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アルゼンチンの電子商取引市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)


Argentina E-commerce Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact and Forecasts (2022 - 2027)

アルゼンチンのEコマース市場は、2022年から2027年にかけて年平均成長率20.69%で成長すると予想されています。Carrefourは、アルゼンチンEコマース市場の最大手である。2021年、同店は2億8600万ドルの売上を上げ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年6月1日 US$4,750
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サマリー

アルゼンチンのEコマース市場は、2022年から2027年にかけて年平均成長率20.69%で成長すると予想されています。Carrefourは、アルゼンチンEコマース市場の最大手である。2021年、同店は2億8600万ドルの売上を上げた。次いで、2億5000万米ドルの売上を誇るadidas.com.ar、1億9300万米ドルの売上を誇るWalmart.com.arと続く。上位3店舗は、アルゼンチンの全オンライン収益の10%を占めている。

主なハイライト
今後4年間で、アルゼンチン市場は最も成長率の高い市場のひとつになると予想されます。モバイル機器の利用が増え、この国の消費者特性から、ラテンアメリカへの投資を考えている企業は、アルゼンチンが世界のeコマースで競争するための有望かつ効果的なシナリオであると判断しています。
ブエノスアイレスに拠点を置くオンラインマーケットプレイスの MercadoLibre も、アルゼンチンでの eコマースを後押ししています。eMarketerによると、MercadoLibreはラテンアメリカにとって、"米国にとってのAmazon "や "中国にとってのAlibaba "であるといいます。このプラットフォームには2億6700万人以上の登録ユーザーがおり、その大半はラテンアメリカの人々である。2019年、MercadoLibreは前年比60%増の約23億ドルの純収益を上げた。アルゼンチンの貢献額は4億5600万ドルです。
Eコマースでアルゼンチンをターゲットにする強い理由はたくさんあり、市場はまだ発展途上で、障壁がないわけではありません。経済が不安定で、インフレ率が高いため、アルゼンチンの消費者の購買力が低下している。
アルゼンチンは、COVID-19が牽引するフィンテック・ブームにより、2020年から2021年にかけて不確実な状況に直面する。同国は、デジタルウォレットMODOやEstrategia Nacional de Inclusión Financiera(スペイン語の頭文字をとってENIF)など、デジタルバンキングで一定の成功を収めている。
アルゼンチンの成人の90%(1,830万人)がオンライン上で少なくとも1回購入したことがある。アルゼンチンの電子商取引は、2019年に76%増加した後、2020年には124%増加し、COVID-19のパンデミックのために課せられた検疫の延長により、2021年も成長が続くと思われます。


主な市場動向

アルゼンチン電子商取引市場


買い物客がオンラインで購入する主な理由は、ユーザーエクスペリエンス、いつでも購入でき、自宅に商品が届くこと、実店舗よりも低価格または割引コードがあることなどに関連しています。
アルゼンチンは、ラテンアメリカで最もインターネット利用者の割合が高い国です。その大きな理由のひとつは、アルゼンチンのモバイル端末利用率の高さだ。アルゼンチンの人口の60%近くが、インターネットにアクセスするためにモバイル端末を使用している。
アルゼンチンでは、オンラインショッピングの大半にクレジットカードが使用されている。CACEによると、eコマースでの購入の78%は、決済プラットフォーム(56%)、決済ゲートウェイ(21%)、または店頭(1%)のいずれかで、クレジットカードを使用して行われた。
アルゼンチンのeコマース市場では、デジタルウォレットの増加により、依然としてクレジットカードが優先的な決済手段となっています。2021年までには、4件に1件の取引がデジタルウォレットで決済されるようになり、この方法はアルゼンチンで最も急成長しているオンライン決済方法になると予想されます。
アルゼンチンでは、モバイルコマースが急速に拡大しています。eMarketerによると、2017年から2018年にかけてモバイルeコマースの売上は45%増加しました。さらに、一部のアルゼンチンの小売業者は、モバイルフレンドリーなウェブページの立ち上げに手間取っています。その結果、アルゼンチンのオンラインショッパーにとって、デスクトップおよびラップトップコンピュータが依然として好ましいデバイスであることに変わりはありません。


競合他社の状況

Carrefourは、アルゼンチンのeコマース市場における最大のプレーヤーである。2021年、同店は2億8600万米ドルの収益を上げた。次いで、2億5,000万米ドルの売上を持つadidas.com.ar、1億9,300万米ドルの売上を持つWalmart.com.arが続いている。上位3店舗は、アルゼンチンの全オンライン売上高の10%を占めています。アルゼンチンは、2021年に70億ドルの収入を見込んでおり、フィンランドを上回り、ベルギーに次ぐ第29位の電子商取引市場です。エレクトロニクスとメディアはアルゼンチン最大のセグメントで、Eコマースの総収入の30%を占めています。次いで、ファッションが25%、家具・家電が16%、玩具・趣味・DIYが16%、食品・パーソナルケアが残りの12%となっています。

2022年5月- アマゾンは、アルゼンチンの顧客が、Amazon MusicのHDおよび超HD音楽ライブラリ、合計9000万曲への無制限アクセスを含む、プラットフォームの全音楽購読層であるAmazon Music Unlimitedを利用できると発表した。Amazon Music Argentinaの開始は、2021年11月10日のコロンビアとチリでのAmazon Musicの開始を受けたものです。

その他の特典

市場推定(ME)シートのエクセル版
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key market trends and share of e-commerce of total Retail sector
4.4 Impact of COVID-19 on the e-commerce sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Increase in virtual electronic wallets
5.1.2 Penetration of Internet and Smartphone Usage
5.1.3 Increasing online purchases
5.2 Market Challenges
5.2.1 Omnichannel customer experience
5.2.2 Credit Card Requirements
5.3 Analysis of key demographic trends and patterns related to the e-commerce industry in Argentina (Coverage to include Population, Internet Penetration, ecommerce Penetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the key modes of transaction in the e-commerce industry in Argentina (coverage to include prevalent modes of payment such as cash, card, bank transfer, wallets, etc.)
5.5 Analysis of cross-border e-commerce industry in Argentina (Current market value of cross-border & key trends)
5.6 Current positioning of country Argentina in the e-commerce industry in South America

6 Market Segmentation
6.1 By B2C e-commerce
6.1.1 Market size (GMV) for the period of 2017-2027
6.1.2 Market Segmentation - by Application
6.1.2.1 Beauty & Personal Care
6.1.2.2 Consumer Electronics
6.1.2.3 Fashion & Apparel
6.1.2.4 Food & Beverage
6.1.2.5 Furniture & Home
6.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
6.2 By B2B e-commerce
6.2.1 Market size for the period of 2017-2027

7 Competitive Landscape
7.1 Company Profiles
7.1.1 Carrefour Argentina
7.1.2 Adidas
7.1.3 Fravega
7.1.4 Easy.com
7.1.5 Musimundo
7.1.6 Amazon
7.1.7 Mercado Libre Argentina
7.1.8 Compragamer
7.1.9 Tiendamia
7.1.10 Coppel

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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Summary

Argentina's E-commerce Market is expected to grow at a CAGR of 20.69 % from 2022 to 2027. Carrefour is the largest player in the Argentine e-commerce Market. In 2021, the store made $286 million in revenue. It is followed by adidas.com.ar, which has a revenue of US$250 million, and Walmart.com.ar, which has a revenue of US$193 million. The top three stores account for 10% of all online revenue in Argentina.

Key Highlights
In the next four years, the Argentine market is expected to be one of the fastest-growing. Because of the increased use of mobile devices and the consumer characteristics of this country, companies looking to invest in Latin America find Argentina to be a promising and effective scenario for competing in global e-commerce.
MercadoLibre, a Buenos Aires-based online marketplace, is also boosting e-commerce in Argentina. According to eMarketer, MercadoLibre is to Latin America what "Amazon is to the United States" or "Alibaba is to China." The platform has over 267 million registered users, the majority of whom are from Latin America. In 2019, MercadoLibre generated nearly $2.3 billion in net revenue, a 60% increase over the previous year. Argentina contributed $456 million.
There are many strong reasons to target Argentina with e-commerce; the market is still progressing and not without barriers. It has an unstable economy and a high inflation rate, which has reduced Argentine consumers' purchasing power.
Argentina faces an uncertain situation between 2020 and 2021 due to the COVID-19-driven fintech boom. The country has had some success with digital banking, such as the digital wallet MODO or the Estrategia Nacional de Inclusión Financiera (ENIF, as the Spanish-language acronym suggests).
90% of online Argentine adults (18.3 million people) have made at least one purchase. Argentina's e-commerce increased by 124% in 2020 after rising by 76% in 2019, with growth likely to continue in 2021 due to the extended quarantine imposed for the COVID-19 pandemic.


Key Market Trends

Argentina E-commerce Market


The main reasons that a shopper buys online are related to the user experience, the ability to buy at any time and have the products delivered to their home, and having lower prices or discount codes compared to the physical stores.
Argentina has the highest percentage of internet users in Latin America. One major reason for this is Argentina's high rate of mobile device use. Almost 60% of the Argentine population uses a mobile device to access the internet.
In Argent%ina, credit cards are used for the vast majority of online purchases. According to CACE, 78% of e-commerce purchases were made with a credit card, either by a payment platform (56%), a payment gateway (21%), or in-store (1% ).
Credit cards remain the preferred payment method in Argentina's e-commerce market due to an increase in digital wallets. While one out of every four transactions will be paid for with digital wallets by 2021, this method is expected to be Argentina's fastest-growing online payment method.
Mobile commerce is rapidly expanding in Argentina. According to eMarketer, mobile e-commerce sales increased by 45% between 2017 and 2018. Further, some Argentina retailers have been slow to launch mobile-friendly web pages. As a result, desktop and laptop computers remain the preferred devices for Argentine online shoppers.


Competitive Landscape

Carrefour is the largest player in the Argentine e-commerce Market. In 2021, the store made $286 million in revenue. It is followed by adidas.com.ar, which has a revenue of US$250 million, and Walmart.com.ar, which has a revenue of US$193 million. The top three stores account for 10% of all online revenue in Argentina. Argentina is the 29th largest e-commerce market, with an income of $7 billion in 2021, ahead of Finland and behind Belgium. Electronics and media is Argentina's largest segment, accounting for 30% of total e-commerce revenue. This is followed by Fashion with 25%, Furniture & Appliances with 16%, Toys, Hobby & DIY with 16%, and Food & Personal Care with the remaining 12%.

May 2022- Amazon announced that customers in Argentina could access Amazon Music Unlimited, the platform's whole music subscription tier, which includes unlimited access to Amazon Music's library of HD and ultra-HD music, totaling 90 million tracks. The launch of Amazon Music Argentina follows November 10, 2021, launch of Amazon Music in Colombia and Chile.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Key market trends and share of e-commerce of total Retail sector
4.4 Impact of COVID-19 on the e-commerce sales

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Increase in virtual electronic wallets
5.1.2 Penetration of Internet and Smartphone Usage
5.1.3 Increasing online purchases
5.2 Market Challenges
5.2.1 Omnichannel customer experience
5.2.2 Credit Card Requirements
5.3 Analysis of key demographic trends and patterns related to the e-commerce industry in Argentina (Coverage to include Population, Internet Penetration, ecommerce Penetration, Age & Income etc.)
5.4 Analysis of the key modes of transaction in the e-commerce industry in Argentina (coverage to include prevalent modes of payment such as cash, card, bank transfer, wallets, etc.)
5.5 Analysis of cross-border e-commerce industry in Argentina (Current market value of cross-border & key trends)
5.6 Current positioning of country Argentina in the e-commerce industry in South America

6 Market Segmentation
6.1 By B2C e-commerce
6.1.1 Market size (GMV) for the period of 2017-2027
6.1.2 Market Segmentation - by Application
6.1.2.1 Beauty & Personal Care
6.1.2.2 Consumer Electronics
6.1.2.3 Fashion & Apparel
6.1.2.4 Food & Beverage
6.1.2.5 Furniture & Home
6.1.2.6 Others (Toys, DIY, Media, etc.)
6.2 By B2B e-commerce
6.2.1 Market size for the period of 2017-2027

7 Competitive Landscape
7.1 Company Profiles
7.1.1 Carrefour Argentina
7.1.2 Adidas
7.1.3 Fravega
7.1.4 Easy.com
7.1.5 Musimundo
7.1.6 Amazon
7.1.7 Mercado Libre Argentina
7.1.8 Compragamer
7.1.9 Tiendamia
7.1.10 Coppel

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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