電気自動車陸・海・空 2024-2044Electric Vehicles: Land, Sea, and Air 2024-2044 電気自動車: IDTechExの「電気自動車:陸・海・空 2024-2044」は、9つの電気自動車市場を126以上の予測線で分類した包括的な電気自動車(EV)マスターレポートである。本レポートは、バッテリー電気自動車、... もっと見る
日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
サマリー
電気自動車: IDTechExの「電気自動車:陸・海・空 2024-2044」は、9つの電気自動車市場を126以上の予測線で分類した包括的な電気自動車(EV)マスターレポートである。本レポートは、バッテリー電気自動車、燃料電池車、ハイブリッド車の販売台数、バッテリー需要(GWh)、市場収益(10億米ドル)を含む、すべての車両台数とドライブトレインの内訳をカバーしている。さらに、シリコン負極電池から軸流モーター、メガワットDC急速充電まで、移行を支える新たな技術動向についても詳述している。
出典 IDTechEx
電気自動車
電気自動車は、バッテリー需要および市場金額において予測期間中最大のEV市場を占める。BEVとPHEVの販売台数は2022年に再び急増し、前年の650万台から1,050万台に達した。2023年も成長が続くとIDTechExは予測しており、2023年には1,350万台を超えると予測している。しかし、HEVの成長は著しく鈍化し、欧州では2023年にPHEVの販売台数が若干減少する可能性があり、完全電動化への移行を示唆している。
2020年には欧州が一時的に中国を抜いて最大の電気自動車市場となり、2021年には中国と欧州が同程度の販売台数を示したが、2022年には中国が再び優位に立ち、BEVとPHEVの販売台数は欧州の2.5倍となった。
次の大きな戦場は、米国の電動ピックアップ市場になる可能性がある。米国の乗用車市場の大部分はピックアップトラックが占めているが、電動ピックアップは電気自動車に大きく遅れをとっている。現在、伝統的なOEM企業も新興企業も、リビアンが現在リードしているが、間もなくF150でフォードに追いつかれるだろうし、テスラも間もなくサイバートラックの納入を開始するだろう。
商用車(バン、トラック、バス)
商用車は、自動車よりも導入台数は少ないが、電動化が進んでおり、世界的な排出削減の重要な段階となっている。これらの市場は電化の初期段階にあるが、大きく進展している。
IDTechExは、中国の電気バス市場が飽和状態にあるため、世界の販売台数が2016年のピークを再び上回るのは2040年以降になると予測している。欧州市場の多くは中国のOEMに支えられてきたが、現地での供給が活発化し始めている。
小型商用車(LCV)フリートの電動化は、顧客に対してグリーン・クレデンシャルを実証する効果的な方法であると同時に、フリート事業者にとっても強力な総所有コスト(TCO)削減であることが証明されつつある。アマゾンやUPSのような事業者からは、大幅な採用が見られる。ヨーロッパでは、平均的なバンOEMの新規登録台数の8%が電気LCVである。
テスラ、ダイムラー、VW、ボルボはすべて、バッテリー電気トラックに多額の投資を行っている。少数派のトヨタとヒュンダイは、将来のパワートレインとして燃料電池トラックに力を注ぐことを選択した。燃料としての水素の効率とコストの問題にもかかわらず、FCEVは、低コストのグリーン水素の生産に依存する長距離トラック輸送用途の技術として、依然として話題になっている。
2030年までにディーゼルやガソリンを燃料とする車両を廃止する都市や国が世界的に増加し、費用対効果や必要な日常業務サイクルを提供する技術の能力が実証されるにつれて、トラック車両の電動化は急速に進むと思われる。2022年の電気トラックの販売台数は2021年の2.2倍で、指数関数的な離陸の始まりを示している。
マイクロEV
中国とインド、そして他のいくつかのアジア地域では、二輪車と三輪車が個人移動の主流である。電動化という点では、一般的に鉛蓄電池式が主流である。バッテリーのサイズが小さく、モーター出力が小さいため、比較的低コストで電動化を実現できる。
電気マイクロカーは、必要な航続距離が短く、フルサイズの自動車よりも混雑した都市を簡単に横断できることから、中国で特に人気がある新興の輸送形態であることが証明されている。
マイクロEVセグメントは現在、台数ベースで圧倒的な強さを誇っており、長期的には大きな市場であり続けるだろうが、そのバッテリー需要は長期的には、はるかに大きなバッテリー需要を持つ急成長中の電気自動車市場の影に隠れてしまうだろう。
電動&ハイブリッド・マリン
オフィスから離れる時間が増え、レジャーボートへの関心と自由な時間が増えたため、covid-19が登場して以来、電動ボート市場は3倍に拡大した。低出力の船外機のカテゴリーは通常、同等のガソリン船より2倍高いが、他の利点(静かさ、クリーンさなど)とともにTCOの観点から、ビジネスケースは強力である。にもかかわらず、出力の高い船外機や船内機のカテゴリーでは、バッテリー価格の高騰が依然として障壁となっており、自動車市場とは異なり、この業界には10年間ほとんど変わっていない政府の政策推進力がない。
より大型の商業用電気・ハイブリッド船については、2016年以降、業界が価格に敏感でなくなり、海上バッテリー価格が半減したため、市場は指数関数的な軌跡をたどり始めた。OSVのような短海航行船舶のピーク負荷に電力を供給するために、バッテリーを使用した特大エンジンの小型化において、強力な経済的原動力が出現した。フェリーは最も一般的な電気船であり、充電の機会が多く、航路が短く一貫性のある低空飛行が可能である。本レポートは、電気レジャーボート、近海商業船、深海商業船の予測を提供している。
建設業における電気自動車
気候変動に対するより広範な取り組みが、ノルウェーやオランダのような一部の国や、ボルボのような企業に、建設機械の電動化に関する独自の目標設定に拍車をかけている。ディーゼル微粒子の排気ガスが建設労働者の健康や騒音に与える影響といった安全衛生上の懸念も、同様に重要な推進力となりうる。初期の車両開発の多くは後付けによるもので、必要な開発段階だが、長期的には持続可能な戦略ではない。OEMは、大型EVをゼロから設計し、スケールメリットを実現するために大量生産する必要がある。同レポートは、電気自動車は2044年までに約1,540億米ドルの市場になると予測している。同レポートは、20年間で最大の建設機械市場分野はミニショベル、掘削機、ローダーであるが、電動化開発は当初、稼働時間が比較的短くエネルギー消費量が少ない小型のコンパクトマシン(ミニショベル/コンパクトローダー)に集中していると説明している。
電動エアタクシー/電動垂直離着陸機(eVTOL)
eVTOLが商業化されるまでのスケジュールは、各地域の市場における最終的な認証プロセスによって大きく左右される。開発プロジェクトとして、これらのスケジュールはやや懐疑的に扱われるべきものである。多くの企業が、5年かかると思われる認証手続きに2、3年かかっていると述べているが、認証基準はまだ完全に整っておらず、多くの企業にとって、eVTOLの量産を開始する前に対処しなければならない重大な技術的・資金的問題が残っている。本レポートでは、2044年までの市場予測とともに、さまざまなプレーヤーがいつ商業化すると予想しているかを取り上げている。
技術 リチウムイオン電池と先進リチウムイオン電池、電気モーター、パワーエレクトロニクス
EV市場では、電池の化学的性質が大きく変化し、LFPは市場からほぼ撤退したが、その後、特に中国で大きく復活した。リチウムイオン電池が性能の限界に達し始め、環境リスクや供給リスクが浮き彫りになるにつれ、リチウムイオン電池の改良と代替がますます重要になる。本レポートでは、リチウムイオンセル設計、シリコンアノード、ソリッドステート、セル・ツー・パック/セル・ツー・シャーシなど、先進バッテリー技術の動向と発展についてまとめている。
電気モーターの技術は、EVの普及とともに急速に向上し、現在では持続可能性と材料調達がますます重視されるようになっている。いくつかのOEMとティア1企業は、コストとレアアースへの依存を減らすため、永久磁石を使用しない設計を採用している。本レポートでは、モーター技術、出力・トルク密度、材料利用について取り上げている。永久磁石、誘導、巻線ローター、その他のレアアースフリー設計を取り上げたモータータイプの市場シェア予測も含まれています。軸流モータとインホイールモータについても、市場の進展とともにまとめています。
インバーター、車載充電器、DC-DCコンバーターなどの自動車用パワーエレクトロニクスの開発は、パワートレインの効率を向上させ、バッテリーパックの容量削減や航続距離の向上を可能にする。重要な移行のひとつは、炭化ケイ素MOSFETと800V以上の高電圧車両プラットフォームである。2018年に最初に市場に投入されたのはテスラであったが、現在では多くの企業がSiCを導入しており、また将来的には導入する予定である。この移行はパワーモジュールのパッケージ材料に新たな課題を提示しており、本レポートでは800Vプラットフォーム電圧の見通しとSiCおよびGaNインバータの採用について考察している。さらに、ワイヤーボンド、ダイ・アタッチ、基板などのパッケージ材料への影響についても論じている。
充電インフラ
適切な充電インフラは、自動車セグメント全体におけるEV普及の鍵であり、毎年数千万台のBEVとPHEVが導入されることで普及が促進される。本レポートでは、AC充電とDC充電の電力別内訳に加え、バッテリースワップやワイヤレス充電などの代替技術に関する章を設け、充電インフラを支える技術をカバーしています。
主要な側面
本レポートは、陸・海・空における電気自動車市場を幅広く概観しています。
各章の内容:
対象となる車両カテゴリーは以下の通り:
電気自動車
電気トラック
電気小型商用車(eLCVs)
電気バス
マイクロEV(二輪車、三輪車、マイクロカー)
電気ボート・船舶
電気建設車両
電気鉄道
電動エアタクシー(eVTOL)
また、主要な技術動向として、以下の技術も取り上げている:
目次
Summary
この調査レポートは、バッテリー電気自動車、燃料電池車、ハイブリッド車の販売台数、バッテリー需要(GWh)、市場収益(10億米ドル)を含む、すべての車両台数とドライブトレインの内訳をカバーしています。
主な掲載内容(目次より抜粋)
Report Summary
'Electric Vehicles: Land, Sea & Air 2024-2044' is IDTechEx's comprehensive electric vehicle (EV) master report covering nine EV markets broken down with over 126 forecast lines. The scope covers all vehicle volume and drivetrain breakdowns, including battery-electric, fuel cell and hybrid vehicle unit sales, battery demand (GWh) and market revenue generation (US$ billion). The report further details emerging technology trends underpinning the transition, from silicon-anode batteries to axial-flux motors and megawatt DC fast-charging.
Source: IDTechEx report 'Electric Vehicles Land, Sea, and Air 2024-2044'
Electric Cars
Electric cars represent the largest EV market over the forecast period in terms of battery demand and market value. Sales of BEV & PHEV cars surged again in 2022, reaching 10.5 million, compared to the 6.5 million the year before. Growth is set to continue in 2023 with IDTechEx predicting over 13.5 million in 2023. However, the growth of HEVs slowed significantly and in Europe, PHEV sales may decline slightly in 2023, signaling the transition towards full electrification.
Europe briefly overtook China as the largest electric car market in 2020, with China and Europe presenting similar sales in 2021, but 2022 saw China reassert dominance, with sales of BEV and PHEV cars at 2.5 times that of Europe.
The next big battleground could well be the electric pickup market in the US. A large portion of the US passenger vehicle market is accounted for by pickup trucks, but electric pickups are far behind electric cars. Now traditional OEMs and start-ups alike are starting to bring their focus here with Rivian currently leading, but soon will likely be caught by Ford with the F150, and Tesla will soon start delivering the Cybertruck.
Commercial Vehicles (Vans, Trucks, Buses)
Commercial vehicles are deployed in smaller volumes than automotive, but are also heavily electrifying and an important stage in global emission reduction. These markets are at an earlier stage of electrification, but making significant progress.
Electric buses presented an early market in China and IDTechEx predicts that due to the saturation of China's electric bus market, global sales will not surpass their 2016 peak again until 2040, with future growth fueled by replacements in China and greater adoption in Europe. Much of the European market has been underpinned by Chinese OEMs, but local supply is now starting to ramp up.
Electrification of light commercial vehicle (LCV) fleets is proving to be an effective way to demonstrate green credentials to customers, but also a strong total cost of ownership (TCO) reduction for fleet operators. Significant adoption has been seen from operators like Amazon and UPS. In Europe, the average van OEM has 8% of its new registrations coming from electric LCVs.
Tesla, Daimler, VW, and Volvo are all investing heavily in battery electric trucks. A smaller minority, Toyota & Hyundai, have chosen to focus their efforts on fuel cell trucks as the powertrain of the future. Despite issues with the efficiency and cost of hydrogen as a fuel, FCEV remains in the conversation as a technology for long haul trucking applications, dependent on the production of low-cost green hydrogen.
As the increasing numbers of cities and nations around the world phasing out of diesel and petrol fueled vehicles by 2030 and the cost benefit and ability of the technology to deliver the required daily duty cycles are demonstrated, the electrification of truck fleets is likely to happen rapidly; electric truck sales in 2022 were 2.2 times that of 2021, showing the start of the exponential take off.
MicroEVs
In China and India, as well as several other Asian regions, the two- and three-wheeler is the dominant form of personal mobility. In terms of electrification, these have typically been dominated by lead-acid battery variants. With the small battery size and low motor power required for these vehicles, they can present a relatively low cost form of electrification.
Electric microcars are an emerging form of transport that has proven especially popular in China, thanks to the lower range requirement needed and the ability to traverse crowded cities more easily than a full sized car.
The microEV segment currently dominates unit volumes, and will remain a large market in the long term, however, its battery demand will be overshadowed in the long run by the rapidly growing electric car market with much larger battery demands.
Electric & Hybrid Marine
The electric boating market has tripled since covid-19 emerged as more time away from the office has led to increased interest and free time for leisure boating. While low power outboard categories are typically two times more expensive than petrol equivalents, from a TCO standpoint alongside other advantages (quiet, clean etc) the business case is strong. Despite this, in higher power outboard or inboard categories, high battery prices remain a barrier, and unlike the automotive market the industry lacks governmental policy drivers, which have remained largely unchanged for a decade.
For larger commercial electric and hybrid vessels, since 2016 the market has started to follow an exponential trajectory as the industry is less price sensitive and maritime battery prices halved. A strong economic driver emerged in downsizing oversized engines using batteries to power peak loads in short-sea vessels such as OSVs. Ferries are the most common electric vessel as the low hanging fruit which can opportunity charge and travel shorter and consistent routes. The report provides forecasts for electric leisure boats, short sea commercial vessels and deep-sea commercial vessels.
Electric Vehicles in Construction
Broader commitments to climate change are spurring some countries, like Norway and Holland, or companies, like Volvo, to set their own targets for electrification of construction equipment. Health and safety concerns like the impact of diesel particulate exhaust emissions on construction worker health and noise could be equally important drivers. Much of the early vehicle development has been through retrofitting, a necessary development phase but not a sustainable strategy in the long term. OEMs need to design large EVs from scratch and manufacture at volume to realize economy of scale savings. The report forecasts that electric construction vehicles will be a market worth approximately US$154 billion by 2044, made up of a low volume of high individual value vehicles. The report explains that the largest construction machine market sectors in twenty years are Mini-Excavators, Excavators and Loaders, but electrification development is initially focused on smaller compact machines (mini-excavators/compact loaders), that have comparatively short operating hours and low energy consumption.
Electric Air Taxis / Electric Vertical Take-off & Landing (eVTOL)
The timeline for eVTOLs to become commercial is highly dependent on the final certification process in each geographical market. As developmental projects, these timelines should be treated somewhat skeptically; a number of companies have said they are a couple of years into what they think will be a five-year certification process, however the certification standards are not yet fully in place and for many companies there are still significant technological and funding issues that will need to be addressed before a production eVTOL can be launched. This report covers when the different players are expecting to become commercial along with market forecasts through to 2044.
Technology: Li-ion & Advanced Li-ion Batteries, Electric Motors, and Power Electronics
The EV market has seen large shifts in battery chemistry, with LFP nearly exiting the market, before returning in a big way, especially within China. As they start to reach their performance limits and as environmental and supply risks are highlighted, improvements and alternatives to Li-ion batteries will become increasingly important. This report summarizes trends and developments in advanced battery technologies, including to Li-ion cell designs, silicon anodes, solid-state, and cell-to-pack/cell-to-chassis.
Electric motor technology has rapidly improved with the adoption of EVs and now sustainability and material sourcing is becoming an increasing focus. Several OEMs and tier 1s have adopted permanent magnet free designs in order to reduce costs and reliance on rare earths. The report covers motor technology, power and torque density, and materials utilization. Forecasts for motor type market share are included, addressing permanent magnets, induction, wound rotor, and other rare earth free designs. Axial flux and in-wheel motors are also summarized along with their market progress.
Developments in automotive power electronics including inverters, onboard chargers, and DC-DC converters, can improve powertrain efficiency, allowing for either battery pack capacity reduction or improved range. One key transition is to silicon carbide MOSFETs and high voltage vehicle platforms at or above 800V. Tesla were the first to market in 2018, but many have now also deployed SiC, or plan to in future. The transition is presenting fresh challenges for power module package materials, with this report considering the outlook for 800V platform voltages and adoption of SiC and GaN inverters. It further discusses the impact on packaging materials like wirebonds, die-attach, and substrates.
Charging Infrastructure
Adequate charging infrastructure is key to EV adoption across the vehicle segments and deployment will be driven by tens of millions of BEV & PHEVs being deployed each year. This report covers the technology behind charging infrastructure with breakdowns for AC and DC charging by power, along with chapters on alternative technologies like battery swapping and wireless charging.
Key aspects
This report provides an extensive overview of electric vehicle markets across land, sea, and air.
Each chapter includes:
The vehicle categories covered are:
Electric Cars
Electric Trucks
Electric Light Commercial Vehicles (eLCVs)
Electric Buses
Micro EVs (two-wheelers, three-wheelers, microcars)
Electric Boats & Ships
Electric Construction Vehicles
Electric Trains
Electric Air Taxis (eVTOL)
Key technologies are also covered, looking at the major technology trends in:
Table of Contents
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野の最新刊レポート
IDTechEx 社の最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD(electric vehicle)の最新刊レポート
よくあるご質問IDTechEx社はどのような調査会社ですか?IDTechExはセンサ技術や3D印刷、電気自動車などの先端技術・材料市場を対象に広範かつ詳細な調査を行っています。データリソースはIDTechExの調査レポートおよび委託調査(個別調査)を取り扱う日... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/07/01 10:26 162.23 円 174.76 円 207.97 円 |