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イタリアの決済市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響と予測(2022年 - 2027年)


Italy Payments Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact and Forecasts (2022 - 2027)

イタリアの決済市場は、2022年から2027年にかけて年平均成長率11.04%で成長すると予測されています。イタリア政府と中央銀行が主催する電子決済。2019年10月、政府はデジタル決済を促進し、現金の使用をなくすこ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年6月1日 US$4,750
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サマリー

イタリアの決済市場は、2022年から2027年にかけて年平均成長率11.04%で成長すると予測されています。イタリア政府と中央銀行が主催する電子決済。2019年10月、政府はデジタル決済を促進し、現金の使用をなくすことを目的とした「Progetto Italia Cashless」計画を発表した。

主なハイライト
イタリアの決済市場では、Visa、American Express、Discoverが主な競合先となっています。銀行やサードパーティプロバイダーを通じて提供するMastercardとVisaの代わりに、American ExpressとDiscoverが消費者に直接クレジットカードを提供しています。MastercardとVisaは、このサービスにより、決済処理市場をほぼ独占している。
ネクシィ(同国大手アクワイアラー)は、イタリア市場の小規模加盟店のカード利用を拡大するため、2020年8月に金融機関と提携し、「マイクロペイメント払い戻し」施策を開始しました。小規模加盟店は、2021年12月までこのイニシアチブを通じて、最大10ユーロ(約11.23ドル)の加盟店手数料の払い戻しを受けることができます。これは、物理的および仮想的なPOS端末でVisa、Mastercard、Bancomatの決済カードを使用して行われた支払いに適用されます。
モバイルペイメントは、テイクアウト食品の注文、映画チケットの購入、スマートフォンゲームのアップグレードなど、さまざまな業務で利用されており、イタリア市場の成長を牽引するものと期待されています。また、先進国、途上国を問わず、これらの決済にデビットカードやクレジットカードを利用するケースが増加しています。この要因は、市場の成長をさらに押し上げると予想されます。これは、カード情報が携帯電話に保存され、決済が迅速に行えることが要因です。
COVID-19の要求事項を満たすために行われた電子商取引の改良は、将来的にイタリアの電子商取引に引き継がれる可能性が高い。例えば、イタリアでは、Uberなどのオンラインサービスプロバイダーが、加盟店が毎週ではなく毎日支払いを受けられるようにインフラをアップグレードし、加盟店が注文処理に使用できるデバイスの数を拡大した。
COVID-19の流行はイタリア経済にはほとんど影響を与えませんでした。イタリア銀行によると、2020年には消費全体が11.7%減少し、財は6.4%、サービスは16.4%減少するという。この年、オンライン決済の利用は徐々にしか減少せず、イタリアの電子決済の大部分である決済カードで決済された商品とサービスの額は1.4%減少した。家計支出の減少により、消費者支出に占めるカード決済の金額は、2019年の24.1%から26.7%に増加しました。


主な市場動向

デジタル決済の増加


イタリアの決済市場は、消費者行動に対応して進化しています。キャッシュレス経済、モバイルバンキング、即時決済、デジタルコマース、規制当局の影響力の増大などは、決済市場に影響を与えるいくつかの傾向です。
イタリアの決済の嗜好は、現金やクレジットカードから、デジタルウォレットや後払い決済(BNPL)へと移行しつつあります。代替決済手段の台頭や、クレジットカードやデビットカードと連動したデジタルウォレットへの移行量など、クレジットカードのシェアが低下していることが要因です。
イタリアでは、電子商取引の3分の1がデジタルウォレットで購入されており、その多くは銀行口座を経由して資金を調達しています。Satispayはイタリアのモバイルウォレットで、ベルギー、フランス、ドイツ、ルクセンブルグに広がっています。イタリアでは150万人以上のロイヤルカスタマーが、オンラインや店舗での買い物の支払いや、友人とのお金のやり取りを可能にしています。
カードはイタリアで最も人気のあるオンライン決済手段であり、市場の40%を占めています。その市場シェアは2023年まで安定的に推移すると予想されています。カードブランドは、VISA、Mastercard®、そして国内ブランドのCartaSiが最も人気があります。また、現地のカードスキームであるPagoBancomatも人気があり、デジタルウォレット機能に数百万ドルを投資しています。
決済手段は、当事者間でお金をやり取りすることを可能にします。現金と、小切手、電信送金、自動引き落とし、デビットカード、クレジットカード、電子マネーなどの代替手段を区別するのが最も一般的である。情報技術の進歩により、インターネットや携帯電話を使った決済(いわゆるe-ペイメントやm-ペイメント)が増加する傾向にある。


競合環境

Bancomat Payは、イタリア国内のモバイル決済手段として高いポテンシャルを有しています。PagoBancomatデビットカードを持っている3700万人以上のイタリア人が、P2P、店舗、オンライン取引でBancomat Payを利用できるようになる予定です。イタリアのオンラインショッピングでは、VISAやMasterCardのクレジットカード、デビットカード、プリペイドカードの利用が好まれています。これらのカードのほとんどは、CartaSiまたはPostePayのブランド名で販売されています。さらに、クレジットカード、PayPal、オンライン銀行振込は、イタリアの決済市場で人気のあるオンライン決済方法です。


2021年9月- Mastercardは、900以上の暗号通貨に対する見識を持つ暗号通貨インテリジェンスのリーディングカンパニーであるCipherTraceを買収し、デジタル資産機能を拡大しました。この統合サービスは、サイファー・トレースのデジタル資産スイートとMastercardのサイバーセキュリティソリューションを活用し、企業がリスクを特定、理解し、デジタル資産の規制およびコンプライアンス義務を管理する上で、より高い透明性を提供するものです。
2020年1月- PayPal Holding Incは、UnionPay International(UPI)と提携し、両社のネットワークの成長を加速させます。この契約の一環として、PayPalはPayPalが利用できる場所であればどこでもUPIの受け入れをサポートすることに合意し、UnionPayカード会員にショッピング時のより多くの選択肢を提供しています。


その他のメリット

エクセル形式の市場推定(ME)シート
3ヶ月間のアナリストサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Stakeholder Analysis
4.3 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Evolution of the payments landscape in the country
4.5 Key market trends pertaining to the growth of cashless transaction in the country
4.6 Impact of COVID-19 on the payments market in the country

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Emerging payment methods are widely accepted
5.1.2 Increasing outward-looking consumer base willing to spend overseas
5.1.3 E-commerce is spreading rapidly, with cross-border e-commerce becoming aided by rising purchasing power.
5.2 Market Challenges
5.2.1 Market is influenced by high unemployment rates among young people and women.
5.3 Market Opportunities
5.3.1 Transform to a Digital Payments
5.3.2 Rising Adoption of Digital Payment Methods Among the Young Generation
5.4 Key Regulations and Standards in the Digital Payments Industry
5.5 Analysis of major case studies and use-cases
5.6 Analysis of key demographic trends and patterns related to payments industry in the Italy (Coverage to include Population, Internet Penetration, Banking Penetration/Unbanking Population, Age & Income etc.)
5.7 Analysis of the increasing emphasis on customer satisfaction and convergence of global trends in the Italy
5.8 Analysis of cash displacement and rise of contactless payment modes in the Italy

6 Market Segmentation
6.1 By Mode of Payment
6.1.1 Point of Sale
6.1.1.1 Card Payments (includes Debit Cards, Credit Cards, Bank Financing Prepaid Cards)
6.1.1.2 Digital Wallet (includes Mobile Wallets)
6.1.1.3 Cash
6.1.1.4 Others
6.1.2 Online Sale
6.1.2.1 Card Payments (includes Debit Cards, Credit Cards, Bank Financing Prepaid Cards)
6.1.2.2 Digital Wallet (includes Mobile Wallets)
6.1.2.3 Others (includes Cash on Delivery, Bank Transfer, and Buy Now, Pay Later)
6.2 By End-user Industry
6.2.1 Retail
6.2.2 Entertainment
6.2.3 Healthcare
6.2.4 Hospitality
6.2.5 Other End-user Industries

7 Competitive Landscape
7.1 Company Profiles
7.1.1 Bancomat Pay
7.1.2 Amazon Pay
7.1.3 Visa
7.1.4 MasterCard
7.1.5 PayPal
7.1.6 American Express
7.1.7 CartaSi
7.1.8 Apple Pay
7.1.9 MyBank
7.1.10 Postepay

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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Summary

Italy Payments Market is expected to grow at a CAGR of 11.04 % from 2022 to 2027. The Italian government and central bank-sponsored electronic payments. In October 2019, the government announced the Progetto Italia Cashless plan, which aims to promote digital payments and eliminate the use of cash.

Key Highlights
Visa, American Express, and Discover are the main competitors in the Italian payment market. American Express and Discover provide credit cards to consumers directly instead of Mastercard and Visa, which offer through banks and third-party providers. Mastercard and Visa have a near-duopoly on the payment processing market with this offering.
Nexi (the country's leading acquirer) partnered with its financial institutions to launch the Micropayments refund initiative in August 2020 to increase card acceptance among small merchants in the Italy market. Small merchants are eligible for a refund on merchant fees of up to €10 ($11.23) through this initiative until December 2021. This applies to payments made using Visa, Mastercard, and Bancomat payment cards at physical and virtual POS terminals.
Mobile payments are used for various operations, such as ordering takeout food, purchasing movie tickets, and upgrading smartphone games, which is expected to drive the growth of the Italian market. In addition, the use of debit or credit cards to make these payments is increasing in both developed and developing countries. This factor is expected to boost the market's growth even further. This is due to the fact that card information can be saved on mobile phones, and payments can be quickly processed.
E-commerce improvements made to meet COVID-19 requirements would most likely be carried over into Italian e-commerce in the future. For example, in Italy, online service providers such as Uber upgraded their infrastructure to allow merchants to receive payments daily rather than weekly, and they expanded the number of devices merchants can use to process orders.
The COVID-19 pandemic had little impact on the Italian economy. According to the Bank of Italy, overall consumption will fall 11.7 % in 2020, with goods falling 6.4% and services falling 16.4%. During this year, the use of online payments fell only gradually, with the value of goods and services settled with payment cards, the vast majority of Italian e-payments – falling by 1.4 %. The decrease in household spending increased the value of card payments to 26.7 % of consumer spending, up from 24.1 percent in 2019.


Key Market Trends

Increasing Digital Payments


Italy's payments market is evolving in response to consumer behavior. Cashless economies, mobile banking, instant payments, digital commerce, and the growing influence of regulatory agencies are a few trends affecting the payments market.
Italy's payment preferences are shifting away from cash and credit cards toward digital wallets and buy now, pay later transactions (BNPL). The rise of alternative payment methods and volume moving to credit- and debit-linked digital wallets are all factors contributing to credit cards' declining share.
One-third of all e-commerce purchases in Italy is made with a digital wallet, frequently funded via a bank account. This is the case with Satispay, an Italian mobile wallet that is spreading to Belgium, France, Germany, and Luxembourg. It enables over 1.5 million loyal customers in Italy to pay for purchases online and in-store, as well as exchange money with friends.
Cards are Italy's most popular online payment method, accounting for 40% of the market. Their market share is expected to remain stable until 2023. Visa, Mastercard®, and the domestic brand CartaSi are the most popular card brands. PagoBancomat, a local card scheme, is also popular and has invested millions in its digital wallet capabilities.
Payment instruments enable money to be transferred between parties. The most common distinction is between cash and alternative mechanisms such as cheques, wire transfers, direct debits, debit cards, credit cards, and electronic money. The advancement of information technologies tends to increase the use of the internet and mobile phones for payment (so-called e-payments and m-payments).


Competitive Landscape

Bancomat Pay is a high-potential domestic Italian mobile payment method. Bancomat Pay will now be available to over 37 million Italians with a PagoBancomat debit card for P2P, in-store, and online transactions. Online shoppers in Italy prefer to use their VISA or MasterCard credit, debit, or prepaid card. Most of these cards are distributed under the CartaSi or PostePay brand names. As a result, these two bank brands have been designated as 'payment methods.' furthermore, credit cards, PayPal, and online bank transfers are popular methods of online payment in Italy payment market.


September 2021- Mastercard expanded its digital asset capabilities with the acquisition of CipherTrace, a leading cryptocurrency intelligence company with insight into over 900 cryptocurrencies. The integrated offering will leverage CipherTrace's digital asset suite and Mastercard's cyber security solutions to provide businesses with greater transparency in identifying and understanding their risks and managing their digital asset regulatory and compliance obligations.
January 2020- PayPal Holding Inc has partnered up with UnionPay International (UPI) to accelerate the growth of their respective networks. As part of the agreement, PayPal has agreed to support UPI acceptance wherever PayPal is accepted, giving UnionPay cardholders more options when shopping.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Stakeholder Analysis
4.3 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Evolution of the payments landscape in the country
4.5 Key market trends pertaining to the growth of cashless transaction in the country
4.6 Impact of COVID-19 on the payments market in the country

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Emerging payment methods are widely accepted
5.1.2 Increasing outward-looking consumer base willing to spend overseas
5.1.3 E-commerce is spreading rapidly, with cross-border e-commerce becoming aided by rising purchasing power.
5.2 Market Challenges
5.2.1 Market is influenced by high unemployment rates among young people and women.
5.3 Market Opportunities
5.3.1 Transform to a Digital Payments
5.3.2 Rising Adoption of Digital Payment Methods Among the Young Generation
5.4 Key Regulations and Standards in the Digital Payments Industry
5.5 Analysis of major case studies and use-cases
5.6 Analysis of key demographic trends and patterns related to payments industry in the Italy (Coverage to include Population, Internet Penetration, Banking Penetration/Unbanking Population, Age & Income etc.)
5.7 Analysis of the increasing emphasis on customer satisfaction and convergence of global trends in the Italy
5.8 Analysis of cash displacement and rise of contactless payment modes in the Italy

6 Market Segmentation
6.1 By Mode of Payment
6.1.1 Point of Sale
6.1.1.1 Card Payments (includes Debit Cards, Credit Cards, Bank Financing Prepaid Cards)
6.1.1.2 Digital Wallet (includes Mobile Wallets)
6.1.1.3 Cash
6.1.1.4 Others
6.1.2 Online Sale
6.1.2.1 Card Payments (includes Debit Cards, Credit Cards, Bank Financing Prepaid Cards)
6.1.2.2 Digital Wallet (includes Mobile Wallets)
6.1.2.3 Others (includes Cash on Delivery, Bank Transfer, and Buy Now, Pay Later)
6.2 By End-user Industry
6.2.1 Retail
6.2.2 Entertainment
6.2.3 Healthcare
6.2.4 Hospitality
6.2.5 Other End-user Industries

7 Competitive Landscape
7.1 Company Profiles
7.1.1 Bancomat Pay
7.1.2 Amazon Pay
7.1.3 Visa
7.1.4 MasterCard
7.1.5 PayPal
7.1.6 American Express
7.1.7 CartaSi
7.1.8 Apple Pay
7.1.9 MyBank
7.1.10 Postepay

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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