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マレーシアの決済市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Malaysia Payments Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact and Forecasts (2022 - 2027)

マレーシアの決済市場は、2022年から2027年にかけて年平均成長率11.04%で成長すると予想されています。マレーシア政府が2020年から越境ECにデジタル税を導入する計画を発表したため、デジタル製品の国際販売業者... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年6月1日 US$4,750
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サマリー

マレーシアの決済市場は、2022年から2027年にかけて年平均成長率11.04%で成長すると予想されています。マレーシア政府が2020年から越境ECにデジタル税を導入する計画を発表したため、デジタル製品の国際販売業者に影響が及ぶ可能性があるため。

主な注目点
中国のコングロマリットであるアリババは、マレーシアに地域的な流通ハブを設立する計画を発表しています。また、同社の共同創業者であるジャック・マーは、マレーシアのデジタル経済アドバイザーに任命されています。
銀行送金はマレーシアの電子商取引経済を支える主要な推進力であり、2019年には取引の44 %を占め、今後数年間は安定的に推移すると予想されます。これは、マレーシアではB2Cの電子商取引とB2Bの決済の両方に当てはまります。メイバンクは送金を支配する傾向があり、マレーシアの銀行普及率は85 %で、CIMB Clicksなど多くの国内銀行が自社ブランドの送金オプションを立ち上げています。
iPay88は、東南アジアの商人にオンライン決済サービスを提供する大手企業です。主要なクレジットカードのほか、電子マネーや電子デビットカードに対応しており、加盟店は現地の銀行口座に送金することができます。お客様はMYRで支払うことができ、2つの契約プランから選択することができます。SMEプランとSOHOプランの2種類から選択できます。最も影響力のあるプレーヤーとみなされており、大規模な市場に最も適しています。
オンライン決済とバンキングは、人々の買い物、購入、支払いの方法を変え、ビジネスオーナーの業務遂行方法をも変えました。実際、オンライン決済は電子商取引と銀行業界を一変させました。マレーシアのeコマース部門は、オンラインストアを開設する企業が増えるにつれ、急速に拡大しています。
世界的な大流行が消費者行動に影響を与え、マレーシアの小売業が再構築されたことは間違いありません。パンデミックによる金融不安で、消費者は消費習慣に慎重になりました。その結果、マレーシアの多くのFinTech企業は、今買って後で払う(BNPL)ソリューションを導入し、支払いシステムをより柔軟で便利な融資オプションに置き換えることができるようになりました。
COVID-19の流行は、マレーシアのデジタル経済の成長と繁栄を促し、デジタル決済手段に対する消費者の態度も同様です。ロックダウン規制が実施されると、顧客の消費習慣はデジタル手段にシフトしました。現金やサインを必要とする物理的な決済を避けることができ、関係者双方に変化をもたらしています。特に零細・中小企業では、デジタル決済のメリットが認識され始めています。


主な市場動向

インターネット利用者の増加


非接触技術の採用、スマートフォンの普及率上昇、電子商取引の拡大、代替手段の出現などが、マレーシアにおける電子決済の増加をもたらすと予測されます。マレーシアでは、電子商取引における決済方法として銀行振込が最も普及しています。この方法の利用は、2021年まで年平均成長率25%で増加すると予想されています。
マレーシアのデジタルウォレット市場に参入する国際的なプレーヤーは、年々増加しています。スマートフォンの普及率の上昇と、マレーシアの比較的未発達な市場に資本参加するデジタルウォレットプレーヤーが、この決済手段の普及を後押しすることになるでしょう。現在、国内には国際的なプレーヤーであるPayPal、Alipay、WeChat、Google Payを含む39の電子マネーライセンスを持つ事業者が存在します。
マレーシアは国境を越えた消費活動が盛んで、国内の電子商取引10件のうち4件を占めています。マレーシアの買い物客は海外の eコマースサイトから購入することに前向きで、すでに % がそうしています。グローバル小売大手は、マレーシアのビジネスチャンスを生かそうと躍起になっています。


マレーシアにおける特定のモバイルウォレットの利用者


電子財布は、アジアにおける電子商取引全体の 50 % を占めています(BCG)。さまざまな理由から、マレーシアではこの支払いタイプが増加しています。ひとつには、マレーシアでは電子マネーの発行会社がクレジットカードの発行会社数を上回っていることが挙げられます。マレーシアは、東南アジアの中でモバイルウォレットの普及率が最も高く、住民の40%がこの技術を利用しています。
マレーシアは、モバイルコマースの面で他の東南アジア諸国に追いつきつつあり、モバイル決済の市場が急速に拡大していると考えられています。2020年から2025年にかけて、モバイルウォレットのGrabPayとTouch 'n Goのユーザー数はほぼ倍増すると予想されています。
マレーシアの決済市場 オンライン銀行振込の有効化やデジタル保存されたクレジットカードやデビットカードの使用によるデジタルウォレットアプリケーションを使った購入が増加している。ApplePay、Google Wallet、Samsung Payがモバイルウォレットプロバイダーとして有名である。この場合、決済は、モバイルアプリケーションと加盟店が所有する適切な決済端末との非接触相互作用によって行われる。


競合他社の状況

iPay88は、決済ゲートウェイのパイオニアであり、マレーシアで最も優れた企業です。Scales Samsonite As 50 Gramsは、様々な顧客グループに対応するため、幅広い支払い方法を提供することに貢献してきました。


2022年5月-Razer FintechのB2B部門であるRazer Merchant Services(「RMS」)は、Discover Financial Servicesのグローバル決済ブランドDiscover Global Networkと提携し、マレーシアのベンダーでExplore Global Networkカードの受け入れを可能にする最初のアクワイアラーとして、提携を行いました。
2021年3月~ Paytmは、Android携帯向けの「Paytm Smart POS」によって、加盟店がスマートフォンを使って近距離無線通信(NFC)ベースのデビットカードやクレジットカードの支払いを受け付けることができるようになるかもしれないと発表しました。


追加のメリット

エクセル形式の市場推定(ME)シート
3ヶ月間のアナリストサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Stakeholder Analysis
4.3 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Evolution of the payments landscape in the country
4.5 Key market trends pertaining to the growth of cashless transaction in the country
4.6 Impact of COVID-19 on the payments market in the country

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Solid e-commerce growth, rising basket spend, and an increasingly digitally savvy population
5.1.2 Adoption of card-based payments
5.2 Market Challenges
5.2.1 Smaller retailers and street vendors face greater challenges in adapting to the new cashless payment ecosystem.
5.3 Market Opportunities
5.3.1 Payment services being digitalized
5.3.2 Expanding e-commerce businesses
5.4 Key Regulations and Standards in the Digital Payments Industry
5.5 Analysis of major case studies and use-cases
5.6 Analysis of key demographic trends and patterns related to payments industry in the country Malaysia (Coverage to include Population, Internet Penetration, Banking Penetration/Unbanking Population, Age & Income etc.)
5.7 Analysis of the increasing emphasis on customer satisfaction and convergence of global trends in the country Malaysia
5.8 Analysis of cash displacement and rise of contactless payment modes in the country Malaysia

6 Market Segmentation
6.1 By Mode of Payment
6.1.1 Point of Sale
6.1.1.1 Card Payments (includes Debit Cards, Credit Cards, Bank Financing Prepaid Cards)
6.1.1.2 Digital Wallet (includes Mobile Wallets)
6.1.1.3 Cash
6.1.1.4 Others
6.1.2 Online Sale
6.1.2.1 Card Payments (includes Debit Cards, Credit Cards, Bank Financing Prepaid Cards)
6.1.2.2 Digital Wallet (includes Mobile Wallets)
6.1.2.3 Others (includes Cash on Delivery, Bank Transfer, and Buy Now, Pay Later)
6.2 By End-user Industry
6.2.1 Retail
6.2.2 Entertainment
6.2.3 Healthcare
6.2.4 Hospitality
6.2.5 Other End-user Industries

7 Competitive Landscape
7.1 Company Profiles
7.1.1 Maybank
7.1.2 PayPal
7.1.3 Citibank
7.1.4 IPay88
7.1.5 CIMB
7.1.6 Samsung Pay
7.1.7 Click to Pay
7.1.8 Bank Islam Malaysia
7.1.9 Grab Pay
7.1.10 Huawei Pay

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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Summary

Malaysia Payments Market is expected to grow at a CAGR of 11.04 % from 2022 to 2027. On account of the Malaysian government having announced plans to implement a digital tax on cross-border e-commerce beginning in 2020, which could have an impact on international sellers of digital products.

Key Highlights
Alibaba, a Chinese conglomerate, has announced plans to establish a regional distribution hub in the country. Jack Ma, the company's co-founder, has also been appointed as Malaysia's digital economy advisor.
Bank transfers are the primary driver behind the Malaysian e-commerce economy, accounting for 44 % of transactions in 2019 and expected to remain stable in the coming years. This is true in Malaysia for both B2C e-commerce and B2B payments. Maybank tends to dominate transfers, bank penetration in Malaysia is 85 %, and many domestic banks, such as CIMB Clicks, have launched their own branded transfer options.
iPay88 is the leading provider of online payment services to Southeast Asian merchants. It accepts all major credit cards, as well as e-debit and e-money, and merchants can transfer funds to local bank accounts. Customers can pay in MYR and choose between two subscription plans: SME Plan and SOHO Plan. It is regarded as the most influential player and is best suited for large markets.
Online payment and banking have changed the way people shop, buy, and pay and how business owners conduct their operations. Indeed, online payment has transformed eCommerce and the banking industry. Malaysia's e-commerce sector is rapidly expanding as more businesses open online stores.
The global pandemic has undoubtedly affected consumer behavior and reshaped Malaysia's retail sector. Consumers have become more cautious with their spending habits due to the pandemic-caused financial uncertainty. As a result, many FinTech companies in the country are able to implement buy now, pay later (BNPL) solutions, replacing payment systems with a more flexible, convenient financing option.
The COVID-19 pandemic has prompted Malaysia's digital economy to grow and flourish, as have consumers' attitudes toward digital modes of payment. When lockdown restrictions were implemented, customer spending habits shifted to digital means. High-contact physical payments involving cash and signatures are avoided, resulting in changes for both parties involved. Micro, small, and medium-sized businesses, in particular, have begun to recognize the advantages of accepting digital payments.


Key Market Trends

Increasing internet users


Contactless technology adoption, rising smartphone penetration, e-commerce growth, and the emergence of alternative approaches are all projected to increase electronic payments in Malaysia. In Malaysia, bank transfers are the most popular e-commerce payment method. The use of this method is expected to grow at a compound annual growth rate of 25% through 2021.
International players entering the Malaysian digital wallets market are increasing year after year. Rising smartphone penetration and digital wallet players capitalizing on Malaysia's relatively underdeveloped market will drive the adoption of this payment option. There are currently 39 businesses in the country with an e-money license, including international players PayPal, Alipay, WeChat, and Google Pay.
Malaysia has a high level of cross-border spending, accounting for four out of every ten e-commerce transactions in the country. Malaysian shoppers are willing to purchase from international e-commerce sites, with % already doing so. Global retail giants are pushing to capitalize on Malaysia's opportunities.


Users of specific mobile wallets in Malaysia


E-wallets account for 50 % of all e-commerce transactions in Asia (BCG). For various reasons, Malaysia is seeing an increase in this payment type. For one thing, e-money issuers exceed the number of credit card issuers in Malaysia. Malaysia is the Southeast Asia leader in mobile wallet adoption, with 40% of residents using the technology.
Malaysia is considered a rapidly expanding market for mobile payments, as it is catching up to other Southeast Asian countries in terms of mobile commerce. Between 2020 and 2025, the user base of mobile wallets GrabPay and Touch 'n Go is expected to nearly double.
Malaysia's payment market The number of purchases made through a digital wallet application by activating an online bank transfer or using a digitally stored credit or debit card is growing. ApplePay, Google Wallet, and Samsung Pay are well-known mobile wallet providers. The payment is made in this case through a contactless interaction of the mobile application with a suitable payment terminal owned by the merchant.


Competitive Landscape

iPay88 is a payment gateway pioneer and the best in Malaysia. Scales Samsonite As 50 Grams, it has aided in providing a wide range of payment methods to cater to various customer groups.


May 2022-Razer Merchant Services ("RMS"), Razer Fintech's B2B arm, has partnered with Discover Global Network, Discover Financial Services' global payment brand, as the first acquirer to enable Explore Global Network card acceptance at vendors in Malaysia.
March 2021- Paytm announced that its 'Paytm Smart POS' for Android phones may allow merchants to accept near field communication (NFC)-based debit and credit card payments using smartphones.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Stakeholder Analysis
4.3 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Evolution of the payments landscape in the country
4.5 Key market trends pertaining to the growth of cashless transaction in the country
4.6 Impact of COVID-19 on the payments market in the country

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Solid e-commerce growth, rising basket spend, and an increasingly digitally savvy population
5.1.2 Adoption of card-based payments
5.2 Market Challenges
5.2.1 Smaller retailers and street vendors face greater challenges in adapting to the new cashless payment ecosystem.
5.3 Market Opportunities
5.3.1 Payment services being digitalized
5.3.2 Expanding e-commerce businesses
5.4 Key Regulations and Standards in the Digital Payments Industry
5.5 Analysis of major case studies and use-cases
5.6 Analysis of key demographic trends and patterns related to payments industry in the country Malaysia (Coverage to include Population, Internet Penetration, Banking Penetration/Unbanking Population, Age & Income etc.)
5.7 Analysis of the increasing emphasis on customer satisfaction and convergence of global trends in the country Malaysia
5.8 Analysis of cash displacement and rise of contactless payment modes in the country Malaysia

6 Market Segmentation
6.1 By Mode of Payment
6.1.1 Point of Sale
6.1.1.1 Card Payments (includes Debit Cards, Credit Cards, Bank Financing Prepaid Cards)
6.1.1.2 Digital Wallet (includes Mobile Wallets)
6.1.1.3 Cash
6.1.1.4 Others
6.1.2 Online Sale
6.1.2.1 Card Payments (includes Debit Cards, Credit Cards, Bank Financing Prepaid Cards)
6.1.2.2 Digital Wallet (includes Mobile Wallets)
6.1.2.3 Others (includes Cash on Delivery, Bank Transfer, and Buy Now, Pay Later)
6.2 By End-user Industry
6.2.1 Retail
6.2.2 Entertainment
6.2.3 Healthcare
6.2.4 Hospitality
6.2.5 Other End-user Industries

7 Competitive Landscape
7.1 Company Profiles
7.1.1 Maybank
7.1.2 PayPal
7.1.3 Citibank
7.1.4 IPay88
7.1.5 CIMB
7.1.6 Samsung Pay
7.1.7 Click to Pay
7.1.8 Bank Islam Malaysia
7.1.9 Grab Pay
7.1.10 Huawei Pay

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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