世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

Eラーニング市場のセグメント化:製品タイプ別(学術、企業、政府)、技術別(Eラーニング、学習管理システム、アプリケーションシミュレーションツール、ラピッドEラーニング、ポッドキャスト、バーチャルクラスルーム)、地域別 - 2019~2020年の市場規模、シェア&トレンドの世界分析と2030年までの予測


E-learning Market Segmented: by Product Type (Academic, Corporate and Government); by Technology (E-learning, Learning Management System, Application Simulation Tool, Rapid E-Learning, Podcasts, and Virtual Classroom) and Region – Global Analysis of Market Size, Share & Trends for 2019 – 2020 and Forecasts to 2030

[179ページ以上の調査報告書】世界のEラーニング市場は、2020年の187米ドルから2030年には4090億米ドルを超え、今後数年間、すなわち2021年から30年の間にCAGR9.2%で推移すると予想されます。AI、IoT、ビッグデ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Fatpos Global
Fatpos グローバル
2022年3月1日 US$5,000
シングルユーザーライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
152 英語

 

サマリー

[179ページ以上の調査報告書】世界のEラーニング市場は、2020年の187米ドルから2030年には4090億米ドルを超え、今後数年間、すなわち2021年から30年の間にCAGR9.2%で推移すると予想されます。AI、IoT、ビッグデータなどの技術の採用が進み、教育や学習の経験をより生産的でパーソナライズされたものにするためです。

製品概要
Eラーニングまたはオンライン学習プラットフォームは、オンラインリソースの学習またはトレーニング活動です。Eラーニングは、公的な学校教育に基づいていますが、コンピュータ、モバイル、その他のポータブルデバイスによって提供されます。Eラーニングは、新興の教育システムの一部ですが、2つのシステムの境界線は変動しており、2つのシステムのニーズに対応しています。教育という観点からは、フォーマルなEラーニングとインフォーマルなEラーニングの2つの形態がある。

市場ハイライト
世界のE-learning市場プラットフォーム市場は、2030年には9.2%の顕著なCAGRを予測。
今後10年間で、適応性、いつでもどこでもアクセス可能、低価格といったE-learningの利点がさらに促進される市場です。また、技術開発、スマートフォンの普及、新製品の発売、大手企業によるコスト増などが、2030年までの市場成長を押し上げると予想されます。



Eラーニングの世界市場セグメント別
2020年から30年にかけて、企業向けセグメントが最も高いCAGRで成長する
Eラーニングの世界市場は、タイプ別にアカデミック、コーポレート、ガバメントの3つに分類されます。予測期間中は、サービスとしての企業部門がEラーニング市場全体の中で最も大きな割合を占めると予想される。2020年には、企業向けカテゴリが最も大きな市場シェアを獲得しています。企業は、従業員に対するトレーニングや業界関連のトレーニングの必要性が高いため、この予測期間中も市場で優位を保つと予想され、さまざまなEラーニングの選択肢につながっています。

2020年から30年の間、バーチャルクラスルームセグメントが最も高いCAGRで成長する
Eラーニングの世界市場は、技術別にオンライン学習、学習管理システム、アプリケーションシミュレーションツール、高速Eラーニング、ポッドキャスト、バーチャルクラスルームに分けられます。技術別では、2030年までにバーチャルクラスルームカテゴリが世界Eラーニング市場業界で最も大きな割合を占めると予想されます。今後数年間は、トレーニングコストを削減し、トレーニングや学習モジュールを組み込んだものをエンドユーザーに提供するバーチャルクラスルーム部門が大きく成長すると思われます。また、インターネットの普及が進み、デバイスやインターネットのコストが低下していることから、モバイルラーニング分野も力強い成長を遂げると予想されます。

市場ダイナミクス
ドライバー
教育への投資拡大
教育は、大多数の国で、人権としてだけでなく、住民や政府にとって基本的な訓練へのアクセスを保証する責任として捉えられています。各国政府も、世界の教育危機を支援するために、教育への投資を直ちに増やすことを宣言している。

技術的な浸透の増加
AI、IoT、ビッグデータなど、教育・学習体験をより生産的かつ個別化する技術の導入が進んでいるため、今後10年間で、適応性、いつでもどこでもアクセス可能、低価格といったEラーニングの利点がさらに市場に浸透していくでしょう。また、技術開発、スマートフォンの普及、新製品の発売、大手企業によるコスト増などが、2030年までの市場成長を押し上げると予想されます。

情報へのアクセスの簡便化
情報へのシンプルなアクセス、バーチャルリアリティとの融合、強力なアプローチ、最新技術の統合は、言語学習用オンライン市場の規模を拡大する主な要因となっています。さらに、教育水準の向上、インターネットおよびモバイルユーザーの増加、多国籍企業による多言語選択などが、Eラーニング市場全体に大きな成長機会を与えています。

抑制要因
E-learningの存在に対する認知度の低さ
E-learningの基本を知らない企業が多く、E-learning市場の成長を妨げると推測される。また、インターネットへのアクセスも世界各地に浸透していないため、市場の成長を阻害している。

E-ラーニングの世界市場主要企業
アプタラ(Aptara, Inc.

会社概要, 事業戦略, 主要製品, 財務実績, 主要業績評価指標, リスク分析, 最近の開発状況, 地域的存在感, SWOT分析

アドビ システムズ社
メリディアン・ナレッジ・ソリューションズ
コーナーストーン
シトリックス・エデュケーション
CERTPOINT Systems Inc.
株式会社オラクル
マイクロソフト株式会社
シスコシステムズ株式会社
ラーニングプール
ネットディメンジョンズ
SAP SE
その他の著名なプレーヤー
Eラーニングの世界市場地域別
世界のE-learningは、地域分析に基づいて5つの主要地域に区分されます。これらは、北米、ラテンアメリカ、ヨーロッパ、アジア太平洋地域、中東、アフリカが含まれています。アジア太平洋地域の世界E-ラーニング市場は、2020年に最大の市場シェアを保持しています。アジア太平洋地域、次いでヨーロッパ、中東・アフリカ、ラテンアメリカは、2030年までにEラーニング産業全体の中で最も高い割合を占めると予想されています。また、アジア太平洋地域は、オンライン高校への入学者数の増加、多国籍企業の急増、より良い仕事を求める若者の増加、モバイルの普及率の増加、コンテンツのデジタル化の進展、政府の全国オンライン教育ネットワークへの介入、教師の不足などの要因から最も急速に成長している地域でもあります。



世界のEラーニング市場は、さらに地域別に以下のように区分されています。
北米市場規模、シェア、トレンド、機会、YoY成長率、CAGR - 米国、カナダ
中南米市場規模、シェア、トレンド、機会、YoY成長率、CAGR - メキシコ、アルゼンチン、ブラジル、中南米の他の地域
欧州市場規模、シェア、トレンド、機会、前年比成長率、CAGR-イギリス、フランス、ドイツ、イタリア、スペイン、ベルギー、ハンガリー、ルクセンブルグ、オランダ、ポーランド、ノルディック、ロシア、トルコ、その他の欧州市場
アジア太平洋地域の市場規模、シェア、動向、機会、前年比成長率、CAGR - インド、中国、韓国、日本、マレーシア、インドネシア、ニュージーランド、オーストラリア、APACのその他地域
中東・アフリカ市場規模、シェア、動向、機会、YoY成長率、CAGR - 北アフリカ、イスラエル、GCC、南アフリカ、その他のMENA地域
Eラーニングの世界市場に関する分析も掲載しています。
Eラーニングのセグメント
製品タイプ別
アカデミック
企業
政府機関
技術タイプ別
eラーニング
ラーニングマネジメントシステム
アプリケーションシミュレーションツール
ラピッドeラーニング
ポッドキャスト
バーチャルクラスルーム
eラーニングの市場動向
E-learningの市場規模
需要と供給
現在の動向/問題点/課題
競合・参入企業
市場のバリューチェーン
市場の促進要因と阻害要因
E-learning市場のレポート範囲とセグメンテーション



よくある質問
E-learningの市場規模はどの程度か?
E-learningの市場規模はどの程度か?
E-learningの市場シェアが最も大きいのはどのセグメントか?
E-learning市場のキープレイヤーは?
E-learning市場を牽引する要因は何か?

ページTOPに戻る


目次

Contents
1. Executive Summary
2. Global E-learning Market
2.1. Product Overview
2.2. Market Definition
2.3. Segmentation
2.4. Assumptions and Acronyms
3. Research Methodology
3.1. Research Objectives
3.2. Primary Research
3.3. Secondary Research
3.4. Forecast Model
3.5. Market Size Estimation
4. Average Pricing Analysis
5. Macro-Economic Indicators
6. Market Dynamics
6.1. Growth Drivers
6.2. Restraints
6.3. Opportunity
6.4. Trends
7. Correlation & Regression Analysis
7.1. Correlation Matrix
7.2. Regression Matrix
8. Recent Development, Policies & Regulatory Landscape
9. Risk Analysis
9.1. Demand Risk Analysis
9.2. Supply Risk Analysis
10. Global E-learning Market Analysis
10.1. Porters Five Forces
10.1.1. Threat of New Entrants
10.1.2. Bargaining Power of Suppliers
10.1.3. Threat of Substitutes
10.1.4. Rivalry
10.2. PEST Analysis
10.2.1. Political
10.2.2. Economic
10.2.3. Social
10.2.4. Technological
11. Global E-learning Market
11.1. Market Size & forecast, 2020A-2030F
11.1.1. By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
11.1.2. By Volume (Million Units) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12. Global E-learning Market: Market Segmentation
12.1. By Regions
12.1.1. North America:(U.S. and Canada), By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.1.2. Latin America: (Brazil, Mexico, Argentina, Rest of Latin America), By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.1.3. Europe: (Germany, UK, France, Italy, Spain, BENELUX, NORDIC, Hungary, Poland, Turkey, Russia, Rest of Europe), By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.1.4. Asia-Pacific: (China, India, Japan, South Korea, Indonesia, Malaysia, Australia, New Zealand, Rest of Asia Pacific), By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.1.5. Middle East and Africa: (Israel, GCC, North Africa, South Africa, Rest of Middle East and Africa), By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.2. By Technology: Market Share (2020-2030);
12.2.1. E-learning, By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.2.2. learning management system, By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.2.3. application simulation tool, By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.2.4. rapid e-learning, By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.2.5. podcasts, By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.2.6. virtual classroom, By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.3. By Type: Market Share (2020-2030F)
12.3.1. academic, By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.3.2. corporate, By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.3.3. Government, By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
Company Profile
1. Aptara, Inc.
1. Company Overview
2. Company Total Revenue (Financials)
3. Market Potential
4. Global Presence
5. Key Performance Indicators
6. SWOT Analysis
7. Product Launch
2. Adobe Systems Inc.
3. Meridian Knowledge Solutions
4. Cornerstone
5. Citrix Education
6. CERTPOINT Systems Inc.
7. Oracle Corporation
8. Microsoft Corporation
9. Cisco Systems Inc.
10. Learning Pool
11. NetDimensions.
12. SAP SE
13. Other Prominent Players
Consultant Recommendation
**The above-given segmentations and companies could be subjected to further modification based on in-depth feasibility studies conducted for the final deliverable.

 

ページTOPに戻る


 

Summary

[179+ Pages Research Report] Global E-learning Market to surpass USD 409 billion by 2030 from USD 187 in 2020 at a CAGR of 9.2% in the coming years, i.e., 2021-30. Due to the increased adoption of technologies such as AI, IoT, Big Data, amongst others, to render teaching and learning experience more productive and personalized.

Product Overview
E-learning or online learning platforms are an online resource learning or training activity. E-learning is based on official schooling but is provided by the computer, mobile, and other portable devices. E-learning is a part of an emerging education system, but the borders between two systems are fluctuating and address the needs of the two systems. In terms of education, there are two forms of formal and informal E-learning.

Market Highlights
Global E-learning Market platform market is expected to project a notable CAGR of 9.2% in 2030.
In the next ten years, the market will further promote the advantages of E-learning, such as adaptability, accessibility at all times and anywhere, and at a reduced price. In addition, technological developments, the growing use of smartphones, new product launches, and increased costs by major players are expected to boost market growth by 2030.



Global E-learning Market: Segments
Corporate segment to grow with the highest CAGR during 2020-30
Global E-learning Market is segmented by Type into academic, corporate, and government. It is anticipated that corporate as a service sector will account for the largest part of the overall E-learning market in during the predicted timeline. In 2020 the corporate category took the greatest market share. Due to its frequent need for training and industry-relevant training for employees, companies are anticipated to remain dominant in the market over this projected period, leading to the option of different E-learning.

Virtual classroom segment to grow with the highest CAGR during 2020-30
Global E-learning Market is divided by technology into online learning, learning management systems, application simulation tools, rapid E-learning, podcasts, and virtual classroom. Based on technology, by 2030, the virtual classroom category will account for the largest proportion of the Global E-learning Market industry. In the coming years, there will be strong growth in the virtual classroom segment, which lessens training costs and provides end-users embedded training and learning modules. Also, because of growing internet penetration and declining device and internet costs, the mobile learning segment is expected to grow at a strong rate.

Market Dynamics
Drivers
Increased investment on education
Education is seen in the majority of countries not only as a human right but also as the responsibility to guarantee access to basic training for residents and governments. The national governments also declare an immediate increase in investment in education to support the crisis in global education.

Increased technological penetration
Due to the increased adoption of technologies such as AI, IoT, Big Data, amongst others, to render teaching and learning experience more productive and personalized, In the next ten years, the market will further promote the advantages of E-learning, such as adaptability, accessibility at all times and anywhere, and at a reduced price. In addition, technological developments, the growing use of smartphones, new product launches, and increased costs by major players are expected to boost market growth by 2030.

Simpler access to information
Simple access to information, convergence with virtual reality, a strong approach, and the integration of latest technology are key drivers of the size of the online market for language learning. In addition, increased education, rising internet, and mobile users, and multi-lingual choice by multinational companies give people working on the overall E-learning market enormous growth opportunities

Restraint
Lack of awareness regarding E-learning existence
Many Enterprises are there which are not aware of the basics of E-learning which is estimated to hinder the growth of the E-learning market. In addition, access to the internet has not penetrated to all parts of the world thus hindering market growth.

Global E-learning Market: Key Players
Aptara, Inc.

Company Overview, Business Strategy, Key Product Offerings, Financial Performance, Key Performance Indicators, Risk Analysis, Recent Development, Regional Presence, SWOT Analysis

Adobe Systems Inc.
Meridian Knowledge Solutions
Cornerstone
Citrix Education
CERTPOINT Systems Inc.
Oracle Corporation
Microsoft Corporation
Cisco Systems Inc.
Learning Pool
NetDimensions.
SAP SE
Other Prominent Players
Global E-learning Market: Regions
Global E-learning are segmented based on regional analysis into five major regions. These include North America, Latin America, Europe, Asia Pacific, and the Middle East, and Africa. Global E-learning Market in Asia Pacific held the largest market share in the year 2020. The Area of Asia Pacific, followed by Europe, the Middle East & Africa, and Latin America is expected to have the highest portion of the overall E-learning industry by 2030. Asia-Pacific is also the fastest-growing area due to factors such as increased enrollment in online high schools, the proliferation of multinationals, largely young people searching for better jobs, increased mobile penetration, increased content digitization, government interventions in national online education networks, and a lack of teachers.



Global E-learning Market are further segmented by region into:
North America Market Size, Share, Trends, Opportunities, Y-o-Y Growth, CAGR – United States and Canada
Latin America Market Size, Share, Trends, Opportunities, Y-o-Y Growth, CAGR – Mexico, Argentina, Brazil, and Rest of Latin America
Europe Market Size, Share, Trends, Opportunities, Y-o-Y Growth, CAGR – United Kingdom, France, Germany, Italy, Spain, Belgium, Hungary, Luxembourg, Netherlands, Poland, NORDIC, Russia, Turkey, and Rest of Europe
Asia Pacific Market Size, Share, Trends, Opportunities, Y-o-Y Growth, CAGR – India, China, South Korea, Japan, Malaysia, Indonesia, New Zealand, Australia, and Rest of APAC
Middle East and Africa Market Size, Share, Trends, Opportunities, Y-o-Y Growth, CAGR – North Africa, Israel, GCC, South Africa, and Rest of MENA
Global E-learning Market report also contains analysis on:
E-learning Segments
By Product Type
Academic
Corporate
Government
By Technology Type
E-learning
Learning management system
Application simulation tool
Rapid e-learning
Podcasts
Virtual classroom
E-learning Market Dynamics
E-learning Market Size
Supply & Demand
Current Trends/Issues/Challenges
Competition & Companies Involved in the Market
Value Chain of the Market
Market Drivers and Restraints
E-learning Market Report Scope and Segmentation



Frequently Asked Questions
How big is the E-learning market?
What is the E-learning market growth?
Which segment accounted for the largest E-learning market share?
Who are the key players in the E-learning market?
What are the factors driving the E-learning market?



ページTOPに戻る


Table of Contents

Contents
1. Executive Summary
2. Global E-learning Market
2.1. Product Overview
2.2. Market Definition
2.3. Segmentation
2.4. Assumptions and Acronyms
3. Research Methodology
3.1. Research Objectives
3.2. Primary Research
3.3. Secondary Research
3.4. Forecast Model
3.5. Market Size Estimation
4. Average Pricing Analysis
5. Macro-Economic Indicators
6. Market Dynamics
6.1. Growth Drivers
6.2. Restraints
6.3. Opportunity
6.4. Trends
7. Correlation & Regression Analysis
7.1. Correlation Matrix
7.2. Regression Matrix
8. Recent Development, Policies & Regulatory Landscape
9. Risk Analysis
9.1. Demand Risk Analysis
9.2. Supply Risk Analysis
10. Global E-learning Market Analysis
10.1. Porters Five Forces
10.1.1. Threat of New Entrants
10.1.2. Bargaining Power of Suppliers
10.1.3. Threat of Substitutes
10.1.4. Rivalry
10.2. PEST Analysis
10.2.1. Political
10.2.2. Economic
10.2.3. Social
10.2.4. Technological
11. Global E-learning Market
11.1. Market Size & forecast, 2020A-2030F
11.1.1. By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
11.1.2. By Volume (Million Units) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12. Global E-learning Market: Market Segmentation
12.1. By Regions
12.1.1. North America:(U.S. and Canada), By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.1.2. Latin America: (Brazil, Mexico, Argentina, Rest of Latin America), By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.1.3. Europe: (Germany, UK, France, Italy, Spain, BENELUX, NORDIC, Hungary, Poland, Turkey, Russia, Rest of Europe), By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.1.4. Asia-Pacific: (China, India, Japan, South Korea, Indonesia, Malaysia, Australia, New Zealand, Rest of Asia Pacific), By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.1.5. Middle East and Africa: (Israel, GCC, North Africa, South Africa, Rest of Middle East and Africa), By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.2. By Technology: Market Share (2020-2030);
12.2.1. E-learning, By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.2.2. learning management system, By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.2.3. application simulation tool, By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.2.4. rapid e-learning, By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.2.5. podcasts, By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.2.6. virtual classroom, By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.3. By Type: Market Share (2020-2030F)
12.3.1. academic, By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.3.2. corporate, By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.3.3. Government, By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
Company Profile
1. Aptara, Inc.
1. Company Overview
2. Company Total Revenue (Financials)
3. Market Potential
4. Global Presence
5. Key Performance Indicators
6. SWOT Analysis
7. Product Launch
2. Adobe Systems Inc.
3. Meridian Knowledge Solutions
4. Cornerstone
5. Citrix Education
6. CERTPOINT Systems Inc.
7. Oracle Corporation
8. Microsoft Corporation
9. Cisco Systems Inc.
10. Learning Pool
11. NetDimensions.
12. SAP SE
13. Other Prominent Players
Consultant Recommendation
**The above-given segmentations and companies could be subjected to further modification based on in-depth feasibility studies conducted for the final deliverable.

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(医療IT)の最新刊レポート

Fatpos Global社のその他分野での最新刊レポート


よくあるご質問


Fatpos Global社はどのような調査会社ですか?


Fatpos Globalは経営コンサルティング、アドバイザリー、市場調査サービスを提供し、市場調査レポートを出版しているインドに主拠点をおく調査会社です。 Fatposは“Failures A... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/21 10:26

156.13 円

165.08 円

200.38 円

ページTOPに戻る