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ドイツの洗濯機市場 - 成長、トレンド、Covid-19の影響と予測(2022年~2027年)


Germany Washing Machine Market - Growth, Trends, Covid-19 Impact and Forecasts (2022 - 2027)

ドイツ市場は、ヨーロッパで最も重要な市場であり、アメリカ、中国に次いで世界で3番目に重要な市場となっています。政府統計局Destatisの推計によると、2020年末の人口は8,316万人で、ドイツはEUの27カ国(Brexi... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

ドイツ市場は、ヨーロッパで最も重要な市場であり、アメリカ、中国に次いで世界で3番目に重要な市場となっています。政府統計局Destatisの推計によると、2020年末の人口は8,316万人で、ドイツはEUの27カ国(Brexit後)の中で最も人口の多い国です。ドイツの人口は、EU全体の約5分の1を占めています。

2020年第1四半期にコロナウイルス(COVID-19)のパンデミックに見舞われて景気後退に入ったドイツの2020年第2四半期の実質GDPは、2019年の同四半期に比べて11.7%も低迷しましたが、国営銀行であるブンデスバンクは、2020年第3四半期には家計消費が力強い経済回復を牽引するとの楽観的な見方を示しました。

消費者が家で過ごす時間が増えたことにより、一部の大型・小型家電の需要が一時的に急増しました。その主な理由は、消費者が室内で過ごす時間が増えると考えたため、洗濯機を含む家電製品の需要が急増したことにあります。

業界団体「ZVEI」の評価によると、2017年にドイツで販売された白物家電は、世界全体で105億ユーロ(約1兆円)。一般消費者向けの最終価格では、約145億ユーロに相当する。この金額により、ドイツ市場はヨーロッパで最も重要な市場となり、アメリカと中国に次いで世界で3番目の市場となります。

Sample Survey of Income and Expenditure(サンプル調査)の結果(最新データ)によると、2018年のドイツの世帯の平均月間総収入は4,846ユーロに達しています。ドイツ人の一人当たりの平均購買力は、2020年には23,766ユーロとなります。ドイツは大量消費社会です。ドイツの消費者は、購入する前に、価格だけでなく、他の類似商品や特徴、出所などについてできるだけ多くのことを知りたがります。いくつかの研究によると、ドイツの消費者は世界で最も要求の厳しい消費者の一つである。消費者の中には、より良い品質の製品にはより多くのお金を払うことを厭わない人もいます。

主な市場動向

スマートな洗濯機が市場を牽引

2015年にドイツで登録された世帯数は8,000万世帯で、全自動洗濯機の保有率はほぼ90%に達しています。洗濯機の購買要因は複数あり、価格が最も強力な要因の一つであることに変わりはないが、消費者は価格以外にも目を向けるようになり、洗濯設定が販売プロセスで活用される強力なツールとなっているようだ。

アパレルのトレンド、消費者のライフスタイル、社会人口動態が急速に変化している中で、コネクティビティは、洗濯機の買い替えサイクル全体を通して消費者との関係を維持するというメーカーの目標をサポートします。

接続された洗濯機が提供しうる具体的なメリットとしては、収益の創出、資源コストの削減、生産性の向上などが挙げられます。消費者がどのサイクルを最も利用しているかを追跡するだけでなく、洗濯機メーカーは、洗濯機のスマートフォンアプリを通じて自分の洗濯習慣や洗濯用洗剤の消費データを伝えてくれる消費者に経済的な報酬を与えることができます。

業務用洗濯機市場

ホスピタリティ産業の成長は大きな成長機会をもたらしますが、買い替えサイクルが長いため、市場参加者の成長には課題があります。この機会を最大限に活用するために、市場参加者は、急成長しているセグメントの成長見通しに一層注力する一方で、急成長していないセグメントでの地位を維持する必要があります。2019年の業務用洗濯機市場は欧州が最大であり、同地域はいくつかの成長機会を提供するだろう。

市場の成長の34%はヨーロッパに由来すると考えられます。英国とドイツは、欧州における業務用洗濯機の主要市場です。フロントローディング式の業務用洗濯機は、トップローディング式の洗濯機に比べて効率が高く、電気と水を節約することができます。このような利点は、商業者のオペレーションコストの節約につながります。これらの要因は、フロントローディングセグメントによる業務用洗濯機市場のシェア拡大を大きく後押しします。

ホスピタリティ産業の成長は、業務用洗濯機市場の成長を促進する大きな要因の一つとなるでしょう。ホスピタリティ産業からの業務用洗濯機の需要は高く、ホテルやリゾートなどの施設での使用が増えています。数多くの人気ホテルチェーンが、複数の場所に新しいホテルを設立してその存在感を高めることに注力していることから、業務用洗濯機の採用は今後増加すると考えられます。

競争状況

ドイツの洗濯機市場は競争が激しく、国際的な大手企業が存在しています。市場調査では、予測期間中に成長の機会があり、これが市場競争をさらに促進すると予想されています。複数の企業が大きなシェアを占めており、競争が激しい市場です。

その他の特典

Excel形式の市場推定値(ME)シート
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and market definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Value Chain / Supply Chain Analysis
4.5 Porters 5 Force Analysis
4.5.1 Threat of New Entrants
4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
4.5.4 Threat of Substitute Products
4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.6 Impact of Covid 19 on the Industry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Type
5.1.1 Top Load
5.1.2 Front Load
5.2 By Technology
5.2.1 Fully-Automatic
5.2.2 Semi-Automatic
5.3 By End User
5.3.1 Residential
5.3.2 Commercial
5.4 By Distribution Channel
5.4.1 Supermarkets and Hypermarkets
5.4.2 Specialty Stores
5.4.3 Online
5.4.4 Other Distribution Channels

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Concentration Overview
6.2 Company Profiles
6.2.1 Bosch
6.2.2 AEG
6.2.3 Miele
6.2.4 Siemens
6.2.5 Bauknecht
6.2.6 Beko
6.2.7 Samsung
6.2.8 Gorenje
6.2.9 Hoover
6.2.10 Electrolux*

7 FUTURE OF THE MARKET

8 Disclaimer

 

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Summary

The German market has become the most important in Europe and the third in the world, after the United States and China. With 83.16 million inhabitants at the end of 2020, according to the estimate by the Government Statistics Institute Destatis, Germany is the most populous nation among the 27 (after Brexit) of the European Union. The German population represents about one-fifth of the EU overall.

After entering a recession in Q1 2020 as the Coronavirus (COVID-19) pandemic hit, German Q2 2020 real GDP slumped by 11.7% compared to the same quarter in 2019, although the national bank, Bundesbank, expressed optimism of household spending to drive a strong economic recovery in Q3 2020.

Due to consumers spending more time at home, demand for some major and small appliances has enjoyed a temporary jump. The main reason for the jump was that the public had thought that they would be spending a lot more time indoors and this led to a surge in demand for home appliances including washing machines.

According to the evaluations by the trade association ZVEI, in 2017 they sold in Germany white goods for a global value of 10.5 billion Euros, in prices at the origin, i.e. established by the producer or by the importer, however including the Value Added Tax (equivalent to the Italian IVA). In final prices to the public, this corresponds to about 14.5 billion Euros. With that value, the German market becomes the most important in Europe and the third in the world, after United States and China.

The average monthly gross income of households in Germany amounted to 4,846 euros in 2018, according to results of the Sample Survey of Income and Expenditure (latest data available). Germans have an average per capita purchasing power of €23,766 in 2020. Germany is a mass consumer society. Before making a purchase, beyond the price, German consumers like to learn as much as possible about other similar products, features, provenance etc. According to some studies, German consumers are among the most demanding in the world. Some consumers are willing to pay more for a better quality product.

Key Market Trends

Smart Washing Machines are Driving the Market

There were 80 million households registered in Germany in 2015, with almost a 90% possession rate for automatic washing machines. Laundry appliances’ purchasing drivers are multiple and although the price will remain one of the most powerful, consumers have, it appears, begun to look beyond price, and laundry settings have become a strong tool leveraged during the selling process.

In a fast-paced environment where apparel trends, consumer lifestyles, and sociodemographic dynamics are changing rapidly, connectivity will support manufacturers’ goal of remaining relevant to consumers throughout the whole replacement cycle of the laundry appliance.

Generating revenue, resource cost-saving, and productivity gain are some tangible benefits connected washing machines could offer. Beyond tracking which cycles consumers are using the most, washing machine manufacturers could financially reward consumers willing to communicate their laundry habits and laundry detergent consumption data through the washing machine smartphone app.

Commercial Washing Machine Market

The growing hospitality industry will offer immense growth opportunities, the long replacement cycle will challenge the growth of the market participants. To make the most of the opportunities, market vendors should focus more on the growth prospects in the fast-growing segments, while maintaining their positions in the slow-growing segments. Europe was the largest commercial washing machine market in 2019, and the region will offer several growth opportunities.

34% of the market’s growth will originate from Europe. The UK and Germany are the key markets for commercial washing machines in Europe. Front-loading commercial washing machines are highly efficient and save electricity and water, compared to top-load machines. Such advantages help commercial operators save on their operational costs. These factors will drive the commercial washing machine market share growth by the front-loading segment significantly.

The growth of the hospitality industry will be one of the major factors that will drive commercial washing machine market growth. There is a high demand for commercial washing machines from the hospitality industry and it is increasingly used in hotels, resorts, and other establishments. With numerous popular hotel chains focusing on increasing their presence by setting up new hotels at multiple locations, the adoption of commercial washing machines will increase in the future.

Competitive Landscape

Germany washing machine market is highly competitive, with the presence of major international players. The market studied presents opportunities for growth during the forecast period, which is expected to further drive the market competition. With multiple players holding significant shares, the market studied is competitive.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and market definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Value Chain / Supply Chain Analysis
4.5 Porters 5 Force Analysis
4.5.1 Threat of New Entrants
4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
4.5.4 Threat of Substitute Products
4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.6 Impact of Covid 19 on the Industry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Type
5.1.1 Top Load
5.1.2 Front Load
5.2 By Technology
5.2.1 Fully-Automatic
5.2.2 Semi-Automatic
5.3 By End User
5.3.1 Residential
5.3.2 Commercial
5.4 By Distribution Channel
5.4.1 Supermarkets and Hypermarkets
5.4.2 Specialty Stores
5.4.3 Online
5.4.4 Other Distribution Channels

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Concentration Overview
6.2 Company Profiles
6.2.1 Bosch
6.2.2 AEG
6.2.3 Miele
6.2.4 Siemens
6.2.5 Bauknecht
6.2.6 Beko
6.2.7 Samsung
6.2.8 Gorenje
6.2.9 Hoover
6.2.10 Electrolux*

7 FUTURE OF THE MARKET

8 Disclaimer

 

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