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建設業における電気自動車 2023-2043年


Electric Vehicles in Construction 2023-2043

IDTechExのレポート「建設業における電気自動車 2023-2043」は、この急成長する業界について深くきめ細かい分析を提供しています。100台以上の電動建設機械を分析し、バッテリーのサイズ、充電、車両パワー、... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IDTechEx
アイディーテックエックス
2023年5月15日 US$7,000
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サマリー

IDTechExのレポート「建設業における電気自動車 2023-2043」は、この急成長する業界について深くきめ細かい分析を提供しています。100台以上の電動建設機械を分析し、バッテリーのサイズ、充電、車両パワー、価格などの傾向を明らかにしています。これらの技術動向は、本レポートで詳しく解説しています。
 
電気建設機械市場は、まだ発展途上の段階にあります。しかし、他の分野ではすでに電動化が進んでいるため、この移行に必要なバッテリー、モーター、その他の電気自動車部品の既存のサプライチェーンを利用して、迅速に加速することができる。OEMは、製品群の電動化を急速に進めている。これはミニ電動ショベルから始まり、現在ではより大きな機械へと進んでいる。本レポートでは、OEMの活動、政策ドライバー、潜在的な総所有コスト削減を考慮し、10年間のCAGRを38%、2043年の電動建設機械市場価値を1,500億ドルにまで成長させると予測しています。これにより、建設業界は2050年までに国際的なカーボンニュートラル目標を達成することができるようになります。
 
電動ミニショベルの躍進
ミニショベルは、世界で3番目、ヨーロッパでは1番目の台数を誇るセグメントです。小型であるため、適度な大きさのバッテリーが必要であり、建設業界にとって電動化の旅に出るにはうってつけの存在でした。2023年には、キャタピラー、コマツ、クボタ、日立を含む建設業界の大手OEM企業上位10社のうち6社が、電動ミニショベルを生産しているか、コンセプトやプロトタイプを持っている。JCBとボルボは、量産型電動ミニショベルの事例を持つ企業で、電動ミニショベル市場の立ち上げに貢献した。両社とも排出量削減の目標を掲げていますが、市場の需要にも応えていくでしょう。
 
電動ミニショベルは、ディーゼルエンジンの性能をすべて備えていますが、いくつかの大きな利点もあります。まず、地域の空気の質を改善し、さらに重要なのは、高濃度の排気ガスにさらされるオペレーターの空気の質を改善することです。また、騒音や振動の低減、機械の低騒音化による他の現場作業員とのコミュニケーション向上など、安全性の向上にもつながります。また、電気モーターは機械をより正確に制御することができ、長期的には自動掘削などの自律的な機能の統合を支援することができます。
 
電動ミニショベルの大型化が進む
電動ミニショベルの市場が確立されたことで、OEMはすでに大型の機械に移行しています。キャタピラー、ジョンディア、XCMG、コマツ、ボルボ、リューゴンのようなOEMが次に電動化を検討しているのは、運転重量が6トン以上の大型ショベルと、同様のサイズのローダーの2分野です。ローダーとショベルカーは、建設車両の販売台数の55%近くを占めています。ショベルカーは台数ベースで最大であり、その大型化に伴い価格も高くなるため、収益も圧倒的にショベルカーが多い。
 
特に中国のOEMは、大型ショベルの電動化と大型バッテリーの搭載に関心を示しています。本レポートで取り上げた一例では、525kWhのバッテリーとダブルガンDC充電により、この巨大バッテリーをわずか2時間で補充しています。しかし、IDTechExがショベルカーに搭載した最大のバッテリーは、本レポートでも取り上げた日本のOEMによる700kWhである。
 
中国国内では、LFPがこのような大型システム用のセルとして選ばれているようです。一方、欧州では、電動建設機械用電池のセルとしてNMCを選択する傾向がある。NMCの方が性能は高いが、コストがかかる。本レポートでは、建設分野におけるNMCとLFPのトレードオフについて詳しく解説するとともに、リチウムイオン電池の価格低下により、電動建設機械とディーゼルのどちらを選ぶかのバランスをどうとるかについて説明する。
 
普及の原動力は政策よりもTCOの削減
国際的に見ると、地球温暖化や温室効果ガス排出に対処するために、建設機械の排出量は各国政府の関心事にはなっていない。建設機械産業は、GHG排出量の1.1%に過ぎず、内燃機関禁止政策の対象となる最後の車種のひとつとなる可能性が高い。地域的には、ノルウェーやオランダなどの国々が、建設機械からの排出に取り組む動きを見せている。しかし、そのほとんどは、地域の大気質や建築現場からの騒音の低減など、地域の課題に焦点を当てたものです。
 
電動建設機械市場の成長に必要なインセンティブは、総所有コストの削減である。建設機械は多くの燃料を消費する。例えば、IDTechExの分析によると、20トンのショベルカーは、その生涯で燃料費だけで約12万ドルかかるという。さらに、大型のディーゼルエンジンのメンテナンスもあり、これも生涯で数万ドルにのぼることがあります。このように、電気自動車を利用することで節約できる可能性が大きく広がっています。しかし、この12万ドルは、電気自動車を8時間稼働させるために必要なバッテリーのコストですぐに消費されてしまうのです。地域のインセンティブを活用することで、TCOのバランスを電気自動車に有利にすることができます。

 



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目次

1. エグゼクティブサマリー
1.1. 報告書の概要
1.2. 主な報告事項(1)
1.3. レポートの主な内容(2)
1.4. コンストラクション・ビークル
1.5. 電化のための主要な建設機械タイプ
1.6. 建設市場は引き続き回復基調にある
1.7. 建設市場トップ15社
1.8. 主要な建設用OEMの電化活動(1件)
1.9. 主要な建設用OEMの電動化活動(2)
1.10. 建設車両電化の推進要因
1.11. 電気のTCOドライバコンストラクション・ビークル
1.12. マシンエレクトロニクス化のメリット/障壁
1.13. 建設機械における技術の位置づけ
1.14. 電気ショベルの性能上のメリット
1.15. バッテリー容量と動作ランタイム
1.16. 車種別バッテリーサイズ
1.17. 電力需要に対応するためのオプション
1.18. 電気とディーゼルの損益分岐点:燃料費の節約
1.19. 電気とディーゼルの損益分岐点:燃料費+メンテナンス費
1.20. 損益分岐点における電池価格の影響
1.21. OEM ディーラー電化製品パートナーシップ
1.22. 電動化を見据えるエンジンメーカー
1.23. ディーラー主導の電動化開発
1.24. 中国OEMの大型バッテリーショベル
1.25. 大型電気ショベルの価格プレミアム(後付け)。
1.26. 大型電動ショベルの価格プレミアム(OEM)
1.27. 建設機械電化の可能性(1件)
1.28. 建設機械電化の可能性 (2)
1.29. EV建設機械 地域別販売台数予測
1.30. 世界の建設用EVのマシンタイプ別販売台数予測
1.31. EV建機用電池の機械タイプ別需要(GWh)
1.32. EV建設機械の市場規模(機械タイプ別)(US$ 10 billion
2. 建設業入門
2.1. 概要
2.1.1. コンストラクション・ビークル
2.1.2. コンストラクションビークルの種類
2.1.3. 建設市場トップ15社
2.1.4. 建設車輌のOEM地域別売上高
2.1.5. 建設機械のCO2排出量貢献度
2.1.6. 建設機械の電動化におけるCO2排出量の推進力
2.1.7. GHG排出量:中国、米国、欧州
2.1.8. 温室効果ガス排出の主な原因である自動車
2.1.9. 建設機械の種類別排出量
2.1.10. 都市部の大気環境
2.1.11. 建設現場での空気の質
2.1.12. 化石燃料の使用禁止(都市部)
2.1.13. 排出基準 GHG排出量ではなく、大気の質を目標にする。
2.1.14. 建設車両電化の推進要因
2.2. 地域別・企業別排出ガス対策・事例集
2.2.1. ノルウェー、ゼロエミッションの建設機械を開発
2.2.2. オランダ、デンマーク、フィンランド
2.2.3. 建設現場の電化
2.2.4. コロラド州クリーンディーゼル・プログラム
2.2.5. 英国、オフロードの脱炭素化を奨励
2.2.6. GHG削減を約束する建設業界
2.2.7. GHG排出量に対応する建設会社
2.2.8. ノイズリダクション
2.2.9. 電気機械に必要なのは、何を届けることなのか
2.2.10. 電気の電力需要コンストラクション・ビークル
2.2.11. 建設機械における技術の位置づけ
2.2.12. ボルボ・グループ脱化石燃料タイムライン
2.2.13. 建設機械の電化の可能性
2.2.14. 電動モービルマシンの今後の可能性
2.2.15. モバイル機器用充電器/水素充填
2.2.16. ゼロエミッション発電機/マイクログリッド/エネルギー貯蔵
2.2.17. 自律システム・デジタル化
3. 電気式ミニショベル(<6トン>)。
3.1. 概要
3.1.1. 電動ミニショベルの概要
3.1.2. CE電化をリードするミニショベル
3.1.3. 電気ショベルの性能上のメリット
3.1.4. ミニショベルのOEM
3.1.5. 電動ミニショベルの仕様例
3.1.6. 電動ミニショベルの仕様例
3.1.7. ミニショベルICEエンジン vs 電気モーター サイズ(kW)
3.1.8. ミニショベルのサイズとバッテリー容量
3.1.9. ミニショベル用バッテリーのサイズとランタイムの例
3.1.10. バッテリー容量と動作ランタイム
3.1.11. 電力需要に対応するためのオプション
3.1.12. 電動ミニショベルの価格プレミアム
3.1.13. ICEミニショベル燃料消費コスト
3.1.14. 電動化 燃料費削減
3.1.15. 電気とディーゼルの損益分岐点:燃料費の節約
3.1.16. トータル・コスト・オブ・オーナーシップメンテナンス
3.1.17. カミンズ'電気式ミニショベルの分析
3.1.18. 電気とディーゼルの損益分岐点:燃料費+メンテナンス費
3.1.19. 電気機械にインセンティブを与える:ローエミッションゾーン
3.1.20. 排出権課金によるインセンティブを与える
3.1.21. 初期の電気機械の展開:レンタル会社
3.1.22. OEM ディーラー電化製品パートナーシップ
3.1.23. 電動化を見据えるエンジンメーカー
3.1.24. 電動ミニショベルのCO2排出量削減について
3.2. ミニショベルOEMモデル&ケーススタディ
3.2.1. ボルボ建設機械
3.2.2. ボルボ・グループ
3.2.3. ボルボ、電気自動車のCEポートフォリオを拡大
3.2.4. ボルボ EC55 電動
3.2.5. コマツ PC30E-5 電動ミニショベル
3.2.6. コマツ リモコン式電動ミニショベル
3.2.7. コマツ/ホンダ マイクロエレクトリックエクスカベーター
3.2.8. 現代建設機械(HCE)
3.2.9. ヤンマー建機
3.2.10. ヤンマープロトタイプ
3.2.11. 斗山電機 DX17Z-5 プロトタイプ
3.2.12. デベロン(旧ドゥーサン)生産準備モデル
3.2.13. Doosan(現Develon)&Bobcat E10e / E19e
3.2.14. JCB E-TECH 電動ミニショベル
3.2.15. XCMG XE35U_E
3.2.16. ワッカーニューソン EZ17e
3.2.17. タケウチ TB220e
3.2.18. SUNCAR HK216E / Takeuchi
3.2.19. KTEG ZE19/日立/サンカーHK
3.2.20. 日立建機
3.2.21. コベルコ
3.2.22. Caterpillar 301.9
3.2.23. リマック電動ミニショベル
3.2.24. クボタ ミニショベル試作機
3.2.25. ハイブリッド型デュアルパワーディーゼルエレクトリックテザーショベル
4. おおがたゆりかご
4.1. 概要
4.1.1. 大型電気ショベルの概要 (1)
4.1.2. 大型電気ショベルの概要(2)
4.1.3. 中型・大型ショベルのOEM
4.1.4. 電動ショベル>6t、モデル概要
4.1.5. 電動ショベル>6t、モデル概要
4.1.6. 大型電気ショベルの排出量・コスト削減について
4.1.7. ショベルカー(>6t):ICEエンジン vs 電気モーター サイズ(kW)
4.1.8. 例 バッテリー容量と動作可能時間
4.1.9. バッテリー容量と動作ランタイム>6tショベルカー
4.1.10. ディーゼルエンジンと電気ショベルの年間燃料費削減効果
4.1.11. >6tショベルのCO2排出量削減について
4.1.12. ディーラー主導の電動化開発
4.1.13. 大型電気ショベルの価格プレミアム(後付け)。
4.1.14. 電気ショベルの損益分岐点TCO(OEM)
4.2. OEMモデル&ケーススタディ
4.2.1. John Deere - 電気ショベル
4.2.2. ポン装備:CATゼロエミッション掘削機
4.2.3. ポンキャット323F Zラインパワースケマティック
4.2.4. ポン機器:次世代型電気ショベル
4.2.5. 次世代ポンキャットエクスカベーター
4.2.6. キャタピラー320が自社に登場
4.2.7. ボルボEC230電化掘削機
4.2.8. ボルボR&D:大型リアスクリーン
4.2.9. メカラック e12 電動ホイール式ショベル
4.2.10. ハイドロメック HICON 7W
4.2.11. ヒュンダイ ショベル HX260AL 電動式
4.2.12. Doosan DX300LC 電動
4.2.13. Doosan テザー式電動ショベルシステム
4.2.14. KTEG ZECOM ZE85 電動式掘削機
4.2.15. NASTA ZERON 電動ショベル
4.2.16. NASTA ZERON 電動ショベル
4.2.17. 日立 ZX85US-6EB、ZX135US-7EB
4.2.18. Liebherr R922 BE 電動クローラ
4.2.19. Limach E88.1 Excavator
4.2.20. 中国OEMの大型バッテリーショベル
4.2.21. LiuGong Excavator
4.2.22. コマツハイブリッド油圧ショベル
4.2.23. Komatsu PC210E with a 700kWh battery!
4.2.24. コベルコSK210H エレクトリックハイブリッド
4.2.25. 電気自動車ではなく、油圧式ハイブリッド掘削機
5. 電動コンパクト&スキッドステアローダ
5.1. 概要
5.1.1. 電動コンパクトローダーの概要
5.1.2. コンパクトローダー / スキッドステア / ダンプカー
5.1.3. コンパクトローダーの販売
5.1.4. 電動コンパクトローダー/ダンパーの仕様例 (1)
5.1.5. 電動コンパクトローダー/ダンパーの仕様例 (2)
5.1.6. 電動コンパクトローダー モーターサイズ(kW)
5.1.7. 電動ローダー/ダンパーのサイズとバッテリー容量の比較
5.1.8. バッテリー容量と耐久性
5.1.9. 電動コンパクトローダー 価格プレミアム
5.1.10. 燃費向上
5.1.11. コンパクト/スキッドステアローダーのOEMについて
5.2. OEMモデル&ケーススタディ
5.2.1. ボルボ L25 電動コンパクトホイールローダ
5.2.2. ボルボ L20 電動ホイールローダー
5.2.3. Schäffer24E Electric Wheel Loader
5.2.4. ボブキャット(斗山グループ)
5.2.5. ボブキャット/ムーグ:T7Xオール電化システム
5.2.6. Gehl社製電動スキッドステア、バッテリースワップ付き
5.2.7. トブロコジャイアント G2200E ホイールローダー
5.2.8. Cat 906 電動ホイールローダー コンセプト
5.2.9. JCB1T-E Electric Site Dumper
5.2.10. AUSA D100AHA 電動ダンパー
5.2.11. AUSA D151AEG
5.2.12. Poclain Hydraulics 1.8t Wheel Loader
5.2.13. アバンテクノeシリーズローダー
5.2.14. ワッカーニューソン WL20e ホイールローダー
5.2.15. コバコ エリーゼ900
5.2.16. Kramer 5055e ホイールローダー
5.2.17. コマツ - ムーグ
6. 電気式バックホーローダー
6.1. 概要
6.1.1. 電動バックホーローダーの概要
6.1.2. バックホーローダー
6.1.3. 例 電動バックホー
6.1.4. 燃料節約のチャンス
6.1.5. バックホウ:ICE エンジンサイズ(kW)
6.1.6. バックホーローダー
6.2. OEMモデル&ケーススタディ
6.2.1. CASE建設です:プロジェクト・ゼウス
6.2.2. CASE Construction 580 EV
6.2.3. ジョンディア310X-Tier E-Power
6.2.4. ハディグ電動PHEVバックホウ
6.2.5. Huddig1260T: Hybrid Operating Modes
6.2.6. Huddig Battery / Motor Suppliers
7. 電気式ホイールローダー(>6t)
7.1. 概要
7.1.1. 電動大型ローダー概要
7.1.2. ホイールローダー
7.1.3. Electricホイールローダー (>6t) Examples
7.1.4. 電気自動車Xのパワーと重量の比較
7.1.5. のバッテリー容量です。ホイールローダー
7.1.6. 電化のコストと節約
7.1.7. 高価なバッテリーを節約する
7.1.8. 電池のコスト高と利用率の低下
7.1.9. 燃料消費量と節約効果
7.1.10. 損益分岐点における電池価格の影響
7.1.11. 中国製電動ローダーが多数登場
7.1.12. デュアルガン超高速充電
7.2. OEMモデル&ケーススタディ
7.2.1. キャタピラー 950GC - 電動ホイールローダー
7.2.2. XCMG XC918-EV 電動ローダー
7.2.3. LiuGong 856E-MAX18.8t Electric Loader
7.2.4. LuiGong 856H-E MAX
7.2.5. ダンフォスエディトロンフル電動ホイールローダー
7.2.6. アールマン AZ 95 電動スイングローダー
7.2.7. グリーンランド GEL-5000 電動ローダー
7.2.8. XCMG XC958-EV 電動ローダー
7.2.9. Sany SW956E 電動ローダー
7.2.10. ボルボ L120H 電動コンバージョン
7.2.11. ボルボ・エレクトリック・サイト・リサーチ・プロジェクト
7.2.12. ディーゼル・エレクトリック・ハイブリッドホイールローダー
7.2.13. ディーゼル・エレクトリック・ハイブリッドホイールローダー事例
7.2.14. Cat 988K XE:電気駆動式ホイールローダー
8. 電気式テレハンドラー
8.1. 概要
8.1.1. 電動テレハンドラーの概要
8.1.2. テレスコピックハンドラー
8.1.3. 電動テレハンドラーの仕様例
8.1.4. テレハンドラー:ICEエンジンと電気モーターのサイズ(kW)比較
8.1.5. テレハンドラーのバッテリー容量
8.1.6. テレハンドラー
8.2. OEMモデル&ケーススタディ
8.2.1. Liebherr 電動テレスコピックハンドラー - DEUTZ
8.2.2. JCB 525-60E 電動式テレハンドラー
8.2.3. JLGフル電動テレハンドラー構想
8.2.4. マニトウエレクトリックテレハンドラー
8.2.5. マニトウMTE625、MT625eエレクトリック
8.2.6. ファレシン/スノーケル フル電動テレハンドラー
8.2.7. ファレシンアリアントバッテリーアッセンブリー
8.2.8. XCMG XC6-2506E テレハンドラー
9. 電動式移動式クレーン
9.1. 概要
9.1.1. 電動式移動式クレーンの概要
9.1.2. モバイルクレーン
9.1.3. 電動クレーンの仕様例
9.1.4. モバイルクレーン
9.2. OEMモデル&ケーススタディ
9.2.1. Liebherr 電動クローラークレーン
9.2.2. Liebherr LR1250.1がHS2駅構内に配備されました。
9.2.3. Liebherr 電動クローラークレーン回路図
9.2.4. Liebherr Expand Range of Electric Crawler - LR1130.1 Unplugged & LR1160.1 Unplugged
9.2.5. Liebherr LTC1050-3.1
9.2.6. PV-E Crane100% Electric Crawler Cranes
9.2.7. マデア全電動式ミニクローラークレーン
9.2.8. Zoomlion ZTC250N-EV 電動式トラッククレーン
9.2.9. Zoomlion ZAT2200VE863 スーパーヘビー クレーン
9.2.10. Sany STC250HBEV 電気式トラッククレーン
9.2.11. Sany SCE800TB-EV 完全電動式クローラークレーン
9.2.12. XCMG XCT25EV、XCA60EV PHEVトラッククレーン
10. 電気式その他建設車両
10.1. その他コンストラクション・ビークル
10.2. Liebherr ハイブリッドコンクリートミキサー車 - 電気ではありません。
10.3. フューチュリカム電動コンクリートミキサートラック
10.4. 中国OEM電動ミキサー車
10.5. ボルボFMX
10.6. ルノートラックDワイドZ.E.
10.7. 中国製バッテリー交換式ダンプトラック
10.8. 三洋電機製電動ダンプトラック
10.9. BYD電動ダンプトラック(深セン向け
10.10. トラックOEMが電化にコミットメント
10.11. ユンタン電動杭打機リグ
10.12. Liebherr LB16 Electric Drilling Rig
10.13. BAM 電動ロードローラー
10.14. 電動アスファルトローラー
10.15. キャット/メダテック電動ロードグレーダー
10.16. Cat Electric Drive(ハイブリッド)ドーザー
11. リチウムイオン電池技術&建設用ヘビーデューティーパックサプライヤー
11.1. リチウム電池の化学概要
11.2. 現在のリチウム電池のランキング
11.3. シリコンの約束
11.4. シリコン負極材の可能性
11.5. シリコンアノード - 企業ベンチマーキング
11.6. LTOバッテリーセル技術
11.7. 建設業におけるバッテリーの必要性:パフォーマンス
11.8. 建設業におけるバッテリーの必要性:価格について
11.9. 建設業におけるバッテリーの必要性:信頼性
11.10. 建設用バッテリーシステムの主要性能指標
11.11. 建設業向けバッテリーケミストリーベンチマーキング
11.12. LFPまたはNMCの比較
11.13. ナトリウムイオン二次電池(Sibs)の紹介
11.14. Na-ion vsその他 Chemistries
11.15. 建設業におけるセルケミストリー
11.16. リージョナルセルケミストリーの選択
11.17. 円筒型、プリズム型、パウチ型セルフォーマット比較
11.18. セル・パック設計の変遷
11.19. 大型化した4680円筒型セル
11.20. リチウムイオンバッテリー:セルからパックへ
11.21. ヘビーデューティーバッテリーパックの製造動向
11.22. 電池パック素材
11.23. バッテリーモジュールの廃止
11.24. バッテリーエンクロージャーの素材まとめ
11.25. バッテリーエンクロージャーの軽量化
11.26. IDTechEx リチウムイオン電池タイムライン
11.27. リチウムイオン電池のエネルギー密度のタイムラインと展望
11.28. リチウムイオンタイムライン解説
12. ヘビーデューティーバッテリーサプライヤー
12.1. アカソル
12.2. アカソルアカシステム
12.3. ノースヴォルト ヴォルトパックコア
12.4. ベバストモジュラーバッテリーシステム
12.5. ベバスト&ECE-大型電気ショベル
12.6. プロテラ
12.7. ハイパードライブ・イノベーション
12.8. カミンズ
12.9. ドイツ・AG
12.10. その他欧州の電池メーカー
12.11. WATTALPS:非道な移動機械用バッテリー
12.12. WATTALPSバッテリーパック
12.13. ケミストリー・チョイス - ヨーロッパ・北アメリカ
12.14. 中国電気重電メーカーサプライヤー
12.15. 既知の構造&バッテリーサプライヤーとの関係 (1)
12.16. 既知の工事とバッテリーサプライヤーとの関係 (2)
13. MOTORS
13.1. トラクションモーターの構造比較とメリット
13.2. トラクションモーターの種類まとめ
13.3. TM4ファンド
13.4. Dana E-Axle
13.5. ZF Friedrichshafen AG
13.6. ZF Preferred Electric Drivetrain Architecture(ゼット・エフ・プリファード・エレクトリック・ドライブトレイン・アーキテクチャー
13.7. ダンフォスエディトロン
13.8. エービービー
13.9. アルテミス/ダンフォス
13.10. ICEに匹敵する電気モーターの性能
13.11. 電気式油圧システム
13.12. オール電化システム
14. 水素を燃料とする建設車両:はじめに&ケーススタディ
14.1. Hydrogen forコンストラクション・ビークル?
14.2. プロトン交換膜型燃料電池
14.3. 燃料電池の技術概要
14.4. 燃料電池自動車の魅力
14.5. 水素燃料電池自動車の普及のための障壁
14.6. 水素の万華鏡のような色合い
14.7. 燃料電池マシンが "グリーン "であるためには、"グリーンH2 "でなければならない;
14.8. 燃料電池EVよりも効率的なバッテリー電化を実現
14.9. 重要な課題:グリーン水素のコストダウン
14.10. パワー・トゥ・リキッド燃料 - 恐るべき効率性
14.11. PEMFCの市場関係者
14.12. ヒュンダイ燃料電池建機
14.13. ブンハン工業 燃料電池ミニショベル
14.14. SANY 燃料電池建機
14.15. 中国製燃料電池ダンプトラック
14.16. 比較 水素燃料費とディーゼル燃料費の比較
14.17. グリーン水素のコスト - モンペリエのFCEVバス
14.18. JCB 水素燃焼エンジン
14.19. JCB / Ryze / Fortescue Green 水素ディール
14.20. 燃料電池建設機械
14.21. AVL H2 燃焼エンジン
14.22. ユーレムコ
14.23. KEYOU 水素ICE
14.24. 水素燃焼エンジン
14.25. BEV、FCEV、H2ICEのメリット・デメリット
14.26. Summary Hydrogen Fuelledコンストラクション・ビークル (1)
14.27. Summary Hydrogen Fuelledコンストラクション・ビークル (2)
15. フォーキャスト
15.1. 予測方法(1)
15.2. 予測方法(2)
15.3. 建設業における燃料電池の解説
15.4. その他建設業における代替パワートレイン
15.5. 予想前提条件
15.6. 建設車輌の総アドレス可能市場
15.7. EV建設機械 地域別販売台数予測
15.8. 世界の建設用EVのマシンタイプ別販売台数予測
15.9. 米国建設用EVの機械タイプ別販売台数予測
15.10. 欧州建設用EVの機種別販売台数予測
15.11. 中国 建設用EVの機種別販売台数予測
15.12. RoW 建設用EVのマシンタイプ別販売台数予測
15.13. EV建機 機種別バッテリー需要(GWh)
15.14. EV建機用バッテリー地域別需要量(GWh)
15.15. EV建設機械の市場規模(機械タイプ別)(億ドル
15.16. EV建設機械の地域別市場規模(USD億ドル)

 

 

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Summary

この調査レポートは、2023-2043年の建設業における電気自動車業界について深くきめ細かい分析を提供しています。
 
主な掲載内容(目次より抜粋)
  • 建設業入門
  • 電動ミニショベル
  • 大型電動ショベルカー
  • 電動コンパクト&スキッドステアローダ
  • 電動バックホーローダー
  • 電動ホイールローダー
  • 電動テレハンドラー
  • 電動式移動式クレーン
  • 建設用リチウムイオンバッテリー技術&ヘビーデューティーパックサプライヤー
 
Report Summary
IDTechEx's report "Electric Vehicles in Construction 2023-2043" provides deep and granular analysis into this fast-growing industry. More than 100 electric construction machines have been analyzed to reveal trends in battery sizing, charging, vehicle power, pricing, and more. These technical trends are explored in detail throughout this report.
 
The electric construction machine market is in its nascent stages. However, it will benefit from other sectors having already gone through electrification and will be able to accelerate quickly with existing supply chains for batteries, motors, and other electric vehicle components that it will need to make this transition. OEMs are moving quickly to electrify their product ranges. This has started with mini-electric excavators but is now progressing to larger machines. This report considers OEM activities, policy drivers, and potential total cost of ownership savings to predict a 10-year CAGR of 38%, and growth to an electric construction machine market value of ~$150 billion in 2043. This will put the construction industry on target to hit international carbon neutrality goals by 2050.
 
Electric mini-excavators are taking-off
Mini-excavators are the third largest segment by volume in the world, and the largest segment in Europe. With its smaller size necessitating reasonably sized batteries, it has been a low hanging fruit for the construction industry to begin their electrification journey. In 2023 six out of the top ten largest construction OEMs, including Caterpillar, Komatsu, Kubota, and Hitachi either had a production electric mini-excavator, or had a concept or prototype. JCB and Volvo are companies with examples of series production electric mini-excavators and have helped to kick-start the electric mini-excavator market. Both of these have their own targets to reduce emissions but will also be responding to market demand.
 
Electric mini excavators offer all the performance of diesel variants but with some significant advantages. Firstly, it improves local air quality and more importantly the air quality for the operator who will be exposed to high concentrations of exhaust gases. The operator will also benefit from reduced noise, reduced vibration, and improved safety through better communication with other site workers thanks to the machines lower noise. The electric motors will also give more precise control over the machine, and in the long term, aid the integration of autonomous features, such as automated digging.
 
More electric machines are coming, and they are getting larger
With the electric mini-excavator market becoming established, OEMs are already moving onto larger machines. Large excavators with operating weights of more than 6-tonne, and similarly sized loaders, are the two areas where OEMs like Caterpillar, John Deere, XCMG, Komatsu, Volvo, and LiuGong are looking to electrify next. Loaders and excavators make up nearly 55% of construction vehicle sales by volume. Excavators are the largest by volume, and with their increased size comes higher prices, meaning they also dominate revenue.
 
More electric machines are coming, and they are getting larger
With the electric mini-excavator market becoming established, OEMs are already moving onto larger machines. Large excavators with operating weights of more than 6-tonne, and similarly sized loaders, are the two areas where OEMs like Caterpillar, John Deere, XCMG, Komatsu, Volvo, and LiuGong are looking to electrify next. Loaders and excavators make up nearly 55% of construction vehicle sales by volume. Excavators are the largest by volume, and with their increased size comes higher prices, meaning they also dominate revenue.
 
Chinese OEMs in particular have shown interest in electrifying larger excavators and installing large batteries. One example covered in this report uses a 525kWh battery and double gun-DC charging to replenish this enormous battery in just 2 hours. However, the biggest battery IDTechEx has scene in an excavator is 700kWh from a Japanese OEM also covered in this report.
 
Within China, LFP appears to be the cell of choice for these larger systems, which makes sense given its lower cost and the vehicles not being sensitive to the extra weight. Meanwhile, Europe has tended to go with NMC as its cell of choice for batteries in electric construction machines. NMC offers better performance, but at additional cost. This report goes into detail on the trade-offs between NMC and LFP relating to construction, while also explaining how lithium-ion battery price reductions can sway the balance between choosing an electric construction machine, or a diesel.
 
Adoption will likely be driven by reduced TCO rather than policy
On an international scale, construction emissions are not at the forefront of governments concerns in their goals to address global warming and GHG emissions. The construction machine industry is only responsible for 1.1% of GHG emissions and will likely be one of the last vehicle types to get targeted by internal combustion ban policies. On a local scale, countries like Norway, and the Netherlands have shown some activity in tackling emissions from construction vehicles. These are mostly focused on local issues, like local air quality, and reducing noise from building sites.
 
A better incentive for the adoption, and the mechanism needed to establish growth in the electric construction machine market will be total cost of ownership savings. Construction machinery can burn through a lot of fuel. For example, IDTechEx's analysis shows that over its lifetime a 20-tonne excavator will cost around $120,000 just to fuel. On top of that is maintenance of a large diesel engine, which can also amount to tens of thousands of dollars over the vehicle's lifetime. This creates a large potential window for generating savings through the use of electric vehicles. However, this US$120k can quickly be consumed by the cost of batteries required to give these machines their 8 hours of operation. Local incentives can help tip the TCO balance in favor of electric while battery prices are coming down, but in the long term, the combination of fuel savings, reduced emissions and increased performance and precision, will lead to electric machines winning out.
 
Report Metrics Details
Historic Data 2021 - 2022
CAGR The electric construction vehicle market is taking off imminently and will grow have a 10-year CAGR of 37%
Forecast Period 2023 - 2043
Forecast Units Unit sales, revenue (US$), battery demand (GWh)
Regions Covered Worldwide
Segments Covered Mini-excavators, excavators, backhoe loaders, other loaders, telehandlers, cranes, other construction vehicles.

 



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Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY
1.1. Report Summary
1.2. Key Report Findings (1)
1.3. Key Report Findings (2)
1.4. Construction Vehicles
1.5. Key Construction Machine Types for Electrification
1.6. Construction Market Continues to Bounce Back
1.7. Top 15 Construction Market Players
1.8. Electrification Activity of Major Construction OEMs (1)
1.9. Electrification Activity of Major Construction OEMs (2)
1.10. Drivers for Construction Vehicle Electrification
1.11. TCO Drivers for Electric Construction Vehicles
1.12. Advantages of / Barriers to Machine Electrification
1.13. Technology Positioning for Construction Equipment
1.14. Performance Advantages of an Electric Excavator
1.15. Battery Capacity and Operation Runtime
1.16. Battery Sizes for Different Vehicle Types
1.17. Options for Meeting Power Duty Cycle Power Demand
1.18. Electric vs Diesel Break-even: Fuel Cost Saving
1.19. Electric vs Diesel Break-even: Fuel + Maintenance
1.20. Battery Price Impact on Break Even Point
1.21. OEM Dealer Electric Retrofitting Partnerships
1.22. Engine Manufacturers Looking Toward Electrification
1.23. Dealer Driven Electrification Development
1.24. Chinese OEMs Large Battery Excavators
1.25. Large Electric Excavator Price Premium (Retrofit)
1.26. Large Electric Excavator Price Premium (OEM)
1.27. Construction Equipment Electrification Opportunities (1)
1.28. Construction Equipment Electrification Opportunities (2)
1.29. EV Construction Machine Sales Forecast by Region
1.30. Global Construction EV Sales Forecast by Machine Type
1.31. EV Construction Machines Battery Demand by Machine Type (GWh)
1.32. EV Construction Machines Market Size by Machine Type (US$ Billions)
2. INTRODUCTION TO THE CONSTRUCTION INDUSTRY
2.1. Overview
2.1.1. Construction Vehicles
2.1.2. Types of Construction Vehicle
2.1.3. Top 15 Construction Market Players
2.1.4. Construction Vehicle Revenue by OEM Region
2.1.5. CO2 Emission Contribution of Construction Machines
2.1.6. CO2 Emissions Driver for Construction Machine Electrification
2.1.7. GHG Emissions: China, US & Europe
2.1.8. Vehicles a Major Source of Greenhouse Gas Emission
2.1.9. Emissions by Construction Machine Type
2.1.10. Urban Air Quality
2.1.11. Construction Worksite Air Quality
2.1.12. Fossil Fuel Bans (Cities)
2.1.13. Emission Standards Target Air Quality not GHG Emission
2.1.14. Drivers for Construction Vehicle Electrification
2.2. Regional & Company Emissions Policy & Case Studies
2.2.1. Norway Pioneering Zero Emission Construction Machines
2.2.2. The Netherlands, Denmark and Finland
2.2.3. Electrifying Construction Sites
2.2.4. Colorado Clean Diesel Program
2.2.5. UK Incentivizing Decarbonization of Off-road
2.2.6. Construction Industry Committing to GHG Reductions
2.2.7. Construction Firms Addressing GHG Emission
2.2.8. Noise Reduction
2.2.9. What do Electric Machines Need to Deliver
2.2.10. Power Demand for Electric Construction Vehicles
2.2.11. Technology Positioning for Construction Equipment
2.2.12. Volvo Group Fossil Fuel Free Timeline
2.2.13. Construction Equipment Electrification Opportunities
2.2.14. Future Opportunities in Electric Mobile Machinery
2.2.15. Mobile Equipment Chargers / Hydrogen Fuelling
2.2.16. Zero Emission Gensets / Microgrids / Energy Storage
2.2.17. Autonomous Systems and Digitalization
3. ELECTRIC MINI EXCAVATORS (<6 TONNES)
3.1. Overview
3.1.1. Electric Mini-Excavators Summary
3.1.2. Mini Excavators Leading CE Electrification
3.1.3. Performance Advantages of an Electric Excavator
3.1.4. Mini Excavator OEMs
3.1.5. Electric Mini Excavator Example Specifications
3.1.6. Electric Mini Excavator Example Specifications
3.1.7. Mini Excavator: ICE Engine vs Electric Motor Size (kW)
3.1.8. Mini Excavator Size vs Battery Capacity
3.1.9. Example mini-excavator battery sizing and runtime
3.1.10. Battery Capacity and Operation Runtime
3.1.11. Options for Meeting Power Duty Cycle Power Demand
3.1.12. Electric Mini-Excavator Price Premium
3.1.13. ICE Mini-Excavator Fuel Consumption Cost
3.1.14. Electrification Fuel Cost Saving
3.1.15. Electric vs Diesel Break-even: Fuel Cost Saving
3.1.16. Total Cost of Ownership: Maintenance
3.1.17. Cummins' Electric Mini Excavator Analysis
3.1.18. Electric vs Diesel Break-even: Fuel + Maintenance
3.1.19. Incentivising Electric Machines: Low Emission Zones
3.1.20. Incentivizing Through Emissions Charges
3.1.21. Early Electric Machine Deployment: Rental Companies
3.1.22. OEM Dealer Electric Retrofitting Partnerships
3.1.23. Engine Manufacturers Looking Toward Electrification
3.1.24. Electric Mini-Excavators CO2 Emission Saving
3.2. Mini Excavators: OEM Models & Case Studies
3.2.1. Volvo Construction Equipment
3.2.2. Volvo Group
3.2.3. Volvo Expanding their Electric CE Portfolio
3.2.4. Volvo EC55 Electric
3.2.5. Komatsu PC30E-5 Electric Mini-Excavator
3.2.6. Komatsu Remote Controlled Electric Mini Excavator
3.2.7. Komatsu / Honda Micro Electric Excavators
3.2.8. Hyundai Construction Equipment (HCE)
3.2.9. Yanmar Construction Equipment
3.2.10. Yanmar Prototype
3.2.11. Doosan Electric DX17Z-5 Prototype
3.2.12. Develon (previously Doosan) production ready model
3.2.13. Doosan (now Develon) & Bobcat E10e / E19e
3.2.14. JCB E-TECH Electric Mini Excavator
3.2.15. XCMG XE35U_E
3.2.16. Wacker Neuson EZ17e
3.2.17. Takeuchi TB220e
3.2.18. SUNCAR HK 216E / Takeuchi
3.2.19. KTEG ZE19 / Hitachi / Suncar HK
3.2.20. Hitachi Construction Machinery
3.2.21. Kobelco
3.2.22. Caterpillar 301.9
3.2.23. Limach Electric Mini Excavators
3.2.24. Kubota Prototype Mini Excavator
3.2.25. Hybrid Dual Power Diesel-Electric Tethered Excavators
4. LARGE ELECTRIC EXCAVATORS (>6 TONNES)
4.1. Overview
4.1.1. Large Electric Excavators Summary (1)
4.1.2. Large Electric Excavators Summary (2)
4.1.3. Medium / Large Excavator OEMs
4.1.4. Electric Excavators >6t, Summary of Models
4.1.5. Electric Excavators >6t, Summary of Models
4.1.6. Large Electric Excavator Emission / Cost Saving
4.1.7. Excavator (>6t): ICE Engine vs Electric Motor Size (kW)
4.1.8. Examples Battery Capacity and Operational Runtime
4.1.9. Battery Capacity and Operation Runtime >6t Excavators
4.1.10. Annual Fuel Cost Saving Diesel vs Electric Excavators
4.1.11. >6t Excavator CO2 Emission Saving
4.1.12. Dealer Driven Electrification Development
4.1.13. Large Electric Excavator Price Premium (retrofit)
4.1.14. Break-even electric excavator TCO (OEM)
4.2. OEM Models & Case Studies
4.2.1. John Deere - Electric Excavator
4.2.2. Pon Equipment: CAT Zero Emission Excavators
4.2.3. Pon Cat 323F Z-line Power Schematic
4.2.4. Pon Equipment: NextGen Electric Excavators
4.2.5. Next Generation Pon Cat Excavators
4.2.6. Caterpillar 320 Now In-house
4.2.7. Volvo EC230 Electrified Excavator
4.2.8. Volvo R&D: Large Rear Screen
4.2.9. Mecalac e12 Electric Wheeled Excavator
4.2.10. Hidromek HICON 7W
4.2.11. Hyundai Excavator HX260AL Electric
4.2.12. Doosan DX300LC Electric
4.2.13. Doosan Tethered Electric Excavator System
4.2.14. KTEG ZECOM ZE85 Electric Excavator
4.2.15. NASTA ZERON Electric Excavators
4.2.16. NASTA ZERON Electric Excavators
4.2.17. Hitachi ZX85US-6EB and ZX135US-7EB
4.2.18. Liebherr R922 BE Electric Crawler
4.2.19. Limach E88.1 Excavator
4.2.20. Chinese OEMs Large Battery Excavators
4.2.21. LiuGong Excavator
4.2.22. Komatsu Hybrid Hydraulic Excavator
4.2.23. Komatsu PC 210E with a 700kWh battery!
4.2.24. Kobelco SK210H Electric Hybrid
4.2.25. Hydraulic Hybrid Excavators - Not Electric Vehicles
5. ELECTRIC COMPACT & SKID STEER LOADERS
5.1. Overview
5.1.1. Electric Compact Loaders Summary
5.1.2. Compact Loaders / Skid Steer / Dumpers
5.1.3. Sales of Compact Loaders
5.1.4. Electric Compact Loaders / Dumper Example Specs (1)
5.1.5. Electric Compact Loaders / Dumper Example Specs (2)
5.1.6. Electric Compact Loaders Motor Size (kW)
5.1.7. Electric Loader / Dumper Size vs Battery Capacity
5.1.8. Battery Capacity and Endurance
5.1.9. Electric Compact Loader Price Premium
5.1.10. Fuel Savings
5.1.11. Compact / Skid-steer Loaders OEMs
5.2. OEM Models & Case Studies
5.2.1. Volvo L25 Electric Compact Wheel Loader
5.2.2. Volvo L20 Electric Wheel Loader
5.2.3. Schäffer 24E Electric Wheel Loader
5.2.4. Bobcat (Doosan Group)
5.2.5. Bobcat / Moog: T7X All Electric System
5.2.6. Gehl Electric Skid Steer with Battery Swap
5.2.7. Tobroco-Giant G2200E Wheel Loader
5.2.8. Cat 906 Electric Wheel Loader Concept
5.2.9. JCB 1T-E Electric Site Dumper
5.2.10. AUSA D100AHA Electric Dumper
5.2.11. AUSA D151AEG
5.2.12. Poclain Hydraulics 1.8t Wheel Loader
5.2.13. Avant Techno e Series Loaders
5.2.14. Wacker Neuson WL20e Wheel Loader
5.2.15. Kovaco Elise 900
5.2.16. Kramer 5055e Wheel Loader
5.2.17. Komatsu - Moog
6. ELECTRIC BACKHOE LOADERS
6.1. Overview
6.1.1. Electric Backhoe Loaders Summary
6.1.2. Backhoe Loaders
6.1.3. Example Electric Backhoes
6.1.4. Fuel Saving Opportunity
6.1.5. Backhoe: ICE Engine Size (kW)
6.1.6. Backhoe Loaders
6.2. OEM Models & Case Studies
6.2.1. CASE Construction: Project Zeus
6.2.2. CASE Construction 580 EV
6.2.3. John Deere 310X-Tier E-Power
6.2.4. Huddig Electric PHEV Backhoe
6.2.5. Huddig 1260T: Hybrid Operating Modes
6.2.6. Huddig Battery / Motor Suppliers
7. ELECTRIC WHEEL LOADERS (>6T)
7.1. Overview
7.1.1. Electric Large Loader Summary
7.1.2. Wheel Loaders
7.1.3. Electric Wheel Loaders (>6t) Examples
7.1.4. Electric X power and weight comparison
7.1.5. Battery Capacity for Wheel Loaders
7.1.6. Electrification Cost and Savings
7.1.7. Savings for Higher Cost Batteries
7.1.8. High Battery Costs and Lower Utilization
7.1.9. Fuel Consumption and Savings
7.1.10. Battery Price Impact on Break Even Point
7.1.11. Many Chinese Electric Loader Models Emerging
7.1.12. Dual Gun Ultra-Fast Charging
7.2. OEM Models & Case Studies
7.2.1. Caterpillar 950GC - Electric Wheel Loader
7.2.2. XCMG XC918-EV Electric Loader
7.2.3. LiuGong 856E-MAX 18.8t Electric Loader
7.2.4. LuiGong 856H-E MAX
7.2.5. Danfoss Editron Full Electric Wheel Loader
7.2.6. Ahlmann AZ 95 Electric Swing Loader
7.2.7. Greenland GEL-5000 Electric Loader
7.2.8. XCMG XC958-EV Electric Loader
7.2.9. Sany SW956E Electric Loader
7.2.10. Volvo L120H Electric Conversion
7.2.11. Volvo Electric Site Research Project
7.2.12. Diesel Electric Hybrid Wheel Loaders
7.2.13. Diesel Electric Hybrid Wheel Loader Examples
7.2.14. Cat 988K XE: Electric Drive Wheel Loader
8. ELECTRIC TELEHANDLERS
8.1. Overview
8.1.1. Electric Telehandlers Summary
8.1.2. Telescopic Handlers
8.1.3. Electric Telehandler Example Specifications
8.1.4. Telehandler: ICE Engine vs Electric Motor Size (kW)
8.1.5. Telehandler battery capacities
8.1.6. Telehandlers
8.2. OEM Models & Case Studies
8.2.1. Liebherr Electric Telescopic Handler - DEUTZ
8.2.2. JCB 525-60E Electric Telehandler
8.2.3. JLG Full Electric Telehandler Concept
8.2.4. Manitou Electric Telehandlers
8.2.5. Manitou MTE 625 and MT625e Electric
8.2.6. Faresin / Snorkel Full Electric Telehandler
8.2.7. Faresin: Aliant Battery Assembly
8.2.8. XCMG XC6-2506E Telehandler
9. ELECTRIC MOBILE CRANES
9.1. Overview
9.1.1. Electric Mobile Cranes Summary
9.1.2. Mobile Cranes
9.1.3. Electric Crane Example Specifications
9.1.4. Mobile Cranes
9.2. OEM Models & Case Studies
9.2.1. Liebherr Electric Crawler Cranes
9.2.2. Liebherr LR1250.1 Deployed at HS2 Station Site
9.2.3. Liebherr Electric Crawler Cranes Schematic
9.2.4. Liebherr Expand Range of Electric Crawler - LR1130.1 Unplugged & LR1160.1 Unplugged
9.2.5. Liebherr LTC1050-3.1
9.2.6. PV-E Crane 100% Electric Crawler Cranes
9.2.7. Madea All-Electric Mini Crawler Crane
9.2.8. Zoomlion ZTC250N-EV Electric Truck Crane
9.2.9. Zoomlion ZAT2200VE863 Super Heavy Crane
9.2.10. Sany STC250HBEV Electric Truck Crane
9.2.11. Sany SCE800TB-EV fully electric crawler crane
9.2.12. XCMG XCT25EV and XCA60EV PHEV Truck Cranes
10. ELECTRIC OTHER CONSTRUCTION VEHICLES
10.1. Other Construction Vehicles
10.2. Liebherr Hybrid Concrete Mixer Truck - Not Electric
10.3. Futuricum Electric Concrete Mixer Truck
10.4. Chinese OEMs Electric Mixer Trucks
10.5. Volvo FMX
10.6. Renault Trucks D Wide Z.E.
10.7. Chinese Battery Swapping Dump Trucks
10.8. Sany Electric Dump Trucks
10.9. BYD Electric Dump Trucks For Shenzhen
10.10. Truck OEMs Commit to Electrification
10.11. Junttan Electric Pile Driving Rig
10.12. Liebherr LB 16 Electric Drilling Rig
10.13. BAM Electric Road Roller
10.14. Electric Asphalt Rollers
10.15. Cat / Medatech Electric Road Grader
10.16. Cat Electric Drive (hybrid) Dozer
11. LI-ION BATTERY TECHNOLOGY & HEAVY-DUTY PACK SUPPLIERS FOR CONSTRUCTION
11.1. Lithium Battery Chemistry Overview
11.2. Current & Emerging Lithium Batteries Ranked
11.3. The Promise of Silicon
11.4. Silicon Anode Material Opportunities
11.5. Silicon Anode - Company Benchmarking
11.6. LTO Battery Cell Technology
11.7. Battery Requirements in Construction: Performance
11.8. Battery Requirements in Construction: Pricing
11.9. Battery Requirements in Construction: Reliability
11.10. Key Performance Indicators For Construction Battery Systems
11.11. Battery Chemistry Benchmarking for Construction
11.12. LFP or NMC Comparison
11.13. Introduction To Sodium-ion Batteries (Sibs)
11.14. Na-ion vs Other Chemistries
11.15. Cell Chemistry in Construction
11.16. Regional Cell Chemistry Choices
11.17. Cylindrical, Prismatic, Pouch Cell Format Comparison
11.18. Shifts in Cell and Pack Design
11.19. Larger Format 4680 Cylindrical Cells
11.20. Li-ion Batteries: From Cell to Pack
11.21. Heavy Duty Battery Pack Manufacturing Trends
11.22. Battery Pack Materials
11.23. Eliminating the Battery Module
11.24. Battery Enclosure Materials Summary
11.25. Lightweighting Battery Enclosures
11.26. IDTechEx Li-ion Battery Timeline
11.27. Timeline and Outlook for Li-ion Cell Energy Densities
11.28. Li-ion Timeline Commentary
12. HEAVY DUTY BATTERY SUPPLIERS
12.1. Akasol
12.2. Akasol AKASYSTEM
12.3. Northvolt Voltpack Core
12.4. Webasto Modular Battery System
12.5. Webasto & ECE - Large Electric Excavator
12.6. Proterra
12.7. Hyperdrive Innovation
12.8. Cummins
12.9. Deutz AG
12.10. Other European Battery Manufacturers
12.11. WATTALPS: Non-Road Mobile Machinery Batteries
12.12. WATTALPS Battery Pack
12.13. Chemistry Choice - Europe and North America
12.14. Chinese Electric Heavy-Duty Battery Suppliers
12.15. Known construction & battery supplier relationships (1)
12.16. Known construction & battery supplier relationships (2)
13. MOTORS
13.1. Comparison of Traction Motor Construction and Merits
13.2. Summary of Traction Motor Types
13.3. Dana TM4
13.4. Dana E-Axles
13.5. ZF Friedrichshafen AG
13.6. ZF Preferred Electric Drivetrain Architecture
13.7. Danfoss Editron
13.8. ABB
13.9. Artemis / Danfoss
13.10. Electric Motor Performance Designed to Match ICE
13.11. Electrically Powered Hydraulic Systems
13.12. All-Electric Systems
14. HYDROGEN FUELLED CONSTRUCTION VEHICLES: INTRODUCTION & CASE STUDIES
14.1. Hydrogen for Construction Vehicles?
14.2. Proton Exchange Membrane Fuel Cells
14.3. Fuel Cells Technologies Overview
14.4. Attraction of Fuel Cell Vehicles
14.5. Deployment Barriers for Hydrogen Fuel Cell Vehicles
14.6. A Kaleidoscope of Hydrogen Colours
14.7. Must be Green H2 for Fuel Cell Machines to be 'Green'
14.8. Battery Electrification More Efficient than Fuel Cell EV
14.9. The Key Challenge: Green Hydrogen Cost Reduction
14.10. Power-to-Liquid Fuels - Terrible Efficiency
14.11. PEMFC Market Players
14.12. Hyundai Fuel Cell Construction Equipment
14.13. Bumhan Industry Fuel Cell Mini-Excavator
14.14. SANY Fuel Cell Construction Machines
14.15. Chinese Fuel Cell Dump Trucks
14.16. Comparison Hydrogen Fuel Cost vs Diesel Cost
14.17. The Cost of Green Hydrogen - Montpellier FCEV Buses
14.18. JCB Hydrogen Combustion Engines
14.19. JCB / Ryze / Fortescue Green Hydrogen Deal
14.20. Fuel Cell Construction Machines
14.21. AVL H2 Combustion Engines
14.22. ULEMCo
14.23. KEYOU Hydrogen ICE
14.24. Hydrogen Combustion Engines
14.25. Advantages and Disadvantages of BEV, FCEV, H2ICE
14.26. Summary Hydrogen Fuelled Construction Vehicles (1)
14.27. Summary Hydrogen Fuelled Construction Vehicles (2)
15. FORECASTS
15.1. Forecast Methodology (1)
15.2. Forecast Methodology (2)
15.3. Fuel Cells in Construction Commentary
15.4. Other Alternative Powertrains in Construction
15.5. Forecast Assumptions
15.6. Construction vehicle total addressable market
15.7. EV Construction Machine Sales Forecast by Region
15.8. Global Construction EV Sales Forecast by Machine Type
15.9. US Construction EV Sales Forecast by Machine Type
15.10. Europe Construction EV Sales Forecast by Machine Type
15.11. China Construction EV Sales Forecast by Machine Type
15.12. RoW Construction EV Sales Forecast by Machine Type
15.13. EV Construction Machines Battery Demand by machine type (GWh)
15.14. EV Construction Machines Battery Demand by region (GWh)
15.15. EV Construction Machines Market Size by machine type ($USD Billions)
15.16. EV Construction Machines Market Size by region ($USD Billions)

 

 

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よくあるご質問


IDTechEx社はどのような調査会社ですか?


IDTechExはセンサ技術や3D印刷、電気自動車などの先端技術・材料市場を対象に広範かつ詳細な調査を行っています。データリソースはIDTechExの調査レポートおよび委託調査(個別調査)を取り扱う日... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



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2024/07/01 10:26

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