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北米電気自動車市場予測 2022-2026


NORTH AMERICA ELECTRIC VEHICLE MARKET FORECAST 2022-2026

主な内容 北米の電気自動車市場は、2022年から2026年の予測期間中に31.65%のCAGRを記録すると予想されています。CO2排出量削減のための電気自動車導入、消費者の利益となる料金割引などが市場成長の原動力となっ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Inkwood Research
インクウッドリサーチ
2022年9月12日 US$1,600
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163 英語

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サマリー

主な内容
北米の電気自動車市場は、2022年から2026年の予測期間中に31.65%のCAGRを記録すると予想されています。CO2排出量削減のための電気自動車導入、消費者の利益となる料金割引などが市場成長の原動力となっている。
市場インサイト
北米の電気自動車市場の成長評価には、カナダと米国の調査が含まれます。カナダの温室効果ガス排出量(GHG)の約4分の1は輸送に起因し、その約半分は軽トラックや自動車などによるものです。カナダ政府は、よりクリーンな燃料への転換を粘り強く進めています。また、小型車の電動化は、運輸業界の脱炭素化に向けて不可欠なステップです。このため、カナダ政府は2035年までに、すべての新車の小型車と乗用車を排気ガスフリーにすることを義務付けています。
6億8000万ドルのZEVIP(Zero Emission Vehicle Infrastructure Program)は、2027年までにカナダの充電・給油インフラ不足を改善することを目的としています。また、ゼロエミッション車意識向上イニシアチブ(ZEVAI)は、ゼロエミッション車(ZEV)に対する国民の信頼と意識の向上を目指すイニシアチブに資金を提供するものです。ZEVAIは、カナダ市民によるZEVの普及を促進するための教育、アウトリーチ、能力開発イニシアティブへの資金提供に貢献する。このように、政府はよりクリーンな技術と電気自動車の導入を重視しており、市場の需要を高めると予想されます。
競争力
主要企業には、フォードモーターカンパニー、ゼネラルモーターズカンパニー、テスラなどがあります。
当社のレポート提供内容は以下の通りです。
- 市場全体の主要な知見を探る
- 市場ダイナミクス(推進要因、抑制要因、機会、課題)の戦略的なブレークダウン
- すべてのセグメント、サブセグメント、および地域の3年間の履歴データとともに、最低9年間の市場予測
- 市場セグメンテーション:主要セグメントの徹底的な評価とその市場予測
- 地域別分析。地域および国別セグメントの評価とその市場占有率
- 主要な分析ポーターの5つの力分析、ベンダーランドスケープ、オポチュニティマトリックス、キーバイヤークライテリア、など。
- コンペティティブ・ランドスケープは、主要企業を要因や市場シェアなどに基づいて理論的に説明したものです。
- 企業プロファイリング。詳細な企業概要、提供する製品/サービス、SCOT分析、最近の戦略的展開など


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目次

TABLE OF CONTENTS
1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY
1.1. STUDY OBJECTIVES
1.2. SCOPE OF STUDY
1.3. METHODOLOGY
1.4. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS
2. EXECUTIVE SUMMARY
2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
2.2. MARKET OVERVIEW
3. MARKET DYNAMICS
3.1. KEY DRIVERS
3.1.1. BENEFICIAL GOVERNMENT SUBSIDIES AND POLICIES
3.1.2. STRINGENT GOVERNMENT REGULATIONS ON VEHICLES EMISSIONS
3.2. KEY RESTRAINTS
3.2.1. INSUFFICIENT CHARGING INFRASTRUCTURE
3.2.2. POTENTIAL GRID OVERLOAD
4. KEY ANALYTICS
4.1. IMPACT OF COVID-19 ON ELECTRIC VEHICLE MARKET
4.2. KEY MARKET TRENDS
4.3. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS
4.3.1. BUYERS POWER
4.3.2. SUPPLIERS POWER
4.3.3. SUBSTITUTION
4.3.4. NEW ENTRANTS
4.3.5. INDUSTRY RIVALRY
4.4. OPPORTUNITY MATRIX
4.5. VENDOR LANDSCAPE
4.6. VALUE CHAIN ANALYSIS
4.7. KEY BUYING CRITERIA
4.8. REGULATORY FRAMEWORK
5. MARKET BY PROPULSION TYPE
5.1. BATTERY ELECTRIC VEHICLES
5.2. PLUG-IN HYBRID VEHICLES
5.3. FUEL CELL ELECTRIC VEHICLES
6. MARKET BY END-USE
6.1. PASSENGER VEHICLES
6.2. COMMERCIAL VEHICLES
6.2.1. LIGHT COMMERCIAL VEHICLES
6.2.2. HEAVY COMMERCIAL VEHICLES
7. GEOGRAPHICAL ANALYSIS
7.1. NORTH AMERICA
7.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
7.1.2. KEY GROWTH ENABLERS
7.1.3. KEY CHALLENGES
7.1.4. KEY PLAYERS
7.1.5. COUNTRY ANALYSIS
7.1.5.1. UNITED STATES
7.1.5.2. CANADA
8. COMPETITIVE LANDSCAPE
8.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS
8.1.1. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS
8.1.2. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS
8.1.3. BUSINESS EXPANSIONS & DIVESTITURES
8.2. COMPANY PROFILES
8.2.1. BMW GROUP
8.2.2. BYD CO LTD
8.2.3. FORD MOTOR COMPANY
8.2.4. GENERAL MOTORS COMPANY
8.2.5. LI AUTO
8.2.6. NIO
8.2.7. STELLANTIS NV
8.2.8. TESLA INC
8.2.9. TOYOTA MOTOR CORPORATION
8.2.10. VOLKSWAGEN AG
8.2.11. XPENG

 

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Summary

KEY FINDINGS
The North America electric vehicle market is expected to record a 31.65% CAGR during the forecast years 2022 to 2026. The adoption of electric vehicles to reduce CO2 emissions, discounted tariff rates to benefit the consumers, etc., drive market growth.
MARKET INSIGHTS
The North America electric vehicle market growth evaluation entails the study of Canada and United States. Approximately a quarter of greenhouse gas emissions (GHG) in Canada are attributed to transportation, with roughly half coming from light trucks, cars, etc. The Canadian government persists that switching to cleaner fuels. Further, electrifying light-duty vehicles are essential steps toward decarbonizing the transportation industry. For this reason, the Canadian government has mandated that by 2035, all new light-duty vehicles and passenger trucks must be emission-free.
The $680 million ZEVIP or Zero Emission Vehicle Infrastructure Program aims to improve Canada’s charging and refueling infrastructure shortage by 2027. Also, the Zero Emission Vehicle Awareness Initiative (ZEVAI) provides funding for initiatives that seek to raise public confidence and awareness of zero-emission cars (ZEV). The ZEVAI contributes to funding education, outreach, and capacity-building initiatives to facilitate a larger uptake of ZEVs by the citizens of Canada. Hence, the government’s emphasis on cleaner technology and adopting electric vehicles is expected to boost the market demand.
COMPETITIVE INSIGHTS
Some of the key companies include Ford Motor Company, General Motors Company, Tesla, etc.
Our report offerings include:
• Explore key findings of the overall market
• Strategic breakdown of market dynamics (Drivers, Restraints, Opportunities, Challenges)
• Market forecasts for a minimum of 9 years, along with 3 years of historical data for all segments, sub-segments, and regions
• Market Segmentation caters to a thorough assessment of key segments with their market estimations
• Geographical Analysis: Assessments of the mentioned regions and country-level segments with their market share
• Key analytics: Porter’s Five Forces Analysis, Vendor Landscape, Opportunity Matrix, Key Buying Criteria, etc.
• Competitive landscape is the theoretical explanation of the key companies based on factors, market share, etc.
• Company profiling: A detailed company overview, product/services offered, SCOT analysis, and recent strategic developments



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Table of Contents

TABLE OF CONTENTS
1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY
1.1. STUDY OBJECTIVES
1.2. SCOPE OF STUDY
1.3. METHODOLOGY
1.4. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS
2. EXECUTIVE SUMMARY
2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
2.2. MARKET OVERVIEW
3. MARKET DYNAMICS
3.1. KEY DRIVERS
3.1.1. BENEFICIAL GOVERNMENT SUBSIDIES AND POLICIES
3.1.2. STRINGENT GOVERNMENT REGULATIONS ON VEHICLES EMISSIONS
3.2. KEY RESTRAINTS
3.2.1. INSUFFICIENT CHARGING INFRASTRUCTURE
3.2.2. POTENTIAL GRID OVERLOAD
4. KEY ANALYTICS
4.1. IMPACT OF COVID-19 ON ELECTRIC VEHICLE MARKET
4.2. KEY MARKET TRENDS
4.3. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS
4.3.1. BUYERS POWER
4.3.2. SUPPLIERS POWER
4.3.3. SUBSTITUTION
4.3.4. NEW ENTRANTS
4.3.5. INDUSTRY RIVALRY
4.4. OPPORTUNITY MATRIX
4.5. VENDOR LANDSCAPE
4.6. VALUE CHAIN ANALYSIS
4.7. KEY BUYING CRITERIA
4.8. REGULATORY FRAMEWORK
5. MARKET BY PROPULSION TYPE
5.1. BATTERY ELECTRIC VEHICLES
5.2. PLUG-IN HYBRID VEHICLES
5.3. FUEL CELL ELECTRIC VEHICLES
6. MARKET BY END-USE
6.1. PASSENGER VEHICLES
6.2. COMMERCIAL VEHICLES
6.2.1. LIGHT COMMERCIAL VEHICLES
6.2.2. HEAVY COMMERCIAL VEHICLES
7. GEOGRAPHICAL ANALYSIS
7.1. NORTH AMERICA
7.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
7.1.2. KEY GROWTH ENABLERS
7.1.3. KEY CHALLENGES
7.1.4. KEY PLAYERS
7.1.5. COUNTRY ANALYSIS
7.1.5.1. UNITED STATES
7.1.5.2. CANADA
8. COMPETITIVE LANDSCAPE
8.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS
8.1.1. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS
8.1.2. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS
8.1.3. BUSINESS EXPANSIONS & DIVESTITURES
8.2. COMPANY PROFILES
8.2.1. BMW GROUP
8.2.2. BYD CO LTD
8.2.3. FORD MOTOR COMPANY
8.2.4. GENERAL MOTORS COMPANY
8.2.5. LI AUTO
8.2.6. NIO
8.2.7. STELLANTIS NV
8.2.8. TESLA INC
8.2.9. TOYOTA MOTOR CORPORATION
8.2.10. VOLKSWAGEN AG
8.2.11. XPENG

 

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