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電気自動車バッテリー管理システム - 市場シェア分析、産業動向・統計、2019年~2029年の成長予測


Electric Vehicle Battery Management System - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029

電気自動車バッテリー管理システム市場規模は、2024年に117.8億米ドルと推定され、2029年には504.4億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は33.76%である。 COVID-19が世界の自... もっと見る

 

 

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2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

電気自動車バッテリー管理システム市場規模は、2024年に117.8億米ドルと推定され、2029年には504.4億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は33.76%である。

COVID-19が世界の自動車産業に与えたマイナスの影響にもかかわらず、2020年の電気自動車販売台数は世界的に大幅な伸びを示した。これは主に、政府の補助金、電気自動車充電インフラの拡大、燃料価格の上昇によるものである。2021年も同様の成長傾向が見られ、予測期間中も続くと思われる。パンデミックは世界のサプライチェーンを混乱させ、BMSコンポーネントやシステムの生産・納入に遅延や不足を引き起こしている。その一方で、パンデミックは電気自動車の普及を加速させ、BMS技術の需要を押し上げている。全体として、パンデミックがBMS業界に与える長期的な影響はプラスに働くと思われる。

中期的には、持続可能な輸送とよりクリーンなエネルギーに対する需要の高まりが、バッテリー電気自動車の需要を後押ししている。車両の航続距離、より高い初期価格、限られたモデルの入手可能性、知識不足といった消費者の制約は、販売促進活動や政府の法規制によって解決されつつある。これらの変数が電気自動車の需要に影響を与え、バッテリー管理システム市場を牽引するだろう。

バッテリー・マネジメント・システム(BMS)の需要は、電気自動車の普及が進んでいることから、世界的に急成長が見込まれている。しかし、アジア太平洋地域では急速な工業化と都市化が進んでおり、中国やインドなどの国々では電気自動車の需要が増加していることから、BMSの市場はアジア太平洋地域がリードすると予想される。北米や欧州などの他の地域も、BMS市場で大きな成長が見込まれている。

電気自動車への需要の高まりは、電池の化学的性質や材料の技術的進歩につながり、電池の安全性と性能を確保するためにより高度で効率的なBMSを必要とする。

電気自動車用バッテリー管理システムの市場動向

市場を支配すると予想されるバッテリー電気自動車セグメント

世界各国の政府は、電気自動車の導入を奨励する政策を積極的に打ち出している。中国、インド、フランス、イギリスは、2040年までにガソリン車とディーゼル車を完全に廃止する計画を発表している。EVの需要が高まるにつれ、バッテリー管理システムの需要も徐々に高まるだろう。

電動モビリティは世界中で徐々に拡大しており、そのため貨物輸送会社も既存の車両を電気推進力ベースの車両に変えつつある。OEMは電気自動車のロードマップを再定義している。これは、ターゲット市場の成長にプラスの影響を与えるだろう。例えば

  • 2022年12月、商用フリート市場向けに電気小型ピックアップトラックの製造に注力しているロードスタウン・モーターズ社は、CESのモビリティ・イン・ハーモニー(MIH)コンソーシアムの西ホールブース5274において、フルサイズBEVピックアップトラック「エンデュランス」を展示すると発表した。
  • 2022年12月、ロサンゼルス世界空港(LAWA)は、同空港の完全な電気自動車への移行における重要な一歩となる、初のニコラ・トレ大型バッテリー電気自動車の到着を発表した。

電気自動車のトレンドの増加も、今後の市場成長を促進すると予想される。BYD、Proterra、Tata、Volvoなどの著名企業は、他のプレイヤーや輸入品への依存を減らすために、事業を展開する地域全体で製品をローカライズしようとしている。例えば

  • ボルボ・カー・マレーシア(VCM)は2022年12月、XC40リチャージ・ピュアエレクトリックに続く2番目のBEVモデル、C40リチャージを発表した。C40はボルボのシャー・アラム工場で生産される現地組立(CKD)モデルで、2025年12月31日まで政府のCKD EV優遇措置の恩恵を受ける。
  • 2022年12月、トヨタモーターヨーロッパ(TME)は、フランスのトヨタ欧州設計開発(ED2)が欧州で設計したフルバッテリー電気自動車、トヨタbZコンパクトSUVコンセプトを発表した。

規制機関は、燃料の排出量を削減し、交通安全を高めるための厳しい規制を定めている。さらに、二酸化炭素排出とエネルギー持続可能な輸送に対する消費者の傾 向は、予測期間中、市場浸透のための潜在的な機会となるだろう。

欧州が市場で大きなシェアを占める見込み

電気自動車推進計画という点では、ドイツは現在、より厳しい排出基準を満たすための戦略を実施している。連邦政府の気候保護プログラムは、主に輸送の革新によって2030年の気候目標を達成することを目指しており、電気モビリティを重視している。クリーンカーを促進するため、同国は購入補助金、所有税、社用車税などのインセンティブや投資を導入している。

軽量化は、電気自動車や電気製品の設計における最優先事項である。軽量化のために2つ以上の部品を統合したコンパクトなモジュールを設計している企業はほとんどない。例えば

ヘラは2021年4月、パワーエレクトロニクスとバッテリー管理を1つの製品に統合し、走行1キロメートルあたり5~6グラムのCO2を削減するPowerPack 48 Voltを発表した。HELLAが中国のセルメーカーと共同で開発しているこのソリューションは、2024年に上海で量産を開始する予定だ。

政府もまた、インフラへの投資、最新の低排出ガス車やゼロ・エミッション車の普及を促進する広範な施策、EV市場でのシェア拡大を支援する長期購入優遇措置など、より協力的な政策で業界の成長を支援している。このため、予測期間中、EV用バッテリー管理システムの市場見通しが強化されると予想される。

  • 2023年1月、中国の自動車メーカーBYDは、電気自動車がシェアを伸ばしている英国で、今四半期から販売を開始した。ウォーレン・バフェット氏のバークシャー・ハサウェイが支援するこの自動車メーカーによると、英国のディーラー・パートナーとして、ペンドラゴン、アーノルド・クラーク、ルッカーズ、LSHの4社を指名した。BYDの最初のモデルはSUVのAtto 3で、今後数週間以内に、さらに多くのディーラー・パートナーや価格が発表される予定だ。
  • STマイクロエレクトロニクスは2021年6月、Arrivalとの協業を発表し、車載用マイクロコントローラや電源・バッテリ管理デバイスなど、Arrivalの自動車向け半導体技術・製品を提供する。Arrival社は、コネクテッドEVを市場に投入する際の重要なパートナーの1つとしてSTを選びました。Arrivalは、モジュラーECUプラットフォームにSTのセキュア車載マイクロコントローラを採用したほか、スマート・パワー・デバイスやバッテリ管理デバイスなど、その他のST技術も採用しています。

各社は自動車の軽量化のために、バッテリー管理システムを備えた新しいバッテリーモジュールを開発しているが。例えば

ルクランシュSAは2021年6月、M3と呼ばれる新世代のリチウムイオン電池モジュールを開発したと発表した。このモジュールは、機能的に安全なマスター電池管理システム・ユニットと通信する機能的に安全なスレーブ電池管理システム(BMS)ユニットを搭載している。

これらの要因を考慮すると、電気自動車用バッテリー管理システムの需要は予測期間中、グラフのプラス側を維持すると予想される。

電気自動車用バッテリー管理システム 産業概要

電気自動車バッテリー管理システム市場は、ルネサス エレクトロニクス、NXPセミコンダクターズ、ケーヒン、TEコネクティビティ、アナログ・デバイセズなど、複数の主要企業によって支配されている。さらに、同市場は新規参入企業にとって非常に魅力的な市場である傾向があり、同市場で事業を展開する企業は、競争上の優位性を獲得するために先進技術の投入に注力している。例えば

  • 2022年5月、ボルグワーナー社は、非公開の国際的自動車メーカーからバッテリー・マネジメント・システム(BMS)を供給する契約を獲得したと発表した。ボルグワーナーのBMS技術は、バッテリーパックの性能、安全性、寿命を向上させる。
  • 2022年1月、FPTインダストリアル社は、2つのe-アクスルと、顧客のニーズに合わせてカスタマイズされたバッテリー管理システムを備えたバッテリーパックを発表した。ニコラ・トレ用に設計された統合型e-アクスルを展示した。GVW44トンまでの車両に対応するデュアル電動モーターアクスルは、各モーターの最大出力420kW、最大トルク900Nmで高い性能と効率を保証する。
  • 2021年10月、バラード・パワー・システムズ社とフォーシー・パワー社は、大型水素モビリティ用途向けに、性能、コスト、設置性を最適化した燃料電池とバッテリーの完全統合ソリューションを開発するための戦略的パートナーシップに関する覚書に署名したと発表した。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提
1.2 研究の範囲

2 調査方法

3 要約

4 市場ダイナミクス
4.1 市場の促進要因
4.2 市場の抑制要因
4.3 産業の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.3.1 供給者の交渉力
4.3.2 消費者の交渉力
4.3.3 新規参入者の脅威
4.3.4 代替製品の脅威
4.3.5 競争ライバルの激しさ

5 市場セグメント(市場規模:百万米ドル)
5.1 コンポーネント別
5.1.1 集積回路
5.1.2 カットオフFETとFETドライバー
5.1.3 温度センサー
5.1.4 燃料計/電流測定デバイス
5.1.5 マイコン
5.1.6 その他の部品
5.2 推進タイプ別
5.2.1 バッテリー電気自動車
5.2.2 ハイブリッド電気自動車
5.3 車両タイプ別
5.3.1 乗用車
5.3.2 商用車
5.4 地域別
5.4.1 北米
5.4.1.1 米国
5.4.1.2 カナダ
5.4.1.3 その他の北米地域
5.4.2 ヨーロッパ
5.4.2.1 ドイツ
5.4.2.2 イギリス
5.4.2.3 フランス
5.4.2.4 ロシア
5.4.2.5 スペイン
5.4.2.6 その他のヨーロッパ
5.4.3 アジア太平洋
5.4.3.1 中国
5.4.3.2 インド
5.4.3.3 日本
5.4.3.4 韓国
5.4.3.5 その他のアジア太平洋地域
5.4.4 南米
5.4.4.1 ブラジル
5.4.4.2 アルゼンチン
5.4.4.3 南米のその他
5.4.5 中東・アフリカ
5.4.5.1 アラブ首長国連邦
5.4.5.2 サウジアラビア
5.4.5.3 その他の中東・アフリカ地域

6 競争環境
6.1 ベンダー市場シェア
6.2 企業プロフィール
6.2.1 インフィニオン・テクノロジーズAG
6.2.2 シリコンラボラトリーズ
6.2.3 NXPセミコンダクターズ
6.2.4 ビテスコ・テクノロジーズ
6.2.5 TEコネクティビティ
6.2.6 ルネサス エレクトロニクス
6.2.7 株式会社ケーヒン
6.2.8 テキサス・インスツルメンツ
6.2.9 アナログ・デバイセズ
6.2.10 ビステオン・コーポレーション

7 市場機会と将来動向

 

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Summary

The Electric Vehicle Battery Management System Market size is estimated at USD 11.78 billion in 2024, and is expected to reach USD 50.44 billion by 2029, growing at a CAGR of 33.76% during the forecast period (2024-2029).

Despite the negative COVID-19 impact on the global automotive industry, electric vehicle sales for the year 2020 witnessed significant growth worldwide. This was primarily attributed to government subsidies, expanding electric vehicle charging infrastructure, and a rise in fuel prices. The same growth trend was witnessed for 2021 and will likely continue during the forecast period. The pandemic has disrupted global supply chains, causing delays and shortages in the production and delivery of BMS components and systems. On the other hand, the pandemic has also accelerated the adoption of electric vehicles, which has driven the demand for BMS technology. Overall, the long-term impact of the pandemic on the BMS industry is likely to be positive.

Over the medium term, rising demand for sustainable transportation and cleaner energy has engaged the demand for battery electric vehicles. Consumer constraints such as vehicle range, greater upfront prices, limited model availability, and lack of knowledge are being solved by promotional activities and government legislation. These variables will have an impact on the demand for electric vehicles, which will drive the battery management system market.

The demand for battery management systems (BMS) is expected to grow rapidly across the globe, driven by the increasing adoption of electric vehicles. However, Asia Pacific is expected to lead the market for BMS due to the rapid industrialization and urbanization in the region, as well as the increasing demand for electric vehicles in countries such as China and India. Other regions, such as North America and Europe, are also expected to experience significant growth in the BMS market.

The growing demand for electric vehicles will lead to technological advancements in battery chemistry and materials, which will require more sophisticated and efficient BMS to ensure the safety and performance of batteries.

Battery Management System for Electric Vehicle Market Trends

Battery Electric Vehicle Segment Anticipated to Dominate the Market

Governments around the world have been proactive in enacting policies to encourage the adoption of electric vehicles. China, India, France, and the United Kingdom have announced plans to phase out petrol and diesel vehicles before 2040 completely. As the demand for EVs increases, the demand for battery management systems will also increase gradually.

Electric mobility is gradually growing around the world, owing to which the goods transportation companies are also converting their existing fleets into electric propulsion-based vehicles. OEM is redefining its roadmap for electric vehicles. This will positively impact the target market growth. For instance,

  • In December 2022, Lordstown Motors Corp., which focuses on building electric light-duty pickup trucks for the commercial fleet market, announced that the Endurance full-size BEV pickup truck will be on display at CES in the West Hall Booth 5274 of the Mobility in Harmony (MIH) Consortium.
  • In December 2022, Los Angeles World Airports (LAWA) announced the arrival of its first Nikola Tre heavy-duty battery-electric vehicle, a significant step forward in the airport's transition to a fully electric fleet.

The increase in the trend of electric vehicles is also expected to drive market growth in the future. Prominent companies such as BYD, Proterra, Tata, Volvo, and others are trying to localize their products across the regions they operate to reduce the dependence on other players and imports. For instance,

  • In December 2022, Volvo Car Malaysia (VCM) unveiled the C40 Recharge, the company's second BEV model after the XC40 Recharge Pure Electric. The C40, as a locally assembled (CKD) model from Volvo's Shah Alam plant, will also benefit from the government's CKD EV incentives until December 31, 2025.
  • In December 2022, Toyota Motor Europe (TMEs unveiled the Toyota bZ Compact SUV Concept, a full-battery-electric vehicle designed in Europe by Toyota European Design and Development (ED2) in France.

Regulatory bodies have laid down stringent regulations about bringing down fuel emissions and increasing road safety. Furthermore, Consumer inclination toward carbon emission and energy-sustainable transportation will provide potential opportunities for target market penetration over the forecast period.

Europe Expected to Hold Significant Share in the Market

In terms of pro-electric plans, Germany is now implementing strategies to meet stricter emission standards. The federal government's climate protection program, which aims to meet its 2030 climate targets primarily through transportation innovation, places a premium on electric mobility. To promote clean cars, the country is introducing incentives and investments such as a purchase grant, ownership tax, and company car tax.

Weight reduction is a top priority in the design of electric vehicles and products. Few companies are designing compact modules integrating two or more components to save weight. For example,

Hella's introduced the PowerPack 48 Volt in April 2021, which combines power electronics and battery management in one product and saves 5 to 6 grams of CO2 per kilometer driven. This solution, which HELLA is developing in collaboration with a Chinese cell manufacturer, is set to enter series production in Shanghai in 2024.

The government is also aiding the industry growth with more supportive policies: investment in infrastructure; broader measures to encourage uptake of the latest, low and zero-emission cars; and long-term purchase incentives to help the country grow its share in the EV market. This is expected to bolster the market prospects for battery management systems for EVs during the forecast period.

  • In January 2023, BYD, a Chinese automaker, began selling vehicles in the United Kingdom this quarter, where electric vehicles are gaining market share. According to the automaker, backed by Warren Buffett's Berkshire Hathaway, it has appointed four UK dealer partners in Pendragon, Arnold Clark, Lookers, and LSH.BYD's first model will be the Atto 3 SUV, and more dealer partners and pricing will be announced in the coming weeks.
  • In June 2021, STMicroelectronics announced its collaboration with Arrival to provide semiconductor technologies and products for Arrival's vehicles, including automotive microcontrollers and power and battery-management devices. Arrival has chosen ST as one of its key partners in bringing its connected Evs to market. Arrival has selected ST's secure automotive microcontrollers for their modular ECU platform, as well as other ST technologies, including smart-power and battery-management devices.

Although companies are developing new battery modules with a battery management system to reduce the weight of the vehicles. For instance,

In June 2021, Leclanche SA announced that it had developed a new generation of lithium-ion battery modules called M3; it is fitted with a functionally safe slave battery management system (BMS) unit which communicates with a functionally safe master battery management system unit.

Considering these factors demand for Electric Vehicle Battery Management Systems is anticipated to remain on the positive side of the graph during the forecast period.

Battery Management System for Electric Vehicle Industry Overview

The Electric Vehicle Battery Management System Market is dominated by several key players such as Renesas Electronics Corporation, NXP Semiconductors, Keihin Corporation, TE Connectivity, Analog Devices Inc., and others. Moreover, the market tends to be highly attractive for new players, and companies operating in the market have been focusing on launching advanced technologies to gain a competitive advantage. For instance,

  • In May 2022, BorgWarner Inc. announced that the company had got a deal from an undisclosed international vehicle manufacturer to supply its Battery Management System (BMS). Model years beginning in the middle of 2023 will be the first to come with the new BorgWarner BMS technology, which improves the performance, security, and lifespan of battery packs.
  • In January 2022, FPT Industrial announced presenting two e-axles and a battery pack with a Battery Management System customized to meet customer needs. It displayed an integrated e-Axle designed for the Nikola Tre. A dual-electric motor axle for GVW vehicles up to 44 tons guarantees high performance and efficiency with a maximum power of 420 kW and a maximum torque of 900 Nm for each motor.
  • In October 2021, Ballard Power Systems and Forsee Power announced signing a memorandum of understanding (MOU) for a strategic partnership to develop fully integrated fuel cell and battery solutions optimized for performance, cost, and installation for heavy-duty hydrogen mobility applications.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Consumers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Value USD Million)
5.1 By Components
5.1.1 Integrated Circuits
5.1.2 Cutoff FETs and FET Driver
5.1.3 Temperature Sensor
5.1.4 Fuel Gauge/Current Measurement Devices
5.1.5 Microcontroller
5.1.6 Other Components
5.2 By Propulsion Type
5.2.1 Battery Electric Vehicles
5.2.2 Hybrid Electric Vehicles
5.3 By Vehicle Type
5.3.1 Passenger Car
5.3.2 Commercial Vehicles
5.4 By Geography
5.4.1 North America
5.4.1.1 United States
5.4.1.2 Canada
5.4.1.3 Rest of North America
5.4.2 Europe
5.4.2.1 Germany
5.4.2.2 United Kingdom
5.4.2.3 France
5.4.2.4 Russia
5.4.2.5 Spain
5.4.2.6 Rest of Europe
5.4.3 Asia-Pacific
5.4.3.1 China
5.4.3.2 India
5.4.3.3 Japan
5.4.3.4 South Korea
5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.4.4 South America
5.4.4.1 Brazil
5.4.4.2 Argentina
5.4.4.3 Rest of South America
5.4.5 Middle-East and Africa
5.4.5.1 United Arab Emirates
5.4.5.2 Saudi Arabia
5.4.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles*
6.2.1 Infineon Technologies AG
6.2.2 Silicon Laboratories
6.2.3 NXP Semiconductors
6.2.4 Vitesco Technologies
6.2.5 TE Connectivity
6.2.6 Renesas Electronics Corporation
6.2.7 Keihin Corporation
6.2.8 Texas Instruments Incorporated
6.2.9 Analog Devices Inc.
6.2.10 Visteon Corporation

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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