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ナイジェリアの電子商取引市場 - 成長、動向、COVID-19 の影響、予測(2022年 - 2027年)


Nigeria E-commerce Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecast (2022 - 2027)

ナイジェリアのeコマース市場は、2022年から2027年の間に12.24%のCAGRを記録すると予想されています。この市場は主に、高度なインフラ、高いインターネット普及率、カードベースの決済システムの増加によって牽引... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年6月1日 US$4,750
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サマリー

ナイジェリアのeコマース市場は、2022年から2027年の間に12.24%のCAGRを記録すると予想されています。この市場は主に、高度なインフラ、高いインターネット普及率、カードベースの決済システムの増加によって牽引されています。

主なハイライト
ナイジェリアの経済はキャッシュレス化に向かっており、デジタル決済や電子バンキングの導入が全国で段階的に進んでいます。現在では、さまざまな新しいデジタル金融サービスのプラットフォームを利用して、多くの取引を電子的に完了させることができます。
2021年に30%増加したナイジェリアの電子商取引市場は、世界の成長率29%に貢献しました。ナイジェリアでの電子決済の発展は、ナイジェリアを有望な市場と見ている決済サービス事業者の業界参入を促しています。ナイジェリアの旅行者は、シティバンク、ゼニス、UBA、フィデリティなどの地元銀行のデビットカードを使用して、英国、ドイツ、南アフリカ、米国などの国々で海外決済を行うことが増えています。
サイバー犯罪として知られる不正なオンライン行為の増加は、ナイジェリアのオンライン購入産業が直面する最も重要な制約のひとつである。サイバー犯罪とは、インターネット上で行われる、個人の財産を詐取するための犯罪行為と定義されています。サイバー犯罪とは、インターネット上で行われ、個人の財産を詐取する犯罪行為と定義され、財布が盗まれたり、電話番号が違法なサービスの宣伝に使われたりするなどの被害が発生しています。
どのようなビジネスや産業においても、優れたロジスティクスの重要性は言い尽くすことができません。ロジスティクスは、eコマースのサプライチェーンに可視性を持たせ、消費者の満足度、効率性、サービス提供の全体像を決定する上で非常に重要です。しかし、それには多大なスキルと複数の小さなシステムからなる複雑なネットワークが必要であることは、特筆すべきことです。
COVID-19パンデミックの際、消費者は移動の制限から長期に渡って自宅に滞在し、ルールを守り感染を避けるという名目で様々な行動修正を行った。これらの変化は、主に購入した製品とその購入方法に起因している。この時、消費者は主にネット通販で基本的かつ必要なものを購入した。


主な市場動向

インターネットの普及とオンライン決済の増加


ナイジェリアは、アフリカで最もインターネットが発達した国の一つです。ナイジェリアはアフリカ大陸で最大の人口を擁し、世界で最も若い国のひとつでもあります。ナイジェリアは、アフリカで最も強力なネットワークカバレッジとモバイル通信インフラを誇っています。インターネットを利用する人の割合は現在70%を超えており、今後も増え続けることが予想されます。
各種統計によると、ナイジェリアのスマートフォンユーザーは2,500万人から4,000万人の間と言われています。モバイル端末は、デスクトップパソコンよりもはるかに頻繁にインターネットにアクセスするために活用されています。2019年には、インターネットアクセスの70%以上をモバイル端末が占め、オンライン市場の訪問に関しては、この割合はかなり大きくなっています。
国家通信委員会(NCC)によると、インターネットユーザーの大半は買い物客であり、モバイルネットワークのカバー率は現在77%と推定されています。ナイジェリアでは、インターネットユーザーの89%がオンラインで買い物をし、さらに24%が近い将来にそうすることを計画しています。
デジタルの潜在能力を十分に発揮し、数百万人の雇用を創出するためには、政府はインフラへの投資、スキルの向上、投資の可能性の実行などを継続的に行っていく必要があります。さらに、ナイジェリアだけでなく、他のアフリカ諸国でもオンライン決済の導入が進んでいないことが、デジタルコマースに影響を与えている可能性があります。


競合他社の状況

ナイジェリアの電子商取引市場は適度に細分化されています。主な主要プレイヤーは、Zikel Cosmetics、Soso games、SLOT Systems Limited、Jumia Internationalなどです。これらの大手企業は、同地域でより多くの市場シェアを獲得するために、パートナーシップや製品イノベーションに積極的に参加しています。


2022年4月-汎アフリカのeコマースプラットフォームJumiaは、より多くの消費者にリーチするためにフランチャイズのドミノピザと独占提携を結びました。JumiaとDomino'sの両社は、消費者の利便性を高めると同時に、ビジネスの大幅な成長を見込んでいる。
2022年4月-ラバト-中国の物流企業である4PXは、アフリカ大陸での共同顧客プールを拡大するため、アフリカの大手eコマースプラットフォームJumiaとパートナーシップ契約を締結しました。両物流会社は、新しいパートナーシップの下、ナイジェリアで事業を開始した後、ケニア、エジプト、モロッコに拡大する予定です。


その他のメリット

エクセル形式の市場推定(ME)シート
3ヶ月間のアナリストサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key market trends and share of E-commerce of total Retail sector
4.4 Impact of COVID-19 on the E-commerce sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Adoption of Online mode of Payments
5.1.2 Growing Penetration of Internet
5.2 Market Challenges
5.2.1 Increase in Cybercrime
5.3 Analysis of key demographic trends and patterns related to E-commerce industry in Nigeria (Coverage to include Population, Internet Penetration, ecommerce Penetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the key modes of transaction in the E-commerce industry in Nigeria (coverage to include prevalent modes of payment such as cash, card, bank transfer, wallets, etc.)
5.5 Analysis of cross-border E-commerce industry in Nigeria (Current market value of cross-border & key trends)
5.6 Current positioning of country Nigeria in the E-commerce industry in Africa

6 Market Segmentation
6.1 By B2C ecommerce
6.1.1 Market size (GMV) for the period of 2017-2027
6.1.2 Market Segmentation - by Application
6.1.2.1 Beauty & Personal Care
6.1.2.2 Consumer Electronics
6.1.2.3 Fashion & Apparel
6.1.2.4 Food & Beverage
6.1.2.5 Furniture & Home
6.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
6.2 By B2B ecommerce
6.2.1 Market size for the period of 2017-2027

7 Competitive Landscape
7.1 Company Profiles
7.1.1 Zikel Cosmetics
7.1.2 JUMIA INTERNATIONAL
7.1.3 SLOT Systems Limited
7.1.4 Ajebomarket
7.1.5 Chrisvicmall
7.1.6 Obeezi Mall
7.1.7 Soso Games
7.1.8 BonAmour
7.1.9 PayPorte

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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Summary

The Nigeria e-commerce market is expected to register a CAGR of 12.24% during the period 2022-2027. The market is primarily driven by advanced infrastructure, high internet penetration, and a growing number of card-based payment systems.

Key Highlights
Nigeria's economy is moving toward cashless transactions, with digital payment and electronic banking being adopted in stages across the country. Many transactions can now be completed electronically using a variety of new digital financial services platforms.
With a 30 percent increase in 2021, the Nigerian eCommerce market contributed to the global growth rate of 29 percent. The development of electronic payments in Nigeria encourages payment service providers to enter the industry, which sees Nigeria as a viable market. Nigerian visitors increasingly use debit cards from local banks such as Citibank, Zenith, UBA, and Fidelity to make payments abroad in nations such as the United Kingdom, Germany, South Africa, and the United States.
The rise in fraudulent online activities, sometimes known as cybercrime, is one of, if not the most, significant constraints facing Nigerian online purchasing industries. Cybercrime is defined as any criminal conduct carried out over the internet to defraud individuals of their property. People's e-wallets have been stolen, and phone numbers have been used for advertising illegal services, among other things.
The importance of excellent logistics in any business or industry cannot be overstated. Logistics is critical for creating visibility in the e-commerce supply chain and determining overall consumer satisfaction, efficiency, and service delivery. However, it is worth noting that it necessitates a great deal of skill and a complex network of multiple small systems.
Consumers stayed at home for a long time during the COVID-19 Pandemic due to movement limitations, which resulted in various behavioral modifications in the name of following rules and avoiding infection. These changes are primarily due to the product they purchased and the manner in which they bought it. At this time, consumers primarily purchased their basic and essential requirements through online shopping.


Key Market Trends

Penetration of Internet and Rise in online payments


The internet landscape in Nigeria is thriving, it has one of Africa's most developed internet economies. Nigeria has the continent's largest population and one of the world's youngest. Nigeria boasts some of Africa's strongest network coverage and mobile communication infrastructure. The percentage of people who use the internet is currently above 70%, and it is expected to continue to rise.
According to various statistics, the number of smartphone users in Nigeria ranges between 25 and 40 million. Mobile devices are utilized to access the internet far more frequently than desktop computers. In 2019, mobile devices accounted for over 70% of internet access, with this percentage considerably greater when it comes to online marketplace visits.
According to the National Communication Commission (NCC), the majority of internet users are shoppers, and mobile network coverage is currently estimated at 77%. In Nigeria, 89 percent of internet users purchase online, with another 24 percent planning to do so in the near future.
To fully realize its digital potential and create millions of jobs, the government must continue to invest in infrastructure, enhance skills, and execute investment possibilities, among other things. Furthermore, the poor adoption of online payments in Nigeria, as well as the rest of Africa, may have an impact on digital commerce.


Competitive Landscape

Nigeria E-commerce market is moderately fragmented in nature. Key major players include Zikel Cosmetics, Soso games, SLOT Systems Limited, and Jumia International. These major players actively participate in partnerships and product innovations to gain more market share in the region.


April 2022 - Pan-African e-commerce platform Jumia has inked an exclusive partnership with franchise Domino’s Pizza to reach more consumers. Both Jumia and Domino’s anticipate significant growth in business as well as build convenience for consumers.
April 2022 - Rabat - 4PX, a Chinese logistics firm, has struck a partnership deal with Africa’s leading e-commerce platform Jumia to expand their joint pool of customers on the African continent. The two logistics companies plan to start operations in Nigeria before expanding to Kenya, Egypt, and Morocco, under the new partnership.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key market trends and share of E-commerce of total Retail sector
4.4 Impact of COVID-19 on the E-commerce sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Adoption of Online mode of Payments
5.1.2 Growing Penetration of Internet
5.2 Market Challenges
5.2.1 Increase in Cybercrime
5.3 Analysis of key demographic trends and patterns related to E-commerce industry in Nigeria (Coverage to include Population, Internet Penetration, ecommerce Penetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the key modes of transaction in the E-commerce industry in Nigeria (coverage to include prevalent modes of payment such as cash, card, bank transfer, wallets, etc.)
5.5 Analysis of cross-border E-commerce industry in Nigeria (Current market value of cross-border & key trends)
5.6 Current positioning of country Nigeria in the E-commerce industry in Africa

6 Market Segmentation
6.1 By B2C ecommerce
6.1.1 Market size (GMV) for the period of 2017-2027
6.1.2 Market Segmentation - by Application
6.1.2.1 Beauty & Personal Care
6.1.2.2 Consumer Electronics
6.1.2.3 Fashion & Apparel
6.1.2.4 Food & Beverage
6.1.2.5 Furniture & Home
6.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
6.2 By B2B ecommerce
6.2.1 Market size for the period of 2017-2027

7 Competitive Landscape
7.1 Company Profiles
7.1.1 Zikel Cosmetics
7.1.2 JUMIA INTERNATIONAL
7.1.3 SLOT Systems Limited
7.1.4 Ajebomarket
7.1.5 Chrisvicmall
7.1.6 Obeezi Mall
7.1.7 Soso Games
7.1.8 BonAmour
7.1.9 PayPorte

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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