![]() 地理空間アナリティクス市場。世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年の予測Geospatial Analytics Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027 世界の地理空間分析市場は、2021年に772億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR14.44%を示し、2027年までに1742億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性... もっと見る
サマリー世界の地理空間分析市場は、2021年に772億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR14.44%を示し、2027年までに1742億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終使用産業に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。地理空間分析とは、地球表面の特徴やオブジェクトを表現するために、地図、グラフ、統計、カートグラムから得られる地質データの分析を指します。GPS、3Dスキャナー、ジオタギング、位置センサー、ソーシャルメディアプラットフォーム、モバイル機器、衛星画像ソリューションなどを利用して、地表面分析、ネットワーク分析、ジオビジュアライゼーションなどを行う。地理空間解析は、リアルタイムの地理空間データにタイミングと位置を加え、視覚的なパターンと画像によって正確な洞察を提供します。また、地理情報システム(GIS)において、気象モデリング、人口予測、小売店の販売動向の監視などに利用されています。その結果、災害管理、都市計画、開発、天然資源探査など、幅広い用途で活用されています。 地理空間アナリティクスの市場動向。 世界各地でスマートシティの開発が進んでいることが、市場の成長を促す重要な要因の1つとなっています。また、防衛・軍事用途に地理空間分析が広く採用されていることも、市場成長の推進力となっています。軍事的緊張が高まる中、防衛機関は状況認識の強化や部隊と敵の動きを衛星で監視するために、ますます地理空間分析を採用するようになっています。これに伴い、コロナウイルス病(COVID-19)が世界中に広がり続けているため、この病気の追跡や感染地域の監視のための地理空間分析の需要が大幅に増加しています。さらに、コネクテッドデバイスと人工知能(AI)および機械学習(ML)ソリューションの統合など、さまざまな技術的進歩が他の成長促進要因として作用しています。これらの技術は、画像分類、オブジェクト検出、セマンティックセグメンテーション、インスタンスセグメンテーションを支援します。5Gインフラの大幅な改善、有利な政府政策の実施など、その他の要因も市場の成長に向けて推進すると予想されます。 主な市場セグメンテーション IMARC Groupは、世界の地理空間分析市場の各サブセグメントにおける主要動向の分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、コンポーネント、タイプ、テクノロジー、企業規模、展開モード、業種に基づき市場を分類しています。 コンポーネント別の内訳 ソリューション サービス タイプ別構成比。 サーフェス&フィールドアナリティクス ネットワーク・ロケーション解析 ジオビジュアライゼーション その他 技術別構成比 リモートセンシング 地理情報システム GPS その他 企業規模別構成比 大企業 中小企業 導入形態別構成比。 オンプレミス クラウド型 業種別構成比。 自動車 エネルギーと公共事業 政府機関 防衛・情報 スマートシティ 保険 天然資源 その他 地域別構成比 北米 米国 カナダ アジア・パシフィック 中国 日本 インド 韓国 オーストラリア インドネシア その他 欧州 ドイツ フランス イギリス イタリア スペイン ロシア その他 中南米 ブラジル メキシコ その他 中近東・アフリカ 競合状況。 業界の競争環境は、Alteryx Inc.、Descartes Labs Inc.、Environmental Systems Research Institute Inc.、General Electric Company、Hexagon AB、Oracle Corporation、Orbital Insight Inc.、SAP SE、Sparkgeo、TomTom N.V. 、Trimble Inc.とUbimo Ltd.の主要企業のプロファイルと共に調査されている。(クオティエントテクノロジー)。本レポートで回答した主な質問 地理空間分析の世界市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか? COVID-19は世界の地理空間分析市場にどのような影響を及ぼしたか? 主要な地域市場とは? 構成要素に基づく市場の内訳は? タイプ別の市場構成は? 技術に基づく市場のブレークアップは? 企業規模別の市場ブレークアップは? 導入モード別の市場構成は? 業種別の市場構成は? 業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは? 業界における主要な推進要因と課題は何か? 世界の地理空間分析市場の構造と主要プレイヤーは? 業界における競争の程度は? 目次1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Geospatial Analytics Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Component 6.1 Solution 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Services 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Type 7.1 Surface and Field Analytics 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Network and Location Analytics 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 7.3 Geovisualization 7.3.1 Market Trends 7.3.2 Market Forecast 7.4 Others 7.4.1 Market Trends 7.4.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Technology 8.1 Remote Sensing 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 GIS 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 GPS 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 8.4 Others 8.4.1 Market Trends 8.4.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Enterprise Size 9.1 Large Enterprises 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Small and Medium-sized Enterprises 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 10 Market Breakup by Deployment Mode 10.1 On-premises 10.1.1 Market Trends 10.1.2 Market Forecast 10.2 Cloud-based 10.2.1 Market Trends 10.2.2 Market Forecast 11 Market Breakup by Vertical 11.1 Automotive 11.1.1 Market Trends 11.1.2 Market Forecast 11.2 Energy and Utilities 11.2.1 Market Trends 11.2.2 Market Forecast 11.3 Government 11.3.1 Market Trends 11.3.2 Market Forecast 11.4 Defense and Intelligence 11.4.1 Market Trends 11.4.2 Market Forecast 11.5 Smart Cities 11.5.1 Market Trends 11.5.2 Market Forecast 11.6 Insurance 11.6.1 Market Trends 11.6.2 Market Forecast 11.7 Natural Resources 11.7.1 Market Trends 11.7.2 Market Forecast 11.8 Others 11.8.1 Market Trends 11.8.2 Market Forecast 12 Market Breakup by Region 12.1 North America 12.1.1 United States 12.1.1.1 Market Trends 12.1.1.2 Market Forecast 12.1.2 Canada 12.1.2.1 Market Trends 12.1.2.2 Market Forecast 12.2 Asia-Pacific 12.2.1 China 12.2.1.1 Market Trends 12.2.1.2 Market Forecast 12.2.2 Japan 12.2.2.1 Market Trends 12.2.2.2 Market Forecast 12.2.3 India 12.2.3.1 Market Trends 12.2.3.2 Market Forecast 12.2.4 South Korea 12.2.4.1 Market Trends 12.2.4.2 Market Forecast 12.2.5 Australia 12.2.5.1 Market Trends 12.2.5.2 Market Forecast 12.2.6 Indonesia 12.2.6.1 Market Trends 12.2.6.2 Market Forecast 12.2.7 Others 12.2.7.1 Market Trends 12.2.7.2 Market Forecast 12.3 Europe 12.3.1 Germany 12.3.1.1 Market Trends 12.3.1.2 Market Forecast 12.3.2 France 12.3.2.1 Market Trends 12.3.2.2 Market Forecast 12.3.3 United Kingdom 12.3.3.1 Market Trends 12.3.3.2 Market Forecast 12.3.4 Italy 12.3.4.1 Market Trends 12.3.4.2 Market Forecast 12.3.5 Spain 12.3.5.1 Market Trends 12.3.5.2 Market Forecast 12.3.6 Russia 12.3.6.1 Market Trends 12.3.6.2 Market Forecast 12.3.7 Others 12.3.7.1 Market Trends 12.3.7.2 Market Forecast 12.4 Latin America 12.4.1 Brazil 12.4.1.1 Market Trends 12.4.1.2 Market Forecast 12.4.2 Mexico 12.4.2.1 Market Trends 12.4.2.2 Market Forecast 12.4.3 Others 12.4.3.1 Market Trends 12.4.3.2 Market Forecast 12.5 Middle East and Africa 12.5.1 Market Trends 12.5.2 Market Breakup by Country 12.5.3 Market Forecast 13 SWOT Analysis 13.1 Overview 13.2 Strengths 13.3 Weaknesses 13.4 Opportunities 13.5 Threats 14 Value Chain Analysis 15 Porters Five Forces Analysis 15.1 Overview 15.2 Bargaining Power of Buyers 15.3 Bargaining Power of Suppliers 15.4 Degree of Competition 15.5 Threat of New Entrants 15.6 Threat of Substitutes 16 Price Analysis 17 Competitive Landscape 17.1 Market Structure 17.2 Key Players 17.3 Profiles of Key Players 17.3.1 Alteryx Inc. 17.3.1.1 Company Overview 17.3.1.2 Product Portfolio 17.3.1.3 Financials 17.3.2 Descartes Labs Inc 17.3.2.1 Company Overview 17.3.2.2 Product Portfolio 17.3.3 Environmental Systems Research Institute Inc. 17.3.3.1 Company Overview 17.3.3.2 Product Portfolio 17.3.3.3 SWOT Analysis 17.3.4 General Electric Company 17.3.4.1 Company Overview 17.3.4.2 Product Portfolio 17.3.4.3 Financials 17.3.4.4 SWOT Analysis 17.3.5 Hexagon AB 17.3.5.1 Company Overview 17.3.5.2 Product Portfolio 17.3.5.3 Financials 17.3.5.4 SWOT Analysis 17.3.6 Oracle Corporation 17.3.6.1 Company Overview 17.3.6.2 Product Portfolio 17.3.6.3 Financials 17.3.6.4 SWOT Analysis 17.3.7 Orbital Insight Inc. 17.3.7.1 Company Overview 17.3.7.2 Product Portfolio 17.3.8 SAP SE 17.3.8.1 Company Overview 17.3.8.2 Product Portfolio 17.3.8.3 Financials 17.3.8.4 SWOT Analysis 17.3.9 Sparkgeo 17.3.9.1 Company Overview 17.3.9.2 Product Portfolio 17.3.10 TomTom N.V. 17.3.10.1 Company Overview 17.3.10.2 Product Portfolio 17.3.10.3 Financials 17.3.10.4 SWOT Analysis 17.3.11 Trimble Inc. 17.3.11.1 Company Overview 17.3.11.2 Product Portfolio 17.3.11.3 Financials 17.3.11.4 SWOT Analysis 17.3.12 Ubimo Ltd. (Quotient Technology) 17.3.12.1 Company Overview 17.3.12.2 Product Portfolio 17.3.12.3 Financials
SummaryThe global geospatial analytics market reached a value of US$ 77.2 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 174.2 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 14.44% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use industries. These insights are included in the report as a major market contributor. Table of Contents1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Geospatial Analytics Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Component 6.1 Solution 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Services 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Type 7.1 Surface and Field Analytics 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Network and Location Analytics 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 7.3 Geovisualization 7.3.1 Market Trends 7.3.2 Market Forecast 7.4 Others 7.4.1 Market Trends 7.4.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Technology 8.1 Remote Sensing 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 GIS 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 GPS 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 8.4 Others 8.4.1 Market Trends 8.4.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Enterprise Size 9.1 Large Enterprises 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Small and Medium-sized Enterprises 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 10 Market Breakup by Deployment Mode 10.1 On-premises 10.1.1 Market Trends 10.1.2 Market Forecast 10.2 Cloud-based 10.2.1 Market Trends 10.2.2 Market Forecast 11 Market Breakup by Vertical 11.1 Automotive 11.1.1 Market Trends 11.1.2 Market Forecast 11.2 Energy and Utilities 11.2.1 Market Trends 11.2.2 Market Forecast 11.3 Government 11.3.1 Market Trends 11.3.2 Market Forecast 11.4 Defense and Intelligence 11.4.1 Market Trends 11.4.2 Market Forecast 11.5 Smart Cities 11.5.1 Market Trends 11.5.2 Market Forecast 11.6 Insurance 11.6.1 Market Trends 11.6.2 Market Forecast 11.7 Natural Resources 11.7.1 Market Trends 11.7.2 Market Forecast 11.8 Others 11.8.1 Market Trends 11.8.2 Market Forecast 12 Market Breakup by Region 12.1 North America 12.1.1 United States 12.1.1.1 Market Trends 12.1.1.2 Market Forecast 12.1.2 Canada 12.1.2.1 Market Trends 12.1.2.2 Market Forecast 12.2 Asia-Pacific 12.2.1 China 12.2.1.1 Market Trends 12.2.1.2 Market Forecast 12.2.2 Japan 12.2.2.1 Market Trends 12.2.2.2 Market Forecast 12.2.3 India 12.2.3.1 Market Trends 12.2.3.2 Market Forecast 12.2.4 South Korea 12.2.4.1 Market Trends 12.2.4.2 Market Forecast 12.2.5 Australia 12.2.5.1 Market Trends 12.2.5.2 Market Forecast 12.2.6 Indonesia 12.2.6.1 Market Trends 12.2.6.2 Market Forecast 12.2.7 Others 12.2.7.1 Market Trends 12.2.7.2 Market Forecast 12.3 Europe 12.3.1 Germany 12.3.1.1 Market Trends 12.3.1.2 Market Forecast 12.3.2 France 12.3.2.1 Market Trends 12.3.2.2 Market Forecast 12.3.3 United Kingdom 12.3.3.1 Market Trends 12.3.3.2 Market Forecast 12.3.4 Italy 12.3.4.1 Market Trends 12.3.4.2 Market Forecast 12.3.5 Spain 12.3.5.1 Market Trends 12.3.5.2 Market Forecast 12.3.6 Russia 12.3.6.1 Market Trends 12.3.6.2 Market Forecast 12.3.7 Others 12.3.7.1 Market Trends 12.3.7.2 Market Forecast 12.4 Latin America 12.4.1 Brazil 12.4.1.1 Market Trends 12.4.1.2 Market Forecast 12.4.2 Mexico 12.4.2.1 Market Trends 12.4.2.2 Market Forecast 12.4.3 Others 12.4.3.1 Market Trends 12.4.3.2 Market Forecast 12.5 Middle East and Africa 12.5.1 Market Trends 12.5.2 Market Breakup by Country 12.5.3 Market Forecast 13 SWOT Analysis 13.1 Overview 13.2 Strengths 13.3 Weaknesses 13.4 Opportunities 13.5 Threats 14 Value Chain Analysis 15 Porters Five Forces Analysis 15.1 Overview 15.2 Bargaining Power of Buyers 15.3 Bargaining Power of Suppliers 15.4 Degree of Competition 15.5 Threat of New Entrants 15.6 Threat of Substitutes 16 Price Analysis 17 Competitive Landscape 17.1 Market Structure 17.2 Key Players 17.3 Profiles of Key Players 17.3.1 Alteryx Inc. 17.3.1.1 Company Overview 17.3.1.2 Product Portfolio 17.3.1.3 Financials 17.3.2 Descartes Labs Inc 17.3.2.1 Company Overview 17.3.2.2 Product Portfolio 17.3.3 Environmental Systems Research Institute Inc. 17.3.3.1 Company Overview 17.3.3.2 Product Portfolio 17.3.3.3 SWOT Analysis 17.3.4 General Electric Company 17.3.4.1 Company Overview 17.3.4.2 Product Portfolio 17.3.4.3 Financials 17.3.4.4 SWOT Analysis 17.3.5 Hexagon AB 17.3.5.1 Company Overview 17.3.5.2 Product Portfolio 17.3.5.3 Financials 17.3.5.4 SWOT Analysis 17.3.6 Oracle Corporation 17.3.6.1 Company Overview 17.3.6.2 Product Portfolio 17.3.6.3 Financials 17.3.6.4 SWOT Analysis 17.3.7 Orbital Insight Inc. 17.3.7.1 Company Overview 17.3.7.2 Product Portfolio 17.3.8 SAP SE 17.3.8.1 Company Overview 17.3.8.2 Product Portfolio 17.3.8.3 Financials 17.3.8.4 SWOT Analysis 17.3.9 Sparkgeo 17.3.9.1 Company Overview 17.3.9.2 Product Portfolio 17.3.10 TomTom N.V. 17.3.10.1 Company Overview 17.3.10.2 Product Portfolio 17.3.10.3 Financials 17.3.10.4 SWOT Analysis 17.3.11 Trimble Inc. 17.3.11.1 Company Overview 17.3.11.2 Product Portfolio 17.3.11.3 Financials 17.3.11.4 SWOT Analysis 17.3.12 Ubimo Ltd. (Quotient Technology) 17.3.12.1 Company Overview 17.3.12.2 Product Portfolio 17.3.12.3 Financials
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(産業機械)の最新刊レポート
IMARC Services Private Limited.社のその他分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(industry)の最新刊レポート
よくあるご質問IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2025/04/10 10:27 147.91 円 162.85 円 192.66 円 |