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中国の布張り家具市場 - 成長、トレンド、Covid-19の影響と予測(2022 - 2027)


China Upholstered Furniture Market - Growth, Trends, Covid-19 Impact and Forecast(2022 - 2027)

中国は世界でも有数の椅子張り家具の生産国であり、消費国でもあります。椅子張り家具は、その快適性、デザイン性、豊かな色彩、多様なスタイルから、中国本土で人気を集めています。 中国は、ここ10年ほどで... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

中国は世界でも有数の椅子張り家具の生産国であり、消費国でもあります。椅子張り家具は、その快適性、デザイン性、豊かな色彩、多様なスタイルから、中国本土で人気を集めています。

中国は、ここ10年ほどで経済指標が急速に改善しています。2019年の一人当たりの可処分所得は8.9%の伸びを示しています。家具市場も急速な成長を遂げています。家具メーカーの売上高は1.5%増であるのに対し、利益は前年比10.8%増となった。

急速な都市化も、中国における椅子張り家具市場の成長の原動力となっています。国家統計局によると、都市化率は60%以上に達しており、これは世界で最も高い水準です。新しい都市部の住民は、椅子張り家具の売上増加に貢献しています。国内販売に加えて、中国の椅子張り家具の輸出も持続的な成長を見せています。中国からの家具の輸出は、2020年に向けて10.7%増加しました。後半に成長が見られました。米国は中国製椅子張り家具の主要輸入国であり、輸出全体の約3分の1を占めています。

主な市場動向

中国の椅子張り家具市場では、Eコマースによる販売が拡大している

中国の椅子張り家具市場にとってもう一つの好ましい傾向は、Eコマースの売上が急激に拡大していることです。中国におけるE-コマースの拡大率は世界で最も高く、44%以上になると予測されています。中国のE-コマースは、全世界のインターネット上の小売売上高の50%以上を占めています。椅子張り家具の中小規模メーカーの大半は、O2O電子商取引モデルを採用しています。これは、オンラインでの販売やマーケティングと、オフラインでのビジネス運営や消費を結びつけるものです。消費者は、ウェブサイトを通じて家具を注文するか、あるいは店舗を訪れて注文することができます。イケアは、中国の電子商取引プラットフォーム「Tmall」での販売を開始しました。これは、イケアの77年の歴史の中で、サードパーティを通じて販売する初めてのケースです。

中国から最も多く輸出されている椅子張り家具とその関連製品

中国の椅子張り家具市場は、主に「独立ブランド販売」と「ODM/OEM販売」の2つの販売モデルを採用しています。独立ブランド販売では、プライベートブランドが自ら研究、製造、販売を行い、自社のバリューチェーンを用いて適切なチャネルで販売する。しかし、OEM(Original Equipment Manufacturer)やODM(Original Design Manufacturer)では、家具の設計、開発、製造、および家具の一部を第三者に委託し、それぞれのブランドで外部に販売し、利益を調整する。

中国の椅子張り家具メーカーの多くは中小規模で、非常に細分化されています。市場統計によると、2019年、中国には指定規模以上の家具企業が約6,410社ありました。中国の家具市場全体で強い影響力を持つブランドは数少ない。

家具とその関連品は、中国から最も多く輸出されている品目である。家具とその部品は、2020年の中国からの総輸出額1,090億米ドルの1.18%を占めています。

競合状況

市場は非常に細分化されており、それぞれの地域でサービスを提供する中小企業が存在します。組織化された市場では、QuanU Furniture、Royal Furniture、QM Furniture、Red Apple Furniture、M&Z Furniture、IKEA、Kinwai Group China、Interi Furnitureなどの企業が独占しています。

その他の特典

エクセル形式の市場推定値(ME)シート
3ヶ月間のアナリスト・サポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Drivers
4.3 Restraints
4.4 Opportunities
4.5 Value Chain Analysis
4.6 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Type
5.1.1 Chair
5.1.2 Sofa
5.1.3 Bed
5.1.4 Other Types
5.2 Application
5.2.1 Residential
5.2.2 Commercial
5.3 Distribution Channels
5.3.1 Supermarkets and Hypermarkets
5.3.2 Specialty stores
5.3.3 E-commerce
5.3.4 Other Distribution Channels

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Competitors Market Share
6.2 Competitors Profile
6.2.1 QuanU Furniture
6.2.2 Royal Furniture
6.2.3 QM Furniture
6.2.4 Red Apple Furniture
6.2.5 M&Z Furniture
6.2.6 IKEA China
6.2.7 Kinwai Group
6.2.8 Interi Furniture
6.2.9 Chenghdu Sunhoo Industry Co
6.2.10 Zhejiang Huafeng Furniture
6.2.11 Uangdong Landbond Furniture Group Co., Ltd
6.2.12 Uangzhou Holike Creative Home Co., Ltd
6.2.13 Zhejiang Huaweimei Group Co., Ltd.

7 FUTURE OF THE MARKET

8 DISCLAIMER

 

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Summary

China is one of the world’s largest producers and consumers of upholstery furniture. Upholstered furniture is gaining popularity in mainland China because of its comfortability, design, rich colors, and diverse styles.

China is experiencing a rapid improvement in the economic indicator in the last decade or so. The per capita disposable income grew by 8.9% for the year 2019. The furniture market is also experiencing rapid growth. The revenue of the furniture manufacture grew by 1.5% whereas, the profit increased by 10.8% year on year for the year.

Rapid urbanization is another driving factor for the growth of the upholstered furniture market in China. According to the National Bureau of Statistics, the level of urbanization has reached more than 60% which is the highest in the world. The new urban area residents contribute to the increasing sales of upholstery furniture. Along with the domestic sales, the Chinese export of upholstering furniture is also showing sustained growth. The export of furniture from China increased by 10.7% for the year 2020. The growth was seen in the later half of the year. United States is the major importer of Chinese upholstery furniture contributing about one third of total export.

Key Market Trends

E-commerce Sales is Escalating in China Upholstered Furniture Market

Another favorable trend for the upholstered furniture market in China is the exponential growth of e-commerce sales. E-commerce expansion in China is the highest in the world and is predicted to reach 44% and beyond. E-Commerce in China accounts for more than 50% of worldwide retail sales on the internet. The majority of small and medium-scale manufacturers of upholstery furniture are using the O2O e-commerce model. That is linking online sales and marketing with offline business operation and consumption. Consumers either can order the furniture through the website or else they can also visit the store and place an order. Ikea is the other example where, IKEA started selling on Chinese eCommerce platform Tmall, marking the first time the retailer has sold through a third party in its 77-year history.

China Upholstered Furniture and related products are most exported items from China

China upholsters furniture market adopt mainly two sales models i.e., independent brand sales and ODM/OEM model. In an independent brand sales private brands themselves research, manufacture, market, and sell the furniture through the appropriate channel using their own value chain. But in Original Equipment Manufacturer (OEM) and Original Design Manufacturer (ODM), the design, development, and manufacturing of furniture and part of the furniture is outsourced to the third party and sold externally under different brands adjusting the profit

Most of the upholstery furniture manufacturers in China are small and medium-sized and are highly fragmented. According to market statistics, in 2019, there were some 6,410 furniture enterprises above a designated scale in China. There are only a few brands with a strong influence in the overall Chinese furniture market.

Furniture and related item are the most exported items from China. The furniture and parts thereof contribute to 1.18% of the total export from China which amounted to USD 109 billion for the year 2020.

Competitive Landscape

The market is highly fragmented with small and medium players which serve their own region. The organized market is dominated by the players like QuanU Furniture, Royal Furniture, QM Furniture, Red Apple Furniture, M&Z Furniture, IKEA, Kinwai Group China, and Interi Furniture.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Drivers
4.3 Restraints
4.4 Opportunities
4.5 Value Chain Analysis
4.6 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Type
5.1.1 Chair
5.1.2 Sofa
5.1.3 Bed
5.1.4 Other Types
5.2 Application
5.2.1 Residential
5.2.2 Commercial
5.3 Distribution Channels
5.3.1 Supermarkets and Hypermarkets
5.3.2 Specialty stores
5.3.3 E-commerce
5.3.4 Other Distribution Channels

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Competitors Market Share
6.2 Competitors Profile
6.2.1 QuanU Furniture
6.2.2 Royal Furniture
6.2.3 QM Furniture
6.2.4 Red Apple Furniture
6.2.5 M&Z Furniture
6.2.6 IKEA China
6.2.7 Kinwai Group
6.2.8 Interi Furniture
6.2.9 Chenghdu Sunhoo Industry Co
6.2.10 Zhejiang Huafeng Furniture
6.2.11 Uangdong Landbond Furniture Group Co., Ltd
6.2.12 Uangzhou Holike Creative Home Co., Ltd
6.2.13 Zhejiang Huaweimei Group Co., Ltd.

7 FUTURE OF THE MARKET

8 DISCLAIMER

 

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