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英国のメンタルヘルスアプリ市場規模、シェア、動向分析レポート:プラットフォーム別(Android、iOS)、アプリケーション別(うつ病・不安管理、瞑想管理、ストレス管理、ウェルネス管理)、セグメント別予測、2023年~2030年


U.K. Mental Health Apps Market Size, Share & Trends Analysis Report By Platform (Android, iOS), By Application (Depression & Anxiety Management, Meditation Management, Stress Management, Wellness Management), And Segment Forecasts, 2023 - 2030

英国のメンタルヘルスアプリ市場の成長と動向 Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、英国のメンタルヘルスアプリ市場規模は、2023年から2030年にかけてCAGR 17.8%で推移し、2030年には7億3,441万... もっと見る

 

 

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Grand View Research
グランドビューリサーチ
2023年10月17日 US$5,950
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サマリー

英国のメンタルヘルスアプリ市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、英国のメンタルヘルスアプリ市場規模は、2023年から2030年にかけてCAGR 17.8%で推移し、2030年には7億3,441万米ドルに達すると予測されている。患者の精神的ウェルビーイングを改善する利点によるメンタルヘルスアプリの普及と採用の拡大、精神的ウェルビーイングに関する意識の高まりは、この市場の成長を後押しする主な要因の一部である。

この市場は、人々の間で認識が高まっていること、複数の企業、組織、政府機関がさまざまなプラットフォームでメンタルヘルス・アプリケーションの開発・立ち上げに取り組んでいることから、成長が見込まれている。例えば、2023年、デジタルヘルスケアアプリのHolly Healthは、Age UK Lewisham and Southwarkや著名な国や地域の組織と協力し、英国全土の50~70歳以上の年齢層の個人に心理的・身体的な幸福とコーチングを提供する。さらに2022年4月、トークスペースは、雇用主が職場内外で従業員の感情的知性を育み、心理的幸福を促進するのを支援する革新的な製品ラインナップを発表した。

COVID-19の大流行により、英国全土でメンタルヘルスベースのプラットフォームの利用が増加している。大流行時の心理的健康を維持するためのアプリケーションの採用増加や、遠隔モニタリングの増加は、市場成長を促進する要因のひとつである。

主要参入企業は、グローバルな足跡と製品ポートフォリオを拡大するために、契約、M&A、提携、発売などの戦略に取り組んでいる。例えば、Travelersは2022年11月、負傷した従業員向けのモバイルアプリ「Wysa for Return-to-Work」を発表した。このアプリは、AIを活用したサイコロジカル・ヘルス・デジタル・ソリューションのプロバイダーであるWysaと共同で開発されたもので、職場復帰において心理社会的な障害に直面している従業員を支援することを目的としている。

英国メンタルヘルスアプリ市場レポートハイライト

- プラットフォーム別では、消費者のiOS対応システム&デバイスの採用が増加していることから、iOSセグメントが2022年の市場で最大の収益シェアを占めた。

- アプリケーション別では、うつ病と不安管理分野が2022年の市場を支配した。不安障害とうつ病の有病率の増加がセグメント全体の成長に寄与

- 同市場で事業を展開する主要企業は、存在感を維持するため、製品の発売、提携、地理的拡大に絶えず注力している。

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目次

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation and Scope
1.2. Market Definitions
1.2.1. Information Analysis
1.2.2. Market Formulation & Data Visualization
1.2.3. Data Validation & Publishing
1.3. Research Assumptions
1.4. Information Procurement
1.4.1. Primary Research
1.5. Information or Data Analysis
1.6. Market Formulation & Validation
1.7. Market Model
1.8. Global Market: CAGR Calculation
1.9. Objective
1.9.1. Objective 1
1.9.2. Objective2
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Snapshot
2.2. Segment Snapshot
2.3. Competitive Landscape Snapshot
Chapter 3. Market Variables, Trends, & Scope
3.1. Market Lineage Outlook
3.1.1. Parent Market Outlook
3.1.2. Related/Ancillary Market Outlook
3.2. Market Dynamics
3.2.1. Market Driver Analysis
3.2.1.1. Rise of virtual therapy
3.2.1.2. Rising incidence of stress and depression disorders
3.2.2. Market Restraint Analysis
3.2.2.1. Data privacy and security concerns
3.2.3. Market Opportunity Analysis
3.2.3.1. Increasing mental health awareness
3.2.4. Market Threat Analysis
3.2.4.1. Regulatory challenges
3.3. Industry Analysis Tools
3.3.1. Porter’s Five Forces Analysis
3.3.2. PESTEL Analysis
3.3.3. COVID-19 Impact Analysis
Chapter 4. UK Mental Health Apps Market: Platform Business Analysis
4.1. UK Mental Health Apps Market: Platform Movement Analysis
4.2. Android
4.2.1. Android Assay Market, 2018 - 2030 (USD Million)
4.3. iOS
4.3.1. iOS Market, 2018 - 2030 (USD Million)
4.4. Others
4.4.1. Others Market, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 5. UK Mental Health Apps Market: Application Business Analysis
5.1. UK Mental Health Apps Market: Application Movement Analysis
5.2. Depression and Anxiety Management
5.2.1. Depression and Anxiety Management, Market, 2018 - 2030 (USD Million)
5.3. Meditation Management
5.3.1. Meditation Management Market, 2018 - 2030 (USD Million)
5.4. Stress Management
5.4.1. Stress Management Market, 2018 - 2030 (USD Million)
5.5. Wellness Management
5.5.1. Wellness Management Market, 2018 - 2030 (USD Million)
5.6. Others
5.6.1. Others Market, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 6. Competitive Landscape
6.1. Company Categorization
6.2. Strategy Mapping
6.3. Company Profiles/Listing
6.3.1. Mindspace
6.3.1.1. Overview
6.3.1.2. Financial Performance
6.3.1.3. Product Benchmarking
6.3.1.4. Strategic Initiatives
6.3.2. Calm
6.3.2.1. Overview
6.3.2.2. Financial Performance
6.3.2.3. Product Benchmarking
6.3.2.4. Strategic Initiatives
6.3.3. Headspace, Inc
6.3.3.1. Overview
6.3.3.2. Financial Performance
6.3.3.3. Product Benchmarking
6.3.3.4. Strategic Initiatives
6.3.4. Youper, Inc
6.3.4.1. Overview
6.3.4.2. Financial Performance
6.3.4.3. Product Benchmarking
6.3.4.4. Strategic Initiatives
6.3.5. MoodMission Pty Ltd.
6.3.5.1. Overview
6.3.5.2. Financial Performance
6.3.5.3. Product Benchmarking
6.3.5.4. Strategic Initiatives
6.3.6. Sanvello Health
6.3.6.1. Overview
6.3.6.2. Financial Performance
6.3.6.3. Product Benchmarking
6.3.6.4. Strategic Initiatives

 

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Summary

U.K. Mental Health Apps Market Growth & Trends

The U.K. mental health apps market size is expected to reach USD 734.41 million by 2030, registering at a CAGR of 17.8% from 2023 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. Growing penetration and adoption of mental health applications due to their benefits in improving the mental wellbeing of patients and increasing awareness regarding mental wellbeing are some of the key factors boosting the growth of this market.

The market is expected to grow owing to the increasing awareness among the population, several companies, organizations, and governmental bodies are engaged in developing and launching mental health apps across various platforms. For instance, in 2023, Holly Health, a digital healthcare application, collaborated with Age UK Lewisham and Southwark and prominent national and community organizations to offer psychological and physical well-being and coaching to individuals in the age group of 50-70+ throughout the United Kingdom. Further, in April 2022, Talkspace introduced an innovative product lineup to assist employers in fostering emotional intelligence and promoting psychological well-being for their employees within and beyond the workplace.

The COVID-19 pandemic has led to increased utilization of mental health-based platforms across the U.K. The increased adoption of applications for maintaining psychological well-being during the pandemic and rising remote monitoring are some of the factors promoting market growth.

The key participants are engaged in strategies such as agreements, mergers & acquisitions, partnerships, and launches, to expand their global footprints and product portfolio. For instance, in November 2022, Travelers introduced the Wysa for Return-to-Work mobile app for employees who have been injured. This app, developed in collaboration with Wysa, an AI-powered provider of psychological health digital solutions, aims to assist employees facing psychosocial obstacles in returning to the workplace.

U.K. Mental Health Apps Market Report Highlights

• Based on platform, the iOS segment held the largest revenue share of the market in 2022, owing to consumers' rising adoption of iOS-enabled systems & devices

• Based on application, the depression and anxiety management segment dominated the market in 2022. The increasing prevalence of anxiety and depression disorders contributes to the overall segment growth

• Key players operating in the market constantly focus on product launches, partnerships, and geographical expansion to maintain their presence



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Table of Contents

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation and Scope
1.2. Market Definitions
1.2.1. Information Analysis
1.2.2. Market Formulation & Data Visualization
1.2.3. Data Validation & Publishing
1.3. Research Assumptions
1.4. Information Procurement
1.4.1. Primary Research
1.5. Information or Data Analysis
1.6. Market Formulation & Validation
1.7. Market Model
1.8. Global Market: CAGR Calculation
1.9. Objective
1.9.1. Objective 1
1.9.2. Objective2
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Snapshot
2.2. Segment Snapshot
2.3. Competitive Landscape Snapshot
Chapter 3. Market Variables, Trends, & Scope
3.1. Market Lineage Outlook
3.1.1. Parent Market Outlook
3.1.2. Related/Ancillary Market Outlook
3.2. Market Dynamics
3.2.1. Market Driver Analysis
3.2.1.1. Rise of virtual therapy
3.2.1.2. Rising incidence of stress and depression disorders
3.2.2. Market Restraint Analysis
3.2.2.1. Data privacy and security concerns
3.2.3. Market Opportunity Analysis
3.2.3.1. Increasing mental health awareness
3.2.4. Market Threat Analysis
3.2.4.1. Regulatory challenges
3.3. Industry Analysis Tools
3.3.1. Porter’s Five Forces Analysis
3.3.2. PESTEL Analysis
3.3.3. COVID-19 Impact Analysis
Chapter 4. UK Mental Health Apps Market: Platform Business Analysis
4.1. UK Mental Health Apps Market: Platform Movement Analysis
4.2. Android
4.2.1. Android Assay Market, 2018 - 2030 (USD Million)
4.3. iOS
4.3.1. iOS Market, 2018 - 2030 (USD Million)
4.4. Others
4.4.1. Others Market, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 5. UK Mental Health Apps Market: Application Business Analysis
5.1. UK Mental Health Apps Market: Application Movement Analysis
5.2. Depression and Anxiety Management
5.2.1. Depression and Anxiety Management, Market, 2018 - 2030 (USD Million)
5.3. Meditation Management
5.3.1. Meditation Management Market, 2018 - 2030 (USD Million)
5.4. Stress Management
5.4.1. Stress Management Market, 2018 - 2030 (USD Million)
5.5. Wellness Management
5.5.1. Wellness Management Market, 2018 - 2030 (USD Million)
5.6. Others
5.6.1. Others Market, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 6. Competitive Landscape
6.1. Company Categorization
6.2. Strategy Mapping
6.3. Company Profiles/Listing
6.3.1. Mindspace
6.3.1.1. Overview
6.3.1.2. Financial Performance
6.3.1.3. Product Benchmarking
6.3.1.4. Strategic Initiatives
6.3.2. Calm
6.3.2.1. Overview
6.3.2.2. Financial Performance
6.3.2.3. Product Benchmarking
6.3.2.4. Strategic Initiatives
6.3.3. Headspace, Inc
6.3.3.1. Overview
6.3.3.2. Financial Performance
6.3.3.3. Product Benchmarking
6.3.3.4. Strategic Initiatives
6.3.4. Youper, Inc
6.3.4.1. Overview
6.3.4.2. Financial Performance
6.3.4.3. Product Benchmarking
6.3.4.4. Strategic Initiatives
6.3.5. MoodMission Pty Ltd.
6.3.5.1. Overview
6.3.5.2. Financial Performance
6.3.5.3. Product Benchmarking
6.3.5.4. Strategic Initiatives
6.3.6. Sanvello Health
6.3.6.1. Overview
6.3.6.2. Financial Performance
6.3.6.3. Product Benchmarking
6.3.6.4. Strategic Initiatives

 

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