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デジタル糖尿病管理の世界市場規模調査&予測:タイプ別(ハンドヘルドデバイス、ウェアラブルデバイス)、製品別(持続血糖モニタリングシステム、スマートグルコースメーター、スマートインスリンポンプ、スマートインスリンペン、アプリ)、地域別分析、2023-2030年


Global Digital Diabetes Management Market Size study & Forecast, by Type (Handheld Devices, Wearable Devices), by Product (Continuous blood glucose monitoring systems, Smart glucose meter, Smart insulin pumps, Smart insulin pens, Apps) and Regional Analysis, 2023-2030

世界のデジタル糖尿病管理市場は、2022年に約XX億米ドルと評価され、予測期間2023-2030年にはXX%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。デジタル糖尿病管理とは、モバイルアプリ、ウェアラブルデバイ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2023年10月30日 US$4,950
シングルユーザライセンス(印刷不可)
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200 英語

 

サマリー

世界のデジタル糖尿病管理市場は、2022年に約XX億米ドルと評価され、予測期間2023-2030年にはXX%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。デジタル糖尿病管理とは、モバイルアプリ、ウェアラブルデバイス、その他のデジタルツールなどのデジタル技術を使用して、糖尿病患者の状態を監視、管理、改善することを指します。糖尿病は、インスリン分泌不全またはインスリンを効果的に使用できない体質による高血糖を特徴とする慢性代謝疾患である。デジタル糖尿病管理ソリューションは、血糖値、投薬、身体活動、食事を追跡・分析するためのツールやリソースを提供することで、糖尿病患者がセルフケアに積極的に参加できるようにすることを目的としている。市場成長を促進する主な要因は、糖尿病有病率の上昇、糖尿病管理のためのクラウドベースの企業ソリューションの採用拡大、糖尿病ケア機器における人工知能の出現、糖尿病管理のためのデジタルプラットフォームの普及とモバイルアプリの採用拡大であり、これらは予測期間中の市場成長をサポートすると予想される。

さらに、糖尿病の世界的な有病率は、主に座りがちなライフスタイル、不健康な食生活、高齢化によって着実に増加している。糖尿病患者数が増加の一途をたどる中、効率的で拡張性の高い糖尿病管理ソリューションへのニーズが高まっている。例えば、国際糖尿病連合(IDF)によると、2019年には20~79歳の成人が4億6,300万人近く糖尿病を患っている。また、2045年には約7億人に達すると予測されている。その結果、糖尿病の有病率の増加が市場の成長をサポートすると予想される。さらに、糖尿病に関連する医療支出の増加とe-ヘルスの採用の増加は、予測期間中に市場に有利な機会を創出すると予測される。しかし、発展途上国での低採用とデータセキュリティが、2023~2030年の予測期間を通じて市場の成長を阻害する。

デジタル糖尿病管理の世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、中南米、中東・アフリカなどである。北米は、糖尿病有病率の上昇、認知度と患者エンゲージメントの向上、医療とインフラの成長、遠隔患者モニタリングへの注目の高まり、および支援的な償還政策により、2022年の市場を支配しました。一方、アジア太平洋地域は、eヘルス導入の増加、糖尿病有病率の増加、医療意識の高まり、医療費の増加、遠隔医療と遠隔モニタリングの導入の増加などの要因により、予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予想される。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通り:
F.ホフマン・ラ・ロシュ社
ベクトン・ディッキンソン社
バイエル
アコンラボラトリーズ社
メドトロニック
ノボ ノルディスク A/S
テルモ株式会社
アボット・ラボラトリーズ
ジョンソン・エンド・ジョンソン株式会社
デックスコム社
市場における最近の動き
 2020年9月、ロシュ・ダイアグノスティックス(スイス)は、パターン検出機能を利用したRocheDiabetes Care Platformのイノベーションである遠隔患者モニタリングソリューションを発表した。これらの製品発売は、同社の製品ポートフォリオを世界的に拡大するのに役立っている。
世界のデジタル糖尿病管理市場レポートスコープ:
 過去データ - 2020 - 2021
 推計基準年 - 2022年
 予測期間 - 2023-2030
 レポート対象 - 売上予測、企業ランキング、競合環境、成長要因、動向
 対象セグメント - タイプ、製品、地域
 地域範囲 - 北米; 欧州; アジア太平洋; 中南米; 中東・アフリカ
 カスタマイズ範囲 - レポートのカスタマイズは無料(アナリストの作業時間8時間分まで)。国、地域、セグメントスコープ*の追加または変更

本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の市場価値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。

また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する:

タイプ別
ハンドヘルド機器
ウェアラブルデバイス

製品別
持続血糖モニタリングシステム
スマートグルコースメーター
スマートインスリンポンプ
スマートインスリンペン
アプリ

地域別

北米
アメリカ
カナダ

ヨーロッパ
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE

アジア太平洋
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
RoAPAC

ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ

中東・アフリカ
サウジアラビア
南アフリカ
その他の中東・アフリカ

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目次

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.1. Digital Diabetes Management Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.2. Digital Diabetes Management Market, by Type, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.3. Digital Diabetes Management Market, by Product, 2020-2030 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Digital Diabetes Management Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Industry Evolution
2.2.2. Scope of the Study
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Digital Diabetes Management Market Dynamics
3.1. Digital Diabetes Management Market Impact Analysis (2020-2030)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Rising prevalence of diabetes
3.1.1.2. Growing adoption of cloud-based enterprise solutions for diabetes management
3.1.1.3. Advent of artificial intelligence in diabetes care devices
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Low adoption in developing economies and data security
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Increasing diabetes-related health expenditure
3.1.3.2. Rising adoption of e-health
Chapter 4. Global Digital Diabetes Management Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.3.5. Environmental
4.3.6. Legal
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. COVID-19 Impact Analysis
4.7. Disruptive Trends
4.8. Industry Expert Perspective
4.9. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Global Digital Diabetes Management Market, by Type
5.1. Market Snapshot
5.2. Global Digital Diabetes Management Market by Type, Performance - Potential Analysis
5.3. Global Digital Diabetes Management Market Estimates & Forecasts by Type 2020-2030 (USD Billion)
5.4. Digital Diabetes Management Market, Sub Segment Analysis
5.4.1. Handheld Devices
5.4.2. Wearable Devices
Chapter 6. Global Digital Diabetes Management Market, by Product
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Digital Diabetes Management Market by Product, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Digital Diabetes Management Market Estimates & Forecasts by Product 2020-2030 (USD Billion)
6.4. Digital Diabetes Management Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Continuous blood glucose monitoring systems
6.4.2. Smart glucose meter
6.4.3. Smart insulin pumps
6.4.4. Smart insulin pens
6.4.5. Apps
Chapter 7. Global Digital Diabetes Management Market, Regional Analysis
7.1. Top Leading Countries
7.2. Top Emerging Countries
7.3. Digital Diabetes Management Market, Regional Market Snapshot
7.4. North America Digital Diabetes Management Market
7.4.1. U.S. Digital Diabetes Management Market
7.4.1.1. Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
7.4.1.2. Product breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
7.4.2. Canada Digital Diabetes Management Market
7.5. Europe Digital Diabetes Management Market Snapshot
7.5.1. U.K. Digital Diabetes Management Market
7.5.2. Germany Digital Diabetes Management Market
7.5.3. France Digital Diabetes Management Market
7.5.4. Spain Digital Diabetes Management Market
7.5.5. Italy Digital Diabetes Management Market
7.5.6. Rest of Europe Digital Diabetes Management Market
7.6. Asia-Pacific Digital Diabetes Management Market Snapshot
7.6.1. China Digital Diabetes Management Market
7.6.2. India Digital Diabetes Management Market
7.6.3. Japan Digital Diabetes Management Market
7.6.4. Australia Digital Diabetes Management Market
7.6.5. South Korea Digital Diabetes Management Market
7.6.6. Rest of Asia Pacific Digital Diabetes Management Market
7.7. Latin America Digital Diabetes Management Market Snapshot
7.7.1. Brazil Digital Diabetes Management Market
7.7.2. Mexico Digital Diabetes Management Market
7.8. Middle East & Africa Digital Diabetes Management Market
7.8.1. Saudi Arabia Digital Diabetes Management Market
7.8.2. South Africa Digital Diabetes Management Market
7.8.3. Rest of Middle East & Africa Digital Diabetes Management Market

Chapter 8. Competitive Intelligence
8.1. Key Company SWOT Analysis
8.1.1. Company 1
8.1.2. Company 2
8.1.3. Company 3
8.2. Top Market Strategies
8.3. Company Profiles
8.3.1. F. Hoffmann-La Roche Ltd.
8.3.1.1. Key Information
8.3.1.2. Overview
8.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
8.3.1.4. Product Summary
8.3.1.5. Recent Developments
8.3.2. Becton, Dickinson And Company
8.3.3. Bayer Ag
8.3.4. Acon Laboratories, Inc.
8.3.5. Medtronic Plc.
8.3.6. Novo Nordisk A/S
8.3.7. Terumo Corporation
8.3.8. Abbott Laboratories
8.3.9. Johnson And Johnson Limited
8.3.10. Dexcom, Inc
Chapter 9. Research Process
9.1. Research Process
9.1.1. Data Mining
9.1.2. Analysis
9.1.3. Market Estimation
9.1.4. Validation
9.1.5. Publishing
9.2. Research Attributes
9.3. Research Assumption

 

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Summary

Global Digital Diabetes Management Market is valued at approximately USD XX billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than XX% over the forecast period 2023-2030. Digital diabetes management refers to using digital technologies, such as mobile apps, wearable devices, and other digital tools, to help individuals with diabetes monitor, manage, and improve their condition. Diabetes is a chronic metabolic disorder characterized by high blood sugar levels due to either inadequate insulin production or the body's inability to use insulin effectively. Digital diabetes management solutions aim to empower patients with diabetes to take an active role in their self-care by providing tools and resources to track and analyze their blood glucose levels, medication, physical activity, and diet. The key factors driving the market growth are the rising prevalence of diabetes, growing adoption of cloud-based enterprise solutions for diabetes management, the advent of artificial intelligence in diabetes care devices, and increasing penetration of digital platforms and adoption of mobile apps for diabetes management that anticipated to support the market growth during forecast period.

Moreover, the global prevalence of diabetes has been increasing steadily, primarily due to sedentary lifestyles, unhealthy diets, and an aging population. As the number of people with diabetes continues to rise, there is a growing need for efficient and scalable diabetes management solutions. For instance, as per the International Diabetic Federation (IDF), in 2019, there were nearly 463 million adults aged between 20-79 years were suffering from diabetes. Also, the amount is anticipated to reach around 700 million by 2045. As a result, the growing prevalence of diabetes is anticipated to support market growth. Additionally, increasing diabetes-related health expenditure and rising adoption of e-health are anticipated to create a lucrative opportunity for the market during the forecast period. However, the low adoption in developing economies and data security stifles market growth throughout the forecast period of 2023-2030.

The key regions considered for the Global Digital Diabetes Management Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. North America dominated the market in 2022 owing to the rising prevalence of diabetes, increasing awareness and patient engagement, growing healthcare and infrastructure, increasing focus on remote patient monitoring, and supportive reimbursement policies. Whereas, the Asia Pacific is expected to grow with the highest CAGR during the forecast period, owing to factors such as the growing adoption of e-health, increasing prevalence of diabetes, rising healthcare awareness, increasing healthcare expenditure, and growing adoption of telemedicine and remote monitoring.

Major market player included in this report are:
F. Hoffmann-La Roche Ltd.
Becton, Dickinson And Company
Bayer Ag
Acon Laboratories, Inc.
Medtronic Plc
Novo Nordisk A/S
Terumo Corporation
Abbott Laboratories
Johnson And Johnson Limited
Dexcom, Inc
Recent Developments in the Market:
 In September 2020, Roche Diagnostics (Switzerland) introduced a remote patient monitoring solution, that is an innovation of the RocheDiabetes Care Platform that utilises its pattern detection feature. These product launch helps to expand company product portfolio globally.
Global Digital Diabetes Management Market Report Scope:
 Historical Data – 2020 - 2021
 Base Year for Estimation – 2022
 Forecast period - 2023-2030
 Report Coverage - Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
 Segments Covered – Type, Product, Region
 Regional Scope - North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Middle East & Africa
 Customization Scope - Free report customization (equivalent up to 8 analyst’s working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*

The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Type:
Handheld Devices
Wearable Devices

By Product:
Continuous blood glucose monitoring systems
Smart glucose meter
Smart insulin pumps
Smart insulin pens
Apps

By Region:

North America
U.S.
Canada

Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE

Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC

Latin America
Brazil
Mexico

Middle East & Africa
Saudi Arabia
South Africa
Rest of Middle East & Africa



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Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.1. Digital Diabetes Management Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.2. Digital Diabetes Management Market, by Type, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.3. Digital Diabetes Management Market, by Product, 2020-2030 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Digital Diabetes Management Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Industry Evolution
2.2.2. Scope of the Study
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Digital Diabetes Management Market Dynamics
3.1. Digital Diabetes Management Market Impact Analysis (2020-2030)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Rising prevalence of diabetes
3.1.1.2. Growing adoption of cloud-based enterprise solutions for diabetes management
3.1.1.3. Advent of artificial intelligence in diabetes care devices
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Low adoption in developing economies and data security
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Increasing diabetes-related health expenditure
3.1.3.2. Rising adoption of e-health
Chapter 4. Global Digital Diabetes Management Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.3.5. Environmental
4.3.6. Legal
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. COVID-19 Impact Analysis
4.7. Disruptive Trends
4.8. Industry Expert Perspective
4.9. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Global Digital Diabetes Management Market, by Type
5.1. Market Snapshot
5.2. Global Digital Diabetes Management Market by Type, Performance - Potential Analysis
5.3. Global Digital Diabetes Management Market Estimates & Forecasts by Type 2020-2030 (USD Billion)
5.4. Digital Diabetes Management Market, Sub Segment Analysis
5.4.1. Handheld Devices
5.4.2. Wearable Devices
Chapter 6. Global Digital Diabetes Management Market, by Product
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Digital Diabetes Management Market by Product, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Digital Diabetes Management Market Estimates & Forecasts by Product 2020-2030 (USD Billion)
6.4. Digital Diabetes Management Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Continuous blood glucose monitoring systems
6.4.2. Smart glucose meter
6.4.3. Smart insulin pumps
6.4.4. Smart insulin pens
6.4.5. Apps
Chapter 7. Global Digital Diabetes Management Market, Regional Analysis
7.1. Top Leading Countries
7.2. Top Emerging Countries
7.3. Digital Diabetes Management Market, Regional Market Snapshot
7.4. North America Digital Diabetes Management Market
7.4.1. U.S. Digital Diabetes Management Market
7.4.1.1. Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
7.4.1.2. Product breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
7.4.2. Canada Digital Diabetes Management Market
7.5. Europe Digital Diabetes Management Market Snapshot
7.5.1. U.K. Digital Diabetes Management Market
7.5.2. Germany Digital Diabetes Management Market
7.5.3. France Digital Diabetes Management Market
7.5.4. Spain Digital Diabetes Management Market
7.5.5. Italy Digital Diabetes Management Market
7.5.6. Rest of Europe Digital Diabetes Management Market
7.6. Asia-Pacific Digital Diabetes Management Market Snapshot
7.6.1. China Digital Diabetes Management Market
7.6.2. India Digital Diabetes Management Market
7.6.3. Japan Digital Diabetes Management Market
7.6.4. Australia Digital Diabetes Management Market
7.6.5. South Korea Digital Diabetes Management Market
7.6.6. Rest of Asia Pacific Digital Diabetes Management Market
7.7. Latin America Digital Diabetes Management Market Snapshot
7.7.1. Brazil Digital Diabetes Management Market
7.7.2. Mexico Digital Diabetes Management Market
7.8. Middle East & Africa Digital Diabetes Management Market
7.8.1. Saudi Arabia Digital Diabetes Management Market
7.8.2. South Africa Digital Diabetes Management Market
7.8.3. Rest of Middle East & Africa Digital Diabetes Management Market

Chapter 8. Competitive Intelligence
8.1. Key Company SWOT Analysis
8.1.1. Company 1
8.1.2. Company 2
8.1.3. Company 3
8.2. Top Market Strategies
8.3. Company Profiles
8.3.1. F. Hoffmann-La Roche Ltd.
8.3.1.1. Key Information
8.3.1.2. Overview
8.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
8.3.1.4. Product Summary
8.3.1.5. Recent Developments
8.3.2. Becton, Dickinson And Company
8.3.3. Bayer Ag
8.3.4. Acon Laboratories, Inc.
8.3.5. Medtronic Plc.
8.3.6. Novo Nordisk A/S
8.3.7. Terumo Corporation
8.3.8. Abbott Laboratories
8.3.9. Johnson And Johnson Limited
8.3.10. Dexcom, Inc
Chapter 9. Research Process
9.1. Research Process
9.1.1. Data Mining
9.1.2. Analysis
9.1.3. Market Estimation
9.1.4. Validation
9.1.5. Publishing
9.2. Research Attributes
9.3. Research Assumption

 

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