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サウジアラビアの果物・野菜市場 - 成長、動向、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)


Saudi Arabia Fruits and Vegetables Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

サウジアラビアの果物・野菜市場は、予測期間である2021-2026年に5.2%のCAGRを記録すると予測されています。 COVID-19の影響として、2020年第2四半期にサウジアラビアの経済が7.0%縮小しました。免疫力を高め... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

サウジアラビアの果物・野菜市場は、予測期間である2021-2026年に5.2%のCAGRを記録すると予測されています。

COVID-19の影響として、2020年第2四半期にサウジアラビアの経済が7.0%縮小しました。免疫力を高めるために健康的な食生活を送るという消費者の嗜好により、果物や野菜の小売りは増加したものの、輸出入貿易の動きからサプライチェーンや生産は混乱した。青果物の卸売市場も、ホテル、レストラン、観光業などの大量購入者の需要が減少し、混乱が生じました。

スーパーストアやハイパーマーケットの増加により、サウジアラビアの人々は高品質の果物や野菜を手に入れることができるようになりました。これらの小売業者の多くは、市場を獲得するために最適な価格戦略などの戦略を採用しているため、消費者の需要は増加しています。都市部の人々は徐々にブランド志向を強め、消費する食品の産地や種類を意識するようになってきています。サウジアラビア政府は、食料自給率を重要視しています。

主な市場動向

野菜生産の自給自足を目指す

サウジアラビアは、高温や長期の乾燥などの気候条件により、野菜などの生鮮食料品の輸入に大きく依存しています。サウジアラビア政府は、野菜生産の自給自足を目指し、ドリップ灌漑や保護栽培などの技術を推進しています。FAOSTATによると、サウジアラビアの果物生産量は2016年に223万3631.0メートルトンを占め、43.7%増加し、2019年には319万5046.0メートルトンに達しました。これらの取り組みにより、サウジアラビアの輸入依存度を下げ、同国の国内生産を高めることが期待されます。

青果物貿易はデーツが主流

デーツはサウジアラビアで最も取引されている商品の一つであり、世界中で栽培されているデーツの6分の1を生産しています。サウジアラビアはデーツの主要な輸出国ですが、国内需要を満たすために輸入も重要であり、必要です。イエメン、アラブ首長国連邦、クウェート、トルコがサウジアラビアのデーツの主な輸出貿易相手国である。Madina Tayyibaの地域では、甘美でフルーティーな味ときめの細かさで知られるAjwaデーツを栽培しています。デーツの需要は、ラマダンの断食の伝統やイスラム文化全体において重要な役割を担っているため、ある程度非弾力的であると考えられています。サウジアラビアの貿易業者は、デーツの国際的な需要の増加から恩恵を受ける立場にあり、予測期間中にデーツの輸出が増加すると予想されています。





その他の特典

市場推定値(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints

5 MARKET SEGMENTATION (Production Analysis, Consumption Analysis by Value and Volume, Import Analysis by Value and Volume, and Export Analysis by Value and Volume)
5.1 Vegetables
5.2 Fruits

6 PRICES AND INTERNATIONAL TRADE
6.1 Dates
6.2 Onion
6.3 Potato
6.4 Tomato
6.5 Garlic
6.6 Cauliflower
6.7 Beans
6.8 Lemon
6.9 Apple
6.10 Banana
6.11 Grapes
6.12 Grapefruit
6.13 Strawberry
6.14 Watermelon

7 REGIONAL ANALYSIS
7.1 PESTLE Analysis
7.2 Value Chain Analysis
7.3 Government Policies and Regulations

8 COMPETITIVE ANALYSIS
8.1 Distribution Network and Retail Analysis
8.2 Company Profiles

9 MARKET OPPURTUNITIES AND FUTURE TRENDS

10 AN ASSESSMENT OF COVID-19 IMPACT ON THE MARKET

 

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Summary

The Saudi Arabia fruits and vegetables market is projected to register a CAGR of 5.2% during the forecast period, 2021-2026.

As an impact of COVID-19, the economy of Saudi Arabia shrank by 7.0% in the second quarter of 2020. Although the retail sale of fruits and vegetables increased due to consumer preferences toward consuming healthy diets to boost immunity, the supply chain and production got disrupted in terms of export and import trade movements. The wholesale market of fruits and vegetables also got disrupted due to lesser demand from the bulk purchasers belonging to hotels, restaurants, and tourism industries.

The increasing presence of superstores and hypermarkets has increased access to high-quality fruits and vegetables for the Saudi population. As many of these retailers adopt strategies, including optimal pricing strategies, to capture the market, the demand among consumers is increasing. The urban population is gradually becoming brand conscious and aware of the origin and type of food consumed. Self-sufficiency in the food supply is one of the key focus areas of the Saudi Arabian government.

Key Market Trends

Aiming for Self-sufficiency in Vegetable Production

Adverse climatic conditions such as high temperatures and prolonged dry spells have meant that Saudi Arabia is highly dependent on the imports of fresh produce such as vegetables. In aiming for self-sufficiency in vegetable production, the Saudi Arabian government has been promoting technologies such as drip irrigation and protected cultivation. According to FAOSTAT, the fruit production in Saudi Arabia accounted for 2,223,631.0 metric ton in 2016, which increased by 43.7% and reached 3,195,046.0 metric ton in 2019. These initiatives are expected to reduce Saudi Arabia’s dependence on imports and boost domestic production in the country.

Dates Dominate the Fruit and Vegetable Trade

Dates are one of the most traded commodities in Saudi Arabia, and the country produces one-sixth of the dates grown all over the world. Although the country is a major exporter of dates, imports are also significant and necessary to meet the domestic demand. Yemen, the United Arab Emirates, Kuwait, and Turkey are the major export trade partners of Saudi dates. The region of Madina Tayyiba grows Ajwa dates, which are known for their luscious and fruity taste and fine texture. The demand for dates is considered to be inelastic to a degree because of the fruit's prominent role in the Ramadan fasting tradition and Islamic culture as a whole. Saudi traders stand to benefit from a growing international demand for dates, and the exports of dates are projected to rise during the forecast period.





Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints

5 MARKET SEGMENTATION (Production Analysis, Consumption Analysis by Value and Volume, Import Analysis by Value and Volume, and Export Analysis by Value and Volume)
5.1 Vegetables
5.2 Fruits

6 PRICES AND INTERNATIONAL TRADE
6.1 Dates
6.2 Onion
6.3 Potato
6.4 Tomato
6.5 Garlic
6.6 Cauliflower
6.7 Beans
6.8 Lemon
6.9 Apple
6.10 Banana
6.11 Grapes
6.12 Grapefruit
6.13 Strawberry
6.14 Watermelon

7 REGIONAL ANALYSIS
7.1 PESTLE Analysis
7.2 Value Chain Analysis
7.3 Government Policies and Regulations

8 COMPETITIVE ANALYSIS
8.1 Distribution Network and Retail Analysis
8.2 Company Profiles

9 MARKET OPPURTUNITIES AND FUTURE TRENDS

10 AN ASSESSMENT OF COVID-19 IMPACT ON THE MARKET

 

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