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ボディコンツアリングデバイス市場:製品別(非侵襲性、侵襲性)、用途別(脂肪減少、皮膚引き締め、セルライト治療、ボディトーニング、彫刻)、年齢層別(35歳未満、35~50歳、50歳以上)-2029年までの世界予測


Body Contouring Devices Market by Product (Non-invasive, Invasive), Application (Fat Reduction, Skin Tightening, Cellulite Treatment, Body Toning and Sculpting), Age Group (Below 35 Years, Between 35 to 50 Years, Above 50 Years) - Global Forecast to 2029

身体輪郭形成装置市場は、予測期間中11.4%のCAGRで、2024年の17.4億米ドルから2029年には30.00億米ドルに達すると予測されている。市場の拡大は、非侵襲的輪郭形成装置の利用拡大、ソーシャル・メディア上での美... もっと見る

 

 

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マーケッツアンドマーケッツ
2024年10月15日 US$4,950
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サマリー

身体輪郭形成装置市場は、予測期間中11.4%のCAGRで、2024年の17.4億米ドルから2029年には30.00億米ドルに達すると予測されている。市場の拡大は、非侵襲的輪郭形成装置の利用拡大、ソーシャル・メディア上での美容施術の広告の増加、これらの施術のために容易にアクセスできるクリニックや美容センターなどの要因によって推進される。逆に、主要プレーヤー間の著しい市場統合や多額の設備投資の必要性は、市場成長の顕著な障害となっている。
"非侵襲的なセグメントが最も高いCAGRを占めた"
製品別では、市場は主に非侵襲性と侵襲性に区分される。非侵襲性セグメントは、2023年の身体輪郭形成装置の中で最も高い成長率を占めた。市場成長の大幅な増加は、主に非侵襲性と低侵襲性の両方の身体輪郭形成装置の広範な利用によるものと考えられる。さらに、脂肪減少や体の引き締め器具のような応用技術の進歩、美容整形手術の需要の増加がこの分野の拡大を促進している。
"予測期間中、脂肪減少セグメントが身体輪郭形成機器市場のアプリケーション別市場シェアを占めた。"
アプリケーション別では、市場は主にボディトーニングとスカルプティング、脂肪減少、セルライト治療、スキンタイトニングに区分される。2023年には、非ロボット手術がこの市場で最も高いシェアを占めた。市場の成長を推進している主な要因は、脂肪減少のための費用対効果の高い手順、リスク上昇の少ない中年層を提供する高周波やレーザーのような技術の使用の増加である。さらに、外科医がゆっくりとした減量プロセスよりも脂肪減少装置を好むことが、市場での継続的な隆盛に寄与している。
「35歳から50歳のセグメントが最も高い成長率を占めている。
年齢層別に見ると、市場は主に35~50歳、50歳以上、35歳以下に区分される。2023年のボディコントゥアリング市場において、最も高い成長率を示したのは30~50歳であった。この市場成長の主な原動力は、中年層における肥満人口の増加、この年齢層における見た目の美しさを求める競争の激化、ソーシャル・メディアにおける輪郭形成施術の広告の増加である。
"女性セグメントが最大の市場シェアを占める"
性別では、市場は主に女性と男性に区分される。2023年の身体輪郭形成装置性別市場では、女性セグメントが最も高いシェアを占めている。ボディコンティングデバイスや施術へのアクセスが容易であること、美的外観のために女性によるボディチェンジの採用が増加していること、ダウンタイムが最も短く技術的に進歩した施術が改良されていることなどが、ボディコンティングデバイス性別市場の最大シェアをもたらした主な理由である。
"専門クリニックセグメントが最も高いシェアを占める"
エンドユーザー別では、市場は主に病院、専門クリニック、メディカルスパ&ビューティーセンターに区分される。2023年の身体輪郭形成装置市場では、専門クリニック部門がより大きなシェアを占めている。これは、高度に熟練した医療専門家の存在によって促進される、専門クリニックで実施される非侵襲的な外科手術の量が多いためである。
「アジア太平洋:身体輪郭形成装置市場で最も急成長している地域"
世界の身体輪郭形成装置市場は、北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカ、GCC諸国に区分される。アジア太平洋(APAC)地域の市場成長には、医療費の増加、中国、インド、ベトナムなどの地域における医療ツーリズムの増加、一人当たり所得の増加、APAC諸国における農村部への民間医療施設の拡大、同地域の高成長市場の存在など、さまざまな要因が寄与している。さらに、この地域の有利な規制環境と低コストは、市場拡大をさらに促進すると予想される。

供給側一次面接の内訳(企業タイプ別、呼称別、地域別
- 企業タイプ別ティア1(20%)、ティア2(45%)、ティア3(35)
- 役職別Cレベル(30%)、ディレクターレベル(20%)、その他(50)
- 地域別北米(42%)、欧州(31%)、アジア太平洋(20%)、中南米(4%)、中東・アフリカ(2%)、GCC諸国(1%)
レポート掲載企業リスト
- アッヴィ社(米国)
- キュテラ (米国)
- ボシュ・ヘルス・カンパニーズ(カナダ)
- InMode Ltd.(イスラエル)
- ヴィーナスコンセプト(カナダ)
- エンディメッドメディカル(米国)
- シノシュア・ルトロニック(米国)
- ルメニスBE社(イスラエル(イスラエル)
- アルマレーザー(イスラエル)
- キャンデラ・コーポレーション(米国)
- BTL Aesthetics Ltd.英国
- MicroAire Surgical Instruments LLC(アメリカ)
- フォトナ(スロベニア)
- Nouvag AG(スイス)
- エルコーニア・コーポレーション(米国)
- コンミソン(中国)
- スキンイノベーション社(インド(インド)
- 3Dエステティクス(イギリス)
- Zimmer MedizinSystems (ドイツ)
- ローラー・エステティクス(アメリカ)
- スキンエステティクス(インド)
- シャープライト・テクノロジーズ(イスラエル)
- Sebbin (フランス)
- Deka M.E.L.A. S.R.L.(イタリア)
- INDIBA(スペイン)
調査範囲
この調査レポートは、身体輪郭矯正装置市場を製品、用途、年齢層、性別、エンドユーザー、地域別に分類しています。身体輪郭形成装置市場の成長に影響を与える促進要因、阻害要因、課題、機会などの主要要因に関する詳細情報を網羅しています。主要な業界プレイヤーを詳細に分析し、事業概要、主要戦略、製品発売、承認、買収、合併、身体輪郭形成装置市場に関連する最近の動向に関する洞察を提供しています。身体輪郭形成装置市場のエコシステムにおける今後の新興企業の競争分析も本レポートでカバーしています。
本レポートを購入する理由
本レポートは、身体輪郭形成装置市場全体とサブセグメントにおける収益数の最も近い近似値に関する情報を提供することで、本市場の市場リーダー/新規参入者に役立ちます。本レポートは、利害関係者が競争状況を理解し、自社のビジネスをより良く位置づけ、適切な市場参入戦略を計画するためのより多くの洞察を得るのに役立ちます。また、本レポートは、関係者が市場の鼓動を理解するのに役立ち、主要な市場促進要因、阻害要因、課題、機会に関する情報を提供します。
本レポートでは、以下のポイントに関する洞察を提供しています:
身体輪郭形成装置市場の成長に影響を与える主要促進要因(低侵襲および非侵襲の美容処置の採用拡大)、阻害要因(治療費の高騰と償還不足)、機会(新興市場における医療インフラの改善)、課題(厳しい規制遵守と安全基準)の分析。
- 製品開発/イノベーション:輪郭形成装置市場における今後の技術、研究開発活動、新製品発売に関する詳細な洞察
- 市場開発:有利な市場に関する包括的な情報 - 当レポートでは、さまざまな地域の輪郭形成装置市場を分析しています。
- 市場の多様化:身体輪郭形成装置市場における新製品、未開拓地域、最近の開発、投資に関する詳細情報
- 競合評価:Abbvie, Inc.(米国)、Cutera社(米国)、Bausch Health Companies Inc.(カナダ)、InMode Ltd.(イスラエル)、Venus Concept社(カナダ)など主要企業の市場シェア、成長戦略、サービス内容を詳細に評価。(イスラエル)、Venus Concept (カナダ)などのボディコントゥアリング機器市場における主要企業の市場シェア、成長戦略、サービス内容を詳細に評価します。

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目次

1 はじめに 29
1.1 調査目的
1.2 市場の定義
1.3 調査対象および除外項目 30
1.4 調査範囲 31
1.4.1 輪郭補整機器市場 31
1.4.2 考慮した年数 32
1.4.3 通貨 32
1.5 市場関係者 32
2 調査方法 33
2.1 調査データ
2.1.1 二次データ 34
2.1.1.1 二次ソースからの主要データ 34
2.1.2 一次データ 35
2.1.2.1 一次資料 36
2.1.2.2 一次ソースからの主要データ 36
2.1.2.3 主要な業界インサイト 37
2.1.2.4 一次インタビューの内訳 38
2.2 市場規模の推定 39
2.2.1 ボトムアップアプローチ 39
2.2.1.1 アプローチ1:企業収益推定アプローチ 39
2.2.1.2 アプローチ2:企業プレゼンテーションとプライマリーインタビュー 40
2.2.1.3 CAGR予測 40
2.2.2 トップダウンアプローチ 40
2.3 市場の内訳とデータの三角測量 42
2.4 市場シェアの推定 43
2.5 前提条件と限界 43
2.5.1 成長率の仮定 43
2.5.2 制限 44
2.6 リスク評価
3 エグゼクティブ・サマリー
4 プレミアム・インサイト 50
4.1 輪郭形成機器市場の概要 50
4.2 輪郭形成装置市場シェア:タイプ別、2024年対2029年 51
4.3 輪郭形成装置市場シェア:用途別、2024年対2029年 51
4.4 輪郭形成装置市場シェア:年齢層別、2024年対2029年 52
4.5 輪郭形成装置市場シェア:男女別、2024年対2029年 53
4.6 輪郭形成装置市場シェア:エンドユーザー別、2024年対2029年 53
4.7 輪郭美容機器市場:地理的成長機会 54
5 市場の概要
5.1 はじめに
5.2 市場ダイナミクス
5.2.1 推進要因 56
5.2.1.1 低侵襲性・非侵襲性美容施術の採用拡大 56
5.2.1.2 輪郭形成に対する認識と受容の高まり 57
5.2.1.3 男性における美容治療需要の増加 58
5.2.1.4 技術の進歩 58
5.2.2 阻害要因 59
5.2.2.1 高い治療費と償還不足 59
5.2.3 機会 60
5.2.3.1 新興市場における医療インフラの改善 60
5.2.4 課題 61
5.2.4.1 厳しい規制遵守と安全基準 61
5.2.4.2 新興国における社会的・文化的障壁 62
5.3 価格分析 62
5.3.1 市場プレイヤーの価格モデル分析 62
5.3.2 輪郭形成機器の平均販売価格(地域別) 63
5.4 特許分析 65
5.4.1 主要特許のリスト 66
5.5 バリューチェーン分析 66
5.6 サプライチェーン分析 68
5.7 貿易分析 69
5.7.1 レーザー美容機器の貿易分析 69
5.8 エコシステム分析 70
5.8.1 輪郭形成装置市場:エコシステムにおける役割 71
5.9 ポーターの5つの力分析 72
5.9.1 新規参入の脅威 73
5.9.2 代替品の脅威
5.9.3 買い手の交渉力 73
5.9.4 供給者の交渉力 73
5.9.5 競争相手の強さ
5.10 規制情勢
5.10.1 規制機関、政府機関、その他の組織 74
5.10.2 規制分析 75
5.10.2.1 北米 75
5.10.2.1.1 米国 75
5.10.2.1.2 カナダ
5.10.2.2 欧州 76
5.10.2.3 アジア太平洋 77
5.10.2.3.1 中国 77
5.10.2.3.2 日本 78
5.10.2.3.3 インド 78
5.10.2.4 ラテンアメリカ 78
5.10.2.4.1 ブラジル 78
5.10.2.4.2 メキシコ 79
5.10.2.5 中東 79
5.11 技術分析 80
5.11.1 主要技術 80
5.11.1.1 低温脂肪分解法 80
5.11.1.2 ラジオ波(RF) 80
5.11.1.3 高密度焦点式超音波(HIFU) 80
5.11.2 補完的技術 80
5.11.2.1 レーザー支援機器 80
5.11.2.2 インプラント 80
5.11.3 隣接技術 80
5.11.3.1 ボディスカルプティングローラー 80
5.11.3.2 電気刺激装置 80
5.12 2024~2025年の主要会議・イベント 81
5.13 顧客のビジネスに影響を与えるトレンド/混乱 81
5.13.1 顧客ビジネスに影響を与えるトレンド/破壊 82
5.14 主要ステークホルダーと購買基準 82
5.14.1 購入プロセスにおける主要ステークホルダー 82
5.14.2 購入基準 84
5.15 投資と資金調達のシナリオ 85
5.16 AIが輪郭形成機器市場に与える影響 85
6 輪郭形成装置市場:タイプ別 86
6.1 はじめに
6.2 非侵襲性機器 87
6.2.1 高周波(RF)機器 91
6.2.1.1 最小限のダウンタイムで顕著な結果をもたらす能力が市場成長を促進する 91
6.2.2 低温脂肪分解/脂肪凍結装置 94
6.2.2.1 脂肪凍結に伴うリスクが市場成長の課題に 94
6.2.3 高密度焦点式超音波(Hifu)装置 97
6.2.3.1 HIFU機器の最小限のダウンタイムが普及を支える 97

6.2.4 低レベルレーザー治療(LLLT)機器 100
6.2.4.1 患者の安全性の向上と迅速な結果が市場成長を支える 100
6.2.5 その他の非侵襲性機器 103
6.3 侵襲的機器 106
6.3.1 脂肪吸引機器 109
6.3.1.1 肥満人口の増加が成長を促進する 109
6.3.2 レーザー支援機器 114
6.3.2.1 低侵襲美容治療へのシフトが成長を牽引 114
6.3.3 インプラント/フィラー 117
6.3.3.1 美容用インプラントの需要増加が成長を促進 117
7 輪郭形成機器市場:用途別 121
7.1 導入 122
7.2 脂肪減少 122
7.2.1 非侵襲的・低侵襲的美容施術の増加が市場成長を促進する 122
7.3 皮膚の引き締め 125
7.3.1 最先端機器の導入が取り込みを促進 125
7.4 ボディトーニング&スカルプティング 128
7.4.1 体の美しさを求める消費者の増加が市場成長を促進する 128
7.5 セルライト治療 131
7.5.1 ロボット支援手術に伴う利点が市場成長を促進する 131
8 輪郭形成機器市場:年齢層別 135
8.1 導入 136
8.2 35~50歳 136
8.2.1 若々しい外見維持への関心の高まりが市場成長を牽引 136
8.3 50歳以上 139
8.3.1 老年人口の増加とそれに伴う美容施術の受け入れ増加が市場を押し上げる 139
8.4 35歳未満 142
8.4.1 カスタマイズ可能な治療プランの増加が市場成長を後押し 142
9 輪郭補整機器市場:男女別 146
9.1 はじめに 147
9.2 女性 147
9.2.1 輪郭整形の認知度と利用しやすさの向上が市場成長を促進 147
9.3 男性 150
9.3.1 男性における美容施術の受け入れ拡大が普及を後押し 150
10 輪郭補整機器市場:エンドユーザー別 154
10.1 導入 155
10.2 専門クリニック 155
10.2.1 ターゲットを絞ったマーケティング戦略による業務強化が市場を促進する 155
10.3 医療スパ&美容センター 158
10.3.1 快適でリラックスできる環境で医療を受けられることが市場成長を促進する 158
10.4 病院 161
10.4.1 病院における低侵襲処置の採用拡大が市場成長を支える 161
11 輪郭補整機器市場:地域別 165
11.1 はじめに 166
11.2 北米 166
11.2.1 北米のマクロ経済見通し 171
11.2.2 米国 172
11.2.2.1 美容施術需要の増加が市場成長を牽引 172
11.2.3 カナダ 175
11.2.3.1 老年人口の急増と非侵襲的輪郭形成術に対する認知度の向上が市場を押し上げる 175
11.3 欧州 179
11.3.1 欧州のマクロ経済展望 183
11.3.2 ドイツ 183
11.3.2.1 可処分所得の増加が身体輪郭形成機器の使用を促進する 183
11.3.3 イギリス 187
11.3.3.1 輪郭形成施術に対するスティグマの軽減が市場成長を促進する 187
11.3.4 フランス 190
11.3.4.1 生活水準の向上と可処分所得の増加が市場成長を支える 190
11.3.5 イタリア 194
11.3.5.1 形成外科医の増加が市場成長を促進する 194
11.3.6 スペイン 197
11.3.6.1 美容整形に対する需要の増加と安全な低侵襲技術の利用可能性の上昇が成長を促進する 197
11.3.7 その他の欧州地域 201
11.4 アジア太平洋地域 204
11.4.1 アジア太平洋地域のマクロ経済見通し 210
11.4.2 中国 211
11.4.2.1 輪郭形成手術の普及が市場を牽引する 211
11.4.3 日本 214
11.4.3.1 形成外科医数の増加が日本の市場成長を促進する 214
11.4.4 インド 218
11.4.4.1 可処分所得の増加がインド市場の成長を促進する 218
11.4.5 その他のアジア太平洋地域 221
11.5 ラテンアメリカ 225
11.5.1 ラテンアメリカのマクロ経済見通し 229
11.5.2 ブラジル 230
11.5.2.1 医療ツーリズムへの関心の高まりが市場成長を牽引 230
11.5.3 メキシコ 233
11.5.3.1 外科手術件数の増加が市場成長を促進 233
11.5.4 その他のラテンアメリカ地域 237
11.6 中東・アフリカ 240
11.6.1 市場を押し上げる有利なイニシアチブの実施 240
11.6.2 中東・アフリカのマクロ経済見通し 244
11.7 GCC諸国 244
11.7.1 可処分所得の増加が市場成長を支える 244
11.7.2 GCC諸国のマクロ経済見通し 248
12 競争環境 249
12.1 概要 249
12.2 主要プレーヤーの戦略/勝利への権利 249
12.2.1 輪郭補整機器市場における各社の戦略概要 249
12.3 収益分析、2019年~2023年 251
12.4 市場シェア分析、2023年 251
12.5 企業評価マトリックス:主要企業、2023年 253
12.5.1 評価対象ベンダーのリスト 253
12.5.2 スター企業 253
12.5.3 新興リーダー 253
12.5.4 浸透型プレーヤー 253
12.5.5 参加企業 253
12.5.6 企業フットプリント:主要プレーヤー(2023年) 255
12.5.6.1 企業フットプリント 255
12.5.6.2 タイプ別フットプリント 255
12.5.6.3 アプリケーションフットプリント 256
12.5.6.4 地域別フットプリント 256
12.6 企業評価マトリックス:新興企業/SM(2023年) 257
12.6.1 進歩的企業 257
12.6.2 反応企業 257
12.6.3 ダイナミックな企業 257
12.6.4 スタートアップ・ブロック 257
12.6.5 競争ベンチマーキング:新興企業/SM、2023年 258

12.7 企業評価と財務指標 259
12.7.1 財務指標 259
12.7.2 企業評価 260
12.8 ブランド/製品の比較 261
12.8.1 アッヴィ(株)262
12.8.2 シノシュア・ルトロニック 262
12.8.3 キュテラ 262
12.9 競争シナリオ 262
12.9.1 製品上市と承認 262
12.9.2 取引 263
13 会社プロファイル 264
13.1 主要企業 264
13.1.1 アッヴィ社264
13.1.1.1 事業概要 264
13.1.1.2 提供製品 265
13.1.1.3 最近の開発 266
13.1.1.3.1 製品の上市と承認 266
13.1.1.3.2 取引 267
13.1.1.4 MnMビュー 267
13.1.1.4.1 勝利への権利 267
13.1.1.4.2 戦略的選択 267
13.1.1.4.3 弱点と競争上の脅威 267
13.1.2 インモード(株268
13.1.2.1 事業概要 268
13.1.2.2 提供製品 269
13.1.2.3 MnMの見解 270
13.1.2.3.1 勝利への権利 270
13.1.2.3.2 戦略的選択 270
13.1.2.3.3 弱点と競争上の脅威 270
13.1.3 ボシュ・ヘルス・カンパニーズ・インク271
13.1.3.1 事業概要 271
13.1.3.2 提供製品 272
13.1.3.3 最近の動向 273
13.1.3.3.1 製品承認 273
13.1.3.4 MnMの見解 273
13.1.3.4.1 勝利への権利 273
13.1.3.4.2 戦略的選択 273
13.1.3.4.3 弱点と競争上の脅威 273

13.1.4 シノシュア・ルトロニック 274
13.1.4.1 事業概要 274
13.1.4.2 提供製品 275
13.1.4.3 MnMの見解 276
13.1.4.3.1 勝利への権利 276
13.1.4.3.2 戦略的選択 276
13.1.4.3.3 弱点と競争上の脅威 276
13.1.5 キューテラ277
13.1.5.1 事業概要 277
13.1.5.2 提供製品 278
13.1.5.3 最近の動向 279
13.1.5.3.1 製品上市 279
13.1.5.4 MnMの見解 279
13.1.5.4.1 勝利への権利 279
13.1.5.4.2 戦略的選択 279
13.1.5.4.3 弱点と競争上の脅威 279
13.1.6 ヴィーナス・コンセプト 280
13.1.6.1 事業概要 280
13.1.6.2 提供製品 281
13.1.6.3 最近の動向 282
13.1.6.3.1 製品の上市と承認 282
13.1.7 エンディメッド・メディカル 283
13.1.7.1 事業概要 283
13.1.7.2 提供製品 283
13.1.8 ルメニス・ビー・リミテッド 284284
13.1.8.1 事業概要 284
13.1.8.2 提供製品 284
13.1.9 アルマ・レーザー
13.1.9.1 事業概要 285
13.1.9.2 提供製品 285
13.1.10 カンデラ・コーポレーション 287
13.1.10.1 事業概要 287
13.1.10.2 提供製品 287
13.1.10.3 最近の動向 288
13.1.10.3.1 製品上市 288
13.2 その他のプレーヤー 289
13.2.1 BTLエステティクス(株289
13.2.2 マイクロエール外科用機器社 290
13.2.3 FOTONA 291
13.2.4 ヌーヴァッグ 292
13.2.5 エルコニア・コーポレーション 292
13.2.6 コンミソン 293
13.2.7 Skinnovation Pvt.LTD.294
13.2.8 3Dエステティクス 295
13.2.9 ジマー・メディツィンシステム社 296
13.2.10 ローラー・エステティックス 297
13.2.11 スキンエステティクス 297
13.297 2.12 シャープライト・テクノロジーズ298
13.2.13 セビン 299
13.2.14 デカ・エム・エル・エー S.R.L. 300
13.2.15 インディバ 301
14 付録 302
14.1 ディスカッションガイド 302
14.2 Knowledgestore:Marketsandmarketsの購読ポータル 306
14.3 カスタマイズ・オプション 308
14.4 関連レポート 308
14.5 著者の詳細 309

 

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Summary

The body contouring devices market is projected to reach USD 3.00 Billion by 2029 from USD 1.74 Billion in 2024, at a CAGR of 11.4% during the forecast period. Market expansion is propelled by factors such as the growing utilization of non-invasive body contouring devices, increase in the advertisement of aesthetic procedures on social media and easily accessible clinics andbeauty centers for these procedures. Conversely, significant market consolidation among key players and the need for substantial capital investments pose notable obstacles to market growth.
“Non-invasive segment accounted for the highest CAGR.”
By product, the market is primarily segmented into non-invasive and invasive. The non-invasive segment accounted for the highest growth rate of the body contouring devices in 2023. The substantial increase in market growth can be primarily attributed to the extensive utilization of both non-invasive and minimally invasive body contouring devices. Furthermore, advancements in the technology of application such as fat reduction and body tonning instruments and the growing demand for aesthetic and plastic surgeries are driving the expansion of this sector.
“The fat reduction segment accounted for the market share in the body contouring devices market, byapplication, during the forecast period.”
Byapplication, the market is primarily segmented into body toning and sculpting, fat reduction, cellulite treatment and skin tighteing. In 2023, non-robotic surgery accounted for the highest share of this market. The main factors propelling the growth of the market are the cost effective procedures for fat reduction, increase use of technologies like radiofrequency and lasers that provides least risk risingmiddle aged population. Additionally, surgeons preference of fat reduction devices over the slow weight loss process, contributing to their continued prominence in the market.
“Between 35 to 50 years segment accounted for the highest growth rate.”
By age group , the market is primarily segmented into between 35to 50 years, above 50 years and below 35 years . The between 30 to 50 years segment accounted for the highest growth rate of the body contouring devices age group market in 2023. The primary drivers of growth in this market are increase in obese population among the middle age population, increase competition among this age group population to look aesthetic and increase in advertisement of the body contouring procedures over social media.
“Female segment accounted for the largest market share.”
By gender , the market is primarily segmented into female and male . The female segment accounted for the highest share of the body contouring devices gender market in 2023. Easy accessibility of the body contouring devices and procedures, increased adoption of the body changes by female for aesthetic appearance and improved technologically advanced procedures with lowest downtime are the major reasons attributing to the largest share of the gender body contouring devices market.
“Specialty clinics segment accounted for the highest share.”
By end user, the market is primarily segmented into hospitals, specialty clinics and medical spas and beauty centers. The specialty clinics segment accounted for a larger share of the body contouring devices market in 2023. This can be credited to the significant volume of non-invasive surgical procedures carried out inspecialty clinics, facilitated by the presence of highly skilled healthcare professionals.
“Asia Pacific: The fastest-growing region in body contouring devices market.”
The global body contouring devices market is segmented into North America, Europe, the Asia Pacific, Latin America, the Middle East & Africa and GCC Countries. Various factors are contributing to the growth of the market in the Asia-Pacific (APAC) region, including escalating healthcare expenditure, increase in medical tourism in the regions like China, India, Vietnam, rising per capita income, expansion of private-sector healthcare facilities into rural areas across several APAC nations and the existence of high-growth markets in the region. Moreover, the advantageous regulatory landscape and low costs in this region are anticipated to further drive market expansion.

Breakdown of supply-side primary interviews, by company type, designation, and region:
• By Company Type: Tier 1 (20%), Tier 2 (45%), and Tier 3 (35%)
• By Designation: C-level (30%), Director-level (20%), and Others (50%)
• By Region: North America (42%), Europe (31%), Asia- Pacific (20%), Latin America (4%), Middle East & Africa(2%) and GCC Countries (1%)
Lists of Companies Profiled in the Report:
• Abbvie, Inc. (US)
• Cutera (US)
• Bausch Health Companies Inc. (Canada)
• InMode Ltd. (Israel)
• Venus Concept (Canada)
• ENDYMED Medical (US)
• Cynosure Lutronic (US)
• Lumenis BE Ltd. (Israel)
• Alma Lasers (Israel)
• Candela Corporation (US)
• BTL Aesthetics Ltd. (UK)
• MicroAire Surgical Instruments LLC (US)
• Fotona (Slovenia)
• Nouvag AG (Switzerland)
• Erchonia Corporation (US)
• Konmison (China)
• Skinnovation Pvt. Ltd. (India)
• 3D Aesthetics (UK)
• Zimmer MedizinSystems Gmbh (Germany)
• Rohrer Aesthetics (US)
• Skin Aesthetics (India)
• SharpLight Technologies Inc. (Israel)
• Sebbin (France)
• Deka M.E.L.A. S.R.L. (Italy)
• INDIBA (Spain)
Research Coverage
This research report categorizes the body contouring devices market by product, application, age group, gender, end-user, and region. The scope of the report covers detailed information regarding the major factors, such as drivers, restraints, challenges, and opportunities, influencing the growth of the body contouring devices market. A detailed analysis of the key industry players has been done to provide insights into their business overview; key strategies; product launch, approval, acquisition, merger and recent developments associated with the body contouring devices market. Competitive analysis of upcoming startups in the body contouring devices market ecosystem is covered in this report.
Reasons to buy this report
The report will help the market leaders/new entrants in this market with information on the closest approximations of the revenue numbers for the overall body contouring devices market and the subsegments. This report will help stakeholders understand the competitive landscape and gain more insights to position their businesses better and to plan suitable go-to-market strategies. The report also helps stakeholders understand the pulse of the market and provides them with information on key market drivers, restraints, challenges, and opportunities.
The report provides insights on the following pointers:
Analysis of key drivers (Growing adoption of minimally invasive and noninvasive aesthetic procedures), restraints (High cost of treatment and lack of reimbursement), opportunities (Improving healthcare infrastructure in emerging markets), and challenges (Stringent regulatory compliance and safety standards) influencing the growth of the body contouring devices market.
• Product Development/Innovation: Detailed insights on upcoming technologies, research & development activities, and new product launches in the body contouring devices market
• Market Development: Comprehensive information about lucrative markets – the report analyses the body contouring devices market across varied regions.
• Market Diversification: Exhaustive information about new products, untapped geographies, recent developments, and investments in the body contouring devices market
• Competitive Assessment: In-depth assessment of market shares, growth strategies and service offerings of leading players like Abbvie, Inc. (US), Cutera (US), Bausch Health Companies Inc. (Canada), InMode Ltd. (Israel), Venus Concept (Canada) among others in body contouring devices market.



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Table of Contents

1 INTRODUCTION 29
1.1 STUDY OBJECTIVES 29
1.2 MARKET DEFINITION 29
1.3 INCLUSIONS & EXCLUSIONS 30
1.4 STUDY SCOPE 31
1.4.1 BODY CONTOURING DEVICES MARKET 31
1.4.2 YEARS CONSIDERED 32
1.4.3 CURRENCY CONSIDERED 32
1.5 MARKET STAKEHOLDERS 32
2 RESEARCH METHODOLOGY 33
2.1 RESEARCH DATA 33
2.1.1 SECONDARY DATA 34
2.1.1.1 Key data from secondary sources 34
2.1.2 PRIMARY DATA 35
2.1.2.1 Primary sources 36
2.1.2.2 Key data from primary sources 36
2.1.2.3 Key industry insights 37
2.1.2.4 Breakdown of primary interviews 38
2.2 MARKET SIZE ESTIMATION 39
2.2.1 BOTTOM-UP APPROACH 39
2.2.1.1 Approach 1: Company revenue estimation approach 39
2.2.1.2 Approach 2: Presentations of companies and primary interviews 40
2.2.1.3 CAGR projections 40
2.2.2 TOP-DOWN APPROACH 40
2.3 MARKET BREAKDOWN & DATA TRIANGULATION 42
2.4 MARKET SHARE ESTIMATION 43
2.5 ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 43
2.5.1 GROWTH RATE ASSUMPTIONS 43
2.5.2 LIMITATIONS 44
2.6 RISK ASSESSMENT 44
3 EXECUTIVE SUMMARY 45
4 PREMIUM INSIGHTS 50
4.1 BODY CONTOURING DEVICES MARKET OVERVIEW 50
4.2 BODY CONTOURING DEVICES MARKET SHARE, BY TYPE, 2024 VS. 2029 51
4.3 BODY CONTOURING DEVICES MARKET SHARE, BY APPLICATION, 2024 VS. 2029 51
4.4 BODY CONTOURING DEVICES MARKET SHARE, BY AGE GROUP, 2024 VS. 2029 52
4.5 BODY CONTOURING DEVICES MARKET SHARE, BY GENDER, 2024 VS. 2029 53
4.6 BODY CONTOURING DEVICES MARKET SHARE, BY END USER, 2024 VS. 2029 53
4.7 BODY CONTOURING DEVICES MARKET: GEOGRAPHIC GROWTH OPPORTUNITIES 54
5 MARKET OVERVIEW 55
5.1 INTRODUCTION 55
5.2 MARKET DYNAMICS 55
5.2.1 DRIVERS 56
5.2.1.1 Growing adoption of minimally invasive and non-invasive aesthetic procedures 56
5.2.1.2 Increasing awareness and acceptance of body contouring 57
5.2.1.3 Increasing demand for aesthetic treatments among men 58
5.2.1.4 Technological advancements 58
5.2.2 RESTRAINTS 59
5.2.2.1 High cost of treatment and lack of reimbursement 59
5.2.3 OPPORTUNITIES 60
5.2.3.1 Improving healthcare infrastructure in emerging markets 60
5.2.4 CHALLENGES 61
5.2.4.1 Stringent regulatory compliance and safety standards 61
5.2.4.2 Social and cultural barriers in emerging economies 62
5.3 PRICING ANALYSIS 62
5.3.1 INDICATIVE PRICING MODEL ANALYSIS OF MARKET PLAYERS 62
5.3.2 AVERAGE SELLING PRICE OF BODY CONTOURING DEVICES, BY REGION 63
5.4 PATENT ANALYSIS 65
5.4.1 LIST OF MAJOR PATENTS 66
5.5 VALUE CHAIN ANALYSIS 66
5.6 SUPPLY CHAIN ANALYSIS 68
5.7 TRADE ANALYSIS 69
5.7.1 TRADE ANALYSIS FOR LASER AESTHETIC DEVICES 69
5.8 ECOSYSTEM ANALYSIS 70
5.8.1 BODY CONTOURING DEVICES MARKET: ROLE IN ECOSYSTEM 71
5.9 PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 72
5.9.1 THREAT OF NEW ENTRANTS 73
5.9.2 THREAT OF SUBSTITUTES 73
5.9.3 BARGAINING POWER OF BUYERS 73
5.9.4 BARGAINING POWER OF SUPPLIERS 73
5.9.5 INTENSITY OF COMPETITIVE RIVALRY 73
5.10 REGULATORY LANDSCAPE 73
5.10.1 REGULATORY BODIES, GOVERNMENT AGENCIES, AND OTHER ORGANIZATIONS 74
5.10.2 REGULATORY ANALYSIS 75
5.10.2.1 North America 75
5.10.2.1.1 US 75
5.10.2.1.2 Canada 76
5.10.2.2 Europe 76
5.10.2.3 Asia Pacific 77
5.10.2.3.1 China 77
5.10.2.3.2 Japan 78
5.10.2.3.3 India 78
5.10.2.4 Latin America 78
5.10.2.4.1 Brazil 78
5.10.2.4.2 Mexico 79
5.10.2.5 Middle East 79
5.11 TECHNOLOGY ANALYSIS 80
5.11.1 KEY TECHNOLOGIES 80
5.11.1.1 Cryolipolysis 80
5.11.1.2 Radiofrequency (RF) 80
5.11.1.3 High-intensity-focused Ultrasound (HIFU) 80
5.11.2 COMPLEMENTARY TECHNOLOGIES 80
5.11.2.1 Laser-assisted devices 80
5.11.2.2 Implants 80
5.11.3 ADJACENT TECHNOLOGIES 80
5.11.3.1 Body sculpting rollers 80
5.11.3.2 Electrostimulation devices 80
5.12 KEY CONFERENCES & EVENTS IN 2024–2025 81
5.13 TRENDS/DISRUPTIONS IMPACTING CUSTOMERS’ BUSINESSES 81
5.13.1 TRENDS/DISRUPTIONS IMPACTING CUSTOMERS’ BUSINESSES 82
5.14 KEY STAKEHOLDERS & BUYING CRITERIA 82
5.14.1 KEY STAKEHOLDERS IN BUYING PROCESS 82
5.14.2 BUYING CRITERIA 84
5.15 INVESTMENT & FUNDING SCENARIO 85
5.16 IMPACT OF AI ON BODY CONTOURING DEVICES MARKET 85
6 BODY CONTOURING DEVICES MARKET, BY TYPE 86
6.1 INTRODUCTION 87
6.2 NON-INVASIVE DEVICES 87
6.2.1 RADIOFREQUENCY (RF) DEVICES 91
6.2.1.1 Ability to deliver noticeable results with minimal downtime to drive market growth 91
6.2.2 CRYOLIPOLYSIS/FAT FREEZING DEVICES 94
6.2.2.1 Risk associated with fat freezing to challenge market growth 94
6.2.3 HIGH-INTENSITY-FOCUSED ULTRASOUND (HIFU) DEVICES 97
6.2.3.1 Minimal downtime of HIFU devices to support adoption 97

6.2.4 LOW-LEVEL LASER THERAPY (LLLT) DEVICES 100
6.2.4.1 Increased patient safety and quick results to support market growth 100
6.2.5 OTHER NON-INVASIVE DEVICES 103
6.3 INVASIVE DEVICES 106
6.3.1 LIPOSUCTION DEVICES 109
6.3.1.1 Increasing obese population to drive growth 109
6.3.2 LASER-ASSISTED DEVICES 114
6.3.2.1 Shift towards minimally invasive aesthetic treatments to drive growth 114
6.3.3 IMPLANTS/FILLERS 117
6.3.3.1 Rising demand for cosmetic implants to fuel growth 117
7 BODY CONTOURING DEVICES MARKET, BY APPLICATION 121
7.1 INTRODUCTION 122
7.2 FAT REDUCTION 122
7.2.1 INCREASING NUMBER OF NON-INVASIVE AND MINIMALLY INVASIVE AESTHETIC PROCEDURES TO PROPEL MARKET GROWTH 122
7.3 SKIN TIGHTENING 125
7.3.1 INTRODUCTION OF CUTTING-EDGE DEVICES TO FUEL UPTAKE 125
7.4 BODY TONING & SCULPTING 128
7.4.1 INCREASED CONSUMER DESIRE FOR ENHANCED BODY AESTHETICS TO DRIVE MARKET GROWTH 128
7.5 CELLULITE TREATMENT 131
7.5.1 ADVANTAGES ASSOCIATED WITH ROBOTIC-ASSISTED SURGERY TO BOOST MARKET GROWTH 131
8 BODY CONTOURING DEVICES MARKET, BY AGE GROUP 135
8.1 INTRODUCTION 136
8.2 BETWEEN 35 TO 50 YEARS 136
8.2.1 GROWING INTEREST IN MAINTAINING YOUTHFUL APPEARANCE TO DRIVE MARKET GROWTH 136
8.3 ABOVE 50 YEARS 139
8.3.1 GROWING GERIATRIC POPULATION AND SUBSEQUENT INCREASE IN ACCEPTANCE OF COSMETIC PROCEDURES TO BOOST MARKET 139
8.4 BELOW 35 YEARS 142
8.4.1 INCREASING NUMBER OF CUSTOMIZABLE TREATMENT PLANS TO FAVOR MARKET GROWTH 142
9 BODY CONTOURING DEVICES MARKET, BY GENDER 146
9.1 INTRODUCTION 147
9.2 WOMEN 147
9.2.1 INCREASED AWARENESS AND ACCESSIBILITY OF BODY CONTOURING PROCEDURES TO DRIVE MARKET GROWTH 147
9.3 MEN 150
9.3.1 INCREASING ACCEPTANCE OF AESTHETIC PROCEDURES AMONG MEN TO BOOST UPTAKE 150
10 BODY CONTOURING DEVICES MARKET, BY END USER 154
10.1 INTRODUCTION 155
10.2 SPECIALTY CLINICS 155
10.2.1 OPERATIONAL ENHANCEMENTS, COMBINED WITH TARGETED MARKETING STRATEGIES, TO PROPEL MARKET 155
10.3 MEDICAL SPAS & BEAUTY CENTERS 158
10.3.1 AVAILABILITY OF MEDICAL TREATMENT IN COMFORTABLE AND RELAXING SETTINGS TO AID MARKET GROWTH 158
10.4 HOSPITALS 161
10.4.1 GROWING ADOPTION OF MINIMALLY INVASIVE PROCEDURES IN HOSPITALS TO SUPPORT MARKET GROWTH 161
11 BODY CONTOURING DEVICES MARKET, BY REGION 165
11.1 INTRODUCTION 166
11.2 NORTH AMERICA 166
11.2.1 MACROECONOMIC OUTLOOK FOR NORTH AMERICA 171
11.2.2 US 172
11.2.2.1 Increased demand for aesthetic procedures to drive market growth 172
11.2.3 CANADA 175
11.2.3.1 Rapid increase in geriatric population and increased awareness about non-invasive body contouring procedures to boost market 175
11.3 EUROPE 179
11.3.1 MACROECONOMIC OUTLOOK FOR EUROPE 183
11.3.2 GERMANY 183
11.3.2.1 Rising disposable incomes to boost use of body contouring devices 183
11.3.3 UK 187
11.3.3.1 Reduced stigma for body contouring procedures to drive market growth 187
11.3.4 FRANCE 190
11.3.4.1 Improved standard of living and growing disposable income to support market growth 190
11.3.5 ITALY 194
11.3.5.1 Increasing number of plastic surgeons to favor market growth 194
11.3.6 SPAIN 197
11.3.6.1 Increasing demand for cosmetic procedures and rising availability of safe minimally invasive technology to fuel growth 197
11.3.7 REST OF EUROPE 201
11.4 ASIA PACIFIC 204
11.4.1 MACROECONOMIC OUTLOOK FOR ASIA PACIFIC 210
11.4.2 CHINA 211
11.4.2.1 Growing availability of body contouring surgery to drive market 211
11.4.3 JAPAN 214
11.4.3.1 Increasing number of plastic surgeons to propel market growth in Japan 214
11.4.4 INDIA 218
11.4.4.1 Increasing disposable incomes to drive market growth in India 218
11.4.5 REST OF ASIA PACIFIC 221
11.5 LATIN AMERICA 225
11.5.1 MACROECONOMIC OUTLOOK FOR LATIN AMERICA 229
11.5.2 BRAZIL 230
11.5.2.1 Growing focus on medical tourism to drive market growth 230
11.5.3 MEXICO 233
11.5.3.1 Growing volume of surgical procedures to aid market growth 233
11.5.4 REST OF LATIN AMERICA 237
11.6 MIDDLE EAST & AFRICA 240
11.6.1 IMPLEMENTATION OF FAVORABLE INITIATIVES TO BOOST MARKET 240
11.6.2 MACROECONOMIC OUTLOOK FOR MIDDLE EAST & AFRICA 244
11.7 GCC COUNTRIES 244
11.7.1 HIGHER DISPOSABLE INCOMES TO SUPPORT MARKET GROWTH 244
11.7.2 MACROECONOMIC OUTLOOK FOR GCC COUNTRIES 248
12 COMPETITIVE LANDSCAPE 249
12.1 OVERVIEW 249
12.2 KEY PLAYER STRATEGY/RIGHT TO WIN 249
12.2.1 OVERVIEW OF STRATEGIES DEPLOYED BY PLAYERS IN BODY CONTOURING DEVICES MARKET 249
12.3 REVENUE ANALYSIS, 2019–2023 251
12.4 MARKET SHARE ANALYSIS, 2023 251
12.5 COMPANY EVALUATION MATRIX: KEY PLAYERS, 2023 253
12.5.1 LIST OF EVALUATED VENDORS 253
12.5.2 STARS 253
12.5.3 EMERGING LEADERS 253
12.5.4 PERVASIVE PLAYERS 253
12.5.5 PARTICIPANTS 253
12.5.6 COMPANY FOOTPRINT: KEY PLAYERS, 2023 255
12.5.6.1 Company footprint 255
12.5.6.2 Type footprint 255
12.5.6.3 Application footprint 256
12.5.6.4 Region footprint 256
12.6 COMPANY EVALUATION MATRIX: START-UPS/SMES, 2023 257
12.6.1 PROGRESSIVE COMPANIES 257
12.6.2 RESPONSIVE COMPANIES 257
12.6.3 DYNAMIC COMPANIES 257
12.6.4 STARTING BLOCKS 257
12.6.5 COMPETITIVE BENCHMARKING: START-UPS/SMES, 2023 258

12.7 COMPANY VALUATION & FINANCIAL METRICS 259
12.7.1 FINANCIAL METRICS 259
12.7.2 COMPANY VALUATION 260
12.8 BRAND/PRODUCT COMPARISON 261
12.8.1 ABBVIE, INC. 262
12.8.2 CYNOSURE LUTRONIC 262
12.8.3 CUTERA 262
12.9 COMPETITIVE SCENARIO 262
12.9.1 PRODUCT LAUNCHES & APPROVALS 262
12.9.2 DEALS 263
13 COMPANY PROFILES 264
13.1 KEY PLAYERS 264
13.1.1 ABBVIE, INC. 264
13.1.1.1 Business overview 264
13.1.1.2 Products offered 265
13.1.1.3 Recent developments 266
13.1.1.3.1 Product launches & approvals 266
13.1.1.3.2 Deals 267
13.1.1.4 MnM view 267
13.1.1.4.1 Right to win 267
13.1.1.4.2 Strategic choices 267
13.1.1.4.3 Weaknesses & competitive threats 267
13.1.2 INMODE LTD. 268
13.1.2.1 Business overview 268
13.1.2.2 Products offered 269
13.1.2.3 MnM view 270
13.1.2.3.1 Right to win 270
13.1.2.3.2 Strategic choices 270
13.1.2.3.3 Weaknesses & competitive threats 270
13.1.3 BAUSCH HEALTH COMPANIES INC. 271
13.1.3.1 Business overview 271
13.1.3.2 Products offered 272
13.1.3.3 Recent developments 273
13.1.3.3.1 Product approvals 273
13.1.3.4 MnM view 273
13.1.3.4.1 Right to win 273
13.1.3.4.2 Strategic choices 273
13.1.3.4.3 Weaknesses & competitive threats 273

13.1.4 CYNOSURE LUTRONIC 274
13.1.4.1 Business overview 274
13.1.4.2 Products offered 275
13.1.4.3 MnM view 276
13.1.4.3.1 Right to win 276
13.1.4.3.2 Strategic choices 276
13.1.4.3.3 Weaknesses & competitive threats 276
13.1.5 CUTERA, INC. 277
13.1.5.1 Business overview 277
13.1.5.2 Products offered 278
13.1.5.3 Recent developments 279
13.1.5.3.1 Product launches 279
13.1.5.4 MnM view 279
13.1.5.4.1 Right to win 279
13.1.5.4.2 Strategic choices 279
13.1.5.4.3 Weaknesses & competitive threats 279
13.1.6 VENUS CONCEPT 280
13.1.6.1 Business overview 280
13.1.6.2 Products offered 281
13.1.6.3 Recent developments 282
13.1.6.3.1 Product launches & approvals 282
13.1.7 ENDYMED MEDICAL 283
13.1.7.1 Business overview 283
13.1.7.2 Products offered 283
13.1.8 LUMENIS BE LTD. 284
13.1.8.1 Business overview 284
13.1.8.2 Products offered 284
13.1.9 ALMA LASERS 285
13.1.9.1 Business overview 285
13.1.9.2 Products offered 285
13.1.10 CANDELA CORPORATION 287
13.1.10.1 Business overview 287
13.1.10.2 Products offered 287
13.1.10.3 Recent developments 288
13.1.10.3.1 Product launches 288
13.2 OTHER PLAYERS 289
13.2.1 BTL AESTHETICS LTD. 289
13.2.2 MICROAIRE SURGICAL INSTRUMENTS, LLC 290
13.2.3 FOTONA 291
13.2.4 NOUVAG AG 292
13.2.5 ERCHONIA CORPORATION 292
13.2.6 KONMISON 293
13.2.7 SKINNOVATION PVT. LTD. 294
13.2.8 3D AESTHETICS 295
13.2.9 ZIMMER MEDIZINSYSTEME GMBH 296
13.2.10 ROHRER AESTHETICS 297
13.2.11 SKIN AESTHETICS 297
13.2.12 SHARPLIGHT TECHNOLOGIES INC. 298
13.2.13 SEBBIN 299
13.2.14 DEKA M.E.L.A. S.R.L. 300
13.2.15 INDIBA 301
14 APPENDIX 302
14.1 DISCUSSION GUIDE 302
14.2 KNOWLEDGESTORE: MARKETSANDMARKETS’ SUBSCRIPTION PORTAL 306
14.3 CUSTOMIZATION OPTIONS 308
14.4 RELATED REPORTS 308
14.5 AUTHOR DETAILS 309

 

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