世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

マルチタッチスクリーン市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Multi-touch Screen Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界のマルチタッチスクリーン市場は、2021年に101億3000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR13.60%を示し、2027年までに223億9000万米ドルの市場に達すると予想し... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
アイマークサービス
2022年6月13日 US$2,499
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
145 英語

 

サマリー

世界のマルチタッチスクリーン市場は、2021年に101億3000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR13.60%を示し、2027年までに223億9000万米ドルの市場に達すると予想しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終使用産業に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。

マルチタッチスクリーンとは、1つの画面上の複数個所のジェスチャーや圧力を感知して反応することができるディスプレイデバイスを指します。ASIC(特定用途向け集積回路)コントローラー、静電容量式タッチセンサー、DSP(デジタルシグナルプロセッサー)などで構成されています。また、ディスプレイのサポート、センシング方法、センサー、キャリブレーションシステムなど、さまざまなソフトウェアとハードウェアが統合され、インタラクティブな体験を実現します。マルチタッチスクリーンは、キオスク端末、スマートフォン、ノートパソコン、パーソナルコンピューター(PC)、タブレット端末などで一般的に使用されています。赤外線、抵抗膜方式、静電容量方式、光学式など、さまざまな技術が利用されています。従来のタッチスクリーンと比較すると、マルチタッチスクリーンは高速で、多数のタッチ入力を区別でき、機能性、利便性、速度が向上し、使いやすくなっています。そのため、家電製品、教育機関、政府機関などで幅広く使用されています。

マルチタッチスクリーンの市場動向
世界的な電子産業の大幅な成長により、市場には明るい展望が開けています。マルチタッチスクリーンは、強化されたフィードバックとセンシングシステムを提供するために、タブレット、スマートフォン、ノートパソコンなど、さまざまな電子機器に広く使用されています。これに伴い、全体的なユーザー体験を向上させるためにマルチタッチスクリーンを搭載したポータブル機器や腕時計などのスマートウェアラブルに対する需要が増加しており、市場の成長にプラスの影響を及ぼしています。さらに、センス機能を向上させた費用対効果の高いマルチタッチスクリーンディスプレイの登場が、市場成長に弾みをつけています。さらに、顧客との関わりやブランディングを目的とした小売店やメディア用途での製品利用が増加していることも、市場成長に好影響を与えています。その他、フレキシブルなタッチスクリーンパネルの導入、消費者の支出能力の向上、広範な研究開発活動などが、市場のさらなる成長を促すと予想されます。

主な市場細分化
IMARC Groupでは、マルチタッチスクリーンの世界市場における各サブセグメントの主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を行っています。当レポートでは、製品、技術、用途に基づいて市場を分類しています。

製品別の内訳

スマートフォン
タブレット
ラップトップ
テレビ キオスク端末
大型インタラクティブ・スクリーン

技術別構成比:

抵抗膜方式
静電容量方式
赤外線
光学式
その他

アプリケーション別構成比

コンシューマーエレクトロニクス
小売
教育
その他

地域別構成比

北米
米国
カナダ
アジア・パシフィック
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
中南米
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合状況。
3M Company、Apple Inc.、Corning Incorporated、富士通株式会社、HP Inc.、Immersion Corporation、Infineon Technologies AG、ジャパンディスプレイ株式会社(ソニー株式会社)、LG Electronics Inc、Microchip Technology Inc、Microsoft Corporation、パナソニック株式会社、サムソン電子株式会社、シャープ株式会社の主要企業のプロファイルと共に、業界の競争環境についても検証しています。Ltd.、シャープ株式会社

本レポートで回答した主な質問
マルチタッチスクリーンの世界市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
COVID-19は世界のマルチタッチスクリーン市場にどのような影響を及ぼしたか?
主要な地域別市場とは?
製品別の市場構成は?
技術別の市場構成は?
アプリケーションに基づく市場のブレークアップは?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
マルチタッチスクリーンの世界市場構造と主要プレイヤーは?
業界内の競争はどの程度か?

ページTOPに戻る


目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Multi-touch Screen Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Product
6.1 Smartphones
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Tablets
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Laptops
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Televisions Kiosks
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Large Interactive Screens
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Technology
7.1 Resistive
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Capacitive
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Infrared
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Optical
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Others
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Application
8.1 Consumer Electronics
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Retail
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Education
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Others
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 United States
9.1.1.1 Market Trends
9.1.1.2 Market Forecast
9.1.2 Canada
9.1.2.1 Market Trends
9.1.2.2 Market Forecast
9.2 Asia-Pacific
9.2.1 China
9.2.1.1 Market Trends
9.2.1.2 Market Forecast
9.2.2 Japan
9.2.2.1 Market Trends
9.2.2.2 Market Forecast
9.2.3 India
9.2.3.1 Market Trends
9.2.3.2 Market Forecast
9.2.4 South Korea
9.2.4.1 Market Trends
9.2.4.2 Market Forecast
9.2.5 Australia
9.2.5.1 Market Trends
9.2.5.2 Market Forecast
9.2.6 Indonesia
9.2.6.1 Market Trends
9.2.6.2 Market Forecast
9.2.7 Others
9.2.7.1 Market Trends
9.2.7.2 Market Forecast
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 France
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 United Kingdom
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 Italy
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Spain
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Russia
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Latin America
9.4.1 Brazil
9.4.1.1 Market Trends
9.4.1.2 Market Forecast
9.4.2 Mexico
9.4.2.1 Market Trends
9.4.2.2 Market Forecast
9.4.3 Others
9.4.3.1 Market Trends
9.4.3.2 Market Forecast
9.5 Middle East and Africa
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Breakup by Country
9.5.3 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Analysis
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 3M Company
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.1.3 Financials
14.3.2 Apple Inc.
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.2.3 Financials
14.3.2.4 SWOT Analysis
14.3.3 Corning Incorporated
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.3.3 Financials
14.3.3.4 SWOT Analysis
14.3.4 Fujitsu Limited
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.4.3 Financials
14.3.4.4 SWOT Analysis
14.3.5 HP Inc.
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.5.3 Financials
14.3.5.4 SWOT Analysis
14.3.6 Immersion Corporation
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.6.3 Financials
14.3.7 Infineon Technologies AG
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.7.3 Financials
14.3.7.4 SWOT Analysis
14.3.8 Japan Display Inc. (Sony Corporation)
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.8.3 Financials
14.3.9 LG Electronics Inc.
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.9.3 Financials
14.3.9.4 SWOT Analysis
14.3.10 Microchip Technology Inc.
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio
14.3.10.3 Financials
14.3.10.4 SWOT Analysis
14.3.11 Microsoft Corporation
14.3.11.1 Company Overview
14.3.11.2 Product Portfolio
14.3.11.3 Financials
14.3.11.4 SWOT Analysis
14.3.12 Panasonic Corporation
14.3.12.1 Company Overview
14.3.12.2 Product Portfolio
14.3.12.3 Financials
14.3.12.4 SWOT Analysis
14.3.13 Samsung Electronics Co. Ltd.
14.3.13.1 Company Overview
14.3.13.2 Product Portfolio
14.3.13.3 Financials
14.3.14 Sharp Corporation
14.3.14.1 Company Overview
14.3.14.2 Product Portfolio
14.3.14.3 Financials
14.3.14.4 SWOT Analysis

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The global multi-touch screen market reached a value of US$ 10.13 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach a value of US$ 22.39 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 13.60% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use industries. These insights are included in the report as a major market contributor.

Multi-touch screen refers to display devices that can sense and respond to gestures and pressures at several locations on a single screen. It consists of an application-specific integrated circuit (ASIC) controller, capacitive touch sensor, and digital signal processor (DSP). It also includes various software and hardware integrations, including display support, sensing methods, sensors and calibration systems to create interactive experiences. Multi-touch screens are commonly used in kiosks, smartphones, laptops, personal computers (PCs) and tablets. It utilizes various technologies, such as infrared, resistive, capacitive, and optical. As compared to conventional touch screens, multi-touch screens are faster, can distinguish between numerous touch inputs, provides enhanced functionality, convenience, and speed, and are easier to use. As a result, multi-touch screens are widely used in consumer electronics, education centers, and government organizations.

Multi-touch Screen Market Trends:
Substantial growth in the electronic industry across the globe is creating a positive outlook for the market. Multi-touch screens are widely used in various electronics, such as tablets, smartphones, and laptops, to offer enhanced feedback and sensing system. In line with this, the increasing demand for portable devices and smart wearables, such as watches with multi-touch screens to enhance the overall user experience, is positively impacting the market growth. Furthermore, the introduction of cost-effective multi-touch screen displays with improved sense capabilities is providing an impetus to the market growth. Additionally, the increasing product utilization in retail and media applications for customer engagement and branding purposes is also favoring the market growth. Other factors, including the introduction of flexible touch screen panels, rising expenditure capacities of consumers and extensive research and development (R&D) activities, are anticipated to drive the market further toward growth.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global multi-touch screen market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on product, technology and application.

Breakup by Product:

Smartphones
Tablets
Laptops
Televisions Kiosks
Large Interactive Screens

Breakup by Technology:

Resistive
Capacitive
Infrared
Optical
Others

Breakup by Application:

Consumer Electronics
Retail
Education
Others

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being 3M Company, Apple Inc., Corning Incorporated, Fujitsu Limited, HP Inc., Immersion Corporation, Infineon Technologies AG, Japan Display Inc. (Sony Corporation), LG Electronics Inc., Microchip Technology Inc., Microsoft Corporation, Panasonic Corporation, Samsung Electronics Co. Ltd. and Sharp Corporation.

Key Questions Answered in This Report:
How has the global multi-touch screen market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the global multi-touch screen market?
What are the key regional markets?
What is the breakup of the market based on the product?
What is the breakup of the market based on the technology?
What is the breakup of the market based on the application?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global multi-touch screen market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Multi-touch Screen Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Product
6.1 Smartphones
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Tablets
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Laptops
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Televisions Kiosks
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Large Interactive Screens
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Technology
7.1 Resistive
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Capacitive
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Infrared
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Optical
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Others
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Application
8.1 Consumer Electronics
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Retail
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Education
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Others
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 United States
9.1.1.1 Market Trends
9.1.1.2 Market Forecast
9.1.2 Canada
9.1.2.1 Market Trends
9.1.2.2 Market Forecast
9.2 Asia-Pacific
9.2.1 China
9.2.1.1 Market Trends
9.2.1.2 Market Forecast
9.2.2 Japan
9.2.2.1 Market Trends
9.2.2.2 Market Forecast
9.2.3 India
9.2.3.1 Market Trends
9.2.3.2 Market Forecast
9.2.4 South Korea
9.2.4.1 Market Trends
9.2.4.2 Market Forecast
9.2.5 Australia
9.2.5.1 Market Trends
9.2.5.2 Market Forecast
9.2.6 Indonesia
9.2.6.1 Market Trends
9.2.6.2 Market Forecast
9.2.7 Others
9.2.7.1 Market Trends
9.2.7.2 Market Forecast
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 France
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 United Kingdom
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 Italy
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Spain
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Russia
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Latin America
9.4.1 Brazil
9.4.1.1 Market Trends
9.4.1.2 Market Forecast
9.4.2 Mexico
9.4.2.1 Market Trends
9.4.2.2 Market Forecast
9.4.3 Others
9.4.3.1 Market Trends
9.4.3.2 Market Forecast
9.5 Middle East and Africa
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Breakup by Country
9.5.3 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Analysis
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 3M Company
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.1.3 Financials
14.3.2 Apple Inc.
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.2.3 Financials
14.3.2.4 SWOT Analysis
14.3.3 Corning Incorporated
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.3.3 Financials
14.3.3.4 SWOT Analysis
14.3.4 Fujitsu Limited
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.4.3 Financials
14.3.4.4 SWOT Analysis
14.3.5 HP Inc.
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.5.3 Financials
14.3.5.4 SWOT Analysis
14.3.6 Immersion Corporation
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.6.3 Financials
14.3.7 Infineon Technologies AG
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.7.3 Financials
14.3.7.4 SWOT Analysis
14.3.8 Japan Display Inc. (Sony Corporation)
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.8.3 Financials
14.3.9 LG Electronics Inc.
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.9.3 Financials
14.3.9.4 SWOT Analysis
14.3.10 Microchip Technology Inc.
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio
14.3.10.3 Financials
14.3.10.4 SWOT Analysis
14.3.11 Microsoft Corporation
14.3.11.1 Company Overview
14.3.11.2 Product Portfolio
14.3.11.3 Financials
14.3.11.4 SWOT Analysis
14.3.12 Panasonic Corporation
14.3.12.1 Company Overview
14.3.12.2 Product Portfolio
14.3.12.3 Financials
14.3.12.4 SWOT Analysis
14.3.13 Samsung Electronics Co. Ltd.
14.3.13.1 Company Overview
14.3.13.2 Product Portfolio
14.3.13.3 Financials
14.3.14 Sharp Corporation
14.3.14.1 Company Overview
14.3.14.2 Product Portfolio
14.3.14.3 Financials
14.3.14.4 SWOT Analysis

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

IMARC Services Private Limited. 社の最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(industry)の最新刊レポート


よくあるご質問


IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?


インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/07 10:27

155.63 円

167.26 円

203.27 円

ページTOPに戻る