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チリの電子商取引市場 - 成長、動向、COVID-19 の影響、予測(2022年 - 2027年)


Chile E-commerce Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact and Forecasts (2022 - 2027)

チリのEコマース市場は、2022年から2027年にかけて年平均成長率14.09%で成長すると予想されています。チリの上位Eコマースサイトには、ファラベラ、リプリー、パリ、ジャンボ、リダーなどの小売店やスーパーマー... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年6月1日 US$4,750
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サマリー

チリのEコマース市場は、2022年から2027年にかけて年平均成長率14.09%で成長すると予想されています。チリの上位Eコマースサイトには、ファラベラ、リプリー、パリ、ジャンボ、リダーなどの小売店やスーパーマーケット、リニオ、メルカードリーブレ、ヤポなどのマーケットプレイスなどがあります。食品や買い物の配達で最も人気のあるプラットフォームは、Cornershop、Rappi、Uber Eats、PedidosYaです。

主要なハイライト
Amazonは地元の消費者にとって依然として優れた選択肢であり、現在ではチリの企業の革新的な製品も扱っている。しかし、一部のブランドは海外に発送していない。しかし、海外発送を行っていないブランドもあります。それでも、地元の消費者は、より幅広い商品と価格にアクセスするために、海外でのオンライン購入に参加することを望んでいます。アマゾンは2021年4月から、対象商品を49ドル以上購入すると、チリへの送料を無料にするサービスを提供しています。
アマゾンやアリエクスプレスのような国際的なプラットフォームは、配送時間を大幅に短縮し、Eコマースをより身近なものにしたことで、チリのEコマース市場の巨大な成長に貢献したのです。昨年、Correos de ChileはAliExpressと協力し、最大60日かかっていた配送期間を16日から38日の間に短縮しました。
アマゾン、ウォルマート、アリエクスプレスが依然として優勢であるため、小規模な新興企業が競争相手として台頭してきています。スマートフォンを中心にオンライン利用者が増える中、チリのEコマース市場では、Mコマースをより身近なものにしながら、国全体でより迅速な配送を提供することが課題となっています。
チリのEコマース売上は、2021年に23%増加すると予想されています。COVID-19のパンデミック、年金基金の取り崩し、政府の財政刺激策などにより、前年度の予想を上回る成長を見せています。Eコマースはこれまで、チリの急速かつ継続的な技術インフラ開発により、過去10年間にプラス成長を遂げています。
COVID-19の流行は、テレワーク活動のバーチャルな相互作用を可能にするサービスや、バーチャルな会議、会議室、授業を提供するソフトウェアに対する需要の高まりに表れています。パンデミック時に医薬品へのアクセスを容易にするため、チリ保健省は医薬品のオンライン販売を許可し、その結果、オンライン処方が大幅に増加した。


主な市場動向

チリにおけるeコマースユーザーの増加


チリのモバイルインターネット普及率は2020年第3四半期に100%に達し、主にスマートフォン経由の接続数は1,980万件に達しています。
チリの消費者は、オンライン購入にクレジットカードやデビットカードを利用することが増えています。チリでのオンライン決済は、現地の銀行振込や現地銀行が発行するクレジットカードを利用してチリペソ(CLP)で行われます。MACH、Fpay、Mercadopagoは、チリで人気のある決済プラットフォームです。
チリのオンラインユーザー数は年々劇的に増加しており、デジタルサービスに対する需要も高まっています。起業家や中小企業は、より多くの人々や以前はアクセスできなかった市場にリーチできるオンラインチャネルにより、より効率的に製品を販売したり、サービスを提供したりできるようになったのです。
Matriz Digital 2018-2022は、チリ政府によって策定された国家的な接続性の優先順位に関するロードマップです。この計画は、チリの技術格差を解消し、同国の発展を促進することを目的としています。Matriz Digitalは3つの分野に重点を置いています。デジタル市民の権利の定義と尊重、5Gの導入を含む投資とインフラの活性化、デジタル開発の推進などです。現在、国内15地域に無料のインターネットゾーンがあり、低所得者層へのアクセスと接続を提供しています。


競合の状況

ファラベラは、チリのeコマース市場で最も重要なプレーヤーです。2021年、同店は7億6800万米ドルの収益を上げた。それに続くのが、6億500万米ドルの利益を上げているRipley、4億8400万米ドルの利益を上げているliderである。合計で、上位3つのストアはチリのオンライン収益の25%を生み出しています。


2022年5月- Falabella.comがチリで初めて、航続距離300kmの電気式Eコマーストラックを導入する。インドゥモトラとグルポ・エネル・チリのヒュンダイ・トラック&バスと共同で開発したヒュンダイ・ゼド300 EVモデルは、この種の配車でゼロエミッションの提案を維持しながら、より特大の商品の配送を可能にする。
2022年5月- フィンテック市場のブロックチェーンは、業界の現状と将来展望の詳細な分析に焦点を当てたレポートです。Amazon Web Services、IBM、MicrosoftがFintech市場でブロックチェーンのプレゼンスを急速に拡大。


追加特典のご案内です。

エクセル形式の市場推定(ME)シート
3ヶ月間のアナリストサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key market trends and share of e-commerce of total Retail sector
4.4 Impact of COVID-19 on the e-commerce sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Rise in Popularity of Subscription Model
5.1.2 Increasing Urbanization with Easy Access to Smartphones
5.1.3 Increasing Online shopping
5.2 Market Challenges
5.2.1 Internet infrastructure
5.2.2 Generating targeted traffic to online store
5.3 Analysis of key demographic trends and patterns related to the e-commerce industry in Chile (Coverage to include Population, Internet Penetration, ecommerce Penetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the key modes of transaction in the e-commerce industry in Chile (coverage to include prevalent modes of payment such as cash, card, bank transfer, wallets, etc.)
5.5 Analysis of cross-border e-commerce industry in Chile (Current market value of cross-border & key trends)
5.6 Current positioning of country Chile in the e-commerce industry in South America

6 Market Segmentation
6.1 By B2C e-commerce
6.1.1 Market size (GMV) for the period of 2017-2027
6.1.2 Market Segmentation - by Application
6.1.2.1 Beauty & Personal Care
6.1.2.2 Consumer Electronics
6.1.2.3 Fashion & Apparel
6.1.2.4 Food & Beverage
6.1.2.5 Furniture & Home
6.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
6.2 By B2B e-commerce
6.2.1 Market size for the period of 2017-2027

7 Competitive Landscape
7.1 Company Profiles
7.1.1 Falabella
7.1.2 Ripley
7.1.3 Lider
7.1.4 Paris (Cencosud)
7.1.5 Easy
7.1.6 Reebok
7.1.7 Shopee
7.1.8 Aliexpress
7.1.9 Dafiti
7.1.10 Salcobrand

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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Summary

Chile E-commerce Market is expected to grow at a CAGR of 14.09% from 2022 to 2027. Chile's top e-commerce sites include retail and supermarket stores such as Falabella, Ripley, Paris, Jumbo, and Lider and market places such as Linio, Mercado Libre, and Yapo. The most popular platforms for food and purchase deliveries are Cornershop, Rappi, Uber Eats, and PedidosYa.

Key Highlights
Amazon remains an excellent option for local customers, and it now includes innovative products from Chilean businesses; however, some brands do not ship internationally. Even so, local consumers are willing to be a part of international online purchases in order to access a broader range of products and prices. Amazon has been offering free shipping to Chile for purchases of $49 or more in eligible products since April 2021.
International platforms like Amazon and AliExpress, which have massively reduced shipping times and made e-commerce more accessible, have contributed to the enormous growth in Chile e-commerce market. Last year, Correos de Chile collaborated with AliExpress to reduce delivery times from a maximum of 60 days to a window of 16 to 38 days.
Since Amazon, Walmart, and Aliexpress remain dominant, smaller startups are emerging to compete. As more Chileans go online, primarily via smartphones, the challenge will be to provide faster delivery across the country while making m-commerce more accessible in the chile e-commerce market.
Chile's E-commerce sales are expected to increase by 23% in 2021. Growth has exceeded the previous year's expectations due to the COVID-19 pandemic, pension fund withdrawals, and government fiscal stimulus. eCommerce has previously experienced positive growth over the last decade due to Chile's rapid and ongoing technological infrastructure development.
The COVID-19 pandemic is shown in the increased demand for services that allow the virtual interaction of teleworking activities and software that provides virtual meetings, conference rooms, and classes. To facilitate access to medicines during the pandemic, the Chilean Ministry of Health authorized the online sale of medicine, resulting in substantial growth of online prescriptions.


Key Market Trends

Increase in number of e-commerce user in Chile


Chilean mobile internet penetration reached 100% in the third quarter of 2020, with 19.8 million connections, primarily via smartphones.
Chilean consumers are increasingly using credit and debit cards to make online purchases. Online payments in Chile are made in Chilean pesos (CLP) via local bank transfers and credit cards issued by local banks. MACH, Fpay, and Mercadopago are popular payment platforms in Chile.
The number of online users in Chile has increased dramatically year after year, as has their demand for digital services. Entrepreneurs and small businesses can now sell their products or deliver their services more efficiently due to an online channel that allows them to reach a larger audience and previously inaccessible markets.
Matriz Digital 2018-2022 is a roadmap on national connectivity priorities developed by the Chilean government. This plan aims to close the technological gap in Chile to promote the country's development. Matriz Digital focuses on three areas. Such as defining and respecting digital citizens' rights, stimulating investment and infrastructure, including 5G implementation, and promoting digital development. There are currently free internet zones in fifteen regions of the country, providing access and connectivity to low-income residents.


Competitive Landscape

Falabella is the most significant player in the Chilean eCommerce Market. In 2021, the store made $768 million in revenue. It is followed by Ripley, which has a gain of US$605 million, and lider, which has a revenue of US$484 million. In total, the top three stores generate 25% of Chile's online revenue.


May 2022- Falabella.com introduces the first electric e-commerce truck in Chile, with a 300-kilometer range. The Hyundai Zedo 300 EV model, developed in collaboration with Hyundai Trucks and Buses of Indumotora and Grupo Enel Chile, will enable the delivery of more oversized products while maintaining a zero-emissions proposal in this type of dispatch.
May 2022- The Blockchain in Fintech Market report focuses on a detailed analysis of the industry's current and future prospects. Amazon Web Services, IBM, and Microsoft rapidly expanding their blockchain presence in the Fintech market.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key market trends and share of e-commerce of total Retail sector
4.4 Impact of COVID-19 on the e-commerce sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Rise in Popularity of Subscription Model
5.1.2 Increasing Urbanization with Easy Access to Smartphones
5.1.3 Increasing Online shopping
5.2 Market Challenges
5.2.1 Internet infrastructure
5.2.2 Generating targeted traffic to online store
5.3 Analysis of key demographic trends and patterns related to the e-commerce industry in Chile (Coverage to include Population, Internet Penetration, ecommerce Penetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the key modes of transaction in the e-commerce industry in Chile (coverage to include prevalent modes of payment such as cash, card, bank transfer, wallets, etc.)
5.5 Analysis of cross-border e-commerce industry in Chile (Current market value of cross-border & key trends)
5.6 Current positioning of country Chile in the e-commerce industry in South America

6 Market Segmentation
6.1 By B2C e-commerce
6.1.1 Market size (GMV) for the period of 2017-2027
6.1.2 Market Segmentation - by Application
6.1.2.1 Beauty & Personal Care
6.1.2.2 Consumer Electronics
6.1.2.3 Fashion & Apparel
6.1.2.4 Food & Beverage
6.1.2.5 Furniture & Home
6.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
6.2 By B2B e-commerce
6.2.1 Market size for the period of 2017-2027

7 Competitive Landscape
7.1 Company Profiles
7.1.1 Falabella
7.1.2 Ripley
7.1.3 Lider
7.1.4 Paris (Cencosud)
7.1.5 Easy
7.1.6 Reebok
7.1.7 Shopee
7.1.8 Aliexpress
7.1.9 Dafiti
7.1.10 Salcobrand

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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