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電動LCV - 市場シェア分析、産業動向と統計、2019〜2029年の成長予測


Electric LCV - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029

電動LCV市場規模は2024年に321.5億米ドルと推定され、2029年には1,518億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは36.40%で成長する見込みである。 主なハイライト 急速な都市化、厳しい... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

電動LCV市場規模は2024年に321.5億米ドルと推定され、2029年には1,518億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは36.40%で成長する見込みである。

主なハイライト

  • 急速な都市化、厳しい排ガス規制、バッテリー技術の進歩は、予測期間中に電動LCVの需要を促進すると予想される。先進国ではすでに電気乗用車が市場に導入されており、LCV市場の新興企業や大手企業は、今後数年間に新しい電気モデルの導入を計画している。
  • 各都市は、超低排出ガスゾーンの導入によってディーゼル車の乗り入れを制限している。さらに、政府からの補助金、ランニングコストとサービスコストの削減、超低排出ガスゾーンへのアクセスにより、電気商用車は将来的にビジネスにとって魅力的な選択肢となる可能性がある。
  • EVバッテリーの航続距離は急速に伸びている。現在、航続距離が600マイルに達する新モデルが市場に投入されている。トラックやバンの車体サイズは乗用車に比べて大きいため、より多くのバッテリーを搭載して航続距離を伸ばすことができる。大きな電気モーターは、牽引や運搬のために膨大なトルクを生み出すことができる。例えば、ニコラのバジャー・ピックアップ・トラックは、燃料電池技術とバッテリーにより、航続距離600マイルを実現している。

電動LCV市場の動向

電動バンが電動LCV市場をリードする

都市部の人口は急増しており、そのため世界各国の政府はディーゼル車やバンの使用を禁止しようと計画している。例えば

  • イギリスは、2040年までにすべてのタイプのガソリン車とディーゼルエンジン車の販売を禁止する計画だ。インドは2030年までにすべてのディーゼルエンジン車の走行を禁止する計画だ。
  • ノルウェーは時代を先取りしており、2025年までにすべての新車をゼロ・エミッション車にする計画だ。

電気自動車への需要の高まりに伴い、企業経営者たちは既存の車両を電気自動車に置き換え始めており、市場各社は新しい電気モデルの発売予定を発表している。フォードは2019年、大量販売されている商用バン「トランジット」の電気モデル「トランジットEV」を2021年までに欧州市場に投入する計画を発表した。バンは欧州における小型商用車販売台数の80%を占めている。

バンは、建設、郵便、宅配便、救急車、警察、救助活動、移動式作業場、旅客輸送など、幅広い商業活動に使用されている。

アジア太平洋地域が電動LCV市場をリードする見込み

アジア太平洋地域は、安価な原材料の入手可能性、低い人件費、多数の業界プレイヤーの存在、人口の多さ、政府の参加などにより、電気自動車産業の中心地となっている。例えば、中国政府は電気自動車産業を支援するため、研究開発資金、免税措置、バッテリー充電ステーションへの融資など、約600億米ドルを支出した。

中国勢は自国市場で好調な業績を上げた後、他国での市場プレゼンスを拡大しようとしている。例えば、2019年、中国最大の電気自動車メーカーであるBYDグループは、インドに2つの純電気商用車、すなわちT3純電気商用物流ミニバンとT3純電気乗用車MPVを導入した。

欧州は、電気バンの助けを借りて市場で牽引力を増しており、市場の主要プレーヤーは、この地域で新しい電気バンを発売している。例えば

2019年、ルノー・グループは2台の水素電気商用車、すなわちMASTER Z.E. HydrogenとKANGOO Z.E. Hydrogenを発売した。また、航続距離を120kmから最大350kmまで伸ばす。

電動LCV産業の概要

電動LCV市場は適度に統合されており、活発なプレーヤーは限られている。市場では、新興企業や既存企業がさまざまな新型電動モデルを発表している。市場の主要プレーヤーとしては、BYDグループ、日産自動車、ルノー・グループ、フォルクスワーゲンAGなどが挙げられる。各社は、市場の他のプレーヤーと戦略的提携を結び、新しい電動LCVを発売することで存在感を拡大している。例えば

  • 2020年、電気バン・メーカーのアライバルは、ユナイテッド・パーセル・サービス(UPS)から4億2800万米ドルで1万台の受注を獲得した。UPSはこの新興企業の株式も購入する予定だ。アライバルはすでにヒュンダイとKIAから1億米ドル以上の資金を得ている。
  • 2019年、リビアン・オートモーティブはさまざまなソースから総額13億米ドルの資金を得た。また、2019年9月、この新興企業はアマゾンと電気配送バンで協業する計画を発表し、合計10万台のこの電気バンがアマゾンから発注され、2021年までに配送が開始される予定である。
  • 2019年、テスラはカリフォルニア州ロサンゼルスで、サイバートラックと名付けた初の電気ピックアップトラックを発表した。サイバートラックには最大航続距離200マイル、300マイル、500マイルの3つのバリエーションがあり、2021年までに最初の納入が予定されている。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提
1.2 研究の範囲

2 調査方法

3 要約

4 市場ダイナミクス
4.1 市場の促進要因
4.2 市場の抑制要因
4.3 産業の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.3.1 新規参入者の脅威
4.3.2 買い手/消費者の交渉力
4.3.3 サプライヤーの交渉力
4.3.4 代替製品の脅威
4.3.5 競争ライバルの激しさ

5 市場の区分
5.1 推進タイプ別
5.1.1 BEV
5.1.2 HEV
5.1.3 FCEV
5.2 車両タイプ別
5.2.1 バン
5.2.2 ピックアップトラック
5.3 出力別
5.3.1 100kW未満
5.3.2 100~250 kW
5.3.3 250 kW以上
5.4 地域別
5.4.1 北米
5.4.1.1 米国
5.4.1.2 カナダ
5.4.1.3 その他の北米地域
5.4.2 ヨーロッパ
5.4.2.1 ドイツ
5.4.2.2 イギリス
5.4.2.3 フランス
5.4.2.4 その他のヨーロッパ
5.4.3 アジア太平洋
5.4.3.1 インド
5.4.3.2 中国
5.4.3.3 日本
5.4.3.4 韓国
5.4.3.5 その他のアジア太平洋地域
5.4.4 その他の地域
5.4.4.1 ブラジル
5.4.4.2 メキシコ
5.4.4.3 アラブ首長国連邦
5.4.4.4 その他の国

6 競争環境
6.1 ベンダー市場シェア
6.2 企業プロフィール
6.2.1 BYDグループ
6.2.2 日産自動車
6.2.3 BAICグループ
6.2.4 リビアン・オートモーティブ
6.2.5 ルノーグループ
6.2.6 テスラ
6.2.7 フォルクスワーゲンAG
6.2.8 PSAグループ
6.2.9 アライバル社
6.2.10 マヒンドラ・アンド・マヒンドラ社
6.2.11 タタ・モーターズ・リミテッド

7 市場機会と今後の動向

 

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Summary

The Electric LCV Market size is estimated at USD 32.15 billion in 2024, and is expected to reach USD 151.80 billion by 2029, growing at a CAGR of 36.40% during the forecast period (2024-2029).

Key Highlights

  • The rapid urbanization, stringent emission regulations, and advancements in battery technology are expected to fuel the demand for electric LCVs during the forecast period. The market is already witnessing the adaptation of electric passenger vehicles in developed countries, and the start-ups and major players in the LCV market are planning to introduce their new electric models in the coming years.
  • Cities are restricting the access of diesel vehicles through the implementation of ultra-low emissions zones. Additionally, government grants, lower running and servicing costs, and access to ultra-low emissions zones can make electric commercial vehicles an attractive choice for business in the future.
  • The EV battery range is growing rapidly. Presently, new models are being launched in the market witha range of up to 600 miles. Trucks and vans' body sizes are bigger compared to passenger cars, thus, they can accommodate more batteries for a longer range. Big electric motors can create enormous amounts of torque for towing and hauling capacities. For instance, Nikola's Badger pickup truck has a range of 600 miles, owing to its fuel cell technology and batteries.

Electric LCV Market Trends

Electric Van is Leading the Electric LCV Market

The population in urban areas is growing rapidly, owing to which, governments across the world are planning to ban diesel cars and vans. For instance,

  • The United Kingdom is planning to ban sales of all types of gasoline and diesel engine cars by 2040. India is planning to ban all types of diesel-engine cars on the roads by 2030.
  • Norway is way ahead of the curve, and it plans to make every new car a zero-emission car by 2025.

With the growing demand for electric vehicles, business owners have started replacing their existing fleets to electric vehicles, and market players are announcing the expected launch of their new electric models. In 2019, Ford announced its plans to launch its mass-selling Transit commercial van in an electric variant, named as Transit EV, in the European market by 2021. Vans contribute 80% of the total light commercial vehicle sales in Europe.

Vans are used for a wide range of commercial activities, such as construction, postal and courier services, ambulance services, policing and rescue operations, mobile workshops, and passenger transportation.

Asia-Pacific is Expected to Lead the Electric LCV Market

Asia-Pacific is the hub of the electric vehicle industry, owing to the availability of cheap raw materials, low labor cost, presence of numerous industry players, large population, and government participation. For instance, the Chinese government spent around USD 60 billion to support the electric-vehicle industry, including R&D funding, tax exemptions, and financing for battery-charging stations.

Chinese players, after performing well in their local markets, are trying to expand their market presence in other countries. For instance, in 2019, BYD Group, China's largest electric vehicle manufacturer, introduced its two pure electric commercial vehicles in India, namely, T3 pure electric commercial logistics minivan and T3 pure electric passenger MPV.

Europe is gaining traction in the market with the help of electric vans, and major players in the market are launching new electric vans in the region. For instance,

In 2019, Renault Group launched two hydrogen-electric commercial vehicles, namely, MASTER Z.E. Hydrogen and KANGOO Z.E. Hydrogen. The company is also increasing its range of vehicles from 120 km to up to 350 km.

Electric LCV Industry Overview

The electric LCV market is moderately consolidated, and it has a limited number of active players. The market is witnessing the launch of various new electric models by start-ups and established players. Some of the major players in the market are BYD Group, Nissan Motor Co., Renault Group, and Volkswagen AG, among others. The companies are expanding their presence by forming strategic alliances with other players in the market and launching new electric LCVs. For instance,

  • In 2020, Arrival, an electric van manufacturer, won a USD 428 million order from United Parcel Service (UPS) for 10,000 vehicles. UPS is also planning to buy an equity stake in the start-up. Arrival already received over USD 100 million in funding from Hyundai and KIA.
  • In 2019, Rivian Automotive received a total of USD 1.3 billion in funding from different sources. Also, in September 2019, this start-up announced its plans to collaborate with Amazon for an electric delivery van, and a total of 100,000 of these electric vans have been ordered by Amazon, with deliveries expected to start by 2021.
  • In 2019, Tesla launched its first electric pickup truck named Cybertruck, in Los Angeles, California. Cybertruck comes in three variants with a maximum range of 200 miles, 300 miles, and 500 miles, with the first delivery expected by 2021.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Propulsion Type
5.1.1 BEV
5.1.2 HEV
5.1.3 FCEV
5.2 By Vehicle Type
5.2.1 Van
5.2.2 Pick-up Truck
5.3 By Power Output
5.3.1 Less Than 100 kW
5.3.2 100 -250 kW
5.3.3 More Than 250 kW
5.4 By Geography
5.4.1 North America
5.4.1.1 United States
5.4.1.2 Canada
5.4.1.3 Rest of North America
5.4.2 Europe
5.4.2.1 Germany
5.4.2.2 United Kingdom
5.4.2.3 France
5.4.2.4 Rest of Europe
5.4.3 Asia-Pacific
5.4.3.1 India
5.4.3.2 China
5.4.3.3 Japan
5.4.3.4 South Korea
5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.4.4 Rest of the World
5.4.4.1 Brazil
5.4.4.2 Mexico
5.4.4.3 United Arab Emirates
5.4.4.4 Other Countries

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles
6.2.1 BYD Group
6.2.2 Nissan Motor Co.
6.2.3 BAIC Group
6.2.4 Rivian Automotive
6.2.5 Renault Group
6.2.6 Tesla Inc.
6.2.7 Volkswagen AG
6.2.8 Groupe PSA
6.2.9 Arrival Ltd
6.2.10 Mahindra and Mahindra Ltd
6.2.11 Tata Motors Limited

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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