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大型ディスプレイ市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Large Format Display Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

大判ディスプレイ市場は、2021年から2026年の予測期間において、年平均成長率6.6%を記録する見込みです。大型ディスプレイ市場は、直視型ファインピクセルLEDディスプレイ技術や狭ベゼルLCDディスプレイなど、過... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

大判ディスプレイ市場は、2021年から2026年の予測期間において、年平均成長率6.6%を記録する見込みです。大型ディスプレイ市場は、直視型ファインピクセルLEDディスプレイ技術や狭ベゼルLCDディスプレイなど、過去数年間に多くの重要な技術的進歩を目撃してきた。以前はかさばり、場所を取るディスプレイが、ベゼルレスでスリムなディスプレイへと進化している。現在、さまざまな用途で使用されているディスプレイは、従来のディスプレイに比べ、コントラスト比の向上、高精細化、低消費電力化が図られている。

主なハイライト
近年のディスプレイ技術の進歩やデジタル接続の採用により、公共情報ディスプレイ(PID)の急速な普及が見込まれています。Samsungによると、PID市場は2020年までに年間出荷台数1,020万台に達すると予想されています。
また、デジタルディスプレイの価格が手頃であることやパネルサイズが大きくなっていることも、ユニークな製品実装を行う新規プレイヤーの参入につながり、デジタルスクリーンの普及をさらに後押ししている。また、多くの国でビルボードがLEDを用いたデジタルサイネージに置き換わっていることも、大型LEDディスプレイ製品の成長を後押ししています。
オンライン広告がますます複雑化し、広告ブロッカーに課されるプレミアム価格と相まって、マーケティングおよび広告会社は、広告やメッセージを表示できるようにする代替ソリューションを求めています。このため、屋外用大判ディスプレイの分野には有利な機会があり、予測期間中に普及が進む可能性があります。
米国屋外広告協会(OAAA)によると、2018年、家庭外広告の観点から、上位支出者は、Geico、Netflix、Google、American Express、Apple、McDonalds、Metro by T-Mobile、Amazon、M&Ms、Chevrolet、Facebook、Universal Picturesなどで、AppleとMcDonaldsは上位を維持している。
ディスプレイ技術の進歩により、大型ディスプレイにはタッチスクリーン技術が取り入れられ、より優れたユーザーエクスペリエンスを提供することができるようになりました。これらのタッチスクリーンディスプレイの主な用途は、企業の会議室、制御室、小売店、教育機関などです。市場の主要ベンダーは、消費者の高まる需要に応えるため、タッチスクリーンディスプレイを提供しています。
しかし、COVID-19の流行時には、プレイヤーはインタラクティブな大型ディスプレイのためのタッチレス技術に基づく技術革新に焦点を当てています。ディスプレイ表面の近くにあるすべてのオブジェクトと人のホバーと静電容量イメージングを使用した大型ディスプレイインタラクションは、直感的な新しいインタラクションの方法です。
デジタルサイネージにおける大判ディスプレイの用途の広がりは、調査対象である市場に多くの機会をもたらしています。電通イージス・ネットワークによると、西ヨーロッパの2018年度中の広告費は3.9%(前年比)であり、2020年には3.3%の成長が見込まれるのに対し、中・東ヨーロッパの2018年度中の成長は8.6%となり、2020年には6.2%に達する見込みであるとされています。
インタラクティブ性がデジタルサイネージネットワークの新規展開の中心になるにつれ、技術はシングルタッチディスプレイからマルチタッチスクリーンへと進化し、最終的にはマルチユーザー、マルチタッチ、超HD/4Kディスプレイへと移行すると思われます。
例えば、パナソニック株式会社は2020年1月、東京国立競技場の運営に欠かせない大型ディスプレイや、過去最多となる約600台のデジタルサイネージシステムなど、さまざまな機器を納入しています。


主な市場動向

商業部門が大きな成長を遂げる


商業分野は、ショッピングモールや小売店などに様々なサイズの大型スクリーンを設置する企業が増えており、ブランド広告やオファー広告の活動が活発化していることから、予測期間中に大きな成長を遂げると予想されています。
さらに、民生用ディスプレイと比較して、多くのベンダーの業務用ディスプレイは、ポートレートモード操作、追加入力ポート、耐環境性、延長保証、終日操作能力、高輝度などの追加機能やサービスが提供されています。
さらに、滑らかなビデオウォールを構築するために使用されるファインピクセルLEDディスプレイも、予測期間中に商業セクターから高い需要が発生することが予想されます。また、ビデオウォールの利点に対する顧客の認識が高まっていることから、世界的に需要が大幅に増加することが予想されます。


北米が市場を支配する見込み


北米は、この地域に重要なプレーヤーが存在することと、大規模な研究開発活動により大型ディスプレイの本格的な導入が進んだことから、予測期間中に調査した市場において大きなシェアを占めると予想されています。
この地域市場の成長を牽引する主な要因は、屋外広告の増加です。Out of Home Advertising Association of Americaによると、2019年のOOH広告収入は2018年比で7.7%上昇した。これにはデジタルアウトオブホームが含まれ、ビルボード、ストリートファニチャー、交通広告、プレースベースメディアで構成されています。業界が示すこのような前向きな見通しにより、研究された市場は予測期間中、この地域で安定したペースで成長すると予想されます。
エコシステムの各社は、戦略的パートナーシップを通じて、この市場に新しい技術を導入するために緊密に連携しています。これは、予測期間にわたって大判ディスプレイの需要を促進することが期待されます。
例えば、2019年9月、北米の大手ロケーションベースのデジタルビデオネットワークであるCaptivateは、ロケーションベースのマーテック企業であるHivestackとの戦略的パートナーシップを発表し、デジタル広告のためのプログラマティックチャネルを立ち上げ、それにより、Hivestackのプライベートマーケットプレイス(PMP)と広告交換を通じてCaptivateのシステムのプレミアオフィスメディア在庫のプロマティックバイイングを可能にすることを表明しました。
2020年5月、ディスプレイとビジュアルコラボレーションソリューション大手のPrysm Inc.は、幅20フィート、高さ5フィートの同社最大のシームレスインタラクティブディスプレイ「Prysm Laser Phosphor Display(LPD)6Kシリーズ 225」を発表し、ディスプレイ市場に新しいカテゴリーを創出した。Prysm LPD 6Kシリーズは、継ぎ目やベゼルに邪魔されないパノラマ画像を提供するインタラクティブな大判ディスプレイです。新開発のLPDは、エネルギー効率に優れ、飛散しにくく、柔軟性があり、持ち運びに便利なローラータイプのインタラクティブ・タッチ・ディスプレイです。
また、戦略的なM&Aの事例も相当数観測されており、市場の成長をさらに押し上げる可能性があります。例えば、2020年9月にSahara Presentation Systems PLC(Sahara AV Solutions、Clevertouch、Sedaoを含む)は、Boxlight Corporationに買収されました。Boxlightによる買収は、世界中のSahara AV社、Sedao社、Clevertouch社のパートナーに、より大きなコラボレーション、教室、ワークスペース技術のためのオーディオビジュアルソリューションのさらなる充実をもたらすと考えられています。
この地域の著名なプレーヤーは、地域の人々の間で広告キャンペーンを促進するためにビルボードを使用するキャンペーンを開始しています。したがって、このような技術の使用の増加は、予測期間にわたって研究された市場を後押しすることが期待される。


競合他社の状況

大判ディスプレイ市場は、国内外に製品を供給する多くの大小のプレーヤーが存在するため、競争が激しく、主要プレーヤーは製品イノベーション、M&Aなどの戦略を採用し、地理的範囲を拡大し、競争に打ち勝とうとしています。主なプレイヤーとしては、Samsung Electronics Co., Ltd., LG Display Co., Ltd., Sony Corporation, Panasonic Corporationなどが挙げられます。


2020年3月 NECとシャープは、NECの子会社であるNECディスプレイソリューションズ(NDS)とシャープを統合し、合弁会社を設立することに合意。新合弁会社は、両社の強みを生かし、グローバルな顧客の可視化ニーズに対応することが期待される
2019年10月 - サムスンがゴールデンステート・ウォリアーズとパートナーシップを締結し、チェイス・センターにNBA最大のセンターハング型LEDスコアボードを設置。スポーツとエンターテインメントの場であるチェイス・センターは、最大のセンターハングビデオディスプレイを含む64以上のLEDビデオディスプレイで素晴らしいファン体験を提供しました。


その他のメリット

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Large Format Display Industry Value Chain Analysis
4.4 Impact of COVID-19 on the Industry Ecosystem

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Increased Innovation in LED Display
5.1.2 Increased Applications for Digital Signage
5.2 Market Restraints
5.2.1 Increased Online Advertisement
5.3 Market Opportunities
5.4 Technology Landscape of the Market

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Display Type
6.1.1 Video Wall
6.1.2 Standalone
6.2 By Application
6.2.1 Indoor
6.2.2 Outdoor
6.3 By End User
6.3.1 Commercial
6.3.2 Infrastructural
6.3.3 Institutional
6.4 Geography
6.4.1 North America
6.4.2 Europe
6.4.3 Asia Pacific
6.4.4 Rest of the World (Latin America and Middle East and Africa)

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 Samsung Electronics Co., Ltd
7.1.2 LG Display Co., Ltd.
7.1.3 NEC Corporation
7.1.4 Sharp Corporation
7.1.5 Barco NV
7.1.6 Panasonic Corporation
7.1.7 ViewSonic Corporation
7.1.8 Prysm Inc.
7.1.9 Sahara Presentation Systems PLC (Boxlight Corporation)
7.1.10 STERIS PLC
7.1.11 SigmaSense

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET

 

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Summary

The Large Format Display Market is expected to register a CAGR of 6.6% over the forecast period 2021 to 2026. The large display market has witnessed many crucial technological advancements in the past few years, such as direct-view fine-pixel LED display technology and the narrow bezel LCD displays. The previously used bulky and space-consuming displays have evolved into bezel-less and slim displays. The display devices currently being used for various purposes have improved contrast ratio, high resolution, and consume less power compared to the traditional displays.

Key Highlights
The recent advancements in display technologies and the adoption of digital connectivity are expected to result in the rapid adoption of public information displays (PID). According to Samsung, the PID market is expected to reach annual PID unit shipments of 10.2 million by 2020.
The affordable price of digital displays and increasing panel size are few other factors resulting in the entry of new players that find unique product implementations, which is further helping in digital screen adoption. The replacement of billboards with digital signage that comprises LEDs in many countries has aided the growth of the large format LED display products.
With the increasing complexity around online advertising, coupled with the premium pricing charged for ad blockers, marketing and advertising companies are looking for alternative solutions that may enable them to display their advertisements or messages. This presents the outdoor large format display segment with a lucrative opportunity, which may boost its adoption over the forecast period.
According to the Outdoor Advertising Association of America (OAAA), in 2018, the top spenders, in terms of out-of-home advertisements, included Geico, Netflix, Google, American Express, Apple, McDonalds, Metro by T-Mobile, Amazon, M&Ms, Chevrolet, Facebook, and Universal Pictures, among others, with Apple and McDonalds retaining their top spots.
The technological advancements in the display technology have led to the incorporation of touchscreen technology into the large format displays that are able to offer enhanced user experience. The major applications of these touchscreen displays are in corporate meetings, control rooms, retail stores, and educational institutes. Major vendors in the market are offering touchscreen displays to cater to the rising demand from consumers.
However, at the time of the COVID-19 pandemic, players are focusing on the innovation based on touchless technologies for the interactive large format displays. Large display interaction using hover and capacitive imaging of all objects and people near the display surface is an intuitive new way to interact.
The rising applications of large format displays in the digital signages are creating significant number of opportunities for the market studied. According to Dentsu Aegis Network, the ad spend in Western Europe during FY 2018 stood at 3.9% (Yo-Y), and it is expected to see a 3.3% growth by 2020, whereas Central & Eastern Europe's growth during FY 2018 stood at 8.6%, and it is expected reach 6.2% by 2020.
As interactivity becomes more central to new digital signage network deployments, the technology is likely to evolve from single-touch displays to multi-touch screens, before ultimately transitioning into multi-user, multi-touch, and ultra-HD/4K displays.
For instance, in January 2020, Panasonic Corporation delivered a wide range of equipment essential to the Tokyo National Stadium operation with large screen displays and approximately 600 digital signage systems, the largest number of such systems ever delivered, to the National Stadium.


Key Market Trends

Commercial Segment to Witness Significant Growth


The commercial segment is expected to witness significant growth during the forecast period primarily owing to the increased activity of brand and offers advertisements by various organizations that are increasingly deploying large screens of various sizes in shopping malls and retail stores.
Moreover, as compared to the consumer displays, the commercial displays from many vendors are offered with additional features and services such as portrait mode operation, additional input ports, environment resistance, extended warranty, ability to operate all day, and higher brightness.
Furthermore, the fine-pixel LED displays, that are used to construct smooth video walls, are also expected to experience high demand from the commercial sector during the forecast period. Also, the increasing awareness of the benefits of video walls among customers is expected to drastically increase their demand across the globe.


North America is Expected to Dominate the Market


North America is expected to hold a significant share in the market studied over the forecast period, due to the presence of some significant players in the region, coupled with the extensive R&D activities resulted in the full-scale adoption of the large format displays in the region.
The major factor driving the growth of this regional market is rising outdoor advertisements. According to the Out of Home Advertising Association of America, the OOH advertising revenue rose by 7.7% in 2019, over 2018. This includes digital out of home and is comprised of billboards, street furniture, transit advertising, and place-based media. With such a positive outlook showcased by the industry, the market studied is expected to grow at a steady pace in the region over the forecast period.
The players present in the ecosystem, through strategic partnerships, are working closely to introduce new technologies into the market studied. This is expected to fuel the demand for large format displays over the forecast period.
For instance, in September 2019, Captivate, North America’s leading location-based digital video network, announced a strategic partnership with location-based martech company Hivestack to launch programmatic channels for digital advertising, thereby, to enable programmatic buying of Captivate’s system of premier office media inventory, through Hivestack’s private marketplace (PMP) and ad exchange.
In May 2020, Prysm Inc., a major display and visual collaboration solutions provider, created a new category in the display market by unveiling its largest seamless interactive display, the Prysm Laser Phosphor Display (LPD) 6K Series, 225“, which is 20ft wide and 5ft high. The Prysm LPD 6K Series is an interactive large-format display that offers a panoramic image uninterrupted by seams or bezels. The newly developed LPD is an extremely energy-efficient interactive touch display that is shatter-resistant, flexible, and offers rollability for transport.
The market has also observed a significant number of strategic merger-acquisition instances, which may further boost the growth of the market. For instance, in September 2020, Sahara Presentation Systems PLC (which includes Sahara AV Solutions, Clevertouch and Sedao) was acquired by Boxlight Corporation. The acquisition by Boxlight is set to benefit Sahara AV’s, Sedao’s, and Clevertouch’s partners across the world, with an even greater range of audio-visual solutions for greater collaboration, classroom, and workspace technology.
Some prominent players in the region are launching campaigns that use billboards to promote ad campaigns among the people of the region. Thus, this increasing use of technology is expected to boost the market studied over the forecast period.


Competitive Landscape

The Large Format Display Market is highly competitive owing to the presence of many small and large players in the market supplying their products in the domestic and international markets, with the major players adopting strategies like product innovation and mergers and acquisitions to expand their geographical reach and stay ahead of the competition. Some of the major players in the market are Samsung Electronics Co., Ltd, LG Display Co., Ltd., Sony Corporation, Panasonic Corporation among others.


Mar 2020 - NEC and Sharp agreed to create a joint venture by combining NEC Display Solutions (NDS), a subsidiary of NEC, with Sharp. The new joint venture is expected to allow both companies to build their strengths and address the visualization needs of their global customers
Oct 2019 - Samsung has entered into a partnership with Golden State Warriors to Install NBA’s Largest Centerhung LED Scoreboard at Chase Center. Chase Center, a sports and entertainment venue provided incredible fan experience with more than 64 LED video displays including the largest center-hung video display.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Large Format Display Industry Value Chain Analysis
4.4 Impact of COVID-19 on the Industry Ecosystem

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Increased Innovation in LED Display
5.1.2 Increased Applications for Digital Signage
5.2 Market Restraints
5.2.1 Increased Online Advertisement
5.3 Market Opportunities
5.4 Technology Landscape of the Market

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Display Type
6.1.1 Video Wall
6.1.2 Standalone
6.2 By Application
6.2.1 Indoor
6.2.2 Outdoor
6.3 By End User
6.3.1 Commercial
6.3.2 Infrastructural
6.3.3 Institutional
6.4 Geography
6.4.1 North America
6.4.2 Europe
6.4.3 Asia Pacific
6.4.4 Rest of the World (Latin America and Middle East and Africa)

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 Samsung Electronics Co., Ltd
7.1.2 LG Display Co., Ltd.
7.1.3 NEC Corporation
7.1.4 Sharp Corporation
7.1.5 Barco NV
7.1.6 Panasonic Corporation
7.1.7 ViewSonic Corporation
7.1.8 Prysm Inc.
7.1.9 Sahara Presentation Systems PLC (Boxlight Corporation)
7.1.10 STERIS PLC
7.1.11 SigmaSense

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET

 

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