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衛生用接着剤市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Hygiene Adhesives Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

衛生用接着剤市場は、予測期間中にCAGR9%以上を記録すると予想されています。市場が目撃している顕著な傾向には、使い捨て衛生用品の需要の増加、新興国における女性用衛生用品の採用の増加、衛生産業における製... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

衛生用接着剤市場は、予測期間中にCAGR9%以上を記録すると予想されています。市場が目撃している顕著な傾向には、使い捨て衛生用品の需要の増加、新興国における女性用衛生用品の採用の増加、衛生産業における製品イノベーションなどがあります。

主なハイライト
粘着剤のにじみに関する課題の増加が、市場の成長を阻害する可能性が高い。
より良い衛生的な特性を提供するための製品イノベーションの高まりが、市場の機会として作用すると予想される。


主な市場動向

ベビーケア用途での需要拡大


衛生用接着剤は、吸収性のある衛生的なベビー用オムツに使用することができます。ベビー用紙おむつ市場の半分以上は、北米と欧州の地域が占めています。
しかし、先進国市場の平均出生率が11.2%であるのに対し、発展途上国市場では約16.6%と上昇しており、アジア太平洋地域のベビー用紙おむつ市場はより速いペースで成長すると予想されます。
ベビーケア産業が発展してきた背景には、子どもの衛生意識の高まりや、共働き夫婦の増加、個人の消費意欲の高まりなど、さまざまな要因があります。
ベビーケア製品の成長のための主要な工場は、子供の衛生に対する親の懸念が高まっていることです。
赤ちゃんの衛生に対する意識の高まりとともに、プレミアムで良質な製品の売上も同時に伸びています。
これら全ての要因が、予測期間中にベビーケア分野の衛生接着剤市場を牽引するものと思われます。


アジア太平洋地域は最も成長著しい市場です


アジア太平洋地域は、予測期間中に良好な伸びを示すと予想されます。
アジア太平洋地域は、出生率の上昇により、ベビーケア製品において最も急速に成長している市場の1つです。ブランドの浸透率の上昇と幅広い流通網が、同地域のベビーケア製品市場を牽引する数少ない要因となっています。
また、消費者意識の高まりや、ジョンソン・エンド・ジョンソン、ユニリーバなどの主要企業による投資の増加も、市場の牽引役として期待されています。
このような成長は、インドや中国など、これらの国々で女性の衛生用品の採用が進んでいることに起因しています。
このような要因が、アジア太平洋地域の衛生用接着剤市場を牽引しています。


競合他社の状況

衛生用接着剤市場は部分的に断片化されており、多くのプレーヤーが市場で同等の地位を占めています。衛生用接着剤市場の主なプレイヤーには、3M、Dow、Henkel AG & Co.KGaA、H. B. Fuller Company、SIKA AGなどです。

その他の特典

市場推定(ME)シート(Excel形式
3ヶ月間のアナリストサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Drivers
4.1.1 Increasing Demand for Disposable Hygiene Products
4.1.2 Growing Adoption of Female Hygiene Products in Asia-Pacific regions
4.2 Restraints
4.2.1 Increasing Adhesive Bleed Challenges
4.2.2 Other Restraints
4.3 Industry Value-Chain Analysis
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
4.4.2 Bargaining Power of Consumers
4.4.3 Threat of New Entrants
4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
4.4.5 Degree of Competition

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Resin Type
5.1.1 Ethylene-vinyl acetate (EVA)
5.1.2 Styrene-ethylene-butadiene-styrene (SEBS)
5.1.3 Styrene-isoprene-styrene (SIS)
5.1.4 Styrene-butadiene-styrene (SBS)
5.1.5 Other Resin Types
5.2 Product Type
5.2.1 Woven
5.2.2 Non-woven
5.3 Application
5.3.1 Baby Care
5.3.2 Adult Care
5.3.3 Feminine Care
5.3.4 Other Applications
5.4 Geography
5.4.1 Asia-Pacific
5.4.1.1 China
5.4.1.2 India
5.4.1.3 Japan
5.4.1.4 South Korea
5.4.1.5 Australia & New Zealand
5.4.1.6 Rest of Asia-Pacific
5.4.2 North America
5.4.2.1 United States
5.4.2.2 Canada
5.4.2.3 Mexico
5.4.3 Europe
5.4.3.1 Germany
5.4.3.2 United Kingdom
5.4.3.3 Italy
5.4.3.4 France
5.4.3.5 Spain
5.4.3.6 Rest of Europe
5.4.4 South America
5.4.4.1 Brazil
5.4.4.2 Argentina
5.4.4.3 Rest of South America
5.4.5 Middle-East and Africa
5.4.5.1 Egypt
5.4.5.2 South Africa
5.4.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Mergers & Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
6.2 Market Share Analysis**
6.3 Strategies Adopted by Leading Players
6.4 Company Profiles
6.4.1 3M
6.4.2 Abifor AG
6.4.3 ADTEK Malaysia Sdn Bhd
6.4.4 ALFA Klebstoffe AG
6.4.5 Arkema Group (Bostik SA)
6.4.6 Avery Dennison Corp
6.4.7 Beardow and Adams (Adhesives) Ltd
6.4.8 Dow
6.4.9 Evonik Industries AG
6.4.10 Exxon Mobil Corporation
6.4.11 H. B. Fuller Company
6.4.12 Henkel AG & Co. KGaA
6.4.13 Hexion
6.4.14 Huntsman Corp.
6.4.15 Ichemco srl
6.4.16 Jowat AG
6.4.17 Lohmann GmbH & Co.KG
6.4.18 OMNOVA Solutions Inc
6.4.19 PPG Industries
6.4.20 Sika AG
6.4.21 The Reynolds Co.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS
7.1 Growing product Innovations to provide better hygienic properties
7.2 Other opportunities

 

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Summary

The hygiene adhesives market is expected to register a CAGR of more than 9% during the forecast period. Some of the prominent trends that the market is witnessing include increasing demand for disposable hygiene products, rising adoption of female hygienic products in emerging countries, product innovation in the hygiene industry.

Key Highlights
Increasing adhesive bleed challenges are likely to hinder the market’s growth.
Growing product innovations for providing better hygienic properties are expected to act as an opportunity for the market.


Key Market Trends

Increasing Demand from Baby Care Applications


Hygiene adhesives can be used in absorbent sanitary baby diapers. More than half of the baby diapers market is dominated by the North American and European regions.
However, with the rise in the average birth rate of approximately 16.6% in developing markets, compared to 11.2% in developed markets, the baby diapers market in the Asia-Pacific region is expected to grow at a faster pace.
There are various factors responsible for the enhancement of baby care industry including increased awareness of child hygiene, growing number of working parents and spending power of individuals among others.
The primary factory for the growth of baby care products is the rising parental concerns towards the child’s hygiene.
With an increase awareness towards baby’s hygiene, the sales of premium & good quality products are growing simultaneously.
All these above-mentioned factors are likely to drive the hygiene adhesives market in the baby care segment during the forecast period.


Asia-Pacific region is the Fastest Growing Market


Asia Pacific is expected to show a good increase during the forecasted period.
Asia-Pacific is one of the fastest-growing markets for baby care products, due to the rise in the birth rate. An increase in brand penetration and wide distribution network are the few factors driving the baby care products market in the region.
The rise in consumer awareness and an increase in investments by the key players, such as Johnson and Johnson, Unilever, among others are also expected to drive the market.
This growth is due to the growing adoption of female hygiene products in these countries, like India, China, etc.
Such factors are driving the market for hygiene adhesives in the Asia-Pacific region.


Competitive Landscape

The hygiene adhesives market is partially fragmented, with many players holding the equivalent position in the market. Key players in the hygiene adhesives market include 3M, Dow, Henkel AG & Co. KGaA, H. B. Fuller Company, and SIKA AG, among others.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Drivers
4.1.1 Increasing Demand for Disposable Hygiene Products
4.1.2 Growing Adoption of Female Hygiene Products in Asia-Pacific regions
4.2 Restraints
4.2.1 Increasing Adhesive Bleed Challenges
4.2.2 Other Restraints
4.3 Industry Value-Chain Analysis
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
4.4.2 Bargaining Power of Consumers
4.4.3 Threat of New Entrants
4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
4.4.5 Degree of Competition

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Resin Type
5.1.1 Ethylene-vinyl acetate (EVA)
5.1.2 Styrene-ethylene-butadiene-styrene (SEBS)
5.1.3 Styrene-isoprene-styrene (SIS)
5.1.4 Styrene-butadiene-styrene (SBS)
5.1.5 Other Resin Types
5.2 Product Type
5.2.1 Woven
5.2.2 Non-woven
5.3 Application
5.3.1 Baby Care
5.3.2 Adult Care
5.3.3 Feminine Care
5.3.4 Other Applications
5.4 Geography
5.4.1 Asia-Pacific
5.4.1.1 China
5.4.1.2 India
5.4.1.3 Japan
5.4.1.4 South Korea
5.4.1.5 Australia & New Zealand
5.4.1.6 Rest of Asia-Pacific
5.4.2 North America
5.4.2.1 United States
5.4.2.2 Canada
5.4.2.3 Mexico
5.4.3 Europe
5.4.3.1 Germany
5.4.3.2 United Kingdom
5.4.3.3 Italy
5.4.3.4 France
5.4.3.5 Spain
5.4.3.6 Rest of Europe
5.4.4 South America
5.4.4.1 Brazil
5.4.4.2 Argentina
5.4.4.3 Rest of South America
5.4.5 Middle-East and Africa
5.4.5.1 Egypt
5.4.5.2 South Africa
5.4.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Mergers & Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
6.2 Market Share Analysis**
6.3 Strategies Adopted by Leading Players
6.4 Company Profiles
6.4.1 3M
6.4.2 Abifor AG
6.4.3 ADTEK Malaysia Sdn Bhd
6.4.4 ALFA Klebstoffe AG
6.4.5 Arkema Group (Bostik SA)
6.4.6 Avery Dennison Corp
6.4.7 Beardow and Adams (Adhesives) Ltd
6.4.8 Dow
6.4.9 Evonik Industries AG
6.4.10 Exxon Mobil Corporation
6.4.11 H. B. Fuller Company
6.4.12 Henkel AG & Co. KGaA
6.4.13 Hexion
6.4.14 Huntsman Corp.
6.4.15 Ichemco srl
6.4.16 Jowat AG
6.4.17 Lohmann GmbH & Co.KG
6.4.18 OMNOVA Solutions Inc
6.4.19 PPG Industries
6.4.20 Sika AG
6.4.21 The Reynolds Co.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS
7.1 Growing product Innovations to provide better hygienic properties
7.2 Other opportunities

 

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