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スペインの電子商取引市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響と予測(2022年 - 2027年)


Spain E-commerce Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact and Forecasts (2022 - 2027)

スペインEコマース市場は、予測期間である2022-2027年に14.7%を超えるCAGRで成長すると予測されています。スペインは、ファッション、エレクトロニクス、メディアの各セグメントにおいて、収益面でヨーロッパ最... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年6月1日 US$4,750
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サマリー

スペインEコマース市場は、予測期間である2022-2027年に14.7%を超えるCAGRで成長すると予測されています。スペインは、ファッション、エレクトロニクス、メディアの各セグメントにおいて、収益面でヨーロッパ最大の市場の1つです。この市場は主に、インターネットやスマートフォンの普及率の上昇、Eコマースプラットフォームを促進するためのソーシャルメディアへの依存度の高まり、オムニチャネルビジネスモデルの拡大、新しい決済モードの導入などが要因となっています。

主なハイライト
スペインのeコマース市場におけるトッププレーヤーには、さまざまなブランドが名を連ねています。アマゾンやイーベイといった通常のアメリカの巨大企業や、カルフールやメディアマーケットプレイスといったヨーロッパの大手企業で構成され、いくつかのローカルブランドを提供しており、スペインはより多様なEコマース市場の1つとなっています。
インターネットの普及率が高まっているため、今後数年間で市場は急速に成長すると予想されています。スマートフォンの使用とユーザーの技術的な意識は過去10年間で劇的に向上し、世界市場の成長にプラスの影響を与えています。さらに、3G、4G、5Gといった接続性の向上と高速インターネットの普及が、市場の成長に大きく影響しています。
Correosは、スペインのオンラインショップで最も一般的に提供されている配送サービスプロバイダーです。商品の輸送にどのサービスを利用するかという質問以前に、28%がCorreosをプロバイダーの1つとして挙げています。さらに、スペインのオンラインショップが提供している配送サービスプロバイダーのトップ3には、SEURとUPSが入っており、それぞれ21%と18%となっています。
El Corte Inglés、eBay、Amazon、Mil Anuncios、Segunda Mano、Lets Bonus、Groupon、Bing、eBay、Groupaliaがスペインで人気のあるオンラインショップです。スペインで発生する2020年の純Eコマース売上高は44億1600万米ドルで、Amazon.esがスペインのEコマース市場をリードし、次いで18億6200万米ドルでErcorteingles.esが続いています。
COVID-19は、スペインのEコマース市場に大きな影響を与えました。Eコマース事業者は、サプライチェーンの混乱、封鎖による業務の制限、在庫管理、全体的な従業員の不足など、多くの重大な課題に直面しました。COVID-19の大流行を受けて、世界各国の政府は社会的距離を置く措置をとったり、不要不急の事業を一時的に閉鎖するなどの措置をとったりしています。その結果、eコマースの売上は増加しました。スペイン市場では、パンデミックによりオンラインプラットフォームの利用が増加しました。
COVID-19の大流行により、スペインの消費者のライフスタイルや購買習慣が変化し、商品やサービスの購入先を従来の小売店からオンラインポータルサイトに移行することが可能になりました。2020年の最初の6ヶ月間に多くの新しいオムニチャネル構想が打ち出され、その結果、小規模な店舗が閉鎖され、より目立つフォーマットの場所に統合された。Zaraアプリを使い、「ストアモード」を開始し、スペイン全土の25店舗で、注文した商品を30分以内に受け取れるようにするなどの新機能を顧客に提供できるようにした。


主な市場動向

スマートフォンの普及率の増加


世界のオンライン小売売上高は4兆9,000億ドル。今後4年間で50%以上の成長が見込まれる。モバイルコマースは成長を続けており、2021年までにモバイルユーザーによるEコマース小売売上は3兆5,600億ドルに達する見込みです。長年にわたり、Eコマースサイトはモバイル体験を最適化し、オンライン売上を伸ばしてきました。
スペインは、米国の輸出業者が競争できる優れたロボットおよびオートメーションのサブセクターの機会を提供しています。スペインは世界第10位、ヨーロッパでは第4位の市場です。スペインにおけるロボットの新規設置台数は2018年に5,266台に達し、今後数年間は増加すると予想されています。スペインの企業では、従業員10万人あたり160台のロボットを採用しています。ロボットによる自動化導入プロセスは、現在、スペイン企業の53%で利用されています。
スペインのeコマース市場では、アマゾンのプライムサービスの導入に伴い、スペインの販売者にとって物流が重要な差別化要因となっています。次に、スペインはヨーロッパで最もスマートフォンの普及率が高く、eコマースの成長に拍車をかけています。最後に、市場の成長に伴い、業界関係者が分析、人工知能、ビッグデータ、チャットボットを統合する必要性がより重要になります。
EUの新しいVAT規則は2021年7月1日に、EUの公認代理店は2021年7月16日に施行されますが、EU内外のオンライン販売業者やマーケットプレイス/プラットフォームから郵便事業者、宅配業者、税関・税務当局、そしてエンドユーザー/消費者まで、eコマースのサプライチェーンに関わるすべての人に影響を与えることになります。
eコマースのもう一つの重要な側面は、デジタルマーケティングである。IABスペインのデジタル広告費報告書によると、2020年のデジタル広告費は34億ドル(30億ユーロ)になると予想されています。今年マイナス成長(-3.8%)を記録した数少ない欧州市場のひとつです。国内の主なeコマースイベントとしては、マドリードで開催されるイベント「Technology for Marketing -TFM」と併催される「eShow Madrid」などがあります。


競合他社の状況

スペインのeコマース市場は、競争の激しい市場にさまざまな規模のプレーヤーが存在するため、非常に断片化されています。この市場では、現在の戦略的な減速を相殺するために企業が投資を続けているため、いくつかの合併、買収、提携が行われると予想されます。


2022年4月- ルーマニアが100%出資し、DC/POS(データ収集と販売時点情報管理)市場で最も重要なハードウェアとソフトウェアのソリューションプロバイダーの1つであるIT Geneticsは、3番目の海外オフィスをスペインのマドリードに開設し、国際的プレゼンスを拡大します。
2022年4月- ルーマニア最大のインフルエンサーマーケティングプラットフォームであるMOCAPPは、国際的なeコマースプレーヤー向けに新しい技術ソリューションを発表しました。新しいL!NKアプリは、オンラインストアの顧客ベースを匿名でスキャンする独自のアルゴリズムを採用しています。L!NKのアプリは、オンラインストアの顧客ベースを匿名でスキャンし、どの顧客がソーシャルメディア上でアクティブであるかを判断し、プロモーション、ロイヤリティ、アフィリエイト、セールスに最も効果的に関与することを可能にします。


その他のメリット

市場推定(ME)シート(Excel形式
3ヶ月間のアナリストサポート

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目次

1 EXECUTIVE SUMMARY

2 MARKET INSIGHTS
2.1 Market Overview
2.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
2.2.1 Bargaining Power of Suppliers
2.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
2.2.3 Threat of New Entrants
2.2.4 Threat of Substitute Products
2.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
2.3 Key market trends and share of e-commerce of total Retail sector
2.4 Impact of COVID-19 on the e-commerce sales

3 MARKET DYNAMICS
3.1 Market Drivers
3.2 Rising number of online stores and online marketplaces
3.3 Rising Adoption of E-Commerce Business
3.4 Penetration of Internet and Smartphone Usage
3.5 Market Challenges
3.6 Analysis of key demographic trends and patterns related to the e-commerce industry in Spain (Coverage to include Population, Internet Penetration, e-commerce Penetration, Age & Income, etc.)
3.7 Analysis of the critical modes of transaction in the e-commerce industry in Spain (coverage to include prevalent methods of payment such as cash, card, bank transfer, wallets, etc.)
3.8 Analysis of cross-border e-commerce industry in Spain (Current market value of cross-border & key trends)
3.9 Current positioning of Spain in the e-commerce industry in Europe

4 Market Segmentation

5 By B2C e-commerce
5.1 Market size (GMV) for the period of 2017-2027
5.2 Market Segmentation - by Application
5.2.1 Beauty & Personal Care
5.2.2 Consumer Electronics
5.2.3 Fashion & Apparel
5.2.4 Food & Beverage
5.2.5 Furniture & Home
5.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)

6 By B2B e-commerce
6.1 Market size for the period of 2017-2027

7 Competitive Intelligence
7.1 Company Profiles
7.1.1 Amazon Spain
7.1.2 Milanuncios
7.1.3 El Corte Ingles
7.1.4 Ali Express
7.1.5 eBay Spain
7.1.6 Carrefour Spain
7.1.7 Media Markt Spain
7.1.8 PC Componentes
7.1.9 Decathlon Spain
7.1.10 Leroy Merlin

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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Summary

Spain E-commerce Market is expected to grow at a CAGR of above 14.7% during the forecast period, 2022-2027. Spain is one of Europe's largest markets for Fashion, Electronics & Media segments in terms of revenue. This market is primarily driven by rising Internet and smartphone penetration, increasing reliance on social media to promote e-commerce platforms, expanding omnichannel business models, and the introduction of new payment modes.

Key Highlights
The top players in Spain's e-commerce market include various brands. This consists of the usual American giant like Amazon and eBay and some European heavyweights like Carrefour and Media Marketplace, which provides several local brands, making Spain one of the more diverse e-commerce markets.
The market is expected to grow rapidly in the coming years Because of rising internet penetration. The use of smartphones and technological awareness among users has increased dramatically over the last decade, positively impacting the global market growth. Furthermore, advances in connectivity and high-speed internet availability, such as 3G, 4G, and 5G, significantly impact market growth.
Correos is the most commonly offered delivery service provider among online stores in Spain. Even before inquiring about which service people use to transport their goods, 28 % named Correos as one of their providers. Furthermore, SEUR and UPS are among the top three shipping service providers offered by online retailers in Spain, with 21% and 18%, respectively.
El Corte Inglés, eBay, Amazon, Mil Anuncios, Segunda Mano, Lets Bonus, Groupon, Bing, eBay, and Groupalia are popular online stores in Spain. With net e-commerce sales of US$ 4,416 million in 2020 generated in Spain, Amazon.es leads the Spanish e-commerce market, followed by Elcorteingles.es with US$ 1,862 million in 2020.
COVID-19 has had a significant impact on the Spanish e-commerce market. E-commerce businesses faced many significant challenges, including disrupted supply chains, limited operations due to the lockdown, inventory management, and an overall lack of employees. In response to the COVID-19 pandemic, governments worldwide have imposed social distancing measures or temporarily closed non-essential businesses and taken other steps. As a result, e-commerce sales have increased. The pandemic has increased the use of online platforms in the Spain market.
The COVID-19 pandemic has transformed Spanish consumer lifestyles and purchasing habits, allowing them to shift from traditional retail stores to online portals for goods and services. Many new omnichannel initiatives were launched in the first six months of 2020, resulting in smaller stores' closure and integration into more prominent format locations. Using the Zara App, the company launched a 'Store Mode,' allowing 25 stores across Spain to offer new features to customers, such as ordered products being ready for pick up within 30 minutes.


Key Market Trends

Increasing smartphone penetration


Global online retail sales totaled $4.9 trillion. It is expected to grow by more than 50% over the next four years. Mobile commerce continues to grow; by 2021, mobile users will have generated $3.56 trillion in retail e-commerce sales. For years, e-commerce sites have optimized the mobile experience to increase online sales.
Spain offers excellent robotics and automation subsectors opportunities, where US exporters can compete. Spain is the world's tenth-largest market and Europe's fourth. The number of new robot installations in Spain reached 5,266 units in 2018 and is expected to rise in the coming years. Companies in Spain employ 160 robots per 100,000 employees. Robotic automation implementation processes are currently used by 53% of Spanish businesses.
In the Spanish eCommerce market, with the introduction of Amazon's Prime service, logistics has become a critical differentiator for Spanish sellers. Second, Spain has one of the highest smartphone penetration rates in Europe, fueling eCommerce growth. Finally, as the market grows, the need for industry participants to integrate analytics, artificial intelligence, big data, and chatbots becomes more critical.
The new EU VAT rules, which go into implication on July 1, 2021, and for EU Authorized Representatives on July 16, 2021, would also affect everyone in the eCommerce supply chain, from online sellers and marketplaces/platforms both inside and outside the EU to postal operators and couriers, customs and tax administrations, and to the end-user/consumer.
Another vital aspect of e-commerce is digital marketing. According to the IAB Spain Digital Ad Spending Report, digital ad spending in 2020 is expected to be $3.4 billion (3 billion euros). It is one of only a few European markets that has experienced negative growth this year (-3.8 percent). The main in-country eCommerce events include eShow Madrid, held in conjunction with the event Technology for Marketing -TFM in Madrid.


Competitive Landscape

The Spanish e-commerce market is highly fragmented due to several players of various sizes in a highly competitive market. This market is expected to see several mergers, acquisitions, and partnerships as companies continue to invest in offsetting the current strategic slowdowns.


April 2022- IT Genetics, a wholly Romanian-owned company and one of the most critical hardware and software solution providers in the DC/POS (data collection and point of sale) market, is expanding its international presence by opening its third international office, this time in Madrid, Spain.
April 2022- MOCAPP, Romania's largest Influencer Marketing platform, has launched a new technology solution for international eCommerce players. The new L!NK app employs a proprietary algorithm that scans online store customer bases anonymously. It enables them to determine which of their customers are active on Social Media and can be most effectively involved in promotions, loyalty, affiliation, and sales.romotions, loyalty, affiliation, and sales.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 EXECUTIVE SUMMARY

2 MARKET INSIGHTS
2.1 Market Overview
2.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
2.2.1 Bargaining Power of Suppliers
2.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
2.2.3 Threat of New Entrants
2.2.4 Threat of Substitute Products
2.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
2.3 Key market trends and share of e-commerce of total Retail sector
2.4 Impact of COVID-19 on the e-commerce sales

3 MARKET DYNAMICS
3.1 Market Drivers
3.2 Rising number of online stores and online marketplaces
3.3 Rising Adoption of E-Commerce Business
3.4 Penetration of Internet and Smartphone Usage
3.5 Market Challenges
3.6 Analysis of key demographic trends and patterns related to the e-commerce industry in Spain (Coverage to include Population, Internet Penetration, e-commerce Penetration, Age & Income, etc.)
3.7 Analysis of the critical modes of transaction in the e-commerce industry in Spain (coverage to include prevalent methods of payment such as cash, card, bank transfer, wallets, etc.)
3.8 Analysis of cross-border e-commerce industry in Spain (Current market value of cross-border & key trends)
3.9 Current positioning of Spain in the e-commerce industry in Europe

4 Market Segmentation

5 By B2C e-commerce
5.1 Market size (GMV) for the period of 2017-2027
5.2 Market Segmentation - by Application
5.2.1 Beauty & Personal Care
5.2.2 Consumer Electronics
5.2.3 Fashion & Apparel
5.2.4 Food & Beverage
5.2.5 Furniture & Home
5.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)

6 By B2B e-commerce
6.1 Market size for the period of 2017-2027

7 Competitive Intelligence
7.1 Company Profiles
7.1.1 Amazon Spain
7.1.2 Milanuncios
7.1.3 El Corte Ingles
7.1.4 Ali Express
7.1.5 eBay Spain
7.1.6 Carrefour Spain
7.1.7 Media Markt Spain
7.1.8 PC Componentes
7.1.9 Decathlon Spain
7.1.10 Leroy Merlin

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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