![]() 車内センシング2025-2035年:技術、機会、市場In-Cabin Sensing 2025-2035: Technologies, Opportunities, and Markets 先進運転注意力警告(ADDW)や一般安全規制(GSR)のような規制は、車内センシング、特に運転手と乗員のモニタリングシステムの重要性を高める原動力となっている。IDTechExのレポート「車内センシング 2025-2... もっと見る
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サマリー
先進運転注意力警告(ADDW)や一般安全規制(GSR)のような規制は、車内センシング、特に運転手と乗員のモニタリングシステムの重要性を高める原動力となっている。IDTechExのレポート「車内センシング 2025-2035年:技術、機会、市場」は、これらの規制を調査し、近赤外線(NIR)カメラ、レーダー、飛行時間(ToF)カメラ、AI/ソフトウェア定義車両、トルクステアリングセンサー、静電容量式ステアリングセンサーなどの主要技術を調査している。本レポートでは、地域別の動向、技術、規制を詳細に調査し、自動車産業における車載センサーの新たな市場機会を浮き彫りにしています。また、技術タイプ別の詳細な地域別予測を掲載しています:
DMSとOMSの技術ロードマップ
車内センシングは一般にドライバー・モニタリング・システム(DMS)と乗員モニタリング・システム(OMS)に分けられる。DMSは規制の圧力により義務化されると予想される一方、OMSは差別化要因として主に中高級車に採用されると予想される。DMSは眠気や注意散漫といったドライバーの状態を監視し、OMSは無人の子供の検出やバイタルサインの監視といった同乗者の追跡に重点を置く。2025年初頭の時点で、DMSの主要技術はNIRカメラとRGBカメラの組み合わせである。コンピューター・ビジョン・ソフトウェアにより、これらのシステムはまぶたの動きや視線などの特徴を検出し、ドライバーの疲労や注意散漫を特定するのに役立つ。NIRカメラは、NIRイルミネーター(通常はLED)とNIRイメージャーという2つの重要なコンポーネントで構成されている。眠気検知と並んで、ハンズオン検知(HOD)も安全確保に重要な役割を果たしている。従来のHODシステムは、ステアリングトルクセンサーを使用していますが、誤検知の可能性があります。そのため、より性能の高い静電容量式タッチセンサーを採用するケースが増えている。しかし、コスト削減のため、多くの自動車メーカーがNIR+RGBカメラとトルク・センサーの組み合わせを選択している。両者はすでに自動車に搭載されているため、静電容量式センサーの追加を最小限に抑えることができる。
一方、OMSは一般的に必須ではないが、多くの自動車メーカーはレーダーなどのセンサーを統合している。レーダー・モジュールは、心拍数や呼吸数といった乗員のバイタル・サインをモニターするのに役立つ。さらに、レーダーに使用されるミリ波技術は物理的な障壁を透過することができるため、チャイルドシートに座った後ろ向きの乳幼児を検出するのに有効である。しかし、レーダーモジュールは高価な傾向があり、その使用は中・高級車モデルに限定される。
本レポートには、様々な車内センシング技術の採用に関する10年間の見通しと、中国、米国、欧州、日本、その他の地域を含む主要地域におけるこれらのセンサーの使用状況も記載されている。IDTechExでは、規制や最新車両の差別化の追求によって、車内センサーは今後も成長を続けるとみている。
車載センサー、IRカメラ、レーダーモジュール、ToFカメラ、静電容量式、トルクステアリングセンサーの市場規模予測。全データは車載センサー2025-2035を参照。出典IDTechEx
AI、ソフトウェア定義型自動車、車内センシング
大きなトレンドは、車内センシングをソフトウェア定義型自動車と統合することである。ADDW規制により、自動車OEMはNIR+RGBカメラのような、追加機能にも対応可能なコンポーネントを使用する必要がある。重要な戦略の1つは、これらのセンサーをAIやソフトウェア定義の車両技術と組み合わせることで、ドライバープロファイルの識別やパーソナライズされた設定などの機能を実現することである。IDTechExのレポートでは、車両機能強化におけるAIの役割に焦点を当て、実際の使用事例を紹介している。
要約すると、本レポートは、自動車セクターにおける車内センシングとソフトウェア定義車両に関する規制情勢、主要技術、ビジネスチャンス、将来動向を包括的に分析している。
本レポートは、車内センシング、ドライバーモニタリングシステム、乗員モニタリングシステム用のセンサーとコンポーネントに関する重要な市場情報を提供します。
その内容は以下の通りです:
ドライバーモニタリングシステムと乗員モニタリングシステムの採用に影響を与える地域規制の概要。
AIおよびソフトウェア定義車両と組み合わせた車内センシングのレビューと分析、およびSAE自律走行レベルの向上に伴う車内センシング技術の将来ロードマップ。
車内センシングに使用される重要な技術の概要:
車内センシングのための新技術の分析:
サプライチェーンにおけるサプライヤーの包括的分析。
市場分析と機会
目次1. EXECUTIVE SUMMARY 1.1. 車内モニタリングにおけるDMSとOMSシステムの概要 1.2. 車内センシングの動向(1/2) 1.3. 車内センシングの動向(2/2) 1.4. ドライバー・モニタリング・システム(DMS)とは? 1.5. なぜドライバーにモニタリングが必要なのか? 1. 6. 車室内モニタリングシステム(IMS)の最新技術 1.7. 技術の分類: OEM別車室内センサーの概要(1) 1.9. OEM別車室内センサーの概要(2) 1.10. 車室内センサーの年間販売台数(百万台):2020-2035 1.11. 機内センサーの年間市場規模(億米ドル):2020-2035 1.12. 機内アクティブセンサー別数量予測:2020-2035 1.13. 機内アクティブセンサー別市場規模予測: 機内アクティブセンサー別市場シェア:2020-2035 1.14:2020-2035 1.15. HODセンサーの年間販売台数:2020-2035 1.16. パッシブセンサーの年間市場規模:2020-2035 1. 17 :2020-2035 1.17. DMSにおける赤外線(IR)カメラ 1.18. 傾向 - ADASとミラーまたはディスプレイへの統合 1.19. 潜在的統合分野 1.20. DMS用ToFカメラ - 原理 1.21. ToFイメージングセンサー: レーダー - はじめに 1.23. 車載レーダーの比較 1.24. DMSにおける静電容量式センサーの現状 1.25. SAEレベル1からレベル4までのDMSセンサー・スイートの進化 1. 26. データプライバシー 2. 自動運転入門 2.1. SAE自動運転レベル 2.2. 自動運転車の車内センシング 3. 地域 規制と要件 3. 1. 地域別規制の概要 3.2. DMS義務化の傾向 3.2.1. 地域別NCAP基準 3.2.2. DDAW - 新車アセスメントプ ログラム 3.2.3. DDAW - EU Genera l Safet y Regulation (GSR) - part 1 3.2.4. DDAW - EU General Safety Regulation (GSR) - part 2 3.2.5. EU、2022年7月にDDAWを義務化 3.2.6. EU、2024年半ばからADDWを義務化 - 仕様(1) 3. 2. EU、2024年半ばからADDWを義務化 - 仕様(2) 3.2.8. EU、2024年半ばからADDWを義務化 - 仕様(3) 3.2.9. ADDWシステムの考察 3.2.10.SAEレベル1からレベル4へのDMSセンサースイートの進化 3.2.11. 車内地域規制の概要-欧州と中国 3.2.12. 規制-米国 3.2.13. 2023年ユーロNCAP詳細評価(1) 3.3. Privacy by Design 3.3.2. Privacy - Accuracy and Consequences 3.3.3. Privacy - Anticipating the Uses and More Evidence is Needed 4. ENABLING TECHNOLOGIES FOR DMS AND OMS 4. 1. ドライバー・モニタリング・システム(DMS) 4.1.2. DMSの用途 4.1.3. 機能別センシング技術の概要 4.1.4. センシング技術: レーダー、ToF、IR カメラの技術比較 4.1.6. OMS 車載センシング技術の比較 4.2. ToF カメラ 4.2.1. DMS 用 ToF カメラ - 原理 4.2.2. Infineon DMS - REAL3™ ToF イメージャ IRS2877A(S) 4.2.3. ToF カメラのティアダウン 4.2.4. Melexis - 3D ToFカメラ 4.2.6. ToFイメージングセンサーの解像度 4.2.7. 乗員モニタリングシステム(OMS):カメラ 4. 2. PreAct - OMS用フラッシュLiDAR 4.2.9. LG Innotek - DMS用ToFカメラ 4.2.10. Terabee 4.2.11. ToFセンサーの主な限界 4. 2. キャビンモニタリング技術のハイレベル比較 - ステレオビジョン、構造化光、飛行時間型 4.2.13. 部品表 - ToFカメラ 4.2.14. ToFカメラの年間台数予測:2020-2035 4.2.15. 車載用ToFカメラの年間市場規模予測:2020-2035 4. 2. 16. 自動車当たりの平均ToFカメラ台数 - 2020-2035年の予測 4.3. NIR/IR イメージング 4.3.1. IRイメージングの応用 - 2Dと3D 4.3.2. 電磁スペクトルの区分 4.3.3. SWOT - NIRカメラ/センサー 4.3.4. DMSにおける赤外線(IR) - 概要 4.3.5. IR光源: IR光源: LEDとVCSEL(1) 4.3.6: 潜在的な統合領域 4.3.8. 性能指標 4.3.9. 照明のベンチマーク 4.3.10. DMSおよびOMSにおけるIR LEDおよびVCSELの要件 4.3.11. VCSEL 対LEDの性能特性- パワーと波長 4.3.12. V C SELとLEDの性 能比較 - 輝度と効率 4.3.13. VCSELとLEDの性能比較 - 輝度とFOI 4.3.14. VCSELとLEDの性能比較 - コスト 4.3.15. LEDとVCSELの比較 - まとめ 4.3.16. VCSELにおける主要企業の概要 4.3.17. 買収 4.3.18. ケーススタディ: ケーススタディ:Seeing Machines (1) 4.3.20. ケーススタディ: ケーススタディ: ケーススタディ:ヴァレオ-大手自動車部品サプライヤー 4.3.23. ケーススタディ:AMS Osram - 照明器具サプライヤー 4.3.24. STマイクロエレクトロニクス: IRセンサ 4.3.26. IR LEDドライバ 4.3.27. 乗用車用IRカメラ-台数予測 2020-2034 4.3.28. 乗用車1台当たりの平均IRカメラ:2020-2035 4.3.29. 予測: 市場規模予測:IR カメラ(百万米ドル):2020-2035 4.4. レーダー 4.4.1. レーダー技術の紹介 4.4.2. 超広帯域幅を使用する理由 4.4.3. ケーススタディ: Infineon - OMS用60GHzレーダー・センサ 4.4.5. Vayyar 4.4.6. Pontosense 4.4.7. LG Innotek 4.4.8. Valeo 4.4.9. Joyson Safety Systems 4.4.10. Texas Instruments 4.4.11. NXP - TEF810X 4.4.12. A cconeer 4.4.13. WHST STA60-4 Pro/STA79-4 Pro 4.4.14. Volvo 4.4.15. 車載レーダーの比較 4.4.16. 予測 - レーダーの年間販売台数: 2020-2034 : 部品表 - 車載レーダー1台当たりのコスト 4.4.19. 車載レーダーの年間市場規模予測:2020-2035 4.5. トルクステアリングセンサー 4.5.1. HOD用トルクセンサー - 動作原理 4.5.2. トルクセンサーは簡単に騙される - テスラ 4.5.3. トルクステアリングセンサーの数量予測:2020-2034 4.5.4. トルクステアリングセンサ市場規模予測:2020-2034 4.6. HOD、DMS、OMS向け静電容量式、圧力、温度センサー 4.6.1. DMSにおける静電容量式センサーの現状 4.6.2. HOD機能のブロック図 4.6.3. 静電容量式センサーの欠点と改善点(1) 4.6.4. 静電容量式センサーの欠点と改善点(2) 4. 6. AMS Osram Capacitive Sensor - Overview 4.6.6. AMS Osram Capacitive Sensor - Integrated Circuits 4.6.7. Capacitive Sensors - IEE Smart Sensing Solution 4.6.8. AMS Osram Capacitive Sensor Application 4.6.9. Smart Seat - Seat with Sensors From Innovation Lab 4.6.10. InnovationLab:車載用プリントセンサー用 Lab-2-Fab 4.6.11. Tacterion : Mercedes-Benz Capacitive Sensors for Hands-On Detection 4.6.13. Myant - Health Monitoring at the Wheel 4.6.14. VW Capacitive Steering Wheels 4.6.15. ZF - Multiple Zones (more than three) Provided? 4.6.16. ZF - 画面ではなくステアリングホイールに触れて操作? 4. 6.17. アルプスアルパインの4ゾーン電極センサー - 技術分析 4.6.18. ファーウェイ - 従来の問題を克服する静電容量式センサーに関する特許 4.6.19. アイディン・ロボティクスの静電容量式技術:静電容量式ステアリング・ホイールに適合する可能性? 4. NXPのステアリングホイールコントローラHOD 4.6.21. ForcIOT - ストレッチャブル・エレクトロニクスによるグリップ圧センシング 4.6.22. Microchipのステアリングホイール - 静電容量式HOD 4.6.23. Volume Forecast - Capacitive Steering Sensors:2020-2034 4.6.24. 価格予測 - 静電容量式ステアリングセンサー単価 2020-2034 4.6.25. 静電容量式ステアリングセンサーの市場規模予測:2020-2035 5. インキャビンセンシングの新興技術 5.1. スマートコックピット用プリンテッドセンサー 5.1.1. Human Design Group: Liten: Epicnpoc: スマート・コックピット・コンポーネントを統合するソフトウェア 5.1.4. Actronika: 5.1.5. Ultraleap: : 代替の眼球運動追跡技術 5.2.1. DMSのための眼球追跡 5.2.2. 眼球追跡センサーのカテゴリー 5.2.3. マシンビジョン付きカメラを用いた眼球追跡 5.2.4. 従来のNIRカメラとマシンビジョンソフトウェアに基づく眼球追跡企業 5.2.5. 眼球追跡のためのイベントベースビジョン 5.2.6. イベントベースビジョン: イベントベースビジョン用ソフトウェアの重要性 5.2.8: レーザースキャニングMEMSによるアイトラッキング 5.2.10. 眼球運動の静電容量センシング 5.3. 脳機能モニタリング 5.3.1. 脳機能モニタリング技術 5.3.2. 認知作業負荷モニタリングのための脳計測技術の動向 5.3.3. 脳磁図 5.3.4: 従来の脳磁図(MEG)の動作原理 5.3.6. 光磁気計測の動作原理 5.3.7. 自動車空間における脳機能モニタリング 5.4. 心血管系指標 5.4.1 . CardioID - ドライバー向けECGモニタリング 5.5. BMW IXとX5 5.5.2. BMW - ジェスチャーコントロール 5.5.3. GMのスーパークルーズ 5.5.4. ポールスター3ドライバーモニタリングシステム 5.5.5. ジャガー・ ランドローバー 5.5.6. アウディ・フィットドライバー 5.5.7. ユースケース - MAXUS MIFA 9: DMS + Dual OMS 5. 5. Trumpchi GS8 5.5.9. Jetour Dashing X90 5.5.10. Subaru's DMS 5.5.11. Ford - BlueCruise Technology 5.5.12. Tesla - IR-based DMS 5.5.13. Tesla In-Cabin Radar 5.5.14. トヨタ・レクサス 5.5.16. トヨタ・ミライ 5.5.17. XPeng Motors 5.5.18. Nio ET7 - DMSおよびOMSカメラ 5.5.19. Li Auto L9 - 3D ToFカメラ 5.5.20. Li Auto - DMS用2D IRカメラ 5. 5. 5.5.22. Hongqi Auto - Capacitive Steering Wheels + Fatigue Detection Cameras 5.5.23. HAVAL - F7 5.5.24. WEY - VV6 6. サプライヤー 6.1. サプライヤーの概要 6.1.1.サプライチェーンの概要 - DMS 6.1.2. 買収とパートナーシップ 6.2. ティアワン・サプライヤー - 車内センサーシステム 6.2.1. 三菱自動車 6.2.2. 三菱電機 - 広角カメラ 6.2. 3. Continental AG 6.2.4. 株式会社 デンソー 6.2.5. Harman - Ready Care 6.2.6. ZF Friedrichshafen Ag - Towards Integrated Safety 6.2.7. Intel and Cipia 6.2.8. Valeo 6.2.9. Hyundai Mobis - M.Brain:世界初の脳波ベースのDMS 6.2.10. Visteon - DMSおよびOMS向けインテリア・センシング 6.2.11. Veoneer 6.2.12. SenseTime 6.3. ティア 2サプライヤー - ソフトウェア、LED、画像センサー、チップ 6.3.1. CipiaのDriver Senseドライバー・モニタリング・システム 6.3.2. Emotion3D 6.3. 3. 6.3.5. Smart Eye Activity Detection Systems 6.3.6. Tobii 6.3.7. Unikie - ドライバー覚醒検知用カメラ 6. 3. 8. Onsemi - 車内センシング用半導体デバイス 6.3.9. Eyeris 6.3.10. OmniVision 6.3.11. NXP and Momenta 6.3.12.ルネサス エレクトロニクス株式会社 7. AI AND IN-CABIN SENSING COMBINATION 7.1.1. 車内センシングに統合されるAIと先進ハードウェアの主要動向 7.1.2. LGとサムスンオートモーティブの発表 7.1.3. LG & Ambarellaのドライバー・モニタリング・システム(DMS) 7.1.4. Texas Instruments's Edge AI Radar Sensor 8. FORECAST SUMMARY 8.1.1. Addressable Market by Region 2025-2045 8.1.2. Addressable Market by SAE Level 2025-2036 8.1.3. Method 8.1.4. 車載センサーの年間販売台数(百万台):2020-2035 8.1.5. 車載センサーの年間市場規模(億米ドル):2020-2035 8.1.6. 機内アクティブセンサー別数量予測: 機内アクティブセンサー別市場規模予測: 2020~2035年 8.1.7:2020-2035 8.1.8. 機内画像センサー別市場シェア: 2020-2035 8.1. 9 :2020-2035 8.1.9. HODセンサーの年間販売台数:2020-2035 8.1.10. HODセンサーの年間市場規模:2020-2035 8.1.11. 機内持ち込みセンサーの年間市場規模 - 中国: 2020-2035 8.1.12. 機内持ち込みセンサーの年間市場規模 - 欧州: 2020-2035 8.1.13. 機内持ち込みセンサーの年間市場規模 - 米国: 2020-2035 8.1.14. 9. 企業プロフィール 9.1. ams AG 9.2. AMS Osram 9.3. Eyeris 9.5. IEE 9.6. IMEC 9.7. Jungo Connectivity 9.8. Murata 9.9. Next2U 9.10. Panasonic 9.11. Pontosense? PreAct Technologies: SaverOne 9.14. Seeing Machines 9.15. Senseair 9.16. Subaru 9.17. Teledyne FLIR 9.18. TriEye 9.19. TriLumina (Lumentum) 9.20. Valeo 9.21. ZF: Automotive Tier 1 Pushing Robot Shuttle
Summary
この調査レポートでは、地域別の動向、技術、規制を詳細に調査し、自動車産業における車載センサーの新たな市場について詳細に調査・分析しています。
主な掲載内容(目次より抜粋)
Report Summary
Regulations like the Advanced Driver Distraction Warning (ADDW) and General Safety Regulation (GSR) are driving the growing importance of in-cabin sensing, particularly driver and occupancy monitoring systems. IDTechEx's report, "In-Cabin Sensing 2025-2035: Technologies, Opportunities, Markets", examines these regulations and explores key technologies, including near-infrared (NIR) cameras, radar, time-of-flight (ToF) cameras, AI/software-defined vehicles, torque steering sensors, and capacitive steering sensors. This report provides an in-depth look at regional trends, technologies, and regulations, highlighting emerging market opportunities for in-cabin sensors in the automotive industry. It includes detailed regional forecasts by technology type, covering:
DMS and OMS Technology Roadmap
In-cabin sensing is generally divided into driver monitoring systems (DMS) and occupant monitoring systems (OMS). DMS is expected to become mandatory due to regulatory pressures, while OMS is anticipated to be adopted primarily for mid- to high-end vehicles as a differentiator. DMS monitors driver conditions like drowsiness and distraction, while OMS focuses on tracking passengers, such as detecting unattended children or monitoring vital signs. As of early 2025, the leading DMS technology is the combination of NIR and RGB cameras, as NIR light does not distract the driver. With computer vision software, these systems can detect features like eyelid movement and gaze, helping to identify driver fatigue or distraction. NIR cameras consist of two essential components: an NIR illuminator (usually an LED) and an NIR imager. Alongside drowsiness detection, hands-on detection (HOD) plays a crucial role in ensuring safety. Traditional HOD systems use steering torque sensors, though they can be prone to false positives. As a result, capacitive touch sensors, which offer better performance, are increasingly being adopted. However, to reduce costs, many automotive OEMs are opting to combine NIR+RGB cameras with torque sensors, as both are already required in vehicles, minimizing the need for additional capacitive sensors, which typically cost around $2-5 each.
OMS, on the other hand, is generally non-mandatory, but many automotive manufacturers are integrating sensors such as radar. Radar modules are useful for monitoring occupant vital signs like heart and respiration rates. Additionally, the mmWave technology used in radar can penetrate physical barriers, making it effective for detecting rear-facing infants in child seats. However, radar modules tend to be expensive, limiting their use to mid- to high-end vehicle models.
The report also includes a 10-year outlook on the adoption of various in-cabin sensing technologies, along with the use of these sensors across key regions including China, USA, Europe, Japan, and the rest of the world. IDTechEx believes that driven by the regulations as well as the pursuit of differentiations of modern vehicles, the in-cabin sensors will continue to grow.
Market size forecast of in-cabin sensors, IR cameras, radar modules, ToF cameras, capacitive, and torque steering sensors. For full data, refer to In-Cabin Sensing 2025-2035. Source: IDTechEx
AI, software-defined vehicles and in-cabin sensing
A major trend is integrating in-cabin sensing with software-defined vehicles. Due to ADDW regulations, automotive OEMs will need to use components like NIR+RGB cameras, which can also support additional features. One key strategy is to combine these sensors with AI and software-defined vehicle technologies, enabling capabilities like driver profile identification and personalized configurations. IDTechEx's report highlights the role of AI in enhancing vehicle functionalities, showcasing real-world use cases.
In summary, this report offers a comprehensive analysis of the regulatory landscape, key technologies, business opportunities, and future trends in in-cabin sensing and software-defined vehicles within the automotive sector.
This report provides critical market intelligence about the sensors and components for in-cabin sensing, driver monitoring systems, and occupant monitoring systems.
This includes:
Overview of the regional regulations that affect the adoption of driver and occupant monitoring systems.
Review and analysis of in-cabin sensing combined with AI and software-defined vehicles, and the future roadmap of technologies for in-cabin sensing with the increasing SAE autonomous driving level.
General overview of critical technologies used for in-cabin sensing, including:
Analysis of emerging technologies for in-cabin sensing, including:
A comprehensive analysis of suppliers in the supply chain.
Market analysis and opportunities
Table of Contents
1. EXECUTIVE SUMMARY
1.1. An Overview of DMS and OMS Systems Within In-Cabin Monitoring
1.2. Trends of In-Cabin Sensing (1/2)
1.3. Trends of In-Cabin Sensing (2/2)
1.4. What is a Driver Monitoring System (DMS)?
1.5. Why Does the Driver Need Monitoring?
1.6. Current Technologies for Interior Monitoring System (IMS)
1.7. Technologies Categorization: Driver Monitoring System (DMS)
1.8. Overview of In-Cabin Sensors by OEM (1)
1.9. Overview of In-Cabin Sensors by OEM (2)
1.10. Yearly Volume Sales of In-Cabin Sensors (Millions): 2020-2035
1.11. Yearly Market Size of In-Cabin Sensors (US$ Billions): 2020-2035
1.12. Volume Forecast by In-Cabin Active Sensors: 2020-2035
1.13. Market Size Forecast by In-Cabin Active Sensors: 2020-2035
1.14. Market Share by In-Cabin Active Sensors: 2020-2035
1.15. Yearly Volume Sales of HOD Sensors: 2020-2035
1.16. Yearly Market Size of Passive Sensors: 2020-2035
1.17. Infrared (IR) Cameras in DMS
1.18. Trend - Integration into Mirrors or Displays with ADAS
1.19. Potential Integration Areas
1.20. ToF Camera for DMS - Principles
1.21. ToF Imaging Sensors: Resolution and Price Benchmarking
1.22. Radar - Introduction
1.23. Comparison of In-Cabin Radars
1.24. Current Status of Capacitive Sensors in DMS
1.25. Evolution of DMS Sensor Suite from SAE Level 1 to Level 4
1.26. Data Privacy
2. INTRODUCTION TO AUTONOMOUS DRIVING
2.1. SAE Level of Driving Automation
2.2. In-Cabin Sensing for Autonomous Cars
3. REGIONAL REGULATIONS AND REQUIREMENTS
3.1. Overview of Regulations
3.1.1. Overview of Regulations by Region
3.2. Trend of Mandating DMS
3.2.1. Regional NCAP Standards
3.2.2. DDAW - New Car Assessment Programs
3.2.3. DDAW - EU General Safety Regulation (GSR) - part 1
3.2.4. DDAW - EU General Safety Regulation (GSR) - part 2
3.2.5. EU Mandating DDAW July 2022
3.2.6. EU Mandating ADDW From Mid-2024 - Specifications (1)
3.2.7. EU Mandating ADDW From Mid-2024 - Specifications (2)
3.2.8. EU Mandating ADDW From Mid-2024 - Specifications (3)
3.2.9. Considerations of ADDW System
3.2.10. Evolution of DMS Sensor Suite from SAE Level 1 to Level 4
3.2.11. In-Cabin Regional Regulation Overview - Europe and China
3.2.12. Regulations - USA
3.2.13. 2023 Euro NCAP In-Depth Assessment (1)
3.3. Data Privacy
3.3.1. Privacy by Design
3.3.2. Privacy - Accuracy and Consequences
3.3.3. Privacy - Anticipating the Uses and More Evidence is Needed
4. ENABLING TECHNOLOGIES FOR DMS AND OMS
4.1. Introduction to DMS and OMS technologies
4.1.1. Driver Monitoring System (DMS)
4.1.2. Applications of DMS
4.1.3. Overview of Sensing Technologies by Features
4.1.4. Sensing Technologies: Passive and Active
4.1.5. Technology Comparison of Radar, ToF and IR Cameras
4.1.6. Comparison of OMS In-Cabin Sensing Technologies
4.2. ToF Cameras
4.2.1. ToF Camera for DMS - Principles
4.2.2. Infineon DMS - REAL3™ ToF Imager IRS2877A(S)
4.2.3. ToF Camera Teardowns
4.2.4. Magna - DMS Integrated in Rear-View Mirror
4.2.5. Melexis - 3D ToF Camera
4.2.6. ToF Imaging Sensors Resolution
4.2.7. Occupant Monitoring System (OMS): Cameras
4.2.8. PreAct - Flash LiDAR for OMS
4.2.9. LG Innotek - ToF Camera for DMS
4.2.10. Terabee
4.2.11. Key Limitation of ToF Sensors
4.2.12. Cabin Monitoring Technology High-Level Comparison - Stereo Vision, Structured Light, Time-of-Flight
4.2.13. Bill of Materials - ToF Camera
4.2.14. Yearly Volume Forecast ToF Cameras: 2020-2035
4.2.15. Yearly Market Size Forecast for In-Cabin ToF Cameras: 2020-2035
4.2.16. Average Number of ToF Camera per Vehicle - Forecast 2020-2035
4.3. NIR/IR Imaging
4.3.1. Applications of IR Imaging - 2D and 3D
4.3.2. Segmenting the electromagnetic spectrum
4.3.3. SWOT - NIR cameras/sensors
4.3.4. Infrared (IR) in DMS - Overview
4.3.5. IR Light Sources: LED and VCSEL (1)
4.3.6. IR Light Sources: LED and VCSEL (2)
4.3.7. Potential Integration Areas
4.3.8. Performance Indicators
4.3.9. Benchmarking Illuminators
4.3.10. Requirements of IR LEDs and VCSELs for DMS and OMS
4.3.11. VCSEL vs LED Performance Characteristics - Power and Wavelength
4.3.12. VCSEL vs LED Performance Characteristics - Brightness and Efficiency
4.3.13. VCSEL vs LED Performance Characteristics - Brightness and FOI
4.3.14. VCSEL vs LED Performance Characteristics - Cost
4.3.15. LEDs Vs. VCSEL - Summary
4.3.16. Overview of Leading Players in VCSEL
4.3.17. Acquisition
4.3.18. Case Study: Combining NIR + Thermal Camera - Next2U
4.3.19. Case Study: Seeing Machines (1)
4.3.20. Case Study: Seeing Machines (2)
4.3.21. Case Study: Seeing Machines (3)
4.3.22. Case Study: Valeo - a Major Tier-One Automotive Supplier
4.3.23. Case Study: AMS Osram - Illuminator Supplier
4.3.24. ST Microelectronics: Global shutter NIR image sensors for in-cabin monitoring
4.3.25. IR Sensors
4.3.26. IR LED Drivers
4.3.27. IR Cameras for Passenger Cars - Volume Forecast 2020-2034
4.3.28. Average IR Camera Per Passenger Car: 2020-2035
4.3.29. Forecast: Cost per IR Camera for DMS
4.3.30. Market Size Forecast: IR Cameras (US$ Millions): 2020-2035
4.4. Radar
4.4.1. Introduction to Radar Technology
4.4.2. Why use Ultrawide Bandwidth
4.4.3. Case Study: Imec
4.4.4. Infineon - 60GHz Radar Sensor for OMS
4.4.5. Vayyar
4.4.6. Pontosense
4.4.7. LG Innotek
4.4.8. Valeo
4.4.9. Joyson Safety Systems
4.4.10. Texas Instruments
4.4.11. NXP - TEF810X
4.4.12. Acconeer
4.4.13. WHST STA60-4 Pro/STA79-4 Pro
4.4.14. Volvo
4.4.15. Comparison of In-Cabin Radars
4.4.16. Forecast - Yearly Volume Sales of Radar: 2020-2034
4.4.17. Forecast - Radar Per Vehicle: 2020-2034
4.4.18. Bill of Materials - Cost per In-Cabin Radar
4.4.19. Yearly Market Size Forecast for In-Cabin Radar: 2020-2035
4.5. Torque Steering Sensors
4.5.1. Torque Sensor for HOD - Working Principles
4.5.2. Torque Sensors Can be Easily Deceived - Tesla
4.5.3. Torque Steering Sensor Volume Forecast: 2020-2034
4.5.4. Torque Steering Sensor Market Size Forecast: 2020-2034
4.6. Capacitive, Pressure, and Temperature Sensors for HOD, DMS, and OMS
4.6.1. Current Status of Capacitive Sensors in DMS
4.6.2. Block Diagram of HOD Functions
4.6.3. Drawbacks and Improvements on Capacitive Sensors (1)
4.6.4. Drawbacks and Improvements on Capacitive Sensors (2)
4.6.5. AMS Osram Capacitive Sensor - Overview
4.6.6. AMS Osram Capacitive Sensor - Integrated Circuits
4.6.7. Capacitive Sensors - IEE Smart Sensing Solution
4.6.8. AMS Osram Capacitive Sensor Application
4.6.9. Smart Seat - Seat with Sensors From Innovation Lab
4.6.10. InnovationLab: Lab-2-Fab for printed sensors for automotive applications
4.6.11. Tacterion: Tactile Flexible Sensors For Cockpit Controls
4.6.12. Mercedes-Benz Capacitive Sensors for Hands-On Detection
4.6.13. Myant - Health Monitoring at the Wheel
4.6.14. VW Capacitive Steering Wheels
4.6.15. ZF - Multiple Zones (more than three) Provided?
4.6.16. ZF - Touch the Steering Wheel Rather Than Screen To Control?
4.6.17. Alps Alpine's 4 Zone Electrode Sensor - Technology Analysis
4.6.18. Huawei - Patents on Capacitive Sensors Overcoming Traditional Issues
4.6.19. Aidin Robotics' Capacitive Technology: Potential Fit for Capacitive Steering Wheels?
4.6.20. Steering Wheel Controller HOD from NXP
4.6.21. ForcIOT - Stretchable Electronics for Grip Pressure Sensing
4.6.22. Microchip's Steering Wheel - Capacitive HOD
4.6.23. Volume Forecast - Capacitive Steering Sensors: 2020-2034
4.6.24. Price Forecast - Cost per Capacitive Steering Sensor 2020-2034
4.6.25. Market Size Forecast of Capacitive Steering Sensors: 2020-2035
5. EMERGING TECHNOLOGIES IN IN-CABIN SENSING
5.1. Printed Sensors for Smart Cockpits
5.1.1. Human Design Group: Future of automotive interiors
5.1.2. CEA Liten: Printed electronics for automotive industry
5.1.3. Epicnpoc: Software to integrate smart cockpit components
5.1.4. Actronika: Localized haptics on cockpit screens
5.1.5. Ultraleap: Mid-air haptics for automotive
5.1.6. Aryballe: Digital olfaction for automotive use cases
5.2. Alternate Eye Movement Tracking Technologies
5.2.1. Eye-Tracking for DMS
5.2.2. Eye-Tracking Sensor Categories
5.2.3. Eye-tracking using cameras with machine vision
5.2.4. Eye-tracking companies based on conventional/NIR cameras and machine vision software
5.2.5. Event-Based Vision for Eye-Tracking
5.2.6. Event-Based Vision: Pros and Cons
5.2.7. Importance of software for event-based vision
5.2.8. Prophesee: Company overview
5.2.9. Eye tracking with laser scanning MEMS
5.2.10. Capacitive Sensing of Eye Movement
5.3. Brain Function Monitoring
5.3.1. Brain Function Monitoring Technologies
5.3.2. Trends in Brain Measurement Technology for Cognitive Workload Monitoring
5.3.3. Magnetoencephalography
5.3.4. State of the Art: Optically Pumped Magnetometers
5.3.5. Operating Principles of Conventional Magnetoencephalography (MEG)
5.3.6. Operating principal of optical magnetometry
5.3.7. Brain Function Monitoring in the Automotive Space
5.4. Cardiovascular Metrics
5.4.1. CardioID - ECG Monitoring for Drivers
5.5. Case Studies and Real World Examples of In-Cabin Sensing Applications
5.5.1. BMW IX and X5
5.5.2. BMW - Gesture Control
5.5.3. GM's Super Cruise
5.5.4. Polestar 3 Driver Monitoring System
5.5.5. Jaguar Land Rover
5.5.6. Audi FitDriver
5.5.7. Use Case - MAXUS MIFA 9: DMS + Dual OMS
5.5.8. Trumpchi GS8
5.5.9. Jetour Dashing X90
5.5.10. Subaru's DMS
5.5.11. Ford - BlueCruise Technology
5.5.12. Tesla - IR-based DMS
5.5.13. Tesla In-Cabin Radar
5.5.14. Nissan - ProPilot 2.0
5.5.15. Toyota and Lexus
5.5.16. Toyota Mirai
5.5.17. XPeng Motors
5.5.18. Nio ET7 - DMS and OMS Cameras
5.5.19. Li Auto L9 - 3D ToF Camera
5.5.20. Li Auto - 2D IR Camera for DMS
5.5.21. AION
5.5.22. Hongqi Auto - Capacitive Steering Wheels + Fatigue Detection Cameras
5.5.23. HAVAL - F7
5.5.24. WEY - VV6
6. SUPPLIERS
6.1. Overview of Suppliers
6.1.1. Overview of Supply Chain - DMS
6.1.2. Acquisition and Partnerships
6.2. Tier One Suppliers - In-Cabin Sensing Systems
6.2.1. Mitsubishi
6.2.2. Mitsubishi Electric - Wide-Angle Cameras
6.2.3. Continental AG
6.2.4. Denso Corporation
6.2.5. Harman - Ready Care
6.2.6. ZF Friedrichshafen Ag - Towards Integrated Safety
6.2.7. Intel and Cipia
6.2.8. Valeo
6.2.9. Hyundai Mobis - M.Brain: The World's First Brainwave-based DMS
6.2.10. Visteon - Interior Sensing for DMS and OMS
6.2.11. Veoneer
6.2.12. SenseTime
6.3. Tier 2 Suppliers - Software, LEDs, Image Sensors, and Chips
6.3.1. Cipia's Driver Sense Driver Monitoring System
6.3.2. Emotion3D
6.3.3. Seeing Machines
6.3.4. 7invensu
6.3.5. Smart Eye Activity Detection Systems
6.3.6. Tobii
6.3.7. Unikie - Cameras for Detection of Driver Alertness
6.3.8. Onsemi - Semiconductor Devices for In-Cabin Sensing
6.3.9. Eyeris
6.3.10. OmniVision
6.3.11. NXP and Momenta
6.3.12. Renesas Electronics Corporation
7. AI AND IN-CABIN SENSING COMBINATION
7.1.1. Key trends of AI and advanced hardware integrated into in-cabin sensing
7.1.2. LG and Samsung Automotive Announcements
7.1.3. LG & Ambarella's Driver Monitoring System (DMS)
7.1.4. HARMAN's AI and Cabin Monitoring
7.1.5. Texas Instruments' Edge AI Radar Sensor
8. FORECAST SUMMARY
8.1.1. Addressable Market by Region 2025-2045
8.1.2. Addressable Market by SAE Level 2025-2036
8.1.3. Method
8.1.4. Yearly Volume Sales of In-Cabin Sensors (Millions): 2020-2035
8.1.5. Yearly Market Size of In-Cabin Sensors (US$ Billions): 2020-2035
8.1.6. Volume Forecast by In-Cabin Active Sensors: 2020-2035
8.1.7. Market Size Forecast by In-Cabin Active Sensors: 2020-2035
8.1.8. Market Share by In-Cabin Imaging Sensors: 2020-2035
8.1.9. Yearly Volume Sales of HOD Sensors: 2020-2035
8.1.10. Yearly Market Size of HOD Sensors: 2020-2035
8.1.11. Yearly Market Size of In-Cabin Sensors - China: 2020-2035
8.1.12. Yearly Market Size of In-Cabin Sensors - Europe: 2020-2035
8.1.13. Yearly Market Size of In-Cabin Sensors - USA: 2020-2035
8.1.14. Yearly Market Size of In-Cabin Sensors - Japan: 2020-2035
9. COMPANY PROFILES
9.1. ams AG
9.2. AMS Osram
9.3. Excelitas
9.4. Eyeris
9.5. IEE
9.6. IMEC
9.7. Jungo Connectivity
9.8. Murata
9.9. Next2U
9.10. Panasonic
9.11. Pontosense — Radars for In-Cabin Monitoring
9.12. PreAct Technologies: Software-Defined Sensors
9.13. SaverOne
9.14. Seeing Machines
9.15. Senseair
9.16. Subaru
9.17. Teledyne FLIR
9.18. TriEye
9.19. TriLumina (Lumentum)
9.20. Valeo
9.21. ZF: Automotive Tier 1 Pushing Robot Shuttles
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