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ルクセンブルクの電子商取引市場 - 成長、トレンド、Covid-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Luxembourg E-Commerce Market - Growth, Trends, Covid-19 Impact, And Forecasts (2022 - 2027)

ルクセンブルクの電子商取引市場は、2022年から2027年までの予測期間において、年平均成長率8.9%を記録すると予想されています。 主なハイライト ルクセンブルクのEコマース市場は、ドイツなどヨーロッパの... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年6月1日 US$4,750
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サマリー

ルクセンブルクの電子商取引市場は、2022年から2027年までの予測期間において、年平均成長率8.9%を記録すると予想されています。

主なハイライト
ルクセンブルクのEコマース市場は、ドイツなどヨーロッパの主要なEコマース市場に近接しているため、その地理的な優位性から恩恵を受けることができます。そのため、国境を越えたeコマースを通じて、新たな国際的な事業者がルクセンブルクのeコマース市場に参入することが可能になっています。
ルクセンブルクの電子商取引市場は、便利な銀行施設、インターネットやスマートフォンの高い普及率により、消費者が希望する商品を閲覧し、オンラインで簡単に購入できることから、拡大すると予想されます。
Global Innovation Index 2021によると、ルクセンブルクは132の経済圏のうち23位にランクインしています。Eurostatが報告した情報通信技術に関する欧州アンケートによると、2021年にはルクセンブルクのインターネットユーザーの94%が1日に少なくとも1回はインターネットを利用している。
さらに、電子商取引活動の規制と管理を基本的な目的として、欧州委員会が主導した改正を含む新しいVATレジームが実施されています。これには、地域内における商品の遠隔販売やサービスの遠隔提供に対するワンストップVATショップ(One-Stop-Shop、「OSS」)の導入が含まれます。このように、この地域でビジネスを行うためのプロセスが緩和されます。
Covid-19が大流行したとき、国内では厳しい封鎖が行われたため、企業は顧客にサービスを提供するためにオンライン小売を実施しなければならず、国内での電子商取引は急激に増加しました。また、コビッド19は、新しい企業、消費者セグメント、製品を通じて、電子商取引の範囲を拡大しました。


主な市場動向

デジタルソリューションの採用が増加


2021年、ルクセンブルクはデジタル経済社会指数(DESI)の27加盟国中8位にランクされました。同国は接続性ランキングで4位と非常に高いパフォーマンスを示しており、デジタル技術の統合についてもEUの平均スコアより上です。
ルクセンブルク政府は、国民のデジタル技術を向上させるために、さまざまな戦略や取り組みを実施しました。例えば、産業、教育、研究、公共部門などの分野でデジタル技術のトレーニングを支援するため、管轄の省庁が学校制度における子供や若者を対象とした取り組みを開始しました。
さらに、同国では、都市部や農村部でのデジタルソリューションの導入を支援するファイバー技術やモバイル5Gネットワークの展開に注力していることが指摘されています。同国の新しい国家ブロードバンド戦略では、2025年の同国におけるギガビット目標のために民間投資を確保することが強調されています。
モバイルコマースの人気は急上昇しており、一般の人々もデスクトップではなくモバイルで買い物をするようになったため、近い将来、モバイルコマースが他の電子商取引チャネルを凌駕すると予想されます。


ファッション分野が大きなシェアを占める


ファッション業界におけるデジタルトランスフォーメーションは、多くのファッションブランドがプレッシャーにさらされ、折に触れてデジタルトランスフォーメーションを取り入れる必要性に迫られ、多くの変化をもたらしています。国内の企業はデジタルトランスフォーメーションを採用し、消費者とブランドの関係を再構築しています。
さらに、同国には多くの投資家、銀行、ファンド組織があり、デジタル化のために企業に必要な財政支援を行い、そのサービスの全国的な拡大を可能にする立場にあるのです。
また、この地域のファッション市場への投資は、アパレルやアクセサリーのeコマースの採用を増加させています。例えば、2021年5月、シュトゥットガルトに拠点を置くファッション・ライフスタイル企業のBreuningerは、KONEN Bekleidungshaus GmbH & Co.を買収しました。この買収により、同社はミュンヘンやルクセンブルクといった国々で事業を拡大することが可能になりました。ブリューニンガーは、同国においてオンラインサービスを提供する予定です。


競合他社の状況

ルクセンブルクのeコマース市場における競合のレベルは、少数の重要な市場プレーヤーが存在するため、中程度です。ルクセンブルクのeコマース市場では、地元企業やグローバルブランドの数が増加しており、市場での競争が激化しています。


2021年12月 - Eコマースマーケットプレイス販売者向けの広告最適化プラットフォームであるQuartileは、Eコマース小売業者およびブランド向けのパフォーマンスマーケティング技術を提供するSidecarを買収しました。この買収により、機械学習と自然言語処理を適用し、データに基づく戦略とベストプラクティスを顧客に提供することが可能に。
2022年3月 - フェデックス エクスプレスがルクセンブルグを含む14カ国で新たにフェデックス インターナショナル コネクト プラス(FICP)サービスを開始。FICPを通じて企業は1~3日で欧州のオンラインショッピング利用者に商品を発送することができ、さらに同地域のEコマース事業者の事業拡大に貢献することが期待される。


その他のメリット

エクセル形式の市場推定(ME)シート
3ヶ月間のアナリストサポート

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目次

1 EXECUTIVE SUMMARY

2 MARKET INSIGHTS
2.1 Market Overview
2.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
2.2.1 Bargaining Power of Suppliers
2.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
2.2.3 Threat of New Entrants
2.2.4 Threat of Substitute Products
2.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
2.3 Key market trends and share of e-commerce of total Retail sector
2.4 Impact of COVID-19 on the e-commerce sales

3 MARKET DYNAMICS
3.1 Market Drivers
3.1.1 Increased adoption of Digital Solutions
3.1.2 Range of payments to serve diverse and underbanked shoppers
3.2 Market Challenges
3.2.1 Legal barriers for adoption of e-commerce
3.3 Analysis of key demographic trends and patterns related to ecommerce industry in Country XX (Coverage to include Population, Internet Penetration, ecommerce Penetration, Age & Income etc.)
3.4 Analysis of the key modes of transaction in the ecommerce industry in country XX (coverage to include prevalent modes of payment such as cash, card, bank transfer, wallets, etc.)
3.5 Analysis of cross-border ecommerce industry in country XX (Current market value of cross-border & key trends)
3.6 Current positioning of country XX in the ecommerce industry in region YY

4 Market Segmentation
4.1 By B2C ecommerce
4.1.1 Market size (GMV) for the period of 2017-2027
4.1.2 Market Segmentation - by Application
4.1.2.1 Beauty & Personal Care
4.1.2.2 Consumer Electronics
4.1.2.3 Fashion & Apparel
4.1.2.4 Food & Beverage
4.1.2.5 Furniture & Home
4.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
4.2 By B2B ecommerce
4.2.1 Market size for the period of 2017-2027

5 Competitive Intelligence
5.1 Company Profiles
5.1.1 Wehkamp BV
5.1.2 Zalando SE
5.1.3 Auchan Retail
5.1.4 Luxcaddy
5.1.5 Next Germany GMBH
5.1.6 Amazon.com, Inc.
5.1.7 Alibaba Group
5.1.8 Hornbach Baumarkt AG
5.1.9 FNAC GROUP
5.1.10 Veepee

6 Investment Analysis

7 Future Outlook of the Market

 

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Summary

The Luxembourg E-commerce market is expected to register a CAGR of 8.9% over the forecast period from 2022 to 2027.

Key Highlights
Luxembourg's geographical location enables the country's e-commerce market to benefit from proximity to significant e-commerce markets in Europe, such as Germany. Thus, enabling new international merchants to enter the Luxembourg e-commerce market via cross-border e-commerce.
The e-commerce market in Luxembourg is expected to increase due to convenient banking facilities, high internet and smartphone penetration, enabling consumers to browse for the desired product and purchase it online easily.
According to the Global Innovation Index 2021, Luxembourg is ranked 23rd of the 132 economies in the study. According to the European questionnaire on Information and Communication Technologies reported by Eurostat, 94% of internet users in Luxembourg used the internet at least once a day in 2021.
Further, new VAT regimes have been implemented that include amendments initiated by the European Commission with the fundamental objective of regulating and controlling e-commerce activities. This includes implementation of one-stop VAT shop (One-Stop-Shop or “OSS”) for intra-community distance selling of goods and to the distance providing of services. Thus easing the processes of doing business in the region.
Due to stringent lockdowns in the country during the Covid-19 pandemic there was a sudden surge in e-commerce in the country as businesses had to implement online retail to serve its customers. Also, Covid-19 has expanded the scope of e-commerce through new firms, consumer segments, and products.


Key Market Trends

Increased adoption of Digital Solutions


In 2021, Luxembourg was ranked 8th of 27 members of the Digital Economy and Society Index (DESI). The country performs very well in terms of connectivity ranking 4th and is also above the EU average score for integration of digital technology.
The government of Luxembourg implemented a variety of strategies and initiatives to boost the digital skill of the population in the country. For instance, the competent ministries have launched initiatives for children and youth in the school system to support digital skill training for sectors such as industries, education, research, and the public sector.
Further the country is noted to focus on the rollout of fiber technology and mobile 5G networks which aids the adoption of digital solutions in urban and rural areas of the country. The country's new National Broadband strategy emphasizes ensuring private investments for gigabit objectives for 2025 in the country.
Mobile commerce is expected to outpace other channels of overall e-commerce in the near future due to the surge in popularity of mobile commerce as well as increase in adoption of mobile by the public for shopping needs rather than a desktop.


Fashion Segment Accounts for Significant Share


Digital transformation in the fashion industry has brought many changes as many fashion brands are under pressure and are in need to embrace digital transformation from time to time. Companies in the country are adopting digital transformation and are redesigning the consumer-brand relationship.
Further, the country hosts many investors, banks, and funds organizations that are in a position to provide necessary financial support to the businesses for digitalization and enable the expansion of its services across the country.
Investments in the fashion market in the region are also increasing the adoption of e-commerce for apparel and accessories. For instance, in May 2021, Breuninger, a Stuttgart-based fashion and lifestyle company has acquired KONEN Bekleidungshaus GmbH & Co. This acquisition enables the company to expand in the countries of Munich and Luxembourg. Breuninger plans to offer its online services in the countries.


Competitive Landscape

The level of rivalry in Luxembourg's e-commerce market is medium due to the presence of few significant market players. The number of local and global brands in the e-commerce market is increasing, which increases the competition in the market.


December 2021 - Quartile, an ad optimization platform for e-commerce marketplace sellers has acquired Sidecar, a performance marketing technology provider for e-commerce retailers and brands. This acquisition enables the company to apply machine-learning and natural-language processing to provide data-driven strategies and best practices to its customers.
March 2022 - FedEx Express launched FedEx International Connect Plus (FICP) service in 14 new countries including Luxembourg. Through FICP businesses can ship products to online shoppers in Europe in one to three days and further the company expects to help e-commerce businesses in the region to expand their businesses.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 EXECUTIVE SUMMARY

2 MARKET INSIGHTS
2.1 Market Overview
2.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
2.2.1 Bargaining Power of Suppliers
2.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
2.2.3 Threat of New Entrants
2.2.4 Threat of Substitute Products
2.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
2.3 Key market trends and share of e-commerce of total Retail sector
2.4 Impact of COVID-19 on the e-commerce sales

3 MARKET DYNAMICS
3.1 Market Drivers
3.1.1 Increased adoption of Digital Solutions
3.1.2 Range of payments to serve diverse and underbanked shoppers
3.2 Market Challenges
3.2.1 Legal barriers for adoption of e-commerce
3.3 Analysis of key demographic trends and patterns related to ecommerce industry in Country XX (Coverage to include Population, Internet Penetration, ecommerce Penetration, Age & Income etc.)
3.4 Analysis of the key modes of transaction in the ecommerce industry in country XX (coverage to include prevalent modes of payment such as cash, card, bank transfer, wallets, etc.)
3.5 Analysis of cross-border ecommerce industry in country XX (Current market value of cross-border & key trends)
3.6 Current positioning of country XX in the ecommerce industry in region YY

4 Market Segmentation
4.1 By B2C ecommerce
4.1.1 Market size (GMV) for the period of 2017-2027
4.1.2 Market Segmentation - by Application
4.1.2.1 Beauty & Personal Care
4.1.2.2 Consumer Electronics
4.1.2.3 Fashion & Apparel
4.1.2.4 Food & Beverage
4.1.2.5 Furniture & Home
4.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
4.2 By B2B ecommerce
4.2.1 Market size for the period of 2017-2027

5 Competitive Intelligence
5.1 Company Profiles
5.1.1 Wehkamp BV
5.1.2 Zalando SE
5.1.3 Auchan Retail
5.1.4 Luxcaddy
5.1.5 Next Germany GMBH
5.1.6 Amazon.com, Inc.
5.1.7 Alibaba Group
5.1.8 Hornbach Baumarkt AG
5.1.9 FNAC GROUP
5.1.10 Veepee

6 Investment Analysis

7 Future Outlook of the Market

 

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