バーチャルリアリティヘッドセット市場世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測Virtual Reality Headset Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027 バーチャルリアリティヘッドセットの世界市場規模は、2021年に78億米ドルに達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR23.27%を示し、2027年までに268億米ドルに達すると予測しています。CO... もっと見る
サマリーバーチャルリアリティヘッドセットの世界市場規模は、2021年に78億米ドルに達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR23.27%を示し、2027年までに268億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終使用産業に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として報告書に含まれています。バーチャルリアリティヘッドセットは、基本的にヘッドマウント型のデバイスであり、デバイスを装着した個人にバーチャルリアリティを提供するものである。バーチャルリアリティ(VR)ヘッドセットは、ビデオゲームで広く使用されていますが、シミュレータやトレーナーなど、他の多くの用途でも広く使用されています。ヘッドマウントディスプレイ、ステレオサウンド、ヘッドモーション・トラッキング・センサーで構成されています。ゲーミングは、VRヘッドセットの最も大きなアプリケーション分野の一つです。ゲーム以外にも、軍事、家電、自動車、不動産、ヘルスケアなど幅広く採用されている。 バーチャルリアリティヘッドセットの市場動向。 スマートフォンの普及が、バーチャルリアリティヘッドセットの需要を押し上げる主な要因となっています。ほとんどのVRヘッドセットは、コンテンツの表示にスマートフォンを使用し、そのために特別に開発された数多くのアプリケーションを利用しています。また、先進国、途上国を問わず、ミレニアル世代の間でバーチャルリアリティゲームが人気を博しており、これがバーチャルリアリティアプリケーションの需要増加につながっています。さらに、バーチャルリアリティは、防衛分野でも飛行や戦場でのシミュレーション、医療訓練、車両シミュレーション、バーチャルブートキャンプなど、さまざまな用途で幅広く利用されています。さらに、デジタル・エンターテインメントやデジタル・メディアの利用が増加していることも、VRヘッドセットの需要を高めると予測されています。例えば、映画メーカー、プロスポーツリーグや協会、音楽業界、アダルトエンターテインメント業界なども、顧客基盤を促進するためにバーチャルリアリティ技術を採用する動きが活発化しています。これとは別に、さまざまなメーカーが、組み立て式のバーチャルリアリティヘッドセットキットに、ボタン、NFCチップ、Bluetooth接続などの追加機能を組み込んでいます。さらに、バーチャルリアリティヘッドセットの製造に使用される部品は低コストで入手でき、その製造には重機が必要ないため、メーカーと消費者の双方にとって経済的です。 主な市場細分化 IMARC Groupは、世界のバーチャルリアリティヘッドセット市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析と、2022年から2027年までの世界レベルおよび地域レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、製品、素材、エンドユーザーに基づいて市場を分類しています 製品別の内訳。 PCベース コンソールベース スマートフォンベース スタンドアロン 素材別構成比 プラスチック 紙 その他 エンドユーザー別構成比 コンシューマーエレクトロニクス ヘルスケア ゲーム・エンターテインメント 自動車 教育 不動産 軍事 地域別構成比 北米 ヨーロッパ アジア太平洋地域 中近東・アフリカ ラテンアメリカ 競合の状況。 また、主要企業のプロファイルとともに、市場の競争環境についても分析しています。本レポートで回答した主な質問 世界のバーチャルリアリティヘッドセット市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか? 世界のバーチャルリアリティヘッドセット産業における主要な地域市場はどこか? COVID-19は世界のバーチャルリアリティヘッドセット産業にどのような影響を与えたか? 製品タイプに基づく市場の内訳は? 素材別の市場構成は? エンドユーザー別の市場構成は? 世界のバーチャルリアリティヘッドセット産業のバリューチェーンにおける様々な段階とは? 世界のバーチャルリアリティヘッドセット産業の主要な推進要因と課題は? 世界のバーチャルリアリティヘッドセット産業の構造と主要プレイヤーは? 世界のバーチャルリアリティヘッドセット産業における競争の度合いとは? 世界のバーチャルリアリティヘッドセット産業の利潤は? 目次1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Virtual Reality Headset Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Breakup by Product 5.5 Market Breakup by Material 5.6 Market Breakup by End-User 5.7 Market Breakup by Region 5.8 Market Forecast 6 Market Breakup by Product 6.1 PC Based 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Console Based 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 6.3 Smartphone Based 6.3.1 Market Trends 6.3.2 Market Forecast 6.4 Standalone 6.4.1 Market Trends 6.4.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Material 7.1 Plastic 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Paper 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 7.3 Others 7.3.1 Market Trends 7.3.2 Market Forecast 8 Market Breakup by End-User 8.1 Consumer Electronics 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Healthcare 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 Games and Entertainment 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 8.4 Automobile 8.4.1 Market Trends 8.4.2 Market Forecast 8.5 Education 8.5.1 Market Trends 8.5.2 Market Forecast 8.6 Real Estate 8.6.1 Market Trends 8.6.2 Market Forecast 8.7 Military 8.7.1 Market Trends 8.7.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Region 9.1 Europe 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 North America 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 9.3 Asia Pacific 9.3.1 Market Trends 9.3.2 Market Forecast 9.4 Middle East and Africa 9.4.1 Market Trends 9.4.2 Market Forecast 9.5 Latin America 9.5.1 Market Trends 9.5.2 Market Forecast 10 SWOT Analysis 10.1 Overview 10.2 Strengths 10.3 Weaknesses 10.4 Opportunities 10.5 Threats 11 Value Chain Analysis 12 Porter's Five Forces Analysis 12.1 Overview 12.2 Bargaining Power of Buyers 12.3 Bargaining Power of Suppliers 12.4 Degree of Competition 12.5 Threat of New Entrants 12.6 Threat of Substitutes 13 Price Analysis 14 Competitive Landscape 14.1 Market Structure 14.2 Key Players 14.3 Profiles of Key Players
SummaryThe global virtual reality headset market size reached US$ 7.8 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 26.8 Billion by 2027, exhibiting at a CAGR of 23.27% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use industries. These insights are included in the report as a major market contributor. Table of Contents1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Virtual Reality Headset Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Breakup by Product 5.5 Market Breakup by Material 5.6 Market Breakup by End-User 5.7 Market Breakup by Region 5.8 Market Forecast 6 Market Breakup by Product 6.1 PC Based 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Console Based 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 6.3 Smartphone Based 6.3.1 Market Trends 6.3.2 Market Forecast 6.4 Standalone 6.4.1 Market Trends 6.4.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Material 7.1 Plastic 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Paper 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 7.3 Others 7.3.1 Market Trends 7.3.2 Market Forecast 8 Market Breakup by End-User 8.1 Consumer Electronics 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Healthcare 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 Games and Entertainment 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 8.4 Automobile 8.4.1 Market Trends 8.4.2 Market Forecast 8.5 Education 8.5.1 Market Trends 8.5.2 Market Forecast 8.6 Real Estate 8.6.1 Market Trends 8.6.2 Market Forecast 8.7 Military 8.7.1 Market Trends 8.7.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Region 9.1 Europe 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 North America 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 9.3 Asia Pacific 9.3.1 Market Trends 9.3.2 Market Forecast 9.4 Middle East and Africa 9.4.1 Market Trends 9.4.2 Market Forecast 9.5 Latin America 9.5.1 Market Trends 9.5.2 Market Forecast 10 SWOT Analysis 10.1 Overview 10.2 Strengths 10.3 Weaknesses 10.4 Opportunities 10.5 Threats 11 Value Chain Analysis 12 Porter's Five Forces Analysis 12.1 Overview 12.2 Bargaining Power of Buyers 12.3 Bargaining Power of Suppliers 12.4 Degree of Competition 12.5 Threat of New Entrants 12.6 Threat of Substitutes 13 Price Analysis 14 Competitive Landscape 14.1 Market Structure 14.2 Key Players 14.3 Profiles of Key Players
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よくあるご質問IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
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