車両追跡システムの世界市場予測 2022-2030GLOBAL VEHICLE TRACKING SYSTEM MARKET FORECAST 2022-2030 主な調査結果 車両追跡システムの世界市場は、2022年から2030年の予測期間においてCAGR15.66%で成長すると評価されています。市場成長の背景には、車両運用の増加や車両所有者の安全性への懸念がある。 市場分... もっと見る
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サマリー主な調査結果車両追跡システムの世界市場は、2022年から2030年の予測期間においてCAGR15.66%で成長すると評価されています。市場成長の背景には、車両運用の増加や車両所有者の安全性への懸念がある。 市場分析 車両追跡システムは、一般パケット無線サービス(GPRS)、全地球測位システム(GPS)、デュアルモードなどの技術によって機能します。また、資産の正確な位置を特定し、メンテナンス費用を最小限に抑え、利益を最大化することで車両の生産性を高め、企業の輸送システムが費用対効果、信頼性、効率性の高い方法でビジネスの要求を満たしているかどうかを確認することができます。 商用車による輸送は世界中で増加しています。それに伴い、輸送とロジスティクスの活動も活発になってきています。車両の所有者は、車両追跡システムを利用することで、車両の安全性を確保し、アイドルタイムを短縮することができます。さらに、車両をよりよく管理するために、緊急警報など数多くの機能がトラッキングシステムに追加されています。その結果、車両運用の増加は、車両追跡システムの世界市場の成長を促進する上で極めて重要な役割を果たすと考えられています。 地域別考察 車両追跡システムの世界市場成長の評価は、ヨーロッパ、アジア太平洋地域、北米、その他の地域の評価をカバーしています。アジア太平洋地域は、予測期間の終わりまでに世界市場をリードし、支配することが予想されます。この地域市場の顕著な成長は、アジア太平洋地域の拡大する輸送、物流、フリートに加えて、急成長する自動車部門によって促進されています。 競争力 車両追跡システムの世界市場における産業競争力は高いです。また、市場は大企業と中堅・中小企業が混在しています。Sierra Wireless Inc、TomTom NV、ORBCOMM Incなどが世界市場で活動する主要企業として挙げられます。 本レポートの提供内容は以下の通りです。 - 市場全体の主要な知見の調査 - 市場ダイナミクス(推進要因、抑制要因、機会、課題)の戦略的なブレークダウン - すべてのセグメント、サブセグメント、地域について、最低9年間の市場予測、3年間の過去データ - 市場セグメンテーション:主要セグメントの徹底的な評価とその市場予測 - 地域別分析。地域および国別セグメントの評価とその市場占有率 - 主要な分析ポーターの5つの力分析、ベンダーランドスケープ、オポチュニティマトリックス、キーバイヤークライテリア、など。 - コンペティティブ・ランドスケープは、主要企業を要因や市場シェアなどに基づいて理論的に説明したものです。 - 企業プロファイリング。詳細な企業概要、提供する製品/サービス、SCOT分析、最近の戦略的展開など 目次TABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. SCOPE OF STUDY 1.3. METHODOLOGY 1.4. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. MARKET OVERVIEW 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. RISE IN FLEET OPERATIONS 3.1.2. SAFETY CONCERNS OF VEHICLE OWNERS 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. CYBER SECURITY THREATS 3.2.2. BATTERY FAILURE AND SIGNAL ISSUES 4. KEY ANALYTICS 4.1. IMPACT OF COVID-19 ON VEHICLE TRACKING SYSTEM MARKET 4.2. KEY MARKET TRENDS 4.3. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 4.3.1. BUYERS POWER 4.3.2. SUPPLIERS POWER 4.3.3. SUBSTITUTION 4.3.4. NEW ENTRANTS 4.3.5. INDUSTRY RIVALRY 4.4. OPPORTUNITY MATRIX 4.5. VENDOR LANDSCAPE 5. MARKET BY TYPE 5.1. ACTIVE 5.2. PASSIVE 6. MARKET BY TECHNOLOGY 6.1. GPS/SATELLITE 6.2. GPRS/CELLULAR 6.3. DUAL MODE 7. MARKET BY VEHICLE TYPE 7.1. PASSENGER VEHICLES 7.2. LIGHT COMMERCIAL VEHICLES 7.3. HEAVY COMMERCIAL VEHICLES 8. MARKET BY END USE 8.1. TRANSPORTATION & LOGISTICS 8.2. CONSTRUCTION & MANUFACTURING 8.3. AVIATION 8.4. RETAIL 8.5. GOVERNMENT & DEFENSE 8.6. OTHER END USES 9. MARKET BY COMPONENT 9.1. HARDWARE 9.1.1. OBD DEVICE/TRACKER & ADVANCE TRACKER 9.1.2. STANDALONE TRACKER 9.2. SOFTWARE 9.2.1. PERFORMANCE MEASUREMENT 9.2.2. VEHICLE DIAGNOSTICS 9.2.3. FLEET ANALYTICS & REPORTING 9.2.4. DRIVER BEHAVIOR MONITORING 9.2.5. OTHER SOFTWARE 10. GEOGRAPHICAL ANALYSIS 10.1. NORTH AMERICA 10.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 10.1.2. KEY GROWTH ENABLERS 10.1.3. KEY CHALLENGES 10.1.4. KEY PLAYERS 10.1.5. COUNTRY ANALYSIS 10.1.5.1. UNITED STATES 10.1.5.2. CANADA 10.2. EUROPE 10.2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 10.2.2. KEY GROWTH ENABLERS 10.2.3. KEY CHALLENGES 10.2.4. KEY PLAYERS 10.2.5. COUNTRY ANALYSIS 10.2.5.1. UNITED KINGDOM 10.2.5.2. GERMANY 10.2.5.3. FRANCE 10.2.5.4. ITALY 10.2.5.5. BELGIUM 10.2.5.6. POLAND 10.2.5.7. REST OF EUROPE 10.3. ASIA-PACIFIC 10.3.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 10.3.2. KEY GROWTH ENABLERS 10.3.3. KEY CHALLENGES 10.3.4. KEY PLAYERS 10.3.5. COUNTRY ANALYSIS 10.3.5.1. CHINA 10.3.5.2. JAPAN 10.3.5.3. INDIA 10.3.5.4. SOUTH KOREA 10.3.5.5. INDONESIA 10.3.5.6. THAILAND 10.3.5.7. VIETNAM 10.3.5.8. AUSTRALIA & NEW ZEALAND 10.3.5.9. REST OF ASIA-PACIFIC 10.4. REST OF WORLD 10.4.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 10.4.2. KEY GROWTH ENABLERS 10.4.3. KEY CHALLENGES 10.4.4. KEY PLAYERS 10.4.5. REGIONAL ANALYSIS 10.4.5.1. LATIN AMERICA 10.4.5.2. MIDDLE EAST & AFRICA 11. COMPETITIVE LANDSCAPE 11.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 11.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS 11.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS 11.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS 11.1.4. BUSINESS EXPANSIONS & DIVESTITURES 11.2. COMPANY PROFILES 11.2.1. CALAMP CORPORATION 11.2.2. CONCOX INFORMATION TECHNOLOGY CO LTD 11.2.3. CONTINENTAL AG 11.2.4. GEOTAB INC 11.2.5. INSEEGO CORP 11.2.6. ORBCOMM INC 11.2.7. ROBERT BOSCH GMBH 11.2.8. SAMSARA INC 11.2.9. SIERRA WIRELESS INC 11.2.10. SOLERA INC 11.2.11. TOMTOM NV 11.2.12. TRACKIMO 11.2.13. VERIZON COMMUNICATIONS INC 11.2.14. XIRGO TECHNOLOGIES LLC
SummaryKEY FINDINGS Table of ContentsTABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. SCOPE OF STUDY 1.3. METHODOLOGY 1.4. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. MARKET OVERVIEW 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. RISE IN FLEET OPERATIONS 3.1.2. SAFETY CONCERNS OF VEHICLE OWNERS 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. CYBER SECURITY THREATS 3.2.2. BATTERY FAILURE AND SIGNAL ISSUES 4. KEY ANALYTICS 4.1. IMPACT OF COVID-19 ON VEHICLE TRACKING SYSTEM MARKET 4.2. KEY MARKET TRENDS 4.3. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 4.3.1. BUYERS POWER 4.3.2. SUPPLIERS POWER 4.3.3. SUBSTITUTION 4.3.4. NEW ENTRANTS 4.3.5. INDUSTRY RIVALRY 4.4. OPPORTUNITY MATRIX 4.5. VENDOR LANDSCAPE 5. MARKET BY TYPE 5.1. ACTIVE 5.2. PASSIVE 6. MARKET BY TECHNOLOGY 6.1. GPS/SATELLITE 6.2. GPRS/CELLULAR 6.3. DUAL MODE 7. MARKET BY VEHICLE TYPE 7.1. PASSENGER VEHICLES 7.2. LIGHT COMMERCIAL VEHICLES 7.3. HEAVY COMMERCIAL VEHICLES 8. MARKET BY END USE 8.1. TRANSPORTATION & LOGISTICS 8.2. CONSTRUCTION & MANUFACTURING 8.3. AVIATION 8.4. RETAIL 8.5. GOVERNMENT & DEFENSE 8.6. OTHER END USES 9. MARKET BY COMPONENT 9.1. HARDWARE 9.1.1. OBD DEVICE/TRACKER & ADVANCE TRACKER 9.1.2. STANDALONE TRACKER 9.2. SOFTWARE 9.2.1. PERFORMANCE MEASUREMENT 9.2.2. VEHICLE DIAGNOSTICS 9.2.3. FLEET ANALYTICS & REPORTING 9.2.4. DRIVER BEHAVIOR MONITORING 9.2.5. OTHER SOFTWARE 10. GEOGRAPHICAL ANALYSIS 10.1. NORTH AMERICA 10.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 10.1.2. KEY GROWTH ENABLERS 10.1.3. KEY CHALLENGES 10.1.4. KEY PLAYERS 10.1.5. COUNTRY ANALYSIS 10.1.5.1. UNITED STATES 10.1.5.2. CANADA 10.2. EUROPE 10.2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 10.2.2. KEY GROWTH ENABLERS 10.2.3. KEY CHALLENGES 10.2.4. KEY PLAYERS 10.2.5. COUNTRY ANALYSIS 10.2.5.1. UNITED KINGDOM 10.2.5.2. GERMANY 10.2.5.3. FRANCE 10.2.5.4. ITALY 10.2.5.5. BELGIUM 10.2.5.6. POLAND 10.2.5.7. REST OF EUROPE 10.3. ASIA-PACIFIC 10.3.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 10.3.2. KEY GROWTH ENABLERS 10.3.3. KEY CHALLENGES 10.3.4. KEY PLAYERS 10.3.5. COUNTRY ANALYSIS 10.3.5.1. CHINA 10.3.5.2. JAPAN 10.3.5.3. INDIA 10.3.5.4. SOUTH KOREA 10.3.5.5. INDONESIA 10.3.5.6. THAILAND 10.3.5.7. VIETNAM 10.3.5.8. AUSTRALIA & NEW ZEALAND 10.3.5.9. REST OF ASIA-PACIFIC 10.4. REST OF WORLD 10.4.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 10.4.2. KEY GROWTH ENABLERS 10.4.3. KEY CHALLENGES 10.4.4. KEY PLAYERS 10.4.5. REGIONAL ANALYSIS 10.4.5.1. LATIN AMERICA 10.4.5.2. MIDDLE EAST & AFRICA 11. COMPETITIVE LANDSCAPE 11.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 11.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS 11.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS 11.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS 11.1.4. BUSINESS EXPANSIONS & DIVESTITURES 11.2. COMPANY PROFILES 11.2.1. CALAMP CORPORATION 11.2.2. CONCOX INFORMATION TECHNOLOGY CO LTD 11.2.3. CONTINENTAL AG 11.2.4. GEOTAB INC 11.2.5. INSEEGO CORP 11.2.6. ORBCOMM INC 11.2.7. ROBERT BOSCH GMBH 11.2.8. SAMSARA INC 11.2.9. SIERRA WIRELESS INC 11.2.10. SOLERA INC 11.2.11. TOMTOM NV 11.2.12. TRACKIMO 11.2.13. VERIZON COMMUNICATIONS INC 11.2.14. XIRGO TECHNOLOGIES LLC
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