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ガーナの果物・野菜市場 - 成長、動向、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)


Ghana Fruits and Vegetables Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

ガーナの果物・野菜市場は、予測期間である2021-2026年に5.3%のCAGRを記録すると予測されています。 COVID-19の影響として、ガーナの園芸部門はコロナウイルスの蔓延を防ぐために取られた措置により、大きな... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

ガーナの果物・野菜市場は、予測期間である2021-2026年に5.3%のCAGRを記録すると予測されています。

COVID-19の影響として、ガーナの園芸部門はコロナウイルスの蔓延を防ぐために取られた措置により、大きな影響を受けました。COVID-19が主要な輸出市場を混乱させたため、輸出が停止し、農家は資金を失い、収入が減少しました。国は、次のシーズンに向けて投資するための十分な資金を欠いていました。食糧農業省(MoFA)によると、ガーナの野菜や果物の輸出業者は、COVID-19の流行による需要不足のため、欧州やその他の国際市場のバイヤーに荷を送ることができませんでした。

野菜の摂取に対する健康意識の高まりによる中産階級の増加と、果実加工施設の増加が、果物・野菜の市場成長を後押ししています。

唐辛子、玉ねぎ、トマト、オクラ、ナス、豆類などが主な野菜として生産されています。調査対象となった市場において、トマトは野菜部門の中で最大のシェアを占めています。

ガーナの果物・野菜の主な輸入先には、イギリス、アメリカ、オランダ、アラブ首長国連邦などがあります。

主な市場動向

高い地域間貿易と果実加工施設の設立

パイナップルなどの生鮮果実の需要は非常に高く、そのほとんどが輸出用、従来の国内市場用、スーパーマーケット用、果実加工用である。また、加工品やジュースなど、地産地消や輸出向けの生鮮果実の需要も高まっている。地域の果物貿易を促進するため、Blue Skies、HPW Fresh & Dry、Peelco、Pinoraなど多くの企業が、ガーナに独自の果物加工施設を設立しています。さらに、これらの施設は、この地域の貧弱な貯蔵施設によるポストハーベスト・ロスの問題への取り組みに役立っています。欧州連合(EU)は引き続きガーナ産果物の主要な輸入国であり、特にドイツ、英国、スイス、イタリアが主要な輸入国となっています。国内の果実加工の拡大と地域の輸出に伴い、予測期間中に果実の需要が拡大することが予想されます。

政府の取り組みによる国内生産の急激な増加

生鮮野菜の生産は全国各地で行われており、ガーナ特有の気象条件や市場の窓口が強く関係している。さらに、灌漑農業が増加しているため、ボルタ川やボルタ湖の周辺、首都周辺の特定の灌漑地域が新たな生産地となっています。同国で生産される主な野菜は、唐辛子、タマネギ、トマト、オクラ、ナス、豆類などである。2018年に調査した市場の野菜セグメントのうち、トマトのシェアが最も高かった。GhanaVegプログラムは、Centre for Development Innovation(CDI)により実施されています。このプログラムのミッションは、持続可能で国際競争力のある野菜セクターを確立することです。GhanaVegは、新しいビジネスの方法を通じて、ガーナ産の健康的で高品質な野菜を提供するという強い信念のもとで推進されています。同プログラムによる取り組みの高まりは、同国における野菜の生産量の急増につながる可能性があります。





その他の特典

市場推定値(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints

5 MARKET SEGMENTATION (Production Analysis, Consumption Analysis by Value and Volume, Import Analysis by Value and Volume, and Export Analysis by Value and Volume)
5.1 Vegetables
5.2 Fruits

6 Prices and Vegetables
6.1 Oranges
6.2 Pineapples
6.3 Mangoes
6.4 Bananas
6.5 Lemons
6.6 Tomatoes
6.7 Onions
6.8 Chilies
6.9 Okra
6.10 Eggplant
6.11 Apples
6.12 Beans

7 Regional Analysis
7.1 PESTLE Analysis
7.2 Value Chain Analysis
7.3 Government Policies and Regulations

8 Competitive Analysis
8.1 Distribution Network and Retail Analysis
8.2 Company Profiles

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

10 AN ASSESSMENT OF COVID-19 IMPACT ON THE MARKET

 

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Summary

The Ghana fruits and vegetables market is projected to register a CAGR of 5.3% during the forecast period, 2021-2026.

As an impact of COVID-19, the horticulture sector in Ghana was highly affected by measures taken to prevent the spread of the coronavirus. Incomes got decreased as export stopped, and farmers lost their money as COVID-19 disrupted the key export market. The country lacked enough finance to invest in the upcoming seasons. According to the Ministry of Food and Agriculture (MoFA), Ghanaian vegetable and fruit exporters were unable to send consignments to their buyers in Europe and other international markets due to the lack of demand caused by the COVID-19 pandemic.

The growing middle class with heightened health awareness of consuming vegetables, coupled with the rise in fruit processing units, is fueling the market growth for fruits and vegetables.

Chilies, onions, tomatoes, okra, eggplant, and beans are some of the major vegetables produced in the country. Tomatoes had the largest share among the vegetable segment of the market studied.

The United Kingdom, the United States, the Netherlands, and the United Arab Emirates are some of the major importers of fruits and vegetables from Ghana.

Key Market Trends

High Regional Trade and Establishment of Fruit Processing Units

The demand for fresh fruits such as pineapples is very high, mostly intended for exports, traditional domestic markets, supermarkets, and fruit processing. There is also a growing demand for fresh fruits for use in processed products, juices, etc., for local consumption and export. In order to boost the regional fruit trade, many companies such as Blue Skies, HPW Fresh & Dry, Peelco, and Pinora have established their own fruit processing units in Ghana. Further, these establishments have helped tackle the problem of post-harvest losses due to poor storage facilities in the region. The European Union continues to be the major importer of Ghanaian fruits, notably Germany, the United Kingdom, Switzerland, and Italy, among others. With the domestic fruit processing growth and regional exports, the demand for fruits is expected to grow during the forecast period.

Rapid Increase in Domestic Production through Government Initiatives

The production of fresh vegetables takes place all around the country and is strongly related to Ghana’s specific weather conditions and market windows. Furthermore, irrigated agriculture is on the rise, leading to new production areas around the Volta River and Lake Volta, along with specific irrigated areas in and around the capital of the country. The major vegetables produced in the country include chilies, onions, tomatoes, okra, eggplant, beans, etc. The tomatoes had the largest share among the vegetables segment of the market studied in 2018. The GhanaVeg program is being implemented by the Centre for Development Innovation (CDI). The program’s mission is to establish a sustainable and internationally competitive vegetable sector. GhanaVeg is driven by a strong belief in the healthy and quality vegetables from Ghana through new ways of doing business. The rise in initiatives by the program may lead to a surge in the production of vegetables in the country.





Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints

5 MARKET SEGMENTATION (Production Analysis, Consumption Analysis by Value and Volume, Import Analysis by Value and Volume, and Export Analysis by Value and Volume)
5.1 Vegetables
5.2 Fruits

6 Prices and Vegetables
6.1 Oranges
6.2 Pineapples
6.3 Mangoes
6.4 Bananas
6.5 Lemons
6.6 Tomatoes
6.7 Onions
6.8 Chilies
6.9 Okra
6.10 Eggplant
6.11 Apples
6.12 Beans

7 Regional Analysis
7.1 PESTLE Analysis
7.2 Value Chain Analysis
7.3 Government Policies and Regulations

8 Competitive Analysis
8.1 Distribution Network and Retail Analysis
8.2 Company Profiles

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

10 AN ASSESSMENT OF COVID-19 IMPACT ON THE MARKET

 

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