世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

パスタソース市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Pasta Sauce Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界のパスタソース市場は、2021年に99億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2027年には120億米ドルに達し、2022年から2027年の間にCAGR3.08%を示すと予測しています。COVID-19の不確実性を念頭... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
アイマークサービス
2022年4月14日 US$2,499
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
144 英語

 

サマリー

世界のパスタソース市場は、2021年に99億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2027年には120億米ドルに達し、2022年から2027年の間にCAGR3.08%を示すと予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として報告書に含まれています。

パスタソースは、クリームベースの液体または半固形のペーストで、パスタやピザ、ラザニアなどのイタリア料理に香ばしいトッピングとして使用されます。一般的には、トマト、タマネギ、ニンニク、チーズ、ハーブ、調味料などの材料を混ぜ合わせ、独特の風味と味を出すために調理されます。また、様々な栄養素、ビタミン、ミネラル、食物繊維が豊富に含まれています。パスタソースの代表的なバリエーションとしては、赤、緑、白、ミートベース、乳化、バターベース、野菜ソースなどがあります。これらは通常、ガラス製やアルミ製の容器、プラスチック製のパウチやパックで保存・流通されています。

食品・飲料業界の繁栄と、すぐに食べられる食品への嗜好の高まりは、市場の成長を促す重要な要因の1つとなっています。労働人口の増加と多忙なスケジュールのため、パッケージ化され調理が簡単なパスタソースへの嗜好が世界中で大幅に増加しています。さらに、大陸間の料理や風味豊かな料理を試したいという消費者の傾向も高まっており、市場の成長に弾みをつけています。また、健康志向の高まりにより、栄養豊富で健康的な製品の需要がさらに高まっています。メーカーは、グルテンフリーや有機食材を使用したパスタソースを製造しています。さらに、レストランやカフェなどの飲食店では、革新的でユニークなパスタ料理を顧客に提供するために、複数の味やソースの組み合わせを試しています。その他、可処分所得の増加や急速な都市化などの要因が、市場をさらに押し上げると予測されます。

主要市場のセグメンテーション
IMARC Groupは、世界のパスタソース市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、製品タイプ、パッケージタイプ、流通チャネルに基づいて市場を分類しています。

製品タイプ別内訳。

トマトベースのソース
トラディショナルソース
マリナーラソース
ミートソース
マッシュルームソース
ローストガーリックソース
チーズソース
トマト&バジルソース
その他
ペストベース・ソース
バジルペストソース
サンドライドトマトペストソース
その他
アルフレドソース
トラディショナル アルフレッドソース
ガーリックアルフレドソース
チーズアルフレドソース
その他

製品タイプにより、市場はトマトベース、ペストベース、アルフレドソースに分類されます。現在、トマトベースのソースは、トラディショナル、マリナラ、ミート、マッシュルーム、ローストガーリック、チーズ、トマト&バジルなど、最も広く消費されている製品タイプとなっています。

包装タイプ別内訳。

ガラス瓶
ペットボトル

パウチ
カートン

包装形態によって、市場はガラス瓶、ポリエチレンテレフタレート(PET)、缶、パウチ、カートンに分類されます。このうち、ガラス瓶が市場全体の大半を占めています。

流通チャネル別の内訳。

直接
間接販売
店舗型小売業
スーパーマーケット
専門店
コンビニエンスストア
ネット通販

市場は、流通チャネルによって直接販売と間接販売の2つに分類される。間接部門は明確な優位性を示し、さらに店舗型小売業、スーパーマーケット、専門店、コンビニエンスストア、オンライン小売業に分類される。

地域別構成比

アジア太平洋地域
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
北アメリカ
米国
カナダ
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
中南米
ブラジル
メキシコ
アルゼンチン
コロンビア
チリ
ペルー
その他
中近東・アフリカ
トルコ
サウジアラビア
イラン
アラブ首長国連邦
その他

地域別では、ヨーロッパが最も大きな市場となっています。さらに、ドイツ、フランス、イギリス、イタリア、スペイン、ロシア、その他に分類されます。その他の主要市場には、北米(米国、カナダ)、アジア太平洋地域(中国、日本、インド、韓国、オーストラリア、インドネシア、その他)が含まれます。

競合他社の状況

本レポートでは、主要企業のプロファイルとともに、市場の競争環境についても分析しています。本レポートで回答した主な質問
1.2021年のパスタソースの世界市場規模は?
2.予測期間(2022-2027年)におけるパスタソースの世界市場展望はどうなるのか?
3.パスタソースの世界市場のドライバーは?
4.パスタソースの世界市場の主要トレンドは?
5.COVID-19がパスタソースの世界市場に与える影響とは?
6.パスタソースの世界市場における製品タイプ別の内訳は?
7.パスタソースの世界市場における包装タイプ別構成比は?
8.パスタソースの世界市場における流通チャネル別構成比は?
9.パスタソースの世界市場における主要地域は?

ページTOPに戻る


目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Pasta Sauce Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Product Type
6.1 Tomato-Based Sauces
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Major Types
6.1.2.1 Traditional Sauce
6.1.2.2 Marinara Sauce
6.1.2.3 Meat Sauce
6.1.2.4 Mushroom Sauce
6.1.2.5 Roasted Garlic Sauce
6.1.2.6 Cheese Sauce
6.1.2.7 Tomato and Basil Sauce
6.1.2.8 Others
6.1.3 Market Forecast
6.2 Pesto-Based Sauces
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Major Types
6.2.2.1 Traditional Basil Pesto Sauce
6.2.2.2 Sun-Dried Tomato Pesto Sauce
6.2.2.3 Others
6.2.3 Market Forecast
6.3 Alfredo-Based Sauces
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Major Types
6.3.2.1 Traditional Alfredo Sauce
6.3.2.2 Garlic Alfredo Sauce
6.3.2.3 Cheese Alfredo Sauce
6.3.2.4 Others
6.3.3 Market Forecast
7 Market Breakup by Packaging Type
7.1 Glass Bottles
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 PET
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Cans
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Pouches
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Cartons
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Distribution Channel
8.1 Direct
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Indirect
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Major Types
8.2.2.1 Store-Based Retailing
8.2.2.2 Supermarkets
8.2.2.3 Specialty Stores
8.2.2.4 Convenience Stores
8.2.2.5 Online Retailing
8.2.3 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 United States
9.1.1.1 Market Trends
9.1.1.2 Market Forecast
9.1.2 Canada
9.1.2.1 Market Trends
9.1.2.2 Market Forecast
9.2 Europe
9.2.1 Germany
9.2.1.1 Market Trends
9.2.1.2 Market Forecast
9.2.2 France
9.2.2.1 Market Trends
9.2.2.2 Market Forecast
9.2.3 United Kingdom
9.2.3.1 Market Trends
9.2.3.2 Market Forecast
9.2.4 Italy
9.2.4.1 Market Trends
9.2.4.2 Market Forecast
9.2.5 Spain
9.2.5.1 Market Trends
9.2.5.2 Market Forecast
9.2.6 Russia
9.2.6.1 Market Trends
9.2.6.2 Market Forecast
9.2.7 Others
9.2.7.1 Market Trends
9.2.7.2 Market Forecast
9.3 Asia Pacific
9.3.1 China
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 Japan
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 India
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 South Korea
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Australia
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Indonesia
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Latin America
9.4.1 Brazil
9.4.1.1 Market Trends
9.4.1.2 Market Forecast
9.4.2 Mexico
9.4.2.1 Market Trends
9.4.2.2 Market Forecast
9.4.3 Argentina
9.4.3.1 Market Trends
9.4.3.2 Market Forecast
9.4.4 Colombia
9.4.4.1 Market Trends
9.4.4.2 Market Forecast
9.4.5 Chile
9.4.5.1 Market Trends
9.4.5.2 Market Forecast
9.4.6 Peru
9.4.6.1 Market Trends
9.4.6.2 Market Forecast
9.4.7 Others
9.4.7.1 Market Trends
9.4.7.2 Market Forecast
9.5 Middle East and Africa
9.5.1 Turkey
9.5.1.1 Market Trends
9.5.1.2 Market Forecast
9.5.2 Saudi Arabia
9.5.2.1 Market Trends
9.5.2.2 Market Forecast
9.5.3 Iran
9.5.3.1 Market Trends
9.5.3.2 Market Forecast
9.5.4 United Arab Emirates
9.5.4.1 Market Trends
9.5.4.2 Market Forecast
9.5.5 Others
9.5.5.1 Market Trends
9.5.5.2 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
11.1 Overview
11.2 Research and Development
11.3 Raw Material Procurement
11.4 Manufacturing
11.5 Marketing
11.6 Distribution and Export
11.7 End-Use
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Indicators
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The global pasta sauce market reached a value of US$ 9.9 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 12.0 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 3.08% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor.

Pasta sauce is a cream-based liquid or semi-solid paste that is used as a savory topping over pasta and other Italian dishes, including pizza and lasagna. It is commonly prepared using a mixture of ingredients, such as tomatoes, onions, garlic, cheese, herbs and seasonings for unique flavoring and taste. It is also rich in various macronutrients, vitamins, minerals and fibers. Some of the most common variants of pasta sauce include red, green, white, meat-based, emulsified, butter-based and vegetable sauces. They are usually stored and distributed in glass and aluminum containers, along with plastic pouches and packets.

The thriving food and beverage industry, along with a growing preference for ready-to-eat food products, is one of the key factors driving the growth of the market. Owing to the increasing working population and hectic schedules, the preference for packaged and easy to cook pasta sauces has increased significantly across the globe. Furthermore, a rising consumer inclination to try inter-continental cuisines and flavor-rich dishes is also providing a boost to the market growth. The growing health consciousness among the masses has further enhanced the demand for nutrient-rich and healthy product variants. Manufacturers are creating pasta sauces that are made using gluten-free and organic ingredients. Moreover, restaurants, cafes and other eateries are also experimenting with multiple flavors and combinations of sauces to offer innovative and unique pasta dishes to their customers. Other factors, including rising disposable incomes and rapid urbanization, are projected to drive the market further.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global pasta sauce market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on product type, packaging type and distribution channel.

Breakup by Product Type:

Tomato-Based Sauces
Traditional Sauce
Marinara Sauce
Meat Sauce
Mushroom Sauce
Roasted Garlic Sauce
Cheese Sauce
Tomato and Basil Sauce
Others
Pesto-Based Sauces
Traditional Basil Pesto Sauce
Sun-Dried Tomato Pesto Sauce
Others
Alfredo-Based Sauces
Traditional Alfredo Sauce
Garlic Alfredo Sauce
Cheese Alfredo Sauce
Others

Based on the product type, the market has been segmented into tomato-, pesto- and alfredo-based sauces. At present, tomato-based sauces, such as traditional, marinara, meat, mushroom, roasted garlic, cheese, and tomato and basil, represent the most widely consumed product type.

Breakup by Packaging Type:

Glass Bottles
PET
Cans
Pouches
Cartons

On the basis of the packaging type, the market has been segregated into glass bottles, polyethylene terephthalate (PET), cans, pouches and cartons. Amongst these, glass bottles account for the majority of the total market share.

Breakup by Distribution Channel:

Direct
Indirect
Store-Based Retailing
Supermarkets
Specialty Stores
Convenience Stores
Online Retailing

The market has been bifurcated on the basis of the distribution channel into direct and indirect segments. The indirect segment exhibits a clear dominance and is further divided into store-based retailing, supermarkets, specialty stores, convenience stores and online retailing.

Breakup by Region:

Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
North America
United States
Canada
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Argentina
Colombia
Chile
Peru
Others
Middle East and Africa
Turkey
Saudi Arabia
Iran
United Arab Emirates
Others

On the geographical front, Europe represents the largest market. It is further segregated into Germany, France, the United Kingdom, Italy, Spain, Russia and others. Other major markets include North America (the United States and Canada), Asia Pacific (China, Japan, India, South Korea, Australia, Indonesia and others).

Competitive Landscape:

The report has also analysed the competitive landscape of the market along with the profiles of the key players. Key Questions Answered in This Report
1. What was the global pasta sauce market size in 2021?
2. What will be the global pasta sauce market outlook during the forecast period (2022-2027)?
3. What are the global pasta sauce market drivers?
4. What are the major trends in the global pasta sauce market?
5. What is the impact of COVID-19 on the global pasta sauce market?
6. What is the global pasta sauce market breakup by product type?
7. What is the global pasta sauce market breakup by packaging type?
8. What is the global pasta sauce market breakup by distribution channel?
9. What are the major regions in the global pasta sauce market?



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Pasta Sauce Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Product Type
6.1 Tomato-Based Sauces
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Major Types
6.1.2.1 Traditional Sauce
6.1.2.2 Marinara Sauce
6.1.2.3 Meat Sauce
6.1.2.4 Mushroom Sauce
6.1.2.5 Roasted Garlic Sauce
6.1.2.6 Cheese Sauce
6.1.2.7 Tomato and Basil Sauce
6.1.2.8 Others
6.1.3 Market Forecast
6.2 Pesto-Based Sauces
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Major Types
6.2.2.1 Traditional Basil Pesto Sauce
6.2.2.2 Sun-Dried Tomato Pesto Sauce
6.2.2.3 Others
6.2.3 Market Forecast
6.3 Alfredo-Based Sauces
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Major Types
6.3.2.1 Traditional Alfredo Sauce
6.3.2.2 Garlic Alfredo Sauce
6.3.2.3 Cheese Alfredo Sauce
6.3.2.4 Others
6.3.3 Market Forecast
7 Market Breakup by Packaging Type
7.1 Glass Bottles
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 PET
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Cans
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Pouches
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Cartons
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Distribution Channel
8.1 Direct
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Indirect
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Major Types
8.2.2.1 Store-Based Retailing
8.2.2.2 Supermarkets
8.2.2.3 Specialty Stores
8.2.2.4 Convenience Stores
8.2.2.5 Online Retailing
8.2.3 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 United States
9.1.1.1 Market Trends
9.1.1.2 Market Forecast
9.1.2 Canada
9.1.2.1 Market Trends
9.1.2.2 Market Forecast
9.2 Europe
9.2.1 Germany
9.2.1.1 Market Trends
9.2.1.2 Market Forecast
9.2.2 France
9.2.2.1 Market Trends
9.2.2.2 Market Forecast
9.2.3 United Kingdom
9.2.3.1 Market Trends
9.2.3.2 Market Forecast
9.2.4 Italy
9.2.4.1 Market Trends
9.2.4.2 Market Forecast
9.2.5 Spain
9.2.5.1 Market Trends
9.2.5.2 Market Forecast
9.2.6 Russia
9.2.6.1 Market Trends
9.2.6.2 Market Forecast
9.2.7 Others
9.2.7.1 Market Trends
9.2.7.2 Market Forecast
9.3 Asia Pacific
9.3.1 China
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 Japan
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 India
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 South Korea
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Australia
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Indonesia
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Latin America
9.4.1 Brazil
9.4.1.1 Market Trends
9.4.1.2 Market Forecast
9.4.2 Mexico
9.4.2.1 Market Trends
9.4.2.2 Market Forecast
9.4.3 Argentina
9.4.3.1 Market Trends
9.4.3.2 Market Forecast
9.4.4 Colombia
9.4.4.1 Market Trends
9.4.4.2 Market Forecast
9.4.5 Chile
9.4.5.1 Market Trends
9.4.5.2 Market Forecast
9.4.6 Peru
9.4.6.1 Market Trends
9.4.6.2 Market Forecast
9.4.7 Others
9.4.7.1 Market Trends
9.4.7.2 Market Forecast
9.5 Middle East and Africa
9.5.1 Turkey
9.5.1.1 Market Trends
9.5.1.2 Market Forecast
9.5.2 Saudi Arabia
9.5.2.1 Market Trends
9.5.2.2 Market Forecast
9.5.3 Iran
9.5.3.1 Market Trends
9.5.3.2 Market Forecast
9.5.4 United Arab Emirates
9.5.4.1 Market Trends
9.5.4.2 Market Forecast
9.5.5 Others
9.5.5.1 Market Trends
9.5.5.2 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
11.1 Overview
11.2 Research and Development
11.3 Raw Material Procurement
11.4 Manufacturing
11.5 Marketing
11.6 Distribution and Export
11.7 End-Use
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Indicators
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

IMARC Services Private Limited. 社の最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(industry)の最新刊レポート


よくあるご質問


IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?


インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/08 10:26

154.13 円

166.76 円

202.76 円

ページTOPに戻る