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オマーンの電子商取引市場 - トレンド、成長、COVID-19 の影響、予測(2022年~2027年)


E-commerce Market in Oman - Trends, Growth, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

オマーンのEコマース市場は、2020年には21億9000万米ドルとなり、2026年には65億2000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2021年~2026年)に20%以上のCAGRを記録しています。 世界銀行によると、2020... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

オマーンのEコマース市場は、2020年には21億9000万米ドルとなり、2026年には65億2000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2021年~2026年)に20%以上のCAGRを記録しています。

世界銀行によると、2020年のオマーン経済は3.5%縮小すると予測されています。この縮小の主な理由は、原油価格の低下と、COVID-19の世界的な普及です。

オマーンは人口510万人強、インターネット普及率は75%以上と推定されます。オマーンのeコマース市場はまだ黎明期であり、今後成長する機会が十分にあります。オマーンは中東地域で最もスマートフォンの利用率が高い国の一つであるにもかかわらず、モバイルショッピングを行った人は人口の8%に過ぎません。オマーンでオンラインで購入されるものは、食料品と音楽がほとんどです。しかし、オマーンの人口の1/4以上は、依然として海外のウェブサイトから商品を購入しています。オマーンのeコマース市場は、小売総額のわずか1%を占めるに過ぎない。現在、同国の民間企業における電子商取引活動は限られていますが、政府は情報技術局(ITA)を通じて「デジタル社会」と「電子政府」サービスを積極的に推進しています。オマーンの電子商取引利用者の多くは、衣類、航空券、美容製品、ホテルのサービスを購入しています。越境ECに関しては、家具、機械、建設資材などの注文は、依然として中国が中心となっています。企業、特にオマーン人経営の中小企業や起業家の間では、ソーシャルメディアを通じて商品を宣伝・販売する傾向が強まっています。eコマース市場における最大のハードルは、人々の考え方の変化です。お客さまはお店から直接商品を買いたいと考えています。

主な市場動向

オマーンにおけるインターネット普及率の上昇が市場を牽引する可能性

オマーンは人口510万人超、インターネット普及率は75%超と推定されます。スマートフォンの普及率も100%に近づきつつあり、モバイルブロードバンドの普及率も高く、4Gのカバー率も高い水準に達しています。近年、オマーンは政府レベル、民間レベルともにITインフラの構築に大きな力を注いでいます。オマーンの携帯電話加入者数は増加傾向にあり、普及率は150%を超えています。国立統計情報センター(NCSI)によると、2019年のオマーンのインターネット加入者数は473,487人に急増し、2018年から11.4%増加しています。さらに、モバイルブロードバンドの有効加入者数は、2018年の4113万人に対し、473万9000人に増加した。4Gおよび5G技術の採用が進んでいることも、同市場の成長を後押ししている。例えば、オマーン通信会社は2024年までに2226の5Gサイトを設置することを計画しており、この国のインターネット消費率は上昇することになります。しかし、現在進行中のCOVID-19パンデミックによる大規模な雇用喪失により、通信サービスやデバイスへの支出は減少しています。このような個人消費の減少傾向は、この市場にとってかなりの障壁となる可能性があります。また、主要ベンダーは、この未開拓の市場に対応するため、サービスの革新に取り組んでいる。

消費者支出の増加がこの市場を促進すると予想される

この国の全体的な経済成長は、eコマース市場を牽引すると予想されます。急速な都市化と工業化が、この国の消費者の支出力を高めています。世界銀行のデータによると、この国の消費者支出は2018年から0.02%増加しました。さらに、さまざまな政府の取り組みや規制が、この市場の成長を支えています。商工省は、ショッピング、輸入、その他の活動に電子商取引を導入するよう、継続的に人々に影響を与えています。例えば、MOCIは最近、国内でのCOVID-19ウイルスの感染を防ぐため、「Shop from Your Home」イニシアチブを開始しました。さらに政府は、家庭の事業主や中小企業が自社製品を宣伝し、近代的な手法や技術を使ってさまざまな製品を国際的に販売することも奨励しています。また、この地域からの市場機会に対応するために、この市場に参入する新しいプレーヤーもいます。例えば、2020年には、オマーンで急成長しているeコマース市場に参入するため、Omarto.comが立ち上げられました。この追加により、オマーンの顧客のスイッチングコストが減少し、交渉力が高まります。

競合他社の状況

本レポートでは、オマーンの電子商取引市場で事業を展開する海外の主要企業を取り上げています。市場シェアの観点では、現在、一部の大手プレイヤーが市場を支配しています。しかし、技術の進歩、データ分析、AI、ウェブデザイン、クリエイティブプログラミング、デジタルマーケティング、カタログやアプリの開発、製品のイノベーションにより、大手企業は競争優位を獲得し、新規契約の獲得や新規市場の開拓により市場での存在感を高めています。

その他の特典

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Value Chain/Supply Chain Analysis
4.5 Porter's Five Forces Analysis
4.5.1 Threat of New Entrants
4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
4.5.4 Threat of Substitute Products
4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.6 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Product Type
5.1.1 Apparel and Footwear
5.1.2 Consumer Appliances and Electronics
5.1.3 Consumer Healthcare
5.1.4 Food and Beverages
5.1.5 Home Care and Home Furnishing
5.1.6 Pet Care
5.1.7 Toys, Games, and Baby Products
5.1.8 Sports and Outdoor and Other Products
5.1.9 Accessories and Eyewear

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 Amazon
6.1.2 eBay
6.1.3 Aliexpress
6.1.4 Nemashi
6.1.5 Royal Oman Police
6.1.6 Bayan Customs
6.1.7 InvestEasy
6.1.8 Talabat
6.1.9 Shein.com
6.1.10 Vogacloset.com

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER

 

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Summary

The Oman e-commerce market was valued at USD 2.19 billion in 2020, and it is expected to reach USD 6.52 billion by 2026, registering a CAGR of more than 20% during the forecast period (2021-2026).

According to the World Bank, Oman's economy was expected to contract by 3.5% in 2020. The primary reasons behind this contract were the lower oil prices and the spread of COVID-19 across the world.

Oman has a population of more than 5.1 million people, and the internet penetration rate is estimated to be more than 75%. The e-commerce market in Oman is still a nascent market and has ample opportunities to grow in the future. Despite Oman having one of the highest smartphone usage in the Middle Eastern region, only 8% of the population did mobile shopping. Most of the items purchased online in Oman are groceries and music. However, more than 1/4th of the population of Oman still purchases products from foreign websites. The e-commerce market in Oman accounts for only 1% of the total retail sales. Currently, there is limited e-commerce activity in the private sector in the country, whereas the government is actively promoting “digital society” and “e-government” services through the Information Technology Authority (ITA). Omani e-shoppers mostly buy clothing, airline tickets, beauty care products, and hotel services. When it comes to cross-border e-shopping, China remains the main country of origin for ordering furnishing, machinery, construction materials, etc. There is an increasing trend among businesses, especially among Omani-owned SMEs and entrepreneurs, to promote and sell their merchandise through social media. The biggest hurdle in the e-commerce market is the changing mindset of people. Customers want to buy products directly from shops.

Key Market Trends

Increasing Internet Penetration in the Oman Sultanate may Drive the Market

Oman has a population of more than 5.1 million people, and the internet penetration rate is estimated to be more than 75%. The Sultanate is coming very close to 100% smartphone use penetration; the country has high mobile broadband penetration, and its 4G coverage also reaches a high level. In recent years, Oman has made great efforts to build up its IT infrastructure both at governmental and private levels. Oman’s mobile phone subscriber base is increasing with a penetration rate of more than 150%. According to the National Centre for Statistics and Information (NCSI), Oman’s internet subscribers surged to 473,487 subscribers in 2019, which had increased by 11.4% from 2018. Moreover, the number of active mobile broadband subscribers rose to 4.739 million subscribers compared to 4.113 million subscribers in 2018. The growing adoption of 4G and 5G technology is also driving the growth of this market. For instance, the Oman Telecommunication company planned to set up 2226 5G sites by 2024, which will increase the internet consumption rate for this country. However, spending on telecom services and devices is decreasing due to the large-scale job losses due to the ongoing COVID-19 pandemic. This decreasing trend of consumer spending can create a considerable barrier for this market. Major vendors in this market are also innovating their services to cater to this untapped market.

Increased Consumer Spending is Expected to Fuel this Market

The overall economic growth of this country is expected to drive the e-commerce market. Rapid urbanization and industrialization are increasing the consumer spending power for this country. According to the World Bank data, consumer spending in this country increased by 0.02% from 2018. Moreover, different government initiatives and regulations are supporting the growth of this market. The Ministry of Commerce and Industry is continuously influencing people to adopt e-commerce for shopping, import, and other activities. For instance, MOCI recently launched the 'Shop from Your Home' initiative to prevent the transmission of the COVID-19 virus in the country. Moreover, the government is also encouraging home business owners and small and medium enterprises to promote their products and use modern methods and technologies to market different products internationally. Some new players are also entering this market to cater to the market opportunities from this region. For instance, in 2020, Omarto.com was launched to tap into the burgeoning e-commerce market in Oman. This addition will decrease the switching costs of Oman's customers and increase their bargaining power.

Competitive Landscape

The report covers the major international players operating in the Oman e-commerce market. In terms of market share, some of the major players currently dominate the market. However, with technological advancements, data analytics, AI, web design, creative programming, digital marketing, cataloging and app development, and product innovations, major companies are gaining a competitive advantage and increasing their market presence by securing new contracts and tapping into new markets.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Value Chain/Supply Chain Analysis
4.5 Porter's Five Forces Analysis
4.5.1 Threat of New Entrants
4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
4.5.4 Threat of Substitute Products
4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.6 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Product Type
5.1.1 Apparel and Footwear
5.1.2 Consumer Appliances and Electronics
5.1.3 Consumer Healthcare
5.1.4 Food and Beverages
5.1.5 Home Care and Home Furnishing
5.1.6 Pet Care
5.1.7 Toys, Games, and Baby Products
5.1.8 Sports and Outdoor and Other Products
5.1.9 Accessories and Eyewear

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 Amazon
6.1.2 eBay
6.1.3 Aliexpress
6.1.4 Nemashi
6.1.5 Royal Oman Police
6.1.6 Bayan Customs
6.1.7 InvestEasy
6.1.8 Talabat
6.1.9 Shein.com
6.1.10 Vogacloset.com

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER

 

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