ライダー2024-2034:技術、プレーヤー、市場、予測Lidar 2024-2034: Technologies, Players, Markets & Forecasts 近年、自律走行機能の開発・進展に伴い、自動車業界ではセンサー技術の目覚ましい進歩が見られるが、その中でも特に注目を集めているのが、レーザー光を使って距離を測定し、周囲の精密な3Dマップを作成するリ... もっと見る
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サマリー
近年、自律走行機能の開発・進展に伴い、自動車業界ではセンサー技術の目覚ましい進歩が見られるが、その中でも特に注目を集めているのが、レーザー光を使って距離を測定し、周囲の精密な3Dマップを作成するリモートセンシング手法である3次元光検出測距(LiDAR)である。
自動車用途のライダー市場は、2034年までに95億米ドルに成長する。自動車産業で採用されるライダーの需要は、ビームステアリング技術の革新、性能向上、ライダートランシーバー部品のコスト削減など、ライダーの巨額投資と急速な進歩を後押しする。このような取り組みにより、ライダーは従来の用途や自動車にとどまらず、より広範な応用シナリオに導入されることが可能になります。IDTechExは、レーザー物理、半導体、光学、センサー、オプトエレクトロニクス、輸送などの分野における経験を活かし、技術や製品に関する包括的な分析を提供しています。自動車に焦点を当てたライダーユニットと市場金額に関する10年間の市場予測が提供されています。IDTechExはまた、現在の既存および近未来の自動車での採用について、車種、発売時期、ライダープレーヤー、ライダーモデル、ライダータイプ、採用ライダー数、車両上の位置などの主要なライダー採用の詳細も提供しています。
IDTechExは、専門アナリストによる専門的な調査期間を経て、世界の3Dライダー技術の状況と対応する市場に関する独自の洞察を提供するレポートを発行しました。本レポートは、自動車産業に焦点を当てた市場の現状と予測に関する包括的な分析を含んでおり、技術分析は、産業オートメーション、ロボット工学、スマートシティ、セキュリティ、マッピング用のライダーにも適用される可能性があります。重要な点として、本レポートは、主要企業へのインタビューを通じて収集した一次データの偏りのない分析を示しており、輸送、エレクトロニクス、フォトニクス分野における当社の専門知識に基づいています。
本レポートは以下のような企業にとって有益な情報を提供します:
*類似・競合センサー
ライダー革命: より多くの機械が世界を見ることを可能にする
ライダーは光検出と測距の略で、数十年前から存在する測距技術であり、その歴史はレーザーが発明された直後の1960年代頃に遡る。ライダーはすでに、地図作成、測量、軍事、考古学、農業、地質学などの用途に使われてきた。
しかし、ビーム・ステアリング・システムを使って3D情報を提供する3D LiDARの開発の恩恵を受けた商用自動車用途にこの技術が応用され始めたのは、2000年代に入ってからである。ビームステアリング技術の発明は、ライダーが3D空間に到達することを可能にし、使用シナリオを拡大した。
3Dライダーは、機械が世界を見て判断し、ナビゲートすることを可能にする光学知覚技術です。現在、ライダーを使用する機械は、小型のサービスロボットから大型の自律走行車まで多岐にわたります。急速に進化するライダー技術と市場には、多くの不確かな疑問が残されている。ライダーシステムのあらゆるコンポーネントに数多くの選択肢があり、技術環境は乱雑である。IDTechExは、すべてのライダープレーヤーとライダーユーザーが行わなければならない4つの重要な技術選択を特定した:測定プロセス、レーザー、ビーム操舵機構、光検出器。ビームステアリング機構は最も複雑で重要な選択であり、エミッターとレシーバー(トランシーバー)は将来のライダーコスト削減と更なる性能向上に重要な役割を果たす。
3Dライダーモジュールの設計または選択における4つの重要な技術選択。出典 IDTechEx
どちらが勝つか 競争の激しい技術状況
主要コンポーネントと測定方法に関する数多くの技術的選択肢があるため、様々な技術の組み合わせが可能であり、この分野で活躍するプレーヤーは互いに際立った存在となっている。この分野のプレーヤーのほとんどは、競合技術よりも優れた独自の次世代製品を提供すると主張している。
ライダー技術の選択肢 出典 IDTechEx
しかし、選択肢は無限ではない。例えば、垂直共振器面発光レーザー(VCSEL)は、エッジ発光レーザー(EEL)と比べて、3Dフラッシュ・ライダーではより一般的な選択肢です。VCSELは波長905nmで成熟しているが、短波長赤外(SWIR)を使って実現するのは非常に難しい。また、技術的な課題が多いため、MEMSとFMCWのような一般的な組み合わせは少ない。
IDTechExは、レーザー物理学、半導体物理学、オプトエレクトロニクスの経験に加え、数十億ドル規模の企業へのビジネス成長と技術戦略に関するアドバイスの経験により、輸送、エレクトロニクス、フォトニクス分野における専門知識を構築し、包括的な技術分析とベンチマーキングを提供することができます。
今日の技術選択は、将来のライダーの性能、価格、拡張性に甚大な影響を与える。ライダー市場の現状は持続不可能であり、必然的に勝者となる技術やプレーヤーが出現し、技術やビジネスのランドスケープが統合されるからです。
ビジョンだけか、センサー・フュージョンか: 市場はどこへ向かうのか?
代表的な企業として、テスラはビジョンのみの陣営に立つが、大半の自動車OEMはライダーを含むセンサー・フュージョンを将来の答えとして追求している。冗長性の要求と3D情報への要求の高まりにより、ライダーはますます魅力的になっている。自動車のADASと自律走行車市場での戦いは、ライダーが価格を下げ、信頼性を高めることで、他のアプリケーション市場に受け入れられる機会を提供するのに役立っています。材料サプライヤーから自動車OEMまで、ライダーサプライチェーンを通じた取り組みは、従来の材料・部品企業に機会を提供するだけでなく、今後のイノベーションによって消費者の新しいライフスタイルを可能にする。
世界のライダープレーヤー分布 出典 IDTechEx
中国企業対非中国企業、OEM/Tier1企業対ライダー企業
2024年に向けて、多くのライダー採用が世間で取り上げられている。LiDARを自動車産業に統合する当初の目的は、そのユニークな利点を活用してカメラのような既存のセンサーの限界に対処することであり、これは多くのLiDAR新興企業によってしばしば強調されている。しかし、IDTechExによる最近の調査によると、自動車アプリケーションにおけるLiDARの現在および近い将来の採用は、主に性能の考慮によって推進されているわけではないことが示唆されている。OEMやティア1企業は、ティア2ライダー企業と比べて考慮すべき点が大きく異なっており、後者は技術の進歩や性能向上に重点を置いているのに対し、前者はコスト、信頼性、車載グレードに合格する可能性、サプライチェーン、大量生産能力、拡張性、統合の容易さなど、他の要素を同等かそれ以上に重視している。加えて、市場環境は、中国市場と非中国市場で全く異なる動きを示している。
IDTechExは、自動車部品サプライヤーと自動車OEMをカバーし、自らを自動車Tier2サプライヤーと位置づけるプレーヤーに焦点を当てている。本レポートでは、ライダー技術の革新がライダー市場セグメントの成長にどのような影響を与えるかを探っている。技術分析の章では、IDTechExが物理学研究の経験を活かし、専門家以外の読者にも斬新な技術コンセプトを解説しています。市場予測は、一次および二次データの広範な分析に基づき、市場促進要因、阻害要因、主要プレイヤーの活動を慎重に考察しています。4種類のレベル3+自律走行車における6種類のライダーの技術採用ロードマップを評価し、市場機会に関するバランスの取れた見通しを提供している。
IDTechExのライダー市場モデルは、各ビームステアリング技術セグメントについて、予測期間中に以下の変数がどのように推移するかを考察しています:ライダーの技術準備レベル、ライダー単価、車両生産台数、自律走行車技術採用、ライダー技術採用、自律走行車セグメントごとのライダー市場シェア。
本レポートでは、以下のような重要な質問にお答えします:
レベル3以上の自律走行車の市場分析と予測で考慮したライダー構成の例。出典 IDTechEx
本レポートの主要な側面
技術分析とトレンド
市場分析と予測
サプライチェーン
現状と動向
目次
Summary
この調査レポートは、レーザー物理、半導体、光学、センサー、オプトエレクトロニクス、輸送などの分野における経験を活かし、技術や製品について詳細に調査・分析しています。
主な掲載内容(目次より抜粋)
Report Summary
In recent years, with the development and progress of autonomous-driving features, the automotive industry has witnessed remarkable advancements in sensor technologies, with one particular innovation gaining significant attention: three dimensional light detection and ranging (LiDAR), a remote sensing method that uses laser light to measure distances and create precise 3D maps of the surroundings.
The lidar market for automotive applications will grow to US$9.5 billion by 2034. The demand for lidars to be adopted in the automotive industry drives the huge investment and rapid progression of lidars, with the innovations in beam steering technologies, performance improvement, and cost reduction in lidar transceiver components. These efforts can enable lidars to be implemented in a wider application scenario beyond conventional usage and automobiles. IDTechEx leverages its experiences such as in laser physics, semiconductors, optics, sensors, optoelectronics, and transportation, to provide a comprehensive analysis on technologies and products. 10-year market forecasts on lidar units and market value with a focus on automotive have been provided. IDTechEx also offers major lidar adoption details such as vehicle model, launch time, lidar player, lidar model, lidar type, number of lidars adopted, location on the vehicle for current existing and near-future automotive adoptions.
Following a period of dedicated research by expert analysts, IDTechEx has published a report that offers unique insights into the global 3D lidar technology landscape and corresponding market. The report contains a comprehensive analysis of market status and forecasts focus on the automotive industry, with the technology analysis also potentially applied to lidars for industrial automation, robotics, smart city, security, and mapping. Importantly, the report presents an unbiased analysis of primary data gathered via our interviews with key players, and it builds on our expertise in the transport, electronics and photonics sectors.
This research delivers valuable insights for:
*or similar and competing sensors
The lidar revolution: Enabling more machines to see the world
Lidar, which stands for light detection and ranging, is a ranging technique that has existed for decades, with a long history that dates back to the invention of the laser around the 1960s, shortly after the invention of laser. Lidar has already been used in applications such as mapping, surveying, military, archaeology, agriculture, and geology.
However, it was not until the 2000s that the technology started to be applied in commercial automotive applications that benefited from the development of 3D LiDAR, which provides 3D information using a beam steering system. The invention of beam steering technologies enables lidar to reach 3D space for extended use scenarios.
3D lidar is an optical perception technology that enables machines to see the world, make decisions and navigate. At present, machines using lidar range from small service robots to large autonomous vehicles. The rapidly evolving lidar technologies and markets leave many uncertain questions to answer. The technology landscape is cluttered with numerous options for every component in a lidar system. IDTechEx identified four important technology choices that every lidar player and lidar user must make: measurement process, laser, beam steering mechanism, and photodetector. The beam steering mechanism is the most complicated and critical choice, while the emitter and receiver (transceiver) play an important role in future lidar cost reduction and further performance enhancement.
Four important technology choices in designing or selecting a 3D lidar module. Source: IDTechEx
Which to win: Competitive technology landscape
With numerous technological choices for the key components and measurement methods, various technology combinations can be generated, making players working in this space distinctive to each other. Most players in the space claim to offer a unique, next-generation product that is superior to competing technologies.
Lidar technology choices. Source: IDTechEx
However, the options are not unlimited. Certain components may work better with a particular technology, such as vertical cavity surface emitting laser (VCSEL) is a more popular choice for 3D flash lidar compared with edge emitting laser (EEL). While VCSEL is mature with 905 nm wavelength, it can be very difficult to realize using short wavelength infrared (SWIR). There are also fewer common combinations such as MEMS with FMCW due to more technical challenges.
With the experience in laser physics, semiconductor physics, optoelectronics, in addition to experience in advising multi-billion-dollar corporations on business growth and technology strategy, IDTechEx has built expertise in the transport, electronics and photonics sectors and can provide comprehensive technological analysis and benchmarking.
The technology choices made today will have immense consequences for performance, price, and scalability of lidar in the future. The present state of the lidar market is unsustainable because winning technologies and players will inevitably emerge, consolidating the technology and business landscapes.
Vision only or sensor fusion: Where will the market go?
As a representative company, Tesla stands by the vision-only camp, while the majority of automotive OEMs pursue sensor fusion with lidar included as their future answer. The demand of redundancy and increasing requirement for 3D information make lidar more and more attractive. The battle in automotive ADAS and the autonomous vehicle market helps to provide an opportunity for lidar to be accepted by other application markets with reducing price and increasing reliability. The efforts through the lidar supply chain, from materials suppliers to automotive OEMs, not only offer opportunities for conventional material and component companies, but also enables new lifestyles for the consumer with upcoming innovations.
Global lidar player distribution. Source: IDTechEx
Chinese players vs non-Chinese players, OEMs/ Tier1s vs Lidar companies
Coming to 2024, numerous lidar adoptions have been addressed by the public. The initial purpose of integrating LiDAR into the automotive industry was to leverage its unique benefits to address the limitations of existing sensors like cameras, which is often highlighted by many LiDAR startup companies. However, recent research by IDTechEx suggests that the current and near-future adoption of LiDAR in automotive applications is not primarily driven by performance considerations. The OEMs and Tier 1 companies have very different considerations compared with Tier 2 lidar companies, with the latter focusing more on technology advancement and performance improvement, while the former values other factors equally or more: costs, reliability, the possibility to pass automotive grade, supply chain, mass-production capability, scalability and ease of integration, to name a few. In addition, the market landscape shows very different behavior in the Chinese market and non-Chinese markets.
IDTechEx has focused on players who position themselves as automotive Tier 2 suppliers, with a coverage of component suppliers and automotive OEMs. The report explores how innovations in lidar technology affect the growth of lidar market segments. In the technical analysis chapters, IDTechEx uses its experience in physics research to explain novel technical concepts to a non-specialist audience. Market forecasts are based on the extensive analysis of primary and secondary data, combined with careful consideration of market drivers, restraints, and key player activities. The technology adoption roadmaps for six types of lidar in four types of level 3+ autonomous vehicles are evaluated to provide a balanced outlook on market opportunities.
IDTechEx's model of the lidar market considers how the following variables evolve during the forecast period for each beam steering technology segment: technology readiness level of lidar, lidar unit price, vehicle production volume; autonomous vehicle technology adoption; lidar technology adoption; lidar market share per autonomous vehicle segment.
Our report answers important questions such as:
Examples of lidar configurations considered in our market analysis and forecasts for level 3+ autonomous vehicles. Source: IDTechEx
Key Aspects of this report:
Technology analysis & trends
Market Analysis & Forecasts:
Supply chain
Status and Trend
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注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
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2024/06/28 10:26 162.07 円 173.83 円 207.48 円 |