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英国のメンタルヘルスアプリ市場規模、シェア、動向分析レポート:プラットフォームタイプ別(iOS、Android)、アプリケーション別(うつ病・不安管理、ストレス管理)、サービス別、エンドユース別、セグメント別予測、2025年~2030年


UK Mental Health Apps Market Size, Share & Trends Analysis Report By Platform Type (iOS, Android), By Application (Depression & Anxiety Management, Stress Management), By Service, By End Use, And Segment Forecasts, 2025 - 2030

英国のメンタルヘルスアプリ市場の成長と動向 Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、英国のメンタルヘルスアプリ市場規模は2030年までに7億3440万米ドルに達し、2025年から2030年までの年平均成... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Grand View Research
グランドビューリサーチ
2024年11月14日 US$5,950
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100 英語

 

サマリー

英国のメンタルヘルスアプリ市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、英国のメンタルヘルスアプリ市場規模は2030年までに7億3440万米ドルに達し、2025年から2030年までの年平均成長率は15.8%で推移すると予測されている。患者の精神的ウェルビーイングを改善する利点によるメンタルヘルスアプリの普及と採用の拡大、精神的ウェルビーイングに関する意識の高まりは、この市場の成長を後押しする主な要因のいくつかである。

この市場は、人々の間で認識が高まっていること、複数の企業、組織、政府機関がさまざまなプラットフォームでメンタルヘルス・アプリケーションの開発・立ち上げに取り組んでいることから、成長が見込まれている。例えば、2023年、デジタルヘルスケアアプリのHolly Healthは、Age UK Lewisham and Southwarkや著名な国や地域の組織と協力し、英国全土の50~70歳以上の年齢層の個人に心理的・身体的な幸福やコーチングを提供している。さらに2022年4月、トークスペースは、雇用主が職場内外で従業員の感情的知性を育み、心理的幸福を促進するのを支援する革新的な製品ラインナップを発表した。

COVID-19の大流行により、英国全土でメンタルヘルスベースのプラットフォームの利用が増加している。大流行時の心理的健康を維持するためのアプリケーションの採用増加や、遠隔モニタリングの増加は、市場成長を促進する要因のひとつである。

主要参入企業は、グローバルな足跡と製品ポートフォリオを拡大するために、契約、M&A、提携、発売などの戦略に取り組んでいる。例えば、Travelersは2022年11月、負傷した従業員向けのモバイルアプリ「Wysa for Return-to-Work」を発表した。このアプリは、AIを活用したサイコロジカル・ヘルス・デジタル・ソリューションのプロバイダーであるWysaと共同で開発されたもので、職場復帰において心理社会的な障害に直面している従業員を支援することを目的としている。

英国メンタルヘルスアプリ市場レポートハイライト

- プラットフォーム別では、消費者のiOS対応システム&デバイスの採用が増加していることから、iOSセグメントが2024年の市場で最大の収益シェアを占めた。

- アプリケーション別では、うつ病と不安管理分野が2024年の市場を支配した。不安障害とうつ病の有病率の増加がセグメント全体の成長に寄与している。

- 同市場で事業を展開する主要企業は、存在感を維持するため、製品の発売、提携、地理的拡大に絶えず注力している。

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目次

目次

第1章.方法論とスコープ
1.1.市場セグメンテーションとスコープ
1.1.1.プラットフォーム
1.1.2.アプリケーション
1.1.3.サービス
1.1.4.最終用途
1.1.5.推定と予測のタイムライン
1.2.調査方法
1.3.情報調達
1.3.1.データベースの購入
1.3.2.GVRの内部データベース
1.3.3.二次情報源
1.3.4.一次調査
1.3.5.一次調査の詳細
1.4.情報またはデータ分析
1.4.1.データ分析モデル
1.5.市場形成と検証
1.6.モデルの詳細
1.7.二次情報源のリスト
1.8.一次資料リスト
1.9.目的
第2章要旨
2.1.市場展望
2.2.セグメントの展望
2.2.1.プラットフォーム展望
2.2.2.アプリケーション展望
2.2.3.サービス展望
2.2.4.最終用途の展望
2.3.競合他社の洞察
第3章 英国メンタルヘルスアプリ市場英国のメンタルヘルスアプリ市場の変数、動向、スコープ
3.1.市場の系譜の展望
3.1.1.親市場の展望
3.1.2.関連・付随市場の展望
3.2.市場ダイナミクス
3.2.1.市場ドライバー分析
3.2.2.市場阻害要因分析
3.3.イギリスのメンタルヘルスアプリ市場分析ツール
3.3.1.産業分析 - ポーターの分析
3.3.1.1.サプライヤーパワー
3.3.1.2.買い手の力
3.3.1.3.代替の脅威
3.3.1.4.新規参入の脅威
3.3.1.5.競争上のライバル
3.3.2.PESTEL分析
3.3.2.1.政治情勢
3.3.2.2.技術的ランドスケープ
3.3.2.3.経済情勢
3.4.新たなテクノロジーとトレンド
3.5.ケーススタディ分析
第4章.英国のメンタルヘルスアプリ市場プラットフォームの推定と動向分析
4.1.プラットフォーム市場シェア、2023年および2030年
4.2.セグメントダッシュボード
4.3.イギリスのメンタルヘルスアプリ市場:プラットフォーム別展望
4.4.アンドロイド
4.4.1.2018年から2030年までの市場推定と予測(USD Million)
4.5. iOS
4.5.1.2018年から2030年までの市場の推定と予測(USD Million)
4.6.その他
4.6.1.2018年から2030年までの市場の推定と予測(USD Million)
第5章.イギリスのメンタルヘルスアプリ市場アプリケーションの推定と動向分析
5.1.アプリケーション市場シェア、2023年&2030年
5.2.セグメントダッシュボード
5.3.イギリスのメンタルヘルスアプリ市場:アプリケーション別展望
5.4.うつ病と不安の管理
5.4.1.2018年から2030年までの市場推定と予測(USD Million)
5.5.瞑想管理
5.5.1.2018~2030年の市場の推定と予測(USD Million)
5.6.ストレス管理
5.6.1.2018~2030年の市場の推定と予測(USD Million)
5.7.ウェルネス管理
5.7.1.2018~2030年の市場の推定と予測(USD Million)
5.8.その他
5.8.1.2018年から2030年までの市場の推定と予測(USD Million)
第6章.イギリスのメンタルヘルスアプリ市場サービス推計と動向分析
6.1.サービス市場シェア、2023年&2030年
6.2.セグメントダッシュボード
6.3.イギリスのメンタルヘルスアプリ市場:サービス別展望
6.4.無料
6.4.1.2018年から2030年までの市場予測・推計(USD Million)
6.5.サブスクリプション/有料(アプリ内課金)
6.5.1.2018年から2030年までの市場推定と予測(USD Million)
第7章.イギリスのメンタルヘルスアプリ市場エンドユースの推定と動向分析
7.1.エンドユース市場シェア、2023年&2030年
7.2.セグメントダッシュボード
7.3.イギリスのメンタルヘルスアプリ市場:エンドユース別展望
7.4.病院設定
7.4.1.2018年から2030年までの市場推定と予測(USD Million)
7.5.在宅介護
7.5.1.2018~2030年の市場の推定と予測(USD Million)
第8章.競争環境
8.1.主要市場参入企業別の最新動向と影響分析
8.2.企業/競合の分類
8.3.企業プロフィール
8.3.1.マインドスケープ
8.3.1.1.会社概要
8.3.1.2.業績
8.3.1.3.製品ベンチマーク
8.3.1.4.戦略的イニシアティブ
8.3.2.落ち着き
8.3.2.1.会社概要
8.3.2.2.業績
8.3.2.3.製品ベンチマーク
8.3.2.4.戦略的イニシアティブ
8.3.3.MoodMission Pty Ltd.
8.3.3.1.会社概要
8.3.3.2.業績
8.3.3.3.製品ベンチマーク
8.3.3.4.戦略的イニシアティブ
8.3.4.サンベロ・ヘルス
8.3.4.1.会社概要
8.3.4.2.業績
8.3.4.3.製品ベンチマーク
8.3.4.4.戦略的イニシアティブ
8.3.5.ヘッドスペース社
8.3.5.1.会社概要
8.3.5.2.業績
8.3.5.3.製品ベンチマーク
8.3.5.4.戦略的イニシアティブ
8.3.6.ワイサAI
8.3.6.1.会社概要
8.3.6.2.業績
8.3.6.3.製品ベンチマーク
8.3.6.4.戦略的イニシアティブ
8.3.7.ユーパー
8.3.7.1.会社概要
8.3.7.2.業績
8.3.7.3.製品ベンチマーク
8.3.7.4.戦略的イニシアティブ

 

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Summary

UK Mental Health Apps Market Growth & Trends

The UK mental health apps market size is expected to reach USD 734.4 million by 2030, registering at a CAGR of 15.8% from 2025 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. Growing penetration and adoption of mental health applications due to their benefits in improving the mental wellbeing of patients and increasing awareness regarding mental wellbeing are some of the key factors boosting the growth of this market.

The market is expected to grow owing to the increasing awareness among the population, several companies, organizations, and governmental bodies are engaged in developing and launching mental health apps across various platforms. For instance, in 2023, Holly Health, a digital healthcare application, collaborated with Age UK Lewisham and Southwark and prominent national and community organizations to offer psychological and physical well-being and coaching to individuals in the age group of 50-70+ throughout the United Kingdom. Further, in April 2022, Talkspace introduced an innovative product lineup to assist employers in fostering emotional intelligence and promoting psychological well-being for their employees within and beyond the workplace.

The COVID-19 pandemic has led to increased utilization of mental health-based platforms across the U.K. The increased adoption of applications for maintaining psychological well-being during the pandemic and rising remote monitoring are some of the factors promoting market growth.

The key participants are engaged in strategies such as agreements, mergers & acquisitions, partnerships, and launches, to expand their global footprints and product portfolio. For instance, in November 2022, Travelers introduced the Wysa for Return-to-Work mobile app for employees who have been injured. This app, developed in collaboration with Wysa, an AI-powered provider of psychological health digital solutions, aims to assist employees facing psychosocial obstacles in returning to the workplace.

UK Mental Health Apps Market Report Highlights

• Based on platform, the iOS segment held the largest revenue share of the market in 2024, owing to consumers' rising adoption of iOS-enabled systems & devices

• Based on application, the depression and anxiety management segment dominated the market in 2024. The increasing prevalence of anxiety and depression disorders contributes to the overall segment growth

• Key players operating in the market constantly focus on product launches, partnerships, and geographical expansion to maintain their presence



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Table of Contents

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation & Scope
1.1.1. Platform
1.1.2. Application
1.1.3. Service
1.1.4. End Use
1.1.5. Estimates and forecast timeline.
1.2. Research Methodology
1.3. Information Procurement
1.3.1. Purchased database.
1.3.2. GVR’s internal database
1.3.3. Secondary sources
1.3.4. Primary research
1.3.5. Details of primary research
1.4. Information or Data Analysis
1.4.1. Data analysis models
1.5. Market Formulation & Validation
1.6. Model Details
1.7. List of Secondary Sources
1.8. List of Primary Sources
1.9. Objectives
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Outlook
2.2. Segment Outlook
2.2.1. Platform outlook
2.2.2. Application outlook
2.2.3. Service outlook
2.2.4. End Use outlook
2.3. Competitive Insights
Chapter 3. UK Mental Health Apps Market Variables, Trends & Scope
3.1. Market Lineage Outlook
3.1.1. Parent market outlook
3.1.2. Related/ancillary market outlook
3.2. Market Dynamics
3.2.1. Market driver analysis
3.2.2. Market restraint analysis
3.3. UK Mental Health Apps Market Analysis Tools
3.3.1. Industry Analysis - Porter’s
3.3.1.1. Supplier power
3.3.1.2. Buyer power
3.3.1.3. Substitution threat
3.3.1.4. Threat of new entrant
3.3.1.5. Competitive rivalry
3.3.2. PESTEL Analysis
3.3.2.1. Political landscape
3.3.2.2. Technological landscape
3.3.2.3. Economic landscape
3.4. Emerging Technologies and Trends
3.5. Case Study Analysis
Chapter 4. UK Mental Health Apps Market: Platform Estimates & Trend Analysis
4.1. Platform Market Share, 2023 & 2030
4.2. Segment Dashboard
4.3. UK Mental Health Apps Market by Platform Outlook
4.4. Android
4.4.1. Market estimates and forecast 2018 to 2030 (USD Million)
4.5. iOS
4.5.1. Market estimates and forecast 2018 to 2030 (USD Million)
4.6. Others
4.6.1. Market estimates and forecast 2018 to 2030 (USD Million)
Chapter 5. UK Mental Health Apps Market: Application Estimates & Trend Analysis
5.1. Applications Market Share, 2023 & 2030
5.2. Segment Dashboard
5.3. UK Mental Health Apps Market by Applications Outlook
5.4. Depression and Anxiety Management
5.4.1. Market estimates and forecast 2018 to 2030 (USD Million)
5.5. Meditation Management
5.5.1. Market estimates and forecast 2018 to 2030 (USD Million)
5.6. Stress Management
5.6.1. Market estimates and forecast 2018 to 2030 (USD Million)
5.7. Wellness Management
5.7.1. Market estimates and forecast 2018 to 2030 (USD Million)
5.8. Others
5.8.1. Market estimates and forecast 2018 to 2030 (USD Million)
Chapter 6. UK Mental Health Apps Market: Service Estimates & Trend Analysis
6.1. Service Market Share, 2023 & 2030
6.2. Segment Dashboard
6.3. UK Mental Health Apps Market by Service Outlook
6.4. Free
6.4.1. Market estimates and forecast 2018 to 2030 (USD Million)
6.5. Subscription/ Paid (In-App Purchases)
6.5.1. Market estimates and forecast 2018 to 2030 (USD Million)
Chapter 7. UK Mental Health Apps Market: End Use Estimates & Trend Analysis
7.1. End Use Market Share, 2023 & 2030
7.2. Segment Dashboard
7.3. UK Mental Health Apps Market by End Use Outlook
7.4. Hospital Settings
7.4.1. Market estimates and forecast 2018 to 2030 (USD Million)
7.5. Homecare Settings
7.5.1. Market estimates and forecast 2018 to 2030 (USD Million)
Chapter 8. Competitive Landscape
8.1. Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
8.2. Company/Competition Categorization
8.3. Company Profiles
8.3.1. Mindscape
8.3.1.1. Company overview
8.3.1.2. Financial performance
8.3.1.3. Product benchmarking
8.3.1.4. Strategic initiatives
8.3.2. Calm
8.3.2.1. Company overview
8.3.2.2. Financial performance
8.3.2.3. Product benchmarking
8.3.2.4. Strategic initiatives
8.3.3. MoodMission Pty Ltd.
8.3.3.1. Company overview
8.3.3.2. Financial performance
8.3.3.3. Product benchmarking
8.3.3.4. Strategic initiatives
8.3.4. Sanvello Health
8.3.4.1. Company overview
8.3.4.2. Financial performance
8.3.4.3. Product benchmarking
8.3.4.4. Strategic initiatives
8.3.5. Headspace Inc.
8.3.5.1. Company overview
8.3.5.2. Financial performance
8.3.5.3. Product benchmarking
8.3.5.4. Strategic initiatives
8.3.6. Wysa AI
8.3.6.1. Company overview
8.3.6.2. Financial performance
8.3.6.3. Product benchmarking
8.3.6.4. Strategic initiatives
8.3.7. Youper, Inc.
8.3.7.1. Company overview
8.3.7.2. Financial performance
8.3.7.3. Product benchmarking
8.3.7.4. Strategic initiatives

 

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