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物流・倉庫・配送におけるモバイル・ロボティクス 2024-2044


Mobile Robotics in Logistics, Warehousing and Delivery 2024-2044

人件費の高騰、利用可能な労働者の不足、配送サービスの需要が急増する電子商取引分野の隆盛により、マテリアルハンドリング、イントラロジスティクス、ラストワンマイル配送などの様々なアプリケーションへの... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IDTechEx
アイディーテックエックス
2023年8月30日 US$7,000
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342 英語

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サマリー

人件費の高騰、利用可能な労働者の不足、配送サービスの需要が急増する電子商取引分野の隆盛により、マテリアルハンドリング、イントラロジスティクス、ラストワンマイル配送などの様々なアプリケーションへのモビリティの自動化と統合がますます重要になってきている。2015年から2022年にかけて、IDTechExはモバイルロボットへの累積投資額が261倍と顕著に増加することを観測しており、技術の急速な進歩と広範な市場導入を促進している。モバイルロボットは幅広く利用されており、規制の緩和やLiDAR、カメラ、SLAMベースのナビゲーションなどのコア技術の進歩により、モバイルロボット市場は今後20年間で大きな成長を遂げ、さまざまな製品がさまざまな市場セグメントを支配すると予測される。
 
IDTechExの2024年から2044年にわたる物流・倉庫・配送におけるモバイルロボットに関する包括的なレポートでは、ロボットカテゴリーと主要用途別に区分したモバイルロボットの詳細な市場予測を提供しています。これらのロボットの年間販売台数予測を提示し、イントラロジスティクス、倉庫でのモバイルピッキング、ラストマイルデリバリーにおけるモバイルロボット採用の将来動向と成長見通しに関する貴重な洞察を提供します。
 
モバイルロボットの概要と主なアプリケーションの紹介
モバイルロボットは様々な環境に適応することができるという顕著な利点を持っており、特定の場所に限定された定置型ロボットとは一線を画している。その柔軟性は重要な特徴であり、多様な荷物を効率的に扱うことができるため、物流業界では特に重宝されている。
 
2023年現在、屋内自動搬送車(AGV)は、主にテープやQRコードのようなよく管理された屋内インフラによって提供される利点と、屋内在庫の普及により、広く採用されている。しかし、LiDARやカメラのような高度なナビゲーション・センサーの使用が増加し、同時定位マッピング(SLAM)アルゴリズムが導入されたことで、状況は急速に変化している。これらの開発により、自律型移動ロボット(AMR)の市場拡大への道が開かれつつある。
 
イントラロジスティクス、ラストマイル配送、モバイルピッキングにおけるモバイルロボットの年間市場規模は、2044年までに約1500億米ドルに達すると予測されている。これは、倉庫の所有者だけでなく、この業界の主要なコンポーネントやソフトウェアのサプライヤーにとってもチャンスとなる。
 
ロジスティクス業界には、イントラロジスティクス、モバイルピッキング、ラストマイルデリバリーの3つのサブカテゴリーがある。ラスト・マイル・デリバリー・ロボットは、2023年の市場が比較的小さく、技術も進歩しているため、最も速い成長が見込まれる。イントラロジスティクスのモバイルロボットは、市場規模において支配的な地位を維持するだろう。時間の経過とともに、ナビゲーション技術の進歩と柔軟性への要求の高まりにより、AGVからAMRへのシフトが見られる。
 
AGVとAMRの比較と傾向
AGVとAMRは似たような作業を行うことができるが、根本的な違いはナビゲーションにある。AGVは、ナビゲーションのためにインフラに大きく依存しており、高い位置決め精度を提供しますが、初期費用が高く、長期的な運用の柔軟性が制限されます。一方、AMRはインフラなしで動作し、LiDARやカメラなどのセンサーによって可能になるSLAMベースのナビゲーションを利用する。
 
「物流・倉庫・配送におけるモバイルロボット 2024-2044」レポートでは、IDTechExが主要モバイルロボットメーカーの製品のティアダウンを調査した。分析では、これらのロボットで自律航行を可能にする重要なコンポーネントに焦点を当てた。
 
2023年現在、AGVは移動ロボット市場の年間売上高と販売台数の両方で圧倒的な地位を占めている。必要なインフラに依存しているため、AGVは主に倉庫や工場のような屋内環境で利用されている。イントラロジスティクス業界では、AGVは現在約72%の市場シェアを占めているが、2044年には約13%まで減少すると予想されている。このシフトの背景には、自律走行ナビゲーションの技術準備が進んでいることがあり、IDTechExは2020年代後半頃にこの分野で急成長すると予測している。
 
イントラロジスティクスにおける各種AGVとAMRの市場シェア - 2023年と2044年の比較
 
ラストワンマイル配送とモバイルピッキング
イントラロジスティクスに加え、ラストワンマイルデリバリーロボットも、主に規制緩和により急成長が見込まれている。ラストマイル配送ロボットは、配送バン、歩道ロボット、空中ドローンに分類される。空中ドローンは、迅速な配達や困難な地形での航行能力など、特筆すべき運用上の利点を提供する。しかし、一般的にペイロードは限られており、その運用は国によってさまざまな規制の対象となる。特定の地域では規制が緩和され、市場が活性化しているが、例えば、Flytrexは、米国の特定の地域で規制が承認されたおかげで、2021年から2022年にかけて利用者が7倍に増加すると発表している。
 
地上を走行する車両に関しては、歩道を走行するロボットと比較して、配達用バンの市場導入が早まると予測されている。これは主に、歩道ロボットとは対照的に積載量が大きく、操作が簡単なためである。宅配バンは道路走行用に設計されており、歩道ロボットが通常走行する舗道と比べ、より確立された規制の対象となる。バンは歩道ロボットの最大10倍と、かなり高い輸送能力を提供し、全体的な効率を高めている。しかし、IDTechExは、歩道ロボットの単価が低いにもかかわらず、配送バンに比べて柔軟性が高いため、短距離配送や迅速な配送業務に理想的であると予測している。歩道ロボットの多用途性は、迅速で軽快な配達が不可欠な特定の使用ケースに適している。
IDTechExは、多様な用途で移動ロボットの需要が大幅に急増すると予測している。近い将来、AGVが市場を支配すると予測される一方、AMRは長期的に急成長が見込まれる。このレポートでは、様々なタイプの移動ロボットの性能と市場分析を行い、分解コンポーネント、規制、ニュース、主要プレーヤー、採用率、20年間の市場予測に関する洞察を提供しています。
 
主要な側面
本レポートの主な特徴は以下の通りです:
  • 様々なタイプの無人搬送車(AGV)と自律型移動ロボット(AMR)の紹介。
  • イントラロジスティクス、ラストワンマイルデリバリー、モバイルピッキングにおけるモバイルロボットの主要動向についての考察。
  • ティアダウン移動ロボットの技術分析
  • 移動ロボットの採用動向と業界の主要なペインポイントの分析。
  • モバイルロボットのタイプ別に20年間の市場予測。各種モバイルロボットの年間市場規模および台数予測。
 
主なモバイルロボットタイプ
1. フォークリフトAGV
2. トラクターAGV
3. ユニットロードAGV
4. その他AGV
5. グリッドベースAGC
6. ユニットロードAMR
7. 重負荷AMV
8. その他の輸送AMR
9. ケースピッキングロボット
10. 移動式マニピュレーター
11. 配送車
12. 歩道ロボット
13. 宅配ドローン

 



 

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Summary

この調査レポートでは、ロボットカテゴリーと主要用途別に区分したモバイルロボットの詳細な市場予測を提供しています。
 
主な掲載内容(目次より抜粋)
  • イントラロジスティクス資材搬送移動ロボット
  • 技術比較
  • 移動ロボットの分解と問題点
  • キープレーヤーの分析
  • AGVの例
  • 製品カテゴリー別市場収益予測
  • 市場収益予測:イントラロジスティクス
 
Report Summary
Due to rising labor costs, a scarcity of available workers, and the flourishing e-commerce sector with a surge in demand for delivery services, the automation and integration of mobility into various applications like material handling, intralogistics, and last-mile delivery have become increasingly crucial. Between 2015 and 2022, IDTechEx has observed a remarkable 261-fold increase in the cumulative investments in mobile robotics from 2015 to 2022, driving rapid advancements in technology and widespread market adoption. Mobile robots have found extensive use, and with the easing of regulations and the advancement of core technologies such as LiDAR, cameras, and SLAM-based navigation, the mobile robotics market is projected to experience significant growth over the next two decades, with different products dominating various market segments.
 
IDTechEx's comprehensive report on Mobile Robotics in Logistics, Warehousing, and Delivery spanning from 2024 to 2044 offers a detailed market forecast for mobile robots, segmented by robot category and primary application. The report presents a prediction of annual unit sales for these robots, providing valuable insights into the future trends and growth prospects of the mobile robots adoption in intralogistics, mobile picking in warehouses, and last-mile delivery.
 
Mobile Robotics Overview and Introduction to Main Applications
Mobile robots possess a remarkable advantage in their adaptability to various environments, distinguishing them from stationary robots confined to specific locations. Their flexibility is a crucial feature, enabling them to handle diverse loads efficiently, making them particularly valuable in the logistics industry.
 
As of 2023, indoor automated guided vehicles (AGVs) have experienced widespread adoption, mainly due to the benefits offered by well-controlled indoor infrastructures, such as tapes and QR codes, as well as the prevalence of indoor inventories. However, the landscape is transitioning rapidly with the increasing use of advanced navigation sensors like LiDAR and cameras, along with simultaneous localization and mapping (SLAM) algorithms. These developments are paving the way for the growing market uptake of autonomous mobile robots (AMRs).
 
The yearly market size for mobile robots in intralogistics, last-mile delivery, and mobile picking is projected to reach approximately US$150 billion by 2044. This represents opportunities not only for warehouse owners but also for key component and software suppliers in the industry.
 
The logistics industry has three subcategories: intralogistics, mobile picking, and last-mile delivery. Last-mile delivery robots are expected to have the fastest growth due to a relatively small market in 2023 and advancing technology. Intralogistics mobile robots will maintain their dominant position in market size. Over time, there is a shift from AGVs to AMRs due to navigation technology advancements and increased demand for flexibility.
 
AGVs and AMRs - Comparison and Trends
AGVs and AMRs can perform similar tasks, but their fundamental difference lies in navigation. AGVs rely heavily on infrastructure for navigation, which provides high positioning accuracy but comes with higher upfront costs and limited long-term operational flexibility. On the other hand, AMRs operate without infrastructure and utilize SLAM-based navigation enabled by sensors like LiDAR and cameras.
 
In the Mobile Robotics in Logistics, Warehousing, and Delivery 2024-2044 report, IDTechEx examined teardowns of products from leading mobile robot manufacturers. The analysis focused on critical components that enable autonomous navigation in these robots.
 
As of 2023, AGVs hold a dominant position in both yearly revenue and unit sales in the mobile robot market. Due to their reliance on necessary infrastructure, AGVs are primarily utilized in indoor environments like warehouses and factories. In the intralogistics industry, AGVs currently have around 72% market share, but this is anticipated to decrease to approximately 13% by 2044. The reason behind this shift is the increasing technology readiness of autonomous navigation, with IDTechEx projecting rapid growth in this area around the late 2020s.
 
 
The market share of various AGVs and AMRs in intralogistics - 2023 versus 2044
 
Last-Mile Delivery and Mobile Picking
In addition to intralogistics, last-mile delivery robots are anticipated to experience rapid growth, mainly due to loosening regulations. Last-mile delivery robots are categorized into delivery vans, sidewalk robots, and aerial drones. Aerial drones offer notable operational advantages, including fast delivery and the ability to navigate challenging terrain. However, they typically have limited payloads, and their operations are subject to varying regulations across different countries. While certain regions have seen a relaxation of regulations and a market boost, for instance, Flytrex has announced a 7-fold increase in its users from 2021 to 2022 thanks to the regulatory approval in certain areas in the USA.
 
When it comes to ground-based vehicles, delivery vans are projected to achieve faster market adoption compared to sidewalk robots. This is primarily due to their larger payload capacity and simpler operation in contrast to sidewalk robots. Delivery vans are designed for road operation, which is subject to more established regulations compared to the pavements where sidewalk robots typically navigate. Delivery vans offer significantly higher capacity, up to 10 times more than sidewalk robots, which enhances their overall efficiency. However, despite the lower unit cost of sidewalk robots, IDTechEx predicts that they will be ideal for short-haul and fast delivery operations, as they offer greater flexibility compared to delivery vans. The versatility of sidewalk robots makes them well-suited for specific use cases where fast and nimble deliveries are essential.
IDTechEx foresees a significant surge in demand for mobile robotics across diverse applications. In the near future, AGVs are projected to dominate the market, while AMRs are expected to experience rapid growth in the long-term. The report conducts performance and market analyses of various mobile robot types, providing insights into teardown components, regulations, news, key players, adoption rates, and 20-year market forecasts.
 
Key aspects
Key features of this report include:
  • An introduction to different types of automated guided vehicles (AGVs) and autonomous mobile robots (AMRs).
  • Discussion of key trends of mobile robots in intralogistics, last-mile delivery, and mobile picking.
  • Technology analysis of teardown mobile robots.
  • Trends of mobile robotics adoption and analysis of key industry pain points.
  • 20-year market forecast across mobile robot types. Includes yearly market size and volume forecasts of different mobile robots.
 
Key mobile robot types covered:
1. Forklift AGV
2. Tow tractor AGV
3. Unit load AGV
4. Other AGVs
5. Grid-based AGC
6. Unit load AMR
7. Heavy-load AMV
8. Other transporting AMR
9. Case-picking robot
10. Mobile manipulator
11. Delivery van
12. Sidewalk robot
13. Delivery drone

 



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Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY
1.1. Key Summary
1.2. What's new in this report
1.3. How can mobile robots be used in logistics?
1.4. Major impact factors for the current market of logistics mobile robots
1.5. Major impact factors for the current market of logistics mobile robots
1.6. Return on Investment (ROI) Comparison (1)
1.7. Parameter Comparison - Payload (kg) versus Max Travelling Speed (m/min)
1.8. Sales Leap in 2022
1.9. Supply Chain Analysis of Mobile Robots
1.10. Yearly Revenue Forecast Summary - Mobile Robots Excluding L4 Trucks
1.11. Forecast Summary - Mobile Robots Excluding L4 Trucks
1.12. Yearly Unit Sales Forecast Summary - Mobile Robots Excluding L4 Trucks
1.13. Forecast Summary - Yearly Unit Sales (Thousands)
1.14. Forecast Summary - Heavy-Duty L4 Trucks
1.15. Mobile Robotics in Intralogistics (1)
1.16. Mobile Robotics in Intralogistics (2)
1.17. Mobile Robots vs. Fixed Automation
1.18. Yearly Revenue - Intralogistics Material Transporting Robots
1.19. Yearly Unit Sales - Intralogistics Material Transporting Robots
1.20. Two Forms of Mobile Picking Robots
1.21. Market Outlook for Mobile Picking Robots
1.22. Why Autonomous Last Mile Delivery?
1.23. Market Outlook for Last-Mile Delivery Robots
2. OVERVIEW AND INTRODUCTION
2.1. What are Mobile Robots?
2.2. Why Mobile Robots?
2.3. How can Mobile Robots be Used in Logistics?
2.4. How can Mobile Robots be Used in Logistics?
2.5. Typical Sensors for Object Detection
2.6. SLAM - LiDAR SLAM and vSLAM
2.7. LiDAR SLAM and vSLAM
2.8. Major impact factors for the current market of logistics mobile robots
2.9. Labour Shortage
2.10. E-commerce
2.11. Near the End of Chip Shortage?
2.12. Covid impact - Past and Now
2.13. Sales Leap in 2022
2.14. The Impact of Economic Contraction on the Decline of Mobile Robots in 2023
2.15. Robot-as-a-Service (RaaS)
2.16. Historic Funding Trend
2.17. Funding Trending
2.18. Acquisitions and Mergers
3. INTRALOGISTICS MATERIAL TRANSPORTING MOBILE ROBOTS
3.1. Different types of mobile robotics in material handling
3.2. Different types of mobile robots in intralogistics material transporting
3.3. Automated Guide Vehicles & Carts (AGV/Cs)
3.4. Grid-Based Automated Guided Carts (Grid-Based AGC)
3.5. Autonomous Mobile Robots(AMRs) - (1)
3.6. Autonomous Mobile Robots(AMRs) - (2)
4. COMPARISON OF TECHNOLOGIES
4.1. Transition to AGVs and AMRs
4.2. Transition of Navigation Technologies
4.3. Mobile robots vs. fixed automation
4.4. Why use mobile robots in warehouses?
4.5. AGV/Cs vs. AMRs
4.6. AGV/Cs vs. AMRs
4.7. Technology evolution towards fully autonomous independent mobile robots
5. TEARDOWN AND PAIN POINTS OF MOBILE ROBOTS
5.1. Clearpath - Dino
5.2. Otto - HD1500
5.3. ForwardX Robotics - Wi-Fi Connection
5.4. ForwardX Max Components
5.5. MiR100 Mobile Robots
5.6. MiR500
5.7. MiR 250
5.8. Safe Zone Identification
5.9. THIRA
5.10. Pain Point - Gap and Slope Detection
5.11. Heavy-duty Mobile Robots and Forklifts at Automatica 2023
5.12. Jungheinrich AG Acquires AMR Provider Arculus
5.13. Heavy-duty Mobile Robots and Forklifts - IDTechEx's Research
6. ANALYSIS OF KEY PLAYERS
6.1. Overview of Regional Players
6.2. Regional Player Distribution - As of 2023
6.3. Players - Funding
6.4. Players - Leading Companies for AGVs
6.5. Players - Leading Companies for AGVs
6.6. AGV companies: partnership with forklift companies (1)
6.7. AGV companies: partnership with forklift companies (2)
6.8. Players - Leading Companies for grid-based AGC
6.9. Players - Leading Companies for AMR
6.10. Other forms of goods-to-person robot (1)
6.11. Other forms of goods-to-person robot (2)
6.12. Other forms of goods-to-person robot (3)
6.13. Yearly Revenue Forecast - Unit Load AMR, Heavy-load AMV, Other Material Transporting AMR
6.14. Yearly Revenue Forecast - Unit Load AMR, Heavy-load AMV, Other Material Transporting AMR
6.15. Table of Content: AGVs and AMRs for Intralogistics
7. EXAMPLES OF AGVS
7.1. Overview
7.1.1. Toyota Material Handling
7.1.2. Toyota Material Handling - Automated Horizontal Carrier CDI120
7.1.3. Dematic
7.1.4. ASTI: Acquired by ABB in July 2021
7.1.5. Linde
7.1.6. Linde - Autonomous Mobile Robots (AMR) - C-Matic Series
7.1.7. Daifuku - M100-TT and M100-ST
7.1.8. Daifuku - M300 Series
7.1.9. Daifuku - MXK Series
7.1.10. SSI Schaefer - AGV WEASEL
7.1.11. Murata Machinery - (1)
7.1.12. Murata Machinery - (2)
7.1.13. Swisslog
7.1.14. Swisslog - Latest Goods-to-Persons AGVs: CarryPick
7.1.15. Multiway
7.1.16. America in Motion
7.2. Examples of grid-based AGCs
7.2.1. Amazon Robotics (formerly Kiva) - (1)
7.2.2. Amazon's AGV and AMR - (2)
7.2.3. Amazon Robotics - Proteus AMR
7.2.4. Geek+
7.2.5. Hikrobot
7.2.6. GreyOrange
7.2.7. Swisslog
7.2.8. Swisslog's AGVs in AutoStore™ Kardex
7.2.9. Quicktron
7.2.10. Prime Robotics
7.2.11. Malu Innovation
7.2.12. Scallog
7.3. Examples of AMRs
7.3.1. Omron
7.3.2. Omron - LD Series
7.3.3. Omron - HD Series
7.3.4. SeeGrid - (1)
7.3.5. SeeGrid - (2)
7.3.6. Mobile Industrial Robots (MiR)
7.3.7. Locus Robotics - (1)
7.3.8. Locus Robotics - (2)
7.3.9. Fetch Robotics
7.3.10. Fetch Robotics Acquired by Zebra
7.3.11. ForwardX Robotics
7.3.12. Standard Robots (1)
7.3.13. Standard Robots (2)
7.3.14. Standard Robots (3)
7.3.15. Standard Robots in Photovoltaic (PV) Industry in China
7.3.16. Milvus Robotics
7.3.17. 6 River Systems - Shopify Sold To a Ocado Group
7.3.18. Honeywell Intelligrated
7.3.19. KNAPP
7.3.20. Otto Motors
7.4. Mobile Picking Robots
7.4.1. Two forms of mobile picking robots on the current market
7.4.2. Case-picking robots
7.4.3. Comparison: grid-based AGCs and multi-layer case-picking robots
7.4.4. Comparison: grid-based AGCs and multi-layer case-picking robots
7.4.5. Comparison: grid-based AGCs and multi-layer case-picking robots
7.4.6. Navigation technologies of case-picking robots
7.4.7. Mobile manipulators
7.4.8. Manipulator Picking Algorithm Evolution
7.5. Players
7.5.1. Players - Case-Picking Mobile Robots
7.5.2. Players - Mobile Picking Manipulators
7.5.3. Hybrid mobile manipulator
7.6. Forecasts
7.6.1. Yearly Revenue Forecast of Mobile Picking Robots
7.6.2. Yearly Unit Sales of Mobile Picking Robots
7.6.3. Forecasts - Yearly Revenue of Case-Picking Robots
7.6.4. Forecasts - Mobile Picking Manipulators
7.6.5. Table of Content - Mobile Picking Robots
7.7. Examples of Case-Picking Robots
7.7.1. HAI Robotics
7.7.2. Geek+
7.7.3. Exotec Systems
7.7.4. InVia Robotics
7.7.5. Magazino
7.7.6. BionicHive
7.7.7. Caja Robotics
7.8. Examples of mobile picking manipulators
7.8.1. IAM Robotics
7.8.2. Fetch Robotics
7.8.3. Youibot
7.9. Heavy-duty Level-4 autonomous trucks
7.9.1. Pain points in the trucking industry
7.9.2. Why Automate Trucks?
7.9.3. SAE levels of automation
7.9.4. Level-2 And Level-4 Trucking
7.9.5. Level-4 MaaS for trucking
7.9.6. Authorities for regulating autonomous driving
7.9.7. The Autonomous Legal Race
7.10. Players
7.10.1. Funding and Maturity
7.10.2. Technology Maturity Status Definitions
7.10.3. Market readiness level of L4 autonomous truck companies
7.10.4. Testing Distances
7.10.5. Autonomous Trucking Activity
7.10.6. Company Locations
7.10.7. Business Model Adoption
7.11. Forecasts
7.11.1. Autonomous Truck Pricing Forecast: 2018-2043
7.11.2. Yearly Unit Sales Forecast of L4 Autonomous Trucks: 2018-2044
7.11.3. Yearly Revenue of L4 Autonomous Trucks Forecast: 2019-2044
7.11.4. Table of Content: L4 Autonomous Trucks
7.12. Examples of level-4 autonomous trucking companies
7.12.1. TuSimple - Overview
7.12.2. TuSimple's AFN
7.12.3. TuSimple's unique perception solution
7.12.4. Perception system of TuSimple's autonomous trucks
7.12.5. World's first fully autonomous semi-truck operating on public roads without human intervention
7.12.6. TuSimple's Business Model
7.12.7. Embark - Overview
7.12.8. Embark - Sensors
7.12.9. Embark - Trials And Rollout
7.12.10. Einride - Overview
7.12.11. Einride: a closer look into the T-pod and E-truck
7.12.12. Kodiak Robotics - Overview
7.12.13. Kodiak - Sensor Suite
7.12.14. Kodiak - Trials And Business Model
7.12.15. Plus - Overview
7.12.16. Plus - Sensor Suite
7.12.17. Plus - Testing, Trials and Deployments
7.12.18. Inceptio - Overview
7.12.19. Inceptio - Sensor Suite
7.12.20. Inceptio - Driverless Test
7.12.21. Waymo - Background
7.12.22. Waymo - Sensor Suite
7.12.23. Waymo - Trials
7.12.24. Torc Robotics - Overview
7.12.25. Torc Robotics - Sensor Suite
7.12.26. Torc Robotics - Testing And Trials
7.12.27. Aurora
7.12.28. Aurora - Sensor Suite
7.12.29. Aurora - Trials, Rollout And Business Model
7.12.30. Pony.ai
7.12.31. Pony.ai Sensor Suite (Robotaxi version)
7.12.32. Tesla
7.12.33. Solo AVT
7.12.34. DeepWay - A Baidu Founded Start-up
7.13. Autonomous last mile delivery
7.13.1. What is Last Mile Delivery?
7.13.2. Last Mile Delivery: The Most Expensive Part
7.13.3. Why autonomous last mile delivery?
7.13.4. Supporting Infrastructure
7.13.5. Decentralized Warehouse Infrastructure to Meet e-commerce Demands?
7.13.6. "Last Metre" Delivery: Robot Delivery to Doorsteps
7.13.7. Autonomous Last Mile Delivery
7.13.8. Comparison: Ground-Based Vehicles vs. Drones
7.14. Technologies
7.14.1. Technologies for ground-based delivery vehicles: sensors
7.14.2. Technologies for ground-based delivery vehicles: localisation and mapping
7.14.3. Technologies for ground-based delivery vehicles: vehicle connection
7.14.4. Technologies for Drones: Two Forms of Design
7.14.5. Technologies for drones: sensors
7.14.6. Technologies for drones: restrictions
7.15. Regulations
7.15.1. Regulations - for delivery vehicles
7.15.2. Regulation recent updates - for delivery vehicles (1)
7.15.3. Regulation recent updates - for delivery vehicles (2)
7.15.4. Regulation - for delivery drones
7.15.5. Regulation recent updates - for delivery drones
7.15.6. Summary of Drone Regulations by Country
7.16. Market Players
7.16.1. Players - Funding of Last-Mile Start-Ups
7.16.2. Players - Regional Distribution by Number
7.16.3. Players - What do they deliver now?
7.16.4. Players - autonomous delivery ground-based vehicles
7.16.5. Players - autonomous delivery drones
7.16.6. Timeline - drone delivery companies
7.17. Forecasts
7.17.1. Market revenue forecasts for autonomous last mile delivery vans, sidewalk robots and drones
7.17.2. Cost comparison - employing human delivery drivers vs. ground-based autonomous delivery vans
7.17.3. Forecasts - autonomous delivery ground vehicles
7.17.4. Yearly Unit Sales Forecast of Last-Mile Robots
7.17.5. Yearly Revenue Forecasts - Autonomous Delivery Drones (1)
7.17.6. Yearly Revenue Forecasts - Autonomous Delivery Drones (2)
7.17.7. Table of Content: Last-Mile Delivery Robots
7.18. Examples of Autonomous Last Mile Delivery Vans
7.18.1. Nuro - (1)
7.18.2. Nuro - (2)
7.18.3. Nuro - R2
7.18.4. Neolix
7.18.5. JD.com
7.18.6. Meituan - (1)
7.18.7. Meituan - Autonomous Vehicle Configuration
7.18.8. Alibaba
7.18.9. Cleveron - Multi-purpose Autonomous Delivery Vehicle
7.18.10. Udelv - Last-Mile Autonomous Electric Vehicle
7.18.11. Udelv - Last-Mile Autonomous Electric Vehicle - Transporter
7.18.12. Refraction.ai
7.19. Examples of Autonomous Last-Mile Delivery Sidewalk Robots
7.19.1. Starship Technologies
7.19.2. ZMP
7.19.3. Amazon - Project on Hold
7.19.4. Kiwibot
7.19.5. Serve Robotics (Formerly Postmates X)
7.19.6. Robby Technologies
7.20. Examples of Autonomous Last Mile Delivery Drones
7.20.1. Amazon Prime Air: Longer Than Expected
7.20.2. Zipline
7.20.3. Wing
7.20.4. Matternet
7.20.5. Flytrex
7.20.6. Wingcopter
7.20.7. Flirtey
7.20.8. Antwork
8. FORECAST SUMMARY
8.1. Overall Revenue Forecast - Mobile Robots Excluding L4 Trucks
8.2. Yearly Revenue - Forecast Numbers
8.3. Yearly Unit Sales Forecast Summary - Mobile Robots Excluding L4 Trucks
8.4. Forecast Summary - Yearly Unit Sales (Thousands)
9. MARKET REVENUE FORECASTS BY PRODUCT CATEGORIES
9.1. Yearly AGV Revenue Forecast
9.2. Yearly Revenue Forecasts - Grid-Based AGC
9.3. Yearly Unit Sales Forecasts - Grid-Based AGC
9.4. Forecasts - Yearly Revenue of AMRs
9.5. Yearly Unit Sales Forecasts - AMRs
9.6. Forecasts - Yearly Revenue of Mobile Case-Picking Robots
9.7. Forecasts - Yearly Revenue of Mobile Manipulators
9.8. Yearly Unit Sales Forecast of Mobile Picking Robots
9.9. Forecasts - heavy-duty autonomous L4 trucks
9.10. Yearly Unit Sales Forecast - L4 Autonomous Trucks
9.11. Forecasts - Ground-Based Autonomous Last Mile Delivery Vehicles
9.12. Yearly Unit Sales Forecast of Last-Mile Robots
9.13. Forecasts - Autonomous Last Mile Delivery Drones
10. MARKET REVENUE FORECASTS - INTRALOGISTICS
10.1. Forecast - Yearly Market Size by Product Type
10.2. Forecast - Forklift and Tow Tractor AGVs
10.3. Yearly Revenue Forecast - Forklift and tow tractor AGVs
10.4. Yearly Revenue Forecast - Unit load and other AGVs
10.5. Yearly Unit Sales Forecast - Forklifts, Unit Load AGVs, Tow Tractors, and Other AGVs
10.6. Yearly Revenue Forecast - Grid-based AGC

 

 

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2024/06/28 10:26

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