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地理空間アナリティクス市場。世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年の予測


Geospatial Analytics Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界の地理空間分析市場は、2021年に772億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR14.44%を示し、2027年までに1742億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性... もっと見る

 

 

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IMARC Services Private Limited.
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2022年4月14日 US$2,499
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148 英語

 

サマリー

世界の地理空間分析市場は、2021年に772億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR14.44%を示し、2027年までに1742億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終使用産業に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。

地理空間分析とは、地球表面の特徴やオブジェクトを表現するために、地図、グラフ、統計、カートグラムから得られる地質データの分析を指します。GPS、3Dスキャナー、ジオタギング、位置センサー、ソーシャルメディアプラットフォーム、モバイル機器、衛星画像ソリューションなどを利用して、地表面分析、ネットワーク分析、ジオビジュアライゼーションなどを行う。地理空間解析は、リアルタイムの地理空間データにタイミングと位置を加え、視覚的なパターンと画像によって正確な洞察を提供します。また、地理情報システム(GIS)において、気象モデリング、人口予測、小売店の販売動向の監視などに利用されています。その結果、災害管理、都市計画、開発、天然資源探査など、幅広い用途で活用されています。

地理空間アナリティクスの市場動向。
世界各地でスマートシティの開発が進んでいることが、市場の成長を促す重要な要因の1つとなっています。また、防衛・軍事用途に地理空間分析が広く採用されていることも、市場成長の推進力となっています。軍事的緊張が高まる中、防衛機関は状況認識の強化や部隊と敵の動きを衛星で監視するために、ますます地理空間分析を採用するようになっています。これに伴い、コロナウイルス病(COVID-19)が世界中に広がり続けているため、この病気の追跡や感染地域の監視のための地理空間分析の需要が大幅に増加しています。さらに、コネクテッドデバイスと人工知能(AI)および機械学習(ML)ソリューションの統合など、さまざまな技術的進歩が他の成長促進要因として作用しています。これらの技術は、画像分類、オブジェクト検出、セマンティックセグメンテーション、インスタンスセグメンテーションを支援します。5Gインフラの大幅な改善、有利な政府政策の実施など、その他の要因も市場の成長に向けて推進すると予想されます。

主な市場セグメンテーション
IMARC Groupは、世界の地理空間分析市場の各サブセグメントにおける主要動向の分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、コンポーネント、タイプ、テクノロジー、企業規模、展開モード、業種に基づき市場を分類しています。

コンポーネント別の内訳

ソリューション
サービス

タイプ別構成比。

サーフェス&フィールドアナリティクス
ネットワーク・ロケーション解析
ジオビジュアライゼーション
その他

技術別構成比

リモートセンシング
地理情報システム
GPS
その他

企業規模別構成比

大企業
中小企業

導入形態別構成比。

オンプレミス
クラウド型

業種別構成比。

自動車
エネルギーと公共事業
政府機関
防衛・情報
スマートシティ
保険
天然資源
その他

地域別構成比

北米
米国
カナダ
アジア・パシフィック
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
中南米
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合状況。
業界の競争環境は、Alteryx Inc.、Descartes Labs Inc.、Environmental Systems Research Institute Inc.、General Electric Company、Hexagon AB、Oracle Corporation、Orbital Insight Inc.、SAP SE、Sparkgeo、TomTom N.V. 、Trimble Inc.とUbimo Ltd.の主要企業のプロファイルと共に調査されている。(クオティエントテクノロジー)。本レポートで回答した主な質問
地理空間分析の世界市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
COVID-19は世界の地理空間分析市場にどのような影響を及ぼしたか?
主要な地域市場とは?
構成要素に基づく市場の内訳は?
タイプ別の市場構成は?
技術に基づく市場のブレークアップは?
企業規模別の市場ブレークアップは?
導入モード別の市場構成は?
業種別の市場構成は?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
世界の地理空間分析市場の構造と主要プレイヤーは?
業界における競争の程度は?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Geospatial Analytics Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Component
6.1 Solution
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Services
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Type
7.1 Surface and Field Analytics
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Network and Location Analytics
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Geovisualization
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Others
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Technology
8.1 Remote Sensing
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 GIS
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 GPS
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Others
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Enterprise Size
9.1 Large Enterprises
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Small and Medium-sized Enterprises
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Deployment Mode
10.1 On-premises
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Cloud-based
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
11 Market Breakup by Vertical
11.1 Automotive
11.1.1 Market Trends
11.1.2 Market Forecast
11.2 Energy and Utilities
11.2.1 Market Trends
11.2.2 Market Forecast
11.3 Government
11.3.1 Market Trends
11.3.2 Market Forecast
11.4 Defense and Intelligence
11.4.1 Market Trends
11.4.2 Market Forecast
11.5 Smart Cities
11.5.1 Market Trends
11.5.2 Market Forecast
11.6 Insurance
11.6.1 Market Trends
11.6.2 Market Forecast
11.7 Natural Resources
11.7.1 Market Trends
11.7.2 Market Forecast
11.8 Others
11.8.1 Market Trends
11.8.2 Market Forecast
12 Market Breakup by Region
12.1 North America
12.1.1 United States
12.1.1.1 Market Trends
12.1.1.2 Market Forecast
12.1.2 Canada
12.1.2.1 Market Trends
12.1.2.2 Market Forecast
12.2 Asia-Pacific
12.2.1 China
12.2.1.1 Market Trends
12.2.1.2 Market Forecast
12.2.2 Japan
12.2.2.1 Market Trends
12.2.2.2 Market Forecast
12.2.3 India
12.2.3.1 Market Trends
12.2.3.2 Market Forecast
12.2.4 South Korea
12.2.4.1 Market Trends
12.2.4.2 Market Forecast
12.2.5 Australia
12.2.5.1 Market Trends
12.2.5.2 Market Forecast
12.2.6 Indonesia
12.2.6.1 Market Trends
12.2.6.2 Market Forecast
12.2.7 Others
12.2.7.1 Market Trends
12.2.7.2 Market Forecast
12.3 Europe
12.3.1 Germany
12.3.1.1 Market Trends
12.3.1.2 Market Forecast
12.3.2 France
12.3.2.1 Market Trends
12.3.2.2 Market Forecast
12.3.3 United Kingdom
12.3.3.1 Market Trends
12.3.3.2 Market Forecast
12.3.4 Italy
12.3.4.1 Market Trends
12.3.4.2 Market Forecast
12.3.5 Spain
12.3.5.1 Market Trends
12.3.5.2 Market Forecast
12.3.6 Russia
12.3.6.1 Market Trends
12.3.6.2 Market Forecast
12.3.7 Others
12.3.7.1 Market Trends
12.3.7.2 Market Forecast
12.4 Latin America
12.4.1 Brazil
12.4.1.1 Market Trends
12.4.1.2 Market Forecast
12.4.2 Mexico
12.4.2.1 Market Trends
12.4.2.2 Market Forecast
12.4.3 Others
12.4.3.1 Market Trends
12.4.3.2 Market Forecast
12.5 Middle East and Africa
12.5.1 Market Trends
12.5.2 Market Breakup by Country
12.5.3 Market Forecast
13 SWOT Analysis
13.1 Overview
13.2 Strengths
13.3 Weaknesses
13.4 Opportunities
13.5 Threats
14 Value Chain Analysis
15 Porters Five Forces Analysis
15.1 Overview
15.2 Bargaining Power of Buyers
15.3 Bargaining Power of Suppliers
15.4 Degree of Competition
15.5 Threat of New Entrants
15.6 Threat of Substitutes
16 Price Analysis
17 Competitive Landscape
17.1 Market Structure
17.2 Key Players
17.3 Profiles of Key Players
17.3.1 Alteryx Inc.
17.3.1.1 Company Overview
17.3.1.2 Product Portfolio
17.3.1.3 Financials
17.3.2 Descartes Labs Inc
17.3.2.1 Company Overview
17.3.2.2 Product Portfolio
17.3.3 Environmental Systems Research Institute Inc.
17.3.3.1 Company Overview
17.3.3.2 Product Portfolio
17.3.3.3 SWOT Analysis
17.3.4 General Electric Company
17.3.4.1 Company Overview
17.3.4.2 Product Portfolio
17.3.4.3 Financials
17.3.4.4 SWOT Analysis
17.3.5 Hexagon AB
17.3.5.1 Company Overview
17.3.5.2 Product Portfolio
17.3.5.3 Financials
17.3.5.4 SWOT Analysis
17.3.6 Oracle Corporation
17.3.6.1 Company Overview
17.3.6.2 Product Portfolio
17.3.6.3 Financials
17.3.6.4 SWOT Analysis
17.3.7 Orbital Insight Inc.
17.3.7.1 Company Overview
17.3.7.2 Product Portfolio
17.3.8 SAP SE
17.3.8.1 Company Overview
17.3.8.2 Product Portfolio
17.3.8.3 Financials
17.3.8.4 SWOT Analysis
17.3.9 Sparkgeo
17.3.9.1 Company Overview
17.3.9.2 Product Portfolio
17.3.10 TomTom N.V.
17.3.10.1 Company Overview
17.3.10.2 Product Portfolio
17.3.10.3 Financials
17.3.10.4 SWOT Analysis
17.3.11 Trimble Inc.
17.3.11.1 Company Overview
17.3.11.2 Product Portfolio
17.3.11.3 Financials
17.3.11.4 SWOT Analysis
17.3.12 Ubimo Ltd. (Quotient Technology)
17.3.12.1 Company Overview
17.3.12.2 Product Portfolio
17.3.12.3 Financials

 

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Summary

The global geospatial analytics market reached a value of US$ 77.2 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 174.2 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 14.44% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use industries. These insights are included in the report as a major market contributor.

Geospatial analytics refers to the analysis of geological data obtained from maps, graphs, statistics and cartograms for the representation of features or objects on the surface of the Earth. It involves the use of the global positioning system (GPS), 3D scanners, geotagging, location sensors, social media platforms, mobile devices and satellite imaging solutions for surface analysis, network analysis and geovisualization. Geospatial analytics adds timing and location to the real-time geospatial data and provides accurate insights through visual patterns and images. It is also used in geographic information systems (GIS) for weather modeling, population forecasting and monitoring of retail sales trends. As a result, it finds extensive applications for disaster management, urban planning and development and natural resource exploration.

Geospatial Analytics Market Trends:
The increasing development of smart cities across the globe is one of the key factors driving the growth of the market. Moreover, the widespread adoption of geospatial analytics for defense and military applications is providing a thrust to the market growth. With the rising instances of military tensions, defense organizations are increasingly adopting geospatial analytics for enhanced situational awareness and satellite monitoring of troops and enemy movements. In line with this, as the coronavirus disease (COVID-19) continues to spread across the globe, there has been a significant increase in the demand for geospatial analytics for tracking the disease and monitoring the affected areas. Additionally, various technological advancements, such as the integration of connected devices with artificial intelligence (AI) and machine learning (ML) solutions, are acting as other growth-inducing factors. These technologies aid in image classification, object detection, semantic segmentation and instance segmentation. Other factors, including significant improvements in the 5G infrastructure, along with the implementation of favorable government policies, are anticipated to drive the market toward growth.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global geospatial analytics market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on component, type, technology, enterprise size, deployment mode and vertical.

Breakup by Component:

Solution
Services

Breakup by Type:

Surface and Field Analytics
Network and Location Analytics
Geovisualization
Others

Breakup by Technology:

Remote Sensing
GIS
GPS
Others

Breakup by Enterprise Size:

Large Enterprises
Small and Medium-sized Enterprises

Breakup by Deployment Mode:

On-premises
Cloud-based

Breakup by Vertical:

Automotive
Energy and Utilities
Government
Defense and Intelligence
Smart Cities
Insurance
Natural Resources
Others

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Alteryx Inc., Descartes Labs Inc, Environmental Systems Research Institute Inc., General Electric Company, Hexagon AB, Oracle Corporation, Orbital Insight Inc., SAP SE, Sparkgeo, TomTom N.V., Trimble Inc. and Ubimo Ltd. (Quotient Technology). Key Questions Answered in This Report:
How has the global geospatial analytics market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the global geospatial analytics market?
What are the key regional markets?
What is the breakup of the market based on the component?
What is the breakup of the market based on the type?
What is the breakup of the market based on the technology?
What is the breakup of the market based on the enterprise size?
What is the breakup of the market based on the deployment mode?
What is the breakup of the market based on the vertical?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global geospatial analytics market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Geospatial Analytics Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Component
6.1 Solution
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Services
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Type
7.1 Surface and Field Analytics
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Network and Location Analytics
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Geovisualization
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Others
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Technology
8.1 Remote Sensing
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 GIS
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 GPS
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Others
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Enterprise Size
9.1 Large Enterprises
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Small and Medium-sized Enterprises
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Deployment Mode
10.1 On-premises
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Cloud-based
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
11 Market Breakup by Vertical
11.1 Automotive
11.1.1 Market Trends
11.1.2 Market Forecast
11.2 Energy and Utilities
11.2.1 Market Trends
11.2.2 Market Forecast
11.3 Government
11.3.1 Market Trends
11.3.2 Market Forecast
11.4 Defense and Intelligence
11.4.1 Market Trends
11.4.2 Market Forecast
11.5 Smart Cities
11.5.1 Market Trends
11.5.2 Market Forecast
11.6 Insurance
11.6.1 Market Trends
11.6.2 Market Forecast
11.7 Natural Resources
11.7.1 Market Trends
11.7.2 Market Forecast
11.8 Others
11.8.1 Market Trends
11.8.2 Market Forecast
12 Market Breakup by Region
12.1 North America
12.1.1 United States
12.1.1.1 Market Trends
12.1.1.2 Market Forecast
12.1.2 Canada
12.1.2.1 Market Trends
12.1.2.2 Market Forecast
12.2 Asia-Pacific
12.2.1 China
12.2.1.1 Market Trends
12.2.1.2 Market Forecast
12.2.2 Japan
12.2.2.1 Market Trends
12.2.2.2 Market Forecast
12.2.3 India
12.2.3.1 Market Trends
12.2.3.2 Market Forecast
12.2.4 South Korea
12.2.4.1 Market Trends
12.2.4.2 Market Forecast
12.2.5 Australia
12.2.5.1 Market Trends
12.2.5.2 Market Forecast
12.2.6 Indonesia
12.2.6.1 Market Trends
12.2.6.2 Market Forecast
12.2.7 Others
12.2.7.1 Market Trends
12.2.7.2 Market Forecast
12.3 Europe
12.3.1 Germany
12.3.1.1 Market Trends
12.3.1.2 Market Forecast
12.3.2 France
12.3.2.1 Market Trends
12.3.2.2 Market Forecast
12.3.3 United Kingdom
12.3.3.1 Market Trends
12.3.3.2 Market Forecast
12.3.4 Italy
12.3.4.1 Market Trends
12.3.4.2 Market Forecast
12.3.5 Spain
12.3.5.1 Market Trends
12.3.5.2 Market Forecast
12.3.6 Russia
12.3.6.1 Market Trends
12.3.6.2 Market Forecast
12.3.7 Others
12.3.7.1 Market Trends
12.3.7.2 Market Forecast
12.4 Latin America
12.4.1 Brazil
12.4.1.1 Market Trends
12.4.1.2 Market Forecast
12.4.2 Mexico
12.4.2.1 Market Trends
12.4.2.2 Market Forecast
12.4.3 Others
12.4.3.1 Market Trends
12.4.3.2 Market Forecast
12.5 Middle East and Africa
12.5.1 Market Trends
12.5.2 Market Breakup by Country
12.5.3 Market Forecast
13 SWOT Analysis
13.1 Overview
13.2 Strengths
13.3 Weaknesses
13.4 Opportunities
13.5 Threats
14 Value Chain Analysis
15 Porters Five Forces Analysis
15.1 Overview
15.2 Bargaining Power of Buyers
15.3 Bargaining Power of Suppliers
15.4 Degree of Competition
15.5 Threat of New Entrants
15.6 Threat of Substitutes
16 Price Analysis
17 Competitive Landscape
17.1 Market Structure
17.2 Key Players
17.3 Profiles of Key Players
17.3.1 Alteryx Inc.
17.3.1.1 Company Overview
17.3.1.2 Product Portfolio
17.3.1.3 Financials
17.3.2 Descartes Labs Inc
17.3.2.1 Company Overview
17.3.2.2 Product Portfolio
17.3.3 Environmental Systems Research Institute Inc.
17.3.3.1 Company Overview
17.3.3.2 Product Portfolio
17.3.3.3 SWOT Analysis
17.3.4 General Electric Company
17.3.4.1 Company Overview
17.3.4.2 Product Portfolio
17.3.4.3 Financials
17.3.4.4 SWOT Analysis
17.3.5 Hexagon AB
17.3.5.1 Company Overview
17.3.5.2 Product Portfolio
17.3.5.3 Financials
17.3.5.4 SWOT Analysis
17.3.6 Oracle Corporation
17.3.6.1 Company Overview
17.3.6.2 Product Portfolio
17.3.6.3 Financials
17.3.6.4 SWOT Analysis
17.3.7 Orbital Insight Inc.
17.3.7.1 Company Overview
17.3.7.2 Product Portfolio
17.3.8 SAP SE
17.3.8.1 Company Overview
17.3.8.2 Product Portfolio
17.3.8.3 Financials
17.3.8.4 SWOT Analysis
17.3.9 Sparkgeo
17.3.9.1 Company Overview
17.3.9.2 Product Portfolio
17.3.10 TomTom N.V.
17.3.10.1 Company Overview
17.3.10.2 Product Portfolio
17.3.10.3 Financials
17.3.10.4 SWOT Analysis
17.3.11 Trimble Inc.
17.3.11.1 Company Overview
17.3.11.2 Product Portfolio
17.3.11.3 Financials
17.3.11.4 SWOT Analysis
17.3.12 Ubimo Ltd. (Quotient Technology)
17.3.12.1 Company Overview
17.3.12.2 Product Portfolio
17.3.12.3 Financials

 

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