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電気自動車陸・海・空 2024-2044


Electric Vehicles: Land, Sea, and Air 2024-2044

電気自動車: IDTechExの「電気自動車:陸・海・空 2024-2044」は、9つの電気自動車市場を126以上の予測線で分類した包括的な電気自動車(EV)マスターレポートである。本レポートは、バッテリー電気自動車、... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IDTechEx
アイディーテックエックス
2023年9月6日 US$7,000
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サマリー

電気自動車: IDTechExの「電気自動車:陸・海・空 2024-2044」は、9つの電気自動車市場を126以上の予測線で分類した包括的な電気自動車(EV)マスターレポートである。本レポートは、バッテリー電気自動車、燃料電池車、ハイブリッド車の販売台数、バッテリー需要(GWh)、市場収益(10億米ドル)を含む、すべての車両台数とドライブトレインの内訳をカバーしている。さらに、シリコン負極電池から軸流モーター、メガワットDC急速充電まで、移行を支える新たな技術動向についても詳述している。
 
出典 IDTechEx
 
電気自動車
電気自動車は、バッテリー需要および市場金額において予測期間中最大のEV市場を占める。BEVとPHEVの販売台数は2022年に再び急増し、前年の650万台から1,050万台に達した。2023年も成長が続くとIDTechExは予測しており、2023年には1,350万台を超えると予測している。しかし、HEVの成長は著しく鈍化し、欧州では2023年にPHEVの販売台数が若干減少する可能性があり、完全電動化への移行を示唆している。
 
2020年には欧州が一時的に中国を抜いて最大の電気自動車市場となり、2021年には中国と欧州が同程度の販売台数を示したが、2022年には中国が再び優位に立ち、BEVとPHEVの販売台数は欧州の2.5倍となった。
 
次の大きな戦場は、米国の電動ピックアップ市場になる可能性がある。米国の乗用車市場の大部分はピックアップトラックが占めているが、電動ピックアップは電気自動車に大きく遅れをとっている。現在、伝統的なOEM企業も新興企業も、リビアンが現在リードしているが、間もなくF150でフォードに追いつかれるだろうし、テスラも間もなくサイバートラックの納入を開始するだろう。
 
商用車(バン、トラック、バス)
商用車は、自動車よりも導入台数は少ないが、電動化が進んでおり、世界的な排出削減の重要な段階となっている。これらの市場は電化の初期段階にあるが、大きく進展している。
 
IDTechExは、中国の電気バス市場が飽和状態にあるため、世界の販売台数が2016年のピークを再び上回るのは2040年以降になると予測している。欧州市場の多くは中国のOEMに支えられてきたが、現地での供給が活発化し始めている。
 
小型商用車(LCV)フリートの電動化は、顧客に対してグリーン・クレデンシャルを実証する効果的な方法であると同時に、フリート事業者にとっても強力な総所有コスト(TCO)削減であることが証明されつつある。アマゾンやUPSのような事業者からは、大幅な採用が見られる。ヨーロッパでは、平均的なバンOEMの新規登録台数の8%が電気LCVである。
 
テスラ、ダイムラー、VW、ボルボはすべて、バッテリー電気トラックに多額の投資を行っている。少数派のトヨタとヒュンダイは、将来のパワートレインとして燃料電池トラックに力を注ぐことを選択した。燃料としての水素の効率とコストの問題にもかかわらず、FCEVは、低コストのグリーン水素の生産に依存する長距離トラック輸送用途の技術として、依然として話題になっている。
 
2030年までにディーゼルやガソリンを燃料とする車両を廃止する都市や国が世界的に増加し、費用対効果や必要な日常業務サイクルを提供する技術の能力が実証されるにつれて、トラック車両の電動化は急速に進むと思われる。2022年の電気トラックの販売台数は2021年の2.2倍で、指数関数的な離陸の始まりを示している。
 
マイクロEV
中国とインド、そして他のいくつかのアジア地域では、二輪車と三輪車が個人移動の主流である。電動化という点では、一般的に鉛蓄電池式が主流である。バッテリーのサイズが小さく、モーター出力が小さいため、比較的低コストで電動化を実現できる。
 
電気マイクロカーは、必要な航続距離が短く、フルサイズの自動車よりも混雑した都市を簡単に横断できることから、中国で特に人気がある新興の輸送形態であることが証明されている。
 
マイクロEVセグメントは現在、台数ベースで圧倒的な強さを誇っており、長期的には大きな市場であり続けるだろうが、そのバッテリー需要は長期的には、はるかに大きなバッテリー需要を持つ急成長中の電気自動車市場の影に隠れてしまうだろう。
 
電動&ハイブリッド・マリン
オフィスから離れる時間が増え、レジャーボートへの関心と自由な時間が増えたため、covid-19が登場して以来、電動ボート市場は3倍に拡大した。低出力の船外機のカテゴリーは通常、同等のガソリン船より2倍高いが、他の利点(静かさ、クリーンさなど)とともにTCOの観点から、ビジネスケースは強力である。にもかかわらず、出力の高い船外機や船内機のカテゴリーでは、バッテリー価格の高騰が依然として障壁となっており、自動車市場とは異なり、この業界には10年間ほとんど変わっていない政府の政策推進力がない。
 
より大型の商業用電気・ハイブリッド船については、2016年以降、業界が価格に敏感でなくなり、海上バッテリー価格が半減したため、市場は指数関数的な軌跡をたどり始めた。OSVのような短海航行船舶のピーク負荷に電力を供給するために、バッテリーを使用した特大エンジンの小型化において、強力な経済的原動力が出現した。フェリーは最も一般的な電気船であり、充電の機会が多く、航路が短く一貫性のある低空飛行が可能である。本レポートは、電気レジャーボート、近海商業船、深海商業船の予測を提供している。
 
建設業における電気自動車
気候変動に対するより広範な取り組みが、ノルウェーやオランダのような一部の国や、ボルボのような企業に、建設機械の電動化に関する独自の目標設定に拍車をかけている。ディーゼル微粒子の排気ガスが建設労働者の健康や騒音に与える影響といった安全衛生上の懸念も、同様に重要な推進力となりうる。初期の車両開発の多くは後付けによるもので、必要な開発段階だが、長期的には持続可能な戦略ではない。OEMは、大型EVをゼロから設計し、スケールメリットを実現するために大量生産する必要がある。同レポートは、電気自動車は2044年までに約1,540億米ドルの市場になると予測している。同レポートは、20年間で最大の建設機械市場分野はミニショベル、掘削機、ローダーであるが、電動化開発は当初、稼働時間が比較的短くエネルギー消費量が少ない小型のコンパクトマシン(ミニショベル/コンパクトローダー)に集中していると説明している。
 
電動エアタクシー/電動垂直離着陸機(eVTOL)
eVTOLが商業化されるまでのスケジュールは、各地域の市場における最終的な認証プロセスによって大きく左右される。開発プロジェクトとして、これらのスケジュールはやや懐疑的に扱われるべきものである。多くの企業が、5年かかると思われる認証手続きに2、3年かかっていると述べているが、認証基準はまだ完全に整っておらず、多くの企業にとって、eVTOLの量産を開始する前に対処しなければならない重大な技術的・資金的問題が残っている。本レポートでは、2044年までの市場予測とともに、さまざまなプレーヤーがいつ商業化すると予想しているかを取り上げている。
 
技術 リチウムイオン電池と先進リチウムイオン電池、電気モーター、パワーエレクトロニクス
EV市場では、電池の化学的性質が大きく変化し、LFPは市場からほぼ撤退したが、その後、特に中国で大きく復活した。リチウムイオン電池が性能の限界に達し始め、環境リスクや供給リスクが浮き彫りになるにつれ、リチウムイオン電池の改良と代替がますます重要になる。本レポートでは、リチウムイオンセル設計、シリコンアノード、ソリッドステート、セル・ツー・パック/セル・ツー・シャーシなど、先進バッテリー技術の動向と発展についてまとめている。
 
電気モーターの技術は、EVの普及とともに急速に向上し、現在では持続可能性と材料調達がますます重視されるようになっている。いくつかのOEMとティア1企業は、コストとレアアースへの依存を減らすため、永久磁石を使用しない設計を採用している。本レポートでは、モーター技術、出力・トルク密度、材料利用について取り上げている。永久磁石、誘導、巻線ローター、その他のレアアースフリー設計を取り上げたモータータイプの市場シェア予測も含まれています。軸流モータとインホイールモータについても、市場の進展とともにまとめています。
 
インバーター、車載充電器、DC-DCコンバーターなどの自動車用パワーエレクトロニクスの開発は、パワートレインの効率を向上させ、バッテリーパックの容量削減や航続距離の向上を可能にする。重要な移行のひとつは、炭化ケイ素MOSFETと800V以上の高電圧車両プラットフォームである。2018年に最初に市場に投入されたのはテスラであったが、現在では多くの企業がSiCを導入しており、また将来的には導入する予定である。この移行はパワーモジュールのパッケージ材料に新たな課題を提示しており、本レポートでは800Vプラットフォーム電圧の見通しとSiCおよびGaNインバータの採用について考察している。さらに、ワイヤーボンド、ダイ・アタッチ、基板などのパッケージ材料への影響についても論じている。
 
充電インフラ
適切な充電インフラは、自動車セグメント全体におけるEV普及の鍵であり、毎年数千万台のBEVとPHEVが導入されることで普及が促進される。本レポートでは、AC充電とDC充電の電力別内訳に加え、バッテリースワップやワイヤレス充電などの代替技術に関する章を設け、充電インフラを支える技術をカバーしています。
 
主要な側面
本レポートは、陸・海・空における電気自動車市場を幅広く概観しています。
各章の内容:
  • 過去の市場実績
  • 車両の仕様
  • プレーヤー
  • 技術
  • 市場予測(台数、バッテリー需要(GWh)、金額(US$))
 
対象となる車両カテゴリーは以下の通り:
電気自動車
電気トラック
電気小型商用車(eLCVs)
電気バス
マイクロEV(二輪車、三輪車、マイクロカー)
電気ボート・船舶
電気建設車両
電気鉄道
電動エアタクシー(eVTOL)
 
また、主要な技術動向として、以下の技術も取り上げている:
  • リチウムイオン電池
  • 電気モーター
  • パワーエレクトロニクス

 



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目次

1. 要旨
1.1. 電気自動車 陸・海・空 販売台数 2021-2044
1.2. 電気自動車 陸・海・空 - バッテリー需要 GWh 2021-2044
1.3. 陸・海・空の電気自動車 - 市場規模2021-2044米ドル
1.4. パワートレイン別電気自動車世界販売台数 - BEV、PHEV、HEV、FCEV 2015-2044
1.5. 2023年上半期における電気自動車の地域別実績
1.6. ハイブリッド車販売のピーク
1.7. 燃料電池乗用車の成長と停滞
1.8. OEMのICE段階的廃止とBEV生産目標
1.9. EV用リチウムイオンの正極市場シェア(2015~2033年)
1.10. モータータイプ市場シェア予測
1.11. 800Vプラットフォームの議論と展望
1.12. EV充電における6つの主要市場動向
1.13. トラックモデルの供給が拡大
1.14. 中型・大型トラック - モデル概要
1.15. 欧州における電気式LCVの歴史的販売台数
1.16. 中国における電気式LCVの歴史的販売台数
1.17. 2012年から2022年までの中国における10年間のeバスの販売履歴
1.18. 世界の二輪車市場スナップショット
1.19. 中国とインド:三輪車の主要市場
1.20. マイクロカー:都市型EVのゴルディロックス
1.21. 舶用バッテリー市場履歴 2019-2025年:サブセクター別:フェリー、クルーズ、RORO、貨物、OSV、タグ、その他
1.22. 電化のための主要建設機械
1.23. 建設業におけるバッテリーの要件サイジング
1.24. 電車紹介
1.25. 電気鉄道に関する6つの重要な調査結果
1.26. eVTOLアーキテクチャ
1.27. 初のeVTOLエアタクシーはいつ就航するのか?
2. 電気自動車
2.1. 世界のパワートレイン別自動車販売台数 2015-2044
2.2. パワートレイン別電気自動車世界販売台数 - BEV、PHEV、HEV、FCEV 2015-2044
2.3. パワートレイン別電気自動車用電池の世界需要 - BEV, PHEV, HEV, FCEV 2015-2044
2.4. 電気自動車の世界市場:パワートレイン別(BEV、PHEV、HEV、FCEV) 2015-2044
2.5. 地域別電気自動車販売台数 2011-2022
2.6. 2023年上半期における電気自動車の地域別実績
2.7. 中国購入補助金延長
2.8. EUの排出量と目標
2.9. 米国排出ガス規制
2.10. 電動化OEMの市場規模は大きい
2.11. OEM販売 世界販売シェア 2015-2023
2.12. COP26輸送目標
2.13. COP27輸送目標
2.14. パワートレインのテールパイプ排出量の比較
2.15. グリッド排出量 (1)
2.16. グリッド・エミッション (2)
2.17. 自動車-総所有コスト
2.18. ハイブリッド車販売のピーク
2.19. ハイブリッドカー(HEV)地域別販売台数 2015-2022
2.20. 燃料電池車モデル
2.21. ホンダ、FCEV市場に再参入
2.22. 燃料電池乗用車の成長と停滞
2.23. 水素排出とコストの問題
2.24. 燃料電池車の予測
2.25. Chip Shortages -2020 to2023
2.26. チップ不足 - 自動車メーカーの反応
2.27. チップ不足 - 電気自動車
2.28. エレクトリック・ピックアップ - アメリカのビッグ・チャンス
2.29. 電動ピックアップの発売日
2.30. 電動ピックアップ バッテリー、モーター&牽引ベンチマーク
2.31. 電動ピックアップ・モデルの価格
2.32. EV市場に参入するハイテク企業 (1)
2.33. EV市場に参入するハイテク企業 (2)
2.34. OEMのICE段階的廃止とBEV生産目標
3. 技術トレンド - リチウムイオン電池、パック、モーター、800V、高圧ケーブル、その他
3.1. リチウム電池の化学物質
3.2. リチウム電池の種類
3.3. Average Car Battery Capacity2015-2044
3.4. バッテリー技術の比較
3.5. シリコンの約束
3.6. シリコン負極材の可能性
3.7. シリコン陽極 - 企業ベンチマーキング
3.8. 固体電解質の分類
3.9. 液体電池と固体電池の比較
3.10. 固体電解質システムの比較
3.11. 自動車OEMによるソリッドステート・バッテリーの共同開発/投資
3.12. リチウムイオン技術の多様化
3.13. EV用リチウムイオンの正極市場シェア(2015~2033年)
3.14. リチウムイオン・タイムライン - 技術と性能
3.15. IDTechEx リチウムイオン電池タイムライン
3.16. リチウムイオン電池:セルからパックまで
3.17. セルフォーマット市場シェア
3.18. セル・ツー・パックとは何か?
3.19. セル・ツー・パックの推進要因と課題
3.20. セル・トゥ・シャーシ/ボディとは?
3.21. 重量エネルギー密度とセル/パック比
3.22. セル・ツー・パック&セル・ツー・ボディ設計の展望
3.23. トラクション・モーターの種類
3.24. 電動モーターの市場シェア(車種別
3.25. 中国のレアアース支配
3.26. 欧州のマグネットフリー化の動き
3.27. OEM & Tier1 Approaches to Eliminate Rare Earths
3.28. 軸流モータ
3.29. 軸流モータEV市場への参入
3.30. コマーシャル・ベンチマーク軸流モータ
3.31. インホイールモーター
3.32. 車両例インホイールモーター
3.33. モータータイプ市場シェア予測
3.34. 電気自動車におけるパワーエレクトロニクスの使用
3.35. シリコン、シリコンカーバイド、窒化ガリウム半導体のベンチマーク
3.36. 従来のEVインバーター
3.37. ディスクリート&モジュール
3.38. 電気自動車インバータ・ベンチマーク
3.39. SiCがインバーターパッケージに与える影響
3.40. パワーエレクトロニクス材料の進化
3.41. SiCドライブ 800Vプラットフォーム
3.42. 新たな800VプラットフォームとSiCインバータ
3.43. 中国における800Vモデルの発表(2022年)
3.44. 800Vプラットフォームの議論と展望
3.45. 銅とアルミのケーブル比較
3.46. アルミニウムHVケーブルの欠点
3.47. Tesla Model3 Al Cable
3.48. Al HVケーブル市場の採用
3.49. The Ultimate Concept EV:1200km Range
4. 充電インフラ
4.1.1. 成長を続けるEV充電
4.1.2. 充電レベルの概要
4.1.3. EV充電における6つの主要市場動向
4.1.4. DC急速充電レベル
4.1.5. 公共充電のペインポイントはまだ存在する
4.1.6. メガワット充電:高出力DC急速充電の新しい分野
4.1.7. MCS導入の課題
4.1.8. テスラMW充電
4.1.9. デスティネーションDC充電:EVSEメーカーの新しい製品クラス
4.1.10. モバイルEV充電器
4.1.11. 世界の充電インフラ設置状況
4.1.12. コネクタ規格: 世界的な受け入れ競争
4.1.13. 混雑するEV充電市場
4.1.14. パワークラス別AC充電設備
4.1.15. パワークラス別DC充電設備
4.1.16. 新たな充電戦略
4.1.17. EV充電:結論
4.2. ワイヤレス充電
4.2.1. EV用ワイヤレス充電の紹介
4.2.2. 共振誘導結合 - EVワイヤレス充電の原理
4.2.3. コンポーネント
4.2.4. ワイヤレス充電対応市場
4.2.5. ワイヤレス充電パイロット・プロジェクトを実施するOEM
4.2.6. ワイヤレス充電プレーヤーの概要
4.2.7. ケーブル式充電器は廃れることはない
4.2.8. 障壁:部品コストと数量
4.2.9. ダイナミック・チャージ試験中
4.2.10. ワイヤレス充電がV2Gとバッテリーの小型化を助ける
4.2.11. EV用ワイヤレス充電:結論
4.3. バッテリー交換
4.3.1. バッテリー交換:充電か交換か?
4.3.2. さまざまなタイプのEVのバッテリー交換経路
4.3.3. カーバッテリー交換プロセス概要
4.3.4. AC充電やDC充電に比べ、スワッピングは割高になる
4.3.5. バッテリー・アズ・ア・サービス(BaaS)ビジネスモデル - 分解されたアプローチ
4.3.6. 二輪車と三輪車は小容量のセルフ・スワップ・モデルを使用
4.3.7. 商用大型バッテリーの交換は初期段階にある
4.3.8. 中国の大型スワップ産業
4.3.9. バッテリー交換ステーションは、グリッド・サポート・ユニットとして機能し、バッテリーのリサイクルを可能にする。
4.3.10. 中国が世界のスワップを独占
4.3.11. 増加するBSS展開
4.3.12. バッテリー交換の利点と懐疑論
4.3.13. EVのバッテリー交換:結論
5. 電気トラック
5.1. トラック分類
5.2. 道路貨物市場
5.3. 電気トラック:推進要因と障壁
5.4. 世界の道路貨物CO2排出量
5.5. 中型・大型トラック - モデル概要
5.6. トラックモデルの供給が拡大
5.7. 大型車:BEVか燃料電池か?
5.8. BEVのMW充電の難しさ
5.9. MW充電プロジェクト一覧
5.10. European Electric Truck Sales2016-2022
5.11. Addressable Truck Market: Europe Market Share2022
5.12. 欧州の中型・大型トラック販売台数
5.13. 米国の主なトラックブランド
5.14. Addressable Truck Market: U.S. Market Share2022
5.15. 米国の中型・大型トラック販売台数
5.16. US Electric Truck Sales2016-2022
5.17. 米国の電気トラック・メーカー
5.18. 中国の電動大型トラック市場
5.19. 中国大型電気トラック販売
5.20. Electric Heavy-Duty Truck Sales in China H12023
5.21. Addressable Truck Market: China HDT Market Share2022
5.22. 中国の中型・大型トラック販売台数
5.23. コロナウイルスからの回復対応可能なトラック市場
5.24. トラックOEM各社、電動化にコミット
5.25. 燃料電池とトラックの現在
5.26. 燃料電池メーカー、米国のFCトラックで提携
5.27. 燃料電池トラックの仕様例
5.28. H2トラックとバッテリー・エレクトリックのコスト比較
5.29. FCトラック導入の障壁
5.30. 電気トラック販売台数
5.31. 電気トラック - バッテリー需要 GWh
5.32. 電気トラック - 市場規模 10億ドル
6. 電気式小型商用車(LCV)
6.1. 電動LCVの紹介
6.2. LCVの定義
6.3. 電動LCV:推進要因と障壁
6.4. 欧州における電気式LCVの歴史的販売台数
6.5. 欧州の電動LCVメーカー別シェア
6.6. 欧州における電動LCVのモデル別販売台数
6.7. 欧州で人気の電動LCVのスペック
6.8. Electric LCV Sales by European Country2018-2022
6.9. 中国における電気式LCVの歴史的販売台数
6.10. 中国で人気の電動LCVの仕様
6.11. 電気自動車とディーゼルLCVのコスト・パリティ
6.12. 小型eLCVの損益分岐点購入補助金
6.13. LCV レンジ要件
6.14. LCV レンジ要件
6.15. 燃料電池LCVの仕様例
6.16. ステランティス燃料電池LCV
6.17. ルノーグループ
6.18. IDTechExによるeLCVの見通し
6.19. 電動LCV - 販売台数
6.20. 電動LCV - バッテリー需要 GWh
6.21. 電動LCV - 市場規模 10億ドル
7. 電気バス
7.1. 市営バス:ダブル、シングル、ダブル・シングル
7.2. BEV&PHEVバス・オプション
7.3. 2012年から2022年までの中国における10年間のeバスの販売履歴
7.4. 1電気バスOEM8社&中国市場シェア
7.5. 地域別平均バッテリーkWh/バスとバッテリー化学の傾向
7.6. ブルーバス固体電池
7.7. 電気バスモーターの種類
7.8. 地域別の代表的なバスモデルの仕様
7.9. 中国が欧州での電気バス販売を支える
7.10. 米国における電気バス、ICEバス、その他のバス販売台数
7.11. フリート車は高出力の充電を必要とする
7.12. 燃料電池バス
7.13. 3FCバス開発0年
7.14. 主なメリット/デメリット燃料電池バス
7.15. 燃料電池バス概略図
7.16. 燃料電池バスの仕様例
7.17. Electric bus unit sales by BEV, PHEV, FCEV2020 -2044
7.18. Electric bus battery demand BEV, PHEV, FCEV2020 -2044 GWh
7.19. Electric Bus Market Value BEV, PHEV, FCEV2020-2044 (US$ billion)
8. マイクロEVS
8.1. マイクロEV入門
8.2. マイクロEVタイプ
8.3. マイクロEVの特徴
8.4. マイクロEVセグメントの比較
8.5. マイクロEVは持続可能
8.6. 世界の二輪車市場スナップショット
8.7. 電動二輪車の主要市場はアジアにある
8.8. インド電動二輪・三輪車市場の成長
8.9. インドにおける電動二輪車の成長ドライバー
8.10. インドの電動二輪車OEM
8.11. 中国電動二輪車市場の歴史
8.12. ASEAN市場
8.13. 東南アジアでの販売実績
8.14. ASEAN諸国の電動二輪車市場シェア
8.15. ASEANの電動二輪車ブランド
8.16. 欧州の電動モペットと電動バイク
8.17. 米国の二輪車市場
8.18. 米国の電動二輪車
8.19. 三輪車の役割
8.20. 中国とインド:三輪車の主要市場
8.21. インドのE3Wモデルの例
8.22. 中国の三輪車タイプ
8.23. 中国製E3Wモデルの例
8.24. 中国とインド以外の三輪車
8.25. マイクロカー:都市型EVのゴルディロックス
8.26. 地域別マイクロカーの例
8.27. 中国の未登録低速EV
8.28. マイクロカーの平均バッテリー容量
8.29. EUにおける電動四輪車の販売
8.30. Micro EV forecast2021-2044 (unit sales)
8.31. Li-ion vs lead-acid battery demand for micro EVs2021-2044 (GWh)
8.32. マイクロEV - 1870億ドルの市場機会
9. エレクトリック&ハイブリッド・マリン
9.1. 海洋市場の概要
9.2. 電気・ハイブリッド船舶の市場促進要因
9.3. 舶用バッテリー市場履歴 2019-2025年:サブセクター別:フェリー、クルーズ、RORO、貨物、OSV、タグ、その他
9.4. 船舶用バッテリーがユニークな理由
9.5. Corvus Energy delivers over200MWh/year
9.6. 政策と排出規制の概要
9.7. 海洋CO2排出量と目標
9.8. 温室効果ガス規制の解決策
9.9. e-燃料の概要
9.10. 代替燃料と燃料電池の必要性
9.11. フェリーは電化に適している
9.12. Electric ferry adoption in Norway2015-2030
9.13. オフショア支援船(OSV)の種類
9.14. OSVのケーススタディ&代表的なスペック
9.15. 少数のプレーヤーが支配するクルーズ船市場
9.16. パンデミック時のクルーズ船
9.17. ノルウェーと日本における電気タンカーのケーススタディ
9.18. レジャー&娯楽用電動ボート市場
9.19. ボートの推進力の種類とアウトボードへの傾向
9.20. Annual number of electric vessels2020-2044: Ferry, Cruise, Ro-Ro, Cargo, OSV, Tug, Other
9.21. Battery demand from electric vessels (GWh)2020-2044: Ferry, Cruise, Ro-Ro, Cargo, OSV, Tug, Other
9.22. Market size of marine battery systems2020-2044 ($ bn): Ferry, Cruise, Ro-Ro, Cargo, OSV, Tug, Other
10. 建設用電気自動車
10.1.1. 建設車両
10.1.2. 建設車両 - 主な調査結果
10.1.3. 電化のための主要建設機械
10.1.4. 建設市場は回復を続けている
10.1.5. 主要建設OEMの電化活動(1)
10.1.6. 主要建設OEMの電化活動(2)
10.1.7. 機械電化の利点/障壁
10.1.8. 電気自動車のTCOドライバー建設車両
10.1.9. レトロフィット vs. OEMインハウジング (1)
10.1.10. レトロフィット vs. OEMインハウジング (2)
10.1.11. 中国OEMの大型バッテリーショベル
10.1.12. デュアルガン超高速充電
10.1.13. 建設におけるバッテリーの要件:パフォーマンス
10.1.14. 建設業におけるバッテリーの要件サイジング
10.1.15. 建設業におけるバッテリーの要件価格
10.1.16. 建設用バッテリー・システムの主要性能
10.1.17. 建築における細胞化学
10.1.18. 地域別細胞化学の選択
10.1.19. 建設機械電化の機会 (1)
10.1.20. 建設機械電化の可能性 (2)
10.1.21. 建設用EVの世界販売台数予測(マシンタイプ別
10.1.22. EV建設機械の機械タイプ別バッテリー需要(GWh)
10.1.23. EV建設機械の市場規模:機械タイプ別(10億米ドル)
10.2. 電気機関車
10.2.1. 電車紹介
10.2.2. ゼロ・エミッション鉄道の推進力
10.2.3. 鉄道電化の障壁
10.2.4. 列車タイプの概要
10.2.5. 電気鉄道に関する6つの重要な調査結果
10.2.6. 複数ユニットの列車
10.2.7. BEV Multiple Unit Orders2022-2026 & Supplier Market Shares
10.2.8. Battery Capacity of BEV Multiple Units, Shunters, Locomotives2022-2043 (kWh/ unit)
10.2.9. 列車用バッテリー・システムの主要業績評価指標
10.2.10. 燃料電池トレインの概要
10.2.11. 生産モデル FC 複数台仕様
10.2.12. FC機関車の概要
10.2.13. FCEV & BEV Multiple Units, Shunters, Locomotives2022-2044 (Unit Sales)
10.2.14. Battery Demand for FCEV & BEV Multiple Units, Shunters, Locomotives2022-2044 (GWh)
10.2.15. Fuel Cell Demand from Multiple Units, Shunters, Locomotives2022-2044 (GW)
10.2.16. FCEV & BEV Multiple Units, Shunters, Locomotives2022-2044 (US$ bn)
11. 電動エア・タクシー(EVTOL)
11.1. 空飛ぶ車夢が現実に
11.2. eVTOL機とは?
11.3. eVTOLアーキテクチャ
11.4. なぜeVTOL機なのか?
11.5. eVTOLアプリケーション
11.6. 軌道に乗るeVTOL
11.7. エアタクシーの時間節約に関する結論
11.8. エアタクシーの時間節約に関する結論
11.9. 巨大企業はすでにeVTOLに投資している
11.10. 航空機動性資金
11.11. 初のeVTOLエアタクシーはいつ就航するのか?
11.12. eVTOLマルチコプター/ロータークラフト
11.13. eVTOLリフト&クルーズ
11.14. eVTOL ベクトル推力:ティルトウィング
11.15. eVTOL ベクトル推力:ティルトローター
11.16. エア・タクシー・サービス
11.17. eVTOLは都市の大量移動ソリューションか?
11.18. eVTOLエアタクシーの優位性はどこにあるのか?
11.19. 自律飛行の価値
11.20. eVTOLバッテリーの要件
11.21. eVTOLモーター要件
11.22. eVTOL複合材料の要件
11.23. eVTOLインフラ要件
11.24. 予想概要
11.25. eVTOLエアタクシー販売台数予測(台)
11.26. eVTOLエアタクシー用バッテリー需要予測(GWh)
11.27. eVTOLエアタクシー市場収益予測(10億米ドル)
12. 市場予測
12.1. 技術の長期予測
12.2. 予測方法
12.3. 予測方法よくある質問
12.4. 予想の前提
12.5. 世界のパワートレイン別自動車販売台数 2015-2044
12.6. パワートレイン別電気自動車世界販売台数 - BEV、PHEV、HEV、FCEV 2015-2044
12.7. パワートレイン別電気自動車用電池の世界需要 - BEV, PHEV, HEV, FCEV 2015-2044
12.8. 電気自動車の世界市場:パワートレイン別(BEV、PHEV、HEV、FCEV) 2015-2044
12.9. 電気トラック販売台数
12.10. 電気トラック - バッテリー需要 GWh
12.11. 電気トラック - 市場規模 10億ドル
12.12. 電動LCV - 販売台数
12.13. 電動LCV - バッテリー需要 GWh
12.14. 電動LCV - 市場規模 10億ドル
12.15. Electric bus unit sales by BEV, PHEV, FCEV2020 -2044
12.16. Electric bus battery demand BEV, PHEV, FCEV2020 -2044 GWh
12.17. Electric Bus Market Value BEV, PHEV, FCEV2020-2044 (US$ billion)
12.18. Micro EV forecast2021-2044 (unit sales)
12.19. Li-ion vs lead-acid battery demand for micro EVs2021-2044 (GWh)
12.20. マイクロEV - 1870億ドルの市場機会
12.21. Annual number of electric vessels2020-2044: Ferry, Cruise, Ro-Ro, Cargo, OSV, Tug, Other
12.22. Battery demand from electric vessels (GWh)2020-2044: Ferry, Cruise, Ro-Ro, Cargo, OSV, Tug, Other
12.23. Market size of marine battery systems2020-2044 ($ bn): Ferry, Cruise, Ro-Ro, Cargo, OSV, Tug, Other
12.24. 建設用EVの世界販売台数予測(マシンタイプ別
12.25. EV建設機械の機械タイプ別バッテリー需要(GWh)
12.26. EV建設機械の市場規模:機械タイプ別(10億米ドル)
12.27. FCEV & BEV Multiple Units, Shunters, Locomotives2022-2044 (Unit Sales)
12.28. Battery Demand for FCEV & BEV Multiple Units, Shunters, Locomotives2022-2044 (GWh)
12.29. Fuel Cell Demand from Multiple Units, Shunters, Locomotives2022-2044 (GW)
12.30. FCEV & BEV Multiple Units, Shunters, Locomotives2022-2044 (US$ bn)
12.31. eVTOLエアタクシー販売台数予測(台)
12.32. eVTOLエアタクシー用バッテリー需要予測(GWh)
12.33. eVTOLエアタクシー市場収益予測(10億米ドル)
12.34. 電気自動車 陸・海・空 販売台数 2021-2044
12.35. 電気自動車 陸・海・空 - バッテリー需要 GWh 2021-2044
12.36. 陸・海・空の電気自動車 - 市場規模2021-2044米ドル

 

 

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Summary

この調査レポートは、バッテリー電気自動車、燃料電池車、ハイブリッド車の販売台数、バッテリー需要(GWh)、市場収益(10億米ドル)を含む、すべての車両台数とドライブトレインの内訳をカバーしています。
 
主な掲載内容(目次より抜粋)
  • 電気自動車
  • 技術トレンド - リチウムイオン電池、パック、モーター、800V、高圧ケーブル、その他
  • 充電インフラ
  • 電気トラック
  • 電気式小型商用車(LCV)
  • 電気バス
  • マイクロEVS
  • エレクトリック&ハイブリッド・マリン
  • 建設用電気自動車
  • 電動エア・タクシー(EVTOL)
  • 市場予測
 
Report Summary
'Electric Vehicles: Land, Sea & Air 2024-2044' is IDTechEx's comprehensive electric vehicle (EV) master report covering nine EV markets broken down with over 126 forecast lines. The scope covers all vehicle volume and drivetrain breakdowns, including battery-electric, fuel cell and hybrid vehicle unit sales, battery demand (GWh) and market revenue generation (US$ billion). The report further details emerging technology trends underpinning the transition, from silicon-anode batteries to axial-flux motors and megawatt DC fast-charging.
 
Source: IDTechEx report 'Electric Vehicles Land, Sea, and Air 2024-2044'
 
Electric Cars
Electric cars represent the largest EV market over the forecast period in terms of battery demand and market value. Sales of BEV & PHEV cars surged again in 2022, reaching 10.5 million, compared to the 6.5 million the year before. Growth is set to continue in 2023 with IDTechEx predicting over 13.5 million in 2023. However, the growth of HEVs slowed significantly and in Europe, PHEV sales may decline slightly in 2023, signaling the transition towards full electrification.
 
Europe briefly overtook China as the largest electric car market in 2020, with China and Europe presenting similar sales in 2021, but 2022 saw China reassert dominance, with sales of BEV and PHEV cars at 2.5 times that of Europe.
 
The next big battleground could well be the electric pickup market in the US. A large portion of the US passenger vehicle market is accounted for by pickup trucks, but electric pickups are far behind electric cars. Now traditional OEMs and start-ups alike are starting to bring their focus here with Rivian currently leading, but soon will likely be caught by Ford with the F150, and Tesla will soon start delivering the Cybertruck.
 
Commercial Vehicles (Vans, Trucks, Buses)
Commercial vehicles are deployed in smaller volumes than automotive, but are also heavily electrifying and an important stage in global emission reduction. These markets are at an earlier stage of electrification, but making significant progress.
 
Electric buses presented an early market in China and IDTechEx predicts that due to the saturation of China's electric bus market, global sales will not surpass their 2016 peak again until 2040, with future growth fueled by replacements in China and greater adoption in Europe. Much of the European market has been underpinned by Chinese OEMs, but local supply is now starting to ramp up.
 
Electrification of light commercial vehicle (LCV) fleets is proving to be an effective way to demonstrate green credentials to customers, but also a strong total cost of ownership (TCO) reduction for fleet operators. Significant adoption has been seen from operators like Amazon and UPS. In Europe, the average van OEM has 8% of its new registrations coming from electric LCVs.
 
Tesla, Daimler, VW, and Volvo are all investing heavily in battery electric trucks. A smaller minority, Toyota & Hyundai, have chosen to focus their efforts on fuel cell trucks as the powertrain of the future. Despite issues with the efficiency and cost of hydrogen as a fuel, FCEV remains in the conversation as a technology for long haul trucking applications, dependent on the production of low-cost green hydrogen.
 
As the increasing numbers of cities and nations around the world phasing out of diesel and petrol fueled vehicles by 2030 and the cost benefit and ability of the technology to deliver the required daily duty cycles are demonstrated, the electrification of truck fleets is likely to happen rapidly; electric truck sales in 2022 were 2.2 times that of 2021, showing the start of the exponential take off.
 
MicroEVs
In China and India, as well as several other Asian regions, the two- and three-wheeler is the dominant form of personal mobility. In terms of electrification, these have typically been dominated by lead-acid battery variants. With the small battery size and low motor power required for these vehicles, they can present a relatively low cost form of electrification.
 
Electric microcars are an emerging form of transport that has proven especially popular in China, thanks to the lower range requirement needed and the ability to traverse crowded cities more easily than a full sized car.
 
The microEV segment currently dominates unit volumes, and will remain a large market in the long term, however, its battery demand will be overshadowed in the long run by the rapidly growing electric car market with much larger battery demands.
 
Electric & Hybrid Marine
The electric boating market has tripled since covid-19 emerged as more time away from the office has led to increased interest and free time for leisure boating. While low power outboard categories are typically two times more expensive than petrol equivalents, from a TCO standpoint alongside other advantages (quiet, clean etc) the business case is strong. Despite this, in higher power outboard or inboard categories, high battery prices remain a barrier, and unlike the automotive market the industry lacks governmental policy drivers, which have remained largely unchanged for a decade.
 
For larger commercial electric and hybrid vessels, since 2016 the market has started to follow an exponential trajectory as the industry is less price sensitive and maritime battery prices halved. A strong economic driver emerged in downsizing oversized engines using batteries to power peak loads in short-sea vessels such as OSVs. Ferries are the most common electric vessel as the low hanging fruit which can opportunity charge and travel shorter and consistent routes. The report provides forecasts for electric leisure boats, short sea commercial vessels and deep-sea commercial vessels.
 
Electric Vehicles in Construction
Broader commitments to climate change are spurring some countries, like Norway and Holland, or companies, like Volvo, to set their own targets for electrification of construction equipment. Health and safety concerns like the impact of diesel particulate exhaust emissions on construction worker health and noise could be equally important drivers. Much of the early vehicle development has been through retrofitting, a necessary development phase but not a sustainable strategy in the long term. OEMs need to design large EVs from scratch and manufacture at volume to realize economy of scale savings. The report forecasts that electric construction vehicles will be a market worth approximately US$154 billion by 2044, made up of a low volume of high individual value vehicles. The report explains that the largest construction machine market sectors in twenty years are Mini-Excavators, Excavators and Loaders, but electrification development is initially focused on smaller compact machines (mini-excavators/compact loaders), that have comparatively short operating hours and low energy consumption.
 
Electric Air Taxis / Electric Vertical Take-off & Landing (eVTOL)
The timeline for eVTOLs to become commercial is highly dependent on the final certification process in each geographical market. As developmental projects, these timelines should be treated somewhat skeptically; a number of companies have said they are a couple of years into what they think will be a five-year certification process, however the certification standards are not yet fully in place and for many companies there are still significant technological and funding issues that will need to be addressed before a production eVTOL can be launched. This report covers when the different players are expecting to become commercial along with market forecasts through to 2044.
 
Technology: Li-ion & Advanced Li-ion Batteries, Electric Motors, and Power Electronics
The EV market has seen large shifts in battery chemistry, with LFP nearly exiting the market, before returning in a big way, especially within China. As they start to reach their performance limits and as environmental and supply risks are highlighted, improvements and alternatives to Li-ion batteries will become increasingly important. This report summarizes trends and developments in advanced battery technologies, including to Li-ion cell designs, silicon anodes, solid-state, and cell-to-pack/cell-to-chassis.
 
Electric motor technology has rapidly improved with the adoption of EVs and now sustainability and material sourcing is becoming an increasing focus. Several OEMs and tier 1s have adopted permanent magnet free designs in order to reduce costs and reliance on rare earths. The report covers motor technology, power and torque density, and materials utilization. Forecasts for motor type market share are included, addressing permanent magnets, induction, wound rotor, and other rare earth free designs. Axial flux and in-wheel motors are also summarized along with their market progress.
 
Developments in automotive power electronics including inverters, onboard chargers, and DC-DC converters, can improve powertrain efficiency, allowing for either battery pack capacity reduction or improved range. One key transition is to silicon carbide MOSFETs and high voltage vehicle platforms at or above 800V. Tesla were the first to market in 2018, but many have now also deployed SiC, or plan to in future. The transition is presenting fresh challenges for power module package materials, with this report considering the outlook for 800V platform voltages and adoption of SiC and GaN inverters. It further discusses the impact on packaging materials like wirebonds, die-attach, and substrates.
 
Charging Infrastructure
Adequate charging infrastructure is key to EV adoption across the vehicle segments and deployment will be driven by tens of millions of BEV & PHEVs being deployed each year. This report covers the technology behind charging infrastructure with breakdowns for AC and DC charging by power, along with chapters on alternative technologies like battery swapping and wireless charging.
 
Key aspects
This report provides an extensive overview of electric vehicle markets across land, sea, and air.
Each chapter includes:
  • Historic market performance
  • Vehicle specifications
  • Players
  • Technologies
  • Market forecasts in units, battery demand (GWh), and value (US$).
 
The vehicle categories covered are:
Electric Cars
Electric Trucks
Electric Light Commercial Vehicles (eLCVs)
Electric Buses
Micro EVs (two-wheelers, three-wheelers, microcars)
Electric Boats & Ships
Electric Construction Vehicles
Electric Trains
Electric Air Taxis (eVTOL)
 
Key technologies are also covered, looking at the major technology trends in:
  • Li-ion batteries
  • Electric motors
  • Power electronics


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Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY
1.1. Electric Vehicles Land, Sea, Air - Unit Sales 2021-2044
1.2. Electric Vehicles Land, Sea, Air - Battery Demand GWh 2021-2044
1.3. Electric Vehicles Land, Sea, Air - Market Size US$ 2021-2044
1.4. Global Electric Car Sales by Powertrain - BEV, PHEV, HEV, FCEV 2015-2044
1.5. Regional Electric Car Performance in H1 2023
1.6. Hybrid Car Sales Peak
1.7. Growth and Stagnation of Fuel Cell Passenger Cars
1.8. OEM ICE Phase Out and BEV Production Targets
1.9. Cathode Market Share for Li-ion in EVs (2015-2033)
1.10. Motor Type Market Share Forecast
1.11. 800V Platform Discussion & Outlook
1.12. 6 key market trends in EV charging
1.13. Truck Model Availability Growing
1.14. Medium and Heavy Trucks - Model Overview
1.15. Historic Electric LCV Sales in Europe
1.16. Historic Electric LCV Sales in China
1.17. 10Y historic sales of e-buses in China 2012 - 2022
1.18. Global two-wheeler markets snapshot
1.19. China and India: major three-wheeler markets
1.20. Microcars: the goldilocks of urban EVs
1.21. Marine battery market history 2019-2025 by subsector: ferry, cruise, ro-ro, cargo, OSV, tug, other
1.22. Key Construction Machine Types for Electrification
1.23. Battery Requirements in Construction: Sizing
1.24. Electric Trains Introduction
1.25. Six Key Findings for Electric Trains
1.26. eVTOL Architectures
1.27. When will the First eVTOL Air Taxis Launch?
2. ELECTRIC CARS
2.1. Global Car Sales by Powertrain 2015-2044
2.2. Global Electric Car Sales by Powertrain - BEV, PHEV, HEV, FCEV 2015-2044
2.3. Global Electric Car Battery Demand by Powertrain - BEV, PHEV, HEV, FCEV 2015-2044
2.4. Global Electric Car Market Value by Powertrain - BEV, PHEV, HEV, FCEV 2015-2044
2.5. Regional Electric Car Sales 2011-2022
2.6. Regional Electric Car Performance in H1 2023
2.7. China Purchase Subsidies Extended
2.8. EU Emissions and Targets
2.9. US Emissions Standards
2.10. Electrified OEMs Have High Market Caps
2.11. OEM Sales Global Sales Shares 2015-2023
2.12. COP26 Transport Targets
2.13. COP27 Transport Targets
2.14. Powertrain Tailpipe Emissions Comparison
2.15. Grid Emissions (1)
2.16. Grid Emissions (2)
2.17. Cars - Total Cost of Ownership
2.18. Hybrid Car Sales Peak
2.19. Hybrid Car (HEV) Regional Sales 2015-2022
2.20. Fuel Cell Car Models
2.21. Honda to Re-enter FCEV the Market
2.22. Growth and Stagnation of Fuel Cell Passenger Cars
2.23. Hydrogen: Emissions & Cost Issues
2.24. Fuel Cell Car Forecasts
2.25. Chip Shortages - 2020 to 2023
2.26. Chip Shortages - Automaker Reactions
2.27. Chip Shortages - Electric Vehicles
2.28. Electric Pickups - The Big US Opportunity
2.29. Electric Pickup Release Dates
2.30. Electric Pickups Battery, Motor & Towing Benchmark
2.31. Electric Pickup Model Pricing
2.32. Tech Companies Entering the EV Market (1)
2.33. Tech Companies Entering the EV Market (2)
2.34. OEM ICE Phase Out and BEV Production Targets
3. TECHNOLOGY TRENDS - LI-ION BATTERY CELLS & PACKS, MOTORS, 800V, HIGH VOLTAGE CABLING & MORE
3.1. Lithium Battery Chemistries
3.2. Types of Lithium Battery
3.3. Average Car Battery Capacity 2015-2044
3.4. Battery Technology Comparison
3.5. The Promise of Silicon
3.6. Silicon Anode Material Opportunities
3.7. Silicon Anode - Company Benchmarking
3.8. Classifications of solid-state electrolytes
3.9. Liquid vs. solid-state batteries
3.10. Comparison of Solid-state Electrolyte Systems
3.11. Solid state battery collaborations /investment by Automotive OEMs
3.12. Li-ion Technology Diversification
3.13. Cathode Market Share for Li-ion in EVs (2015-2033)
3.14. Li-ion Timeline - Technology and Performance
3.15. IDTechEx Li-ion Battery Timeline
3.16. Li-ion Batteries: from Cell to Pack
3.17. Cell Format Market Share
3.18. What is Cell-to-pack?
3.19. Drivers and Challenges for Cell-to-pack
3.20. What is Cell-to-chassis/body?
3.21. Gravimetric Energy Density and Cell-to-pack Ratio
3.22. Outlook for Cell-to-pack & Cell-to-body Designs
3.23. Summary of Traction Motor Types
3.24. Electric Motor Type Market Share by Vehicle
3.25. China's Control of Rare-Earths
3.26. Europe's Move to Magnet Free Designs
3.27. OEM & Tier 1 Approaches to Eliminate Rare Earths
3.28. Axial Flux Motors
3.29. Axial Flux Motors Entering the EV Market
3.30. Benchmark of Commercial Axial Flux Motors
3.31. In-wheel Motors
3.32. Examples of Vehicles with In-wheel Motors
3.33. Motor Type Market Share Forecast
3.34. Power Electronics Use in Electric Vehicles
3.35. Benchmarking Silicon, Silicon Carbide & Gallium Nitride Semiconductors
3.36. Traditional EV Inverter
3.37. Discretes & Modules
3.38. Electric Vehicle Inverter Benchmarking
3.39. SiC Impact on the Inverter Package
3.40. Power Electronics Material Evolution
3.41. SiC Drives 800V Platforms
3.42. Emerging 800V Platforms & SiC Inverters
3.43. 800V Model Announcements in China (2022)
3.44. 800V Platform Discussion & Outlook
3.45. Copper vs Aluminum Cables
3.46. Aluminium HV Cabling Disadvantages
3.47. Tesla Model 3 Al Cable
3.48. Al HV Cables Market Adoption
3.49. The Ultimate Concept EV: 1200km Range
4. CHARGING INFRASTRUCTURE
4.1.1. EV charging experiencing continued growth
4.1.2. Overview of charging levels
4.1.3. 6 key market trends in EV charging
4.1.4. DC fast charging levels
4.1.5. Public charging pain points still exist
4.1.6. Megawatt charging: a new segment of high power DC fast charging
4.1.7. Challenges in implementing MCS
4.1.8. Tesla MW charging
4.1.9. Destination DC charging: a new product class for EVSE manufacturers
4.1.10. Mobile EV chargers
4.1.11. Global charging infrastructure installations
4.1.12. Connector standards: a competition for global acceptance
4.1.13. EV charging is a crowded market
4.1.14. AC Charging installations by power class
4.1.15. DC charging installation by power class
4.1.16. Alternate charging strategies emerging
4.1.17. EV charging: conclusions
4.2. Wireless Charging
4.2.1. Introduction to wireless charging for EVs
4.2.2. Resonant inductive coupling - the principle behind wireless EV charging
4.2.3. Enabling componentry
4.2.4. Wireless charging addressable markets
4.2.5. OEMs with wireless charging pilot projects
4.2.6. Wireless charging players overview
4.2.7. Cabled-chargers are not on their way out
4.2.8. Barriers: componentry cost and volumes
4.2.9. Dynamic charging trials underway
4.2.10. Wireless charging aids V2G and battery downsizing
4.2.11. Wireless charging for EVs: conclusions
4.3. Battery Swapping
4.3.1. Battery swapping: charge it or change it?
4.3.2. Battery swapping pathways for different types of EVs
4.3.3. Car battery swapping process overview
4.3.4. Swapping is more expensive than AC or DC charging
4.3.5. Battery as a Service (BaaS) business model - a disintegrated approach
4.3.6. Two and three-wheelers use small capacity, self-service swap models
4.3.7. Commercial heavy duty battery swapping is in its early stages
4.3.8. China's heavy duty swapping industry
4.3.9. Battery swapping stations can act as grid support units and enable battery recycling
4.3.10. China dominates swapping globally
4.3.11. BSS deployment on the rise
4.3.12. Battery swapping benefits and scepticism
4.3.13. Battery swapping for EVs: conclusions
5. ELECTRIC TRUCKS
5.1. Truck Classifications
5.2. Road Freight Market
5.3. Electric Trucks: Drivers and Barriers
5.4. Global CO2 Road Freight Emissions
5.5. Medium and Heavy Trucks - Model Overview
5.6. Truck Model Availability Growing
5.7. Heavy-duty: BEV or Fuel Cell?
5.8. MW Charging Difficulty for BEVs
5.9. List of MW charging projects
5.10. European Electric Truck Sales 2016-2022
5.11. Addressable Truck Market: Europe Market Share 2022
5.12. Medium and Heavy-Duty Truck Sales in Europe
5.13. Main Truck Brands in the US
5.14. Addressable Truck Market: U.S. Market Share 2022
5.15. Medium and Heavy-Duty Truck Sales in the U.S.
5.16. US Electric Truck Sales 2016-2022
5.17. US Electric Trucks Manufacturers
5.18. Electric Heavy-Duty Truck Market in China
5.19. China Heavy-Duty Electric Truck Sales
5.20. Electric Heavy-Duty Truck Sales in China H1 2023
5.21. Addressable Truck Market: China HDT Market Share 2022
5.22. Medium and Heavy-Duty Truck Sales in China
5.23. Recovery from Coronavirus: Addressable Truck Market
5.24. Truck OEMs Commit to Electrification
5.25. Fuel Cells and Trucks Today
5.26. Fuel Cell Manufacturers Collaboration on US FC-Trucks
5.27. Fuel Cell Truck Example Specifications
5.28. Cost of H2 Trucks vs Battery Electric
5.29. Barriers to FC truck adoption
5.30. Electric Trucks - Unit Sales
5.31. Electric Trucks - Battery Demand GWh
5.32. Electric Trucks - Market Size $ billion
6. ELECTRIC LIGHT COMMERCIAL VEHICLES (LCVS)
6.1. Introduction to Electric LCVs
6.2. LCV Definition
6.3. Electric LCVs: Drivers and Barriers
6.4. Historic Electric LCV Sales in Europe
6.5. Electric LCV Share by Manufacturer in Europe
6.6. Electric LCV Sales by Model in Europe
6.7. Specifications of Popular Electric LCVs in Europe
6.8. Electric LCV Sales by European Country 2018-2022
6.9. Historic Electric LCV Sales in China
6.10. Specifications of Popular Electric LCVs in China
6.11. Electric and Diesel LCV Cost Parity
6.12. Small eLCV Break-Even: Purchase Grant
6.13. LCV Range Requirement
6.14. LCV Range Requirement
6.15. Example Fuel Cell LCV Specifications
6.16. Stellantis Fuel Cell LCVs
6.17. Groupe Renault
6.18. IDTechEx Outlook for eLCVs
6.19. Electric LCV - Unit Sales
6.20. Electric LCV - Battery Demand GWh
6.21. Electric LCV - Market Size $ billion
7. ELECTRIC BUSES
7.1. Municipal buses: double, single, double-single
7.2. BEV & PHEV Bus Options
7.3. 10Y historic sales of e-buses in China 2012 - 2022
7.4. 18 electric bus OEMs & market share in China
7.5. Average battery kWh/bus by region and battery chemistry trends
7.6. Bluebus solid-state batteries
7.7. Electric Bus Motor Types
7.8. Typical bus model specs by region
7.9. China underpins electric bus sales in Europe
7.10. Electric, ICE & other bus sales in the US
7.11. Fleet vehicles require high power charging
7.12. Fuel Cell Buses
7.13. 30 years of FC-Bus Development
7.14. Main Advantages / Disadvantages of Fuel Cell Buses
7.15. Fuel Cell Bus Schematic
7.16. Fuel Cell Bus Example Specifications
7.17. Electric bus unit sales by BEV, PHEV, FCEV 2020 - 2044
7.18. Electric bus battery demand BEV, PHEV, FCEV 2020 - 2044 GWh
7.19. Electric Bus Market Value BEV, PHEV, FCEV 2020-2044 (US$ billion)
8. MICRO EVS
8.1. Introduction to Micro EVs
8.2. Micro EV types
8.3. Micro EV characteristics
8.4. Comparison of micro EV segments
8.5. Micro EVs are sustainable
8.6. Global two-wheeler markets snapshot
8.7. Asia home to major electric two-wheeler markets
8.8. India electric two- and three- wheeler market growth
8.9. Growth drivers of electric two wheelers in India
8.10. Indian electric two-wheeler OEMs
8.11. China electric two-wheeler market history
8.12. ASEAN markets
8.13. Historic sales in Southeast Asia
8.14. Electric two-wheeler market shares in ASEAN countries
8.15. ASEAN electric two-wheeler wheeler brands
8.16. Electric mopeds and motorcycles in Europe
8.17. The US two-wheeler market
8.18. US electric two-wheelers
8.19. The role of three-wheelers
8.20. China and India: major three-wheeler markets
8.21. Examples of Indian E3W models
8.22. Chinese three-wheeler types
8.23. Examples of Chinese E3W models
8.24. Three wheelers outside China and India
8.25. Microcars: the goldilocks of urban EVs
8.26. Examples of microcars by region
8.27. Unregistered low speed EVs in China
8.28. Average battery capacities of microcars
8.29. Electric quadricycle sales in EU
8.30. Micro EV forecast 2021-2044 (unit sales)
8.31. Li-ion vs lead-acid battery demand for micro EVs 2021-2044 (GWh)
8.32. Micro EV - a $187 billion market opportunity
9. ELECTRIC & HYBRID MARINE
9.1. Summary of Marine Markets
9.2. Summary of market drivers for electric & hybrid marine
9.3. Marine battery market history 2019-2025 by subsector: ferry, cruise, ro-ro, cargo, OSV, tug, other
9.4. Why marine batteries are unique
9.5. Corvus Energy delivers over 200MWh/year
9.6. Policy & Emissions Regulation Summary
9.7. Marine CO2 Emissions and Targets
9.8. Solutions for Greenhouse Gas Regulations
9.9. Overview of e-fuels
9.10. The need for alternative fuels & fuel cells
9.11. Ferries are well suited for electrification
9.12. Electric ferry adoption in Norway 2015-2030
9.13. Types of offshore support vessel (OSV)
9.14. OSV case study & typical specs
9.15. Cruise ship markets dominated by a few players
9.16. Cruise ships during the pandemic
9.17. Electric tanker case studies in Norway & Japan
9.18. Leisure & recreational electric boat markets
9.19. Boat propulsion types & trend towards outboards
9.20. Annual number of electric vessels 2020-2044: Ferry, Cruise, Ro-Ro, Cargo, OSV, Tug, Other
9.21. Battery demand from electric vessels (GWh) 2020-2044: Ferry, Cruise, Ro-Ro, Cargo, OSV, Tug, Other
9.22. Market size of marine battery systems 2020-2044 ($ bn): Ferry, Cruise, Ro-Ro, Cargo, OSV, Tug, Other
10. ELECTRIC VEHICLES FOR CONSTRUCTION
10.1.1. Construction Vehicles
10.1.2. Construction Vehicles - Key Findings
10.1.3. Key Construction Machine Types for Electrification
10.1.4. Construction Market Continues to Bounce Back
10.1.5. Electrification Activity of Major Construction OEMs (1)
10.1.6. Electrification Activity of Major Construction OEMs (2)
10.1.7. Advantages of / Barriers to Machine Electrification
10.1.8. TCO Drivers for Electric Construction Vehicles
10.1.9. Retrofitting vs. OEM in-housing (1)
10.1.10. Retrofitting vs. OEM in-housing (2)
10.1.11. Chinese OEMs Large Battery Excavators
10.1.12. Dual Gun Ultra-Fast Charging
10.1.13. Battery Requirements in Construction: Performance
10.1.14. Battery Requirements in Construction: Sizing
10.1.15. Battery Requirements in Construction: Pricing
10.1.16. Key Performance Attributes For Construction Battery Systems
10.1.17. Cell Chemistry in Construction
10.1.18. Regional Cell Chemistry Choices
10.1.19. Construction Equipment Electrification Opportunities (1)
10.1.20. Construction Equipment Electrification Opportunities (2)
10.1.21. Global Construction EV Sales Forecast by Machine Type
10.1.22. EV Construction Machines Battery Demand by Machine Type (GWh)
10.1.23. EV Construction Machines Market Size by Machine Type (US$ Billions)
10.2. Electric Trains
10.2.1. Electric Trains Introduction
10.2.2. Drivers for Zero-emission Rail
10.2.3. Barriers for Rail Electrification
10.2.4. Overview of Train Types
10.2.5. Six Key Findings for Electric Trains
10.2.6. Multiple Unit Trains
10.2.7. BEV Multiple Unit Orders 2022-2026 & Supplier Market Shares
10.2.8. Battery Capacity of BEV Multiple Units, Shunters, Locomotives 2022-2043 (kWh/ unit)
10.2.9. Key Performance Indicators for Train Battery Systems
10.2.10. Fuel Cell Train Overview
10.2.11. Production Model FC multiple unit Specifications
10.2.12. FC Locomotives Summary
10.2.13. FCEV & BEV Multiple Units, Shunters, Locomotives 2022-2044 (Unit Sales)
10.2.14. Battery Demand for FCEV & BEV Multiple Units, Shunters, Locomotives 2022-2044 (GWh)
10.2.15. Fuel Cell Demand from Multiple Units, Shunters, Locomotives 2022-2044 (GW)
10.2.16. FCEV & BEV Multiple Units, Shunters, Locomotives 2022-2044 (US$ bn)
11. ELECTRIC AIR TAXIS (EVTOL)
11.1. Flying Cars: The Dream Becoming A Reality
11.2. What Is An eVTOL Aircraft?
11.3. eVTOL Architectures
11.4. Why eVTOL Aircraft?
11.5. eVTOL Applications
11.6. eVTOL Getting Off The Ground
11.7. Conclusions on Air Taxi Time Saving
11.8. Conclusions on Air Taxi Time Saving
11.9. Huge Companies Are Already Investing In eVTOL
11.10. Air mobility funding
11.11. When will the First eVTOL Air Taxis Launch?
11.12. eVTOL Multicopter / Rotorcraft
11.13. eVTOL Lift and Cruise
11.14. eVTOL Vectored Thrust: Tiltwing
11.15. eVTOL Vectored Thrust: Tiltrotor
11.16. Air Taxi Services
11.17. eVTOL As An Urban Mass Mobility Solution?
11.18. Where Is The eVTOL Air Taxi Advantage?
11.19. The Value of Autonomous Flight
11.20. eVTOL Battery Requirements
11.21. eVTOL Motor Requirements
11.22. eVTOL Composite Material Requirements
11.23. eVTOL Infrastructure Requirements
11.24. Forecast Summary
11.25. eVTOL Air Taxi Sales Forecast (Units)
11.26. eVTOL Air Taxi Battery Demand Forecast (GWh)
11.27. eVTOL Air Taxi Market Revenue Forecast (US$ billion)
12. MARKET FORECASTS
12.1. Long-term Forecasting of Technologies
12.2. Forecast Methodology
12.3. Forecast Methodology & FAQ
12.4. Forecast Assumptions
12.5. Global Car Sales by Powertrain 2015-2044
12.6. Global Electric Car Sales by Powertrain - BEV, PHEV, HEV, FCEV 2015-2044
12.7. Global Electric Car Battery Demand by Powertrain - BEV, PHEV, HEV, FCEV 2015-2044
12.8. Global Electric Car Market Value by Powertrain - BEV, PHEV, HEV, FCEV 2015-2044
12.9. Electric Trucks - Unit Sales
12.10. Electric Trucks - Battery Demand GWh
12.11. Electric Trucks - Market Size $ billion
12.12. Electric LCV - Unit Sales
12.13. Electric LCV - Battery Demand GWh
12.14. Electric LCV - Market Size $ billion
12.15. Electric bus unit sales by BEV, PHEV, FCEV 2020 - 2044
12.16. Electric bus battery demand BEV, PHEV, FCEV 2020 - 2044 GWh
12.17. Electric Bus Market Value BEV, PHEV, FCEV 2020-2044 (US$ billion)
12.18. Micro EV forecast 2021-2044 (unit sales)
12.19. Li-ion vs lead-acid battery demand for micro EVs 2021-2044 (GWh)
12.20. Micro EV - a $187 billion market opportunity
12.21. Annual number of electric vessels 2020-2044: Ferry, Cruise, Ro-Ro, Cargo, OSV, Tug, Other
12.22. Battery demand from electric vessels (GWh) 2020-2044: Ferry, Cruise, Ro-Ro, Cargo, OSV, Tug, Other
12.23. Market size of marine battery systems 2020-2044 ($ bn): Ferry, Cruise, Ro-Ro, Cargo, OSV, Tug, Other
12.24. Global Construction EV Sales Forecast by Machine Type
12.25. EV Construction Machines Battery Demand by Machine Type (GWh)
12.26. EV Construction Machines Market Size by Machine Type (US$ Billions)
12.27. FCEV & BEV Multiple Units, Shunters, Locomotives 2022-2044 (Unit Sales)
12.28. Battery Demand for FCEV & BEV Multiple Units, Shunters, Locomotives 2022-2044 (GWh)
12.29. Fuel Cell Demand from Multiple Units, Shunters, Locomotives 2022-2044 (GW)
12.30. FCEV & BEV Multiple Units, Shunters, Locomotives 2022-2044 (US$ bn)
12.31. eVTOL Air Taxi Sales Forecast (Units)
12.32. eVTOL Air Taxi Battery Demand Forecast (GWh)
12.33. eVTOL Air Taxi Market Revenue Forecast (US$ billion)
12.34. Electric Vehicles Land, Sea, Air - Unit Sales 2021-2044
12.35. Electric Vehicles Land, Sea, Air - Battery Demand GWh 2021-2044
12.36. Electric Vehicles Land, Sea, Air - Market Size US$ 2021-2044

 

 

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