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コネクテッドカーと駐車場産業 - 市場シェア分析、産業動向・統計、2019年~2029年の成長予測


Connected Vehicle And Parking Space Industry - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029

コネクテッド・ビークルとパッキング・スペース市場の現在の市場規模は530億1,000万米ドルで、今後5年間で1,455億5,000万米ドルに成長し、予測期間中の売上高で17.34%のCAGRを記録すると予測されている。 長期... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

コネクテッド・ビークルとパッキング・スペース市場の現在の市場規模は530億1,000万米ドルで、今後5年間で1,455億5,000万米ドルに成長し、予測期間中の売上高で17.34%のCAGRを記録すると予測されている。

長期的には、コネクテッドカーの開発が進んでいる。これは、自動車が周囲の環境と通信することを可能にする大きな技術的進歩になると予想される。自動車所有から、より多くのモビリティ関連サービスへという流れにさらに拍車がかかるだろう。特に都市部では、自動車台数の激減が予想される。ドイツのADAC自動車協会によると、2040年までに自家用車の普及率は30%近く減少するという。

同時に、駐車場産業もまた、いくつかの国々で徐々に人気を集めている。これは主に、路上駐車と路外駐車の両方を含む駐車場業界の変化の遅さによるものである。PYMTS.comの最新調査によると、米国には4,000以上の車庫と路面駐車場があり、商業不動産開発業者がそのほとんどをREITや一部の都市に所有している。また、同社は、主要都市の交通量の30%以上が駐車スペースを求めて生み出されていると述べている。

先進運転支援システム、車両インフォテインメント、その他多くの最新安全・快適機能の自動車への統合は、市場で著しく増加している。さらに、乗客の快適性と安全意識の高まりに対応したADAS機能を統合した自動車の生産台数の増加や、安全対策を義務付ける政府の法規制が、市場の需要を促進すると予想される。さらに、自動運転車や自動運転車の受け入れ拡大も市場の拡大に寄与しており、予測期間中に市場が大きく成長する可能性が高い。

コネクテッド・ヴィークルと駐車場産業の市場動向

コネクテッド乗用車市場は大幅な成長が見込まれる

小型乗用車における先進運転支援システム(ADAS)の需要増が市場成長の原動力になると予想される。自動車へのADAS搭載を義務付ける政府法規の増加は、需要をさらに押し上げると予想される。

可処分所得の増加、経済の安定、物質主義的なライフスタイルへの嗜好の高まりが、高級車の販売を牽引している。高級車所有者の大半は、米国、カナダ、日本、スペイン、韓国に居住している。しかし、インドや中国などの発展途上国では、高級車の販売が近年急増している。

自動車の安全性評価に対する意識の高まりや、カメラやレーダーの普及による部品価格の低下は、ADAS業界の重要な成長ドライバーとなるだろう。大手自動車メーカーは、安全評価を向上させ、より多くの顧客を惹きつけるために ADAS システムを導入している。大手自動車メーカーは、将来のコネクテッド・ビークルの需要に対応するため、生産能力の拡張を開始した。例えば

  • 2022年11月、BMWはハンガリーに新たな自動車製造施設を建設するため、10億ユーロ(10.6億米ドル)超の投資を宣言した。これらの拡張は、世界の自動車用慣性システム市場の需要を促進すると予想される。
  • 2022年5月、北米トヨタ・コネクテッドはキャビン認識コンセプト技術を発表した。ミリ波の高解像度4D画像レーダーを使って、自動車内の乗員(特定のペットを含む)を検知する。
  • ボルボ・カー・グループ(ボルボ・カーズ)は2022年1月、SUVのXC60 T8プラグイン・ハイブリッド車とセダンのS90 T8プラグイン・ハイブリッド車を改良して発売した。フロント&リア・パーク・アシストを搭載し、車間距離を前方約80cm、後方約1.5mまで拡大。
  • 2021年8月、ロバート・ボッシュGmbHはマヒンドラ&マヒンドラと協業し、コネクテッド・ビークル・プラットフォームを開発した。この協業は、自動車におけるリンクド・プラットフォームの拡大と改善に貢献する。

世界中で上記のような発展が見られることから、予測期間中に大きな成長が見込まれる。

駐車場業界は欧州が最大の市場シェアを占める見通し

ヨーロッパのスマートシティプロジェクトは、汚染、渋滞、駐車スペースを探す乗客の時間を削減し、アクセシビリティを向上させるモビリティソリューションの強化に期待している。

欧州連合(EU)は、駐車場の効率性を向上させ、都市の持続可能な都市モビリティ計画(SUMP)に貢献する新たな駐車場サービスを提供するためには、デジタル化と適切な政治戦略との連携が大きな柱になると述べた。

ダイナミック・プライシングは、この地域のほとんどの駐車場プロバイダーが提供している継続的な価格戦略のひとつである。ダイナミック・プライシングは、航空業界やホテル業界など、多くの業界で標準的に行われている。駐車場を簡単に利用できるようにするため、これらの業者は駐車場政策の見直しやゾーニング規則の更新を行い、クリーンでモビリティ志向の開発を誘導・奨励している。

欧州政府は土地やその他の資源の利用を規制し、これらの資源のより良い利用を重視している。例えば、オランダ政府は地域の土地利用を検討する空間計画法を導入した。

過去10年間、駐車場セクターでは、動的情報システム、検索・支払い・予約のためのモバイルアプリ、自動ナンバープレート認識(ANPR)システム、センサー、有料駐車場用カメラなど、いくつかの技術革新が導入された。オスロ(ノルウェー)やマドリード(スペイン)は、最近、路上駐車と路上駐車の両方でダイナミック・プライシング・モデルを開始した都市のいくつかである。

コネクテッド・ヴィークルと駐車スペース 産業概要

BMW Group、Mercedes-Benz Group AG、Tesla Inc.、Indigo Groupなど、複数の主要企業がコネクテッドカーと駐車場業界を支配している。市場参入に必要な投資コストが高いため、市場への参入障壁は高い。同市場の主要プレーヤーによる最近の動きは以下の通りである。例えば

  • 2022年2月、BMWは全電気式4ドアスポーツセダン「i4」を発売した。i4には、ドライバーが道路に対して平行または垂直の駐車スペースを選択して利用するのを支援する超音波センサーを採用したパーキング・アシスタント・プログラムが標準装備されている。
  • 2022年2月、Nvidiaとジャガー・ランドローバーは、2025年から同社の車両で自動運転を改善するためのソフトウェア定義機能を開発する提携を発表した。ドライブIXソフトウェアによる高度な視覚化、ドライバーと乗員のモニタリングなど、AIベースの機能に重点が置かれている。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場定義
1.2 調査範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場ダイナミクス
4.1 市場概要
4.2 市場の促進要因
4.2.1 自動車における先進快適システムの需要増加
4.3 市場の阻害要因
4.3.1 高度な機能に伴う高コスト
4.4 ポーターのファイブフォース分析
4.4.1 サプライヤーの交渉力
4.4.2 買い手/消費者の交渉力
4.4.3 新規参入の脅威
4.4.4 代替製品の脅威
4.4.5 競争ライバルの激しさ

5 市場セグメント(市場規模(米ドル)
5.1 自動車タイプ別
5.1.1 乗用車
5.1.2 商用車
5.2 駐車場カテゴリー別
5.2.1 オフストリート
5.2.2 路上
5.3 駐車スペース別
5.3.1 住宅および仕事場の私有地
5.3.2 規制のない公共アクセス
5.3.3 規制される路外露天障壁
5.3.4 路上駐車場は規制されている
5.4 地域別
5.4.1 北米
5.4.1.1 米国
5.4.1.2 カナダ
5.4.1.3 その他の北米地域
5.4.2 ヨーロッパ
5.4.2.1 ドイツ
5.4.2.2 イギリス
5.4.2.3 フランス
5.4.2.4 スペイン
5.4.2.5 その他のヨーロッパ
5.4.3 アジア太平洋
5.4.3.1 中国
5.4.3.2 インド
5.4.3.3 日本
5.4.3.4 韓国
5.4.3.5 その他のアジア太平洋地域
5.4.4 その他の地域
5.4.4.1 南米
5.4.4.2 中東・アフリカ

6 競争環境
6.1 企業プロフィール
6.2 コネクテッド・カー・ベンダー
6.2.1 BMW AG
6.2.2 アウディ
6.2.3 メルセデス・ベンツAG
6.2.4 テスラ
6.2.5 フォルクスワーゲンAG
6.2.6 現代自動車
6.2.7 本田技研工業
6.3 駐車場プロバイダー
6.3.1 GROUP インディゴ
6.3.2 アマノ
6.3.3 スワルコAG
6.3.4 Q-Free ASA
6.3.5 Wohr Parking Systems Pvt.

7 市場機会と今後の動向

 

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Summary

The connected vehicles and packing space market is valued at USD 53.01 billion in the current year and is expected to grow to USD 145.55 billion by the next five years, registering a CAGR of 17.34% in terms of revenue during the forecast period.

Over the long term, the development of connected vehicles is taking place. It is expected to be a huge technological advancement that will allow vehicles to communicate with their surroundings. It will further fuel the trend from car ownership to more mobility-related services. In urban areas, particularly, the decline in the number of vehicles is expected to reduce dramatically. According to the ADAC automobile association in Germany, the adoption of a private car to decline by close to 30% by 2040.

At the same time, the parking industry is also slowly gaining traction across several countries. It is mainly due to the slow-changing nature of the parking industry, which includes both on-street as well as off-street parking. According to the latest survey by PYMTS.com, there are more than 4,000 garages and surface parking lots in the United States, and commercial real estate developers own most of this property to REITs and even some cities. Also, the company stated that over 30% of the traffic in the major cities is created in search of parking space.

The integration of modern safety and comfort features in vehicles, such as advanced driver assistance systems, vehicle infotainment, and many others, is increasing significantly in the market. Additionally, increased production of automobiles with integrated ADAS features in response to increased passenger comfort and safety awareness, as well as government legislation mandating safety measures, are expected to drive market demand. Furthermore, the growing acceptance of self-driving or automated vehicles contributes to the market's expansion, which in turn is likely to witness major growth for the market during the forecast period.

Connected Vehicle And Parking Space Industry Market Trends

Connected Passenger Car Vehicle Market is Expected to Grow Significantly

The increasing demand for advanced driver assistance systems (ADAS) in small passenger vehicles is expected to drive market growth. Increased government legislation mandating the installation of ADAS in automobiles is expected to drive up demand even more.

Increased disposable income, economic stability, and a growing preference for materialistic lifestyles are driving sales of luxury automobiles. The vast majority of luxury automobile owners resided in the United States, Canada, Japan, Spain, and South Korea. However, sales of luxury automobiles in developing countries such as India and China increased steeply in recent years.

Increased awareness of vehicle safety ratings, as well as lower component prices due to the widespread use of cameras and radars, will be important growth drivers for the ADAS industry. Major automakers are implementing ADAS systems to improve safety ratings and attract more customers. Major automakers began expanding their production capacity to meet future demand for connected vehicles. For instance,

  • In November 2022, BMW declared an investment of over EUR 1 billion (USD 1.06 billion) for building a new car manufacturing facility in Hungary. These expansions are expected to fuel the demand for the global automotive inertial systems market.
  • In May 2022, Toyota Connected North America introduced cabin awareness concept technology. It uses millimeter-wave, high-resolution 4D imaging radar to detect occupants (including certain pets) in automobiles.
  • In January 2022, Volvo Car Group (Volvo Cars) launched the upgraded XC60 T8 plug-in hybrid SUV and S90 T8 plug-in hybrid sedan. The cars are equipped with Front & Rear Park Assist, where the distance monitored extends approx. 80 cm (2.5 ft) in front and 1.5 m (5 ft) behind the vehicle.
  • In August 2021, Robert Bosch GmbH collaborated with Mahindra & Mahindra to develop a connected vehicle platform. This collaboration helps to expand and improve the linked platform in automobiles.

With the development mentioned above across the globe, it is likely to witness major growth during the forecast period.

Europe is Expected to Hold the Largest Market Share in Parking Industry

The smart city projects in Europe are looking forward to enhanced mobility solutions to reduce pollution, congestion, and time for passengers in search of parking spaces and improve accessibility.

The European Union mentioned that digitization and working in tandem with appropriate political strategies are the main pillars for improving parking efficiency and offering new parking services to serve better cities' Sustainable Urban Mobility Plans (SUMP).

Dynamic pricing is one of the ongoing pricing strategies offered by most of the parking space providers in the region. Dynamic pricing is the standard practice in many industries, e.g., in the airline and hotel industry. To make parking space easily available, these providers are revamping parking policies and updating zoning rules to induce and encourage clean, mobility-oriented developments.

The European government regulates the use of its land and other resources and emphasizes better utilization of these resources. For instance, the government of the Netherlands introduced the Spatial Planning Act, which looks at the land use in the region.

Over the past ten years, the parking sector experienced the introduction of several technological innovations, such as dynamic information systems, mobile apps to find, pay, and reserve, automated number plate recognition (ANPR) systems, sensors, and cameras for paid parking. Oslo (Norway) and Madrid (Spain) are some of the cities that recently commenced both on-street and off-street parking with a dynamic pricing model.

Connected Vehicle And Parking Space Industry Industry Overview

Several key players, such as BMW Group, Mercedes-Benz Group AG, Tesla Inc., Indigo Group, and others, dominate the connected vehicles and parking space industry. Due to the high investment cost needed to enter the market, there is a high barrier to entry in the market. Some of the recent developments made by key players in the market are as follows. For instance,

  • In February 2022, BMW launched the i4, an all-electric four-door sports sedan. The i4 comes with the standard feature of a parking assistant program that employs ultrasonic sensors to help the driver select and use parking spaces that are either parallel or perpendicular to the road.
  • In February 2022, Nvidia and Jaguar Land Rover announced a partnership to develop software-defined features to improve automated driving in their vehicle from 2025. The emphasis is on AI-based features, including advanced visualization and driver and occupant monitoring through the Drive IX software.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.2.1 Rise in demand for Advanced Comfort Systems In Vehicles
4.3 Market Restraints
4.3.1 High Cost Assoicated with Advanced Features
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Threat of New Entrants
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Value (USD))
5.1 By Vehicle Type
5.1.1 Passenger Car
5.1.2 Commercial Vehicles
5.2 By Parking Category
5.2.1 Off-Street
5.2.2 On-Street
5.3 By Parking Space
5.3.1 Residential and Work Private Property
5.3.2 Non-regulated Public Access
5.3.3 Off-street open-air barrier regulated
5.3.4 Off-street purpose built regulated
5.4 By Geography
5.4.1 North America
5.4.1.1 United States
5.4.1.2 Canada
5.4.1.3 Rest of North America
5.4.2 Europe
5.4.2.1 Germany
5.4.2.2 United Kingdom
5.4.2.3 France
5.4.2.4 Spain
5.4.2.5 Rest of Europe
5.4.3 Asia-Pacific
5.4.3.1 China
5.4.3.2 India
5.4.3.3 Japan
5.4.3.4 South Korea
5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.4.4 Rest of the World
5.4.4.1 South America
5.4.4.2 Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.2 Connected Car Vendors
6.2.1 BMW AG
6.2.2 Audi AG
6.2.3 Mercedes-Benz AG
6.2.4 Tesla Inc.
6.2.5 Volkswagen AG
6.2.6 Hyundai Motor Company
6.2.7 Honda Motor Company
6.3 Parking Space Providers
6.3.1 GROUP Indigo
6.3.2 Amano Inc
6.3.3 Swarco AG
6.3.4 Q-Free ASA
6.3.5 Wohr Parking Systems Pvt. Ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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