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自動車用アダプティブライティングシステム市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Automotive Adaptive Lighting System Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

自動車用アダプティブライティングシステム市場は、予測期間である2020-2025年にCAGR8%超を記録すると予測されています。 主なハイライト アダプティブ・ライティング・システムは、接近してくる車両から光... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

自動車用アダプティブライティングシステム市場は、予測期間である2020-2025年にCAGR8%超を記録すると予測されています。

主なハイライト
アダプティブ・ライティング・システムは、接近してくる車両から光が来るとダウンライトを切り替えるのに役立つ。自律走行車や電気自動車などのトレンドは、車両照明システムを進化させています。業界関係者は、様々な新機能を備えた車両用ライトの新技術に集中的に取り組んでおり、将来の車両の継続的に変化する要件に適合させることができます。
欧州は、自動車用アダプティブ・ライティング・システム市場をリードしています。同地域では、アダプティブ・ライティング・システム・メーカーが常に新しいアダプティブ・ライティング・ソリューションを開発している。例えば、2019年には、欧州の照明市場のリーダーであるオスラム・コンチネンタルが合弁会社を通じて2018年に設立され、コーナリングライトの制御に機械部品が関与しないデジタル制御の照明システムであるSMARTRIX-HDシステムとEVIYOS LEDを組み合わせたスマートデジタルHDヘッドランプシステムを発表しています。
LEDやレーザーヘッドランプシステムなど、自動車用照明システムの進化により、プレイヤー間の市場競争が激化しています。アダプティブヘッドライトは、個々のLEDのグリッドを使用し、車の方向と道路上で検出された対向車に基づいて自動的に点灯・消灯します。レーザーヘッドライトの基本的な利点は、標準的な自動車のハイビームの到達距離を2倍にすることができる、焦点の合った長距離のビームを提供することです。例えば、Magneti MarelliのSmart Cornerシステムでは、ヘッドランプとテールランプにセンサーを採用し、OEMに自律走行車に必要な機能を提供し、照明性能をサポートすることができます。


主な市場動向

フロントライトは市場をリードする

アダプティブフロントライトは、カーブや坂道での視認性を高めることで、夜間や低照度下での運転をより安全にするために設計されたアクティブセーフティシステムの一部である。AFL(Advanced Front-lighting)システムは、走行状況や路面状況に応じてヘッドライトの配光を最適化するシステムです。

車速とステアリング操作に応じて、ロービームヘッドライトをドライバーの進行方向に照射します。これにより、ドライバーの手間を省き、運転に集中することができます。夜間など視界の悪い道路では、ヘッドライトの角度と光量を調整することで、ドライバーに最適な視界を提供します。例えば


ボッシュのインテリジェント・ヘッドライト・コントロールは、ビデオカメラを利用してロービームまたはハイビームの照射範囲を自動調整します。アダプティブ・ライティング・システムは、光の範囲や分節を制御するだけでなく、交通状況に応じてビーム幅を操作することもできます。
一方、BMWアダプティブ・ヘッドライトには、まぶしさを感じさせないハイ・ビーム・アシストがオプションで用意されており、ヘッドライトのメイン・ビームが適切に照射されるように制御されます。このシステムでは、フロント・ミラー内のイメージ・センサーが、400m前方の照明条件と交通状況を監視しています。


欧州が大きなシェアを占めると予想

欧州の自動車市場は、政府の規範や規制によって動かされています。これらの規制により、OEMは先進的な自動車用照明システムを開発するようになりました。安全性と運転支援システムの大幅な進歩があり、この地域で自動車用アダプティブ・ライティングの採用を大幅に推進しています。

高級車メーカーやプレミアムブランドは高級車を提供していますが、現在では多くの自動車メーカーがエントリーレベルの車にADASやアダプティブ・ライティング技術を実装しています。高度な安全機能を備えた小型車や中型車の需要が一貫して増加していることが、最終的にこの地域のアダプティブ・ライティング市場の成長を後押しすることになります。

欧州の自動車メーカーは、外部照明の設計、試作、およびその可能性のテストを行っています。例えば


フォルクスワーゲンは、クルマの旋回時に赤い警告線を道路に投影することで、歩行者に危険な場所を知らせ、高いフェンスの車道からバックして歩道を走るサイクリストの道に出るという問題を解消する技術の研究を行っています。
同様に、Hella社のアダプティブヘッドライトシステムでは、同社のVarioX®モジュールに旋回モジュールを組み合わせている。光源とレンズの組み合わせの中に、長手軸方向に回転できる円筒があります。シリンダーの外周面は道路上に異なる光分布を発生させ、ステッピングモーターはシリンダーをミリ秒以内に必要な位置に回転させます。


競合他社の状況

自動車用アダプティブライティングシステム市場は、Osram Licht AG、Valeo Group、HELLA KGaAHueck&Co.、Stanley Electric Co.など、様々な国際および地域のプレーヤーによって支配されています。Ltd.など、さまざまな国際的・地域的プレーヤーによって占められています。これらの企業は、市場シェアと収益性を拡大するために、戦略的な協力体制に重点を置いています。一方、大手自動車メーカーは、次期モデルでアダプティブヘッドライトを提供しています。例えば


2019年、HELLA GmbH & Co.KGaAと、ソエストにあるフラウンホーファー無機蛍光体応用センターは、レーザー技術に基づく照明システムのプロトタイプを完成させました。高解像度ヘッドランプモジュールのプロトタイプは、ヘッドランプにレーザー光源を搭載して構成されています。
ルノーは、2020年のルノー・タリスマンに、LED MATRIX技術によるアダプティブヘッドライトとダイナミックLEDインジケータを設定すると発表した。ルノーはまた、ミニバン「エスパス」を2020年モデルとしてアップデートした。フランスブランドの同モデルは、アダプティブマトリックスビームヘッドランプを搭載した、最初の車である。


その他の特典

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Vehicle Type
5.1.1 Mid-Segment Passenger Cars
5.1.2 Sports Cars
5.1.3 Premium Vehicles
5.2 By Type
5.2.1 Front
5.2.2 Rear
5.3 By Component Type
5.3.1 Controller
5.3.2 Sensors/ Camera
5.3.3 Lamp Assembly
5.3.4 Others
5.4 By Sales Channel Type
5.4.1 OEM
5.4.2 Aftermarket
5.5 Geography
5.5.1 North America
5.5.1.1 United States
5.5.1.2 Canada
5.5.1.3 Rest of North America
5.5.2 Europe
5.5.2.1 Germany
5.5.2.2 United Kingdom
5.5.2.3 France
5.5.2.4 Rest of Europe
5.5.3 Asia Pacific
5.5.3.1 India
5.5.3.2 China
5.5.3.3 Japan
5.5.3.4 South Korea
5.5.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.5.4 Rest of the World
5.5.4.1 South America
5.5.4.2 Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles
6.2.1 HELLA KGaA Hueck & Co.
6.2.2 Hyundai Mobis
6.2.3 Valeo Group
6.2.4 Magneti Marelli SpA
6.2.5 Koito Manufacturing Co. Ltd
6.2.6 Koninklijke Philips N.V.
6.2.7 Texas Instruments
6.2.8 Stanley Electric Co. Ltd
6.2.9 OsRam Licht AG
6.2.10 ZKW Group
6.2.11 General Electric Company

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

The automotive adaptive lighting system market is expected to register a CAGR over 8% during the forecast period, 2020-2025.

Key Highlights
The adaptive lighting system helps to switch downlight when the light comes from the approaching vehicle. Trends such as autonomous vehicles and electric vehicles are evolving vehicle lighting systems. Industry participants are working intensively on various new technologies for vehicle lights with various new functionalities and can be adapted to the continuously changing requirements of future vehicles.
Europe is leading the automotive adaptive lighting system market. In the region, the adaptive lighting system manufacturers are constantly developing new adaptive lighting solutions. For instance, in 2019, OSRAM Continental, a leader in the European lighting market, was founded in 2018 through a joint venture and has launched a smart digital HD headlamp system, a combination of the SMARTRIX-HD system and EVIYOS LED, a digitally controlled lighting system where no mechanical components are involved in controlling the cornering lights.
The advancement in automotive lighting systems such as LEDs and laser headlight systems has increased market competition among the players. Adaptive headlights use a grid of individual LEDs that automatically turns on and off based on the car's direction and oncoming vehicles detected on the road. The basic added advantage with laser headlights is that it provides a focused, long-range beam that can double the standard automotive high beams' reach. For instance, in the Magneti Marelli Smart Corner system, sensors are employed into headlamps and tail lamps to provide OEMs the required functionality for an autonomous vehicle and supporting lighting performance.


Key Market Trends

Front Lighting will Lead the Market

Adaptive front lights are a part of the active safety systems designed to make driving at night or low-light conditions safer by increasing visibility around curves and over hills. Advanced Front-lighting (AFL) system optimizes light distribution from the headlights according to the changing driving and road circumstances.

Depending on vehicle speed and steering input, the system projects the low-beam headlights in the direction the driver intends to travel. Thereby, it saves time and effort for the driver helping him to concentrate on driving. The system provides an optimized vision to the driver during the night and other poor-sight conditions of the road by adapting the headlight angle and light intensity. For instance:


Bosch intelligent headlight control utilizes a video camera to automatically adjust the low beam or high beam lights range. The adaptive lighting system not only controls the range or segmentation of the light, but it can also manipulate the width of the beam according to traffic conditions.
Whereas BMW Adaptive Headlights comes with optional glare-free High Beam Assist, which controls the headlights' main beam for proper illumination. In this system, an image sensor inside the front mirror looks after the lighting conditions and the traffic ahead of 400 meters.


Europe is Expected to Hold Major Market Share

Government norms and regulations drive the automotive market in Europe. These regulations have prompted OEMs to develop advanced automotive lighting systems. There has been a significant advancement in the safety and driver assistance systems, driving the adoption of automotive adaptive lighting significantly in the region.

Luxury car manufacturers and premium brands offer high-end cars, but now many automakers implement ADAS and adaptive lighting technology in entry-level cars. A consistent increase in the demand for compact and mid-sized cars equipped with advanced safety features will ultimately propel the growth of the region's adaptive lighting market.

Vehicle manufacturers in Europe are designing, prototyping, and testing the possibilities for external lighting. For example,


Volkswagen is working on a technology that projects a pair of red warning lines on the road when a car is turning around, thereby letting pedestrians know where the danger zone is and presumably eliminating the problem of backing out of a high-fenced driveway into the path of a cyclist on the footpath.
Similarly, in Hella adaptive headlight systems, the company’s VarioX® module is combined with a swiveling module. There is a cylinder that can be rotated in its longitudinal axis in the combination of the light source and the lens. The cylinder's outer surface generates different light distributions on the road, and the stepper motor turns the cylinder to the required position within milliseconds.


Competitive Landscape

The Automotive Adaptive Lighting System Market is dominated by various international and regional players such as Osram Licht AG, Valeo Group, HELLA KGaAHueck& Co., and Stanley Electric Co. Ltd. These companies are focusing on strategic collaborative initiatives to expand their market shares and profitability. In contrast, major automakers are offering adaptive headlights in their upcoming models. For instance,


In 2019, HELLA GmbH & Co. KGaA, and the Fraunhofer Application Center for Inorganic Phosphors in Soest, has completed a prototype lighting system based on laser technology. The prototype for a high-resolution headlamp module consists of a laser light source in the headlamp.
Renault announced that the 2020 Renault Talisman would be offered with adaptive headlights with LED MATRIX technology and dynamic LED indicators. Renault also updated its minivan Espace for the 2020 model year. The model of the French brand is the first car, which included adaptive matrix beam headlamps.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Vehicle Type
5.1.1 Mid-Segment Passenger Cars
5.1.2 Sports Cars
5.1.3 Premium Vehicles
5.2 By Type
5.2.1 Front
5.2.2 Rear
5.3 By Component Type
5.3.1 Controller
5.3.2 Sensors/ Camera
5.3.3 Lamp Assembly
5.3.4 Others
5.4 By Sales Channel Type
5.4.1 OEM
5.4.2 Aftermarket
5.5 Geography
5.5.1 North America
5.5.1.1 United States
5.5.1.2 Canada
5.5.1.3 Rest of North America
5.5.2 Europe
5.5.2.1 Germany
5.5.2.2 United Kingdom
5.5.2.3 France
5.5.2.4 Rest of Europe
5.5.3 Asia Pacific
5.5.3.1 India
5.5.3.2 China
5.5.3.3 Japan
5.5.3.4 South Korea
5.5.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.5.4 Rest of the World
5.5.4.1 South America
5.5.4.2 Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles
6.2.1 HELLA KGaA Hueck & Co.
6.2.2 Hyundai Mobis
6.2.3 Valeo Group
6.2.4 Magneti Marelli SpA
6.2.5 Koito Manufacturing Co. Ltd
6.2.6 Koninklijke Philips N.V.
6.2.7 Texas Instruments
6.2.8 Stanley Electric Co. Ltd
6.2.9 OsRam Licht AG
6.2.10 ZKW Group
6.2.11 General Electric Company

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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