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自動車用レーダー市場 2025-2045:Robotaxis と自律走行車


Automotive Radar Market 2025-2045: Robotaxis & Autonomous Cars

IDTechExの調査レポート「自動車用レーダー市場2025-2045:ロボットタクシーと自律走行車」は、自動車用レーダー市場が2041年に年間売上高5億台に達すると予測している。現在の市場シェアは、Continental、Bos... もっと見る

 

 

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IDTechEx
アイディーテックエックス
2024年12月18日 US$7,000
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サマリー

IDTechExの調査レポート「自動車用レーダー市場2025-2045:ロボットタクシーと自律走行車」は、自動車用レーダー市場が2041年に年間売上高5億台に達すると予測している。現在の市場シェアは、Continental、Bosch、Denso、Aptiv、Hella、ZFなどの大手ティアワン企業が独占しているが、Arbe、Uhnder、Zendarなどの新興企業からエキサイティングな新技術が市場に登場している。さらに、この市場では、ウェーブアイ、アルトス、ザブベオといった新興企業がここ2、3年で誕生しており、現在も新しい企業が設立されている。4Dイメージング・レーダーが登場し、アーリーアダプターからの支持を得ているが、自動車用レーダーに革命を起こす可能性のある技術も登場している。
 
ジャンクション歩行者自動緊急ブレーキは、短距離レーダーのさらなる普及を促進する安全重視のアプリケーションの一例である。
 
2024年のセンサー数は1億4,000万個以上、しかしまだ成長の余地あり
車載用レーダーは今や確立された市場である。2010年代半ば以降、自動緊急ブレーキ、アダプティブ・クルーズ・コントロール、死角検知といったレーダー対応機能を少なくとも仕様オプションとして搭載するのが世界的に一般的になった。2020年代半ばの現在、多くの自動車がこれらの機能を標準装備して販売されている。特に、自動緊急ブレーキは、交通安全、特に歩行者やその他の交通弱者の安全を向上させるための重要な取り組みとして、新車に広く標準装備されている。
 
IDTechExは、2024年には自動車1台当たり1.53台のレーダーが出荷され、合計1億4,000万台以上になると予測している。しかし、成長の余地はまだたくさんある。このIDTechExのレポートによると、レーダー販売の約半分は前方を向いたアプリケーション用の長距離レーダーであり、残りの半分は死角検出や警告などのアプリケーション用の短距離レーダーである。しかし、1つの死角検知システムには2つのレーダーが使用されており、死角検知はアダプティブ・クルーズ・コントロールや自動緊急ブレーキの約半分ということになる。複数の販売年にわたるこれらの機能の正確な導入台数は、地域別に報告書に記載されている。
 
自動車に追加され、ますます高度化する安全機能は、短距離レーダーの主要な推進力となる。欧州では2024年以降、一部の大型車カテゴリーに死角警告システムの搭載が義務付けられる。将来的には、乗用車にも死角検出が義務付けられ、前方交差交通システムやジャンクション緊急ブレーキシステムも導入される可能性が高い。つまり、サイドレーダーの採用は今後20年間で4倍に拡大する可能性がある。前方レーダーは飽和レベルに近づきつつあるが、性能向上の余地はまだ大きい。
 
4Dイメージング・レーダーが市場に登場
長い間、レーダーの性能は、その使用目的、つまり前方の車までの距離を計算する用途には完全に十分だった。しかし、産業界からの要求は高まっており、高解像度のレーダーが求められている。安全性と利便性である。交通弱者の保護は、自動車産業における新技術の重要な原動力である。レーダーは、カメラやLiDARが冗長になるような状況でも「見る」ことができるため、ここで大きな可能性を秘めている。しかし、昔のレーダーは、車の横に立っている人間と車本体を確実に分離する画像性能を持っていない。これは、あらゆる状況下で完璧な自動緊急ブレーキ性能を達成しようとする場合の重要な課題である。さらに、自律走行は現実になりつつあるが、今日の実例には限界がある。レーダーの性能が向上すれば、こうした限界を克服することができる。
 
4Dイメージング・レーダーは、レーダーの性能を向上させ、検知時に車と橋を分離するなど、より複雑な状況を把握できるようになる。これを発展させれば、次世代レーダーは橋の下で車の隣にいる人を検知することになる。
 
4Dイメージング・レーダーは、積層アンテナ・アレイと数百、数千の仮想チャンネルを備えた次世代レーダーである。カメラのピクセルのように、仮想チャンネルが多ければ多いほど性能が向上するのが一般的だが、それだけではない。本レポートでは、4Dイメージング・レーダーを作るには他に何が必要なのか、誰が最もエキサイティングで市場投入可能な技術を持っているのか、そしてどこに限界が残っているのかを説明する。まだ残されている重要な制限のひとつは、レーダーのパッケージサイズであり、簡単な解決策はない。
 
分散型レーダーは次のステップへ
画像処理に関しては、大きければ大きいほど良い。これが、カメラ付き携帯電話が大型デジタル一眼レフカメラに取って代わらなかった理由であり、ジェイムズ・ウェッブ望遠鏡の幅が20フィート以上ある理由である。レーダーも同様で、車載用レーダーが大きければ、より優れた解像度が得られるだろう。もしレーダーが幅2mのアンテナアレイで作られていれば、その解像度はLiDARと同じようなものになるだろう。しかし、大手一流サプライヤーの最新のフラッグシップ・レーダーは、OEMが統合できる上限をすでに超えており、10cm×15cmに過ぎない。一部の先駆的なソリューションが分散型レーダーである。レーダーの一部を車全体に配置し、より大きな仮想アンテナを作るのだ。このアプローチは、距離測定、速度測定、悪天候や照明に対する堅牢性など、レーダーによるイメージングのあらゆる利点を備えながら、0.1度以下の解像度を実現する可能性を秘めている。
 
本レポートと掲載された企業プロフィールは、分散型レーダーのコンセプトに取り組んでいる一握りの企業を取り上げている。ある企業は市場展開に近づきつつあり、また別の企業は自動車用レーダーに画期的でゲームチェンジャー的な提案をしています。
 
IDTechExの本レポートは車載レーダー分野を完全にカバーしています。レーダーを牽引する安全性と利便性の要因、最も強い成長が見込まれる分野、次世代レーダーを定義する主要な新興技術を網羅している。これらのトレンドはすべて、IDTechExの20年間のきめ細かな予測に反映されている。本レポートは、現在と将来の自動車用レーダーに関する完全ガイドである。
 
主な内容
車載用レーダー市場の完全かつ包括的な見解は、本レポートでご覧いただけます。車載用レーダー産業の主要な側面は以下の通りです:
 
- 自動車用レーダーのさらなる普及を促進する以下のような要因
o ADAS技術の採用増加
o より高度なADAS技術の出現
o 新たな自律走行技術
o 安全基準の高まり
- 自家用自動車製品、新興ロボットタクシー、サービスとしての自律型モビリティに対するレーダー要件
- レーダーの性能動向
- 性能向上と新技術を推進する技術動向
- 4Dイメージングレーダー、技術解説、主要製品のベンチマーク
- レーダー技術の変化
周波数
o 波形
レドーム
アンテナ
半導体
- 自動車レーダー市場の特徴と地域別、レーダータイプ別、主要Tier1企業の分析、主要OEMのレーダー選択
 
予測編では、今後20年間の自動車用レーダー市場の動向について解説する:
- 自動車市場の販売台数
- 自動車用レーダーの販売台数と売上高(10億米ドル)
- レーダーの材料需要(百万m^2)

 



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目次

1. 要旨
1.1. 自動車用レーダー市場の3つのポイント
1.2. 自動車用レーダー入門
1.3. レーダーは最新のADAS機能の重要な一部である
1.4. レーダー搭載ADASの主な機能は、市場に偏在している
1.5. 2020年、2022年、2023年のレーダー搭載ADAS機能の採用状況
1.6. フロントレーダーが可能にするADASアプリケーション
1.7. サイドレーダーが可能にするADASアプリケーション
1.8. レーダー対応ADASの新機能
1.9. 一部のOEMはレーダーに代わるものを探している
1.10. ティアワン・サプライヤーもADASの主要機能でレーダーを使わない選択肢を用意
1.11. 自律走行車もレーダーの成長を促進する
1.12. 高度に自律化された車両とロボットタクシーは、車両ごとに多くのレーダーを要求する
1.13. ティア1、新興企業、ティア2レーダーの主要プレーヤー
1.14. レーダー新興企業のベストファンドと注目株
1.15. 自動車用レーダーの新興企業に約10億米ドルが投資される
1.16. 新興企業とティアワンが4Dイメージング・レーダーに取り組んでいる
1.17. レーダー・トランシーバーは革新が起きている重要な分野のひとつ
1.18. より高度な半導体技術の採用が進歩の鍵を握る
1.19. すでに市販されている4Dイメージング・レーダーの例
1.20. 民生用車両における4Dイメージング・レーダーの既知の展開
1.21. 自動車用レーダーの市場シェアと主要ティアオン
1.22. 対応可能市場 - SAEレベル別自動車市場 2020-2045
1.23. レーダーの成長は自律性と安全性が牽引 - SAEレベル別台数予測 2020-20245
1.24. 主要地域のレーダー販売台数予測 - 2020-2045
1.25. 自動車用レーダー市場の収益は2024年に20米ドル近くに達する4
2. はじめに
2.1. レーダー - 無線探知と測距
2.2. 自律走行車の典型的なセンサー・スイート
2.3. レーダー
2.4. センサーとその目的
2.5. Where doesレーダー Sit in the Sensor Trio?
2.6. 2023年の地域別ADAS導入状況
2.7. SAE 自動車の自動化レベル
2.8. さまざまなレベルにおける自律走行の機能
2.9. レベル2、レベル2+、レベル3
2.10. レベル3は徐々に、レベル2以上は今起きている。
2.11. レベル3は難しい
2.12. NHTSA AEB 2029の更新がもたらす恩恵レーダー
2.13. NCAP最高得点にはAEBが必要
2.14. 代表的なセンサ・スイートと各センサの目的
2.15. 1台あたりのセンサー数 - レベル2
2.16. 車両あたりのセンサーレベル3以上
2.17. レーダー解剖学
2.18. レーダー主要コンポーネント
2.19. Primaryレーダー Components - The Antenna
2.20. Primaryレーダー Components - the RF Transceiver
2.21. Primaryレーダー Components - MCU
3. 民生用自動車におけるレーダーの規制と安全ドライバー
3.1. 規制はどのように導入を促進するかレーダー
3.2. 規制s on Level 3 and Level2+ Deployment
3.2.1. 個人所有の自律走行車
3.2.2. Level2+ could be a long-term middle-ground
3.2.3. 立法と自治
3.2.4. 自律走行車が合法な地域の概要
3.2.5. Level2+ starting to grow in Europe
3.2.6. Level2+ rules and deployment in the US
3.2.7. Level2+ deployment and level 3 testing in China
3.2.8. 欧州とドイツでレベル3を展開
3.2.9. UN規制 No.1572023 Update and Implementation
3.2.10. 欧州各国におけるレベル3の展開
3.2.11. 米国のレベル3法制
3.2.12. メルセデスSクラス、米国で初のレベル3車
3.2.13. レベル3, 法制, 中国
3.2.14. 日本における自家用自律走行車
3.3. Enforcingレーダー Adoption Through規制
3.3.1. 乗用車の安全性と高級ADAS機能の概要
3.3.2. 自動車の安全性を向上させるAEB
3.3.3. EU Mandating Certain ADAS Features Since July2022
3.3.4. NHTSA AEB 2029の更新がもたらす恩恵レーダー
3.3.5. 地域NCAP基準
3.3.6. ユーロNCAP AEBテストシナリオ
3.3.7. IIHS歩行者前面衝突防止
3.3.8. NCAP andレーダーs
3.3.9. Euro NCAP2030 Vision and Impact onレーダー Requirements
3.3.10. NCAPのシナリオをマーケティングに取り入れる自動車メーカー
3.3.11. ティアワン・サプライヤーNCAPがADAS製品に注力
4. 民生用自動車と自動車用レーダー
4.1. ADASの主要機能の市場導入
4.1.1. ADASの特徴とレーダー
4.1.2. IDTechEx'のADAS機能データベース
4.1.3. 2023年の地域別ADAS導入状況
4.1.4. レーダー-米国でのADAS機能展開が可能に
4.1.5. レーダー-中国でのADAS機能展開が可能に
4.1.6. レーダー-EU+英国+EFTAにおけるADAS機能の展開が可能に
4.1.7. 日本におけるADAS機能の展開
4.1.8. Growth in Adoption ofレーダー-Enabled ADAS Features
4.1.9. レーダー対応ADASの新機能
4.2. 自動車メーカー各社が代替案を模索レーダー
4.2.1. Why Ditchレーダー?
4.2.2. Tier-One Suppliers ofレーダー Free ADAS
4.2.3. テスラとスバル
4.2.4. テスラの再紹介レーダー
4.2.5. Honda Joinsテスラとスバル withレーダー-Free ACC in2023
4.2.6. フィアットとマツダは以前、シティAEBにLiDARを使用していた
4.2.7. ダチアとプジョー、死角検出に超音波を使用
4.2.8. Nodar - 優れた測距性能を持つカメラベースの代替手段
4.3. Examples of Level2+ and Level 3 Vehicles, Plus Future Market Technologies
4.3.1. より高いレベルの自律性とレーダー
4.3.2. レベル3 - ホンダ
4.3.3. ホンダセンシング360+センサー群
4.3.4. メルセデスSクラスとEQS
4.3.5. メルセデスSクラス - センサースイート
4.3.6. BMW level 3 and level2+
4.3.7. BMW 7シリーズおよび5シリーズ用センサー
4.3.8. テスラ
4.3.9. テスラ's Hardware 4.0
4.3.10. GMのスーパークルーズ
4.3.11. GMスーパークルーズ搭載車
4.3.12. フォード・ブルークルーズ
4.3.13. Other US Level2+ Systems
4.3.14. Availability of Level2+ Systems is Growing
4.3.15. Chinese Stuck at Level2 for Now
4.3.16. 中国センサー・スイートの例 - Li Auto L6
4.3.17. Xpeng G9
4.3.18. Arcfox Alpha S2024
4.3.19. Zeekr 001
4.3.20. NIO ET7
4.3.21. これまでの市場リーダー
4.3.22. Future Level2+ and Level 3 Systems -モービルアイ
4.3.23. Future Level2+ and Level 3 Systems - Qualcomm
5. ロボット軸用車載レーダー
5.1. ロボタクシスとレーダー
5.2. State of development in2024
5.3. The big movers in2024
5.4. ウェイモ
5.5. ウェイモセンサー・スイート
5.6. クルーズ
5.7. クルーズセンサー・スイート
5.8. ズーックス
5.9. ズーックスセンサー・スイート
5.10. オートX
5.11. オートXセンサー・スイート
5.12. バイドゥとアポロ
5.13. バイドゥの地上走行型ロボットタクシー
5.14. ポニー
5.15. ポニーセンサー・スイート
5.16. WeRide
5.17. Robotaxiセンサー・スイート Analysis (1)
5.18. Robotaxiセンサー・スイート Analysis (2)
6. レーダー製品とトレンド:ティアワン、新興企業、ティアツー
6.1. はじめに
6.1.1. 企業マッピング
6.2. Tier Oneレーダーs
6.2.1. Continental's Flagshipレーダー and Opinion on High Channel Counts
6.2.2. Continental'sレーダー Product Portfolio
6.2.3. Bosch Flagshipレーダー and Pathway to High Channel Counts
6.2.4. Bosch'sレーダー Product Portfolio
6.2.5. Denso'sレーダー Product Portfolio
6.2.6. Aptiv's Seventh Generation Front and Sideレーダーs
6.2.7. Aptiv'sレーダー Product Portfolio
6.2.8. ヘラの製品ポートフォリオ
6.2.9. ZF's Imagingレーダー andレーダー Product Portfolio
6.2.10. ヴァレオとヴェオネール
6.2.11. Valeo's and Veoneer'sレーダー Product Portfolios
6.2.12. マグナ
6.2.13. HiRainとWeifu
6.2.14. その他
6.3. Start-upレーダーs
6.3.1. はじめに
6.3.2. 表レーダー新興企業
6.3.3. レーダー新興企業のベストファンドと注目株
6.3.4. レーダー長期にわたる投資
6.3.5. 仕事
6.3.6. ウンダー
6.3.7. オキュリイとアンバレラ
6.3.8. モービルアイ
6.3.9. ゼンダー
6.3.10. Xavveo -レーダー Using Silicon Photonics
6.4. ティアツー製品
6.4.1. はじめにトランシーバーへ
6.4.2. 分散機能の再構築
6.4.3. エヌエックスピー
6.4.4. テキサス・インスツルメンツ
6.4.5. インフィニオン
6.4.6. その他
6.4.7. トランシーバーの技術動向
6.5. レーダーパフォーマンス動向
6.5.1. IDTechExレーダー Trends Primary Research Method
6.5.2. レーダートレンド数量とフットプリント
6.5.3. レーダートレンドパッケージングと性能
6.5.4. レーダートレンドレンジの拡大
6.5.5. レーダートレンド視野
6.5.6. FOVとレンジの交換
6.5.7. レーダートレンド角度分解能(低い方が良い)
6.5.8. レーダートレンドバーチャル・チャンネル数
6.5.9. レーダートレンドバーチャル・チャンネルと解像度
6.5.10. レーダー限定決議
6.5.11. より大きなチャンネルカウントへのアプローチカスケード
6.5.12. Approaches to Larger Channel Counts: Largeレーダー on Chip
6.5.13. より大きなチャンネル数へのアプローチ:関数の離散化
6.5.14. ダイナミック・レンジへの関心の高まり
6.5.15. パッケージングと統合の動向
6.6. 4Dとイメージングへの道レーダー
6.6.1. Why 4D and Imagingレーダーs are Needed
6.6.2. 4Dと4Dイメージングの違いレーダー
6.6.3. レイリー基準
6.6.4. Option1 - Increase the Operating Frequency
6.6.5. Option2 - Larger Aperture,ゼンダー
6.6.6. 分散型アパーチャーのSWOT分析
6.6.7. プラスチック製機能性バンパー
6.6.8. オプション3 - 超解像ソフトウェア
6.6.9. 超解像SWOT
6.6.10. もうひとつの解決策 - スキャン
6.6.11. 194 - 4D Imagingレーダー Examples
6.6.12. Deployments of 4D Imagingレーダーs
7. 自動車用レーダーの構成技術
7.1. 波形とMIMO
7.1.1. はじめに波形へ
7.1.2. FMCW(シングルTx/Rx)の代表的な性能 (1)
7.1.3. FMCW(シングルTx/Rx)の標準的な性能(2)
7.1.4. マルチ入力、マルチ出力
7.1.5. MIMOのスケールアップ
7.1.6. Oculii (acquired by Ambarella in2021)
7.1.7. 直交周波数分割多重
7.1.8. 多重周波数シフト・キー(MFSK)
7.1.9. ランダム/ノイズ/デジタルコード変調
7.1.10. ウンダー - DCM MIMOチップ開発者
7.2. 周波数の傾向
7.2.1. 周波数はどちらに向かっているのか?
7.2.2. 異なる周波数のアプリケーション
7.2.3. 異なる周波数のアプリケーション
7.2.4. 自動車レーダー周波数の傾向
7.2.5. どのパラメータが達成可能なKPIを制限するか
7.2.6. その意義
7.2.7. Example of High Frequencyレーダー Imaging
7.2.8. パッケージングの利点
7.2.9. レンジング
7.2.10. 表面氷の検出
7.2.11. レーダーフラウンホーファーによる300GHzでのイメージング
7.2.12. Adoption Path of High Frequencyレーダーs
7.2.13. 高周波の課題とハードルレーダー
7.2.14. 規制
7.3. レドーム、アンテナ、素材、基板動向
7.3.1. レドームの重要性
7.3.2. レドームと航続距離
7.3.3. 理想的なレドーム特性
7.3.4. レドーム形状に関する考察
7.3.5. プレパーム
7.3.6. レアード - サイドローブリダクションスカート素材
7.3.7. レーダー美学、形と機能
7.3.8. その他の重要事項
7.3.9. 主要素材サプライヤー
7.4. レーダー材料の選択とベンチマーク
7.4.1. 誘電率:異なる基板技術のベンチマーク
7.4.2. 誘電率:様々な有機基板における安定性と周波数について
7.4.3. 誘電率:異なる無機基板(LTCC、ガラス)に対する安定性と周波数
7.4.4. ロス・タンジェント:異なる基板技術のベンチマーク
7.4.5. 損失正接:異なる基板における安定性と周波数
7.4.6. 誘電率と損失正接の安定性:ミリ波およびそれ以上の周波数における挙動
7.4.7. 誘電率の温度安定性:有機基板のベンチマーク
7.4.8. 水分吸収:異なる基材技術のベンチマーク
7.5. アンテナ
7.5.1. アンテナ設計
7.5.2. パッチ・アレイ設計
7.5.3. パッチアレイの実際
7.5.4. フェーズドアレイアンテナ
7.5.5. メタウェーブ - アナログビームフォーミング/ビームステアリング
7.5.6. エコダイン
7.5.7. ルーンウェーブ - 3Dプリントアンテナ
7.5.8. 導波管技術
7.5.9. ギャップウェーブ多層導波管(MLW)
7.5.10. 市場における導波管
7.5.11. アンテナの小型化
7.5.12. パッケージングと統合
8. レーダー市場, サプライヤー, シェア, 構造, 変化
8.1. ADASの利用可能性
8.2. Adoption of ADAS Drivingレーダー Growth
8.3. Level 3 Vehicles and Furtherレーダー Adoption
8.4. Tier One Market Share by Volume - Allレーダーs
8.5. 売上高別ティア1市場シェア - すべてレーダー
8.6. ティア1市場シェア(数量ベース) - 前面レーダー
8.7. Top OEM Frontレーダー Choices
8.8. Frontレーダー Popularity by Region - US and EU + UK + EFTA
8.9. ティア1市場シェア(数量ベース) - 側レーダー
8.10. Top OEM Sideレーダー Choices
8.11. Sideレーダー Popularity by Region - US and EU + UK + EFTA
8.12. レーダーモデル年齢
8.13. Most Popularレーダー Models in US
8.14. EU + UK + EFTAで最も人気のあるレーダーモデル
9. 予測
9.1. Methodology - Autonomous Vehicles Report and Total Number ofレーダーs
9.2. 方法論 - 技術分割
9.3. Addressable Market - Global Vehicle Sales and Peak Car by Region2019-2045
9.4. Global Vehicle Sales and Peak Car by SAE Level2022-2045
9.5. Forecasting Method: Sensors andレーダー Technologies
9.6. レーダー Unit Sales by SAE Level Forecast -2020-2045
9.7. レーダー Unit Sales by Region Forecast -2020-2045
9.8. レーダー Sales Revenue Forecast by SAE Level2020-2045
9.9. レーダー Unit Sales Forecast in the US by SAE Level2020-2045
9.10. レーダー Unit Sales Forecast in China by SAE Level2020-2045
9.11. レーダー Unit Sales Forecast in EU + UK + EFTA by SAE Level2020-2045
9.12. レーダー Unit Sales Forecast in Japan by SAE Level2020-2045
9.13. Short-Rangeレーダー Forecast by Virtual Channels2020-2044
9.14. Long-Rangeレーダー Forecast by Virtual Channels2020-2044
9.15. レーダー Sales Proportionally by Frequency2020-2045
9.16. レーダー Sales Proportionally by Semiconductor Technology2020-2045
9.17. Low-Loss Material Market Forecast for自動車レーダー2020-2045
10. 会社概要

 

 

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Summary

この調査レポートは、車載用レーダー市場の完全かつ包括的な見解を掲載しています。
 
 
主な掲載内容(目次より抜粋)
  • 民生用自動車におけるレーダーの規制と安全ドライバー
  • 民生用自動車と自動車用レーダー
  • ロボタクシス用車載レーダー
  • レーダー製品とトレンド:ティアワン、新興企業、ティアツー
  • 車載用レーダーの構成技術
  • レーダー市場、サプライヤー、シェア、構造、変化
  • 予測
  • 企業プロファイル
 
Report Summary
IDTechEx's report, Automotive Radar Market 2025-2045: Robotaxis & Autonomous Cars, predicts the automotive radar market will hit 500 million annual sales in 2041. The market share today is dominated by the big tier-one companies like Continental, Bosch, Denso, Aptiv, Hella, ZF, and more, but exciting new technologies are coming to market from startups like Arbe, Uhnder, and Zendar. What's more, there are still new startups being founded in this market, with Waveye, Altos, and Xavveo all coming into existence in the last couple of years. The market is well established with commodity short-range and long-range radar, 4D imaging radar is now emerging and seeing uptake from early adopters, but there are technologies on the horizon that could completely revolutionize automotive radar.
 
Junction pedestrian automatic emergency braking is one example of a safety driven application that will drive further adoption of short-range radars.
 
More than 140 million sensors in 2024, but still room to grow
Automotive radar is now a well-established market. Since the mid-2010s, it has become globally common for cars to have radar-enabled features such as automatic emergency braking, adaptive cruise control, and blind spot detection as at least a specifiable option. Now, in the mid-2020s, many vehicles are sold with these features as standard. In particular, automatic emergency braking is widely included as standard on new cars in a growing and important effort to improve road safety, especially for pedestrians and other vulnerable road users.
 
In 2024, IDTechEx estimates that 1.53 radars will be shipped for each car, totaling more than 140 million units. However, there is still lots of room for growth. This IDTechEx report finds that approximately half of radar sales are long-range radars for forward-facing applications, while the other half is short-range radars for applications like blind spot detection and warning. However, a single blind-spot system uses two radars, meaning blind-spot detection is about half as common as adaptive cruise control and automatic emergency braking. Exact deployment numbers of these features captured over multiple sales years can be found in the report with regional granularity.
 
Pushes for additional and evermore sophisticated safety features in vehicles will be a key driver for short-range radars. Europe is mandating that some heavier vehicle categories have blind spot warning systems from 2024. In the future, it is likely that blind spot detection will be enforced for passenger vehicles, as well as forward cross-traffic and junction emergency braking systems, which require two additional front radars. This means side radar adoption has the potential to grow fourfold over the next 20 years. While forward-facing radars are approaching saturation levels, there is still a lot of room for improving performance.
 
4D Imaging Radars Are Coming to Market
For a long time, radar's performance was perfectly adequate for its intended use case, i.e. calculating the distance to the car ahead. But the requirements from the industry are growing, with high-resolution radars being demanded. There are two key drivers for this: safety and convenience. Protecting vulnerable road users is a key driver for new technologies in the automotive industry. Radar has enormous potential here as it can "see" in conditions where cameras and LiDARs are rendered redundant. However, radars of old don't have the imaging performance to confidently separate a human that is standing next to a car from the car itself. This is a key task when trying to accomplish perfect automatic emergency braking performance in all conditions. Additionally, autonomous driving is becoming a reality, but real-world examples today have limitations. With better performance, radar can help overcome those limitations.
 
4D imaging radar can improve the performance of radar such that they can understand more complex situations, such as separating the car from the bridge in a detection. Expanding on this, next generation radars will detect a person next to the car under the bridge.
 
4D imaging radars are the emerging next generation, with stacked antenna arrays and hundreds, even thousands of virtual channels. Like pixels in a camera, more virtual channels generally mean better performance, but it isn't the only factor. This report explains what else it takes to make a 4D imaging radar, who has the most exciting and most market-ready technologies, and where the limitations remain. One key limitation still remaining, and with no simple solution, is the package size of radars.
 
Distributed radar could be the next step
When it comes to imaging, bigger is better. This is why camera phones haven't replaced large DSLR cameras and why the James Webb telescope is over 20ft wide. The same applies to radar; a bigger automotive radar would give better resolution. If a radar was made with an antenna array 2m wide, then its resolution would be similar to a LiDAR. However, the modern flagship radars from leading tier-one suppliers are already hitting the upper limit of what OEMs can integrate, and they are only 10cm by 15cm. The solution that some are pioneering is distributed radar. Putting parts of the radar across the car and creating a much larger virtual antenna. This approach has the potential to return sub-0.1° resolution with all the benefits of imaging with radar, such as distancing, velocity measuring, and its robustness to adverse weather and lighting.
 
This report and the included company profiles cover a handful of companies working on distributed radar concepts. One is getting close to market deployment, while another has a revolutionary, game-changing proposition for automotive radar, find out which in the report.
 
This IDTechEx report offers complete coverage of the automotive radar space. It covers the safety and convenience factors driving radar, the areas where the strongest growth is likely to be found, and all the major startup technologies that will define the next generations of radar. All these trends are then captured in IDTechEx 20-year granular forecasts. This report is a complete guide to automotive radar now and in the future.
 
Key aspects
A complete and comprehensive view of the automotive radar market can be found in this report. Key aspects of the automotive radar industry covered include:
 
• Forces that are driving further adoption of automotive radar, such as
o Increased adoption of ADAS technologies
o Emergence of more sophisticated ADAS technologies
o Emerging autonomous driving technologies.
o Increasing safety standards
• Radar requirements for private automotive products, emerging robotaxis, and autonomous mobility as a service.
• Performance trends within radar
• Technology trends driving performance improvements and emerging technologies
• 4D imaging radars, technologies explained and key products benchmarked
• Changes to radar technologies;
o Frequencies
o Waveforms
o Radomes
o Antennas
o Semiconductors
• Automotive market characterization and analysis of leading tier-one companies by region, for different radar types, and radar choices of leading OEMs
 
The forecast chapter then explains how trends within the automotive radar market will play out over the next 20 years:
• Automotive market unit sales
• Automotive radar unit sales and revenue (US$ billion)
• Material demand for radar (million m^2)


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Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY
1.1. Three Key Takeaways for the Automotive Radar Market
1.2. Introduction to Automotive Radar
1.3. Radar is a Key Part of Modern ADAS Features
1.4. The Key Radar-Enabled ADAS Features Are Ubiquitously Available in the Market
1.5. Adoption of Radar-Enabled ADAS Features in 2020, 2022, and 2023
1.6. ADAS Applications Enabled by Front Radar
1.7. ADAS Applications Enabled by Side Radar
1.8. New Radar-Enabled ADAS Features
1.9. Some OEMs are Finding Alternatives to Radar
1.10. Tier-One Suppliers Also Have Radar-Free Alternatives for Key ADAS Features
1.11. Autonomous Vehicles Will Also Drive Radar Growth
1.12. Highly Autonomous Vehicles and Robotaxis Demand Many Radars per Vehicle
1.13. The Key Tier-One, Startup, and Tier-Two Radar Players
1.14. Best Funded Radar Start-Ups and Ones to Watch
1.15. Nearly US$1 Billion Invested into Automotive Radar Startups
1.16. Startups and Tier-Ones are Working on 4D Imaging Radars
1.17. The Radar Transceiver is One Key Area Where Innovation Is Happening
1.18. The Adoption of More Advanced Semiconductor Technology is a Key Part of the Advancements
1.19. Examples of 4D Imaging Radar Already on the Market
1.20. Known Deployments of 4D Imaging Radar in Consumer Vehicles
1.21. Automotive Radar Market Share and the Leading Tier Ones
1.22. The Addressable Market - Automotive Market by SAE Level 2020-2045
1.23. Radar's Growth will be Driven by Autonomy and Safety - Units Forecast by SAE Level 2020-20245
1.24. Radar Unit Sales in Key Regions Forecast - 2020-2045
1.25. Automotive Radar Market Revenue to Reach Nearly US$20 in 20244
2. INTRODUCTION
2.1. Radar - Radio Detection and Ranging
2.2. Typical Sensor Suite for Autonomous Cars
2.3. Radar
2.4. Sensors and their Purpose
2.5. Where does Radar Sit in the Sensor Trio?
2.6. ADAS Adoption by Region in 2023
2.7. SAE Levels of Automation in Cars
2.8. Functions of Autonomous Driving at Different Levels
2.9. Level 2, Level 2+, and Level 3
2.10. Summary of the Privately Owned Car Market - Level 3 is Happening Slowly, Level 2+ is Happening Now
2.11. Level 3 is Harder
2.12. NHTSA AEB 2029 Update Creating a Boon for Radar
2.13. AEB Required for Top NCAP Scores
2.14. Typical Sensor Suites and the Purpose of Each Sensor
2.15. Quantity of Sensors per Car - Level 2
2.16. Sensors per Vehicle: Level 3 and Above
2.17. Radar Anatomy
2.18. Radar Key Components
2.19. Primary Radar Components - The Antenna
2.20. Primary Radar Components - the RF Transceiver
2.21. Primary Radar Components - MCU
3. REGULATIONS AND SAFETY DRIVERS FOR RADAR IN CONSUMER CARS
3.1. How Regulation Drives Adoption of Radar
3.2. Regulations on Level 3 and Level 2+ Deployment
3.2.1. Privately owned Autonomous Vehicles
3.2.2. Level 2+ could be a long-term middle-ground
3.2.3. Legislation and Autonomy
3.2.4. Overview of where autonomous cars are legal
3.2.5. Level 2+ starting to grow in Europe
3.2.6. Level 2+ rules and deployment in the US
3.2.7. Level 2+ deployment and level 3 testing in China
3.2.8. Level 3 roll out in Europe and Germany
3.2.9. UN Regulation No.157 2023 Update and Implementation
3.2.10. Level 3 roll out in Other European Countries
3.2.11. Level 3 Legislation in the US
3.2.12. Mercedes S-Class first level 3 car in US
3.2.13. Level 3, Legislation, China
3.2.14. Private autonomous vehicles in Japan
3.3. Enforcing Radar Adoption Through Regulation
3.3.1. Overview of Safety and Luxury ADAS Features in Passenger Vehicles
3.3.2. AEB Improving Vehicle Safety
3.3.3. EU Mandating Certain ADAS Features Since July 2022
3.3.4. NHTSA AEB 2029 Update Creating a Boon for Radar
3.3.5. Regional NCAP Standards
3.3.6. Euro NCAP AEB Testing Scenarios
3.3.7. IIHS Pedestrian Front Crash Prevention
3.3.8. NCAP and Radars
3.3.9. Euro NCAP 2030 Vision and Impact on Radar Requirements
3.3.10. OEMs That Cover NCAP Scenarios in their Marketing
3.3.11. Tier-One Supplier NCAP Focused ADAS Products
4. CONSUMER CARS AND AUTOMOTIVE RADAR
4.1. Market Adoption of Key ADAS Features
4.1.1. ADAS Features and Radar
4.1.2. IDTechEx's ADAS Feature Database
4.1.3. ADAS Adoption by Region in 2023
4.1.4. Radar-Enabled ADAS Feature Deployment in the US
4.1.5. Radar-Enabled ADAS Feature Deployment in the China
4.1.6. Radar-Enabled ADAS Feature Deployment in EU + UK + EFTA
4.1.7. ADAS Feature Deployment in Japan
4.1.8. Growth in Adoption of Radar-Enabled ADAS Features
4.1.9. New Radar-Enabled ADAS Features
4.2. Some Automakers Finding Alternatives to Radar
4.2.1. Why Ditch Radar?
4.2.2. Tier-One Suppliers of Radar Free ADAS
4.2.3. Tesla and Subaru
4.2.4. Tesla Re-Introducing Radar
4.2.5. Honda Joins Tesla and Subaru with Radar-Free ACC in 2023
4.2.6. Fiat and Mazda previously used LiDAR for City AEB
4.2.7. Dacia and Peugeot using Ultrasonics for Blind Spot Detection
4.2.8. Nodar - A Camera-Based Alternative With Better Ranging
4.3. Examples of Level 2+ and Level 3 Vehicles, Plus Future Market Technologies
4.3.1. Higher Levels of Autonomy and Radar
4.3.2. Level 3 - Honda
4.3.3. Honda Sensing 360+ sensor suite
4.3.4. Mercedes S-Class and EQS
4.3.5. Mercedes S-class - Sensor Suite
4.3.6. BMW level 3 and level 2+
4.3.7. BMW 7 Series and 5 Series Sensors
4.3.8. Tesla
4.3.9. Tesla's Hardware 4.0
4.3.10. GM's Super Cruise
4.3.11. Vehicles with GM Super Cruise
4.3.12. Ford BlueCruise
4.3.13. Other US Level 2+ Systems
4.3.14. Availability of Level 2+ Systems is Growing
4.3.15. Chinese Stuck at Level 2 for Now
4.3.16. Chinese Sensor Suite Example - Li Auto L6
4.3.17. Xpeng G9
4.3.18. Arcfox Alpha S 2024
4.3.19. Zeekr 001
4.3.20. NIO ET7
4.3.21. Leaders in the Market So Far
4.3.22. Future Level 2+ and Level 3 Systems - Mobileye
4.3.23. Future Level 2+ and Level 3 Systems - Qualcomm
5. AUTOMOTIVE RADAR FOR ROBOTAXIS
5.1. Robotaxis and Radar
5.2. State of development in 2024
5.3. The big movers in 2024
5.4. Waymo
5.5. Waymo Sensor Suite
5.6. Cruise
5.7. Cruise Sensor Suite
5.8. Zoox
5.9. Zoox Sensor Suite
5.10. AutoX
5.11. AutoX Sensor Suite
5.12. Baidu and Apollo
5.13. Baidu's Ground Up Robotaxi
5.14. Pony
5.15. Pony sensor suite
5.16. WeRide
5.17. Robotaxi Sensor Suite Analysis (1)
5.18. Robotaxi Sensor Suite Analysis (2)
6. RADAR PRODUCTS AND TRENDS: TIER-ONES, STARTUPS, AND TIER-TWOS
6.1. Introduction
6.1.1. Company Mapping
6.2. Tier One Radars
6.2.1. Continental's Flagship Radar and Opinion on High Channel Counts
6.2.2. Continental's Radar Product Portfolio
6.2.3. Bosch Flagship Radar and Pathway to High Channel Counts
6.2.4. Bosch's Radar Product Portfolio
6.2.5. Denso's Radar Product Portfolio
6.2.6. Aptiv's Seventh Generation Front and Side Radars
6.2.7. Aptiv's Radar Product Portfolio
6.2.8. Hella's Product Portfolio
6.2.9. ZF's Imaging Radar and Radar Product Portfolio
6.2.10. Valeo and Veoneer
6.2.11. Valeo's and Veoneer's Radar Product Portfolios
6.2.12. Magna
6.2.13. HiRain and Weifu
6.2.14. Others
6.3. Start-up Radars
6.3.1. Introduction
6.3.2. Table of Radar Start-ups
6.3.3. Best Funded Radar Start-Ups and Ones to Watch
6.3.4. Radar Investment over Time
6.3.5. Arbe
6.3.6. Uhnder
6.3.7. Oculii and Ambarella
6.3.8. Mobileye
6.3.9. Zendar
6.3.10. Xavveo - Radar Using Silicon Photonics
6.4. Tier-Two Products
6.4.1. Introduction to Transceivers
6.4.2. Reestablishment of Distributed Functionality
6.4.3. NXP
6.4.4. Texas Instruments
6.4.5. Infineon
6.4.6. Others
6.4.7. Transceiver Technology Trends
6.5. Radar Performance Trends
6.5.1. IDTechEx Radar Trends Primary Research Method
6.5.2. Radar Trends: Volume and Footprint
6.5.3. Radar Trends: Packaging and Performance
6.5.4. Radar Trends: Increasing Range
6.5.5. Radar Trends: Field of View
6.5.6. Trading FOV with Range
6.5.7. Radar Trends: Angular Resolution (lower is better)
6.5.8. Radar Trends: Virtual Channel Count
6.5.9. Radar Trends: Virtual Channels and Resolution
6.5.10. Radar's Limited Resolution
6.5.11. Approaches to Larger Channel Counts: Cascading
6.5.12. Approaches to Larger Channel Counts: Large Radar on Chip
6.5.13. Approaches to Larger Channel Counts: Discretization of Functions
6.5.14. Emerging Interest in Dynamic Range
6.5.15. Packaging and Integration Trends
6.6. Routes to 4D and Imaging Radar
6.6.1. Why 4D and Imaging Radars are Needed
6.6.2. Difference between 4D and 4D Imaging Radar
6.6.3. The Rayleigh Criterion
6.6.4. Option 1 - Increase the Operating Frequency
6.6.5. Option 2 - Larger Aperture, Zendar
6.6.6. Distributed Aperture SWOT Analysis
6.6.7. Plastic Omnium's Functionalized Bumper
6.6.8. Option 3 - Super-Resolution Software
6.6.9. Super-Resolution SWOT
6.6.10. Another Solution - Scanning
6.6.11. 194 - 4D Imaging Radar Examples
6.6.12. Deployments of 4D Imaging Radars
7. AUTOMOTIVE RADAR CONSTITUENT TECHNOLOGIES
7.1. Waveforms and MIMO
7.1.1. Introduction to Waveforms
7.1.2. Typical Performance with FMCW (single Tx/Rx) (1)
7.1.3. Typical Performance with FMCW (single Tx/Rx) (2)
7.1.4. Multiple Inputs, Multiple Outputs
7.1.5. Scaling up of MIMO
7.1.6. Oculii (acquired by Ambarella in 2021)
7.1.7. Orthogonal Frequency Division Multiplexing
7.1.8. Multiple Frequency Shift Key (MFSK)
7.1.9. Random/Noise/Digital Code Modulation
7.1.10. Uhnder - DCM MIMO Chip Developer
7.2. Frequency Trends
7.2.1. Which Way is Frequency Going?
7.2.2. Applications of Different Frequencies
7.2.3. Applications of Different Frequencies
7.2.4. Automotive Radar Frequency Trends
7.2.5. Which Parameters Limit the Achievable KPIs
7.2.6. The Significance of
7.2.7. Example of High Frequency Radar Imaging
7.2.8. Packaging Benefits
7.2.9. Ranging
7.2.10. Surface Ice Detection
7.2.11. Radar Imaging at 300GHz from Fraunhofer
7.2.12. Adoption Path of High Frequency Radars
7.2.13. Challenges and Hurdles for High Frequency Radar
7.2.14. Regulation
7.3. Radomes, Antennas, Materials and Board Trends
7.3.1. Importance of the Radome
7.3.2. Radome and Range
7.3.3. Ideal Radome Properties
7.3.4. Radome Shape Considerations
7.3.5. Preperm
7.3.6. Laird - Side Lobe Reduction Skirt Material
7.3.7. Radar Aesthetics, Form and Function
7.3.8. Other material considerations
7.3.9. Key Material Suppliers
7.4. Radar Material Selection and Benchmarking
7.4.1. Dielectric Constant: Benchmarking Different Substrate Technologies
7.4.2. Dielectric Constant: Stability vs Frequency for Different Organic Substrates
7.4.3. Dielectric Constant: Stability vs Frequency for Different Inorganic Substrates (LTCC, Glass)
7.4.4. Loss Tangent: Benchmarking Different Substrate Technologies
7.4.5. Loss Tangent: Stability vs Frequency For Different Substrates
7.4.6. Dielectric Constant and Loss Tangent Stability: Behaviour at mmWave Frequencies and Higher
7.4.7. Temperature Stability of Dielectric Constant: Benchmarking Organic Substrates
7.4.8. Moisture Uptake: Benchmarking Different Substrate Technologies
7.5. Antennas
7.5.1. Antenna Design
7.5.2. Patch Array Design
7.5.3. Patch Array in Practice
7.5.4. Phased Array Antennas
7.5.5. Metawave - Analogue Beamforming/Beam Steering
7.5.6. Echodyne
7.5.7. Lunewave - 3D Printed Antenna
7.5.8. Waveguide Technologies
7.5.9. Gapwaves Multi-Layer Waveguide (MLW)
7.5.10. Waveguides in the Market
7.5.11. Antenna Miniaturisation
7.5.12. Packaging and Integration
8. RADAR MARKET, SUPPLIERS, SHARES, STRUCTURE, CHANGES
8.1. Availability of ADAS
8.2. Adoption of ADAS Driving Radar Growth
8.3. Level 3 Vehicles and Further Radar Adoption
8.4. Tier One Market Share by Volume - All Radars
8.5. Tier One Market Share by Revenue - All Radar
8.6. Tier One Market Share by Volume - Front Radar
8.7. Top OEM Front Radar Choices
8.8. Front Radar Popularity by Region - US and EU + UK + EFTA
8.9. Tier One Market Share by Volume - Side Radar
8.10. Top OEM Side Radar Choices
8.11. Side Radar Popularity by Region - US and EU + UK + EFTA
8.12. Radar Model Age
8.13. Most Popular Radar Models in US
8.14. Most popular radar models in EU + UK + EFTA
9. FORECASTS
9.1. Methodology - Autonomous Vehicles Report and Total Number of Radars
9.2. Methodology - Technology Splits
9.3. Addressable Market - Global Vehicle Sales and Peak Car by Region 2019-2045
9.4. Global Vehicle Sales and Peak Car by SAE Level 2022-2045
9.5. Forecasting Method: Sensors and Radar Technologies
9.6. Radar Unit Sales by SAE Level Forecast - 2020-2045
9.7. Radar Unit Sales by Region Forecast - 2020-2045
9.8. Radar Sales Revenue Forecast by SAE Level 2020-2045
9.9. Radar Unit Sales Forecast in the US by SAE Level 2020-2045
9.10. Radar Unit Sales Forecast in China by SAE Level 2020-2045
9.11. Radar Unit Sales Forecast in EU + UK + EFTA by SAE Level 2020-2045
9.12. Radar Unit Sales Forecast in Japan by SAE Level 2020-2045
9.13. Short-Range Radar Forecast by Virtual Channels 2020-2044
9.14. Long-Range Radar Forecast by Virtual Channels 2020-2044
9.15. Radar Sales Proportionally by Frequency 2020-2045
9.16. Radar Sales Proportionally by Semiconductor Technology 2020-2045
9.17. Low-Loss Material Market Forecast for Automotive Radar 2020-2045
10. COMPANY PROFILES

 

 

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