世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

アジア太平洋地域の電気自動車市場予測 2022-2026


ASIA-PACIFIC ELECTRIC VEHICLE MARKET FORECAST 2022-2026

主要な調査結果 アジア太平洋地域の電気自動車市場は、2022年から2026年の予測期間中にCAGR18.54%で上昇すると予想される。高いGHG排出量、気候変動の課題、市場プレイヤーの投資、自動車所有者に対する政府のイ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Inkwood Research
インクウッドリサーチ
2022年9月12日 US$1,250
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
160 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。


 

サマリー

主要な調査結果
アジア太平洋地域の電気自動車市場は、2022年から2026年の予測期間中にCAGR18.54%で上昇すると予想される。高いGHG排出量、気候変動の課題、市場プレイヤーの投資、自動車所有者に対する政府のインセンティブが、同地域の市場成長を促進しています。
市場インサイト
アジア太平洋地域の電気自動車市場の成長評価には、韓国、オーストラリア・ニュージーランド、インド、中国、日本、その他のアジア太平洋地域についての分析が含まれます。韓国では、政府が設定した2050年のネットゼロ目標に、2000万台の電気自動車を開発することが含まれています。この戦略には、充電ステーションの設置数を増やし、水素自動車や電気自動車、都市部や郊外の自動車用水素燃料ステーションの生産と供給を増やすことが含まれています。さらに、高性能リチウム二次電池など次世代電池の基盤技術を獲得し、低炭素型エコシステムを構築する方針です。
さらに、インドでは、中央政府が電気自動車普及のために、公共のEV充電インフラ整備や所有者への税制優遇措置など、いくつかの促進策を打ち出しています。インドの電気輸送を後押しする主なプログラムは、2015年に重工業省が導入したFAME(ハイブリッド車と電気自動車の迅速な導入と製造)です。FAME-IIは現在第2期で、2009年4月から3年間、12億ドルの予算が割り当てられています。FAME Indiaイニシアチブ第2フェーズのもと、DHIは24州および連邦直轄領の62都市で2636基の充電ステーションを承認しています。このような取り組みにより、インドにおける電気自動車市場の成長が促進されると期待されています。
競争力
主な市場参加者は、BYD Co Ltd、NIOなどです。
当社のレポート提供は以下の通りです。
- 市場全体の主要な知見を探る
- 市場力学の戦略的内訳(推進要因、抑制要因、機会、課題)
- すべてのセグメント、サブセグメント、および地域の3年間の履歴データとともに、最低9年間の市場予測
- 市場セグメンテーション:主要セグメントの徹底的な評価とその市場予測
- 地域別分析。地域および国別セグメントの評価とその市場占有率
- 主要な分析ポーターの5つの力分析、ベンダーランドスケープ、オポチュニティマトリックス、キーバイヤークライテリア、など。
- コンペティティブ・ランドスケープは、主要企業を要因や市場シェアなどに基づいて理論的に説明したものです。
- 企業プロファイリング。詳細な企業概要、提供する製品/サービス、SCOT分析、最近の戦略的展開など


ページTOPに戻る


目次

TABLE OF CONTENTS
1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY
1.1. STUDY OBJECTIVES
1.2. SCOPE OF STUDY
1.3. METHODOLOGY
1.4. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS
2. EXECUTIVE SUMMARY
2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
2.2. MARKET OVERVIEW
3. MARKET DYNAMICS
3.1. KEY DRIVERS
3.1.1. BENEFICIAL GOVERNMENT SUBSIDIES AND POLICIES
3.1.2. STRINGENT GOVERNMENT REGULATIONS ON VEHICLES EMISSIONS
3.2. KEY RESTRAINTS
3.2.1. INSUFFICIENT CHARGING INFRASTRUCTURE
3.2.2. POTENTIAL GRID OVERLOAD
4. KEY ANALYTICS
4.1. IMPACT OF COVID-19 ON ELECTRIC VEHICLE MARKET
4.2. KEY MARKET TRENDS
4.3. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS
4.3.1. BUYERS POWER
4.3.2. SUPPLIERS POWER
4.3.3. SUBSTITUTION
4.3.4. NEW ENTRANTS
4.3.5. INDUSTRY RIVALRY
4.4. OPPORTUNITY MATRIX
4.5. VENDOR LANDSCAPE
4.6. VALUE CHAIN ANALYSIS
4.7. KEY BUYING CRITERIA
4.8. REGULATORY FRAMEWORK
5. MARKET BY PROPULSION TYPE
5.1. BATTERY ELECTRIC VEHICLES
5.2. PLUG-IN HYBRID VEHICLES
5.3. FUEL CELL ELECTRIC VEHICLES
6. MARKET BY END-USE
6.1. PASSENGER VEHICLES
6.2. COMMERCIAL VEHICLES
6.2.1. LIGHT COMMERCIAL VEHICLES
6.2.2. HEAVY COMMERCIAL VEHICLES
7. GEOGRAPHICAL ANALYSIS
7.1. ASIA-PACIFIC
7.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
7.1.2. KEY GROWTH ENABLERS
7.1.3. KEY CHALLENGES
7.1.4. KEY PLAYERS
7.1.5. COUNTRY ANALYSIS
7.1.5.1. CHINA
7.1.5.2. JAPAN
7.1.5.3. INDIA
7.1.5.4. SOUTH KOREA
7.1.5.5. AUSTRALIA & NEW ZEALAND
7.1.5.6. REST OF ASIA-PACIFIC
8. COMPETITIVE LANDSCAPE
8.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS
8.1.1. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS
8.1.2. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS
8.1.3. BUSINESS EXPANSIONS & DIVESTITURES
8.2. COMPANY PROFILES
8.2.1. BMW GROUP
8.2.2. BYD CO LTD
8.2.3. FORD MOTOR COMPANY
8.2.4. GENERAL MOTORS COMPANY
8.2.5. LI AUTO
8.2.6. NIO
8.2.7. STELLANTIS NV
8.2.8. TESLA INC
8.2.9. TOYOTA MOTOR CORPORATION
8.2.10. VOLKSWAGEN AG
8.2.11. XPENG

 

ページTOPに戻る


 

Summary

KEY FINDINGS
The Asia-Pacific electric vehicle market is set to rise with a CAGR of 18.54% during the forecast years from 2022 to 2026. High GHG emissions, climate change challenges, market players’ investments, and government incentives for vehicle owners are propelling market growth in the region.
MARKET INSIGHTS
The Asia-Pacific electric vehicle market growth assessment entails an analysis of South Korea, Australia & New Zealand, India, China, Japan, and Rest of Asia-Pacific. In South Korea, the 2050 net-zero objective set by the government includes the development of 20 million electric vehicles. The strategy includes installing more charging stations and increasing the nation’s production and supply of hydrogen- and electric-powered vehicles and hydrogen fueling stations in urban and suburban regions for cars. Additionally, the government intends to obtain fundamental technologies for next-generation batteries, such as high-performance lithium secondary batteries, to establish a low-carbon ecosystem.
Furthermore, in India, the central government has established several promotional initiatives to promote the use of electric vehicles, including public EV charging infrastructure development, tax incentives for the owners, etc. India’s main program for boosting electric transportation is FAME, or faster adoption and manufacturing of hybrid and electric vehicles, introduced by Department of Heavy Industries in 2015. FAME-II is currently in its second phase, started on April 2009 and for 3 years with a budget allocation of $1.2 billion. Under the FAME India initiative phase II, the DHI has approved 2636 charging stations in 62 cities across 24 States and Union Territories. Such initiatives are expected to fuel the growth of the electric vehicle market in India.
COMPETITIVE INSIGHTS
Key market players include BYD Co Ltd, NIO, etc.
Our report offerings include:
• Explore key findings of the overall market
• Strategic breakdown of market dynamics (Drivers, Restraints, Opportunities, Challenges)
• Market forecasts for a minimum of 9 years, along with 3 years of historical data for all segments, sub-segments, and regions
• Market Segmentation caters to a thorough assessment of key segments with their market estimations
• Geographical Analysis: Assessments of the mentioned regions and country-level segments with their market share
• Key analytics: Porter’s Five Forces Analysis, Vendor Landscape, Opportunity Matrix, Key Buying Criteria, etc.
• Competitive landscape is the theoretical explanation of the key companies based on factors, market share, etc.
• Company profiling: A detailed company overview, product/services offered, SCOT analysis, and recent strategic developments



ページTOPに戻る


Table of Contents

TABLE OF CONTENTS
1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY
1.1. STUDY OBJECTIVES
1.2. SCOPE OF STUDY
1.3. METHODOLOGY
1.4. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS
2. EXECUTIVE SUMMARY
2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
2.2. MARKET OVERVIEW
3. MARKET DYNAMICS
3.1. KEY DRIVERS
3.1.1. BENEFICIAL GOVERNMENT SUBSIDIES AND POLICIES
3.1.2. STRINGENT GOVERNMENT REGULATIONS ON VEHICLES EMISSIONS
3.2. KEY RESTRAINTS
3.2.1. INSUFFICIENT CHARGING INFRASTRUCTURE
3.2.2. POTENTIAL GRID OVERLOAD
4. KEY ANALYTICS
4.1. IMPACT OF COVID-19 ON ELECTRIC VEHICLE MARKET
4.2. KEY MARKET TRENDS
4.3. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS
4.3.1. BUYERS POWER
4.3.2. SUPPLIERS POWER
4.3.3. SUBSTITUTION
4.3.4. NEW ENTRANTS
4.3.5. INDUSTRY RIVALRY
4.4. OPPORTUNITY MATRIX
4.5. VENDOR LANDSCAPE
4.6. VALUE CHAIN ANALYSIS
4.7. KEY BUYING CRITERIA
4.8. REGULATORY FRAMEWORK
5. MARKET BY PROPULSION TYPE
5.1. BATTERY ELECTRIC VEHICLES
5.2. PLUG-IN HYBRID VEHICLES
5.3. FUEL CELL ELECTRIC VEHICLES
6. MARKET BY END-USE
6.1. PASSENGER VEHICLES
6.2. COMMERCIAL VEHICLES
6.2.1. LIGHT COMMERCIAL VEHICLES
6.2.2. HEAVY COMMERCIAL VEHICLES
7. GEOGRAPHICAL ANALYSIS
7.1. ASIA-PACIFIC
7.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
7.1.2. KEY GROWTH ENABLERS
7.1.3. KEY CHALLENGES
7.1.4. KEY PLAYERS
7.1.5. COUNTRY ANALYSIS
7.1.5.1. CHINA
7.1.5.2. JAPAN
7.1.5.3. INDIA
7.1.5.4. SOUTH KOREA
7.1.5.5. AUSTRALIA & NEW ZEALAND
7.1.5.6. REST OF ASIA-PACIFIC
8. COMPETITIVE LANDSCAPE
8.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS
8.1.1. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS
8.1.2. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS
8.1.3. BUSINESS EXPANSIONS & DIVESTITURES
8.2. COMPANY PROFILES
8.2.1. BMW GROUP
8.2.2. BYD CO LTD
8.2.3. FORD MOTOR COMPANY
8.2.4. GENERAL MOTORS COMPANY
8.2.5. LI AUTO
8.2.6. NIO
8.2.7. STELLANTIS NV
8.2.8. TESLA INC
8.2.9. TOYOTA MOTOR CORPORATION
8.2.10. VOLKSWAGEN AG
8.2.11. XPENG

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野の最新刊レポート

  • 本レポートと同分野の最新刊レポートはありません。

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


Inkwood Research社はどのような調査会社ですか?


Inkwood Researchは世界40ヶ国以上の国を対象に広範な市場を調査し、世界市場全体を調査したレポートに加え、アジア太平洋地域、欧州、北米などの主要地域や主要国毎のレポートも数多く出版してい... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/07/03 10:27

162.61 円

175.23 円

209.12 円

ページTOPに戻る