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バーチャルイベント市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Virtual Events Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界のバーチャルイベント市場は、2021年に1,141億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR22.8%を示し、2027年までに3851億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の... もっと見る

 

 

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IMARC Services Private Limited.
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2022年4月14日 US$2,499
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サマリー

世界のバーチャルイベント市場は、2021年に1,141億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR22.8%を示し、2027年までに3851億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終使用部門に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに掲載されています。

バーチャルイベントとは、スマートフォン、ノートパソコン、デスクトップパソコン、タブレット端末などを通じて、仮想空間で個人が交流するウェブベースのイベントを指します。ブレイクアウトセッション、ビデオ会議、ウェブ会議、バーチャルコラボレーション、ソーシャルネットワーキングで構成されています。このような設定では、参加者は物理的に1つの場所にいるのではなく、インターネットを通じて共通の環境でつながっています。従来から使われている会議ツールに比べ、バーチャル・イベントは個人的な体験を提供し、費用対効果も高く、組織の観客動員力を高めることができます。そのため、企業、医療、教育、ホスピタリティ、銀行、金融サービス、保険(BFSI)など、さまざまな分野で幅広く利用されています。急速な都市化と、世界中の組織による仮想インフラ、ツール、サービスの採用拡大が、市場の成長を促進する重要な要因の1つとなっています。特に中小規模の組織では、イベントマーケティング、コンテンツやソーシャルメディアの開発、アクセス管理、イベントのアウトソーシング、分析など、さまざまな目的でバーチャルイベントの導入が広まっています。また、イベントの効率性を高めるために、投票、チャット、フォーラム、ライブ質疑応答(Q&A)など、さまざまな他のインタラクティブツールの統合も進んでいます。さらに、SaaS(Software-as-a-Service)ベースのバーチャルイベントの出現など、さまざまな技術の進歩が市場に好影響を与えている。これらのツールにより、組織はユーザーにユニークなインタラクティブ体験を提供し、インスタントメッセージ、ポッドキャスティング、バーチャル製品体験を通じて、全体的な販売体験を向上させることができます。その他、デジタル化という新たなトレンドや、採用目的での音声・ビデオ会議の活用が広がっていることなどが、市場をさらに牽引すると予測されています。

主な市場細分化
IMARC Groupは、世界のバーチャルイベント市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を行っています。当レポートでは、市場をタイプ、ソリューションタイプ、アプリケーション、エンドユースに基づき分類しています。

タイプ別の内訳
ビデオ会議、ユニファイドコミュニケーション&コラボレーション
ウェブ会議

ソリューション別構成比。

ウェビナー、エンタープライズストリーミング
ネットワーキングとコラボレーション
コンテンツ共有とメディア開発
イベントマーケティング
その他

アプリケーション別構成比

バーチャルカンファレンス
バーチャルトレードショー
オンライン教育プログラム
バーチャルリアリティ展示会
その他

エンドユーザー別構成比

企業
教育
ヘルスケア
金融・銀行
政府機関
その他

地域別構成比北米
米国
カナダ
アジア・パシフィック
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
中南米
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合環境
このレポートでは、Adobe Inc.、Alcatel-Lucent、Atlassian、Avaya Holdings Corp、Broadsoft Inc、Cisco Systems Inc、Citrix Systems Inc、Huawei、International Business Machines、Microsoft Corporation、Mitel Networks、株式会社東芝、Zoom Video Communications Incなどの主要企業による市場の競争環境も分析されています。本レポートで回答した主な質問
1.2021年の世界の仮想イベント市場規模は?
2.2022年~2027年の世界の仮想イベント市場の成長率はどのくらいと予想されますか?
3.仮想イベントの世界市場を牽引する主要因は何か?
4.COVID-19が世界のバーチャルイベント市場に与えた影響とは?
5.仮想イベントの世界市場のタイプ別内訳は?
6.仮想イベントの世界市場におけるエンドユーザー別の内訳は?
7.仮想イベントの世界市場における主要地域は?
8.仮想イベントの世界市場における主要なプレイヤー/企業はどこか?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Virtual Events Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Type
6.1 Video Conferencing and Unified Communications & Collaborations
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Web Conferencing
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Solution Type
7.1 Webinars and Enterprise Streaming
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Networking and Collaborations
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Content Sharing and Media Development
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Event Marketing
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Others
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Application
8.1 Virtual Conferences
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Virtual Tradeshows
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Online Education Programs
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Virtual Reality Exhibitions
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Others
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 Market Breakup by End-Use
9.1 Corporate
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Education
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Healthcare
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Finance and Banking
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Government
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
9.6 Others
9.6.1 Market Trends
9.6.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Breakup by Country
10.5.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Indicators
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 Adobe Inc.
15.3.1.1 Company Overview
15.3.1.2 Product Portfolio
15.3.1.3 Financials
15.3.1.4 SWOT Analysis
15.3.2 Alcatel-Lucent
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.2.3 Financials
15.3.3 Atlassian
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio
15.3.3.3 Financials
15.3.4 Avaya Holdings Corp.
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.3.4.3 Financials
15.3.4.4 SWOT Analysis
15.3.5 Broadsoft Inc.
15.3.5.1 Company Overview
15.3.5.2 Product Portfolio
15.3.5.3 Financials
15.3.6 Cisco Systems Inc.
15.3.6.1 Company Overview
15.3.6.2 Product Portfolio
15.3.6.3 Financials
15.3.6.4 SWOT Analysis
15.3.7 Citrix Systems Inc.
15.3.7.1 Company Overview
15.3.7.2 Product Portfolio
15.3.7.3 Financials
15.3.7.4 SWOT Analysis
15.3.8 Huawei
15.3.8.1 Company Overview
15.3.8.2 Product Portfolio
15.3.9 International Business Machines
15.3.9.1 Company Overview
15.3.9.2 Product Portfolio
15.3.9.3 Financials
15.3.9.4 SWOT Analysis
15.3.10 Microsoft Corporation
15.3.10.1 Company Overview
15.3.10.2 Product Portfolio
15.3.10.3 Financials
15.3.10.4 SWOT Analysis
15.3.11 Mitel Networks
15.3.11.1 Company Overview
15.3.11.2 Product Portfolio
15.3.12 Toshiba Corporation
15.3.12.1 Company Overview
15.3.12.2 Product Portfolio
15.3.12.3 Financials
15.3.12.4 SWOT Analysis
15.3.13 Zoom Video Communications Inc.
15.3.13.1 Company Overview
15.3.13.2 Product Portfolio
15.3.13.3 Financials
15.3.13.4 SWOT Analysis

 

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Summary

The global virtual events market reached a value of US$ 114.1 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 385.1 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 22.8% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use sectors. These insights are included in the report as a major market contributor.

A virtual event refers to a web-based event that involves individuals interacting in a virtual space through smartphones, laptops, desktop computers and tablets. It consists of breakout sessions, video and web conferencing, virtual collaboration and social networking. In this kind of set-up, the participants are not physically present at one location but are connected in a common environment through the internet. In comparison to the traditionally used conferencing tools, virtual events offer a personalized experience, are highly cost-effective and enhance the audience reach of an organization. Owing to this, it finds extensive applications across various sectors, including corporate, healthcare, education, hospitality and banking, financial services and insurance (BFSI). Rapid urbanization and increasing adoption of virtual infrastructure, tools and services by organizations across the globe, is one of the key factors driving the growth of the market. There has been widespread adoption of virtual events, especially by small and large-scale organizations, for various purposes, including event marketing, content and social media development, access management, event outsourcing and analytics. There is also an integration of various other interactive tools, such as polling, chats, forums and live questions and answers (Q&A), to enhance the efficiency of the events. Furthermore, various technological advancements, such as the emergence of software-as-a-service (SaaS)-based virtual events, are creating a positive impact on the market. These tools enable organizations to offer a unique interactive experience to their users and improve the overall sales experience through instant messaging, podcasting and virtual product experience. Other factors, including the emerging trend of digitization, along with the widespread utilization of audio and video conferencing for recruitment purposes, are projected to drive the market further.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global virtual events market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on type, solution type, application and end-use.

Breakup by Type:
Video Conferencing and Unified Communications & Collaborations
Web Conferencing

Breakup by Solution Type:

Webinars and Enterprise Streaming
Networking and Collaborations
Content Sharing and Media Development
Event Marketing
Others

Breakup by Application:

Virtual Conferences
Virtual Tradeshows
Online Education Programs
Virtual Reality Exhibitions
Others

Breakup by End-Use:

Corporate
Education
Healthcare
Finance and Banking
Government
Others

Breakup by Region: North America
United States
Canada
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being Adobe Inc., Alcatel-Lucent, Atlassian, Avaya Holdings Corp., Broadsoft Inc., Cisco Systems Inc., Citrix Systems Inc., Huawei, International Business Machines, Microsoft Corporation, Mitel Networks, Toshiba Corporation and Zoom Video Communications Inc., etc. Key Questions Answered in This Report
1. What was the size of the global virtual events market in 2021?
2. What is the expected growth rate of the global virtual events market during 2022-2027?
3. What are the key factors driving the global virtual events market?
4. What has been the impact of COVID-19 on the global virtual events market?
5. What is the breakup of the global virtual events market based on the type?
6. What is the breakup of the global virtual events market based on the end use?
7. What are the key regions in the global virtual events market?
8. Who are the key players/companies in the global virtual events market?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Virtual Events Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Type
6.1 Video Conferencing and Unified Communications & Collaborations
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Web Conferencing
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Solution Type
7.1 Webinars and Enterprise Streaming
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Networking and Collaborations
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Content Sharing and Media Development
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Event Marketing
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Others
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Application
8.1 Virtual Conferences
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Virtual Tradeshows
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Online Education Programs
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Virtual Reality Exhibitions
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Others
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 Market Breakup by End-Use
9.1 Corporate
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Education
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Healthcare
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Finance and Banking
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Government
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
9.6 Others
9.6.1 Market Trends
9.6.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Breakup by Country
10.5.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Indicators
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 Adobe Inc.
15.3.1.1 Company Overview
15.3.1.2 Product Portfolio
15.3.1.3 Financials
15.3.1.4 SWOT Analysis
15.3.2 Alcatel-Lucent
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.2.3 Financials
15.3.3 Atlassian
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio
15.3.3.3 Financials
15.3.4 Avaya Holdings Corp.
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.3.4.3 Financials
15.3.4.4 SWOT Analysis
15.3.5 Broadsoft Inc.
15.3.5.1 Company Overview
15.3.5.2 Product Portfolio
15.3.5.3 Financials
15.3.6 Cisco Systems Inc.
15.3.6.1 Company Overview
15.3.6.2 Product Portfolio
15.3.6.3 Financials
15.3.6.4 SWOT Analysis
15.3.7 Citrix Systems Inc.
15.3.7.1 Company Overview
15.3.7.2 Product Portfolio
15.3.7.3 Financials
15.3.7.4 SWOT Analysis
15.3.8 Huawei
15.3.8.1 Company Overview
15.3.8.2 Product Portfolio
15.3.9 International Business Machines
15.3.9.1 Company Overview
15.3.9.2 Product Portfolio
15.3.9.3 Financials
15.3.9.4 SWOT Analysis
15.3.10 Microsoft Corporation
15.3.10.1 Company Overview
15.3.10.2 Product Portfolio
15.3.10.3 Financials
15.3.10.4 SWOT Analysis
15.3.11 Mitel Networks
15.3.11.1 Company Overview
15.3.11.2 Product Portfolio
15.3.12 Toshiba Corporation
15.3.12.1 Company Overview
15.3.12.2 Product Portfolio
15.3.12.3 Financials
15.3.12.4 SWOT Analysis
15.3.13 Zoom Video Communications Inc.
15.3.13.1 Company Overview
15.3.13.2 Product Portfolio
15.3.13.3 Financials
15.3.13.4 SWOT Analysis

 

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