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機内食市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Inflight Catering Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

機内食市場は、予測期間中(2021-2026年)に5.7%以上のCAGRを記録すると予測されています。 現在進行中のCOVID-19のパンデミックは、ウイルスの蔓延を食い止めるための世界的な取り組みとして、渡航制限の発... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$6,000
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サマリー

機内食市場は、予測期間中(2021-2026年)に5.7%以上のCAGRを記録すると予測されています。

現在進行中のCOVID-19のパンデミックは、ウイルスの蔓延を食い止めるための世界的な取り組みとして、渡航制限の発動やフライトの停止など、本格的な危機を招いている。航空業界は、交通量と収益の損失によって不自由な生活を余儀なくされており、サバイバルモードに入っています。IATA、ICAO、国際空港評議会(ACI)、国連世界観光機関(UNWTO)、世界貿易機関(WTO)、国際通貨基金(IMF)の最新情報によると、2020年の国際航空旅客数は2020年を基準として50~55%程度減少すると予想されている。航空会社のレベニュー・パー・キロメーター(RPK)は、2019年の値と比べて48%減少すると予想された。航空会社は、営業総収入で2億8900万米ドルから3870億米ドルに相当する潜在的な損失を記録すると予想される。ヨーロッパとアジア太平洋地域は、国際旅客輸送量と収益の面で最も大きな打撃を受けると予想される。

食品衛生は常にケータリングの優先事項でしたが、パンデミックはプロの商業厨房に新たな活力と不可欠な安全プロトコルをもたらしました。パンデミックは、食品の安全性、洗浄、消毒におけるケータリングの水準を向上させるものですが、その結果、機内ケータリング会社は、最適な水準を確保するために追加費用を負担することになりました。さらに、航空会社間の競争が激化する中、航空会社は機内食の体験を向上させるために、ある種の戦略を選択しています。これらの戦略は、注文のプロセスから料理の提供まで多岐にわたります。このような動きは、予測期間中に注目される市場の見通しに長期的な影響を与えるでしょう。

主な市場動向

機内食体験の充実を目指した業界内の競争

航空会社間の競争が激化する中、機内食の体験を向上させるために、航空会社はある戦略をとっている。これらの戦略は、注文のプロセスから食事の提供に至るまで多岐にわたります。さらに、航空会社は、顧客にサービスを提供しながら、ハイブリッド運用シナリオに準拠するために、同じフライトの異なるクラスで異なるサービス戦略を使っています。例えば、ビジネスクラスやファーストクラスなどの高価格帯のお客様にはハイレベルなサービスを提供する一方で、エコノミークラスのお客様には低価格のサービスを提供するなど、階層に応じた機内サービスの無料化を進めています。乗客が食事を簡単に注文できるように、航空会社は食事の事前選択、食事の事前注文、機内食と無料ケータリングの混載などのオプションを提供している。機内食の事前注文ができるようになったことで、機内食サービスに対する消費者の信頼も高まっています。ビジネスクラスとプレミアム・エコノミークラスでは、「無料」の事前注文プログラムが提供されており、事前注文は大幅に増加しています。しかし、アジア太平洋地域では、特にエコノミークラスでは、有料の予約注文はまだ収益が少ない。一部の業者は、エコノミークラスの予約販売の数を減らしている。とはいえ、食事の有料予約注文には、さまざまな新しいオプションが考案されている。

機内食市場は、航空会社が今日の機内食業界で懸念されている、飛行機で提供される食事の品質を向上させるためのオプションを検討していることから、目覚ましいレベルの成長が期待されています。文化的な食事の多様性は、常に旅行者の快適さと関心を高めるものです。例えば、中東のように食習慣が大きく多様化している地域に飛ぶ国際線では、ケータラーは目的地の乗客の好みを理解した上で食事をデザインしています。そのため、搭乗客は目的地の料理を味わうことで、新しい文化の味に親しむことができるのです。

予測期間中、アジア太平洋地域が市場占有率で優位に立つ

アジア太平洋地域は食習慣の面で広大な機内食市場であり、地域によって乗客の食の好みは異なります。インドと中国は隣国ですが、この2カ国の人々の食習慣は大きく異なっています。同じ国でも、北部の乗客の食習慣と南部の乗客の食習慣は異なる。これらのバリエーションは、ケータリングサプライヤーがこれらの多様なメニュータイプにより多く投資することを助け、それによって予測期間中のこの地域の高成長につながると思われます。IATAによると、2019年の間、インドで営業する航空会社は航空旅客輸送量の前年比5.1%増を目撃し、Jet Airwaysの倒産や経済活動の弱体化などのいくつかの要因から、2018年の成長統計18.9%から相対的に減速していることを示しています。さらに、COVID-19の大流行が同国の航空部門に劇的な影響を与え、2020年中の航空旅客輸送量は平均65%縮小しています。

しかし、パンデミックによって、航空会社が提供する機内食のサービスには若干の変更が加えられています。例えば、同国の大手LCCであるIndiGoは、現在、事前注文の食事のみを提供し、機内食の購入は一切取りやめています。発生前、IndiGoはベジタリアン、ノンベジタリアンを含む機内販売用の飲食物を提供していました。また、健康的なジュースやレモネード、炭酸飲料も販売されていました。さらに、砂糖不使用の健康バーやドリンクも幅広い選択肢の中から、お求めやすい価格で提供されました。また、予約時にインディゴ・プラスにアップグレードしたお客様には、事前座席指定、食事(ベジタリアンまたはノンベジタリアン)、ノンアルコール飲料を提供しました。COVID-19の勧告に関する地域政策がないことは、市場の成長を妨げる可能性がある。しかし、各国のパンデミックの状況に応じて、いくつかの国別の推奨がなされています。この点、2020年8月、インド民間航空省は、COVID-19パンデミックへの対応に関する標準作業手順書(SOP)の改訂に伴い、国内および国際航空旅行に係る勧告を改訂した。最新のガイドラインによると、航空会社は、当該航空会社の方針に応じて、乗客に機内食サービスやあらかじめパックされた飲料を提供することが認められています。

競合他社の状況

機内食の市場は、大手5社が独占しています。しかし、中小規模の空港からの供給に関しては、地域プレイヤーが存在するため、市場はかなり細分化されています。航空会社が地域プレイヤーよりも大手メーカーのケータリングを好む主な理由は、高い品質と安全性を備えた食品への要求であった。さらに、これらの大手企業は、技術革新と卓越した料理を統合するために研究開発費を飛躍的に増加させています。その結果、航空会社の機内食に高級食材が使われるようになったのです。Gate Gourmet、LSG Sky Chefs、SATSは、機内食市場の大手企業の一部である。

その他の特典

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.2 Bargaining Power of Suppliers
4.4.3 Threat of New Entrants
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD billion)
5.1 Food Type
5.1.1 Meals
5.1.2 Bakery and Confectionary
5.1.3 Beverages
5.1.4 Other Food Types
5.2 Flight Type
5.2.1 Full-service Carriers
5.2.2 Low-cost Carriers
5.3 Aircraft Seating Class
5.3.1 Economy Class
5.3.2 Business Class
5.3.3 First Class
5.4 Geography
5.4.1 North America (United States and Canada)
5.4.1.1 Overview
5.4.1.2 Food Type
5.4.1.3 Flight Type
5.4.1.4 Aircraft Seating Class
5.4.2 Europe (United Kingdom, Germany, France, Russia, Italy, and Rest of Europe)
5.4.2.1 Overview
5.4.2.2 Food Type
5.4.2.3 Flight Type
5.4.2.4 Aircraft Seating Class
5.4.3 Asia-Pacific (China, India, Japan, Australia, and Rest of Asia-Pacific)
5.4.3.1 Overview
5.4.3.2 Food Type
5.4.3.3 Flight Type
5.4.3.4 Aircraft Seating Class
5.4.4 Latin America (Mexico, Brazil, and Rest of Latin America)
5.4.4.1 Overview
5.4.4.2 Food Type
5.4.4.3 Flight Type
5.4.4.4 Aircraft Seating Class
5.4.5 Middle East & Africa (United Arab Emirates, Saudi Arabia, Qatar, and Rest of Middle East & Africa)
5.4.5.1 Overview
5.4.5.2 Food Type
5.4.5.3 Flight Type
5.4.5.4 Aircraft Seating Class

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles
6.2.1 Gate Gourmet
6.2.2 LSG Sky Chefs
6.2.3 Sats Ltd
6.2.4 Cathay Pacific Catering Services (H.K.) Ltd
6.2.5 Dnata
6.2.6 Flying Food Group
6.2.7 Emirates Flight Catering
6.2.8 IGS Ground Services
6.2.9 Jetfinity
6.2.10 Newrest International Group SAS
6.2.11 Journey Group PLC

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

The Inflight Catering Market is projected to register a CAGR of more than 5.7% during the forecast period (2021-2026).

The ongoing COVID-19 pandemic has resulted in a full-scale crisis with the imposition of travel restrictions and the suspension of flights in a global effort to contain the spread of the virus. The aviation industry is in survival mode, crippled by the loss of traffic and revenues. According to the latest updates from IATA, ICAO, the Airports Council International (ACI), the UN World Tourism Organization (UNWTO), the World Trade Organization (WTO), and the International Monetary Fund (IMF), the international air passenger traffic in 2020 was expected to experience a drop of about 50-55% compared to the 2020 baseline. Airline Revenue-Per-Kilometer (RPK) was anticipated to drop by 48% compared to the 2019 value. The airlines are expected to record potential losses, amounting to between USD 289 million and 387 billion in gross operating revenues. Europe and Asia-Pacific are anticipated to be the worst hit in terms of international passenger traffic and revenues.

Though food practices have always been the priority of the caterers, the pandemic has brought a new dynamic and essential safety protocols to professional commercial kitchens as the old protocols were designed for fending off foodborne illnesses only. The pandemic is also responsible for elevating catering standards in food safety, cleaning, and sanitizing, but resulting in inflight caterers incurring additional expenses to ensure the optimized standards. Additionally, with the competition among the airlines growing, they are opting for certain strategies to enhance the inflight dining experience. These strategies range from the process of ordering to food serving. Such developments will have a long-term effect on the prospects of the market in focus during the forecast period.

Key Market Trends

Competition in the Industry to Enhance the Inflight Dining Experience

With the competition among the airlines increasing, they are opting for certain strategies to enhance the inflight dining experience. These strategies range from the process of ordering to food serving. Additionally, airlines are using different service strategies on different classes on the same flight to comply with hybrid operational scenarios while providing service to the customers. For instance, while providing high-level services at a premium price to high-value customers (in business and first-class), airlines are also offering lower price alternatives to passengers in economy class, thereby establishing tier-based complimentary onboard services. To make the process of ordering the food easier for the passengers, airlines are providing options like meal pre-selection, meal pre-order, and mixed buy-on-board/ complimentary catering to the passengers. The provision of pre-ordering meals has also helped to enhance the confidence of consumers in favor of inflight food services. Pre-orders are significantly on the rise, with the provision of ‘free’ pre-order programs for the business and premium economy classes. However, in Asia-Pacific, paid pre-order is still generating lesser revenues, especially for the economy class. Some vendors have reduced the number of their pre-order offerings for the economy class. Nevertheless, there have been a variety of new options devised in the paid pre-ordering of meals.

The inflight catering market is expected to witness impressive levels of growth as carriers consider options to improve the quality of food served on planes, which is a matter of concern in today’s inflight catering industry. The versatility in cultural dining always adds to the comfort and interest of the travelers. For instance, in international flights flying to regions where there is a huge level of diversification in food habits, such as the Middle East, caterers are designing meals in accordance with their understanding of the tastes of destination flyers. Therefore, the commuters appreciate the cuisine of the upcoming destination, helping them familiarize themselves with the taste of the new culture.

Asia-Pacific to Dominate Market Share During the Forecast Period

Asia-Pacific is a vast inflight catering market in terms of culinary habits, and passengers from different regions vary in their culinary preferences. Though India and China are neighboring countries, the culinary food habits of people in these two countries are significantly different. Food habits of passengers from the north vary from those of the south in the same country. These variations are likely to help the catering suppliers invest more in these diversified menu types, thereby leading to the high growth of the region during the forecast period. As per IATA, during 2019, the airlines operating in India witnessed a 5.1% YoY growth in air passenger traffic, indicating a relative slowdown from its 2018 growth statistics of 18.9% on account of several factors, including the bankruptcy of Jet Airways and weakening economic activity. Furthermore, the COVID-19 pandemic has drastically affected the aviation sector in the country, with air passenger traffic shrinking by 65% on average during 2020.

However, the pandemic has caused slight modifications in the inflight catering services provided by the airlines. For instance, IndiGo, one of the leading LCC operators in the country, now offers only pre-ordered meals, and it has removed the provision of any inflight purchase of meals. Prior to the outbreak, IndiGo offered a selection of food and beverage for sale onboard, including vegetarian and non-vegetarian options. Healthy juices, lemonade, and aerated beverages were also available for sale. Besides, a wide choice of sugar-free health bars and drinks were also offered at competitive prices. The customers who upgraded to Indigo Plus at the time of booking were also offered advanced seat assignment, along with a choice of meal (vegetarian or non-vegetarian) and a non-alcoholic drink. The absence of a regional policy on COVID-19 recommendations may hamper the growth of the market. However, several country-wise recommendations have been made as per the state of the pandemic in each country. On this note, in August 2020, the Ministry of Civil Aviation of India revised its recommendations pertaining to domestic and international air travel as per the revisions in the Standard Operating Procedures (SOPs) of handling the COVID-19 pandemic. As per the latest guidelines, the airlines are permitted to provide onboard meal services and pre-packed beverages to the passengers depending on the policy of the concerned airline.

Competitive Landscape

Five major players dominate the market for inflight catering. However, when it comes to supplying from small and medium-size airports, the market is fairly fragmented with the presence of regional players. Demand for food with high quality and safety was the main reason for airlines to prefer catering from major manufacturers to the regional players. Furthermore, these big players have increased their R&D spending exponentially to integrate innovation with culinary excellence. This has resulted in premium quality food for airline inflight catering. Gate Gourmet, LSG Sky Chefs, and SATS are some of the leading companies in the inflight catering market.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.2 Bargaining Power of Suppliers
4.4.3 Threat of New Entrants
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD billion)
5.1 Food Type
5.1.1 Meals
5.1.2 Bakery and Confectionary
5.1.3 Beverages
5.1.4 Other Food Types
5.2 Flight Type
5.2.1 Full-service Carriers
5.2.2 Low-cost Carriers
5.3 Aircraft Seating Class
5.3.1 Economy Class
5.3.2 Business Class
5.3.3 First Class
5.4 Geography
5.4.1 North America (United States and Canada)
5.4.1.1 Overview
5.4.1.2 Food Type
5.4.1.3 Flight Type
5.4.1.4 Aircraft Seating Class
5.4.2 Europe (United Kingdom, Germany, France, Russia, Italy, and Rest of Europe)
5.4.2.1 Overview
5.4.2.2 Food Type
5.4.2.3 Flight Type
5.4.2.4 Aircraft Seating Class
5.4.3 Asia-Pacific (China, India, Japan, Australia, and Rest of Asia-Pacific)
5.4.3.1 Overview
5.4.3.2 Food Type
5.4.3.3 Flight Type
5.4.3.4 Aircraft Seating Class
5.4.4 Latin America (Mexico, Brazil, and Rest of Latin America)
5.4.4.1 Overview
5.4.4.2 Food Type
5.4.4.3 Flight Type
5.4.4.4 Aircraft Seating Class
5.4.5 Middle East & Africa (United Arab Emirates, Saudi Arabia, Qatar, and Rest of Middle East & Africa)
5.4.5.1 Overview
5.4.5.2 Food Type
5.4.5.3 Flight Type
5.4.5.4 Aircraft Seating Class

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles
6.2.1 Gate Gourmet
6.2.2 LSG Sky Chefs
6.2.3 Sats Ltd
6.2.4 Cathay Pacific Catering Services (H.K.) Ltd
6.2.5 Dnata
6.2.6 Flying Food Group
6.2.7 Emirates Flight Catering
6.2.8 IGS Ground Services
6.2.9 Jetfinity
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