北米電気自動車市場予測 2022-2026NORTH AMERICA ELECTRIC VEHICLE MARKET FORECAST 2022-2026 主な内容 北米の電気自動車市場は、2022年から2026年の予測期間中に31.65%のCAGRを記録すると予想されています。CO2排出量削減のための電気自動車導入、消費者の利益となる料金割引などが市場成長の原動力となっ... もっと見る
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サマリー主な内容北米の電気自動車市場は、2022年から2026年の予測期間中に31.65%のCAGRを記録すると予想されています。CO2排出量削減のための電気自動車導入、消費者の利益となる料金割引などが市場成長の原動力となっている。 市場インサイト 北米の電気自動車市場の成長評価には、カナダと米国の調査が含まれます。カナダの温室効果ガス排出量(GHG)の約4分の1は輸送に起因し、その約半分は軽トラックや自動車などによるものです。カナダ政府は、よりクリーンな燃料への転換を粘り強く進めています。また、小型車の電動化は、運輸業界の脱炭素化に向けて不可欠なステップです。このため、カナダ政府は2035年までに、すべての新車の小型車と乗用車を排気ガスフリーにすることを義務付けています。 6億8000万ドルのZEVIP(Zero Emission Vehicle Infrastructure Program)は、2027年までにカナダの充電・給油インフラ不足を改善することを目的としています。また、ゼロエミッション車意識向上イニシアチブ(ZEVAI)は、ゼロエミッション車(ZEV)に対する国民の信頼と意識の向上を目指すイニシアチブに資金を提供するものです。ZEVAIは、カナダ市民によるZEVの普及を促進するための教育、アウトリーチ、能力開発イニシアティブへの資金提供に貢献する。このように、政府はよりクリーンな技術と電気自動車の導入を重視しており、市場の需要を高めると予想されます。 競争力 主要企業には、フォードモーターカンパニー、ゼネラルモーターズカンパニー、テスラなどがあります。 当社のレポート提供内容は以下の通りです。 - 市場全体の主要な知見を探る - 市場ダイナミクス(推進要因、抑制要因、機会、課題)の戦略的なブレークダウン - すべてのセグメント、サブセグメント、および地域の3年間の履歴データとともに、最低9年間の市場予測 - 市場セグメンテーション:主要セグメントの徹底的な評価とその市場予測 - 地域別分析。地域および国別セグメントの評価とその市場占有率 - 主要な分析ポーターの5つの力分析、ベンダーランドスケープ、オポチュニティマトリックス、キーバイヤークライテリア、など。 - コンペティティブ・ランドスケープは、主要企業を要因や市場シェアなどに基づいて理論的に説明したものです。 - 企業プロファイリング。詳細な企業概要、提供する製品/サービス、SCOT分析、最近の戦略的展開など 目次TABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. SCOPE OF STUDY 1.3. METHODOLOGY 1.4. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. MARKET OVERVIEW 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. BENEFICIAL GOVERNMENT SUBSIDIES AND POLICIES 3.1.2. STRINGENT GOVERNMENT REGULATIONS ON VEHICLES EMISSIONS 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. INSUFFICIENT CHARGING INFRASTRUCTURE 3.2.2. POTENTIAL GRID OVERLOAD 4. KEY ANALYTICS 4.1. IMPACT OF COVID-19 ON ELECTRIC VEHICLE MARKET 4.2. KEY MARKET TRENDS 4.3. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 4.3.1. BUYERS POWER 4.3.2. SUPPLIERS POWER 4.3.3. SUBSTITUTION 4.3.4. NEW ENTRANTS 4.3.5. INDUSTRY RIVALRY 4.4. OPPORTUNITY MATRIX 4.5. VENDOR LANDSCAPE 4.6. VALUE CHAIN ANALYSIS 4.7. KEY BUYING CRITERIA 4.8. REGULATORY FRAMEWORK 5. MARKET BY PROPULSION TYPE 5.1. BATTERY ELECTRIC VEHICLES 5.2. PLUG-IN HYBRID VEHICLES 5.3. FUEL CELL ELECTRIC VEHICLES 6. MARKET BY END-USE 6.1. PASSENGER VEHICLES 6.2. COMMERCIAL VEHICLES 6.2.1. LIGHT COMMERCIAL VEHICLES 6.2.2. HEAVY COMMERCIAL VEHICLES 7. GEOGRAPHICAL ANALYSIS 7.1. NORTH AMERICA 7.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 7.1.2. KEY GROWTH ENABLERS 7.1.3. KEY CHALLENGES 7.1.4. KEY PLAYERS 7.1.5. COUNTRY ANALYSIS 7.1.5.1. UNITED STATES 7.1.5.2. CANADA 8. COMPETITIVE LANDSCAPE 8.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 8.1.1. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS 8.1.2. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS 8.1.3. BUSINESS EXPANSIONS & DIVESTITURES 8.2. COMPANY PROFILES 8.2.1. BMW GROUP 8.2.2. BYD CO LTD 8.2.3. FORD MOTOR COMPANY 8.2.4. GENERAL MOTORS COMPANY 8.2.5. LI AUTO 8.2.6. NIO 8.2.7. STELLANTIS NV 8.2.8. TESLA INC 8.2.9. TOYOTA MOTOR CORPORATION 8.2.10. VOLKSWAGEN AG 8.2.11. XPENG
SummaryKEY FINDINGS Table of ContentsTABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. SCOPE OF STUDY 1.3. METHODOLOGY 1.4. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. MARKET OVERVIEW 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. BENEFICIAL GOVERNMENT SUBSIDIES AND POLICIES 3.1.2. STRINGENT GOVERNMENT REGULATIONS ON VEHICLES EMISSIONS 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. INSUFFICIENT CHARGING INFRASTRUCTURE 3.2.2. POTENTIAL GRID OVERLOAD 4. KEY ANALYTICS 4.1. IMPACT OF COVID-19 ON ELECTRIC VEHICLE MARKET 4.2. KEY MARKET TRENDS 4.3. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 4.3.1. BUYERS POWER 4.3.2. SUPPLIERS POWER 4.3.3. SUBSTITUTION 4.3.4. NEW ENTRANTS 4.3.5. INDUSTRY RIVALRY 4.4. OPPORTUNITY MATRIX 4.5. VENDOR LANDSCAPE 4.6. VALUE CHAIN ANALYSIS 4.7. KEY BUYING CRITERIA 4.8. REGULATORY FRAMEWORK 5. MARKET BY PROPULSION TYPE 5.1. BATTERY ELECTRIC VEHICLES 5.2. PLUG-IN HYBRID VEHICLES 5.3. FUEL CELL ELECTRIC VEHICLES 6. MARKET BY END-USE 6.1. PASSENGER VEHICLES 6.2. COMMERCIAL VEHICLES 6.2.1. LIGHT COMMERCIAL VEHICLES 6.2.2. HEAVY COMMERCIAL VEHICLES 7. GEOGRAPHICAL ANALYSIS 7.1. NORTH AMERICA 7.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 7.1.2. KEY GROWTH ENABLERS 7.1.3. KEY CHALLENGES 7.1.4. KEY PLAYERS 7.1.5. COUNTRY ANALYSIS 7.1.5.1. UNITED STATES 7.1.5.2. CANADA 8. COMPETITIVE LANDSCAPE 8.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 8.1.1. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS 8.1.2. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS 8.1.3. BUSINESS EXPANSIONS & DIVESTITURES 8.2. COMPANY PROFILES 8.2.1. BMW GROUP 8.2.2. BYD CO LTD 8.2.3. FORD MOTOR COMPANY 8.2.4. GENERAL MOTORS COMPANY 8.2.5. LI AUTO 8.2.6. NIO 8.2.7. STELLANTIS NV 8.2.8. TESLA INC 8.2.9. TOYOTA MOTOR CORPORATION 8.2.10. VOLKSWAGEN AG 8.2.11. XPENG
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