バーチャルイベント市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測Virtual Events Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027 世界のバーチャルイベント市場は、2021年に1,141億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR22.8%を示し、2027年までに3851億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の... もっと見る
サマリー世界のバーチャルイベント市場は、2021年に1,141億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR22.8%を示し、2027年までに3851億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終使用部門に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに掲載されています。バーチャルイベントとは、スマートフォン、ノートパソコン、デスクトップパソコン、タブレット端末などを通じて、仮想空間で個人が交流するウェブベースのイベントを指します。ブレイクアウトセッション、ビデオ会議、ウェブ会議、バーチャルコラボレーション、ソーシャルネットワーキングで構成されています。このような設定では、参加者は物理的に1つの場所にいるのではなく、インターネットを通じて共通の環境でつながっています。従来から使われている会議ツールに比べ、バーチャル・イベントは個人的な体験を提供し、費用対効果も高く、組織の観客動員力を高めることができます。そのため、企業、医療、教育、ホスピタリティ、銀行、金融サービス、保険(BFSI)など、さまざまな分野で幅広く利用されています。急速な都市化と、世界中の組織による仮想インフラ、ツール、サービスの採用拡大が、市場の成長を促進する重要な要因の1つとなっています。特に中小規模の組織では、イベントマーケティング、コンテンツやソーシャルメディアの開発、アクセス管理、イベントのアウトソーシング、分析など、さまざまな目的でバーチャルイベントの導入が広まっています。また、イベントの効率性を高めるために、投票、チャット、フォーラム、ライブ質疑応答(Q&A)など、さまざまな他のインタラクティブツールの統合も進んでいます。さらに、SaaS(Software-as-a-Service)ベースのバーチャルイベントの出現など、さまざまな技術の進歩が市場に好影響を与えている。これらのツールにより、組織はユーザーにユニークなインタラクティブ体験を提供し、インスタントメッセージ、ポッドキャスティング、バーチャル製品体験を通じて、全体的な販売体験を向上させることができます。その他、デジタル化という新たなトレンドや、採用目的での音声・ビデオ会議の活用が広がっていることなどが、市場をさらに牽引すると予測されています。 主な市場細分化 IMARC Groupは、世界のバーチャルイベント市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を行っています。当レポートでは、市場をタイプ、ソリューションタイプ、アプリケーション、エンドユースに基づき分類しています。 タイプ別の内訳 ビデオ会議、ユニファイドコミュニケーション&コラボレーション ウェブ会議 ソリューション別構成比。 ウェビナー、エンタープライズストリーミング ネットワーキングとコラボレーション コンテンツ共有とメディア開発 イベントマーケティング その他 アプリケーション別構成比 バーチャルカンファレンス バーチャルトレードショー オンライン教育プログラム バーチャルリアリティ展示会 その他 エンドユーザー別構成比 企業 教育 ヘルスケア 金融・銀行 政府機関 その他 地域別構成比北米 米国 カナダ アジア・パシフィック 中国 日本 インド 韓国 オーストラリア インドネシア その他 欧州 ドイツ フランス イギリス イタリア スペイン ロシア その他 中南米 ブラジル メキシコ その他 中近東・アフリカ 競合環境 このレポートでは、Adobe Inc.、Alcatel-Lucent、Atlassian、Avaya Holdings Corp、Broadsoft Inc、Cisco Systems Inc、Citrix Systems Inc、Huawei、International Business Machines、Microsoft Corporation、Mitel Networks、株式会社東芝、Zoom Video Communications Incなどの主要企業による市場の競争環境も分析されています。本レポートで回答した主な質問 1.2021年の世界の仮想イベント市場規模は? 2.2022年~2027年の世界の仮想イベント市場の成長率はどのくらいと予想されますか? 3.仮想イベントの世界市場を牽引する主要因は何か? 4.COVID-19が世界のバーチャルイベント市場に与えた影響とは? 5.仮想イベントの世界市場のタイプ別内訳は? 6.仮想イベントの世界市場におけるエンドユーザー別の内訳は? 7.仮想イベントの世界市場における主要地域は? 8.仮想イベントの世界市場における主要なプレイヤー/企業はどこか? 目次1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Virtual Events Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Type 6.1 Video Conferencing and Unified Communications & Collaborations 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Web Conferencing 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Solution Type 7.1 Webinars and Enterprise Streaming 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Networking and Collaborations 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 7.3 Content Sharing and Media Development 7.3.1 Market Trends 7.3.2 Market Forecast 7.4 Event Marketing 7.4.1 Market Trends 7.4.2 Market Forecast 7.5 Others 7.5.1 Market Trends 7.5.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Application 8.1 Virtual Conferences 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Virtual Tradeshows 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 Online Education Programs 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 8.4 Virtual Reality Exhibitions 8.4.1 Market Trends 8.4.2 Market Forecast 8.5 Others 8.5.1 Market Trends 8.5.2 Market Forecast 9 Market Breakup by End-Use 9.1 Corporate 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Education 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 9.3 Healthcare 9.3.1 Market Trends 9.3.2 Market Forecast 9.4 Finance and Banking 9.4.1 Market Trends 9.4.2 Market Forecast 9.5 Government 9.5.1 Market Trends 9.5.2 Market Forecast 9.6 Others 9.6.1 Market Trends 9.6.2 Market Forecast 10 Market Breakup by Region 10.1 North America 10.1.1 United States 10.1.1.1 Market Trends 10.1.1.2 Market Forecast 10.1.2 Canada 10.1.2.1 Market Trends 10.1.2.2 Market Forecast 10.2 Asia Pacific 10.2.1 China 10.2.1.1 Market Trends 10.2.1.2 Market Forecast 10.2.2 Japan 10.2.2.1 Market Trends 10.2.2.2 Market Forecast 10.2.3 India 10.2.3.1 Market Trends 10.2.3.2 Market Forecast 10.2.4 South Korea 10.2.4.1 Market Trends 10.2.4.2 Market Forecast 10.2.5 Australia 10.2.5.1 Market Trends 10.2.5.2 Market Forecast 10.2.6 Indonesia 10.2.6.1 Market Trends 10.2.6.2 Market Forecast 10.2.7 Others 10.2.7.1 Market Trends 10.2.7.2 Market Forecast 10.3 Europe 10.3.1 Germany 10.3.1.1 Market Trends 10.3.1.2 Market Forecast 10.3.2 France 10.3.2.1 Market Trends 10.3.2.2 Market Forecast 10.3.3 United Kingdom 10.3.3.1 Market Trends 10.3.3.2 Market Forecast 10.3.4 Italy 10.3.4.1 Market Trends 10.3.4.2 Market Forecast 10.3.5 Spain 10.3.5.1 Market Trends 10.3.5.2 Market Forecast 10.3.6 Russia 10.3.6.1 Market Trends 10.3.6.2 Market Forecast 10.3.7 Others 10.3.7.1 Market Trends 10.3.7.2 Market Forecast 10.4 Latin America 10.4.1 Brazil 10.4.1.1 Market Trends 10.4.1.2 Market Forecast 10.4.2 Mexico 10.4.2.1 Market Trends 10.4.2.2 Market Forecast 10.4.3 Others 10.4.3.1 Market Trends 10.4.3.2 Market Forecast 10.5 Middle East and Africa 10.5.1 Market Trends 10.5.2 Market Breakup by Country 10.5.3 Market Forecast 11 SWOT Analysis 11.1 Overview 11.2 Strengths 11.3 Weaknesses 11.4 Opportunities 11.5 Threats 12 Value Chain Analysis 13 Porters Five Forces Analysis 13.1 Overview 13.2 Bargaining Power of Buyers 13.3 Bargaining Power of Suppliers 13.4 Degree of Competition 13.5 Threat of New Entrants 13.6 Threat of Substitutes 14 Price Indicators 15 Competitive Landscape 15.1 Market Structure 15.2 Key Players 15.3 Profiles of Key Players 15.3.1 Adobe Inc. 15.3.1.1 Company Overview 15.3.1.2 Product Portfolio 15.3.1.3 Financials 15.3.1.4 SWOT Analysis 15.3.2 Alcatel-Lucent 15.3.2.1 Company Overview 15.3.2.2 Product Portfolio 15.3.2.3 Financials 15.3.3 Atlassian 15.3.3.1 Company Overview 15.3.3.2 Product Portfolio 15.3.3.3 Financials 15.3.4 Avaya Holdings Corp. 15.3.4.1 Company Overview 15.3.4.2 Product Portfolio 15.3.4.3 Financials 15.3.4.4 SWOT Analysis 15.3.5 Broadsoft Inc. 15.3.5.1 Company Overview 15.3.5.2 Product Portfolio 15.3.5.3 Financials 15.3.6 Cisco Systems Inc. 15.3.6.1 Company Overview 15.3.6.2 Product Portfolio 15.3.6.3 Financials 15.3.6.4 SWOT Analysis 15.3.7 Citrix Systems Inc. 15.3.7.1 Company Overview 15.3.7.2 Product Portfolio 15.3.7.3 Financials 15.3.7.4 SWOT Analysis 15.3.8 Huawei 15.3.8.1 Company Overview 15.3.8.2 Product Portfolio 15.3.9 International Business Machines 15.3.9.1 Company Overview 15.3.9.2 Product Portfolio 15.3.9.3 Financials 15.3.9.4 SWOT Analysis 15.3.10 Microsoft Corporation 15.3.10.1 Company Overview 15.3.10.2 Product Portfolio 15.3.10.3 Financials 15.3.10.4 SWOT Analysis 15.3.11 Mitel Networks 15.3.11.1 Company Overview 15.3.11.2 Product Portfolio 15.3.12 Toshiba Corporation 15.3.12.1 Company Overview 15.3.12.2 Product Portfolio 15.3.12.3 Financials 15.3.12.4 SWOT Analysis 15.3.13 Zoom Video Communications Inc. 15.3.13.1 Company Overview 15.3.13.2 Product Portfolio 15.3.13.3 Financials 15.3.13.4 SWOT Analysis
SummaryThe global virtual events market reached a value of US$ 114.1 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 385.1 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 22.8% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use sectors. These insights are included in the report as a major market contributor. Table of Contents1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Virtual Events Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Type 6.1 Video Conferencing and Unified Communications & Collaborations 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Web Conferencing 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Solution Type 7.1 Webinars and Enterprise Streaming 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Networking and Collaborations 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 7.3 Content Sharing and Media Development 7.3.1 Market Trends 7.3.2 Market Forecast 7.4 Event Marketing 7.4.1 Market Trends 7.4.2 Market Forecast 7.5 Others 7.5.1 Market Trends 7.5.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Application 8.1 Virtual Conferences 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Virtual Tradeshows 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 Online Education Programs 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 8.4 Virtual Reality Exhibitions 8.4.1 Market Trends 8.4.2 Market Forecast 8.5 Others 8.5.1 Market Trends 8.5.2 Market Forecast 9 Market Breakup by End-Use 9.1 Corporate 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Education 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 9.3 Healthcare 9.3.1 Market Trends 9.3.2 Market Forecast 9.4 Finance and Banking 9.4.1 Market Trends 9.4.2 Market Forecast 9.5 Government 9.5.1 Market Trends 9.5.2 Market Forecast 9.6 Others 9.6.1 Market Trends 9.6.2 Market Forecast 10 Market Breakup by Region 10.1 North America 10.1.1 United States 10.1.1.1 Market Trends 10.1.1.2 Market Forecast 10.1.2 Canada 10.1.2.1 Market Trends 10.1.2.2 Market Forecast 10.2 Asia Pacific 10.2.1 China 10.2.1.1 Market Trends 10.2.1.2 Market Forecast 10.2.2 Japan 10.2.2.1 Market Trends 10.2.2.2 Market Forecast 10.2.3 India 10.2.3.1 Market Trends 10.2.3.2 Market Forecast 10.2.4 South Korea 10.2.4.1 Market Trends 10.2.4.2 Market Forecast 10.2.5 Australia 10.2.5.1 Market Trends 10.2.5.2 Market Forecast 10.2.6 Indonesia 10.2.6.1 Market Trends 10.2.6.2 Market Forecast 10.2.7 Others 10.2.7.1 Market Trends 10.2.7.2 Market Forecast 10.3 Europe 10.3.1 Germany 10.3.1.1 Market Trends 10.3.1.2 Market Forecast 10.3.2 France 10.3.2.1 Market Trends 10.3.2.2 Market Forecast 10.3.3 United Kingdom 10.3.3.1 Market Trends 10.3.3.2 Market Forecast 10.3.4 Italy 10.3.4.1 Market Trends 10.3.4.2 Market Forecast 10.3.5 Spain 10.3.5.1 Market Trends 10.3.5.2 Market Forecast 10.3.6 Russia 10.3.6.1 Market Trends 10.3.6.2 Market Forecast 10.3.7 Others 10.3.7.1 Market Trends 10.3.7.2 Market Forecast 10.4 Latin America 10.4.1 Brazil 10.4.1.1 Market Trends 10.4.1.2 Market Forecast 10.4.2 Mexico 10.4.2.1 Market Trends 10.4.2.2 Market Forecast 10.4.3 Others 10.4.3.1 Market Trends 10.4.3.2 Market Forecast 10.5 Middle East and Africa 10.5.1 Market Trends 10.5.2 Market Breakup by Country 10.5.3 Market Forecast 11 SWOT Analysis 11.1 Overview 11.2 Strengths 11.3 Weaknesses 11.4 Opportunities 11.5 Threats 12 Value Chain Analysis 13 Porters Five Forces Analysis 13.1 Overview 13.2 Bargaining Power of Buyers 13.3 Bargaining Power of Suppliers 13.4 Degree of Competition 13.5 Threat of New Entrants 13.6 Threat of Substitutes 14 Price Indicators 15 Competitive Landscape 15.1 Market Structure 15.2 Key Players 15.3 Profiles of Key Players 15.3.1 Adobe Inc. 15.3.1.1 Company Overview 15.3.1.2 Product Portfolio 15.3.1.3 Financials 15.3.1.4 SWOT Analysis 15.3.2 Alcatel-Lucent 15.3.2.1 Company Overview 15.3.2.2 Product Portfolio 15.3.2.3 Financials 15.3.3 Atlassian 15.3.3.1 Company Overview 15.3.3.2 Product Portfolio 15.3.3.3 Financials 15.3.4 Avaya Holdings Corp. 15.3.4.1 Company Overview 15.3.4.2 Product Portfolio 15.3.4.3 Financials 15.3.4.4 SWOT Analysis 15.3.5 Broadsoft Inc. 15.3.5.1 Company Overview 15.3.5.2 Product Portfolio 15.3.5.3 Financials 15.3.6 Cisco Systems Inc. 15.3.6.1 Company Overview 15.3.6.2 Product Portfolio 15.3.6.3 Financials 15.3.6.4 SWOT Analysis 15.3.7 Citrix Systems Inc. 15.3.7.1 Company Overview 15.3.7.2 Product Portfolio 15.3.7.3 Financials 15.3.7.4 SWOT Analysis 15.3.8 Huawei 15.3.8.1 Company Overview 15.3.8.2 Product Portfolio 15.3.9 International Business Machines 15.3.9.1 Company Overview 15.3.9.2 Product Portfolio 15.3.9.3 Financials 15.3.9.4 SWOT Analysis 15.3.10 Microsoft Corporation 15.3.10.1 Company Overview 15.3.10.2 Product Portfolio 15.3.10.3 Financials 15.3.10.4 SWOT Analysis 15.3.11 Mitel Networks 15.3.11.1 Company Overview 15.3.11.2 Product Portfolio 15.3.12 Toshiba Corporation 15.3.12.1 Company Overview 15.3.12.2 Product Portfolio 15.3.12.3 Financials 15.3.12.4 SWOT Analysis 15.3.13 Zoom Video Communications Inc. 15.3.13.1 Company Overview 15.3.13.2 Product Portfolio 15.3.13.3 Financials 15.3.13.4 SWOT Analysis
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(産業機械)の最新刊レポート
IMARC Services Private Limited.社のその他分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(virtual)の最新刊レポート
よくあるご質問IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|