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自動車用ホイール市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2022年~2027年)


Automotive Wheel Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecast (2022 - 2027)

自動車用ホイールリムの世界市場規模は、2020年に191億8,000万米ドルでしたが、2026年には333億3,000万米ドルに達し、予測期間中に8.2%のCAGRを示すと予測されています。 世界的なCOVID-19パンデミックの経済... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

自動車用ホイールリムの世界市場規模は、2020年に191億8,000万米ドルでしたが、2026年には333億3,000万米ドルに達し、予測期間中に8.2%のCAGRを示すと予測されています。

世界的なCOVID-19パンデミックの経済は、世界中で悪影響を受け、すべての産業がその影響を受けましたが、自動車産業は特に悪影響を受けました。世界的なロックダウンから浮かび上がった課題は、多くの分野で計り知れないほどの無理が生じています。自動車業界では、ロックダウンにより多くのサプライチェーンが混乱しました。状況が正常に戻りつつあることから、予測期間中に市場が回復し、プラス成長することが期待されています。

自動車用ホイール市場の主な要因は、乗用車の販売台数です。COVID-19の影響で、自動車用ホイール市場は売上が減少しています。パンデミック後の時期には、再び成長軌道に乗ることが期待されています。

合金ホイールは、その美的感覚から人気が高まっています。また、スチールホイールに比べて軽量で、タイヤやブレーキの熱を効果的に放散します。さらに、乗用車を中心としたOEMによる設備投資や研究開発費の増加が、市場の成長を後押ししています。

主な市場動向

乗用車が主な市場シェアを占める

予測期間中、乗用車の販売台数と生産台数が増加していることから、車種別では乗用車が市場を席巻すると予想されます。プレミアムカーや中型高級車の大半は、見た目の美しさや車の所有者の快適性を向上させるために、合金ホイールを装備しています。中国やインドなどの発展途上国では、人々の消費力が高まっているため、プレミアムカーや高級車の需要が増加しています。

市場の多くのプレーヤーは、OEMに製品を供給する範囲を拡大するために多額の費用を投じており、OEMの要求や地域市場をよりよく理解するために、OEM施設の近くに製造ユニットを配置しています。また、OEMの要求や地域の市場をよりよく理解するために、OEM施設の近くに製造ユニットを設置しています。例えば、以下のように。


2020年10月、Wheels India Ltdは、177クローナを投資して、新しいアルミ鋳造ホイール工場を稼働させました。この施設は、タミル・ナードゥ州サーヴォイ・カンディガイにあり、年間7.5ラク・ホイールの生産能力を持つことになります。
2020年3月、中国のホイールメーカーであるZhejiang Jinfei Kaida社は、6億元を投資して、インテリジェント製造技術を用いた新しいアルミホイールプロジェクトを立ち上げ、金華経済開発区に新工場を設立しました。


アジア太平洋地域が引き続きマーケットリーダーに

予測期間中、アジア太平洋地域は自動車用ホイール市場を支配すると予想されています。この成長は、主に中国とインドによるものです。予測期間中、世界の自動車の約60%がこの地域で生産されており、この地域の自動車需要は世界で最も高くなると考えられます。これは、人口密度の高い中国とインドという2つの国があることで、世界で最も高い人口比率を誇るからです。また、この地域の人々の所得水準は非常に速いペースで増加しています。この地域では、中所得者層のシェアが高く、自動車の燃費に関心があります。自動車の総重量の減少に伴い、燃費の向上が期待されています。自動車の需要に伴い、ホイール市場も予測期間中に増加することが予想されます。

また、世界最大の自動車市場である中国は、その労働力と製造能力、製造業に優しい政府の法律などにより、市場を推進する上で重要な役割を果たすと予想されています。

インドの自動車用ホイール市場は着実に成長しており、今後数年間で成長が加速すると予想されています。インドでは、合金ホイールの成長率が自動車用ホイール市場平均の成長率を上回っています。乗用車は、年率約9%で成長しています。合金ホイールの成長率は15%以上であり、今後数年間は20%の成長が見込まれています。インドでは、12インチから18インチまでのサイズの合金ホイールを製造しています。しかし、最大のシェアを占めるのは14〜16インチの合金ホイールで、市場の約70%を占めています。これは、インドの費用対効果、収益性、そして世界的に認められている技術力を利用して、部品部門が強くなっているためです。

競争状況

自動車用ホイール市場は細分化されており、複数の企業が大きなシェアを占めています。自動車用ホイール市場の著名企業としては、Thyssenkrupp、Superior Industries、Enkei Wheels、HRE Wheelsなどが挙げられます。各企業は、新しい先進的な製品や技術の革新のために、研究開発に多額の投資を行っています。

材料や製造技術の技術的進歩により、メーカーはホイールに最新の機能を持たせることができます。自動車用ホイール市場では、新しい設計ツールや高強度鋼などの材料を採用してホイールを革新しています。多くのホイールメーカーは、高性能な自動車用ホイールを開発するために、構造解析技術やシミュレーション・ソフトウェアを採用しています。

2020年3月、EDAGグループは8社のパートナーと共同で、BMBFが支援する「CustoMat_3D」研究プロジェクトの一環として、より高い強度と高い破断伸びを両立できる自動車用アルミニウム合金を開発したと発表しました。

2020年2月、リオティント社は、軽量化されたカーホイールを作るために開発された高強度のカーホイール用新合金「Revolution-Al™」を開発しました。このホイールは、強度を高めることで7%の軽量化が可能となり、自動車の燃費向上やバッテリーの航続距離向上を実現します。

その他のメリット

エクセル形式の市場推定値(ME)シート
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Driver
4.2 Market Restraint
4.3 Porters Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Vehicle Type
5.1.1 Passenger Car
5.1.2 Commercial Vehicle
5.2 Matetrial Type
5.2.1 Steel
5.2.2 Alloy
5.2.3 Carbon Fibre
5.3 End Market Typre
5.3.1 OEM
5.3.2 Aftermarket
5.4 Geography
5.4.1 North America
5.4.1.1 United States
5.4.1.2 Canada
5.4.1.3 Rest of North America
5.4.2 Europe
5.4.2.1 Germany
5.4.2.2 United Kingdom
5.4.2.3 France
5.4.2.4 Rest of Europe
5.4.3 Asia-Pacific
5.4.3.1 India
5.4.3.2 China
5.4.3.3 Japan
5.4.3.4 South Korea
5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.4.4 Rest of the World
5.4.4.1 Brazil
5.4.4.2 United Arab Emirates
5.4.4.3 Other Countries

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles
6.2.1 Thyssenkrupp
6.2.2 Iochpe-Maxion
6.2.3 Superior Industries International
6.2.4 Accuride
6.2.5 Steel Strips Wheels
6.2.6 Enkei wheels
6.2.7 Zhejiang Wanfeng Auto Wheel
6.2.8 Borbet Wheels
6.2.9 HRE Wheels
6.2.10 Rays Wheels

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

The global automotive wheel rims market size was USD 19.18 billion in 2020, and it is projected to reach USD 33.33 billion by 2026, exhibiting a CAGR of 8.2% during the forecast period.

The global COVID-19 pandemic economies were negatively affected worldwide, and all the industries felt the impact, but the automotive industry was particularly negatively impacted. Challenges that emerged from the worldwide lockdown are immense and impossible in many areas. The automotive industry has faced many supply chain disruptions owing to lockdowns. As the situation is coming back to normalcy, it is expected that the market will recover and grow positively during the forecast period.

The major driver of the automotive wheels market is the sales of passenger cars. Due to COVID-19, the automotive wheel market has seen a decline in sales. It is expected to get back on the growth track in the post-pandemic period.

Alloy wheels are becoming popular due to their aesthetic appeal. They are lightweight and dissipate heat from tires and brakes more effectively as compared to steel wheels. Moreover, an increase in capital investment and R&D spending by OEMs, particularly on passenger cars, boosts the market growth.

Key Market Trends

Passenger Car Captures Major Market Share

Among vehicle types, the passenger car segment is expected to dominate the market, owing to the increase in passenger car sales and production during the forecast period. The majority of premium vehicles and mid-sized luxury vehicles are equipped with alloy wheels to improve the visual appearance and comfort of the vehicle owner. The demand for premium and luxury vehicles is increasing in developing economies like China and India because of the increased spending power of people living in the regions.

Many players in the market are spending heavily to increase their reach to supply their products to OEMs and locate their manufacturing units near the OEM facilities to understand the OEM requirement and the regional market better. Hence they are also setting up new manufacturing facilities in the region. For instance:


In October 2020, Wheels India Ltd commissioned a new cast aluminum wheel plant with an investment of INR 177 crore. The facility, located at Thervoy Kandigai, Tamil Nadu, will have an annual production capacity of 7.5 lakh wheels.
In March 2020, the Chinese wheel manufacturer, Zhejiang Jinfei Kaida, invested CNY 600 million in a new aluminum wheel project with intelligent manufacturing technology and set up a new plant in Jinhua economic development zone.


Asia Pacific Remains the Market Leader

Asia-Pacific is expected to dominate the automotive wheels market during the forecast period. This growth is mainly attributed to China and India. With almost 60% of vehicles of the world in the region, during the forecast period, the demand for automobiles in the region will be the highest globally, owing to the highest population percentage in the world, with two densely populated nations China and India. The income level of the people in this region is also growing at a very rapid pace. The region accounts for a large share of mid-income level people and is concerned with the fuel economy of vehicles. With the reduction in the overall weight of the vehicle, the fuel economy is expected to grow. With the demand for automobiles, the wheels market is also expected to boost during the forecast period.

China, being the largest automotive market globally, is also expected to play a crucial role in pushing the market forward, primarily due to the workforce and manufacturing capabilities of the country and the manufacturing-friendly governmental laws.

The automotive wheel market in India is growing steadily, and the growth is expected to accelerate in the coming years. In India, the growth rate of alloy wheels is more than the growth in the automotive wheel market average. Passenger cars have been growing at a rate of approximately 9% per annum. The growth rate of alloy wheels has been more than 15%, and it is expected to grow at 20% in the coming years. India manufactures alloy wheels of sizes ranging from 12 to 18 inches. However, the largest share goes to 14 to 16 inches alloy wheels, which cover approximately 70% of the market, as the components sector is strong enough to cash in on India’s cost-effectiveness, profitability, and globally recognized engineering capabilities.

Competitive Landscape

The Automotive Wheels market is fragmented, with several players accounting for significant shares in the market. Some prominent companies in the automotive wheels market are Thyssenkrupp, Superior Industries, Enkei Wheels, and HRE Wheels. Companies are investing heavily in research and development for the innovation of new and advanced products and technologies.

Technical advancements in materials and manufacturing technologies are helping the manufacturers to bring the latest features in wheels. The automotive wheel market is adopting new design tools and materials such as high-strength steel to innovate wheels. Many wheel makers are adopting structural analysis techniques and simulation software to develop high-performance automotive wheels.

In March 2020, EDAG Group, with eight partners, announced that they developed an aluminum alloy for use in the car, which can provide both higher strengths and higher elongations at the break as part of the BMBF-backed "CustoMat_3D" research project.

In February 2020, Rio Tinto developed a new alloy for high strength car wheels, Revolution-Al™, a new high strength aluminum alloy developed to make lighter-weight car wheels. The wheel's increased strength enables a 7% weight reduction that can help achieve better fuel efficiency or battery range in the vehicle.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Driver
4.2 Market Restraint
4.3 Porters Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Vehicle Type
5.1.1 Passenger Car
5.1.2 Commercial Vehicle
5.2 Matetrial Type
5.2.1 Steel
5.2.2 Alloy
5.2.3 Carbon Fibre
5.3 End Market Typre
5.3.1 OEM
5.3.2 Aftermarket
5.4 Geography
5.4.1 North America
5.4.1.1 United States
5.4.1.2 Canada
5.4.1.3 Rest of North America
5.4.2 Europe
5.4.2.1 Germany
5.4.2.2 United Kingdom
5.4.2.3 France
5.4.2.4 Rest of Europe
5.4.3 Asia-Pacific
5.4.3.1 India
5.4.3.2 China
5.4.3.3 Japan
5.4.3.4 South Korea
5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.4.4 Rest of the World
5.4.4.1 Brazil
5.4.4.2 United Arab Emirates
5.4.4.3 Other Countries

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles
6.2.1 Thyssenkrupp
6.2.2 Iochpe-Maxion
6.2.3 Superior Industries International
6.2.4 Accuride
6.2.5 Steel Strips Wheels
6.2.6 Enkei wheels
6.2.7 Zhejiang Wanfeng Auto Wheel
6.2.8 Borbet Wheels
6.2.9 HRE Wheels
6.2.10 Rays Wheels

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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