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東南アジアの遠隔医療市場規模、シェア、動向分析レポート:サービスタイプ別(遠隔患者モニタリング、リアルタイム対話)、配信モード別、用途別、タイプ別、エンドユース別、セグメント別予測、2023年~2030年


Southeast Asia Telehealth Market Size, Share & Trends Analysis Report By Service Type (Remote Patient Monitoring, Real-time Interactions), By Delivery Mode, By Application, By Type, By End Use, And Segment Forecasts, 2023 - 2030

東南アジアの遠隔医療市場の成長と動向 Grand View Research, Inc.の新しいレポートによると、東南アジアの遠隔医療市場規模は2030年までに645億米ドルに達すると予測され、2023年から2030年までのCAGRは18.9%... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Grand View Research
グランドビューリサーチ
2023年10月26日 US$5,950
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サマリー

東南アジアの遠隔医療市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の新しいレポートによると、東南アジアの遠隔医療市場規模は2030年までに645億米ドルに達すると予測され、2023年から2030年までのCAGRは18.9%で拡大する見込みである。スマートフォンの絶え間ない進化は、遠隔医療や遠隔相談サービスへのアクセスをより便利にし、需要拡大に貢献すると期待されている。ユーザー数の増加と技術的に進歩したスマートフォンにより、ユーザーは自分のフィットネスを追跡したり、健康をモニターしたり、医療専門家と会話を始めたり、予約を入れたりすることが可能になっている。

例えば、Doctor Anywhere、Doctor on Call、ClicknCareなどのアプリが導入され、患者が予約を取ったり、診察や医療処方を追跡したり、治療期間中のヘルスケア情報を保存したりできるようになっている。さらに、遠隔診察や遠隔医療は、遠隔地にいる患者と介護者のコミュニケーションを可能にするため、この地域で広く採用されている。

現在進行中のCovid-19パンデミックは世界の医療システムに負担を与えており、遠隔医療サービスの需要を促進すると予想されている。戸締まりや移動制限のため、患者は医療施設を訪れてウイルスに感染することを恐れ、遠隔医療に重点を移している。さらに、保険会社は、顧客に無料相談を提供するために、市場参入企業と協力している。例えば、シグナ・シンガポールとAIGはDoctor Anywhereと提携し、ベトナム、シンガポール、タイの保険契約者に無料サービスとしてCovid-19 Medical Advisory Clinicを提供している。

デジタル技術の採用の増加、政府支援の拡大、デジタルインフラの進歩、官民投資の増加により、遠隔診察の需要はパンデミック後も伸び続けるだろう。MyDoc、Haldoc、Alodokter、Doctor Raksaのようないくつかの主要企業は、パンデミックの開始以来、収益の急増と日次ユーザーの増加を目の当たりにしている。

サービス・タイプ別に見ると、リアルタイム・インタラクション・セグメンテーションが2020年に最も高い売上シェアを占めたが、これは、医療の質を損なうことなく社会的距離を置くというCovid-19プロトコルに従うために、患者や医療提供者が遠隔医療サービスを選好する傾向が高まっているためである。さらに、これらのサービスは、手頃な価格で遠隔地にいる患者とのリアルタイムの対話を可能にする。一方、遠隔患者モニタリング分野は、この地域における疾病負担の増加、医療費の上昇、老人人口の増加により、予測期間中に最も速い成長を記録すると予測されている。さらに、ビデオ会議システムの技術的進歩やデジタルインフラの整備は、同分野の成長にプラスの影響を与えると予想される。最後に、個別化医療や専門医療に対する需要の高まりが、こうしたサービスの採用を促進すると予想される。

2022年には、多数のウェブベースの遠隔医療プラットフォームが利用可能であり、患者や医療従事者によるウェブベースのプラットフォームの利用率が高まっているため、ウェブベースの配信モードセグメントが最も高い収益シェアを占めた。さらに、ウェブベースのデータは遠隔地からリアルタイムでアクセスし分析することができるため、運用の手間を軽減することができる。一方、クラウドベースの配信モードは、高い帯域幅、容易なアクセス性、容易なデータ回復と保存、より良いデータプライバシーとセキュリティなど、多くの利点があるため、予測期間中に最も急成長を記録すると予測されている。こうした利点から、クラウドベースの配信モードは採用率が急上昇しており、今後数年間で急成長が見込まれている。

用途別では、インターネットの普及、スマートフォンユーザーの増加、遠隔医療サービスの採用増加により、診断分野が2022年に最も高い収益シェアを占めた。患者、医療提供者、支払者の間で遠隔医療の利点に対する認識レベルが高まっていることが、この分野を牽引している。一方、予防アプリケーション分野は、慢性疾患を回避するための健康とフィットネスの重要性に対する意識の高まりが、同分野の成長を支えているため、予測期間中に最も速い成長を示すと予想される。医療システムの持続可能性は、慢性疾患の有病率の増加、医療費の上昇、人材不足によって脅かされており、これが予防アプリケーション分野の遠隔医療サービスの需要を押し上げている。さらに、価値ベースのケアへのシフトは、より持続可能なコストでより良い患者の転帰への需要を強化しており、より早期の疾病予防のための遠隔医療サービスの採用を促進している。

2022年には、デジタル医療技術の採用の増加、医療IT支出の増加、遠隔医療サービスに対する政府のイニシアチブの高まりにより、遠隔病院タイプが最も高い収益シェアを占めた。さらに、高齢者人口の増加による健康志向の高まり、手頃な価格で利用しやすい医療に対する需要の高まりが、このセグメントの成長に寄与している。一方、遠隔在宅型は、手頃な価格、効率性、質の高いケアの提供など様々な利点があるため、予測期間中に最も急成長すると予想される。さらに、インターネット接続可能なデバイスユーザーの増加により、クラウド・コンピューティング・ソリューションの採用が進み、これらのサービスへのアクセシビリティが高まっている。さらに、インターネットやウェブベースのサービスの利用が増加し、遠隔地からのアクセスが向上していることも、配信セグメントの拡大に寄与している。

医療施設や医療資源への負担を軽減するため、医療提供者による遠隔医療プラットフォームの採用が増加しているためである。さらに、中間層の増加により質の高い医療を求める傾向が強まっており、これが同分野の成長に寄与すると見られている。一方、患者エンドユースセグメントは、遠隔医療プラットフォームのアクティブユーザー数とウェブサイト訪問者数の増加により、予測期間中に最も急成長するセグメントと予想される。さらに、遠隔医療サービスは、医療提供者と遠隔地に住む患者とのコミュニケーションチャネルを可能にした。

2022年には、インドネシアが市場を支配した。これは、遠隔医療サービスの採用が増加していることと、政府の政策やイニシアティブが有利であることに起因している。Haldoc社やAlodokter社などの主要企業は、Covid-19の大流行を通じて遠隔医療サービスの急増を目の当たりにした。インドネシアでは医療従事者の不足が市場の成長に寄与している。一方、マレーシアは、遠隔医療サービスの展開の増加、慢性疾患の有病率の増加、医療費の上昇、医療従事者の不足により、予測期間中に最も急成長する地域となる見込みです。

東南アジア遠隔医療市場レポートハイライト

- デジタルヘルスケア技術の採用増加、インターネット搭載のスマートフォンやデバイスの普及により、市場は2030年までに大幅な成長が見込まれる。

- 遠隔地にいる患者からのリアルタイムデータへのアクセシビリティと分析の増加により、リアルタイムインタラクションサービスタイプのセグメントが2022年の市場を支配

- 2022年には、患者および医療提供者コミュニティにおけるウェブベースのプラットフォーム利用者の増加により、ウェブベースの配信モード・セグメントが優位を占める

- インターネットの普及が進み、政府の取り組みや支援が充実していることから、2022年には診断アプリケーション分野が市場を席巻する

- 2022年には、デジタルヘルスケア技術の採用が増加し、医療ITインフラが整備されたことから、遠隔病院タイプが市場を席巻する

- 医療施設の負担軽減を目的とした遠隔医療サービスの普及により、プロバイダー型が2022年の市場を席巻

- 遠隔医療サービスの急速な導入と政府の支援により、2022年の市場はインドネシアが支配的

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目次

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation & Scope
1.1.1. Service type
1.1.2. Delivery mode
1.1.3. Application
1.1.4. Type
1.1.5. End-use
1.1.6. Country scope
1.1.7. Estimates and forecast timeline
1.2. Research Methodology
1.3. Information Procurement
1.3.1. Purchased database
1.3.2. GVR’s internal database
1.3.3. Secondary sources
1.3.4. Primary research
1.3.5. Details of primary research
1.4. Information or Data Analysis
1.4.1. Data analysis models
1.5. Market Formulation & Validation
1.6. Model Details
1.7. List of Secondary Sources
1.8. List of Primary Sources
1.9. Objectives
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Outlook
2.2. Segment Outlook
2.2.1. Service type outlook
2.2.2. Delivery mode outlook
2.2.3. Application outlook
2.2.4. Type outlook
2.2.5. End-use outlook
2.2.6. Country outlook
2.3. Competitive Insights
Chapter 3. Southeast Asia Telehealth Market Variables, Trends & Scope
3.1. Market Lineage Outlook
3.1.1. Parent market outlook
3.1.2. Related/ancillary market outlook
3.2. Penetration & Growth Prospect Mapping
3.3. Market Dynamics
3.3.1. Market driver analysis
3.3.2. Market restraint analysis
3.4. Southeast Asia Telehealth Market Analysis Tools
3.4.1. Industry Analysis - Porter’s
3.4.1.1. Supplier power
3.4.1.2. Buyer power
3.4.1.3. Substitution threat
3.4.1.4. Threat of new entrant
3.4.1.5. Competitive rivalry
3.4.2. PESTEL Analysis
3.4.2.1. Political landscape
3.4.2.2. Technological landscape
3.4.2.3. Economic landscape
Chapter 4. Southeast Asia Telehealth: Service Type Estimates & Trend Analysis
4.1. Southeast Asia Telehealth Market, Key Takeaways
4.2. Southeast Asia Telehealth Market: Movement & Market Share Analysis, 2022 & 2030
4.3. Remote Patient Monitoring
4.3.1. Remote patient monitoring market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
4.4. Real-time Interactions
4.4.1. Real-time interactions market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
4.5. Store and Forward
4.5.1. Store and forward market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
4.6. Others Services
4.6.1. Others services market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
Chapter 5. Southeast Asia Telehealth: Delivery Mode Estimates & Trend Analysis
5.1. Southeast Asia Telehealth Market, Key Takeaways
5.2. Southeast Asia Telehealth Market: Movement & Market Share Analysis, 2022 & 2030
5.3. Web-based
5.3.1. Web-based market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
5.4. Cloud-based
5.4.1. Cloud-based market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
5.5. On-premises
5.5.1. On-premises market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD Million
Chapter 6. Southeast Asia Telehealth: Application Estimates & Trend Analysis
6.1. Southeast Asia Telehealth Market, Key Takeaways
6.2. Southeast Asia Telehealth Market: Movement & Market Share Analysis, 2022 & 2030
6.3. Prevention
6.3.1. Prevention market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
6.4. Examination
6.4.1. Examination market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
6.5. Diagnosis
6.5.1. Diagnosis market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
Chapter 7. Southeast Asia Telehealth: Type Estimates & Trend Analysis
7.1. Southeast Asia Telehealth Market, Key Takeaways
7.2. Southeast Asia Telehealth Market: Movement & Market Share Analysis, 2022 & 2030
7.3. Tele-hospital
7.3.1. Tele-hospital market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
7.4. Tele-home
7.4.1. Tele-home market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
Chapter 8. Southeast Asia Telehealth: End-use Estimates & Trend Analysis
8.1. Southeast Asia Telehealth Market, Key Takeaways
8.2. Southeast Asia Telehealth Market: Movement & Market Share Analysis, 2022 & 2030
8.3. Providers
8.3.1. Providers market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
8.4. Payers
8.4.1. Payers market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
8.5. Patients
8.5.1. Patients market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
8.6. Others
8.6.1. Others market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
Chapter 9. Southeast Asia Telehealth Market: Country Estimates & Trend Analysis
9.1. Country Outlook
9.2. Southeast Asia Telehealth Market by Country: Key Takeaway
9.3. Southeast Asia
9.3.1. Market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
9.3.2. Indonesia
9.3.3. Market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
9.3.4. Thailand
9.3.5. Market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
9.3.6. Malaysia
9.3.7. Market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
Chapter 10. Competitive Landscape
10.1. Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
10.2. Company/Competition Categorization
10.2.1. HALODOC
10.2.1.1. Company overview
10.2.1.2. Financial performance
10.2.1.3. Product Benchmarking
10.2.1.4. Strategic initiatives
10.2.2. HEYDOC INTERNATIONAL SDN. BHD.
10.2.2.1. Company overview
10.2.2.2. Financial performance
10.2.2.3. Product benchmarking
10.2.2.4. Strategic initiatives
10.2.3. Grab
10.2.3.1. Company overview
10.2.3.2. Financial performance
10.2.3.3. Product benchmarking
10.2.3.4. Strategic initiatives
10.2.4. MyDoc Pte. Ltd.
10.2.4.1. Company overview
10.2.4.2. Financial performance
10.2.4.3. Product benchmarking
10.2.4.4. Strategic initiatives
10.2.5. Doctor Anywhere Pte Ltd.
10.2.5.1. Company overview
10.2.5.2. Financial performance
10.2.5.3. Product benchmarking
10.2.5.4. Strategic initiatives
10.2.6. Teleme
10.2.6.1. Company overview
10.2.6.2. Financial performance
10.2.6.3. Product benchmarking
10.2.6.4. Strategic initiatives
10.2.7. GOOD DOCTOR TECHNOLOGY (SINGAPOUR) PTE. LTD.
10.2.7.1. Company overview
10.2.7.2. Financial performance
10.2.7.3. Product benchmarking
10.2.7.4. Strategic initiatives
10.2.8. DoctorOnCall
10.2.8.1. Company overview
10.2.8.2. Financial performance
10.2.8.3. Product benchmarking
10.2.8.4. Strategic initiatives
10.2.9. Alodokter
10.2.9.1. Company overview
10.2.9.2. Financial performance
10.2.9.3. Product benchmarking
10.2.9.4. Strategic initiatives
10.2.10. ClicknCare
10.2.10.1. Company overview
10.2.10.2. Financial performance
10.2.10.3. Product benchmarking
10.2.10.4. Strategic initiatives

 

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Summary

Southeast Asia Telehealth Market Growth & Trends

The Southeast Asia telehealth market size is expected to reach USD 64.5 billion by 2030 and is expected to expand at a CAGR of 18.9% from 2023 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. Constant evolution of smartphones has made accessing telehealth and teleconsultation services more convenient and is expected to contribute to the growing demand. The growing number of users and technologically advanced smartphones are enabling users tracks their fitness, monitor health, initiate conversations with healthcare professionals, and book appointments.

For instance, several apps such as Doctor Anywhere, Doctor on Call, and ClicknCare have been introduced to help patients book appointments, track their consultations and medical prescriptions, and store their healthcare information over course of the treatment. Furthermore, teleconsultation and telemedicine are widely being adopted across the region since it enables the communication between patients and caregivers in remote locations.

The ongoing Covid-19 pandemic has burdened global healthcare systems and is anticipated to drive the demand for telehealth services. Owing to lockdowns and movement restrictions, patients shifted their focus to telemedicine amidst the fear of contracting the virus by visiting the healthcare facility. Moreover, insurance companies are collaborating with market players to provide free consultation to their customers. For instance, Cigna Singapore and AIG partnered with Doctor Anywhere for providing Covid-19 Medical Advisory Clinic as a free service to policyholders across Vietnam, Singapore, and Thailand.

The demand for teleconsultation will continue to grow to post the pandemic owing to the increasing adoption of digital technologies, growing government support, advancements in digital infrastructure, and increasing public and private investments. Several key players like MyDoc, Haldoc, Alodokter, and Doctor Raksa have witnessed a surge in revenue generation and growth in daily users since the inception of the pandemic.

Based on the service type, the real-time interactions segment accounted for the highest revenue share in 2020 owing to the rising preference of telemedicine services by patients and healthcare providers to follow the Covid-19 protocol of social distancing without compromising the quality of care. Moreover, these services enable real-time interactions with patients in remote locations at an affordable price. On the other hand, the remote patient monitoring segment is anticipated to register the fastest growth during the forecast period owing to the increasing disease burden, rising healthcare costs, and geriatric population in this region. Moreover, technological advancements in video conferencing systems and the development of digital infrastructure are excepted to positively influence segment growth. Lastly, the growing demand for personalized and specialty care is expected to propel the adoption of these services.

In 2022, the web-based delivery mode segment accounted for the highest revenue share owing to the availability of the large number of web-based telehealth platforms and growing usage rates of web-based platforms by patients and healthcare personnel. Moreover, web-based data can be accessed and analyzed in real-time from remote locations and thereby, reduces operational hassles. On the other hand, the cloud-based delivery mode segment is anticipated to register the fastest-growing during the forecast period owing to numerous benefits such as high bandwidth, easy accessibility, easy data recovery and storage, and better data privacy and security. Due to these benefits, the cloud-based delivery mode is witnessing a surge in its adoption rate and is expected to rapidly grow over the forthcoming years.

Based on the application, the diagnosis segment accounted for the highest revenue share in 2022 owing to increasing penetration of the internet, increasing number of smartphone users, and rising adoption of telehealth services. Growing awareness levels of the benefits of telemedicine among patients, providers, and payers are driving the segment. On the other hand, the prevention application segment is expected to exhibit the fastest growth during the forecast period owing to growing awareness about the importance of health and fitness to avoid chronic ailments is supporting the segment growth. Healthcare systems sustainability is threatened with the increasing prevalence of chronic diseases, rising healthcare costs, and shortage of personnel, which is boosting the demand for telehealth services for the prevention application segment. Furthermore, the shift towards value-based care is strengthening the demand for better patient outcomes at a more sustainable cost is driving the adoption of telemedicine services for earlier disease prevention.

In 2022, the tele-hospital type segment accounted for the highest revenue share owing to the rising adoption of digital healthcare technologies, increased healthcare IT expenditure, and growing government initiatives towards telehealth services. Moreover, the growing geriatric population increased health consciousness, and rising demand for affordable and accessible healthcare is contributing to the segment growth. On the other hand, the tele-home type segment is anticipated to register the fastest-growing during the forecast period owing to its various advantages such as affordability, efficiency, and delivery of quality care. Moreover, the increasing number of internet-enabled device users is enhancing the accessibility of these services the increasing adoption of cloud computing solutions. In addition, increased usage of internet and web-based services and its enhanced accessibility from the most remote locations are contributing to the growing delivery segment.

Based on end-use, the providers segment accounted for the largest revenue share in 2020 owing to the rising adoption of telemedicine platforms by healthcare providers to reduce the burden on healthcare facilities and resources. Moreover, the growing middle class is demanding quality care, which is expected to contribute to the growing segment. On the other hand, the patient end-use segment is anticipated to be the fastest-growing segment during the forecast period owing to the increasing number of active users and website visits on the telemedicine platform. Moreover, telehealth services have enabled communication channels between the healthcare provider and patients residing in remote locations.

In 2022, Indonesia dominated the market. This can be attributed to the rise in the adoption of telehealth services and favorable government policies and initiatives. Key players such as Haldoc and Alodokter witnessed a surge in their telemedicine services throughout the Covid-19 pandemic. The shortage of healthcare personnel in Indonesia is contributing to the growth of the market in Indonesia. On the other hand, Malaysia is expected to be the fastest-growing region during the forecast period owing to the increasing deployment of telemedicine services, growing prevalence of chronic diseases, rising healthcare costs, and shortage of healthcare personnel.

Southeast Asia Telehealth Market Report Highlights

• The market is anticipated to witness significant growth by 2030, owing to the increasing adoption of digital healthcare technologies and penetration of internet-powered smartphones and devices

• The real-time interactions service type segment dominated the market in 2022, owing to increased accessibility and analysis of real-time data from patients in remote locations

• The web-based delivery mode segment dominated in 2022, owing to the growing number of web-based platform users in the patient and provider community

• The diagnosis application segment dominated the market in 2022, owing to increasing penetration of the internet and favorable government initiatives and support

• The tele-hospital type segment dominated the market in 2022 owing to the rising adoption of digital healthcare technologies and the development of healthcare IT infrastructure

• The provider segment dominated the market in 2022 owing to the widespread adoption of telehealth services to reduce the burden on healthcare facilities

• Indonesia dominated the market in 2022 owing to the rapid adoption of telemedicine service and government support



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Table of Contents

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation & Scope
1.1.1. Service type
1.1.2. Delivery mode
1.1.3. Application
1.1.4. Type
1.1.5. End-use
1.1.6. Country scope
1.1.7. Estimates and forecast timeline
1.2. Research Methodology
1.3. Information Procurement
1.3.1. Purchased database
1.3.2. GVR’s internal database
1.3.3. Secondary sources
1.3.4. Primary research
1.3.5. Details of primary research
1.4. Information or Data Analysis
1.4.1. Data analysis models
1.5. Market Formulation & Validation
1.6. Model Details
1.7. List of Secondary Sources
1.8. List of Primary Sources
1.9. Objectives
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Outlook
2.2. Segment Outlook
2.2.1. Service type outlook
2.2.2. Delivery mode outlook
2.2.3. Application outlook
2.2.4. Type outlook
2.2.5. End-use outlook
2.2.6. Country outlook
2.3. Competitive Insights
Chapter 3. Southeast Asia Telehealth Market Variables, Trends & Scope
3.1. Market Lineage Outlook
3.1.1. Parent market outlook
3.1.2. Related/ancillary market outlook
3.2. Penetration & Growth Prospect Mapping
3.3. Market Dynamics
3.3.1. Market driver analysis
3.3.2. Market restraint analysis
3.4. Southeast Asia Telehealth Market Analysis Tools
3.4.1. Industry Analysis - Porter’s
3.4.1.1. Supplier power
3.4.1.2. Buyer power
3.4.1.3. Substitution threat
3.4.1.4. Threat of new entrant
3.4.1.5. Competitive rivalry
3.4.2. PESTEL Analysis
3.4.2.1. Political landscape
3.4.2.2. Technological landscape
3.4.2.3. Economic landscape
Chapter 4. Southeast Asia Telehealth: Service Type Estimates & Trend Analysis
4.1. Southeast Asia Telehealth Market, Key Takeaways
4.2. Southeast Asia Telehealth Market: Movement & Market Share Analysis, 2022 & 2030
4.3. Remote Patient Monitoring
4.3.1. Remote patient monitoring market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
4.4. Real-time Interactions
4.4.1. Real-time interactions market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
4.5. Store and Forward
4.5.1. Store and forward market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
4.6. Others Services
4.6.1. Others services market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
Chapter 5. Southeast Asia Telehealth: Delivery Mode Estimates & Trend Analysis
5.1. Southeast Asia Telehealth Market, Key Takeaways
5.2. Southeast Asia Telehealth Market: Movement & Market Share Analysis, 2022 & 2030
5.3. Web-based
5.3.1. Web-based market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
5.4. Cloud-based
5.4.1. Cloud-based market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
5.5. On-premises
5.5.1. On-premises market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD Million
Chapter 6. Southeast Asia Telehealth: Application Estimates & Trend Analysis
6.1. Southeast Asia Telehealth Market, Key Takeaways
6.2. Southeast Asia Telehealth Market: Movement & Market Share Analysis, 2022 & 2030
6.3. Prevention
6.3.1. Prevention market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
6.4. Examination
6.4.1. Examination market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
6.5. Diagnosis
6.5.1. Diagnosis market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
Chapter 7. Southeast Asia Telehealth: Type Estimates & Trend Analysis
7.1. Southeast Asia Telehealth Market, Key Takeaways
7.2. Southeast Asia Telehealth Market: Movement & Market Share Analysis, 2022 & 2030
7.3. Tele-hospital
7.3.1. Tele-hospital market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
7.4. Tele-home
7.4.1. Tele-home market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
Chapter 8. Southeast Asia Telehealth: End-use Estimates & Trend Analysis
8.1. Southeast Asia Telehealth Market, Key Takeaways
8.2. Southeast Asia Telehealth Market: Movement & Market Share Analysis, 2022 & 2030
8.3. Providers
8.3.1. Providers market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
8.4. Payers
8.4.1. Payers market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
8.5. Patients
8.5.1. Patients market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
8.6. Others
8.6.1. Others market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
Chapter 9. Southeast Asia Telehealth Market: Country Estimates & Trend Analysis
9.1. Country Outlook
9.2. Southeast Asia Telehealth Market by Country: Key Takeaway
9.3. Southeast Asia
9.3.1. Market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
9.3.2. Indonesia
9.3.3. Market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
9.3.4. Thailand
9.3.5. Market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
9.3.6. Malaysia
9.3.7. Market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
Chapter 10. Competitive Landscape
10.1. Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
10.2. Company/Competition Categorization
10.2.1. HALODOC
10.2.1.1. Company overview
10.2.1.2. Financial performance
10.2.1.3. Product Benchmarking
10.2.1.4. Strategic initiatives
10.2.2. HEYDOC INTERNATIONAL SDN. BHD.
10.2.2.1. Company overview
10.2.2.2. Financial performance
10.2.2.3. Product benchmarking
10.2.2.4. Strategic initiatives
10.2.3. Grab
10.2.3.1. Company overview
10.2.3.2. Financial performance
10.2.3.3. Product benchmarking
10.2.3.4. Strategic initiatives
10.2.4. MyDoc Pte. Ltd.
10.2.4.1. Company overview
10.2.4.2. Financial performance
10.2.4.3. Product benchmarking
10.2.4.4. Strategic initiatives
10.2.5. Doctor Anywhere Pte Ltd.
10.2.5.1. Company overview
10.2.5.2. Financial performance
10.2.5.3. Product benchmarking
10.2.5.4. Strategic initiatives
10.2.6. Teleme
10.2.6.1. Company overview
10.2.6.2. Financial performance
10.2.6.3. Product benchmarking
10.2.6.4. Strategic initiatives
10.2.7. GOOD DOCTOR TECHNOLOGY (SINGAPOUR) PTE. LTD.
10.2.7.1. Company overview
10.2.7.2. Financial performance
10.2.7.3. Product benchmarking
10.2.7.4. Strategic initiatives
10.2.8. DoctorOnCall
10.2.8.1. Company overview
10.2.8.2. Financial performance
10.2.8.3. Product benchmarking
10.2.8.4. Strategic initiatives
10.2.9. Alodokter
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10.2.9.2. Financial performance
10.2.9.3. Product benchmarking
10.2.9.4. Strategic initiatives
10.2.10. ClicknCare
10.2.10.1. Company overview
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10.2.10.3. Product benchmarking
10.2.10.4. Strategic initiatives

 

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