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アジア太平洋地域のラグジュアリーホテル市場-成長、トレンド、Covid-19インパクトと予測(2022 - 2027)


Asia-Pacific Luxury Hotel Market- Growth, Trends, Covid-19 Impact and Forecast(2022 - 2027)

アジア太平洋地域のホテル市場は、予測期間(2021年~2026年)にCAGRが7%未満になると予測されています。 パンデミックCOVID-19以前にホスピタリティ産業を牽引していた要因には、可処分所得の増加、新しい... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

アジア太平洋地域のホテル市場は、予測期間(2021年~2026年)にCAGRが7%未満になると予測されています。

パンデミックCOVID-19以前にホスピタリティ産業を牽引していた要因には、可処分所得の増加、新しい旅行トレンド、インターネットの普及とインターネットバンキングの増加による旅行のオンラインビジネスの増加、ホテルや観光ディレクトリのウェブ化などがあります。COVID-19がホスピタリティ産業に与える影響は、アジア太平洋地域を含むすべての地域で見られます。パンデミック後の市場に影響を与える主な要因としては、ほとんどのフライトがキャンセルされているため、ツアーや旅行が減少していることが挙げられます。世界中の政府が外国人の訪問を中止し、ほとんどの地域を封鎖していることも、ホスピタリティ産業を減速させている主な理由の一つであり、これがアジア太平洋地域の高級ホテル市場にさらなる影響を与えている。

アジア太平洋地域のホテル市場で最も急成長しているのは、当然のことながら中国であり、今後数年のうちに多くの高級ホテルがオープンします。しかし、COVID-19の発生によって引き起こされた最近の状況を考えると、中国の2020年の開業がどれだけ早く進むかは不透明です。2位はオーストラリア、3位はインド、4位はインドネシアとなっています。これは、ベトナムの高級ホテル市場が、他のAPAC諸国に比べて平均的に大きいことを示しています。APACのホテル市場の成長をリードしているのは大手国際ブランドですが、中小チェーンや地元のデベロッパーもお客様に興味深いサービスを提供しています。APAC地域で今後数年間にオープンする予定の最大のプロジェクトは、ベトナムの「Mui Dinh Eco-Resort」です。2022年初頭に予定されているこの開発では、7,000室の客室と500棟の海に面したヴィラのほか、テーマパーク、カジノ、ビーチクラブ、マウンテンクラブハウスなどのアメニティが用意されています。

主な市場動向

アジア太平洋地域は最も成長率の高い観光地

アジア太平洋地域は、世界で最も急速に成長している観光地であり、早くから宿泊施設開発業者の注目を集め、10年間でホテル客室数が91.5%増加しています。これらの開発は、シャングリ・ラ(香港)、サザンパシフィック(シドニー)、プリンスホテル(日本)などのローカルチェーンや、ヨーロッパ(アコー、インターコンチネンタル)、アメリカ(ホリデイ・イン、ハイアットインターナショナル、ITTシェラトン)に拠点を置くチェーンが中心となっていますが、伝統的ではない5つのタイプのホテルも、この地域で大きな成長を見せています。この地域は、必見の観光スポットやのどかな自然の風景があり、休暇を過ごす人々の間で流行の発信地としての評判が高いです。観光客にとってはエキサイティングな旅行機会である一方、観光産業はアジア太平洋地域の多くの既存および成長中の経済圏にとって不可欠であり、様々なGDPに多大な貢献をしています。

高級ホテルの客室コストの低下と一人当たりの消費額の増加が高級ホテル業界に与える影響

アメリカやヨーロッパに比べて高級ホテルの客室料金が安く、豪華な旅行を好むお客様が増えたことで一人当たりの消費額が増加していることが、市場の成長を促進する主な要因の一つです。その背景には、一人当たりの所得が継続的に増加し、生活水準が向上していることにより、素晴らしいユーザー体験や贅沢な快適さを求める人が増えていることがあり、その結果、中国、インド、その他のアジア太平洋諸国の高級ホテル業界では需要が急増しています。

競合状況

本レポートでは、アジア太平洋地域の高級ホテル市場で活躍する主要な国際企業を取り上げています。市場シェアの観点から見ると、現在は数社の大手企業が市場を独占しています。しかし、技術の進歩と製品の革新により、中堅・中小企業は新規契約を獲得し、新しい市場を開拓することで、市場での存在感を高めています。大手ブランドは、特別な製品のために専用の店舗を開設しています。また、市場での認知度やブランド認知度を高めるために、限定品の販売促進、差別化、販売を行っています。

その他の特典

エクセル形式の市場推定値(ME)シート
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS & DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Value Chain / Supply Chain Analysis
4.5 Porters 5 Force Analysis
4.5.1 Threat of New Entrants
4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
4.5.4 Threat of Substitute Products
4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.6 Impact of Covid 19 on market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Product Type
5.1.1 Business Hotel
5.1.2 Airport Hotel
5.1.3 Holiday Hotes
5.1.4 Resorts & Spa
5.2 Geography
5.2.1 China
5.2.2 India
5.2.3 Japan
5.2.4 Australia
5.2.5 Thailand
5.2.6 Vietnam
5.2.7 Rest of Asia-Pacific

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 St. Regis Hotel
6.1.2 The Indian Hotels Company Limited
6.1.3 JW Marriott
6.1.4 Hyatt Group
6.1.5 The Penninsula Shangai
6.1.6 The Okura Tokyo
6.1.7 Bellagio Shanghai
6.1.8 The Reverie Saigon
6.1.9 The Nai Harn
6.1.10 Mandarin Oriental Hotel Group
6.1.11 Saffire Freycinet

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER

 

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Summary

The Asia-Pacific Hotel Market is projected to register a CAGR less than 7% during the forecast period (2021-2026).

Factors that were driving the hospitality industry before pandemic COVID-19 include increasing disposable income, new travel trends, increasing online business of travelling due to increased internet penetration and internet banking, web-presence of hotels & tourism directories and many more. The effect of COVID-19 on hospitality industry can be observed in all the regions including Asia-Pacific. Key factors affecting the market after the pandemic include the decrease in tours and travels as most of the flights are getting canceled. The government all across the globe are cancelling the foreign visits and locking down most of the area which is one of the other major reasons behind the slowing down of hospitality industry which further affected the luxury hotel market in Ais-Pacific region.

Asia-Pacific’s fastest-growing national hotel markets are, quite unsurprisingly, led by China will open many luxury hotels in the coming years. However, given the recent circumstances caused by the COVID-19 outbreak, it is uncertain how quickly China’s 2020 openings can proceed. Australia comes in second , followed by India and Indonesia. Thailand is next in line with Vietnam just behind it, which shows that luxury hotel market in Vietnam will on average be larger than in many other APAC nations. Large international brands lead the hotel market’s growth in APAC, but smaller chains and local developers also create interesting offerings for their guests. The largest project set to open in the APAC region in the coming years is the Mui Dinh Eco-Resort in Vietnam. Planned for early 2022, the development will include 7,000 rooms and 500 ocean-facing villas as well as amenities like a theme park, a casino, a beach club and a mountain clubhouse.

Key Market Trends

Asia-Pacific is the Fastest Growing Tourism Place

The Asia-Pacific region has been the fastest growing tourist destination in the world, earlier attracting attention of accommodation developers, resulting a 91.5% increase in region's hotel rooms within a decade. While these developments are increasingly dominated by local chains, such as Shangri-La (Hong Kong), Southern Pacific (Sydney) and Prince Hotels (Japan), and by chains based in Europe (Accor, Intercontinental) and the US (Holiday Inn, Hyatt International, ITT Sheraton), five less traditional types of properties are also showing significant growth in the region. The region has forged a reputation as being the in-trend destination for holiday goers, boasting must-see attractions and idyllic, natural landscapes. Although an exciting travel opportunity for tourists, the tourism industry is vital for many established and growing economies across the Asia Pacific region, having made vast contributions to various GDPs.

Lower cost of Luxury Hotels Room and Increasing Per Capita Expenses on Luxurious Hotel Industry

The low cost of luxury hotel rooms compared to Americas and Europe rehion and the growing per capita expenditure owing to the rising client's preference towards luxurious travelling is one of the major factors fuelling the market growth. This is mainly backed by the incredible user experience, and luxurious comfort they want to have in their lives which is being facilitated by the continuous rise in per capita income and improving standards of living and thus, demand is shooting high in the luxury hotel industry all over China followed by India and other Asia-Pacific Countries.

Competitive Landscape

The report covers major international players operating in the Asia-Pacific Luxury Hotel Market. In terms of market share, few of the major players currently dominate the market. However, with technological advancements and product innovations, mid-size to smaller companies is increasing their market presence by securing new contracts and tapping into new markets. The leading brands are opening exclusive stores for special products. The companies are also promoting, differentiating and selling limited editions to increase their visibility and brand awareness in the market.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS & DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Value Chain / Supply Chain Analysis
4.5 Porters 5 Force Analysis
4.5.1 Threat of New Entrants
4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
4.5.4 Threat of Substitute Products
4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.6 Impact of Covid 19 on market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Product Type
5.1.1 Business Hotel
5.1.2 Airport Hotel
5.1.3 Holiday Hotes
5.1.4 Resorts & Spa
5.2 Geography
5.2.1 China
5.2.2 India
5.2.3 Japan
5.2.4 Australia
5.2.5 Thailand
5.2.6 Vietnam
5.2.7 Rest of Asia-Pacific

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 St. Regis Hotel
6.1.2 The Indian Hotels Company Limited
6.1.3 JW Marriott
6.1.4 Hyatt Group
6.1.5 The Penninsula Shangai
6.1.6 The Okura Tokyo
6.1.7 Bellagio Shanghai
6.1.8 The Reverie Saigon
6.1.9 The Nai Harn
6.1.10 Mandarin Oriental Hotel Group
6.1.11 Saffire Freycinet

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER

 

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