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インテリジェント・バーチャル・アシスタント市場世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Intelligent Virtual Assistant Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界のインテリジェントバーチャルアシスタント市場は、2021年に62億7000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR37.61%を示し、2027年までに409億5000万米ドルに達する... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
アイマークサービス
2022年3月15日 US$2,499
シングルユーザライセンス(印刷不可)
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108 英語

 

サマリー

世界のインテリジェントバーチャルアシスタント市場は、2021年に62億7000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR37.61%を示し、2027年までに409億5000万米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終用途分野に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として報告書に含まれています。

インテリジェント・バーチャル・アシスタント(IVA)は、インテリジェント・パーソナル・アシスタント(IPA)とも呼ばれ、自然言語の音声コマンドを理解し、基本的なタスクの完了を支援するソフトウェアです。これらのタスクには、テキストメッセージの下書き、インターネットでの情報検索、ホテルやレストランの検索、フライト予約の確認、音楽の視聴、ゲームのプレイ、カレンダーのイベント追加、スマートホーム機器の状態確認などが含まれます。そのため、最近では、スマートフォン、スマートウォッチ、タブレット、ポータブルスピーカーなど、ほとんどのガジェットに搭載されています。最も人気のあるIVAには、Googleアシスタント、AppleのSiri、MicrosoftのCortana、AmazonのAlexaなどがあります。

業界における革新的な製品を導入するために、一部の大手企業が研究開発活動(R&D)への投資を増やしていることが、市場の成長を強化しています。例えば、2018年5月に発表されたGoogle Duplexは、Googleアシスタントがユーザー側の操作なしにスマートフォンを介して予約を行うことができる新しいプロジェクトである。これとは別に、スマートフォンの販売台数のエスカレートに加え、ソーシャルメディアプラットフォームの影響力の高まりにより、IVAが提供するメリットに関する消費者の意識が世界的に大幅に高まっています。このほか、カスタマーサポートの自動化に対する需要の高さも、市場の成長を後押ししています。さらに、若い世代によるIVAの利用が増加していることや、消費者体験が常に向上していることも、世界的な需要の高まりにつながっています。

主な市場細分化。
IMARC Groupは、世界のインテリジェントバーチャルアシスタント市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析と、2022年から2027年までの世界および地域レベルでの予測を提供します。当レポートでは、アプリケーション、製品、タイプ、技術に基づいて市場を分類しています。

アプリケーション別の内訳。

銀行、金融サービス、保険 (BFSI)
旅行
小売
政府機関
教育
その他

製品別構成比

チャットボット
IVAスマートスピーカー

現在、最も多く利用されている製品はチャットボットです。

タイプ別構成比。

ルールベース
会話型AIベース

会話型AIベースのインテリジェントバーチャルアシスタントは、市場で明確な優位性を示しています。

技術別構成比。

テキストベース
音声合成
自動音声認識(ASR)
その他

現在、音声合成技術が市場全体のシェアの大半を占めています。

地域別の洞察

北米
ヨーロッパ
アジア太平洋地域
中東・アフリカ
ラテンアメリカ

地域別では、北米が主要な地位を占めています。

競合の状況
本レポートでは、市場の競争環境について、業界で事業を展開する主要企業の詳細なプロフィールとともに分析しています。これらのプレイヤーの一部を紹介します。

マイクロソフト株式会社
ニュアンスコミュニケーションズ株式会社
サムスン電子Ltd.
アルファベット
アップル
アマゾン・ドット・コム
インターナショナル・ビジネス・マシーンズ(IBM)株式会社
百度(バイドゥ)株式会社
ブラックベリー
インベンタテクノロジーズ本レポートで回答した主な質問
世界のインテリジェントバーチャルアシスタント市場はこれまでどのように推移してきたのか、また今後どのように推移していくのか?
COVID-19は世界のインテリジェントバーチャルアシスタント市場にどのような影響を及ぼしたか?
同市場の主要地域はどこか?
市場で人気のあるタイプは?
同市場の主要製品はどれか?
市場における主要なアプリケーション区分は?
市場における主要な技術は何か?
世界のインテリジェントバーチャルアシスタント市場のバリューチェーンにおける様々な段階とは?
インテリジェント・バーチャル・アシスタントの世界市場における主要な推進要因と課題は何か?
インテリジェントバーチャルアシスタントの世界市場の構造と主要プレイヤーは?
インテリジェントバーチャルアシスタントの世界市場における競争の度合いとは?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Intelligent Virtual Assistant Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Breakup by Product
5.5 Market Breakup by Type
5.6 Market Breakup by Technology
5.7 Market Breakup by Application
5.8 Market Breakup by Region
5.9 Market Forecast
5.10 SWOT Analysis
5.10.1 Overview
5.10.2 Strengths
5.10.3 Weaknesses
5.10.4 Opportunities
5.10.5 Threats
5.11 Value Chain Analysis
5.11.1 Overview
5.11.2 Research and Development
5.11.3 Inputs
5.11.4 Products and Services
5.11.5 Marketing and Distribution
5.11.6 End Users
5.11.7 Post Sales Services
5.12 Porters Five Forces Analysis
5.12.1 Overview
5.12.2 Bargaining Power of Buyers
5.12.3 Bargaining Power of Suppliers
5.12.4 Degree of Competition
5.12.5 Threat of New Entrants
5.12.6 Threat of Substitutes
6 Market Breakup by Product
6.1 Chatbots
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 IVA Smart Speakers
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Type
7.1 Rule-Based
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Conversational AI Based
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Technology
8.1 Text-Based
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Text-To-Speech
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Automatic Speech Recognition (ASR)
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Others
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Application
9.1 Banking, Financial Services and Insurance (BFSI)
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Travel
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Retail
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Government
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Education
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
9.6 Others
9.6.1 Market Trends
9.6.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Europe
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
10.3 Asia Pacific
10.3.1 Market Trends
10.3.2 Market Forecast
10.4 Middle East and Africa
10.4.1 Market Trends
10.4.2 Market Forecast
10.5 Latin America
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Forecast
11 Competitive Landscape
11.1 Market Structure
11.2 Key Players
11.3 Profiles of Key Players
11.3.1 Microsoft Corporation
11.3.2 Nuance Communications, Inc.
11.3.3 Samsung Electronics Co. Ltd.
11.3.4 Alphabet, Inc.
11.3.5 Apple, Inc.
11.3.6 Amazon.com Inc.
11.3.7 International Business Machines (IBM) Corporation
11.3.8 Baidu, Inc.
11.3.9 BlackBerry Ltd.
11.3.10 Inbenta Technologies, Inc.

 

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Summary

The global intelligent virtual assistant market reached a value of US$ 6.27 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 40.95 Billion by 2027, exhibiting at a CAGR of 37.61% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use sectors. These insights are included in the report as a major market contributor.

An intelligent virtual assistant (IVA), also known as intelligent personal assistant (IPA), is a software that understands natural language voice commands and aids in completing basic tasks. These tasks can include drafting text messages, searching for information on the internet, finding hotels or restaurants, checking flight reservations, listening to the music, playing games, adding events in a calendar and checking the status of smart home devices. Owing to this, these assistants are nowadays integrated into most gadgets, such as smartphones, smartwatches, tablets and portable speakers. Some of the most popular IVAs include Google Assistant, Apple’s Siri, Microsoft’s Cortana and Amazon’s Alexa.

The increasing investment in research and development activities (R&D) by some of the leading players for introducing innovative products in the industry is strengthening the market growth. For instance, announced in May 2018, Google Duplex is a new project wherein Google Assistant allows users to make reservations via a smartphone without any interaction from their end. Apart from this, the escalating sales of smartphones, along with the rising influence of social media platforms, have led to a substantial rise in consumer awareness about the benefits offered by IVAs worldwide. Besides this, the high demand for automation in services that provide customer support is also impelling the market growth. Furthermore, the rising usage of IVAs by the young generation, coupled with the consistently improving consumer experience, is catalyzing their demand around the world.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global intelligent virtual assistant market, along with forecasts at the global and regional level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on application, product, type and technology.

Breakup by Application:

Banking, Financial Services and Insurance (BFSI)
Travel
Retail
Government
Education
Others

Breakup by Product:

Chatbots
IVA Smart Speakers

Chatbots currently represent the most widely used product.

Breakup by Type:

Rule-Based
Conversational AI Based

Conversational AI Based intelligent virtual assistants exhibit a clear dominance in the market.

Breakup by Technology:

Text-Based
Text-to-Speech
Automatic Speech Recognition (ASR)
Others

Text-to-speech technology currently accounts for the majority of the total market share.

Regional Insights:

North America
Europe
Asia Pacific
Middle East and Africa
Latin America

On the geographical front, North America enjoys the leading position.

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the market has been analyzed in the report, along with the detailed profiles of the major players operating in the industry. Some of these players are:

Microsoft Corporation
Nuance Communications, Inc.
Samsung Electronics Co. Ltd.
Alphabet, Inc.
Apple, Inc.
Amazon.com Inc.
International Business Machines (IBM) Corporation
Baidu, Inc.
BlackBerry Ltd.
Inbenta Technologies, Inc. Key Questions Answered in This Report:
How has the global intelligent virtual assistant market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the global intelligent virtual assistant market?
What are the key regions in the market?
Which are the popular types in the market?
Which are the key products in the market?
What are the key application segments in the market?
What are the major technologies in the market?
What are the various stages in the value chain of the global intelligent virtual assistant market?
What are the key driving factors and challenges in the global intelligent virtual assistant market?
What is the structure of the global intelligent virtual assistant market and who are the key players?
What is the degree of competition in the global intelligent virtual assistant market?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Intelligent Virtual Assistant Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Breakup by Product
5.5 Market Breakup by Type
5.6 Market Breakup by Technology
5.7 Market Breakup by Application
5.8 Market Breakup by Region
5.9 Market Forecast
5.10 SWOT Analysis
5.10.1 Overview
5.10.2 Strengths
5.10.3 Weaknesses
5.10.4 Opportunities
5.10.5 Threats
5.11 Value Chain Analysis
5.11.1 Overview
5.11.2 Research and Development
5.11.3 Inputs
5.11.4 Products and Services
5.11.5 Marketing and Distribution
5.11.6 End Users
5.11.7 Post Sales Services
5.12 Porters Five Forces Analysis
5.12.1 Overview
5.12.2 Bargaining Power of Buyers
5.12.3 Bargaining Power of Suppliers
5.12.4 Degree of Competition
5.12.5 Threat of New Entrants
5.12.6 Threat of Substitutes
6 Market Breakup by Product
6.1 Chatbots
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 IVA Smart Speakers
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Type
7.1 Rule-Based
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Conversational AI Based
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Technology
8.1 Text-Based
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Text-To-Speech
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Automatic Speech Recognition (ASR)
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Others
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Application
9.1 Banking, Financial Services and Insurance (BFSI)
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Travel
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Retail
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Government
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Education
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
9.6 Others
9.6.1 Market Trends
9.6.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Europe
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
10.3 Asia Pacific
10.3.1 Market Trends
10.3.2 Market Forecast
10.4 Middle East and Africa
10.4.1 Market Trends
10.4.2 Market Forecast
10.5 Latin America
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Forecast
11 Competitive Landscape
11.1 Market Structure
11.2 Key Players
11.3 Profiles of Key Players
11.3.1 Microsoft Corporation
11.3.2 Nuance Communications, Inc.
11.3.3 Samsung Electronics Co. Ltd.
11.3.4 Alphabet, Inc.
11.3.5 Apple, Inc.
11.3.6 Amazon.com Inc.
11.3.7 International Business Machines (IBM) Corporation
11.3.8 Baidu, Inc.
11.3.9 BlackBerry Ltd.
11.3.10 Inbenta Technologies, Inc.

 

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