレーヤーとしては、BYDグループ、日産自動車、ルノー・グループ、フォルクスワーゲンAGなどが挙げられる。各社は、市場の他のプレーヤーと戦略的提携を結び、新しい電動LCVを発売することで存在感を拡大している。例えば
その他の特典
目次1 はじめに1.1 調査の前提 1.2 研究の範囲 2 調査方法 3 要約 4 市場ダイナミクス 4.1 市場の促進要因 4.2 市場の抑制要因 4.3 産業の魅力 - ポーターのファイブフォース分析 4.3.1 新規参入者の脅威 4.3.2 買い手/消費者の交渉力 4.3.3 サプライヤーの交渉力 4.3.4 代替製品の脅威 4.3.5 競争ライバルの激しさ 5 市場の区分 5.1 推進タイプ別 5.1.1 BEV 5.1.2 HEV 5.1.3 FCEV 5.2 車両タイプ別 5.2.1 バン 5.2.2 ピックアップトラック 5.3 出力別 5.3.1 100kW未満 5.3.2 100~250 kW 5.3.3 250 kW以上 5.4 地域別 5.4.1 北米 5.4.1.1 米国 5.4.1.2 カナダ 5.4.1.3 その他の北米地域 5.4.2 ヨーロッパ 5.4.2.1 ドイツ 5.4.2.2 イギリス 5.4.2.3 フランス 5.4.2.4 その他のヨーロッパ 5.4.3 アジア太平洋 5.4.3.1 インド 5.4.3.2 中国 5.4.3.3 日本 5.4.3.4 韓国 5.4.3.5 その他のアジア太平洋地域 5.4.4 その他の地域 5.4.4.1 ブラジル 5.4.4.2 メキシコ 5.4.4.3 アラブ首長国連邦 5.4.4.4 その他の国 6 競争環境 6.1 ベンダー市場シェア 6.2 企業プロフィール 6.2.1 BYDグループ 6.2.2 日産自動車 6.2.3 BAICグループ 6.2.4 リビアン・オートモーティブ 6.2.5 ルノーグループ 6.2.6 テスラ 6.2.7 フォルクスワーゲンAG 6.2.8 PSAグループ 6.2.9 アライバル社 6.2.10 マヒンドラ・アンド・マヒンドラ社 6.2.11 タタ・モーターズ・リミテッド 7 市場機会と今後の動向
SummaryThe Electric LCV Market size is estimated at USD 32.15 billion in 2024, and is expected to reach USD 151.80 billion by 2029, growing at a CAGR of 36.40% during the forecast period (2024-2029). Key Highlights
Electric LCV Market TrendsElectric Van is Leading the Electric LCV MarketThe population in urban areas is growing rapidly, owing to which, governments across the world are planning to ban diesel cars and vans. For instance,
With the growing demand for electric vehicles, business owners have started replacing their existing fleets to electric vehicles, and market players are announcing the expected launch of their new electric models. In 2019, Ford announced its plans to launch its mass-selling Transit commercial van in an electric variant, named as Transit EV, in the European market by 2021. Vans contribute 80% of the total light commercial vehicle sales in Europe. Vans are used for a wide range of commercial activities, such as construction, postal and courier services, ambulance services, policing and rescue operations, mobile workshops, and passenger transportation. Asia-Pacific is Expected to Lead the Electric LCV MarketAsia-Pacific is the hub of the electric vehicle industry, owing to the availability of cheap raw materials, low labor cost, presence of numerous industry players, large population, and government participation. For instance, the Chinese government spent around USD 60 billion to support the electric-vehicle industry, including R&D funding, tax exemptions, and financing for battery-charging stations. Chinese players, after performing well in their local markets, are trying to expand their market presence in other countries. For instance, in 2019, BYD Group, China's largest electric vehicle manufacturer, introduced its two pure electric commercial vehicles in India, namely, T3 pure electric commercial logistics minivan and T3 pure electric passenger MPV. Europe is gaining traction in the market with the help of electric vans, and major players in the market are launching new electric vans in the region. For instance, In 2019, Renault Group launched two hydrogen-electric commercial vehicles, namely, MASTER Z.E. Hydrogen and KANGOO Z.E. Hydrogen. The company is also increasing its range of vehicles from 120 km to up to 350 km. Electric LCV Industry OverviewThe electric LCV market is moderately consolidated, and it has a limited number of active players. The market is witnessing the launch of various new electric models by start-ups and established players. Some of the major players in the market are BYD Group, Nissan Motor Co., Renault Group, and Volkswagen AG, among others. The companies are expanding their presence by forming strategic alliances with other players in the market and launching new electric LCVs. For instance,
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Table of Contents1 INTRODUCTION
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