自動車用レーダー市場 2025-2045:Robotaxis と自律走行車Automotive Radar Market 2025-2045: Robotaxis & Autonomous Cars IDTechExの調査レポート「自動車用レーダー市場2025-2045:ロボットタクシーと自律走行車」は、自動車用レーダー市場が2041年に年間売上高5億台に達すると予測している。現在の市場シェアは、Continental、Bos... もっと見る
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サマリー
IDTechExの調査レポート「自動車用レーダー市場2025-2045:ロボットタクシーと自律走行車」は、自動車用レーダー市場が2041年に年間売上高5億台に達すると予測している。現在の市場シェアは、Continental、Bosch、Denso、Aptiv、Hella、ZFなどの大手ティアワン企業が独占しているが、Arbe、Uhnder、Zendarなどの新興企業からエキサイティングな新技術が市場に登場している。さらに、この市場では、ウェーブアイ、アルトス、ザブベオといった新興企業がここ2、3年で誕生しており、現在も新しい企業が設立されている。4Dイメージング・レーダーが登場し、アーリーアダプターからの支持を得ているが、自動車用レーダーに革命を起こす可能性のある技術も登場している。
ジャンクション歩行者自動緊急ブレーキは、短距離レーダーのさらなる普及を促進する安全重視のアプリケーションの一例である。
2024年のセンサー数は1億4,000万個以上、しかしまだ成長の余地あり
車載用レーダーは今や確立された市場である。2010年代半ば以降、自動緊急ブレーキ、アダプティブ・クルーズ・コントロール、死角検知といったレーダー対応機能を少なくとも仕様オプションとして搭載するのが世界的に一般的になった。2020年代半ばの現在、多くの自動車がこれらの機能を標準装備して販売されている。特に、自動緊急ブレーキは、交通安全、特に歩行者やその他の交通弱者の安全を向上させるための重要な取り組みとして、新車に広く標準装備されている。
IDTechExは、2024年には自動車1台当たり1.53台のレーダーが出荷され、合計1億4,000万台以上になると予測している。しかし、成長の余地はまだたくさんある。このIDTechExのレポートによると、レーダー販売の約半分は前方を向いたアプリケーション用の長距離レーダーであり、残りの半分は死角検出や警告などのアプリケーション用の短距離レーダーである。しかし、1つの死角検知システムには2つのレーダーが使用されており、死角検知はアダプティブ・クルーズ・コントロールや自動緊急ブレーキの約半分ということになる。複数の販売年にわたるこれらの機能の正確な導入台数は、地域別に報告書に記載されている。
自動車に追加され、ますます高度化する安全機能は、短距離レーダーの主要な推進力となる。欧州では2024年以降、一部の大型車カテゴリーに死角警告システムの搭載が義務付けられる。将来的には、乗用車にも死角検出が義務付けられ、前方交差交通システムやジャンクション緊急ブレーキシステムも導入される可能性が高い。つまり、サイドレーダーの採用は今後20年間で4倍に拡大する可能性がある。前方レーダーは飽和レベルに近づきつつあるが、性能向上の余地はまだ大きい。
4Dイメージング・レーダーが市場に登場
長い間、レーダーの性能は、その使用目的、つまり前方の車までの距離を計算する用途には完全に十分だった。しかし、産業界からの要求は高まっており、高解像度のレーダーが求められている。安全性と利便性である。交通弱者の保護は、自動車産業における新技術の重要な原動力である。レーダーは、カメラやLiDARが冗長になるような状況でも「見る」ことができるため、ここで大きな可能性を秘めている。しかし、昔のレーダーは、車の横に立っている人間と車本体を確実に分離する画像性能を持っていない。これは、あらゆる状況下で完璧な自動緊急ブレーキ性能を達成しようとする場合の重要な課題である。さらに、自律走行は現実になりつつあるが、今日の実例には限界がある。レーダーの性能が向上すれば、こうした限界を克服することができる。
4Dイメージング・レーダーは、レーダーの性能を向上させ、検知時に車と橋を分離するなど、より複雑な状況を把握できるようになる。これを発展させれば、次世代レーダーは橋の下で車の隣にいる人を検知することになる。
4Dイメージング・レーダーは、積層アンテナ・アレイと数百、数千の仮想チャンネルを備えた次世代レーダーである。カメラのピクセルのように、仮想チャンネルが多ければ多いほど性能が向上するのが一般的だが、それだけではない。本レポートでは、4Dイメージング・レーダーを作るには他に何が必要なのか、誰が最もエキサイティングで市場投入可能な技術を持っているのか、そしてどこに限界が残っているのかを説明する。まだ残されている重要な制限のひとつは、レーダーのパッケージサイズであり、簡単な解決策はない。
分散型レーダーは次のステップへ
画像処理に関しては、大きければ大きいほど良い。これが、カメラ付き携帯電話が大型デジタル一眼レフカメラに取って代わらなかった理由であり、ジェイムズ・ウェッブ望遠鏡の幅が20フィート以上ある理由である。レーダーも同様で、車載用レーダーが大きければ、より優れた解像度が得られるだろう。もしレーダーが幅2mのアンテナアレイで作られていれば、その解像度はLiDARと同じようなものになるだろう。しかし、大手一流サプライヤーの最新のフラッグシップ・レーダーは、OEMが統合できる上限をすでに超えており、10cm×15cmに過ぎない。一部の先駆的なソリューションが分散型レーダーである。レーダーの一部を車全体に配置し、より大きな仮想アンテナを作るのだ。このアプローチは、距離測定、速度測定、悪天候や照明に対する堅牢性など、レーダーによるイメージングのあらゆる利点を備えながら、0.1度以下の解像度を実現する可能性を秘めている。
本レポートと掲載された企業プロフィールは、分散型レーダーのコンセプトに取り組んでいる一握りの企業を取り上げている。ある企業は市場展開に近づきつつあり、また別の企業は自動車用レーダーに画期的でゲームチェンジャー的な提案をしています。
IDTechExの本レポートは車載レーダー分野を完全にカバーしています。レーダーを牽引する安全性と利便性の要因、最も強い成長が見込まれる分野、次世代レーダーを定義する主要な新興技術を網羅している。これらのトレンドはすべて、IDTechExの20年間のきめ細かな予測に反映されている。本レポートは、現在と将来の自動車用レーダーに関する完全ガイドである。
主な内容
車載用レーダー市場の完全かつ包括的な見解は、本レポートでご覧いただけます。車載用レーダー産業の主要な側面は以下の通りです:
- 自動車用レーダーのさらなる普及を促進する以下のような要因
o ADAS技術の採用増加
o より高度なADAS技術の出現
o 新たな自律走行技術
o 安全基準の高まり
- 自家用自動車製品、新興ロボットタクシー、サービスとしての自律型モビリティに対するレーダー要件
- レーダーの性能動向
- 性能向上と新技術を推進する技術動向
- 4Dイメージングレーダー、技術解説、主要製品のベンチマーク
- レーダー技術の変化
周波数
o 波形
レドーム
アンテナ
半導体
- 自動車レーダー市場の特徴と地域別、レーダータイプ別、主要Tier1企業の分析、主要OEMのレーダー選択
予測編では、今後20年間の自動車用レーダー市場の動向について解説する:
- 自動車市場の販売台数
- 自動車用レーダーの販売台数と売上高(10億米ドル)
- レーダーの材料需要(百万m^2)
目次
Summary
この調査レポートは、車載用レーダー市場の完全かつ包括的な見解を掲載しています。
主な掲載内容(目次より抜粋)
Report Summary
IDTechEx's report, Automotive Radar Market 2025-2045: Robotaxis & Autonomous Cars, predicts the automotive radar market will hit 500 million annual sales in 2041. The market share today is dominated by the big tier-one companies like Continental, Bosch, Denso, Aptiv, Hella, ZF, and more, but exciting new technologies are coming to market from startups like Arbe, Uhnder, and Zendar. What's more, there are still new startups being founded in this market, with Waveye, Altos, and Xavveo all coming into existence in the last couple of years. The market is well established with commodity short-range and long-range radar, 4D imaging radar is now emerging and seeing uptake from early adopters, but there are technologies on the horizon that could completely revolutionize automotive radar.
Junction pedestrian automatic emergency braking is one example of a safety driven application that will drive further adoption of short-range radars.
More than 140 million sensors in 2024, but still room to grow
Automotive radar is now a well-established market. Since the mid-2010s, it has become globally common for cars to have radar-enabled features such as automatic emergency braking, adaptive cruise control, and blind spot detection as at least a specifiable option. Now, in the mid-2020s, many vehicles are sold with these features as standard. In particular, automatic emergency braking is widely included as standard on new cars in a growing and important effort to improve road safety, especially for pedestrians and other vulnerable road users.
In 2024, IDTechEx estimates that 1.53 radars will be shipped for each car, totaling more than 140 million units. However, there is still lots of room for growth. This IDTechEx report finds that approximately half of radar sales are long-range radars for forward-facing applications, while the other half is short-range radars for applications like blind spot detection and warning. However, a single blind-spot system uses two radars, meaning blind-spot detection is about half as common as adaptive cruise control and automatic emergency braking. Exact deployment numbers of these features captured over multiple sales years can be found in the report with regional granularity.
Pushes for additional and evermore sophisticated safety features in vehicles will be a key driver for short-range radars. Europe is mandating that some heavier vehicle categories have blind spot warning systems from 2024. In the future, it is likely that blind spot detection will be enforced for passenger vehicles, as well as forward cross-traffic and junction emergency braking systems, which require two additional front radars. This means side radar adoption has the potential to grow fourfold over the next 20 years. While forward-facing radars are approaching saturation levels, there is still a lot of room for improving performance.
4D Imaging Radars Are Coming to Market
For a long time, radar's performance was perfectly adequate for its intended use case, i.e. calculating the distance to the car ahead. But the requirements from the industry are growing, with high-resolution radars being demanded. There are two key drivers for this: safety and convenience. Protecting vulnerable road users is a key driver for new technologies in the automotive industry. Radar has enormous potential here as it can "see" in conditions where cameras and LiDARs are rendered redundant. However, radars of old don't have the imaging performance to confidently separate a human that is standing next to a car from the car itself. This is a key task when trying to accomplish perfect automatic emergency braking performance in all conditions. Additionally, autonomous driving is becoming a reality, but real-world examples today have limitations. With better performance, radar can help overcome those limitations.
4D imaging radar can improve the performance of radar such that they can understand more complex situations, such as separating the car from the bridge in a detection. Expanding on this, next generation radars will detect a person next to the car under the bridge.
4D imaging radars are the emerging next generation, with stacked antenna arrays and hundreds, even thousands of virtual channels. Like pixels in a camera, more virtual channels generally mean better performance, but it isn't the only factor. This report explains what else it takes to make a 4D imaging radar, who has the most exciting and most market-ready technologies, and where the limitations remain. One key limitation still remaining, and with no simple solution, is the package size of radars.
Distributed radar could be the next step
When it comes to imaging, bigger is better. This is why camera phones haven't replaced large DSLR cameras and why the James Webb telescope is over 20ft wide. The same applies to radar; a bigger automotive radar would give better resolution. If a radar was made with an antenna array 2m wide, then its resolution would be similar to a LiDAR. However, the modern flagship radars from leading tier-one suppliers are already hitting the upper limit of what OEMs can integrate, and they are only 10cm by 15cm. The solution that some are pioneering is distributed radar. Putting parts of the radar across the car and creating a much larger virtual antenna. This approach has the potential to return sub-0.1° resolution with all the benefits of imaging with radar, such as distancing, velocity measuring, and its robustness to adverse weather and lighting.
This report and the included company profiles cover a handful of companies working on distributed radar concepts. One is getting close to market deployment, while another has a revolutionary, game-changing proposition for automotive radar, find out which in the report.
This IDTechEx report offers complete coverage of the automotive radar space. It covers the safety and convenience factors driving radar, the areas where the strongest growth is likely to be found, and all the major startup technologies that will define the next generations of radar. All these trends are then captured in IDTechEx 20-year granular forecasts. This report is a complete guide to automotive radar now and in the future.
Key aspects
A complete and comprehensive view of the automotive radar market can be found in this report. Key aspects of the automotive radar industry covered include:
• Forces that are driving further adoption of automotive radar, such as
o Increased adoption of ADAS technologies
o Emergence of more sophisticated ADAS technologies
o Emerging autonomous driving technologies.
o Increasing safety standards
• Radar requirements for private automotive products, emerging robotaxis, and autonomous mobility as a service.
• Performance trends within radar
• Technology trends driving performance improvements and emerging technologies
• 4D imaging radars, technologies explained and key products benchmarked
• Changes to radar technologies;
o Frequencies
o Waveforms
o Radomes
o Antennas
o Semiconductors
• Automotive market characterization and analysis of leading tier-one companies by region, for different radar types, and radar choices of leading OEMs
The forecast chapter then explains how trends within the automotive radar market will play out over the next 20 years:
• Automotive market unit sales
• Automotive radar unit sales and revenue (US$ billion)
• Material demand for radar (million m^2)
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2024/12/26 10:27 158.43 円 165.15 円 201.51 円 |