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デジタルバンキングプラットフォーム市場 - 成長、トレンド、COVID-19インパクト、および予測(2022年~2027年)


Digital Banking Platform Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

デジタルバンキングプラットフォーム市場は、予測期間(2021年~2026年)中に11.2%のCAGRで成長すると予想されています。銀行業界のデジタルトランスフォーメーションが急速に進化していることや、消費者の間でス... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

デジタルバンキングプラットフォーム市場は、予測期間(2021年~2026年)中に11.2%のCAGRで成長すると予想されています。銀行業界のデジタルトランスフォーメーションが急速に進化していることや、消費者の間でスマートなモバイル機器やデジタルバンキングサービスに対する需要が高まっていることなどが、市場の成長を促す大きな要因となっています。

主なハイライト
銀行の大半は、ITコストの削減、市場投入までの時間の短縮、オープンバンキング、すぐに使えるが設定可能な機能、オムニチャネルの顧客体験、マイクロサービスアーキテクチャなど、さまざまなメリットを提供するデジタルバンキングプラットフォームを好んでいます。例えば、2020年4月、Brattleboro Savings & Loan(BS&L)は、顧客や企業に優れたデジタルバンキング体験を提供するためにNCRを選択しました。NCRのDIプラットフォームを導入することで、同銀行はこれまでデジタルバンキングをサポートしていた3つのベンダーを1つに統合し、オペレーションの簡素化とバックオフィスの効率化を実現することが期待されています。
ネオバンクはまだニッチな市場ですが、市場シェアの面では高い成長率を示しており、従来の銀行の約3分の1のコストで顧客にサービスを提供しています。フィンテック企業は、バリューチェーンの中の有利なニッチを狙っています。大規模な顧客基盤を持つ大手テクノロジー企業は真の脅威であり、いくつかの既存企業はイノベーションに多額の投資を行い、後れを取っています。
しかし、デジタルバンキングプラットフォームとレガシーシステムとの統合、ネットワークの停止、セキュリティへの懸念などの問題は、銀行に深刻な損失をもたらす可能性があり、そのような要因が市場の成長を妨げる可能性があります。例えば、2019年10月だけでも、Commonwealth Bank、Chime、St George mobile bank、Lloyds Bank Webサイト、Halifax、Royal Bank of Scotland、および一部の大手クレジットカード事業者が深刻なネットワーク障害に直面し、損失を被りました。銀行サービスにおけるネットワーク停止は、他の産業と比較してより致命的であると考えられており、そのためネットワーク自動化の必要性はこの産業においてより大きな範囲を占めています。
COVID-19危機の結果、デジタル取引の増加など、オンライン・バンキングの活動が活発化し、実店舗に出向く機会が減少しています。今回のパンデミックにより、個人消費者や企業は、かつてオンライン・バンキングに抵抗があったものの、デジタル・バンキング・アプリを新たなデフォルトとして採用せざるを得なくなりました。今回のパンデミックにより、消費者の利便性が高まり、長期的には需要が拡大する可能性があります。ベンダー側では、大半のベンダーが、厳しい時代に求められるサービスを提供することで、顧客獲得に注力しています。


主な市場動向

クラウドベースのプラットフォームの採用が増加し、市場の成長を促す


クラウド技術は、コスト効率と規模の経済性を背景に、さまざまなエンドユーザー産業のビジネスのあり方を大きく変えています。世界中でクラウドサービスの導入が進んでいることが、クラウド・トラフィックの成長を促進しています。シスコシステムズ社によると、世界のクラウド・トラフィックは、2016年の年間3,850エクサバイトに対し、2021年には年間約14,078エクサバイトに成長すると予想されています。2019年には、北米のクラウド・トラフィックは年間約4,860エクサバイトとなり、最大のシェアを占めています。
多くの銀行は、クラウド型サービスを活用することで、オンプレミスのセットアップに必要なITインフラのコストを削減することを好んでいます。クラウド型サービスを活用することで、新製品の導入やインフラの拡張を迅速に行い、多様なニーズを持つ幅広い顧客層に迅速に対応し、コンプライアンスやセキュリティ基準を確保しながら、急速に増加するリアルタイム決済を管理することができます。
また、SaaSプロバイダーにサブスクリプション料金を支払うことで、システムのメンテナンスコストやレガシー技術の問題を軽減することができます。銀行は、ITに莫大な費用をかけるのではなく、SaaSを利用することで予算を再配分し、イノベーション、顧客満足、ビジネスの成長に集中することができます。
また、クラウドを利用することで、モバイル・バンキング・プラットフォームは応答性の高いユーザー・インターフェース(UI)を提供し、オンボーディングからトランザクション・バンキングのリクエストまで、銀行のお客様のバンキング・ジャーニー全体をモバイル機器でサポートすることができます。銀行は、モバイルバンキングへの嗜好の変化に伴い、モバイルバンキングプラットフォームを急速に導入しています。
さらに、Whatsapp PayやPhonePayなど、リアルタイム決済用のサードパーティアプリケーションの導入が進んだことで、UPI取引を円滑に行うための信頼性の高いインフラに対する銀行の需要が高まっています。例えば、Visaは最近、53億ドルを投じてPlaidの買収を完了しました。Plaidは、アプリケーションが顧客の銀行口座に簡単かつ即座に接続できるようにするフィンテックの新興企業です。このような技術的な変化により、デジタルバンキング業界ではクラウドインフラの需要が高まっています。


北米が主要なシェアを占める見込み


北米には多くの大手銀行があり、これがデジタルバンキングプラットフォーム市場を牽引する大きな要因となっています。この地域のデジタルバンキングベンダーは、レガシーシステムからデジタルシステムへの移行を実現するために、Software as a Serviceを提供しています。例えば、Temenos社は、最も機能的で技術的に高度なフロント・ツー・バックのSaaS型デジタル・バンキングを提供することで、米国の新規デジタル・バンクが90日で本稼働できるよう支援しています。
特にBSFIセクターでは、ブロックチェーン技術の採用が進み、セキュリティが強化されているため、多くの組織がデジタル・バンキング・プラットフォームを採用しています。この要因が国内での市場の成長を後押ししています。多くの企業がブロックチェーンベースのクラウドデジタルバンキングプラットフォームを開発しています。
また、北米は、クラウドの導入において、革新的で先駆的な地域です。この地域には、クラウドインフラベンダーの強力な足場があり、これが市場の成長に貢献しています。
デジタル・バンキング・プラットフォームの利用が着実に増加している一方で、フィンテック・アプリの利用も急増しており、米国で最も急成長しているアプリ・カテゴリーの一つとなっています。米国では、コロナウイルス(COVID-19)の世界的流行により、家に閉じこもっている間もモバイル機器に頼る傾向が強まっており、その結果、地域全体でデジタルバンキングが増加しています。


競争状況

デジタル・バンキング・プラットフォーム市場は、断片的な市場に向かっています。これは、企業やソリューションが市場に参入し、デジタルバンキングのエコシステムの中で非常に断片的な状況を作り出しているためです。しかし、技術の進歩と製品の革新により、中堅・中小企業は新たな契約やパートナーシップを獲得し、市場での存在感を高めています。


2020年3月、既存の金融サービスプロバイダーであるApex Group Ltd.は、子会社であるEuropean Depositary Bank(以下、EDB)を介して、デジタルバンクとオンボーディングプラットフォームを立ち上げることを発表しました。同社が述べているように、このプラットフォームは、顧客がすべてのKYCチェックを完了することを条件に、わずか5日間でルクセンブルグの銀行口座を処理・開設できるようになります。
2019年7月、Appwayは、金融機関がクライアントのアップデートやアカウントメンテナンスをパーソナライズされた全体的でスマートな管理を実現することをサポートするソリューション「Client Update」の提供開始を発表しました。このソリューションは、ウェルス向けオンボーディング、ウェルス向けレギュラトリーレビュー、デジタルモーゲージ、デジタルバンキングプラットフォームなど、Appwayの既存の提供サービスを補完するものです。


その他の特典

Excel形式の市場推定値(ME)シート
3ヶ月間のアナリスト・サポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Value Chain Analysis
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Consumers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitutes
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Market Drivers
4.4.1 Increasing Adoption of Cloud-Based Platforms to Obtain Higher Scalability
4.4.2 Rising demand for smart mobile devices and digital banking services among consumers
4.5 Market Restraints
4.5.1 Increasing Security Concerns
4.6 Assessment of Impact of Covid-19 on the Industry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Deployment
5.1.1 Cloud
5.1.2 On-Premises
5.2 By Type
5.2.1 Corporate Banking
5.2.2 Retail Banking
5.3 Geography
5.3.1 North America
5.3.2 Asia Pacific
5.3.3 Europe
5.3.4 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles*
6.1.1 Appway AG
6.1.2 CREALOGIX Holding AG
6.1.3 EdgeVerve Systems Limited
6.1.4 Fiserv, Inc.
6.1.5 Oracle Corporation
6.1.6 SAP SE
6.1.7 Sopra Steria
6.1.8 Tata Consultancy Services Limited
6.1.9 Temenos Headquarters SA
6.1.10 Worldline SA

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

The Digital Banking Platform Market is expected to grow at a CAGR of 11.2% during the forecast period (2021 - 2026). The rapidly evolving digital transformation in the banking industry, as well as the demand for smart mobile devices and digital banking services among consumers, are some of the major factors driving the growth of the market.

Key Highlights
The majority of the banks prefer digital banking platforms, due to the various benefits offered, such as reduced IT cost, fast time to market, open banking, out of the box yet configurable capabilities, omnichannel customer experience, and microservice architecture to name a few. For example, In April 2020, Brattleboro Savings & Loan (BS&L) chose NCR to provide customers and businesses with superior digital banking experience. With the NCR DI platform, the bank is expected to consolidate three vendors that previously supported digital banking into one, simplifying operations and increasing efficiency in the back office.
Though Neo-banks are still a niche market, they are witnessing a higher growth rate in terms of market share and serving customers at around one-third of the cost of traditional banks. Fintechs are targeting lucrative niches in the value chain. Big tech players, with their large customer bases, pose a real threat and a few incumbents are investing heavily in innovation, putting laggards in the shade.
However, Issues such as integrating digital banking platforms with legacy systems, network outages, security concerns can cause banks severe losses and thus such factors might hamper the growth of the market. For instance, In October 2019 alone, Commonwealth Bank, Chime, St George mobile bank, Lloyds Bank website, Halifax, Royal Bank of Scotland, and some major credit card providers faced severe network outages resulting in losses. The network outages in banking services are considered to be more catastrophic when compared to other industries due to which the need for network automation has a lager scope in this industry.
As a result of the COVID-19 crisis, there is rise in online banking activity such as increased digital transactionsand a decline in trips to brick-and-mortar branches. The current pandemic has forced individual consumers as well as corporates who once resisted online banking to adopt digital banking apps as their new default. The pandemic might result in increased convenience among consumers which might grow the demand in the long run. On the vendors part, majority of the vendors have been concentrating on customer acquisition by providing services demanded by the challenging times.


Key Market Trends

Increasing Adoption of Cloud-Based Platforms to Boost the Market Growth


Cloud technology has significantly changed the way businesses work across various end-user industries, driven by cost efficiencies and economies of scale. The rising adoption of cloud services across the world is fueling the growth in cloud traffic growth. According to Cisco Systems, the global cloud traffic is expected to grow to approximately 14,078 exabytes per year by 2021, as compared to 3,850 exabytes per year in 2016. In 2019, cloud traffic in North America amounted to about 4,860 exabytes per year, which accounted for the largest share.
Many banks prefer cutting the IT infrastructure cost needed for on-Premise setup by leveraging cloud-based services, which enable them to deploy new products and scale infrastructure quickly, cater to the broader customer base with varied needs at a faster speed, manage rapidly increasing real-time payments while ensuring compliance and security standards.
As a subscription fee is made to a SaaS provider, system maintenance costs and legacy technology issues are reduced. Rather than spending a small fortune on IT, SaaS provides banks with the ability to reallocate budgets so they can focus on innovation, customer satisfaction, and business growth.
The use of cloud has also helped mobile banking platforms offer a responsive User Interface (UI) and support the bank customers’ entire banking journey, right from onboarding to transactional banking requests, on their mobile devices. Banks are rapidly adopting mobile banking platforms, owing to their changing preference toward mobile banking.
Moreover, increased adoption of third party applications for real-time payments such as Whatsapp Pay, PhonePay, has led to increased demand for reliable infrastructure by the banks to carry out UPI transactions smoothly. For instance, Visa recently completed a $5.3 Billion acquisition of Plaid, a fintech startup that allows applications to connect with customers’ bank accounts easily and instantly. Technological shifts such as these have led to increased demand for cloud infrastructure in the digital banking industry.


North America is Expected to Hold Major Share


North America has many of the largest banks, which proves to be a major factor driving the market for digital banking platforms. Digital banking vendors in the region are offering software as a service in order to make the transformation from legacy systems to digital. For instance, Temenos helps new U.S. digital banks go live in 90 days with the most functionally rich and technologically advanced, front-to-back SaaS digital banking offering
With the increasing adoption of blockchain technology is enhancing security, especially in the BSFI sector, many organizations are adopting digital banking platforms. This factor is fueling the market’s growth in the country. Many companies are developing blockchain-based cloud digital banking platforms.​
Besides, North America is among the leading innovators and pioneers, in terms of cloud adoption. The region boasts of a strong foothold of cloud infrastructure vendors, which further contributes to the growth of the market.
The steady growth in the use of digital banking platforms has come after a similar surge in the use of Fintech apps, which is notably among the fastest-growing app categories in the United States. United States residents have begun to rely even more on their mobile devices while being stuck at home due to the global Coronavirus (COVID-19) pandemic resulting in increased digital banking across the region.


Competitive Landscape

The digital banking platforms market is moving toward a fragmented market. This is because of the entry of companies and solutions in the market that creates a very fragmented landscape within the digital banking ecosystem. However, with technological advancements and product innovation, mid-size to smaller companies are increasing their market presence by securing new contracts and partnerships.


In March 2020, Apex Group Ltd., an established financial services provider, announced the launch of its digital bank and onboarding platform via subsidiary European Depositary Bank (“EDB”). As stated by the company, the platform will be able to process and open bank accounts in Luxembourg in just five days, subject to the client’s completion of all KYC checks.
In July 2019, Appway announced the launch of Client Update, a solution to support financial institutions in delivering personalized, holistic, and smart management of client updates and account maintenance. This solution complements Appway’s existing offering, which includes Onboarding for Wealth, Regulatory Reviews for Wealth, Digital Mortgage, and Digital Banking Platform.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Value Chain Analysis
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Consumers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitutes
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Market Drivers
4.4.1 Increasing Adoption of Cloud-Based Platforms to Obtain Higher Scalability
4.4.2 Rising demand for smart mobile devices and digital banking services among consumers
4.5 Market Restraints
4.5.1 Increasing Security Concerns
4.6 Assessment of Impact of Covid-19 on the Industry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Deployment
5.1.1 Cloud
5.1.2 On-Premises
5.2 By Type
5.2.1 Corporate Banking
5.2.2 Retail Banking
5.3 Geography
5.3.1 North America
5.3.2 Asia Pacific
5.3.3 Europe
5.3.4 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles*
6.1.1 Appway AG
6.1.2 CREALOGIX Holding AG
6.1.3 EdgeVerve Systems Limited
6.1.4 Fiserv, Inc.
6.1.5 Oracle Corporation
6.1.6 SAP SE
6.1.7 Sopra Steria
6.1.8 Tata Consultancy Services Limited
6.1.9 Temenos Headquarters SA
6.1.10 Worldline SA

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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