世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

マルタの電子商取引市場 - 成長、動向、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Malta E-commerce Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecast (2022 - 2027)

マルタの電子商取引市場は、2022年から2027年の間に15.91%のCAGRを記録すると予想されています。この市場は主に、高度なインフラ、高いインターネット普及率、カードベースの決済システムの増加によって牽引され... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年6月1日 US$4,750
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
100 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

マルタの電子商取引市場は、2022年から2027年の間に15.91%のCAGRを記録すると予想されています。この市場は主に、高度なインフラ、高いインターネット普及率、カードベースの決済システムの増加によって牽引されています。

主なハイライト
マルタ政府は近年、IT分野の拡大に取り組んでおり、マルタとゴゾ全域で良好なサービス水準を保証しています。マルタ情報技術庁の電子政府サービスは、マルタ政府が個人と企業に公共情報とサービスを電子的に提供するものです。消費者はますますモバイル機器(スマートフォンやタブレット)を使ってインターネットにアクセスするようになっています。
マルタの消費者は依然として従来のショッピングを好む一方で、零細企業、中小企業、大企業は、デジタル技術の潜在的な利点を認識しています。マルタ通信局の調査によると、インターネットは、店舗やオンラインで購入する前に情報を求める消費者が頻繁に利用しており、インターネットユーザーの70%が購入前に商品をリサーチしていることが分かっています。
マルタで最も人気のあるインターネットショッピングの目的地は英国で、中国、米国がそれに続いています。しかし、デジタルバイヤーのうち、国内のウェブサイトで買い物をするのは3分の1に過ぎません。国内のウェブサイトからオンラインショッピングをしない主な理由は、海外企業に比べてコストが安いことと、商品の品揃えが限られていることです。
COVID-19によって、多くの企業がオンラインプレゼンスを強化することを余儀なくされ、その結果、電子商取引の売上は着実に増加している。さらに、この法律により、オンラインでの商業コミュニケーションにおいて十分なレベルの透明性を確保することが要求されました。
パンデミックに関連した規制の結果、消費者は、eコマースを頻繁に利用する人であれ、店舗での買い物を好む人であれ、買い物のパターンを変えました。マルタ通信局が最近行った世論調査によると、インターネットユーザーの27%がCOVID-19の期間中にオンラインでの購入が増えたと答えましたが、初めてオンラインで購入したと答えたのはわずか1%でした。また、別の57%は、デジタルでの購買習慣は変わっていないと回答しています。


主な市場動向

政府によるイニシアチブの増加がEコマース市場を促進すると予想される


マルタは、その規模こそ小さいものの、高度な通信網を有しています。インターネット接続は広く普及しており、Melita、Go、Vodafoneなどのインターネットサービスプロバイダが、さまざまな接続オプションを提供しています。公共部門と民間部門は、さまざまなWi-Fiホットスポットを介して無料のインターネットアクセスを提供しています。マルタ通信局(MCA)は、ほとんどの公共の庭を含むマルタとゴンゾ全域で約190の無料Wi-Fiホットスポットを管理しています。
マルタ政府は近年、IT分野の拡大に取り組んでおり、マルタとゴゾ全域で良好なサービス水準を保証しています。マルタ情報技術庁の電子政府サービスは、マルタ政府が個人や企業に公共情報やサービスを電子的に提供するものです。
現在、マルタの人々の4分の3以上がインターネットを利用しています。2006年に政府が電子商取引法の要件を発表し、情報サービス事業者に基本的な識別情報の提供を義務付けて以来、企業対消費者(B2C)、企業対企業(B2B)を問わず、電子商取引は急速に拡大しています。マルタは、電子データ交換販売において、EUで2番目に優れた業績を上げています。衣料品やスポーツ用品の国境を越えた購入が最も多くなっています。


競合他社の状況

マルタのEコマース市場は、適度に細分化されています。主要なプレーヤーは、ISB LIMITED、YellowBit IT Solutions、Amazon、Apple、Zalandoなどです。これらの大手企業は、この地域のオンライン販売のかなりの割合を占めており、より多くの市場シェアを獲得するためにパートナーシップや製品イノベーションに積極的に参加しています。


2021年、Zalandoは、人と環境の両方に利益をもたらす持続可能なファッション・プラットフォームを確立するという目標に向けて、さらなる前進を遂げました。Zalandoは、ブランド、物流、パッケージングパートナーと協力し、サプライヤー関連の排出量の51%をカバーする科学的根拠に基づく目標を設定しました。
2020年11月 - Appleは、小規模企業や独立系デベロッパーがApp Storeで次世代の革新的なアプリケーションを利用してイノベーションを加速させ、ビジネスを前進させることを支援する、業界最先端の新しいデベロッパープログラムを導入しました。新しいApp Store、Small Business Programは、有料アプリケーションおよびアプリケーション内購入の手数料を引き下げることで、同ストアでデジタル製品やサービスを提供する大多数のデベロッパを支援します。


その他の特典

市場推定(ME)シート(Excel形式
3ヶ月間のアナリストサポート

ページTOPに戻る


目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key market trends and share of E-commerce of total Retail sector
4.4 Impact of COVID-19 on the E-commerce sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Penetration of Internet and Smartphone Usage
5.1.2 Increase in Initiatives by Government
5.2 Market Challenges
5.2.1 Fraud with Payment Cards in E-commerce
5.3 Analysis of key demographic trends and patterns related to E-commerce industry in Malta (Coverage to include Population, Internet Penetration, E-commerce Penetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the key modes of transaction in the E-commerce industry in Malta (coverage to include prevalent modes of payment such as cash, card, bank transfer, wallets, etc.)
5.5 Analysis of cross-border E-commerce industry in Malta (Current market value of cross-border & key trends)
5.6 Current positioning of country Malta in the E-commerce industry in region Europe

6 Market Segmentation
6.1 By B2C E-commerce
6.1.1 Market size (GMV) for the period of 2017-2027
6.1.2 Market Segmentation - by Application
6.1.2.1 Beauty & Personal Care
6.1.2.2 Consumer Electronics
6.1.2.3 Fashion & Apparel
6.1.2.4 Food & Beverage
6.1.2.5 Furniture & Home
6.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
6.2 By B2B E-commerce
6.2.1 Market size for the period of 2017-2027

7 Competitive Landscape
7.1 Company Profiles
7.1.1 eBay
7.1.2 Amazon
7.1.3 YellowBit IT Solutions
7.1.4 Zalando
7.1.5 Asos
7.1.6 AliExpress
7.1.7 Shopify
7.1.8 Shein
7.1.9 ISB Limited
7.1.10 Apple

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The Malta E-commerce market is expected to register a CAGR of 15.91% during the period 2022-2027. The market is primarily driven by advanced infrastructure, high internet penetration, and a growing number of card-based payment systems.

Key Highlights
The Maltese government has been working on expanding the IT sector in recent years, assuring good service standards across Malta and Gozo. The Malta Information Technology Agency's E-Government service is the Maltese government's electronic delivery of public information and services to individuals and businesses. Consumers increasingly use mobile devices (smartphones and tablets) to access the internet.
While Maltese customers still prefer conventional shopping, microenterprises, SMEs, and major firms have recognized the potential benefits of digital technologies. According to a study conducted by the Malta Communications Authority, the internet is frequently used by consumers seeking information before purchasing in-store or online, and 70% of internet users research products before purchasing them.
The United Kingdom is Malta's most popular internet shopping destination, followed by China and the United States. Only a third of digital buyers, however, shop on domestic websites. The primary reasons for not shopping online from local websites are the lower costs and limited product selection compared to overseas companies.
COVID-19 has compelled numerous businesses to strengthen their online presence, resulting in a steady increase in e-commerce sales. In addition, the legislation imposed requirements to ensure adequate levels of transparency in online commercial communications.
As a result of the pandemic-related restrictions, consumers, whether they are frequent e-Commerce users or prefer to shop in-store, changed their shopping patterns. According to a recent poll conducted by the Malta Communications Authority, 27% of internet users said they increased their online buying during COVID-19, while only 1% said they made their first online purchase. Another 57% said their digital buying habits haven't changed.


Key Market Trends

Increase in Initiatives by Government is Expected to Boost the E-commerce Market


Malta, despite its modest size, has a sophisticated telecommunications network. Internet connection is widely available, with internet service providers such as Melita, Go, and Vodafone offering various connectivity options. The public and private sectors provide free internet access via various Wi-Fi hotspots. The Malta Communications Authority (MCA) manages around 190 free Wi-Fi hotspots throughout Malta and Gonzo, including most public gardens.
The Maltese government has been working on expanding the IT sector in recent years, assuring good service standards across Malta and Gozo. The Malta Information Technology Agency's E-Government service is the Maltese government's electronic delivery of public information and services to individuals and businesses.
More than three-quarters of Maltese people presently use the Internet. Since 2006, when the government issued the Electronic Commerce Act requirements, which compel information service providers to provide basic identifying information to clients, e-commerce, whether business to consumer (B2C) or business to business (B2B), has expanded swiftly. Malta is the EU's second-best performer in electronic data exchange sales. Cross-border purchases of clothing and athletic products are the most common.


Competitive Landscape

Malta's E-commerce market is moderately fragmented in nature. Key major players include ISB LIMITED, YellowBit IT Solutions, Amazon, Apple, and Zalando. These major players account for a considerable percentage of online sales in the region and actively participate in partnerships and product innovations to gain more market share.


In 2021, Zalando made more progress toward its goal of establishing a sustainable fashion platform that benefits both people and the environment. Zalando has teamed up with the brand, logistics, and packaging partners to set science-based targets covering 51% of supplier-related emissions.
November 2020 - Apple has introduced an industry-leading new developer program to help small companies and independent developers accelerate innovation and move their businesses forward with the next generation of revolutionary apps on the App Store. The new App Store, Small Business Program, will help the vast majority of developers that offer digital goods and services on the store by lowering commissions on paid apps and in-app purchases.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key market trends and share of E-commerce of total Retail sector
4.4 Impact of COVID-19 on the E-commerce sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Penetration of Internet and Smartphone Usage
5.1.2 Increase in Initiatives by Government
5.2 Market Challenges
5.2.1 Fraud with Payment Cards in E-commerce
5.3 Analysis of key demographic trends and patterns related to E-commerce industry in Malta (Coverage to include Population, Internet Penetration, E-commerce Penetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the key modes of transaction in the E-commerce industry in Malta (coverage to include prevalent modes of payment such as cash, card, bank transfer, wallets, etc.)
5.5 Analysis of cross-border E-commerce industry in Malta (Current market value of cross-border & key trends)
5.6 Current positioning of country Malta in the E-commerce industry in region Europe

6 Market Segmentation
6.1 By B2C E-commerce
6.1.1 Market size (GMV) for the period of 2017-2027
6.1.2 Market Segmentation - by Application
6.1.2.1 Beauty & Personal Care
6.1.2.2 Consumer Electronics
6.1.2.3 Fashion & Apparel
6.1.2.4 Food & Beverage
6.1.2.5 Furniture & Home
6.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
6.2 By B2B E-commerce
6.2.1 Market size for the period of 2017-2027

7 Competitive Landscape
7.1 Company Profiles
7.1.1 eBay
7.1.2 Amazon
7.1.3 YellowBit IT Solutions
7.1.4 Zalando
7.1.5 Asos
7.1.6 AliExpress
7.1.7 Shopify
7.1.8 Shein
7.1.9 ISB Limited
7.1.10 Apple

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(医療)の最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(covid19)の最新刊レポート


よくあるご質問


Mordor Intelligence社はどのような調査会社ですか?


Mordor Intelligenceは世界の多様な市場に関する重要動向、技術、競争、機会について調査しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/20 10:26

155.91 円

165.77 円

200.60 円

ページTOPに戻る