アジア太平洋地域の電気自動車市場予測 2022-2026ASIA-PACIFIC ELECTRIC VEHICLE MARKET FORECAST 2022-2026 主要な調査結果 アジア太平洋地域の電気自動車市場は、2022年から2026年の予測期間中にCAGR18.54%で上昇すると予想される。高いGHG排出量、気候変動の課題、市場プレイヤーの投資、自動車所有者に対する政府のイ... もっと見る
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サマリー主要な調査結果アジア太平洋地域の電気自動車市場は、2022年から2026年の予測期間中にCAGR18.54%で上昇すると予想される。高いGHG排出量、気候変動の課題、市場プレイヤーの投資、自動車所有者に対する政府のインセンティブが、同地域の市場成長を促進しています。 市場インサイト アジア太平洋地域の電気自動車市場の成長評価には、韓国、オーストラリア・ニュージーランド、インド、中国、日本、その他のアジア太平洋地域についての分析が含まれます。韓国では、政府が設定した2050年のネットゼロ目標に、2000万台の電気自動車を開発することが含まれています。この戦略には、充電ステーションの設置数を増やし、水素自動車や電気自動車、都市部や郊外の自動車用水素燃料ステーションの生産と供給を増やすことが含まれています。さらに、高性能リチウム二次電池など次世代電池の基盤技術を獲得し、低炭素型エコシステムを構築する方針です。 さらに、インドでは、中央政府が電気自動車普及のために、公共のEV充電インフラ整備や所有者への税制優遇措置など、いくつかの促進策を打ち出しています。インドの電気輸送を後押しする主なプログラムは、2015年に重工業省が導入したFAME(ハイブリッド車と電気自動車の迅速な導入と製造)です。FAME-IIは現在第2期で、2009年4月から3年間、12億ドルの予算が割り当てられています。FAME Indiaイニシアチブ第2フェーズのもと、DHIは24州および連邦直轄領の62都市で2636基の充電ステーションを承認しています。このような取り組みにより、インドにおける電気自動車市場の成長が促進されると期待されています。 競争力 主な市場参加者は、BYD Co Ltd、NIOなどです。 当社のレポート提供は以下の通りです。 - 市場全体の主要な知見を探る - 市場力学の戦略的内訳(推進要因、抑制要因、機会、課題) - すべてのセグメント、サブセグメント、および地域の3年間の履歴データとともに、最低9年間の市場予測 - 市場セグメンテーション:主要セグメントの徹底的な評価とその市場予測 - 地域別分析。地域および国別セグメントの評価とその市場占有率 - 主要な分析ポーターの5つの力分析、ベンダーランドスケープ、オポチュニティマトリックス、キーバイヤークライテリア、など。 - コンペティティブ・ランドスケープは、主要企業を要因や市場シェアなどに基づいて理論的に説明したものです。 - 企業プロファイリング。詳細な企業概要、提供する製品/サービス、SCOT分析、最近の戦略的展開など 目次TABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. SCOPE OF STUDY 1.3. METHODOLOGY 1.4. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. MARKET OVERVIEW 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. BENEFICIAL GOVERNMENT SUBSIDIES AND POLICIES 3.1.2. STRINGENT GOVERNMENT REGULATIONS ON VEHICLES EMISSIONS 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. INSUFFICIENT CHARGING INFRASTRUCTURE 3.2.2. POTENTIAL GRID OVERLOAD 4. KEY ANALYTICS 4.1. IMPACT OF COVID-19 ON ELECTRIC VEHICLE MARKET 4.2. KEY MARKET TRENDS 4.3. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 4.3.1. BUYERS POWER 4.3.2. SUPPLIERS POWER 4.3.3. SUBSTITUTION 4.3.4. NEW ENTRANTS 4.3.5. INDUSTRY RIVALRY 4.4. OPPORTUNITY MATRIX 4.5. VENDOR LANDSCAPE 4.6. VALUE CHAIN ANALYSIS 4.7. KEY BUYING CRITERIA 4.8. REGULATORY FRAMEWORK 5. MARKET BY PROPULSION TYPE 5.1. BATTERY ELECTRIC VEHICLES 5.2. PLUG-IN HYBRID VEHICLES 5.3. FUEL CELL ELECTRIC VEHICLES 6. MARKET BY END-USE 6.1. PASSENGER VEHICLES 6.2. COMMERCIAL VEHICLES 6.2.1. LIGHT COMMERCIAL VEHICLES 6.2.2. HEAVY COMMERCIAL VEHICLES 7. GEOGRAPHICAL ANALYSIS 7.1. ASIA-PACIFIC 7.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 7.1.2. KEY GROWTH ENABLERS 7.1.3. KEY CHALLENGES 7.1.4. KEY PLAYERS 7.1.5. COUNTRY ANALYSIS 7.1.5.1. CHINA 7.1.5.2. JAPAN 7.1.5.3. INDIA 7.1.5.4. SOUTH KOREA 7.1.5.5. AUSTRALIA & NEW ZEALAND 7.1.5.6. REST OF ASIA-PACIFIC 8. COMPETITIVE LANDSCAPE 8.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 8.1.1. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS 8.1.2. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS 8.1.3. BUSINESS EXPANSIONS & DIVESTITURES 8.2. COMPANY PROFILES 8.2.1. BMW GROUP 8.2.2. BYD CO LTD 8.2.3. FORD MOTOR COMPANY 8.2.4. GENERAL MOTORS COMPANY 8.2.5. LI AUTO 8.2.6. NIO 8.2.7. STELLANTIS NV 8.2.8. TESLA INC 8.2.9. TOYOTA MOTOR CORPORATION 8.2.10. VOLKSWAGEN AG 8.2.11. XPENG
SummaryKEY FINDINGS Table of ContentsTABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. SCOPE OF STUDY 1.3. METHODOLOGY 1.4. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. MARKET OVERVIEW 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. BENEFICIAL GOVERNMENT SUBSIDIES AND POLICIES 3.1.2. STRINGENT GOVERNMENT REGULATIONS ON VEHICLES EMISSIONS 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. INSUFFICIENT CHARGING INFRASTRUCTURE 3.2.2. POTENTIAL GRID OVERLOAD 4. KEY ANALYTICS 4.1. IMPACT OF COVID-19 ON ELECTRIC VEHICLE MARKET 4.2. KEY MARKET TRENDS 4.3. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 4.3.1. BUYERS POWER 4.3.2. SUPPLIERS POWER 4.3.3. SUBSTITUTION 4.3.4. NEW ENTRANTS 4.3.5. INDUSTRY RIVALRY 4.4. OPPORTUNITY MATRIX 4.5. VENDOR LANDSCAPE 4.6. VALUE CHAIN ANALYSIS 4.7. KEY BUYING CRITERIA 4.8. REGULATORY FRAMEWORK 5. MARKET BY PROPULSION TYPE 5.1. BATTERY ELECTRIC VEHICLES 5.2. PLUG-IN HYBRID VEHICLES 5.3. FUEL CELL ELECTRIC VEHICLES 6. MARKET BY END-USE 6.1. PASSENGER VEHICLES 6.2. COMMERCIAL VEHICLES 6.2.1. LIGHT COMMERCIAL VEHICLES 6.2.2. HEAVY COMMERCIAL VEHICLES 7. GEOGRAPHICAL ANALYSIS 7.1. ASIA-PACIFIC 7.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 7.1.2. KEY GROWTH ENABLERS 7.1.3. KEY CHALLENGES 7.1.4. KEY PLAYERS 7.1.5. COUNTRY ANALYSIS 7.1.5.1. CHINA 7.1.5.2. JAPAN 7.1.5.3. INDIA 7.1.5.4. SOUTH KOREA 7.1.5.5. AUSTRALIA & NEW ZEALAND 7.1.5.6. REST OF ASIA-PACIFIC 8. COMPETITIVE LANDSCAPE 8.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 8.1.1. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS 8.1.2. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS 8.1.3. BUSINESS EXPANSIONS & DIVESTITURES 8.2. COMPANY PROFILES 8.2.1. BMW GROUP 8.2.2. BYD CO LTD 8.2.3. FORD MOTOR COMPANY 8.2.4. GENERAL MOTORS COMPANY 8.2.5. LI AUTO 8.2.6. NIO 8.2.7. STELLANTIS NV 8.2.8. TESLA INC 8.2.9. TOYOTA MOTOR CORPORATION 8.2.10. VOLKSWAGEN AG 8.2.11. XPENG
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