インテリジェント・バーチャル・アシスタント市場世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測Intelligent Virtual Assistant Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027 世界のインテリジェントバーチャルアシスタント市場は、2021年に62億7000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR37.61%を示し、2027年までに409億5000万米ドルに達する... もっと見る
サマリー世界のインテリジェントバーチャルアシスタント市場は、2021年に62億7000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR37.61%を示し、2027年までに409億5000万米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終用途分野に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として報告書に含まれています。インテリジェント・バーチャル・アシスタント(IVA)は、インテリジェント・パーソナル・アシスタント(IPA)とも呼ばれ、自然言語の音声コマンドを理解し、基本的なタスクの完了を支援するソフトウェアです。これらのタスクには、テキストメッセージの下書き、インターネットでの情報検索、ホテルやレストランの検索、フライト予約の確認、音楽の視聴、ゲームのプレイ、カレンダーのイベント追加、スマートホーム機器の状態確認などが含まれます。そのため、最近では、スマートフォン、スマートウォッチ、タブレット、ポータブルスピーカーなど、ほとんどのガジェットに搭載されています。最も人気のあるIVAには、Googleアシスタント、AppleのSiri、MicrosoftのCortana、AmazonのAlexaなどがあります。 業界における革新的な製品を導入するために、一部の大手企業が研究開発活動(R&D)への投資を増やしていることが、市場の成長を強化しています。例えば、2018年5月に発表されたGoogle Duplexは、Googleアシスタントがユーザー側の操作なしにスマートフォンを介して予約を行うことができる新しいプロジェクトである。これとは別に、スマートフォンの販売台数のエスカレートに加え、ソーシャルメディアプラットフォームの影響力の高まりにより、IVAが提供するメリットに関する消費者の意識が世界的に大幅に高まっています。このほか、カスタマーサポートの自動化に対する需要の高さも、市場の成長を後押ししています。さらに、若い世代によるIVAの利用が増加していることや、消費者体験が常に向上していることも、世界的な需要の高まりにつながっています。 主な市場細分化。 IMARC Groupは、世界のインテリジェントバーチャルアシスタント市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析と、2022年から2027年までの世界および地域レベルでの予測を提供します。当レポートでは、アプリケーション、製品、タイプ、技術に基づいて市場を分類しています。 アプリケーション別の内訳。 銀行、金融サービス、保険 (BFSI) 旅行 小売 政府機関 教育 その他 製品別構成比 チャットボット IVAスマートスピーカー 現在、最も多く利用されている製品はチャットボットです。 タイプ別構成比。 ルールベース 会話型AIベース 会話型AIベースのインテリジェントバーチャルアシスタントは、市場で明確な優位性を示しています。 技術別構成比。 テキストベース 音声合成 自動音声認識(ASR) その他 現在、音声合成技術が市場全体のシェアの大半を占めています。 地域別の洞察 北米 ヨーロッパ アジア太平洋地域 中東・アフリカ ラテンアメリカ 地域別では、北米が主要な地位を占めています。 競合の状況 本レポートでは、市場の競争環境について、業界で事業を展開する主要企業の詳細なプロフィールとともに分析しています。これらのプレイヤーの一部を紹介します。 マイクロソフト株式会社 ニュアンスコミュニケーションズ株式会社 サムスン電子Ltd. アルファベット アップル アマゾン・ドット・コム インターナショナル・ビジネス・マシーンズ(IBM)株式会社 百度(バイドゥ)株式会社 ブラックベリー インベンタテクノロジーズ本レポートで回答した主な質問 世界のインテリジェントバーチャルアシスタント市場はこれまでどのように推移してきたのか、また今後どのように推移していくのか? COVID-19は世界のインテリジェントバーチャルアシスタント市場にどのような影響を及ぼしたか? 同市場の主要地域はどこか? 市場で人気のあるタイプは? 同市場の主要製品はどれか? 市場における主要なアプリケーション区分は? 市場における主要な技術は何か? 世界のインテリジェントバーチャルアシスタント市場のバリューチェーンにおける様々な段階とは? インテリジェント・バーチャル・アシスタントの世界市場における主要な推進要因と課題は何か? インテリジェントバーチャルアシスタントの世界市場の構造と主要プレイヤーは? インテリジェントバーチャルアシスタントの世界市場における競争の度合いとは? 目次1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Intelligent Virtual Assistant Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Breakup by Product 5.5 Market Breakup by Type 5.6 Market Breakup by Technology 5.7 Market Breakup by Application 5.8 Market Breakup by Region 5.9 Market Forecast 5.10 SWOT Analysis 5.10.1 Overview 5.10.2 Strengths 5.10.3 Weaknesses 5.10.4 Opportunities 5.10.5 Threats 5.11 Value Chain Analysis 5.11.1 Overview 5.11.2 Research and Development 5.11.3 Inputs 5.11.4 Products and Services 5.11.5 Marketing and Distribution 5.11.6 End Users 5.11.7 Post Sales Services 5.12 Porters Five Forces Analysis 5.12.1 Overview 5.12.2 Bargaining Power of Buyers 5.12.3 Bargaining Power of Suppliers 5.12.4 Degree of Competition 5.12.5 Threat of New Entrants 5.12.6 Threat of Substitutes 6 Market Breakup by Product 6.1 Chatbots 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 IVA Smart Speakers 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Type 7.1 Rule-Based 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Conversational AI Based 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Technology 8.1 Text-Based 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Text-To-Speech 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 Automatic Speech Recognition (ASR) 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 8.4 Others 8.4.1 Market Trends 8.4.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Application 9.1 Banking, Financial Services and Insurance (BFSI) 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Travel 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 9.3 Retail 9.3.1 Market Trends 9.3.2 Market Forecast 9.4 Government 9.4.1 Market Trends 9.4.2 Market Forecast 9.5 Education 9.5.1 Market Trends 9.5.2 Market Forecast 9.6 Others 9.6.1 Market Trends 9.6.2 Market Forecast 10 Market Breakup by Region 10.1 North America 10.1.1 Market Trends 10.1.2 Market Forecast 10.2 Europe 10.2.1 Market Trends 10.2.2 Market Forecast 10.3 Asia Pacific 10.3.1 Market Trends 10.3.2 Market Forecast 10.4 Middle East and Africa 10.4.1 Market Trends 10.4.2 Market Forecast 10.5 Latin America 10.5.1 Market Trends 10.5.2 Market Forecast 11 Competitive Landscape 11.1 Market Structure 11.2 Key Players 11.3 Profiles of Key Players 11.3.1 Microsoft Corporation 11.3.2 Nuance Communications, Inc. 11.3.3 Samsung Electronics Co. Ltd. 11.3.4 Alphabet, Inc. 11.3.5 Apple, Inc. 11.3.6 Amazon.com Inc. 11.3.7 International Business Machines (IBM) Corporation 11.3.8 Baidu, Inc. 11.3.9 BlackBerry Ltd. 11.3.10 Inbenta Technologies, Inc.
SummaryThe global intelligent virtual assistant market reached a value of US$ 6.27 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 40.95 Billion by 2027, exhibiting at a CAGR of 37.61% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use sectors. These insights are included in the report as a major market contributor. Table of Contents1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Intelligent Virtual Assistant Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Breakup by Product 5.5 Market Breakup by Type 5.6 Market Breakup by Technology 5.7 Market Breakup by Application 5.8 Market Breakup by Region 5.9 Market Forecast 5.10 SWOT Analysis 5.10.1 Overview 5.10.2 Strengths 5.10.3 Weaknesses 5.10.4 Opportunities 5.10.5 Threats 5.11 Value Chain Analysis 5.11.1 Overview 5.11.2 Research and Development 5.11.3 Inputs 5.11.4 Products and Services 5.11.5 Marketing and Distribution 5.11.6 End Users 5.11.7 Post Sales Services 5.12 Porters Five Forces Analysis 5.12.1 Overview 5.12.2 Bargaining Power of Buyers 5.12.3 Bargaining Power of Suppliers 5.12.4 Degree of Competition 5.12.5 Threat of New Entrants 5.12.6 Threat of Substitutes 6 Market Breakup by Product 6.1 Chatbots 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 IVA Smart Speakers 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Type 7.1 Rule-Based 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Conversational AI Based 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Technology 8.1 Text-Based 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Text-To-Speech 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 Automatic Speech Recognition (ASR) 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 8.4 Others 8.4.1 Market Trends 8.4.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Application 9.1 Banking, Financial Services and Insurance (BFSI) 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Travel 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 9.3 Retail 9.3.1 Market Trends 9.3.2 Market Forecast 9.4 Government 9.4.1 Market Trends 9.4.2 Market Forecast 9.5 Education 9.5.1 Market Trends 9.5.2 Market Forecast 9.6 Others 9.6.1 Market Trends 9.6.2 Market Forecast 10 Market Breakup by Region 10.1 North America 10.1.1 Market Trends 10.1.2 Market Forecast 10.2 Europe 10.2.1 Market Trends 10.2.2 Market Forecast 10.3 Asia Pacific 10.3.1 Market Trends 10.3.2 Market Forecast 10.4 Middle East and Africa 10.4.1 Market Trends 10.4.2 Market Forecast 10.5 Latin America 10.5.1 Market Trends 10.5.2 Market Forecast 11 Competitive Landscape 11.1 Market Structure 11.2 Key Players 11.3 Profiles of Key Players 11.3.1 Microsoft Corporation 11.3.2 Nuance Communications, Inc. 11.3.3 Samsung Electronics Co. Ltd. 11.3.4 Alphabet, Inc. 11.3.5 Apple, Inc. 11.3.6 Amazon.com Inc. 11.3.7 International Business Machines (IBM) Corporation 11.3.8 Baidu, Inc. 11.3.9 BlackBerry Ltd. 11.3.10 Inbenta Technologies, Inc.
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野の最新刊レポート
IMARC Services Private Limited.社のその他分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(industry)の最新刊レポート
よくあるご質問IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/21 10:26 156.13 円 165.08 円 200.38 円 |